Ozone Delta 2

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 82
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone Delta 2

Mesaj #1 gönderen asimetrik kapanma » 5 yıl 4 ay önce (27.05.2013, 11:10)

Selamlar,

Bu hafta sonu Ayas' ta Delta 2 ile ucma firsati buldum. Daha once LTF 1-2 olarak Buzz Z3, LTF 2 olarak Delta , LTF 2-3 olarak M4 le uctum. Ozone pilotuyum yani :D Delta 2 ile 1 saate yakin termik soaring karisimi bir ucus yaptim. Termikler genelde kuvvetliydi. ( 4-5 m/s ) Turbulans cok yoktu.

Kalkis : Delta 1' in kalkisindaki atlamayi biliyordur herkes. Delta 2 de bu sorunu cozmusler. Kanat tepeye atlamadan gelebiliyor. Rahat bir kalkisi var.

Ucus : Su ana kadar uctugum LTF 2 lerin en keyiflisi diyebilirim. Delta 1 e gore baya gelisim var. Fren basinci ve handlingi gayet basarili. Termigin icine adeta kayiyor alet. Termigin korunu cok rahat hissettiriyor. Donuslerde kora oturtmasi kolay. Tepenizde bir butun olarak duruyor. Abuk sabuk oynamiyor. Pilotu cok rahat hissettiriyor. Kanat termige girdiginde bayilmiyor. Ucma egilimi cok fazla.

Speedleri sert degil rahat basilabiliyor. Speede bastiginda gidiyor alet :D

Uzun suzulusler yapmadigim icin M4 le suzulusunu kiyaslayamadim. Ama denilene gore M4 gibi bir performansa sahip hatta biraz daha iyi. Ucarken de '' bu kanatla katilacaksin aslinda yarismalara, hem kafan rahat hem de performansi iyi '' diye dusunmedim degil :D

Sonuc olarak Delta 1 e gore baya gelistirilmis bir LTF 2. Performansi daha iyi, daha rahat ve daha keyifli bir kanat gibi geldi bana.

LTF 2 seviyesi gelmis veya yarismalara LTF 2 ile katilacak pilotlar icin gayet guzel bir kanat.

Bu kanat efsaneler arasina girebilir dikkat!! ;)
Dosya ekleri
Ekran Resmi 2013-05-27 10.47.58 AM.png
Ekran Resmi 2013-05-27 10.47.01 AM.png




Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yilmaz » 5 yıl 4 ay önce (27.05.2013, 17:49)

Serdar, yorumlar için teşekkürler,
Delta 2 ile uçanlarda sözlü olarak çok olumlu yorumlar alıyoruz. Yorumları bu başlık altında paylaşmalarını isteriz.

Genel olarak benim'de izlenimlerim; yapmış olduğum bir uçuşta, iniş yaklaşmasında kuvvetli ve türbülanslı bir termiğe maruz kaldım, kanadın bütünlüğünü koruması ve kumanda edilebilirliği beni etkiledi. Güvenlik hissi ve handling mükemmel.
Yine yarışmada uçarken bariz iyi süzülüşleri ve hava hareketlerinden etkilenmeden rüzgar içerisine giriş yeteneği dikkat çekiyor.

Performansın yanında vermiş olduğu uçuş keyfide mükemmel.

Kullanıcıların yorumlarını bekliyoruz...
Teşekkürler

www.ucuskulubu.com
UÇUŞ KULÜBÜ

www.ucuskulubu.com

Kullanıcı avatarı
glauring
Mesajlar: 47
Kayıt: 01.12.2008, 22:21
Ad Soyad: Ufuk Uçar
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen glauring » 5 yıl 3 ay önce (14.07.2013, 23:00)

Delta 2 her yönden çok başarılı bir kanat olmuş.. Kuvvetli termiklerde canavar, zayıf termiklerde uygun dönüş çapını yakaladığınız zaman tutunmak, tırmanmak çok kolay..

Başka kanatlarla ufak süzülüş gözlemleri yaptım, bir çok EN-D kanatla rahat kapışıyor : ) (kafa rüzgarı hariç)

Speed çubuğu çok rahat ve güvenli.. Kanat genel anlamda da gayet güvenli hem ne yapacağını hissettiriyor, hem de kapandıktan sonraki tepkileri çok yumuşak..

İleri 1-2 den yeni En-C sınfına geçecekler için gayet uygun bir kanat.

Ayaş ve Bayramörende 16-17 saat her türlü koşulda (sakin, sert, türbülanslı vs.) uçtum. Kanatla ilgili sorularınız varsa cevaplayabilirim..

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 481
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen H_E_L_P_55 » 5 yıl 3 ay önce (14.07.2013, 23:21)

güvenlik konusunu biraz daha açabilirmisiniz kanat hakkında pek fazla bilgi yok piyasada videoda çok az

Kullanıcı avatarı
glauring
Mesajlar: 47
Kayıt: 01.12.2008, 22:21
Ad Soyad: Ufuk Uçar
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen glauring » 5 yıl 3 ay önce (14.07.2013, 23:55)

Termikte, türbülansta kanat niyetini belli ediyor, aktif pilotaj kolay..

Kapanmalar: SIV yapmadım ama bugün telsizle konuşmaya çalışırken full-speed yüzde 50 asimetrik yedim ufak bir müdahale ile çok az bir dönüş yaptı.. SIV yapanlar da çok rahat olduğunu söylüyorlar..

Speed: Çok türbülans yoksa üst limitte, speedli uçarken havayı yarıp geçiyor, C kolonların arkasına da tutacak yapmışlar, kanadın ileri-geri eksindeki hareketini kontrol etmek çok kolay..

İleri 1-2 ile yeterli uçuş saati yapmış biri bu kanatta da aynı rahatlıkta uçar diye düşünüyorum..

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 481
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen H_E_L_P_55 » 5 yıl 3 ay önce (15.07.2013, 00:28)

açıklama için teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 344
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen daglar72 » 5 yıl 3 ay önce (15.07.2013, 10:23)

Etkileyici bir kanat, güvenlik performans bir arada :)
05356669787
abdullah_bursa@hotmail.com

facebook acar abdullah

Mustafa Kemal ATATÜRK İstikbal göklerdedir !

Kullanıcı avatarı
ynmehel
Mesajlar: 11
Kayıt: 21.06.2012, 21:15
Ad Soyad: Yunus Nedim Mehel
Şehir: İstanbul
:
300++ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Delta 2 SIV

Mesaj #8 gönderen ynmehel » 5 yıl 1 ay önce (26.08.2013, 02:49)

Selam herkese :)

Bayram tatilinde Delta 2 yle SIV yapma şansım oldu, performans olarak bu seneki yarışmalarda kanat kendini zaten kanıtladı, güvenlik açısından da gayet başarılı bir kanat oldugunu söyleyebilirim.

Kanadın bedeni ML 85-105 limitli ve tahmini 103 kiloyla ucuyorum. Daha önce buzz z3le full SIV yapmışlığım var ama stall tecrubem cok fazla degildi, görünüşe göre wingover larım üzerinde de biraz daha calısmam lazım. SIV ye gelirsek:

Kapanmalar: Sıfıra yakın dönüş eğilimi, içe ağırlık verince bile kanat içeri dönmek istemiyor. Biraz ağırlıkla kanat kapalıyken kanadı dışa döndürmek hatta spirale oturtmak mumkun. %30a kadar speedli denedim (speedli kapanma ozone tarafından onerilmiyor), kanat biraz daha agresif davrandı ama gene de temiz bir şekilde açıldı. 10 sortide 1 tane kapanma sadece kravatla sonuclandı.

Önden kapanmalarda kanat arkaya gidip formunu kaybediyor ama müdahale istemeden pilotun tepesine hızlıca geri geliyor, speedli kapatmadıgınız sürece öne atlama huyu yok. Kulaklar genelde kapalı kalıyor ama bunun iyi yanı kanattaki fazla enerjiyi sönümleyip onune fazla atlamasının da onune geçiyor. Kulakları acmak için 2-3 pompa yapmak gerekiyor.

Wingover: Enerjiyi biriktirmek cok kolay, sıfır fren müdahalesi, tamamen agırlık kullanarak kanadın ustune rahatca cıkabiliyorsunuz. Bu kadar yüksek enerjili wingoverlara ben daha yeni yeni alışıyorum ama hiç sıkıntısız, loopvari wingoverlar atıldıgını da kendi gozlerimle gordum. Kanat tok, enerjik ve kapanma eğilimi oldukça düşük.

Stol: Genelde kontrollu stol çalıştık; köpekbalığı profilinin olayı zaten kanadın stol-spine direnmesi ve bunu ciddi manada hissediyorsunuz. Kanadı yavaşlatmak, uçuştan çıktığı noktayı bulmak ilk birkaç stol da zor olabiliyor ama bir kere girdikten sonra oldulkça rahat. Tek sıkıntı, kontrollu bile stol bassanız karbon çubuklardan dolayı genelde kravatla sonuclanıyor. Spin çalışmadım.

Kravatlar: Kanadın beni üzen tek yanı bu heralde. Diğer En C kanatlarla uçmadığım için bu konuda çok karşılaştırma yapamıyorum ama çoğu stoldan kanat kravatlı çıkıyor ve bazıları oldukça inatçı. Genelde boşta sallanan ipler, stabiloyu çekiştirerek açmaya çalıştım, yemezse asimetrik, frontal kapatarak da açtığım oldu. Ama 1-2 tane kravatı stall le acmak zorunda kaldım. Düz uçuş sadece ağırlıkla sorunsuz bir şekilde sürdürülebiliyor.

Program için Yılmaz' a, Ufuk' a ve özellikle de Devrim' e teşekkürler. İlk 1-2 videonun kalitesine takılmayın, devamı daha net. İyi seyirler :)

http://www.youtube.com/watch?v=7tEh3i8myrE



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön