ozone rush4

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
FATİH24
Mesajlar: 16
Kayıt: 12.11.2013, 15:55
Ad Soyad: Fatih Kursad
Şehir: Erzincan
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ozone rush4

Mesaj #1 gönderen FATİH24 » 9 yıl 1 ay önce (02.02.2015, 16:36)

ozon rush 4 kullanan arkadaslarımın yorumlarını merak ediyorum internetten baktım yorumlar için ama fazla kayda değer bir şey bulamadım kanadın performansı termik uçusta tepkileri güvenliği kapanmalardaki tepkileri vs.. bu konudaki yorumlarınızı bekiliyorum tesekkürler...


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen seccckin » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 22:38)

bende merak edıyorum ama yorum yapcak yok sanırım

Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen cansoycan » 9 yıl 1 ay önce (05.02.2015, 12:45)

Türkiye' de sahip olan yok sanırım. Kısmet olursa Rush3 ü 4 e çevirmeyi düşünüyorum. Çok geç olmazsa gelince nacizane fikrimi beyan ederim.

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen merk » 9 yıl 1 ay önce (05.02.2015, 13:10)

Selamlar,

Dust of the Universe' e baktınız mı?

Aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Ve daha bir çok objektif (bence 90%) test de mevcut. Bing translator gayet iyi çeviriyor.

İyi uçuşlar.

http://ziadbassil.blogspot.de/2014/04/o ... -long.html

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ahmetsen » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 11:32)

Var arkadaşlar. Ankara pilotlarından İlknur bu kanatla uçuyor. Kanadı geleli 15-20 gün oldu. Biraz uçup tecrübe etsin eminim yorum yapacaktır. İlk izlenimleri ise kanadın söylendiği kadar oynak bir kanat olmadığı, uçarken tedirgin etmediği ve 1-2 kanatlara göre bayağı bir hızlı olduğu. Sanıyorum sadece hafta sonu uçan kıdemli (ileri diyeceğim yanlış anlaşılacak) pilotlar bu kanadı tercih etmeye başlayacaklar. Bence XC'ye giriş içinde tercih edilebilecek iyi bir kanat. Sanıyorum sezon sonunda kanat hakkında konuşulacak çok şey olacak.

Kullanıcı avatarı
FATİH24
Mesajlar: 16
Kayıt: 12.11.2013, 15:55
Ad Soyad: Fatih Kursad
Şehir: Erzincan
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen FATİH24 » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 18:49)

Ozon rush 3 ile uctum sivde kanadin kronik hastaligi kulaklar mudehale istiyo acilmak icin spin cikisi kravat olma olasilgida yuksek fakat rush4 ü merak ediyorum bir kac siv videosuna baktim kanat gayet stabil gorunuyo tabiki ucan pilot arkadaslarimin yorumlari daha onemli


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen seccckin » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 18:53)


Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ahmetsen » 9 yıl 1 ay önce (08.02.2015, 07:41)


Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen asimetrik kapanma » 9 yıl 1 ay önce (08.02.2015, 12:37)

Selamlar,

Bu hafta Alanya' da Rush 4 MS le ucma firsatim oldu. Kanatla asimetrik kapanma, onden kapanma, spiral, kravat simulasyonu ve wingover yaptim.

Kanadin fren basinci yumusak, speedleri orta sertlikte. Full speed hizi oldukca tatmin edici 16 km lik bir artis olarak gordum. Full speed cokusu cok fazla degil.

Abisi olan delta 2 kadar enerji bir anda artmiyor. Kravat simulasyonunda kanat yavas yavas dalisa geciyor. Wingoverda tirsitici bir enerji artisi yok, kademeli olarak enerjiyi artirmak cok kolay.

Kanatla uctugum hava ogleden once sabah termiklerinin oldugu bir havaydi. O yuzden cok sert termikler yoktu. Bulabildigim zayif termiklerde kanadi anlamaya calistim. Termik hissiyati iyi zayif termikleri hissettirip termigin sagda mi solda mi oldugunu hissettiriyordu gayet net bir sekilde. Donuslerde bi miktar frenle flat donusler, gerektigi yerde keskin donusler yapmak cok kolay.

Deniz ustune geldigim de asimetrik ve onden kapattim. Asimetrikler buzz z4 gibi kendiliginden acilmadi ama kanadi duz ucurmasi kolay oldu. Onden kapanmasinda da herhangi bir sikinti yok. One dalisi az.

Kanat tam bir ara kanat. Delta 2 ve buzz z4 le ucmus biri olarak bu bariz gorunuyor. Termikteki oynaklik icin cok bir yorum yapamiycam ama enerji olarak 2 kanadinda arasinda. Tam bir ara kanat yapmislar helal olsun dedim valla :D

Simdilik bu kadar.

Gorusmek uzere.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen seccckin » 9 yıl 1 ay önce (08.02.2015, 14:56)

Serdar Tur yorumun icin tesekkurler suzulus olarakda izlenimlerini aktarirmisin. Delta ve buzz a gore nasil suzulmesi sence

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen asimetrik kapanma » 9 yıl 1 ay önce (08.02.2015, 15:19)

Ben ucarken delta 2 ile beraber suzulduk. Arada vuran termikleri donerek biraz daha irtifali gittim deniz ustune ama suzulusu buzz z4 den iyi oldugu kesin. Tahminimce delta 2 ye yakin bir suzulusu vardir. Eger seviye problemi yoksa keyif veren bir kanat olacagi kesin. Ben baya begendim, egitici bir kanat.

Buzz z4 gibi bir normal 1-2 yi bitirmis LTF 2 kanada hazirmiyim diye kendinizi sorguluyorsaniz kesinlikle rush 4 size uygun bir kanat. Guzel XC ucuslari cikarabileceginize eminim. Egitmen oldugum Gazi Universitesi' nde dedigim seviyede olan kisilere rahatca verebilecegim bir kanat.


Kullanıcı avatarı
FATİH24
Mesajlar: 16
Kayıt: 12.11.2013, 15:55
Ad Soyad: Fatih Kursad
Şehir: Erzincan
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen FATİH24 » 9 yıl 4 hafta önce (16.02.2015, 15:07)

serdar tur yorumların için tesekkür ederim erzincanda uçuyorum malum karasal ve zor bir iklim yazın termikte boğuşacağımız kesin bunun için yorumların değerli benim için güvenlik ve kanadın verdiği tokluk hissi önemli en çok merak ettiğim buydu :) :)

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen omerfaruk » 9 yıl 1 hafta önce (07.03.2015, 17:59)

Son 3 sezondur ozone rush2 ile ucuyorum. rush 3 le ucan arkadaslarim var. kanat secerken cok arastirma yaptim. ozone rush cok guzel bir kanat. bence EN-B kategorisinde en iyi kanatlardan birtanesi. tercih yapacak olsam belki nova mentorla karsilastirirdim sadece. paraglidingforum dan yararlanabilirsin kanat yorumlari icin. cok potansiyel bir kanat bu rush, termik bilgi birikimi olan birisi cok rahat xc ucar.

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen asimetrik kapanma » 8 yıl 6 ay önce (25.08.2015, 17:02)

Gectigimiz iki ay boyunca ogrencilerimle birlikte uçabilmek için delta2 le uctum. Ogrencilerimin 2 tanesinde rush 4 vardı. Beraber bir cok XC ucusu yapabildik.Gözlemlediğim kadarıyla kanadın termik hissiyatı gayet iyi . Yeni yeni termik uçuşunu oturtmaya başlamalarına rağmen termigin korunu çok kısa bir surede bulabiliyorlar. Bunun 2 temel sebebi vardır bir tanesi pilot hissiyatı diğeri de kanadın pilota hissettirdigi. Öğrencilerimle konuştuğum zaman kanat hissiyatinin çok iyi oldugunu, termigin içinde sürekli bir termigin koruna dogru emilme oldugunu söylediler. Kanat hafif bir türbülansa girdiğinde hafif speedle çok daha tok uçtuğu bariz ortada. Speed baktıkça kanat kaskatı oluyor kapanmalar zorlaşıyor.

Ayrıca oludenizde full SIV yapma firsatim oldu. Kanatta herhangi bir sapitma görmedim herşey beklenildiği gibi. Shark noise profili sayesinde kanat kolay kolay stola spine girmiyor. Yanlislikla stol olmak için baya bi uğraşmak gerekir herhalde :)

Delta 2 ile karsilastirdigim zaman arada bariz bir fark yok yan yan çok rahat gidiliyor. Birlikte gerceklestirdigimiz cross uçuşlarında çok yakın suzulusler gordum.

Termik uçabilen, XC uçmak isteyen kişiler , yarışmaya katilcam ama normal bi 1-2 kanatla ne yapabilirim diyen pilotlar pişman olacağınızı sanmıyorum.

Deneyin ve gorun 8)
Dosya ekleri
Screenshot_2015-08-25-16-57-59_1.jpg
FB_IMG_1440511028884.jpg
Screenshot_2015-08-25-16-58-06_1.jpg

Kullanıcı avatarı
atakankoluman
Mesajlar: 3
Kayıt: 04.02.2014, 00:59
Ad Soyad: Atakan Koluman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen atakankoluman » 8 yıl 6 ay önce (25.08.2015, 19:51)

Selamlar bende rush 4 ms ile uçuyorum 25 saatten fazla xc ve full siv im var. Rush 4 geçmeden önce buzz z4 ile uçtum ve öyle bir geçiş yaptım. Buzz ile arasında uçurumlar var elbette süzülüsu olsun termik hissiyati olsun pilota geri dönüşü çok iyi durumda. Termik içinde iken termigin her noktasını hissedebilirsiniz korunu zayıf yerlerini siz kanadı yönlendirmesenizde güzel bir emilimi var kora doğru Serdar inda dediği gibi hissiyatiniz iyi ise kanat ile muazzam bir uyum yakalayacaksiniz zaten. Kanat düz uçuşlarda dahi enerjik ve sizi tatmin düzeyine ulastirirken termik içinde çok keyifli uçuşlar yasatacakir.

Gelelim Shark nose özelliğine , uçuşlarim sırasında sıkça türbülansli bölgelerde bulundum ve kanatin köpekbalığı profili gayet dirençli diyebilirim çok rahat bir şekilde kanada kattığı karakteristik ileri 1.2 icinde olağanüstü olmuş hem güvenlik hem performans i buluşturmus.

Speed kullanımı da rahat benim açımdan güvenle full speed suzulusler yaptım türbülansi yarip geçiyor şu ana kadar hiçbir sıkıntı yasamadim.


SIV : full siv yaptım kanat ile . Gerek speed li gerekse Speedsiz asimetrik ve frontal kapanmalari sıkıntılı değiller rahatlıkla seviyeniz yeter diyorsanız gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz . Stoll lari ise shark nose profili sayesinde kolaylıkla stall olmuyor dirençli olmasi hoşuma gitti elbette .
Wing over lar tam bir Luna park çok eğlenceli enerjik ve zevkli idi gerçekten genel hatları ile düşünceler bunlar

Teşekkür ederim

:)

Kullanıcı avatarı
asakura93
Mesajlar: 16
Kayıt: 12.12.2012, 22:39
Ad Soyad: Ümit Karakaş
Şehir: Ankara
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen asakura93 » 8 yıl 6 ay önce (26.08.2015, 00:08)

Merhabalar
Bu sezon bende rush4 le uctum. 40 saate yakın bır ucus yaptım. Kanadın ozellıklerınden bahsetmek gerekırse termık gırıs cıkıslarında cok agresıf bır kanat değil,tabıkı atlamalar vs. oluyor ama bu normal termık turbulansında olan tepkıler termık buldugunuzda ıse dırek termıgın ıcıne cekılen bır karakterıstlık ozellıgı var,bırazcık termık tecrubenız varsa termıgın ıcınde kolay bır sekılde koru bulup termığı en verımlı seklınde kullanabılırsınız.

Donuslerınde de kesınlıkle tatmın edıcı ne sekılde donmek ıstersenız karsılıgını veren bır kanat flat olsun,keskın olsun herhangı bır sıkıntı yasamazsınız.donuslerde enerjısını kaybetmıyor ne sekılde donmek ıstedinızı kanada hıssettırdıgınız surece kanat kesınlıkle bu tepkıye cevap verecektır,hızı ve speed kullanımındada mennun edıcı bır kanat.

Bu sene kayserıde 80 km lık mesafe ucusu yaptım.Yan ruzgar ve karsı ruzgarda da gıtme sansım oldu.Hız ve suzulus olarak gayet ıyıydı benı kesınlıkle memnun ettı.Bende kanadın full sıv sını yaptım.

Sıv konusunda serdar ve atakan arkadasımın yaptıgı yorumların ustune bırsey eklemeyecegım.Bende bu kanada buzz 4 den gecıs yaptım.Rushla arasında performans olarak kesınlıkle fark var.1-2 kanattan bır ust sevıye kanada gececekler ıcın kesınlıkle tavsıye edebılecegım bır kanattır.Dıyeceklerım bu kadardır herkese kazasız bol ucuslar dılerım.



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön