Kask Hakkinda

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kask Hakkinda

Mesaj #1 gönderen tyson » 1 on yıl 7 yıl önce (02.03.2007, 21:01)

Arkadaslar yamac parasutu yaparken kullandigimiz kask illede yamac parasutu kaskimi olmali yani orjinal ve Avrupa birligi kalite normlarina uygun saglam ve kullanisli herhangi bir kask olmazmi ? Beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinicem :lol: iyi ucuslar
Dosya ekleri
kask.jpg
mesela bu fotodaki kask cok hos bence :)


Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (02.03.2007, 21:33)

selam alper.....
kask konusunda yamaç paraşütü yapıyorsak yamaç paraşütü kaskı kullanılması tavsiye edilir ve ben de yamaç paraşütü için üretilen kasklardan tavsiye ederim..
mesela motor kaskı ile yp kaskı arasında darbe durumunda ne gibi bir fark olur?onu net olarak bilmiyorum ama yapısı ve ağırlığı itibariyle: motor kaskı yp de kullanılırken başını sürekli yukarı kaldıracağın için özellikle termik ve uzun uçuşlarda müthiş kafa ağrısı verir (bir zamandan sonra başının üzerinde gülle taşıyormuşsun gibi hissedebilirsin), birde yapısı itibariyle görüş açısı yp kaskına nazaran fazla olmayacaktır.......buda olumsuz bir yanıdır......
görüşürüz..........
günay tutgun...........

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen tyson » 1 on yıl 7 yıl önce (02.03.2007, 22:11)

Tesekkur ederim Gunay beni bilgilendirdigin icin kendine iyi bak bye bye :)

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

kask

Mesaj #4 gönderen PROFLY » 1 on yıl 7 yıl önce (03.03.2007, 09:11)

ayrıca ağırlığı fazla olduğu için kaza anında baş kaskı taşıyamayabilir ani hareketlerde ve boyun kırma riski var.

plastik motor kaskı takan arkadaşlarada karbon fiber kevlar kaskları öneririm. Hele kasklarını kendileri bir sağlamlık kontrolünde geçirirlerse nedenini anlarlar. Kasklar darbeyi emmesi için yumurta kabuğu prensibiyle yapılır darbe her noktaya yayılır.. o yüzden herhangi bir darbede sağlamda olsa değiştirilmesi önerilir. ama lastik kasklar herhangi bir darbede çatlar yarılır. kafa ampul gibi ortada kalır.

kask bot vb gibi aksesuarları ypciler o kadar masrafı ettikten sonra ikinci plana atabiliyor. ama bunlar kişinin bir nevi hayat sigortasıdır.. ihmal etmeyelim..

roketsan
Mesajlar: 40
Kayıt: 24.02.2007, 20:17
Ad Soyad: Tolga Can
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen roketsan » 1 on yıl 7 yıl önce (03.03.2007, 12:55)

Yamaç paraşütü kasklarının ağırlığını bilmiyorum ama motokros kaskları 1500gr civarinda . Yamaç paraşütü kasklarindan çok daha ciddi testlerden geçmelerine Çokdaha
ciddi çarpışma süratlerine dayanmalarına rağmen ttgünay in dediği gibii ağırlık sorun olabilir. Ama esas sorunu havalandirmada yaşarsın. Motosikletler daha süratli oldugu icin .Motosiklet kasklari daha yuksek süratlerde etkili havalandirma sağlarlar. yamaç paraşütüyle 30 40 km maksimum süratlarda sıcakdan ciddi şekilde etkilenirsin. karbon fiber kevlar kasklar hafif olmalarına rağmen dusuk süratli çarpışmalarda sert yuzeyleri yuzunden şoku beyine daha fazla iletirler. Komposit fiber . veya termo plast kasklar dusuk suratlerde daha işe yarar. bu arada motokros kasklari ucuz bir alternatif değildir. avrupa standartlarında birkask 150 avro başlar.Karbon fiber kasklarin degeri 500 avrodan başlar.

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (03.03.2007, 14:38)

Yamaç paraşütü Kasklarının çenelikli olanları 600 - 700 gr civarı. Mesela bizim kulüpte kullandığımız Icaro Skyrunner kasklar 670 gr. Yani bir Motor kaskının yarısından daha hafif. Ayrıca bu resimlerdeki kasklarda başını yukarı çevirmen hiç rahat ve kolay olmayacaktır çünkü arkaları aşağıya doğru kıvrımlı. Görüş açısı o kadar kötü değil ama siperliği çıkarmak gerekli. Hem motor kaskları ucuz da değil. :(
Yarım kasklar çok daha hafiftir ama düşme anında yüzünü korumaz. Kaza anında kafan kırılmaz ama burnun ve çenenin kırılmasını göze alıyorsan onları da kullanabilirsin. Yada ufak bir kazada buralardan yara alabilirsin. Uçarken bisiklet kaskı kullananlar da var ama bence bu da biraz uzun uçuşlarda kafanın üşümesine neden alacaktır. Çünkü her tarafı delik ve havada pedal çevirmiyorsun. :)
Tabi kafa çarpmalı bir kazadan sonra kask da siz de sapasağlam görünseniz dahi kaskınızı değiştirmelisiniz. Bu hemen hemen tüm kaslar için geçerli. Bisiklet, Motor yada uçuş kaskları darbe alırsa bozulur. Çoğunun içlerinde koli köpüğü benzeri bir malzeme var koli köpükleri ezilince nasıl olur bilirsiniz. :)


Kullanıcı avatarı
tesviyeci
Mesajlar: 196
Kayıt: 30.05.2006, 22:19
Ad Soyad: Ali Demir
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen tesviyeci » 1 on yıl 7 yıl önce (04.03.2007, 19:37)

Faydalı bilgiler için hepinize teşekkürler arkadaşlar geçenlerde bir adet icaro skyrunner L kask aldım ama bana küçükmü yoksa iyimi karar veremiyorum uzun süre takmadığım için kararsızlığım artıyor. bir kaskın kafamıza tam olup olmadığını anlamanın veya test etmenin bir yolu varmı?
teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ttgünay » 1 on yıl 7 yıl önce (04.03.2007, 21:32)

selam....
kaskın başınıza tam olup olmadığıyla ilgili bir test varmıdır bilmiyorum ama:kendiniz takarken büyük yada küçükmüdür? diye anlayabileceğiniz ibarelerden sözedebiliriz...
kaskı takarken:kulaklarınızı sıyıra sıyıra zorla giriyor ve başımızı sıktığını hisediyorsanız... kesinlikle kask küçüktür ....
yada tam tersi:lop diye başınıza giriveriyor ve başınız içindeyken;kask,sağa sola öne ve arkaya çok rahat bir şekilde kayıyorsa bu seferde kask büyüktür...
bunun ortasını bulmak ta çok zor olmayacaktır...
başınız içindeyken kaskı, yine ufakta olsa sağa sola oynatabiliyor olmanız gerekir ki bu rahat olduğunu gösterir...

NOT:ama kaskların çoğunda takma esnalarında tutuğunuz yerden sağa sola esneterek (açarak)takılması gerekiyor.ki bu kulaklarınızı sıyırmadan takabilmek içindir...
yoksa kask tam başınıza göreyse bile: takma esnasında: güya küçükmüşte zor giriyormuş hissi verebilir...........
iyi uçuşlar..... 8)
günay

Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Karaömer » 1 on yıl 7 yıl önce (04.03.2007, 22:34)

Bu motor kasklarını ancak küçük tepe uçuşlarında zorunlu kalınca kullanmak gerek.

Aradaki farkı anlamak içinse takıp çıkarmanızı yani denemenizi tavsiye ederim.

Gerçi denenmiş şeyler denenmese de olur.

Sonuçta motor kaskı yazın bere giymek gibi birşey.

Kullanıcı avatarı
MehmetHan
Mesajlar: 89
Kayıt: 26.08.2015, 20:31
Ad Soyad: Mehmet Han Özcan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 42
Pilot Menüsü: 

Kask Hakkinda

Mesaj #10 gönderen MehmetHan » 3 yıl 4 ay önce (09.11.2020, 22:01)

Kaza anında sizi koruyan sadece dış kabuğu değildir. Asıl koruyan kabuğun içinde kalan epp köpüktür. Dış kabuk ilk aşamada sert cisimlerden gelen darbeyi üzerine alır. Onun da belirli bir aşamadan sonra kırılması istenir. Kabuk kırılmaz ya da hasarlanmazsa hasarı alan boynunuz olur. Karbon-kevlar malzeme kullanmanın amacı ise aynı verileri daha az malzeme kullanarak elde etmektir. O yüzden daha hafif olur. Ama fiber glass kask daha az korur karbon kevlar daha çok korur gibi bir düşünceye kapılmak tamamiyle yanlıştır. Kaska çok para vermek istemeyenler için sadece snowboard kasklarını tavsiye edebilirim. Çünkü her iki sporda da kullanılan kaskların sertifikasyonu aynı. İyi uçuşlar



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön