güncellenen babadağ uçuş yönergesi

Uçuş Bölgeleri Hakkındaki konular,yeni uçus bölgeleri...

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

güncellenen babadağ uçuş yönergesi

Mesaj #1 gönderen Bilalk » 1 on yıl 1 yıl önce (08.05.2012, 20:14)

merhaba arkadaşlar babadağından uçuş yapmak isteyen arkadaşların uçuş yapabilmesi için istenen belge şartlar bu yönergeye göre olacakış gecen yıl düzenlenen yönergece bu yıl degişiklikler oldu ve şuanki hali ile yayınlandı

kazasız uçuşlar

bilal
Dosya ekleri
yonergebabadag.pdf
(1.3 MiB) 656 kere indirildi


Kullanıcı avatarı
mannik
Mesajlar: 83
Kayıt: 26.11.2011, 13:09
Ad Soyad: Kenan Büyükatak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen mannik » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 09:10)

Babadağdan uçuş yapmak için en az p3 sertifikasına sahip olmak gerekiyormuş anlaşılan. Aslında tüm uçuşlarda belli kriterlerin aranması gerekir ki, önüne gelen herkes uçmaya kalkıp hem kendine hem de başkalarına zara vermesin...

Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Kerim » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 11:25)

Harika olmu.Tüm eksiklikler giderilmiş.Yaptırımlar eklenmiş.Ben çok beğendim.Bu yönergenin tam olarak uygulanması gerekir.

Kullanıcı avatarı
spcmnky
Mesajlar: 13
Kayıt: 07.10.2009, 13:05
Ad Soyad: Arda Çeşmecioğlu
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen spcmnky » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 14:07)

Türkiye'de yılda 50+ saat uçan, yarışmalara aktif katılan, çalışan ve yılda sınırlı sayıda gün izin alabilen bir pilot yeni bir kanat almak istedi (seviyesini ilerletti) ve bu yeni kanadın SIV çalışmasını yapmanın da akıllıca olduğunu düşünüyor diyelim. Yamaçparaşütünden de para falan kazanmıyor (aksine bu sporu sürdürebilmek için ülke şartlarında azımsanmayacak masraflar yapıyor).

Bu arkadaş P3 sertifikasını kimden alır?

Kullanıcı avatarı
rızacan
Mesajlar: 15
Kayıt: 30.07.2009, 15:06
Ad Soyad: Rızacan Olgaç
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen rızacan » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 16:17)

Sportif yani single uçanlardan da sigorta istenecek mi?Yanlış mı anladım.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Bilalk » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 16:57)

evet sigorta isteniyor gecen yılda istendi lokal ucan bir çok pilot bu sigortalarını yaptırdı. Gecen yıl ayrıca ilk geciş yılı olmasından dolayı bir çok olayda uçuş emniyetini huzuru etkileeyecek olaylarda tölerans kullanıldı yani esneklik saglandı bu yıl ise kati yani yönerge ne ise o uygulanacak.

Bilal KAYA


Kullanıcı avatarı
linux_mandrake
Mesajlar: 130
Kayıt: 01.01.2011, 04:23
Ad Soyad: Mehmet Tülüoğlu
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 6 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen linux_mandrake » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 17:21)

Geçen Sene Bilal Hocanın dediği gibi esneklik gösterildi. Fakat Hem Yamaç Paraşütü Adına hemde bu sporu yapan tüm Türkiyedeki Pilot arkadaşlarımızı etkileyen durumların tekrarlanmaması için gerçekten ciddi bir şekilde kurallar getirildiğini gördüm. Umarım bu senede üzücü olaylar ile karşılaşmayız. Geçen sene olan olaylarda herkes gibi bende çok sorun yaşadım. İstenmeyen durumları minumum seviyeye indirmek için bundan sonra daha da dikkatli olacaklarını düşünüyorum. Gökyüzü Bir Tutkudur. Herkesi Bu Tutkuyla buluşturmak için elimizden geleni yaparken bu olayların herkesi etkilemesi gerçekten kötü oluyor.

Saygılarımla,

I'm as free as birds :)
(Kuşlar Kadar Özgürüm)

Kullanıcı avatarı
exeman
Mesajlar: 21
Kayıt: 26.08.2011, 15:02
Ad Soyad: Özhan Esemen
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen exeman » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 14:46)

Kontrollerin ve standardizasyonun artması öncelikle emniyet için güzel. Fakat THK'nın da lisanslama işini biraz daha kolaylaştırması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle çalışanlar için.

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 22:58)

THK'nın yakın zamanda açmış olduğu sertifika kontrol kursunda Eskişehir'de 2 günde 12 sorti 3. günde +1 sorti daha yaptım.. Genel olarak diğer arkadaşlarımda yaklaşık sayılarda idi.. Uçuşlar öncesinde teorik ders konularının tekrarı 2 gün sürdü 3. gün 3 adet sınav yapıldı.. Yani toplamda 5 gün Ama öğrendiğim kadarı ile teorik konulara katılınmasa da direkt sınava girebiliyor sonraki günlerde de uçuşlarınızı gösterip sertifika alabiliyorsunuz.. teorik birikimine güvenen arkadaşlar açılan herhangi bir skkda hava şartlarının uygun olması durumunda 3 günde sertifika sahibi olabilirler diye tahmin ediyorum.. (Tabiki THK ile görüşmek teyit almak gerekecektir) Gerek eğitim, gerek inönüdeki misafirperverlik gerekse eğitmen hocalarımızın tutumu bizlerin oldukça memnun ayrılmamızı sağladı.. Hava şartlarının mesafeye uygun olmadığından dolayı katılımcı arkadaşların geneli P3 ve bir kaç kişi de P4 seviye sertifika aldık..
Ama şu da bir gerçek ki YP sporunun gelişim hızına paralel olarak THK'nın SKK sayısını artırması ve iller bazında açılan SKKlarda çeşitlemeye gitmesi kaçınılmaz bir gereklilik..