Ozone - Zeolite

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 55
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 44 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone - Zeolite

Mesaj #1 gönderen david selcuk » 3 hafta 1 gün önce (11.05.2020, 01:06)

Herkese Merhaba,

Zeolite Ozone firmasinin X-Alps 2019 icin gelistirilmis oldugu super hafif sinif, EN-D sertifikali, iki kolonlu bir kanat. Sadece 2.85kg :)
Yaklasik 10 saat ucmus oldum simdiye kadar ve kanatla ilgili gözlemlerimi paylaşmak istiyorum.

Kanadin en onemli ozelligi Iki kolon kanadin performansi ile kucuk canta sayesinde gelen esnekligi bir arada sunmasi. Spor sinifla (kucuk canta - dusuk performans) uzun cubuklu iki kolon kanat (dev canta - yuksek performans) arasindaki son yillardaki gitgelime son veren bir ruyanin gerceklesmesi oldu Zeolite.
Siz de aman cubuk bukulmesin veya iki yedekle ucayim derken toplam 25-30kg malzemeden bikanlardansaniz ilaciniz burada.

Suzulus Performansi:
Ozone biraz farkli iddia etse de benim gozlemime gore Zeno'dan daha az suzuluyor ve hizi daha dusuk. Yine de arka ruzgar uzun mesafe veya planli serbest ucgen ucuslarinda Zenoya gore olan performans farki ihmal edilebilir. En iyi spor sinifa gore ise cok ustun. Turkiye mesafe rekorunun C sinif olan Delta2`de oldugu hatirlanirsa, Zeolite ile XC rekoru kiramazsaniz sebebi performans olmayacaktir bir diger deyisle :) Yarismada ise Zenolarla kapismasi zor olacak gibi. Gerci CCC olmadigi surece gunumuzde zaten yarismalarda onemli bir basari elde etmek mumkun degil.
B-kolonu kontrolu Zenodan bile daha rahat. Yani kullanilabilir performansa bakarsak frene suzuluslerde el degmesine gerek yok. En hircin bulut hatlarinda dahi kanat speed-B kolonu kombinasyonu ile ucurulabiliyor.

Termik Performansi:
Zenoya gore dusuk olan gorunus oranina ragmen donusler malesef yine spor sinifi aratiyor. Eger termik koru kanadi disariya dogru atarsa tekrar donuse gecmek icin enerjiyi toplamak gerekiyor cunku ic kulak frenliyken zaten stol noktasina yakin ucuyor ve ekstra fren uygulamak her an uygun bir secenek degil. Donuslerin super keyifli olmasi suzulus performansindan onemliyse bazi uc kolonlu D`ler ve spor siniflara bakmaya devam edin derim.
Kanat termige dogru ucuyor ve termige dogru hafif atliyor. Ilk donuse hizli oturmak icin benim sevdigim bir ozellik. Termige girerken geride kalan kanatlari hic sevmiyorum. Bu acidan Zeolite bana cok uygun.
85kg ust limitli small kanatla 83,5kg, denedigim diger agirliklar olan 80kg ve 87kg'a gore bana en uygun ucus agirligi gibi geldi. Termiklerde cok verimli, hizi ideal. Hafifken hakimiyet azaliyor ve donusu olumsuz etkiliyor, agirken cokus hizi termik performansini olumsuz etkileyecek seviyede artiyor.

Hız:
Kolay ve guvenli kalkis ve dar yerlere rahat inis icin trim hizi dusurulmus bir kanat. Zenodan tanidik oldugumuz speedliyken artan stabilite sayesinde zaten tecrubeli bir pilotun havada trim hiziyla cok isi yok. Speed ile hizi 22km arttirmak mumkun (kendi olcumum). Kabaca 56-58km civarinda hizlara ulasabilinir. Dedigim gibi klasik iki kolonlu bir kanattan 4-6km daha yavas maximum speed pozisyonunda. Speed cok lineer geldi bana. Basili tutmak icin gereken guc 777 Q2den cok hafif, Alpina2den hafif, Zenodan biraz fazla.

Kalkış:
Sert, sifir hatta arka-yan ruzgarda kalkma firsatim oldu. 20 yildir uctugum en kolay kalkisli kanat diyebilirim.

Inis:
Zorlu bir yere inmem gerekmedi. Dar yerlere inisi kolaylastirmak icin ozel tasarlanmis derler ama henuz tecrube etmem gerekmedi.

Malzeme:
Kanat ve ipler cok narin ama kalkis o kadar kolay ki Turkiye kosullarinda bile iyi bir pilotun malzemeye yerde zarar vermesi malzememnin sucu olamaz.
Kanadin icindeki cubuklar kalici bukulme ve kirilmaya dayanikli. Yani iki yerden ve dar katlayip.kanadi super kucuk bir cantaya yerlestirip, bir sonraki ucus icin cikardiginizda hicbir problem olmuyor. Bu kanadin canta buyuklugu acisindan en kritik farkini olusturuyor.
X-Alps icin uretilmis olan en hafif canta normal kullanima uygun degil. Sert zeminle temas, mesela kaldirim veya duvar cantaya zarar veriyor. Alp cayirlarinda ve tek yarismalik kullanim icin tasarlanmis gibi. Ben 62litre X-Alps cantasini oneriyorum. O da hafif ve kucuk ama cok dayanikli.

SIV, kulak kapama, vs
Malzeme cok ozel oldugu icin sirf denemek icin kanada yuk bindiren hareketler veya ip-kumas surtunmesine sebep olacak kulak kapama yapmadim. Kanatta her hangi bir kapanma yasamadim. Eger ucusun dogal akisinda basima birseyler gelirse daha sonra ekleme yaparim.

Arka Plan:
ODTUde basladığım yamaç paraşütünü 20 senedir yapıyorum. İki kolonlu yarışma kanatları dahil tüm sınıf kanatlarla yüzlerce saat uçuşum var. Zeolite ile su ana kadar 8 saat ve toplam 85km uçtum. Corona sebebiyle henuz task uçma sansı bulamadim.
Zeolite`in Small boyu (65-85kg) ile 83,5kg uçuyorum. Harnes olarak Ozium kullanıyorum. Iki termik ucusunda da Gin Race 3 ile 87kg uçtum.

Yukarıdaki yazı tamamen benim şahsi gözlemlerim. Ozone satisi yapan Muharrem Kilic ve Yigit Yildirim cok yakin dostumdur ama indirim dahil hiçbir ticari bağım yok. Eger farklı görüşleriniz varsa siz de paylasın. Türkçe klavye olmadigi için oluşan yazım hataları için kusura bakmayın.

Son beğenen emrekoca


Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 50
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone - Zeolite

Mesaj #2 gönderen Orkut » 3 hafta 1 gün önce (11.05.2020, 11:42)

David selamlar, çok güzel yazı olmuş; zaman ayırıp, emek verip yazdığın için kutlarım :)

Son beğenen david selcuk
Orkut BAYSAL

Kullanıcı avatarı
emrekoca
Mesajlar: 55
Kayıt: 04.06.2016, 23:11
Ad Soyad: Emre KOCA
Şehir: istanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone - Zeolite

Mesaj #3 gönderen emrekoca » 2 hafta 5 gün önce (14.05.2020, 16:49)

Merhaba David,

Zeolite ardından Ozone Zeolite GT adında bir model daha çıkardı. Ana değişiklik Ozone'un kendi sitesinde bahsettiği gibi malzemenin dayanıklığını attırması. ML size için 3.93kg'ya çıkıyor. Zeolite'a göre yaklaşık 1 kilo daha fazla. Özellikle TR'deki kallış&iniş zeminlerinin durumundan dolayı Zeolite'a göre daha tercih edilebilir diye düşünüyorum.

2. önemli değişiklik ise AR'nin 6.7 ile biraz daha mütevazi seviyeye çekilmesi. Test edilmiş bir yorum değil ama teorik olarak daha kolay kontrol edilebilir olacağını düşünüyorum.

Ayrıca paragliding.com'daki bir video'da iniş ve kalkışlardaki rahatlığından etkilendim. Sende yorumunda bahsetmişsin.

Süzülme&Hız ve Termik dönüş karakteri konusunda seçim şansını Süzülme ve Hız'dan yana kullandığımı farz ediyorum.

Şuan 777 Q-Light ile uçuyorum. En az 1 sezon daha Q-light ile uçmayı planlıyorum. Fakat, Bir üst seviyeye çıkmak istediğimde yukarıdaki argumanlardan dolayı 3 kolunlu bir kanattan 2 kolonlu bir kanada geçmek için Zeolite GT güzel bir tercih olabilir mi ?


The legendary Zeolite is now available in a more robust construction for vol-biv & adventure pilots. The Zeolite GT is the same as the X-Alps competition version, but with slight material changes to increase durability and affordability.

Materials vs. Zeolite:
Internal structure changed from 27g to 40g
Leading edge changed from 27g to 36g (N20D)
Fewer rib crossport cuts
Risers: 12mm cousin

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 55
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 44 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone - Zeolite

Mesaj #4 gönderen david selcuk » 2 hafta 3 gün önce (16.05.2020, 17:46)

Merhaba Emre, yuksek C sinifindan Zeolite veya OXA3e gecenler var. Mesela Queen2 6.3 AR ile zaten 6.5 AR olan M7ye cok yakin. Ozonedan devam edersek M7de duraklamadan dogrudan 6.7 AR Zeolite (GT) gecisi bence de mumkun.

Son beğenen emrekoca

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 561
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Yaş: 40
Pilot Menüsü: 

Ozone - Zeolite

Mesaj #5 gönderen KARAGÖZ » 2 hafta 2 gün önce (17.05.2020, 17:15)

Malzemenin normal kanatlara göre daha hafif olması için taviz verilen sağlamlık kriteri dışında benim de çok merak ettiğim bir kanat.
bilgilendirme için sağol David.

Son beğenen david selcuk
bu bi kuş , hayır uçak, hayır süpermen , hayır evladım o bir yamaçparaşütü...



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön