merhaba arkadaşlar babadağından uçuş yapmak isteyen arkadaşların uçuş yapabilmesi için istenen belge şartlar bu yönergeye göre olacakış gecen yıl düzenlenen yönergece bu yıl degişiklikler oldu ve şuanki hali ile yayınlandı
kazasız uçuşlar
bilal
güncellenen babadağ uçuş yönergesi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
güncellenen babadağ uçuş yönergesi
- Dosya ekleri
-
- yonergebabadag.pdf
- (1.3 MiB) 656 kere indirildi
- spcmnky
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 07.10.2009, 13:05
- Ad Soyad: Arda Çeşmecioğlu
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Türkiye'de yılda 50+ saat uçan, yarışmalara aktif katılan, çalışan ve yılda sınırlı sayıda gün izin alabilen bir pilot yeni bir kanat almak istedi (seviyesini ilerletti) ve bu yeni kanadın SIV çalışmasını yapmanın da akıllıca olduğunu düşünüyor diyelim. Yamaçparaşütünden de para falan kazanmıyor (aksine bu sporu sürdürebilmek için ülke şartlarında azımsanmayacak masraflar yapıyor).
Bu arkadaş P3 sertifikasını kimden alır?
Bu arkadaş P3 sertifikasını kimden alır?
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
evet sigorta isteniyor gecen yılda istendi lokal ucan bir çok pilot bu sigortalarını yaptırdı. Gecen yıl ayrıca ilk geciş yılı olmasından dolayı bir çok olayda uçuş emniyetini huzuru etkileeyecek olaylarda tölerans kullanıldı yani esneklik saglandı bu yıl ise kati yani yönerge ne ise o uygulanacak.
Bilal KAYA
Bilal KAYA
- linux_mandrake
- Mesajlar: 130
- Kayıt: 01.01.2011, 04:23
- Ad Soyad: Mehmet Tülüoğlu
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 1
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Geçen Sene Bilal Hocanın dediği gibi esneklik gösterildi. Fakat Hem Yamaç Paraşütü Adına hemde bu sporu yapan tüm Türkiyedeki Pilot arkadaşlarımızı etkileyen durumların tekrarlanmaması için gerçekten ciddi bir şekilde kurallar getirildiğini gördüm. Umarım bu senede üzücü olaylar ile karşılaşmayız. Geçen sene olan olaylarda herkes gibi bende çok sorun yaşadım. İstenmeyen durumları minumum seviyeye indirmek için bundan sonra daha da dikkatli olacaklarını düşünüyorum. Gökyüzü Bir Tutkudur. Herkesi Bu Tutkuyla buluşturmak için elimizden geleni yaparken bu olayların herkesi etkilemesi gerçekten kötü oluyor.
Saygılarımla,
I'm as free as birds
(Kuşlar Kadar Özgürüm)
Saygılarımla,
I'm as free as birds
(Kuşlar Kadar Özgürüm)
- SHaDoW
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 11.07.2009, 00:34
- Ad Soyad: Ahmet Tokalı
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 1
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
THK'nın yakın zamanda açmış olduğu sertifika kontrol kursunda Eskişehir'de 2 günde 12 sorti 3. günde +1 sorti daha yaptım.. Genel olarak diğer arkadaşlarımda yaklaşık sayılarda idi.. Uçuşlar öncesinde teorik ders konularının tekrarı 2 gün sürdü 3. gün 3 adet sınav yapıldı.. Yani toplamda 5 gün Ama öğrendiğim kadarı ile teorik konulara katılınmasa da direkt sınava girebiliyor sonraki günlerde de uçuşlarınızı gösterip sertifika alabiliyorsunuz.. teorik birikimine güvenen arkadaşlar açılan herhangi bir skkda hava şartlarının uygun olması durumunda 3 günde sertifika sahibi olabilirler diye tahmin ediyorum.. (Tabiki THK ile görüşmek teyit almak gerekecektir) Gerek eğitim, gerek inönüdeki misafirperverlik gerekse eğitmen hocalarımızın tutumu bizlerin oldukça memnun ayrılmamızı sağladı.. Hava şartlarının mesafeye uygun olmadığından dolayı katılımcı arkadaşların geneli P3 ve bir kaç kişi de P4 seviye sertifika aldık..
Ama şu da bir gerçek ki YP sporunun gelişim hızına paralel olarak THK'nın SKK sayısını artırması ve iller bazında açılan SKKlarda çeşitlemeye gitmesi kaçınılmaz bir gereklilik..
Ama şu da bir gerçek ki YP sporunun gelişim hızına paralel olarak THK'nın SKK sayısını artırması ve iller bazında açılan SKKlarda çeşitlemeye gitmesi kaçınılmaz bir gereklilik..