Mantra M6 - Yorumlarim

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

Mantra M6 - Yorumlarim

Mesaj #1 gönderen david selcuk » 9 yıl 7 ay önce (27.08.2014, 12:40)

Iki hafta once yeni kanadim Ozone Mantra M6 elime ulasti. Once Oludeniz'de sonrasinda Kayseri Pre-PWC'de ucma firsati yakaladim. Oncelikle kanadi getiren Muharrem Kilic'a tesekkur ederek kanat hakkindaki goruslerimi sizlerle paylasmak istiyorum.

Genel Degerlendirme
Kanadi aldigima cok memnunum. Muthis bir termik tirmanisi ve suzulus performansi var. Yuksek aspect ratio sebebi ile cekincelerim vardi ama cok hizli adapte oldum. D sinifinda kanatlarla bolca ucmus, ozellikle Ozone karakteristiklerini bilen herkesin cok hizli adapte olabilecegine eminim. Toplam 15 saatlik, 7 ucus ardindan olusan yorumlarim asagida.

Kalkis
Kalkista kafaya gelisle ilgili hicbir problemi yok. Kesinlikle firlama egilimi gormedim.
6,9 aspect ratio sebebi ile kulaklar ile kanadin ortasinin kafaya gelis hizinda farkliliklar olabiliyor. Bu sebeple temiz bir kalkis icin kanadin duzgun serilmesi onem kazaniyor.

Suzulus
Icepeak6 ve Enzo'larla rahatlikla kafa kafaya suzuldugunu soyleyebilirim. Full speedli bir kiyaslama yapacak firsatim olmadi o sebeple hiz konusunda yorum yapamiyorum. M4'lerden acik ara iyi suzuluyor. Suzulusteki en onemli avantaj termiklere dogru suzulmesi ve hat ucusunu kolaylastirmasi. Shark-nose sayesinde hafif termik balonlarindan faydalanarak ilerlemek mumkun.

Termik
Suzulus kisminda da soyledigim gibi acik arazide termik bulmak icin yapmaniz gereken kanadin ucmasina izin vermek. Kanat termige dogru tirmanarak yoneliyor. Termiklerde tirmanis performansi cok iyi. Bugune kadar uctugum kanatlar icerisinde en az eforla en hizli tirmandigim kanat oldugunu soyleyebilirim. Yarisma kanatlarina kiyasla cok rahat bicimde keskin donmek de mumkun. Frenler genel olarak M4'ten kisa oldugu icin yine de alisana kadar keskin donuslerde dikkatli olmak gerekiyor.

Frenler/Agirlik/Speed
Frenler ve agirlik kanat uzerinde dogrusal olarak etkili. Ozellikle wingover yaparken bu ayrica keyif veren ve kontrolu kolaylastiran bir hal aliyor. Frenler oldukca sert diyebilirim. Yanlislikla spin ya da stol olmaniz imkansiz. Uzun ucuslarda bu durum bir miktar yorucu olabilir.
Arka kolonlardaki halkalar suzulus esnasinda kolonlardan kumanda vermek icin cok pratik.
Speed oldukca hafif. %50 mertebesine kadar performansta olumsuz bir etki olmadan hizin arttigini soylemek mumkun. %70 uzerinde speed kullanmadigim icin devamini yorumlayamiyorum.

Kapanmalar
4 gun turbulansli kosullarda uctuk. Bir tane %35 kapanmam oldu. Kanadin kolay kapanmadigini dusunuyorum. Kapanma cubuklar sebebi ile blok olarak gerceklesti. Bu sebeple eski nesil kanatlara gore zor kapandigini ancak kapanma durumunda acilisin daha zor ve reaksiyonun daha sert oldugunu dusunuyorum.

Simdilik bu kadar. Herkese keyifli ucuslar diliyorum


Kullanıcı avatarı
Sahipsiz
Mesajlar: 105
Kayıt: 23.01.2011, 12:18
Ad Soyad: Serkan Kurd
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Sahipsiz » 9 yıl 7 ay önce (27.08.2014, 13:07)

EN-D kanatlar ilgi alanımın dışında ancak kanadın kilo limit aralığı ve sizin uçuş ağırlığınızı öğrenebilir miyim?

İyi uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen david selcuk » 9 yıl 7 ay önce (27.08.2014, 13:21)

Onemli bir bilgi haklisiniz. Benim uctugum boy MS yani 80-95kg. Benim ucus agirligim 90kg.

Tecrubemi de beni tanimayanlar icin paylasayim. 14 yildir ucuyorum. M6 benim besinci D ve uzeri sinif kanadim. Daha once sahip oldugum bu siniftaki kanatlar:
Mantra M2
Mantra M3
Mantra R10
Mantra M4

Degerlendirmeye Mantra M6'nin daha once D sinifi ile ucmamis kisiler icin uygun bir kanat olmayabilecegi uyarisini da eklemis olayim.
Dosya ekleri
M6Takeoff.JPG
M6.JPG

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen MAGNETO » 9 yıl 7 ay önce (27.08.2014, 22:03)

+1 deyerlendirme ve bilgi icin tesekkurler



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön