ayaş notam :)))
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Sener
- Mesajlar: 73
- Kayıt: 08.08.2008, 10:44
- Ad Soyad: Şener Erdal
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ayaş notam :)))
Merhaba arkadaşlar,
THK Başkent Sportif Havacılık Kulübü olarak Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne gönderdiimiz NOTAM talebi Ağustos ayı süresince, yalnızca haftasonlarını kapsayacak şekilde 7000 fit irtifaya kadar uygun bulunarak, aşağıda detayları bulunan bölge notamlanmıştır. (biz 9000 fit istemiştik ama buna da şükür)
Notam Detayları:
13-14-20-21-27-28 AĞUSTOS tarihlerini kapsamaktadır.
Saat : 05:00 - 15:00 Zulu / 08:00 - 18:00 yerel (Dikkat saatler geri alınması durumunda yerel saat değişir.)
Saha: 400330N - 322027E / 394158N - 323105E / 393930N - 315507E / 400011N - 320206E
İrtifa : 7000 Fit = YAKLAŞIK 2100 metre
Aşağıya notamlı sahanın google earth görüntüsünü ekliyorum.
Resmi notam yazısı kısa bir süre içerisinde kulübümüzün www.baskenthavacilik.org sitesinde yayınlanacaktır.
Herkeze kazasız uçuşlar.
Şener ERDAL
THK Başkent Sportif Havacılık Kulübü olarak Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne gönderdiimiz NOTAM talebi Ağustos ayı süresince, yalnızca haftasonlarını kapsayacak şekilde 7000 fit irtifaya kadar uygun bulunarak, aşağıda detayları bulunan bölge notamlanmıştır. (biz 9000 fit istemiştik ama buna da şükür)
Notam Detayları:
13-14-20-21-27-28 AĞUSTOS tarihlerini kapsamaktadır.
Saat : 05:00 - 15:00 Zulu / 08:00 - 18:00 yerel (Dikkat saatler geri alınması durumunda yerel saat değişir.)
Saha: 400330N - 322027E / 394158N - 323105E / 393930N - 315507E / 400011N - 320206E
İrtifa : 7000 Fit = YAKLAŞIK 2100 metre
Aşağıya notamlı sahanın google earth görüntüsünü ekliyorum.
Resmi notam yazısı kısa bir süre içerisinde kulübümüzün www.baskenthavacilik.org sitesinde yayınlanacaktır.
Herkeze kazasız uçuşlar.
Şener ERDAL
- Mali
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 20.06.2008, 18:00
- Ad Soyad: Mehmet Ali Armutlu
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar Selamlar, iyi uçuşlar
14.08.2011 Pazar Günü Ayaş'ta güzel bir uçuş günü oldu. Öğlen 13.30 sularında kalkışla Kumludoruk tepesinden 2200 metre kadar irtifa alarak tepe çevresinde 1 saat kadar uçtuktan sonra herhangi bir XC hazırlığım olmadığı için indim. Aynı gün içerisinde birkaç arkadaşımız da uçup aynı irtifaları kazandılar AKINCI ÜSSÜ istikametinde uçarak mesafe almak üzere tepeden ayrıldılar.
Yorgunluğun etkisiyle biraz dinlendikten sonra akşam üstü kısa bir yelken uçuşu yapıp iniş alanına vardım ki Jandarmalar bekliyor, o irtifalara çıktığımı bilen öğrenen bazı arkadaşların parmakları da aranan kişi olarak beni gösteriyor. Jandarmalarla uzun süren bir bilgilendirme sohbeti yapmamız gerekti. Bir THY pilotu tedirgin edici mesafede bir yamaçparaşütü görüp rapor etmiş ve sonuç olarak o irtifa ve bölgede uçan tüm arkadaşlara irtifa ve rota konusunda uyarılarını iletmemizi temenni(!) ederek ayrıldılar. (Bu arada bir önceki uçuşumda ben yolcu uçaklarının rotasından mümkün olduğu kadar uzaklaşmış Ayaş-Polatlı arasındaki yola yakın bir yerlerde ufukta belirebilecek askeri nakliye uçaklarını gözlüyordum. Yolcu uçakları bazen tepenin tam üzerinden geçebiliyor, askeri nakliye uçaklar ise her an her yerden...)
Bu konu uzun süre önce gündemdeydi ama sanırım sık aralarla tekrar ederek bilgileri taze tutmamız gerekiyor. Ayaş Kumludoruk tepesi Akıncı Jet Üssü'nün hava sahası içerisinde. Askeri uçuşların olmadığı hafta sonu arkadaşlarımızın NOTAM için uğraşları sayesinde 2100 metre (Tepeden +850 m) irtifaya kadar sorunsuz uçuşlar yapılabiliyor ancak ;
Tepeden +2000 metre irtifa alıp Kumludoruk'tan Kuzeye- Doğuya ve Kuzeydoğuya (AKINCI ÜSSÜNE DOĞRU) uçulduğunda
ESENBOĞA HAVAALANINA İNİŞ-YAKLAŞMA ROTASI OLAN PETAR 1-E ROTASINA GİRMİŞ OLUYORUZ !! Ekte Kullanılan Yaklaşma Rotaları şema üzerinde görülebilir.
Uçuş yönü olarak kalkıştan itibaren Batı-Güneybatı yönünde POLATLI-TEMELLİ'YE DOĞRU yönelmek gerekiyor.
Eğer bu olay büyütülmez ve Ankara çevresindeki uçuşlar için sıkı denetimler getirilmezse Ankara pilotları ve çevre illerden gelen pilotlar olarak biraz dikkatli olmamız gerektiğini naçizane hatırlatır, bu konu -faal uçan sporcu sayısı ve kişilerin yeteneklerinin gelişimi sonucu her geçen gün daha uzun mesafeler uçulması açısından- önem kazandığından hava sahası terimi ile ilgili daha önceki konu başlığını dikkatinize tekrar sunmak isterim.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=5236
Saygılarımla
Mehmet Ali Armutlu
14.08.2011 Pazar Günü Ayaş'ta güzel bir uçuş günü oldu. Öğlen 13.30 sularında kalkışla Kumludoruk tepesinden 2200 metre kadar irtifa alarak tepe çevresinde 1 saat kadar uçtuktan sonra herhangi bir XC hazırlığım olmadığı için indim. Aynı gün içerisinde birkaç arkadaşımız da uçup aynı irtifaları kazandılar AKINCI ÜSSÜ istikametinde uçarak mesafe almak üzere tepeden ayrıldılar.
Yorgunluğun etkisiyle biraz dinlendikten sonra akşam üstü kısa bir yelken uçuşu yapıp iniş alanına vardım ki Jandarmalar bekliyor, o irtifalara çıktığımı bilen öğrenen bazı arkadaşların parmakları da aranan kişi olarak beni gösteriyor. Jandarmalarla uzun süren bir bilgilendirme sohbeti yapmamız gerekti. Bir THY pilotu tedirgin edici mesafede bir yamaçparaşütü görüp rapor etmiş ve sonuç olarak o irtifa ve bölgede uçan tüm arkadaşlara irtifa ve rota konusunda uyarılarını iletmemizi temenni(!) ederek ayrıldılar. (Bu arada bir önceki uçuşumda ben yolcu uçaklarının rotasından mümkün olduğu kadar uzaklaşmış Ayaş-Polatlı arasındaki yola yakın bir yerlerde ufukta belirebilecek askeri nakliye uçaklarını gözlüyordum. Yolcu uçakları bazen tepenin tam üzerinden geçebiliyor, askeri nakliye uçaklar ise her an her yerden...)
Bu konu uzun süre önce gündemdeydi ama sanırım sık aralarla tekrar ederek bilgileri taze tutmamız gerekiyor. Ayaş Kumludoruk tepesi Akıncı Jet Üssü'nün hava sahası içerisinde. Askeri uçuşların olmadığı hafta sonu arkadaşlarımızın NOTAM için uğraşları sayesinde 2100 metre (Tepeden +850 m) irtifaya kadar sorunsuz uçuşlar yapılabiliyor ancak ;
Tepeden +2000 metre irtifa alıp Kumludoruk'tan Kuzeye- Doğuya ve Kuzeydoğuya (AKINCI ÜSSÜNE DOĞRU) uçulduğunda
ESENBOĞA HAVAALANINA İNİŞ-YAKLAŞMA ROTASI OLAN PETAR 1-E ROTASINA GİRMİŞ OLUYORUZ !! Ekte Kullanılan Yaklaşma Rotaları şema üzerinde görülebilir.
Uçuş yönü olarak kalkıştan itibaren Batı-Güneybatı yönünde POLATLI-TEMELLİ'YE DOĞRU yönelmek gerekiyor.
Eğer bu olay büyütülmez ve Ankara çevresindeki uçuşlar için sıkı denetimler getirilmezse Ankara pilotları ve çevre illerden gelen pilotlar olarak biraz dikkatli olmamız gerektiğini naçizane hatırlatır, bu konu -faal uçan sporcu sayısı ve kişilerin yeteneklerinin gelişimi sonucu her geçen gün daha uzun mesafeler uçulması açısından- önem kazandığından hava sahası terimi ile ilgili daha önceki konu başlığını dikkatinize tekrar sunmak isterim.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=5236
Saygılarımla
Mehmet Ali Armutlu
- garadark
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 28.08.2010, 23:21
- Ad Soyad: Gökhan Çevik
- Şehir: Sabanozu/ Cankiri
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Yaş: 51
- Pilot Menüsü:
Bu durumu Forum'u takip etmeyen pilotlara tepeye bir uyarı y
Bu durumu Forum'u takip etmeyen pilotlara tepeye bir uyarı yazısı koyarak anlatmak gerek. Ama konunun detaylarını bildiği halde istikametlerini Yaklaşma Paterni'ne doğru tutturan arkadaşlara ne yapılır bilmiyorum. Her konuyu espiri konusu yapabilen ve uçaklara yakın uçmayı seven bazı arkadaşlar tepeye uçuşla ilgili bir sınırlama getirilirse nasıl espriler yaparlar bilmem ama ben ve benim gibi pek çok pilot bu işe epey bozulabilir !!!
- Altay5
- Mesajlar: 32
- Kayıt: 22.08.2009, 16:21
- Ad Soyad: Gökçe Altay
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bilgilendirme için teşekkürler Mehmet Ali.
Ayaş'ta sıklıkla uçan yerel pilotlar olarak hepimiz durumun farkındayız (umarım). Ancak bölgeyi (iyi) tanımayan pilotlar için gerekli bilgilendirmenin olabildiğince "kısa ve öz" bir şekilde yapılması gerekiyor sanırım.
Bunu belki de yazılı olarak Kumludoruk tepesine iliştirmekte fayda var. Umarım yapılan bu ihlaller yüzünden uçuş bölgemizi yitirmeyiz, zira bu işin geri dönüşünün olamam ihtimali de bir hayli yüksek!
Malum bölge hepimiz için çok önemli. Bu sebeple tüm pilot arkadaşların bu konuda daha duyarlı olacaklarını düşünüyorum.
Selamlar,
Gökçe
Ayaş'ta sıklıkla uçan yerel pilotlar olarak hepimiz durumun farkındayız (umarım). Ancak bölgeyi (iyi) tanımayan pilotlar için gerekli bilgilendirmenin olabildiğince "kısa ve öz" bir şekilde yapılması gerekiyor sanırım.
Bunu belki de yazılı olarak Kumludoruk tepesine iliştirmekte fayda var. Umarım yapılan bu ihlaller yüzünden uçuş bölgemizi yitirmeyiz, zira bu işin geri dönüşünün olamam ihtimali de bir hayli yüksek!
Malum bölge hepimiz için çok önemli. Bu sebeple tüm pilot arkadaşların bu konuda daha duyarlı olacaklarını düşünüyorum.
Selamlar,
Gökçe
- Mali
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 20.06.2008, 18:00
- Ad Soyad: Mehmet Ali Armutlu
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
O gün tepede uçan kimle konuştuysam bahsedilen yönde gitmediğini ve geçen uçaklarla olağan dışı bir yakınlıkta bulunmadığını söylediğine göre kendi adıma buradan kimseyi suçlar gibi bir pozisyona düşmem doğru olmaz. Bir ihtimal de ilgililerin bize gereğinden fazla reaksiyon gösterdikleri.
"Testi kırılmadan" deyişimiz vardır. Bize düşen bölgesel durumu yüksek sesle duyurmak. Aslında bu sporu yapanlar olarak uçacağımız bölge hakkındaki durumu son anda tepedeki tabeladan değil, daha önceden uygun kaynaklardan öğrenmiş olmamız gerekir diye düşünüyorum.
Herkese sorunsuz uçuşlar
Mehmet Ali
"Testi kırılmadan" deyişimiz vardır. Bize düşen bölgesel durumu yüksek sesle duyurmak. Aslında bu sporu yapanlar olarak uçacağımız bölge hakkındaki durumu son anda tepedeki tabeladan değil, daha önceden uygun kaynaklardan öğrenmiş olmamız gerekir diye düşünüyorum.
Herkese sorunsuz uçuşlar
Mehmet Ali
- mustafa çelik
- Mesajlar: 391
- Kayıt: 20.11.2006, 18:38
- Ad Soyad: Mustafa Çelik
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Bizim için alınan notamdan Havayolları pilotlarının haberi varmı bu durumu sorgulamak lazım, bizim için 2100m lik irtifa müsadesini bilen bir havayolu pilotu o bölgede uçarken (+) 100 - 200 m lik bir irtifada uçan bir yamaçparaşütünden rahatsız olmaz ama notamdan haberi yoksa bile 1500m deki bir paraşütten bile rahatsız olur. Bu konuyu araştırmamız lazım diye düşünüyorum.
-
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 21.05.2008, 22:59
- Ad Soyad: Erkan Ertem
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Mustafa hocam yaklaşımın mükemmel.aynı kanaatteyim.yukarıda olayı eleştiren Gökhana bilmeden anlamadan konuşmamasını öğrenmesi gerekiyor.orada şikayetçi olan thy pilotu mağdur değil,tepenin kuzeyinden 2400 metrelerden geçerek orada notamlı yamaçparaşütü uçuşu olan bölgeye güncel olmayan yada kural ihlalinden kaynaklanan alçak uçuş yapması bizleri mağdur konumuna sokmaktadır.bunu karamanda take off un önünden yarışma günü uçan askeri helikopter gibi.bizleri kale aldıklarını sanmıyorum.işin garip tarafı notamlı iken şikayetçi olunması.yamaçparaşütü pilotlarının hepsinde gps ve vario yok.pilot bulut çekimine girmiş olabilir.yani buna benzer durumlarda pilotun kural ihlalini yapması normal sayılabilir.ancak motoru yönlendirmesi ve her türlü elektronik ekipmana sahip bir uçağın böyle hata yapıp şikayetçi olması ne kadar doğru?
- Lion06
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 21.08.2008, 14:26
- Ad Soyad: Mehmet Mercan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar merhaba,
başkent sportif havacılık kulübü tarafından ayaş kumludoruk için alınan 28 ağustos 2011 pazar günü notamında 30 ağustos kutlamalarından dolayı değişiklik yapılmıştır. 28 ağustos 2011 pazar günü notamımız 13:45-18:00 saatleri için geçerlidir. bu saat öncesinde uçuş yapılmaması rica olunur.
başkent sportif havacılık kulübü tarafından ayaş kumludoruk için alınan 28 ağustos 2011 pazar günü notamında 30 ağustos kutlamalarından dolayı değişiklik yapılmıştır. 28 ağustos 2011 pazar günü notamımız 13:45-18:00 saatleri için geçerlidir. bu saat öncesinde uçuş yapılmaması rica olunur.
- Lion06
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 21.08.2008, 14:26
- Ad Soyad: Mehmet Mercan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Notamı ihlal eden pilot sivil havacılık tarafından tespit edilmiş olup, konu hakkında ifadesine başvurulacaktır. Yapılan bu ihlalden dolayı SHGM uçuş bölgeleri ile ilgili yeni bir düzenleme yapacak olup, her isteyene de ne yazık ki notam vermeyecek artık.
Bütün uyarılarımıza rağmen bizleri dinlemeyen arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. Yarin bir gün ayaşta uçuşa izin verilmezse şaşırmayın.
28 ağustos 2011 pazar günü notamımız 13:45-18:00 saatleri için geçerlidir, dikkat edelim.
Bütün uyarılarımıza rağmen bizleri dinlemeyen arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. Yarin bir gün ayaşta uçuşa izin verilmezse şaşırmayın.
28 ağustos 2011 pazar günü notamımız 13:45-18:00 saatleri için geçerlidir, dikkat edelim.
- apocan2006
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 05.06.2009, 18:27
- Ad Soyad: Abdullah Asker
- Şehir: İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: