GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
matopcuoglu
Mesajlar: 90
Kayıt: 26.01.2016, 02:48
Ad Soyad: M. Akif Topçuoğlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #1 gönderen matopcuoglu » 7 yıl 3 ay önce (18.11.2016, 17:48)

Bu model hakkında Türkçe yayınlarda gelişmiş bir yorum ve test analizi bulamadım. Yabancı forumlarda elbette ki bazı detaylar var ama yeterli değil kanısındayım ve herkesin çevirisini yapıp okuması imkansız. Bu ekipmanla tecrübesi olan pilotlarımızın yorumları fevkalade faydalı olacaktır.
güvenli&keyifli uçuşlar.
Mehmed Akif


Kullanıcı avatarı
erenkılıc
Mesajlar: 162
Kayıt: 15.12.2011, 21:39
Ad Soyad: Eren Kılıc
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 21 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #2 gönderen erenkılıc » 7 yıl 3 ay önce (20.11.2016, 23:50)

Uzun zamandir carrera ile ucuyorum. Bence kanattan kisinin beklentisi ve ucus mantalitesi kanada yapilan yorumlari degistirebilir. Ben aktif ucmayi severim termikler kapanmalar falan tedirgin etmez beni ve carrera bana gore bir kanat. Kullandigim normal modeli plus degil yani. Bana gore carrera cok cok iyi bir kanat ve xc ye gecicecekler icin harika bir gecis kanadi. Olumsuz olarak asimetrige biraz yatkin fakat onda da genelde kanat ucunda ufak asitmetrikler oluyor ve kanatta donme egilimi dahi olmuyor. termiklerde asitmetrik yedigimde bakmiyorum bile donuse devam ediyorum ben.

Son beğenen ahmetoztiryaki

Kullanıcı avatarı
erenkılıc
Mesajlar: 162
Kayıt: 15.12.2011, 21:39
Ad Soyad: Eren Kılıc
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 21 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #3 gönderen erenkılıc » 7 yıl 3 ay önce (20.11.2016, 23:58)

Asitmeritrikleri onlemek icin bir daha tok frenli uculabilir fakat ben biraz daha frensiz ucmayi seviyorum. Bu kanatla bu zamana kadar bir defa yuzde 60 asimetrik yedik onda da kanat dum duz gitti agirlik. fren . pompayla actim. bunun yaninda bir cok zor yerden de cikardi bu kanat beni. sonuc olarak bana gore cok cok guzel bir kanat ve kesinlikle tavsiye ederim ama baskasina gore oyle olmayabilir o da ucus katekterinizle alakali veya carrera yerine baska kanat dusunulur o da tercih meselesi. Fren mesafesi termik tepkileri suzulus performansi guvenligi bana gore guzel bir kanat umarim yardimci olabilmisimdir

Son beğenen ahmetoztiryaki

Kullanıcı avatarı
matopcuoglu
Mesajlar: 90
Kayıt: 26.01.2016, 02:48
Ad Soyad: M. Akif Topçuoğlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #4 gönderen matopcuoglu » 7 yıl 3 ay önce (21.11.2016, 00:07)

Teşekkür ederim. Carrera ve Carrera + arasındaki farkları uçuş deneyimi olanlarla konuşarak burada kayda değer güzel yorumlar almaya devam edebiliriz. Yorumlar artarsa büyük boşluğu dolduracak bir konu olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
volkan gümüşkaya
Mesajlar: 19
Kayıt: 21.07.2009, 00:21
Ad Soyad: Volkan Gümüşkaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #5 gönderen volkan gümüşkaya » 7 yıl 3 ay önce (24.11.2016, 22:53)

Her ne kadar sertifikasyon sistemi guvenilirligini bircoklarinin gozunde kaybetse de soyle dersem anlam ifade edecektir: En C olarak cikartilmasi planlanan ama En B olarak sertifika almis bir kanat. Yumusak basli bir En B kanadi beklemeyin, hatalari fazla tolere etmez. Sert havalarda (turbulansli+termikli) tecrubeniz yoksa ogrenme egriniz icin zararli olabilir. Egitmeninizden sizin icin uygun olup olmadigini ogrenin, en dogru ve gecerli yorum o olmalidir normalde.

Son beğenen ahmetoztiryaki

Kullanıcı avatarı
matopcuoglu
Mesajlar: 90
Kayıt: 26.01.2016, 02:48
Ad Soyad: M. Akif Topçuoğlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #6 gönderen matopcuoglu » 7 yıl 3 ay önce (25.11.2016, 15:48)

Bahsini ettiğinizi kanat her iki model için de geçerli mi yoksa normal Carrera için mi?


Kullanıcı avatarı
volkan gümüşkaya
Mesajlar: 19
Kayıt: 21.07.2009, 00:21
Ad Soyad: Volkan Gümüşkaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #7 gönderen volkan gümüşkaya » 7 yıl 3 ay önce (26.11.2016, 19:40)

Her ikisi için de geçerli. Yorumlar genelde plus ın kalkış ve uçuşta biraz daha yumuşak başlı olduğu yönünde. Belki carrera EN C diye planlanıp, B sertifikası alınca kanadı satmayı planladıkları hedef pilot seviyesindeki değişime uyum sağlama çabası (benim spekülasyonum olsun). Plus, carrera ya göre daha yüksek hücum açısıyla trimlenmiş, daha yavaş. Profilde bildiğim kadarıyla değişiklik yok, kolon ve ip boylarıyla oynamışlar.

Ben ikisiyle de uçmadım. Baştan yorumlamış bulunduğum için paraglidingforum daki yorumlara ve gin in sitesindeki video ya göre yukardakileri de eklemiş bulunayım. Uçmuş olanlar gerekirse beni düzeltsinler. Bu arada google translate ingilizce-türkçe çeviride eskisine göre daha başarılı, denemek faydalı olabilir.

Kullanıcı avatarı
matopcuoglu
Mesajlar: 90
Kayıt: 26.01.2016, 02:48
Ad Soyad: M. Akif Topçuoğlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 36
Pilot Menüsü: 

GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #8 gönderen matopcuoglu » 7 yıl 3 ay önce (27.11.2016, 11:17)

http://en.free.aero/contentsHTML/Season2016/?page=22
Bu dergide 2016 sezonunun kanatları ile ilgili güzel makaleler var. Carrera ve Carrera + (plus) arasındaki farkı da açıkça belirtmişler. Dediğiniz gibi plus modeli yavaşlatılmış, trim güncellemeleriyle uysal hale getirilmiş bir kanat. Hücum açısı kayda değer bir şekilde yükseltilmiş lakin hala bir En C aspect&ratio oranına sahip. Hal böyle olunca herhangi bir En B sertifikasyona sahip kanat beklemek zor. En B kanatlarda güzel tecrübe sağlamış aktif bir pilot için sorun olacağını düşünmemekle birlikte En A sertifikasyona sahip bir kanattan sonra direkt tercih edilmemesi gereken bir kanat olduğu da aşikar.

Son beğenen ahmetoztiryaki

Kullanıcı avatarı
paraketa
Mesajlar: 57
Kayıt: 02.01.2016, 14:46
Ad Soyad: unal karael
Şehir: ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #9 gönderen paraketa » 6 yıl 6 ay önce (13.09.2017, 20:21)

Carrera plus ile uçuyorum. gordugum en dıkkat cekıcı ozellık kanat ust lımıt uçulduğunda gayet kontrollü aksı hallde aktıf pılotaj ıstıyor. devamlı kanatı fırenlerle konrol etmek gerekiyor. kalkış esnasında kontrol fırenı onemlı tepe noktasına gelirken resmen saldırıyor

Kullanıcı avatarı
aws
Mesajlar: 36
Kayıt: 30.12.2015, 23:17
Ad Soyad: aws alani
Şehir: izmir
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #10 gönderen aws » 6 yıl 6 ay önce (14.09.2017, 10:41)


carrera en C sertifikasyona sahip bir kanat , gin ekibi oyle belirtti .1:30 dakikaya bkz.

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #11 gönderen aspex » 6 yıl 5 ay önce (18.09.2017, 09:22)

nice En-C kanat bilirim Gin Carera dan daha güvenli.....carera plus için diyeceğim yok, firma hatasını bir nebzede olsa düzeltmeye çalışmış.

Son beğenen ahmetoztiryaki


Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #12 gönderen htamerursavas » 6 yıl 5 ay önce (20.09.2017, 19:19)

Carrera bence çok güzel bir kanattır. Firma sahibi Gin Saek'in bir röportajı var. Adam net bir şekilde sertifkasyonun B olması herkesin zınk diye uçurabileceği bir kanat olmadığını belirtiyor. Paragliding forumda da bu konuda bin tane yorum var. Genel olarak aktif pilotaj istediği ve yıllık 50 saatin üstünde termikli koşullarda uçuş yapan pilotlara hitap ettiği belirtiliyor. Ben bu kanatla uçtum çok sevdim hatta aşık oldum kanadıma :) sonra spora ara vermek zorunda kaldığım için sattım. O sıra senelik 50 saatten fazla termikli havalarda uçuşum oluyordu ve kanadı kullanmakta zorluk çekmedim. Eren'in de dediği gibi kulaklarda ufak kapanmalar oluyor ve problem yaratmıyor. Bir sefer termiğin rüzgar altı bölgesinde kalmamdan dolayı üstüne üstlük geç müdahale etmemden dolayı ciddi bir asimetrik kapanma yaşadım. 2,5 turda ve 70 metre irtifa kaybıyla müdahale ederek açıldı. Bu benim hatamdı tabi ki.
Carrera, 6 aspect /ratio'ya sahip Ozone Delta 2^den (EnC) daha performanslı bir kanat. Sertifikasyonda B alması kanadın hatası değil ayrıca pilotları da kandıracak şekilde lansman veya pazarlama yapılmamıştır. Kanadın sayfasında da firma sahibinin röportajlarında da bu böyledir. Bence Carrera; tekila 4 gibi veya Buzz Z4 gibi kanatları çok rahat kullanabilen daha fazla performans isteyen pilotlar için En C seviyesinde performans vaad eden bir kanat. Buna benzer UP'ın da birçok firmanın da high-EnB denilen yüksek performanslı EnB sertifikasyonlu kanadı olmasına rağmen Carrera bence linç edilmek istendi. Bu high En B kanatlar içerisinde benim bildiğim kadarıyla Carrera en iyilerinden bir tanesi ancak Alman LTB sertifikasyonunda kanatla ilgili ciddi şekilde B olmadığıyla ilgili ve kapanma dinamiklerinin C sınıfındaki kanatlara benzediğiyle ilgili tespitleri var ki bunu herkes biliyor zaten artık kimse B diye kanada atlamıyor zaten. Bu olaylar üstüne Gin firması kanat aynı kalmak üzere ipleri ve riser'ları değiştirerek Carrera Plus'ı üretti ki onun hakkında çok bir fikrim yok. Firma illa ip düzeni değiştirin demiyor ama.
Bunun dışında kalkışta Carrera çok rüzgarlı veya rüzgarsız havada saldırmadan efendi gibi gelmesiyle ve tepede durmasıyla ayrıca stol'a çok dirençli olması, termiklerde yükselme hızının çok iyi olması - zayıf termikleri çok iyi kullanabilmesi ve belirgin performansıyla çok farklı bir kanattır.

Son beğenen ahmetoztiryaki

yasir
Mesajlar: 26
Kayıt: 11.07.2014, 13:30
Ad Soyad: Yasir Ozkesici
Şehir: İzmir
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 31
Pilot Menüsü: 

GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #13 gönderen yasir » 6 yıl 5 ay önce (24.09.2017, 01:42)

ben carrera plustan, cross uçuşlarında ve yarışmalarda hem güvenlik hem performans açısından rahat ve memnunum.normal carreranın hızı biraz daha fazla ve ziad 'ın yorumunda: ikisini kıyaslarken normal carrera aktif pilotajı daha çok gerektiren bi kanat olarak iletiyor. ikisi içinde C kanat olarak düşünmelisin ama için bi tık daha rahat oluyor asimetrikten B almış sonuçta.

Kullanıcı avatarı
advilhan
Mesajlar: 42
Kayıt: 31.03.2007, 12:33
Ad Soyad: Hüseyin İlhan
Şehir: Ordu
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: GİN Carrera ve yeni Carrera+(plus) hakkında

Mesaj #14 gönderen advilhan » 6 yıl 5 ay önce (29.09.2017, 10:50)

Selamlar,
Carrera 2-3 yıl kadar pek aktif olamasa da keyifle uçtuğum, ben de olumlu izlenimler bırakan kanat oldu. Kanat yapı olarak sürekli aktif pilotaj istiyor. Bundan rahatsız olmayacak uçuş stilini ve deneyimini geliştirmek isteyen pilotlar için uygun olduğunu düşünüyorum. Elbette bazı ekstrem durumlarda dozunda hareketler içerisine girebilmektedir ancak benim kullandığım süreçte bir kere bile asimetrik kapama yaşamadığımı söylemeliyim. Burda bir önceki kanatım olan Ozone Delta'dan antremanlı olduğumu da belirtmem gerekiyor. Sonuçta sınıfına değil performansına bakılarak alınması gereken bir kanat.
Hoş kalın...



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön