Ölüdeniz Tanden Pilotlarının P3 kontrol hakkı var mı ?

Uçuş Bölgeleri Hakkındaki konular,yeni uçus bölgeleri...

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
bluedragon
Mesajlar: 59
Kayıt: 26.10.2009, 17:01
Ad Soyad: Amaç Ukav
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Ölüdeniz Tanden Pilotlarının P3 kontrol hakkı var mı ?

Mesaj #1 gönderen bluedragon » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 19:04)

1 eylül günü bazılarımız SIV eğitimi, bazılarımız ise serbest uçuş için sabah saatlerinde Babadağ 1800 pistine çıktık. (yaklaşık 12-13 kişi) Bir süre sonra 1800 takeoff oldukca kalabalık oldu ama single uçan tek ekip biziz, kalan arkadaşların tamamı tandem pilotları ve yolcularıydı.

Neyse bizde uygun bir yerde ön hazırlıları yaparak 5-7 dak. ara ile uçuşları yapmaya başladık. Bu sürede 3 arkadaşımız havalandı.

Önemli bir detay : Ekibin tamamı daha önce Babadağ'dan birçok uçuş yaptığından takeoff trafiğini iyi bilirler ve ticari uçuşları engellememek adına mümkün olduğunca arka taraflarda hazırlanıp ön tarafa hazır halde gelirler.

Bu sırada tandem pilotlarından bir arkadaş ( soru soruş şekli ve ses tonu konusuna hiç girmek istemiyorum! ) bizim sertifikamızı sordu... Bizde kendisine onun hangi hak ile bunu sorduğunu, dahası sertifikamızın olmaması durumunda ne olacağını sorduk... Kendisi burada uçamayacağımızı, isterse bizi takeoff'dan indirebileceğini, kendilerine bu yetkinin kaymakam tarafından verildiğini falan söyledi.... Takeoff'da birkaç tandem pilotu bu arkadaşın söylediklerinin doğru olduğunu ve böyle bir yetkileri olduğu konusunda da oldukca ısrarlı açıklamalarda bulundular.

Neyse, oluşan elektrik diğer tandem pilotlarının devreye girmesiyle yaklaşık 30 dak. sonra son buldu ve biz uçuşlarımıza devam ettik.

Bu arada bize sertifika soran arkadaşın "postalım bile sizden daha iyi uçar " cümlesi de güne damgasını vurdu.... Kendisini bize eğitim veren hocalarımıza devrediyorum ki belki onların suratına da bu cümleyi söylemek ister...


Kısaca yaşanan olay bu, ortada oldukca sevimsiz bir taciz var, seneye daha da farklı bir ortam bizi bekliyor olacak eğer federasyon ve THK arasındaki bu sorun devam ederse... Ve tabiki bu boşluktan bazı insanlar görevler çıkaracak(!)

Ben tekrar sormak istiyorum, Tandem pilotlarının böyle bir hakkı var mı ?

Çıkan bu tartışmayı sonlandırmaya çalışan takeoff'daki diğer tandem pilotlarına tekrar tşk. eder, kazasız hayat boyu mutlu uçuşlar dilerim...


Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen afsin » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 19:25)

tandem faaliyetleri kısıtlanacak bir pilot sanırım..seneye hazırlık yapıp para kazanma derdinde herhalde...
bu nedir böyle??
işler sabah kadın programlarındaki bir tat bir doku modunda.

sonumuz ve filmin sonu hayırlı olsun:

afşin

Kullanıcı avatarı
cengizkizilirmak
Mesajlar: 37
Kayıt: 03.11.2008, 13:08
Ad Soyad: Cengiz Kızılırmak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen cengizkizilirmak » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 22:22)

Artık birileri birşeyler yapmaya başlasa iyi olacak..

Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen filizey » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:02)

herkese merhaba,

amaç'ın yazdıklarını okuyunca tandemci arkadaşın postallarını merak etmedim değil :)

sivil havacılığın "çok hafif hava araçları yönetmeliği"nde şöyle diyor:

"Motorsuz çok Hafif Hava Araçları Pilot Lisansı ve Uçuş Kuralları
MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir."

bu ve benzeri konular yüzünden zaman zaman uçuştan soğuduğunu hisseden biri olarak başka da bir şey demiyorum :)

hoşçakalın...

filiz

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen kemal35 » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:30)

okurken bile tüylerim diken diken oldu postalcı arkadaşıda acaip şekilde merak eder oldum amaç ukav kardeşimide sakinliği ve uçuş terbiyesinin verdiği olgunlukla olayı büyütmeden kapattığı için tebrik ederim

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:53)

orada olay hiç istemedigimz gibi cerayan etmiş neyseki takeoffa geldigimizde olaya mudahale ettik,
tandem pilotlarının kimseyi denetlemeye yetkisi yoktur..
ama vali ve kaymakamlık adına bölge temsilcilerinin (bunlar tandem pilotları arasından secilmiştir 10 kadar). ve thkdan görevli olarak fethiyede bulunan bölge temsilcisi başkanı kontrol işlemi gerçekleştirebilir. yasal dayanagıda babadag ucuş yönergesidir.
ama insanların birbirine hakeret etmesi kabul ettigimiz bişey degil
ucuş yönergesi gereyi bölgede lisansız ve sigortasız ucuş yapılmaması eski ve uygun olmayan malzemeyle uculmaması saglanmak istenilmektedir. tandem pilotları için max 5 ucuş ve t2 lisans sigorta malzeme kontrolu.... vb

arkadaşlar biz tandem pilotları inanın hepimiz sizleri burada görmekten ayrıca mutluluk duyoruz ama sizlerden ricamız ölüdenizde yapılan calışmlara desginizi esirgememeniz. buradaki thk personeli ve görevli bölge temsilcileriyle ucuş hattı içerisinde tartışmaya girmemeniz, zira bu sizin 5 dk sonra yapacagınız o güzel ucusun bütün tadını kacıracaktır.

ölüdenizde gravity tandem paragliding ve pilot koop olarak ölüdenize gelidiginizde her türlü problemlerinizle ilgilenmeye calışacagız . insanların yaptıgı yada yapacagı hatalar sahıslarını baglar, genele itham etmek dogru degildir.

saygılarımla yusuf biçer


Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:55)

bireysel sigortalarınızı yaptırmanız ve takeofflar aslınmış yeşil ve kırmızı bayraklara uymanınızıda ayrıca rica ederim...

Kullanıcı avatarı
mtemiz99
Mesajlar: 48
Kayıt: 26.09.2006, 23:02
Ad Soyad: Mustafa Temiz
Şehir: Manisa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen mtemiz99 » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:56)

Ortada kalmışız gibi bir durum var. THK ve THSF arasındaki çekişmede gelinen nokta değme kaos ortamlarını aratmıyor... Yukarıdaki örnekte anlaşılan, sanırım tandemci arkadaşın ve onu destekleyen diğer pilotların açıkça etkilendiği belli olan ölüdenizde yaşanan son üzüntü verici olaylardan sonra kendince çözümü bir tek single pilotları hedef almak olmuş... Çok yazık...

Kullanıcı avatarı
cyberpunx
Mesajlar: 35
Kayıt: 05.07.2007, 00:06
Ad Soyad: Mehmetcan Özkuyu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen cyberpunx » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 00:13)

sertifika soranın sertifikası var mıymış acaba ? :lol:

Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen filizey » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 01:09)

herkese merhaba,

mesele bireysel uçuş yapan bir pilota kimin lisans sorup soramayacağı ise sivil havacılığın yönetmelikteki maddesi gayet net. aksi bir durum (bir tandem pilotunun ya da bir thk görevlisinin bireysel uçuş yapan birine lisans sorması gibi) bu yönetmeliğe aykırı gibi gözüküyor. foruma üye hukukçu arkadaşlarımız varsa, bu konuda bizi aydınlatırlarsa daha iyi olur.

"yasal dayanak"a gelince... bireysel uçuş yapan bir pilot olarak benim için de güvenlik önemli ve güvenliği arttıran önlemlere kendi ve diğer bireysel uçucuların güvenliği açısından uymalıyız diye düşünüyorum. kırmızı/yeşil bayrak uygulaması gibi.. ama hiçbir yasal dayanağı olmadan herkesin keyfi olarak söylediği her şeye de -yukardaki gibi- sessiz sakin uymalı mıyız?

amaç da belirtmiş. zaten tandem uçuşlarına engel olmamak için elimizden geleni yapıyoruz. tandemci arkadaşlar da bize bu şekilde engel olmaya çalışmasalar keşke...

herkese sevgiler, saygılar...

filiz

Kullanıcı avatarı
teamstratus
Mesajlar: 92
Kayıt: 12.11.2008, 17:09
Ad Soyad: Türker Türkoglu
Şehir: Ankara-Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen teamstratus » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 02:12)

Merhabalar son üzücü gelişmelerden sonra bende cevap yazmak istedim ,Türk Hava Kurumu personeli olarak(bölge temsilcileri başkanı sıfatıyla) yaklasık 40 gündür Babadag'da görev yapıyorum,Amaç'ın yaşadıgı olaydan başlamak gerekirse ,bölgedeki sorunları çözmek için ölüdenizde her firmanın kendi içlerinden seçtiği 1 yada 2 kişi temsilci belirlendi ve tandem pilotlarının lisans kontrolü yapma gibi yetkileri yok yaşanan olayla ilgili benimde bugün haberim oldu ,öncelikle yarın konuyla ilgili gerekenin yapılacagını ve yasanan seviyesiz ortamdan dolayı cok üzüldügümü belirtmek isterim, ben gelen bütün pilot arkadaşlarımla ilgilenmeye calısıyorum babadag'a gelen tanıştıgımız yada tanıyan pilotlar bilir
Öncelikle şunu belirtmem gerek babadag'da şuan için single ucan pilotlarla ilgili bi uygulama yok ,ancak engel oldugum ucuşlarda oldu neden? bende bi yamaçparaşütü pilotu yada bi arkadaşınız olarak bazı uçuşlara müdahale etmek durumunda kaldım bi kaç örnek vermek gerekirse single zar zor kalkış yapıp diger sortiye tandemle gelen arkadaşlara yada önceki uçuşlarından acemi oldugunu anlayıp sert termiklerin türbülansın oldugu havalarda ucmaması gerektigini durumuda izah ederek uçuşlarına engel oldum, tesekkür eden oldu sitem eden oldu ama olsun
Bilgilendirme amacıyla şu an için ölüdeniz'de yapılanları kısaca belirtmek gerekirse ticari tandem pilot lisansı (t2)zorunlulugu getirilmiştir,sigorta işlemleri hem pilot hemde yolcunun yapılmaktadır , tandem kanatların bu sezon 2 defa olmak üzere hava geçirgenlik ölçümleri yapılıp uygun olmayan malzemeler ucustan cekilmiştir,take-off ta bulunan yeşil kırmızı bayrak sistemi hayata gecirilmiş ve uygun olmayan havalarda uçuşlar durdurulmaktadır ,ticari tandem 5 uçuşla sınırlandırılmıştır vs aklıma gelen
Yetki karmaşasından cok takıntılı arkadaşlarım var sivil havacılık falan vs çok konuşmalar yapıyoruz buradada pilotlarla bazen sert cıkanlar oluyo, ama neticede burada bulunma sebebimiz daha güvenli uçuşların yapılmasını saglamak tek amaç bu ve yetkilendirmeyi valilik kaymakamlık vermekte ayrıca babadag bi özel mülk ihalesini alan ticaret odasıda öncelikli olarak güvenligi ön planda tutmakta

sevgilerimle Türker TÜRKOĞLU


Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 02:38)

filizey yazdı:amaç'ın yazdıklarını okuyunca tandemci arkadaşın postallarını merak etmedim değil :)


Genelde bu modeller kulanılıyor http://www.e-temin.net/resim_goster.asp?img=http://www.e-temin.net/images/products/00/02/14/214_buyuk.jpg kullanılıyor.Bileklikli su geçirmez ve özellikle Goratex olması tercih sebebi...

Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen filizey » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 09:31)

Herkese merhaba,

elbetteki yönetmelikti, hak-hukuktu vs konusunda takıntılı olacağım. ben de camianın içindeki biri olarak etkileniyorum neticede bunlardan. belki arkadaşlar ilk kez bu bayramda böyle bir olayla karşılaştılar, ama nisan-mayıs ayından beri birkaç kez derajan attığı forum mesajlarında bunu ima eden cümleler kurdu diye hatırlıyorum. bayramda arkadaşlarımızla tartışan tandemci arkadaş da, derajan da buna yetkileri olmadığını elbetteki bizden daha iyi biliyorlar.

birinin "hava şöyle, uçmasan daha iyi olur" ya da "bakın bulut kapatmış, kalkmayın" demesiyle (ki ben bugüne kadar böyle bir cümleye hiç olumsuz yanıt vermedim, hatta teşekkür etmişimdir iyi niyeti için) "ben şuna yetkiliyim. bana şunu göster, yoksa take offtan indiririz" demesi farklı bir şey... biri kalkıp "ben şundan aldığım yetkiyle, şunu yapma hakkına sahibim" dediği noktada yetki konusunda benim gibi "takıntılı" olan arkadaşlar da bunu sorgularlar...

"babadağ uçuş yönergesi"ni eleştiriyormuşum gibi bir hava doğmuş sanırım. hayır, tam tersine ticari tandem uçuşlarıyla ilgili güvenliği arttırıcı tedbirlerin alınması çok çok iyi.. hele de son iki ölümlü tandem kazasından sonra... ama yukarda anlatılan olayla bu yönergenin bir ilişkisi yok... az önce de dedğim gibi tandem pilotları da zaten bunu biliyor...

postal fotosu ile ilgili olarak da forumdaki seviyesi böyle olan bir adamın yamaçta farklı davranışlar sergilemesini beklemiyorum...

herkese saygılar...

filiz

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen ORKO » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 10:08)

ölüdenizde şimdiye kadar gördüğüm şey, tandemci pilotlar seviyesi yetersiz single cı pilotlara nereye sermeleri gerektiği hakkında ve hangi rüzgarda çekmeleri gerektiğini söylerler ve oldukça yardımcı olmaya çalışırlar... bende ediyorum, ama yukarda yazılanlar çok üzücü...


ayrıca babadağ dışında dağmı yok :) sadece babadağı ilgilendiren bi konuyu ''eyvah uçamayacaz'' modunda görmemek lazım :) konya ovası var, karaman var denizli var kayseri var... dığdısının dığdısı :) bilmem anlatabildimmi... hadi bakalım...

Kullanıcı avatarı
mustafa çelik
Mesajlar: 391
Kayıt: 20.11.2006, 18:38
Ad Soyad: Mustafa Çelik
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen mustafa çelik » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 10:27)

Berussa yazdı:
filizey yazdı:amaç'ın yazdıklarını okuyunca tandemci arkadaşın postallarını merak etmedim değil :)


Genelde bu modeller kulanılıyor http://www.e-temin.net/resim_goster.asp?img=http://www.e-temin.net/images/products/00/02/14/214_buyuk.jpg kullanılıyor.Bileklikli su geçirmez ve özellikle Goratex olması tercih sebebi...


ibrahim bey uçuş botunun ne olduğunu herkes gibi Filiz Hanımda bilir. Sen en iyisi terbiyesizliği yapan tandemci arkadaşına uçuş botu nasıl bir şeymiş göster, arkadaşın aşağıdaki gibi birşey anlıyor herhalde...

Buradaki link konuyla ilgisiz oldugu icin kaldirilmistir. (Moderator notu)

Kullanıcı avatarı
ozan savaş can
Mesajlar: 76
Kayıt: 09.02.2008, 12:44
Ad Soyad: Ozan Savaş Can
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ozan savaş can » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 10:28)

31 agustosta 1700'den 3 sortı ucma sansım oldu. sanırım 2. sortı ye hazırlanırken sert ruzgardan dolayı ıplerımın kontrolu zorlasmıstı. Basta tanımadıgım bır arkadas yanıma gelerek yardımcı oldu. Bu oludenız ıcın sasırtıcıdır. Geldıgımız topluluk kulturunde bızler ıcın gayet normal olmasına karsın, oludenızde bunu gormek oldukca sasırtıcıydı.
3. sortı oncesı ruzgar yonu '0' arka ve kıvrım olarak dans etmeye basladı. Bir ara yanımdaki arkadaşlarımdan biri bayragı gostererek KIRMIZIya döndüğünü gösterdi. Başta buna da çok sasırıp, bu sıstem burda uygulanıyorsa bu ülkede hala umut var demiştim. Fakat kalkış yaptığım esnada bayrağa baktığımı sanmıyorum. Belki daha açık bir bilgilendirme, ilan panosu yardımcı olabilir
Daha sonradan bu bayrak olayını uygulayan, kuşanmamızda bize yardımcı olan kişinin Türker oldugunu ve Thk temsılcısı olarak takeoff da bulundugunu öğrendim. (Kendisi ile önceden tanışmamıza karşın orada jeton düşmemişti :) )
Bugünler gerçekten sıkıntılı ve üzüntü dolu olsa da, birşeyler yapılıyor arkadaş.
Türker'e geç kalmış teşekkürlerimi sunuyorum :)
Şunu da ayrıca not etmek isterim, take off da hiç kimse sigortamı veya lisansımı sorgulamadı.


Kullanıcı avatarı
bluedragon
Mesajlar: 59
Kayıt: 26.10.2009, 17:01
Ad Soyad: Amaç Ukav
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen bluedragon » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 11:44)

Türker Bey'in takeoff'daki yardım sever tavrı, pozitif ve yapıcı yaklaşımları insanlara örnek olmalı diye düşünüyorum bende. Kendisi ile 1700 pistinde bir süre hava koşullarını bekledik. Takeoff'u hava koşullarından dolayı kapatmış olması kimseyi rahatsız etmediği gibi, kendisine de yardımcı olmak bizim için mutluluktu.

Neyse niye yazıyorum bunu ??? insanlara yaklaşım şekli ve niyet çok önemli... ve iletişim kurulursa sorun da çıkmaz.... Taciz olursa insanlarda hakkını savunur...

örnek olarak takeoff'da İbrahim Bey ile nasıl bir iletişim kurabiliriz ki ??? Böyle durumlarda can yücel de aklıma gelmiyor değil.... Postalı iyi uçan Tandemci arkadaşa onun cevabı ne olurdu acaba...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 17:10)

Baba dağda ne oluyor derken Türker Beyin açıklamaları ve iyi niyeti son noktayı koymuştur bence,
tek uçan arkadaşlar için ölü denizde bir kısıtlama olmamakla birlikte,
tek uçan bütün arkadaşların yerel pilotlardan birifink alması gayet doğaldır.
Elbette kimse tek uçan arakadaştan sertifika soramaz,
ancak tek uçan arkadaşta yerel pilotların tecrübesine saygı göstermelidir.
Bu arada bir arkadaş kaymakamlık tarafından bir yetkilendirmeden bahsetmiş
1-THK nın bir yetkilendirmesi veya sınırlaması söz konusu olamaz,
2-Kaymakamlığın hiç olamaz.
Sivil havacılık mevzuatı açıktır.
Bu bağlamda iyi niyetle şunu tekrar ediyorum ben fai lisansımı yükseltmek istiyorum bir yıl içinde almanın yolunu burda izah ediniz. Çünkü 3 ayda bir kişi Tır otobüs kamyon ehliyeti alıp bu memlekette kara yoluna çıkabıliyorsa 3 ayda PPL almak mümkün ise her halde bir yılda babadağdan kalkış yapacak YP lisansı almak o kadar da zor olmasa gerek :D :D :D :twisted:
THK fai üyeliğini iyi yönde kullanıp yeterli eğitim ve lisans yatırımı yapmalı , yeterlilik alan özel kişi ve kururuluşlara eğitim yaptırma yetkisini vermeli
benden başka kimse eğitim veremez dememeli.
Sivil havacılık da aynı şekilde aksi halde bu kargaşa fainin, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesinin kulağına giderse Fifa dan daha kötü duruma düşeriz.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 17:39)

Önceki yazılarımda da belirttim bir yasa çıkması halinde sadece babadağ ı kapsamayacağı bütün ülke sınırlarını kapsayacağı için iyi düşünüp iyi karar vermek gerekir. Babadağ da yapılanlar çok güzel orada yapılan uçuş sayısının fazlalığı göz önüne alındığında orada bir kontrol mekanizması geliştirilmeli.

AMA !!!!! hiç bir kanuni sıfatı olmayan birileri kimseyi kontrol edemez. yoldan geçen birine bu yetkiyi veremezsin. bir ticari pilota yada bir single pilotuna bu yetkiyi veremezsin. bunun yaslal dayanağı olamaz. bir örnekle açıklayayım ben bir arkadaşın lisansı ile geldim diyelim resim de başkasının bana hiç benzemiyor eee nolcak şşimdi görevli olduğunu beyan eden kimliğimi soracak. hangi sıfatla yapacak bunu kolluk kuvveti olarak biz kimlik sorma konusunda yasalarda sıkıntı yaşarken. işimiz buyken o arkadaş nsıl yapacak bunu. üst mü arıyacak mahkeme kararı mı alacak yada beni göz altınamı alacak. İş yasal boyut olunca iyi düşünüp iyi karar verelim lütfen.

Babadağ kimsenin malı değildir. Türkiye Cumhuriyeti Vatndaşı olan herkes gelip oradan uçabilir. Benin nacizane fikrim babadağ için yapılması gereken her uçuşdan belli bir para alındığına göre ekstradan 5 TL (fiat tartışılablir) bir vergi alınarak gerçekte kendini kanıtlamış pilotlar yasal olarak oluşturulan bir kadro ile uçuş müdürü görevine getirilir bunlar sivil havacılığın bir memuru olurlar. maaşları bu alınan paralardan ödenir ki ülke ekonomisine bir ekstra yük getirmez. Bunlar sadece sivil havacılığa bağlı olduğu için kimse ye hesap vermez ve hem tandem hem single pilotlarını kontrol ederler. Yasal bir sıfatları olduğu içinde yaptırım yetkileri olur. En azından her pilotu kontrol etikleri için bağlanma malzemeden kaynaklanan kazalar bitme seviyesine gelir. Diğer etkenler den meydana gelen kazalara tabiki yapacak birşey yok insan oğlu hata yapmaya müsaiittir bunu sıfır a indirmek mümkün değil.

Yoksa sadece lisans vermekle olmaz bu iş. Araç kullanan herkesin ehliyeti var sınav ile alıyorlar trafik polisleri denetliyor eeee kazalar bitiyormu tabiki HAYIR onun için belli bir gurubu yada sınıfı suçlamak yersiz herkes hata yapabilir. Ve hep sölediğim gibi birinin hayatından meshul olan insanların hata yapma lüksü kendi hayatlarından meshul olanlara nazaran yok denecek kadar azdır.

Lütfen hepimiz havacılık kurallarına uyalım. 2-3-4 kez kendimizi kontrol edelim lütfen artık bitsin bu kazalar. Kimsenin canı yanmasın.geride kalanlar baskı altında kalmasın.Birbirimizi iyi niyetlle uyaralım.

Bu arada botum senden iyi uçan diyen arkadaş çok büyük ayıp etmiş öle olsaydı eğer Türk Yıldızları uçuş filosu yada Solo Türk pilotlarımızın botları dünya şampiyonu olurdu umarım kinayemden anladın bişi.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 20:59)

Görmemişin çocuğu olmuş, tutmuş şeyini koparmıs dünkü kanat toplayıcılarını tutup tandem pilotu yaparsan oda ne oldum delisi olur madem botu uçuyomus madem rengarenk bayraklar acılmıs kontrol mekanizması gelmiş ve t2 denilen bi sertifika verilmiş bunlar tecrubeli pilot denilmiş o zaman neden biri kolonu ters bağlayıp düşüp ölüyo biri bacak kolonlarını bağlamayı unutuyo yaptıkları hataları en acemi pilot bile yapmaz kontrole ihtiyacı olan insanların birilerini kontrol etmeye çalışmaları ne kadar acı ve sacma bir durum Amaç kardesim sen canını sıkma Kral Yerinde Olmayınca Bütün çakallar aslan kesilirmiş gün gelir hepsi hakketiği yere geri döner sen canını sıkma...