Uçak minumum irtifa konusunda(özellikle paramotorcular)

Uçuş Bölgeleri Hakkındaki konular,yeni uçus bölgeleri...

Moderatör: Moderatör Ekibi

qriss
Mesajlar: 88
Kayıt: 05.03.2012, 18:12
Ad Soyad: Yiğit Bilgiç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Uçak minumum irtifa konusunda(özellikle paramotorcular)

Mesaj #1 gönderen qriss » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 00:33)

Arkadaşlar şirketime tesadüfen biraz önce bir hava yolu pilotu geldi biraz sohbet etme şansım oldu kafama takılan şeyleri sormak istedim. Chartlarımı açıp Atatürk (LTBA) Hava alanı için radar minumum altitude chratının oldugunu fakat Sabiha için bulamadığımı söyledim. Amacım burada Tuzla yakınlarında uçuş yaparken max. kaç feet de uçuş yapmalıyımı öğrenmekti.

Genel hava trafik irtifaları bellidir fakat böyle İstanbul gibi büyük şehirlerde hava trafiği cok yoğun ve kullanılabilir hava sahası bazen tehlike yaratabilir

Gelen cevaba kendisininde üzüldüğü bir konu olduğunu belirterek;

-Sizin gibi yamaçparaşütü ve paramotor yapan arkadaşlar için onlara herhangi bir NOTAM(Kısaca uçuşta yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı Pilotun önceden bilgilendirilmesi) verilmediği onunda birgün karşısında yamaçparaşütü yada bir paramotor pilotunun çıkıcagına ilişkin korkusu olduğunu söyledi.

Flight Sim. de yıllardır uçuyorum az çok Chart okurum bir pilot kadar. İniş ve kalkışlarda bazı prosedürler vardır mesela şu bölgede max/min x irtifada olacaksınız der ama onların bilgisayarına girdikleri farklı değerlerde olabiliyormuş sen rahatım dersin ama karşına birgün bir A320 çıkabilir dedi.

Özellikle paramotor ile uçan arkadaşlar yerde kalkabildiği için sorun yaşayabilirler.

Havaalanı yakınlarında (40-50 km) uçup bunun hakkında başka bilgisi olan varmı.


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ORKO » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 06:54)

doğrusunu söylemek gerekirse, uçarken 7-8 km yarıçaplı bölgeyi sürekli gözümle tarar dururum, çünkü uçaklar çok hızlı uçtukları için önceden görmek gerekir... uyanık olun arkadaşlar, çünkü bende endişeliyim bu konuda...

qriss
Mesajlar: 88
Kayıt: 05.03.2012, 18:12
Ad Soyad: Yiğit Bilgiç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen qriss » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 08:00)

Korkan tek biz değilmişiz pilotlarda çok korkuyorlarmış

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Ninja » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 10:22)

Merhaba Yiğit ben THY de kabinde uçuyorum 7 senedir..pilotlarla çalıştığımız için bir çok soru sorma imkanım oluyor..herkesin ortak söylemi marmara üzerinde fazla yükselmeyin radarda gözükme imkanımızda yokmuş trafik çok yoğun oldugu zamanlar 4000ft kadar iniyorlar...eğitim uçaklarına alışkınız ama yolcu uçağı affetmez...
herkese iyi uçuşlar...

qriss
Mesajlar: 88
Kayıt: 05.03.2012, 18:12
Ad Soyad: Yiğit Bilgiç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen qriss » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 10:33)

Onur Atatürkün minumum radar altitude ü boğaz ve boğazın güney çıkışını 1800 üzerinde gösteriyordu yanlış hatırlamıyorsam 1800 e kadar inebiliyorlar yani Atatürk için verilen minumum radar altitude chartını istersen koyabilirim sen o taraflardasın. Benim konuştuğumda THY A320 kaptanı Murat ismi belki tanırsın

qriss
Mesajlar: 88
Kayıt: 05.03.2012, 18:12
Ad Soyad: Yiğit Bilgiç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen qriss » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 10:38)

http://www.fsholland.nl/worldtours/meds ... s/LTBA.pdf
Buradan 10-1R Sayfasından bakabilirsin ilgilenirsen minimum radar alt lerine. Ama bunlar dışında STAR yaklaşma prosedürleri var transectionlar var onlardada belirtilir ayrıca yükseklik fakat FMC bilgisayarlarına girdikleri değerler farklıda olabiliyormuş ki bazen bende Sanal Havacılıkta aldığım METAR bilgilerine göre farklı davranıyorum. Ama yinede biraz incele

Edit: Bu chart ayrıca gecen sene en son Temmuz ayının günceli daha güncelini bulabilirsem incelerim.


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Ninja » 1 on yıl 1 yıl önce (24.04.2012, 12:50)

Yiğit 2000 tane pilot var tanımadım isimle..bu arada paramotorcu pilotta mevcut...ben 1000ft üzerine çıkmıyorum alçaktan uçmak çok daha zevkli sadece foto amaçlı irtifa alıyorum..zaten alçalma hattında uçuş yaparsan her türlü başın belaya girer..çok hafif motorlu hava taşıtı olarak haddimizi bilmek lazım:=)havada bizim yükseklikllerde genelde helikopter ve eğitim uçakları denk geliyor..bir kaç ay önce karşıdan askeri helikopter geliyordu hemen sağa döndüm oda sağ yapıp geçti gitti ufku tarayarak uçmakta fayda var...

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 1 yıl önce (27.04.2012, 20:06)

TMZ diye bir tanim varsa ki olmali cunku epey buyuk international havalimanlarindan soz ediyorsunuz bunun limiti SFC to XXXX ft tir. Yani yerden baslar. Uluslararasi havacilik kurallari der ki TMZ icinde transpondersiz VFR ucus olmaz. Istisnayi bozacak kaide SVFR'dir (Special VFR) Buda kontorolorle telsiz baglantisi gerektirir. SVFR kime verilir? Uygun kosullarda yani gorusun kotu olmadigi kosullarda (yanlis hatirlamiyorsam yeri gormek ve min 4 km gorus) hayat kurtarma kaza onleme amacli verilir. Yada hemen TMZ'nin kenarinda kucuk bir meydan vardir oraya inecek bir araca verilir. TMZ nin capi 20-30 km yada daha buyuk olabilir. Poligon sekillide olabilir. Dolayisiyla bu bolgeye girmeniz size ve camianiza zarar verebilir. Motoru idle piste dogru suzulen bir yolcu ucaginin sizi hissedecegini bile sanmam :) Belki yolcular gorur fotografiniz ceker :shock:

Tum bu yazi bir TMZ oldugu varsayimiyla yazilmistir. TMZ=Transponder Zorunlu Bolge. TMZ ler normalde VFR chartlarinda belirtilir ama bizde henuz boyle bir chart icad edilmedi diye hatirimda kalmis yada ben bulamiyorum :cry: TMZ nin uzerinde ve disinda TMA olabilir onlar genelde XXXX ft ten FLXXX e kadar uzanir. Airline pilotu degilim ama bahsettiginiz havalimanlarinda sadece TMA oldugunuda sanmam.

Aslinda bu tip sorulari pilota degil kontrolore sormak gerek. Kontrolorde sizin gibi insan gidip bir sekilde isinde veya disarida tanisabilirsiniz ziyaret edebilirsiniz. Genelde gayriresmi gorusmeler daha uretken oluyor.