Delta 1'den delta 3' e geçtim. O yüzden aslında en doğru yorumu delta 2'den veya delta 2 ayarındaki bir en c kanattan delta 3'e geçen pilotlar yapar ama ben de hislerimi yazayım.
Üçüde bademağacında olmak üzere toplam 3 uçuş yaptım. İlk uçuşta kanada alışmak için ovayı dolaştım. İkincisinde 20 km, üçüncüsünde 50 km xc yaptım.
Kalkış; 1'deki o hızlı ve ani atlamayı yapmıyor. Tepeye çok rahat geliyor, bir tarafa yıkıldığında kontrol etmesi ve düzeltmesi çok rahat.
Uçuş; kanat bütün halinde kalıp gibi duruyor. İki parça değil tek parça hissediliyor. Termik girişleri çok performanslı ve rahat. Termik dönüşü çok rahat. Turu tamamlayıp rüzgarı karşıladığınız anda o geriye yatma hissini vermiyor. İleri devam edip merkezin içinde kalıyor. Bunun için ekstra bir çaba istemiyor. Bu uzun uçuşlarda çok rahat bir durum. Beni en çok etkiyelen kısmı olması gerektiği kadar geri bildirim yapması. Delta 1 aşırı geri bildirim yaptığı için bu bir süre sonra çok yoruyordu. Delta 3 pilota havayı hissetmesi gerektiği kadar hissettiriyor. Bu da uçuşdaki gereksiz stresin % 50'sinin otomatikman ortadan kalkmasını sağlıyor.
Speed kullanımı çok rahat ve kullanım anında kanadın hızının bariz bir şekilde arttığını görebiliyorsunuz. Tepe arkası kalma durumunda veya termikden düşünce öne çıkmak çok rahat ve keyifli. Speed'li uçuşta kanadı arka kolonlardan rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz. Ancak bu iş için arkaya yapılmış loop'lar bana kullanışlı gelmedi. Oralardan tutunca kanadı hissedemiyorum. O yüzden klasik metot arka kolonların iplerde birleştiği rabıt halkalarından tutuyorum. Direk kanadın iç basıncını tümüyle hissedebiliyorum. 20 KM'LİK XC'Yİ MURAT ÇİFTÇİ İLE YAPTIM. ONDA BOOM 9 VARDI. BÜTÜN UÇUŞ YAN YANA GİTTİK. KENDİ YORUMU; KAFA RÜZGARINA TABİKİ FARK OLUR AMA HAKİKATEN SÜZÜLÜŞÜ SÜPERMİŞ OLDU
Siv yapmadım. Ancak 50 km'lik uçuşumda yaklaşık 3000 mt'lerde yüksekliğin de rahatlığıyla termiğin türbülanslı bir yerinde kanadı bırakayım bakalım ne olacak diye baya bir müdahalesiz vücut ağırlığıyla dönerken % 50 asimetrik yedim. Problemsiz ve müdahalesiz açıldı. Öne arkaya salınım yapmadı.
Frenleri baya uzun, ben kısa frenli kanatlarda uçmaya alıştığım için 10 cm kısalttım. Kısaltmadan yaptığım ilk 20 km'lik uçuşta çok yordu. Başka bir olumsuzluğunu görmedim. Kanadı uçarı havacılıktan aldım. Daha önce türkçe kullanım kılavuzu geliyordu. Bu çok güzeldi. Şimdi göndermemişler. Gönderselerdi iyiydi
iyi uçuşlar...