Delta 3 (Kara Koyun)

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
becocum
Mesajlar: 19
Kayıt: 11.08.2015, 16:56
Ad Soyad: Bekir Çavuş
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 15 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta 3 (Kara Koyun)

Mesaj #1 gönderen becocum » 7 yıl 3 ay önce (25.11.2016, 20:24)

İnternette Delta 3 ile ilgili haberleri araştırırken denk geldiğim bir yazıyı paylaşmak istedim. Hem Delta 3 hem de EN sertifikasyonunun geldiği durum hakkında güzel bir yazı. Çeviri hataları için kusura bakmayın.
Yazının ingilizcesi (Bu da Almanca'dan çeviri) https://www.theparaglider.com/the-retur ... -sheep-152

Kara Koyunun Dönüşü
Ozone yeni Delta 3’ü kapanma ipleriyle test ettirmeyi düşünüyor. EN C olarak tasarlanmış olmasına rağmen kapanma ipleriyle test edileceği için otomatik olarak EN D sertifikası alacak. Ozone yeniden örnek mi olacak?
Delta 3 = EN D?

Yıllar önce Ozone açık sınıf yarışma kanadı BBHPP ile diğerlerinin epey önündeydi. Kanatta karbon çubuklar kullanılmıştı ve sonrasında tüm sektörde kanatlarda sabit elemanar kullanılıp kullanılamayacağı -kullanılacaksa hangileri?- ile ilgili ateşli bir tartışma çıkmıştı. Sonunda bkülüme yarıçapı içeren bir anlaşmaya varıldı ve naylon çubuklara izin verilirken karbon çubuklara izin verilmedi. O zamandan beri Ozone tek başına hareket ediyor ve insanlara yenilikçi yabancılar olduklarını söylüyorlar. Pazarlama stratejilerinde bu duruma “Black Sheep Technology(Kara Koyun Teknolojisi)” diyerek atıfta bulunuyorlar.

Yakında Ozone yine kara koyun rolüne soyunacak. Üretici firma olarak Delta 3’ün hızlandırılmış kapanma testlerini kapanma ipleri kullanmak yaptırmayı planlıyor. Bunun ipuçları Thermik ticaret fuarında verilmişti ve Ozone da bu durumu internet sitesinden onayladı. Bu demek oluyor ki Ozone, Delta 3’ün geleneksel bir EN C kanat olarak tasarlanmasına rağmen otomatik olarak EN D sertifikası almasını kabullenmiş. Şu anki EN 926-2 kurallarına göre sadece kapanma ipsiz test edilen kanatlara EN A, B ve C verilebilecek.

Ozone’un iddialarına göre öncüsü Delta 2 şimdiye kadar en çok satılan EN C kanat. Genel olarak pilotlar Delta 2’yi sınıfında limitleri zorlamayan iyi bir kanat olarak görüyorlardı, özellikle de güvenlik konusunda. İlginçtir ki Delta 2’de kapanma ipleri ile sertifikalandırılmıştı. O zaman yürürlükteki EN kuralları kanadın EN C sınıfında sertifikalandırılmasına izin veriyordu.

Delta 3 görünüş oranı gibi teknik veriler açısından Delta 2’ye çok benzeyen geliştirilmiş versiyonu. Önemli bir fark var, A ipleri profilin çok daha gerisinde ve Ozone bunun türbülanstaki stabiliteyi arttırdığını söylüyor. Burada değinilmesi gereken bir konu yapay kapanmalar sırasında meydana gelen ön-hızlandırma (kapanma ipleri kanadın hücum açısını azalttığı için) etkisi kanadın normalde vereceğinden daha fazla tepki vermesine sebep olmaktadır. Ozone geliştirme ekibi bu tasarımın güvenliği arttırdığından o kadar emin ki değiştirmek istemiyor. EN kapanma testlerini gerçekleştirebilmek için hücum kenarına kapanma ipleri eklenmesi gerekiyor. Bu da sınıflandırmayı garantiliyor. Uçuş karakteristiği ve güvenlik özellikleri EN C sertifikalı Delta 2’ye benzer olmasına rağmen kapanma ipleri yüzünden mecburen EN D sertifikası alacak.

Ozone geliştirme ekibi bu adımı atmak için uzun ve zorlu bir düşünme sürecinden geçti. Bu durum güncel trendi değiştirebilir. Yüksek görünüş oranı ve diğer performans kritelerine rağmen üreticiler kanatları trimleyerek teste gönderiyor ve daha düşük EN sertifikası almasını sağlıyorlar. Delta 3 üreticinin bilerek daha yüksek sertifikasyon alma riskine girdiği ilk kanat olabilir. Ozone yine ortalığı hareketlendirerek kendi deyimleriyle “Kara Koyun” olma yolunda. Asıl test kullanıcıların sadece EN testine mi güveneceği yoksa üreticinin güvenlik söylemlerine mi güveneceği şeklinde olacak. Çünkü Ozone Delta 3’ün aslında gerçekten standart bir EN C olmasına rağmen sadece kağıt üzerinde EN D olacağını söylecek.

Bu pazarlama deneyinin sonuçları henüz belli değil. Delta 2’nin büyük başarısı düşünülünce birçok memnun müşterinin Ozone’a sadık kalacağı düşünülebilir zaten halihazırda kapanma ipleri kullanılarak test edilmiş bir kanatla uçuyorlar. Bu durum tüm endüstriye büyük etki edebilir. Delta 3 EN D olarak sertifikalandırılır ve yüksek satış rakamlarına ulaşırsa örnek olur.

Sonuç olarak diğer yenilikler hız kazanabilir. A, B, C ve D sınıflarının sadece uygunluk(testlere) olduğu gittikçe daha belirgin olmaya başladı, gerçek performans ve güvenlik seviyesini artık daha az belli ediyorlar. XC yarışlarında çeşitli klasmanların olması gitgide daha az anlam ifade etmeye başladı. Bunun yerine görünüş oranı ve kanat yüklemesi gibi faktörler daha çok önem kazanmaya başladı.

C ve D sınıflarının ayrımı daha fazla belirsizleşirse (bugünlerde aslında B, C ve D) tüm sektör sertifikasyon kurallarının gözden geçirilmesini isteyebilir. Sadece 2 sınıf olması konusunda Ozone yalnız değil; okul kanadı ve ileri seviye kanat. İleri seviye kanatların tanımı üreticinin sorumluluğunda olabilir. Tecrübeli pilotlar için çok satılan düşük görünüş oranlı kanatlar hakkında belirsiz EN sınıflarına göre bu bilgi güvenlik testlerinin yanında çok daha yararlı olacaktır.

Son beğenen makdilek


Kullanıcı avatarı
becocum
Mesajlar: 19
Kayıt: 11.08.2015, 16:56
Ad Soyad: Bekir Çavuş
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 15 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Delta 3 (Kara Koyun)

Mesaj #2 gönderen becocum » 6 yıl 11 ay önce (21.03.2017, 00:05)

Delta 3 sonunda EN-C olarak çıktı

http://www.ozone-turkiye.com/tr/13195

Son beğenen Orkut


“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön