ormanlı iptal mı?

Uçuş Bölgeleri Hakkındaki konular,yeni uçus bölgeleri...

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 19:41)

Nida yine Don Kişot olduk!
Sen benden uzun olduğuna göre benden de olsa olsa Sanço Panza olur.

Bugünkü Gelişmeler
- Cumhuriyet gazetesi vaktiolaya el atıyor.
- THK başkanına yarın ilk ağızdan durum anlatılacak
- Nida ve ben vaktimiz yettiği oranda başka şehirlerdeki Dernek, Kulüp başkanlarına telefonla durumu anlatmaya çalışıyoruz
- Sosyal medya yp gruplarına forumdaki bu konunun linkini verip dikkat çekmeye çalışıyoruz.
... Bunları anlattığımız kişilerin diğer şehirlerdeki temaslarını aynı şekilde yapmasını ve hız kazanmamızı da söylüyoruz.


Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 19:55)

Klubümüzün tüm şubelerini bu konu hakkında bilgilendirip, yapabileceğimiz şeyleri gözden geçireceğiz. Tüm pilotları duyarlı olmaya çağırıyorum.

Kullanıcı avatarı
nidaakiz
Mesajlar: 28
Kayıt: 02.03.2005, 00:06
Ad Soyad: Nida Akiz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen nidaakiz » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 20:27)

Polat, Necdet;

çok güzel gelişmeler. vallahi herkesi haberdar etmeye çalışıyorum.

Türkiye genelindeki tüm dernek yöneticisi arkadaşlarımızdan ricam konuya acil müdehale için hareketlenmemiz gereği.

Alim bey de perşembe günü konuşacak şu ormancı ile nedir sorunu öğrenmeye çalışacak vs.

yine de Polat'ın dediği gibi bizler HIZLI hareket edip birşeyler yapalım lütfen.

HAKAN beyde tüm derneklerin kontakları bulunuyor olmalı, çok rica edeceğim bilgilendirmeleri yapsın. Beni de görevlendirebilirler, sadece kontakları paylaşmanız yeterli...

neyin nasıl olmasını istiyorsanız...

Mehmet Şeker arkadaşımla konuştum da; dedi ki:

ORMANLI BİZİM MABEDİMİZ; KAYBEDEMEYİZ!......

Kullanıcı avatarı
Wings
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.03.2005, 11:26
Ad Soyad: Hakan Akcalar
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen Wings » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 22:24)

Aradığınız bilgi bende yok, ama THSF web sitesinde var:
http://www.thsf.gov.tr/Sayfalar/kuluplardernekler.aspx

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen ugurci » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 23:00)

galiba sadece ormanlıyı bilen ve orada ucanlar olaya tepkili. halbuki ormanlı pekcok acıdan essiz özelliklere sahip, her düzey pilota hitap edebilen kite egitimi, soaring egitimi, soaring uçuşu, baslangıc xc deneyimlerine uygun arabanızın hemen yanından kalkıp hemen aynı yere inebileceginiz ekstrem sartlar dısında kalkıs ve inişde cok güvenli bir ucus alanı .olaki patlarsanız inebileceginiz kilometrelerce uzunlugunda kum sahile sahip.sehir yanarken tatlı bir serinlik vaad eden ucus keyfi sunuyor.senenin 300 günü ucus imkanları veren bu yer için kalabalık organizasyonlara da gerek yok .uygun rüzgarda gittiğinizde muhakkak ucan birilerini bulabilirsiniz.
Sayın Hakan Akcalar 'ın yıllar önce yayınladıgı ormanlı sayfasının linki asagıda, izinsiz upload ettiğim için kendisinden özür dilerim ama ormanlıyı hiç bilmeyen diğer sehirlerdeki pilotlar yazılanları ve essiz fotografları gördükleri zaman neden daha duyarlı olmaları gerektiğini anlayacaklardır.
http://yamacparasutu.net/menu/menu.asp?syf=80

Kullanıcı avatarı
Lylienn!
Mesajlar: 10
Kayıt: 30.12.2006, 17:12
Ad Soyad: Seda Dürüsel Çiftçi
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen Lylienn! » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 23:17)

ormanlı gbi sahil kenarı beldelerde, kıyı imar kuralları denilen bir kanun mevcut. bu da kıyı imar çizgisi beLediyeLerce beLirLendikten sonra oraya yapılacak yapıların kanunu içeriyo. eğer bu kanun revize olmadan önce mesela oradaki kafe gibi bunun izni daha önce alınmış olduğundan izin verilebiliyo. ancak $u an bir yerin burayı alıp da hafriyat yapması söz konusu olamaz.
Hakan abi'nin de dediği gbi orman il. müd. veya devlete bağlıysa bu arazinin gsgm'ye verilebilmesi daha olurunda ancak prosedür gerektirir. benim aklıma $u geLiyo ki, eğer oradaki kafe / veya x şahsı buraya izinsiz bir yapılaşmaya başladılarsa (veya otopark gibi ticari i$Lev yükl. arazi revizyonu) onu durdurma kararı çıkartılabilir.
ALim abi'den iyi haberLer bekLiyoruz.

Seda


Kullanıcı avatarı
Wings
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.03.2005, 11:26
Ad Soyad: Hakan Akcalar
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen Wings » 1 on yıl 1 yıl önce (30.04.2012, 23:49)

Kaçak yapılaşma olayı karaburunda var mıdır bilemem, şahıs arazilerinde olması muhtemeldir.
Ormanlı için bu ihtimal yok, çünkü ormancıların bilgisi dahilinde yapılıyor oradaki kafe ve beton yapı (soyunma kabini/tuvalet olacağını tahmin ediyorum)

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (01.05.2012, 10:36)

yazılanları ve çalışmaları dikkatle takip ediyoruz...
ihtiyaç duyulması halinde yapılacak toplu harekete destek vereceğimizi beyan ederim..
uçuş bölgelerimiz kaybolmasın

sevgiler
afşin
thk mashavk

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (01.05.2012, 13:15)

Selamlar,

Ormanlı uçuş sahası ile ilgili herkes galeyana gelmiş doğal olarak. Öncelikle durumu tam olarak tespit etmemiz gerekiyor baylar bayanlar. Kısa bir özet yapacağım önce çünkü bu olayın başından beri Çatalca Orman Müdürlüğü, Kaymakamlığı, Belediyesi, İstanbul İl Gençlik Spor Müdürlüğü, Federasyon gibi ilgili olabilecek tüm kurumlar arasında mekik dokuyorum bir süredir. Ormanlı garabeti bizlere öncelikle güzel bir ders olmalıdır. Neredeyse 15 senedir bu pisti kullanıyor uçuşlar yapıyoruz. Geçmişte zaman zaman yerel yetkililerle çok olumlu görüşmelerimiz oldu ama iş bitirici adımlar atmadık maalesef. Yani şimdiye kadar bu pistin paraşüt sporu için tahsis edilmesi ve her türlü saldırıya karşı korunması için gerekli girişimleri kararlılıkla yapmadık ve yumurta kapıya dayandı maalesef. Ancak durum o kadar da kötü değil.

Öncelikle herkes pistin uçuşa kapatılma kararının orman müdürü tarafından verildiğini bilsin. Bu konuda çok fazla komplo teorisi üretiliyor bu bilgi kesin ve resmidir. Gerekçesi ise şöyle ; "bu noktada ticari amaçlı ve sportif amaçlı uçuşlar yapılmakta ve olası kazalarda Orman Bölge Müdürlüğü yasal açıdan sorumlu tutulmaktadır. Üst makamlardan gerekli iznin alınması ile uçuşa açılacaktır."

Şimdi orman müdürü bu gerekçe ile uçuşa kapatıyorum derken bir çeşit yorum yapıyor. Bu yorumun eleştirilecek çok tarafı var ama yasal çerçevede devam etmeyi tercih ediyorum yoksa sayfalarca yazıp içimi boşaltabilirim elbette. Bu Perşembe günü için Orman Müdüründen randevu aldık. Can ve ben kendisi ile görüşüp kararın yasal ve pratik gerekçelerini tam olarak kendisinden alacağız ve aynı zamanda resmi yazı ile bize bildirilmesini isteyeceğiz. Bu resmi yazıda verilecek gerekçenin çürütülmesi veya gerekli izinlerin alınması için çalışmalara hemen başlayacağız. Bu çalışmalar avukatlar tarafından hukuki inceleme yapıldıktan sonra bir taraftan yasal yollarla yapılırken diğer taraftan sosyal eylem planları yapacağız. Bu eylemler özellikle medya araçlarının kullanılması, Kaymakamlık ve Belediye tam ve kesin olarak bizim tarafımızda şu anda onları aktif olarak baskı unsuru olarak kullanma ve daha ötesi Ankara da orman Bakanlığı önünde pankartlı eyleme kadar gidebilecek bir süreçtir. Tüm bu planlamayı yapacak tecrübe, çevre ve motivasyona sahibiz.

GENÇLİK VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ ORMANLI UÇUŞ PİSTİNİN KENDİSİNE TAHSİS EDİLMESİ İÇİN GEREKLİ ÖN BAŞVURUYU YAPMIŞTIR.
Konu olduğundan fazla abartılmamalı arkadaşlar. Bu arada herhangi bir bilgi belge sahibi olmadan işkembeden sallanan iyi veya kötü her türlü yoruma karşıyım. Ormanlı da pist olarak olarak kullandığımız alanın spor alanı olarak tahsis edilmesi için gerekli işlemleri öğrendik ve ilgili dökümanları hazırlayabilmek için bir harita ofisinden de yardım alarak 3000 TL civarında masraf yaparak ön başvuru belgelerini hazırlayıp İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Kamulaştırma Dairesine teslim ettik. İlgili daire müdürüne ve il müdürü yardımcısına durumu detayları ile anlattım ve başvuru süreci başladı. Şimdi Federasyon aracılığı ile süreci takip ediyoruz. Bu başvuru süreci aslında yasak başlamadan yapılmıştı. Tüm iyi niyetimize, yasa ve prosedürlere uygun hareket etmemize rağmen orman müdürünün yasakçı yorumu bizi çok şaşırtmıştır. Sonuç olarak Ormanlı uçuşa şimdilik kapanmış olabilir ama en kısa zamanda mutlaka açılacaktır. Yasa ve yönetmelikler tamamen aleyhimize olsa bile gerekirse yasayı değiştirmeleri için her türlü baskıyı yapmaya hazırız. Ancak mutlaka akıllı, doğru ve etkili adımlar atmalıyız. Bu anlamda sadece Ormanlıda uçanlar veya Ormanlıyı sevenlerin değil tüm sporcuların konuyu takip ederek ilerde yapacağımız eylem planını desteklemelerini umut ediyorum.

TÜM PİLOTLARI İLGİLENDİREN TARAFI
Ülke genelinde uçuş yaptığımız bir çok alan Orman Bakanlığı sınırları içinde bulunuyor. Orman Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığı arasından bir protokol var. Buna göre Orman Bakanlığına ait bir yer veya arazi sadece spor alanı olarak kullanılmak üzere GSB ye karşılıksız tahsis edilebiliyor. Yukarıda belirttiğim gibi bu tahsis çin gerekli işlemler çok kolay değil ve külüplerin resmen kendi başlarına yapabilecekleri bir şey değil maalesef. Ancak Federasyon Başkanımız Nihat Ermihan ile daha dün görüştüm ve bu konuda Federasyonun gerekli desteği verebileceğini söyledi. Bu şu anlama geliyor arkadaşlar ; özellikle sık uçuş yapılan popüler uçuş noktalarının Federasyon desteği ile tahsisi yapılabilir. Gelişmiş ülkelerde buna benzer uygulamalar vardır. Örneğin Fransa da tüm kalkış pistlerinin haritasını Federasyon verir ve kontrolünü yapar.

ŞİMDİLİK SONUÇ
Ormanlı pistinde olanlar tüm pilotlara ders olsun. Benzer durumda olan yerler için şimdiden Federasyon il temsilcilerini, GSB İl Müdürlüklerini veya Federasyonu arayıp girişimde bulunsunlar. Ormanlı ile ilgili gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.

Alim YILDIRIM

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 1 yıl önce (01.05.2012, 18:06)

Yazıların hepsini okuyamadım ama, bu olumsuz durumdan olumlu bir sonuç çıkabilir, şöyle ki: orası aslında çok düzensiz, doğal haliyle olan bir uçuş yeriydi. Bu vesileyle bir iş makinasıyla planlı ve düzenli hale getirilebilir. Yamaç Paraşütüne kazandırılmış olur. Yanılıyor muyum? Ben de burda ikarustan eğitim almıştım. Hatırası olan bir yer. Kadir Yaraşlı Muğla

Kullanıcı avatarı
nidaakiz
Mesajlar: 28
Kayıt: 02.03.2005, 00:06
Ad Soyad: Nida Akiz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen nidaakiz » 1 on yıl 1 yıl önce (01.05.2012, 23:55)

Bilene bir sorum olacak. Bu yasaga aldirmayip gidip ucsam ne olur?


Kullanıcı avatarı
Wings
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.03.2005, 11:26
Ad Soyad: Hakan Akcalar
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen Wings » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 00:28)

Alim'in vurgulamayı unuttuğu çok önemli bir nokta var:
Ormanlı'nın GSGM'ye tahsisi için bu yasağı koyan orman müdürünün oluru ve imzasına MUHTACIZ. O yüzden bu aşamada adamı kızdıracak hareketlerden kaçınmalıyız diye düşünüyorum. Eğer iyi niyet sonuç vermezse Alim'in de dediği gibi elimizden geleni ardımıza koymayız ancak içinde bulunduğumuz bu yakın vade çözüm çabasına zarar vermemek bizim lehimize olacak.

Buradan Nida'nın sorusuna gelirsek, Ormanlı'da gidip uçabiliriz, sonuçta ben oradan uçmanın yasak olduğunu nereden bilebilirim ki ? Yasak diye tabela yok, bana veya kulübüme bu konuda bir yazı da gelmedi, en kötü ihtimalle Alim gibi orman müdürüyle orada karşılaşırız, o da "yasak kardeşim uçmayın" der, biz "bu yasağı bilmiyorduk" deriz, o sırada uçmayıveririz, adam gidince uçarız, ya da gidip başka biyerden (karaburun vs) uçarız o günlük, maksat adamı üzerimize sıçratmadan şu tahsis onayını alabilelim, uçamama ihtimali beni de sıkıyor ancak ben bir gün uçacağım diye komple tahsis imkanını bozarsam sanırım en büyük salaklığı yapmış olurum !

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

hatırlatma

Mesaj #33 gönderen ganos » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 09:02)

eleştiri yada tenkit değil, ama Orman Müdürü'nden bu kadar çekiniyorsak ki iş buraya geldiğine göre çekinmemiz de gerekir, bu başlık altında yazılı bulunan, adamın aleyhine yorumlanabilecek ve rencide edici bazı ifadeleri de kullanmasak ve kullanılmış olanları da, hatta sonrasında bu mesajı bile, ilgili arkadaşların, yada moderatörün yardımıyla kaldırsak?! Sonuçta bu konu büyüyecek gibi görünüyor, burada yazılanlar da herkese açık olduğuna göre kulaklarına gitmesi muhtemeldir!?

Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen sarsinan » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 11:48)

ne hikmet ülkede devamlı bir ders durumu var :) bozdağ kapanır ders olur ormanlı kapanır ders olur yakında çökelezde kapanır ders olur sonra ali dağ kapanır ders olur (burası biraz zor kapanır adem var!) sonra tüm pilotlar toplanır mutlu mesut yastık savaşı yapılır.

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen merk » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 12:39)

Selamlar,

Bu ancak Türkiye' de olabilecek ilkellikte bir durum. O pist güzelim Uçmakdere gibi yemyeşil bir pist olsaydı ve orası bu şekilde sürülmüş olsaydı kararı verene kafadan dalasım gelirdi. Uçmak için değil piknik veya kamp yapmaya da gidilemeyecek mi?

Benim merak ettiğim noktalar şunlar:

- Ne oldu da son zamanlarda sürekli bir yasakla karşılaşır olduk?
- Orman Müd. talimatı validen alıyorsa vali talimatı nerden alıyor ve neden ilk çözüm yasak oluyor?
- Talimatta yasak veya izin alma gibi bir durum varsa yol haritasında yanlışlık mı var? Bir şey yasaklanmadan önce alternatif çözümün hazırlanması gerekmiyor mu?
- Ölüdeniz ve Ormanlı dışında Uçmakdere' den de ticari uçuş yapılıyor. Yarın oranın Orman Müd.' de güzelim tepeyi sürerse ne olacak?
- Alim abi yasaktan önce başvuruların yapılmış olduğunu yazmış. Yetki karmaşasından kaynaklanan bir sorunsa çözmek için nasıl bir yol izlenmeli?

Sanli bindik bir alamete gediyoz gıyamete gibi bir hava var.

Yazık(lar) olmasın...

İyi uçuşlar,
Eren KIZILTUĞ

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen ganos » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 15:53)

İşim gereği de, benzeri resmi kurumlardan arazi tahsisatı alma ile ilgili prosedürler takip ediyoruz ve çokça yoruluyoruz. Hiç kimsenin umurunda olmayan, atıl yerler için bir şey yapmaya kalktığınızda, herkes tarafından ilk yaklaşım, "altında ne var" yönünde şüpheci bir tavır oluyor! bu tip konulara kimse "gelişim" diye bakmıyor, ilk düşünce "buradan ne rantları var" ve akabinde de "bize ne düşer" oluyor. Hatırlarsanız elektrikli otomobil bahsinde bile, Avrupa'da kullanımına özendirmek için türlü teşvikler sunulurken, bizdeki ilk tepki "nasıl ilave vergi alırım" olmuştu!

Tahminimce burada da, GSGM'ne devredilmesi bahsi gündeme gelene kadar kimsenin umurunda olmayan Ormanlı bir anda kıymete bindi ve muhtemelen kurumlar arası iktidarın mücadele alanı olacak! Dolayısıyla Hakan'ın yine bu başlık altında belirtmiş olduğu "kendi ayağımıza kurşun sıkma" işini zaten çoktan yapmış olabiliriz. Haddim olmayarak, bence Orman ve ilgili diğer kurumlara bunun bir rant projesi değil, sadece ve sadece sporun sürdürülebilmesine yönelik bir istem olduğu, GSGM'ye devredilmese bile Orman tasarrufunda kalmak üzere, sadece yasak getirilmemesi ve olduğu gibi muhafaza edilmesinin yeterli olacağı yönünde vurgu yapılmalı. Sonuçta yetkili kurumlar da kendi yetki alanlarındaki faaliyetleri kontrol etmek isterler ama kaza vb. gerekçeler bahaneden öte değildir. Karayollarında her gün yüzlerce kaza olurken, KGM'ne kim "senin yollarında neden kazalar oluyor" diye soruyor?

Ortamı germeden, özellikle Orman'ın huyuna giderek yol almak bence önemlidir. Bu arada tabii ki kurumları bizimle inatlaşmaya sevkedecek, rencide edici tavırlar takınmadan protestomuzu da gerçekleştirelim ve elimizde ne imkan varsa kullanalım, bunu da hesap sorar tarzda değil de mağduriyetimizi dile getirerek yapmakta fayda olacaktır. Kimseden ekstra bir şey istemiyoruz, olanı almasınlar yeter. Mağdurun sempatisini kullanmalıyız.

Ama art niyet varsa ve "burada zaten talep oluşmuş, birileri de arzı üstlensin ki rant sağlansın" yaklaşımı sezilirse ki bunu bize resmi kanaldan konuyu takip eden arkadaşlarımız söyleyecek, belki o zaman mücadele farklı boyuta taşınabilir. Hem kıyı şeridi hem de Orman vasfında olması sebebiyle buradaki yapılaşma -halen yapılmadıysa- imar plan revizyonları gerektirir ve hukuki süreçlere riayet edilmesi zorunludur, askı süreleri vardır, bağlı belediyeden bu süreçler takip edilip askı sürelerinde itiraz edilerek, akabinde "yürütmeyi durdurma"ya varabilecek haklar kazanılabilir. Umalım ki iş buralara varmasın zira devletin kurumlarına karşı bu tip mücadelelerin yürütülmesi çok zor, kazanılmaz değil ama kazanılana kadar da onların tasarrufunda olacağından, bizi de hakkımız diye düşündüğümüz şeylerden mahrum bırakabilirler, devletle şaka olmaz. İçimizde hukukçu arkadaşlar da muhakkak var, görüşlerini iletirlerse iş o boyuta taşınırsa faydası olacaktır.

Bir de; halen şöyle bir ümidim var? Dün oradaydım. Manzara tamamen aşağıdaki düzenlemeler bitene kadar paraşütçüleri oraya sokmamak ve bittikten sonra da geçiş ücretine tabi tutarak kontrollü şekilde almak gibi görünüyor. Bu, Orman ile aşağıdaki işletmenin ortak politikası da olabilir, kalkış yeri de bu işletmeye tahsis edilen parselin içinde ise hukuken böyle bir hakları mahfuzdur! Ki böyleyse en kötü ihtimal girerken ücret öderiz, bunu protesto etmek daha kolay, girmeyip alternatif kalkış tepeleri bulmak yoluna bakabiliriz! GSGM'ye tahsisat prosedürü de bir koldan takip edilir!?

Yarından sonra herhalde konu biraz daha açıklık kazanacak??...


Kullanıcı avatarı
nidaakiz
Mesajlar: 28
Kayıt: 02.03.2005, 00:06
Ad Soyad: Nida Akiz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen nidaakiz » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 16:44)

"Bir de; halen şöyle bir ümidim var? Dün oradaydım. Manzara tamamen aşağıdaki düzenlemeler bitene kadar paraşütçüleri oraya sokmamak ve bittikten sonra da geçiş ücretine tabi tutarak kontrollü şekilde almak gibi görünüyor. Bu, Orman ile aşağıdaki işletmenin ortak politikası da olabilir, kalkış yeri de bu işletmeye tahsis edilen parselin içinde ise hukuken böyle bir hakları mahfuzdur! Ki böyleyse en kötü ihtimal girerken ücret öderiz, bunu protesto etmek daha kolay, girmeyip alternatif kalkış tepeleri bulmak yoluna bakabiliriz! GSGM'ye tahsisat prosedürü de bir koldan takip edilir!? "

Arkadaşımın bu yorumu ile hemfikirim. Bana konu biraz böyle gibi gelmişti.

Alim'in konuşmasından sonra! Hakan'ın da fikirlerine paralel, bu fikiri de düşünüp her bir yerden de kalkar inerim.

Merakla bekliyorum bakalım ne çıkacak...

saygılar, sevgiler herkese...

Kullanıcı avatarı
Wings
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.03.2005, 11:26
Ad Soyad: Hakan Akcalar
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen Wings » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 17:26)

Şeytanın avukatlığını yapmıyorum ama ufak bir bilgi vermek istiyorum,
Karayollarında meydana gelen kazalarda eğer KGM'nin sorumluluk alanında meydana gelen bir kazada eğer gerekli önlem alınmamış, ya da karayolu birşekilde olması gereken standartlarda değilse mağdur kişi veya yakınları KGM'ye dava açabilir, kazanabilir, yani bu tür bir gerekçe geçerli bir gerekçe olabiliyor maalesef ...
Orman müdürü de "gölde boğulan beni dava ediyor, düşen paraşütçü de başıma dert olmasın" mantığında çok da haksız sayılmaz, ancak sorumluluğu üzerinden atacak bir izin, yazı vs ile bu aşılabilir. Alim zaten bunu yazmış ve bu konuda gerekeni yapacak.

Kullanıcı avatarı
nidaakiz
Mesajlar: 28
Kayıt: 02.03.2005, 00:06
Ad Soyad: Nida Akiz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen nidaakiz » 1 on yıl 1 yıl önce (02.05.2012, 20:07)

Hakan, bana telefonunu sms leyebilirsen aramak isterim. Yarindan once aktarmak istediklerim mevcut. 0 506 536 55 45

Kullanıcı avatarı
FaLpY
Mesajlar: 175
Kayıt: 17.09.2004, 21:56
Ad Soyad: Mesut Alp Poyraz
Şehir: Ordu
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen FaLpY » 1 on yıl 1 yıl önce (03.05.2012, 00:19)

Merhabalar...Mahvedilmiş bir kalkış pistini görmek çok üzücü...Aynı sıkıntıları biz Ordu Boztepe de de yaşadık.Fakat ne federasyondan ne Thk dan ne Gsgm den ne de buradaki valilikten yerel yönetimlerden somut bir sonuç alamadık.Burada 3-5 kişi kendi imkanlarımızla zaman zaman birbirimizle de kavga ederek Boztepe için çalıştık ve pistimizi kurtarabildik şimdilik...
Belki biras kısaldı take off eskisinden daha iyi değil ama şu anda uçabiliyoruz.Her hafta sonu Samsun , Trabzon ,Amasya , Tokat tan da arkadaşlar geliyor ve uçuyorlar.
Dikkate alırsanız benzer durumları yaşamış biri olarak bir tavsiyem var.Onu bunu beklemeyin derim , zaman kaybetmeyin derim , yaptım oldu mantığına yenilmeyin derim...Toplaşın alın elinize kazma , kürek ayarlayın iş makinesi gidin orayı düzeltin ve uçun.Bura bizim deyin yaptık oldu diye siz deyin.Yoksa 3-5 kıçıkırık paraşütçü derler ve kimse sizi sallamaz...Saygılarımla inşallah Ormanlı dan bende uçarım.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=6807&highlight=

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=8930&highlight=

yaşadığımız sürecin anlatan linkler...