777 - Queen 2 - EN-C Kanat Degerlendirmesi

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

777 - Queen 2 - EN-C Kanat Degerlendirmesi

Mesaj #1 gönderen david selcuk » 4 yıl 8 ay önce (08.07.2019, 00:34)

Herkese Merhaba,

Triple Seven Queen2 (Q2) güncel EN-C sınıfı kanatlardan bir tanesi. Kanatla ilgili gözlemlerimi paylaşmak istiyorum.

Özet:
Tecrübeli olmasına karşın spor sınıfta kalmayı ve bu sınıftan yarışma ve mesafe rekoru gibi performans uçuşları anlamında en yüksek sonucu almayı bekleyenlere tavsiye edeceğim bir kanat. Dönüşler ve wing overlar tam bir keyif, saatte birkaç extra kilometre trim ve speed hızı da süzülüşte yüzünüzü güldürecek, yarışmada gereken o ekstra birkaç dakikayı size verecektir.
Eger bu sınıfta gelip geçici iseniz, yani C sınıfı daha yüksek sınıflar için sadece bir basamaksa veya yıllık uçuş saatiniz düşükse, biraz hızdan ödün veren ama çok performans kaybetmeden daha huzurlu uçacagınız kanatlar var bu sınıfta. Ozone Alpina 2 mesela süper keyifli bir XC makinesiydi benim için.

Detaylar:
Hız: Speedli iken sınıfının en hızlısı, trimde de en hızlılardan biri olarak gözlemledim Q2yi. Hafif uçarken hızla gelen tokluk hissi bana %50+ speed pozisyonunda geldi. Bulut altı hat takibinde stabil uçabilmek için çok hızlanmak ve dolayasıyla çöküş artişina razı olmak gerekiyor. Bu da sonuç olarak zayıf termikli ama yüksek türbülanslı geçişlerde performans acısından problemli bir durum. Kanadı maximum yüklemek bu problemi bir miktar azaltıyor. Bu bahsettiğim durum tabi sınıfın iki kolonlu kanatlara göre genel problemi.

Suzulus: Shark-nose sayesinde oldukça floaty bir kanat. Termige dogru giden ve termige girdiginde çook hafif öne atak yapan bir süzülüşü var. (Termige girerken geride kalan kanatlardan nefret ederim. Neler çektik eskiden :) ). Bu hafif atak kanadın enerjili olması sayesinde termige cok seri bir şekilde oturabilmek için çok önemli.

Q2 birkaç baska modern kanat gibi B/C sistemine sahip. Yani C kolonu bir mekanizma ile B kolonuyla ilişkilendirilmiş. Bu sistemin avantajı süzülüşte sadece C kolonu ile yapılan aktif pilotaja göre daha az performans kaybına sebep olması. Yani süzülürken kanat yon degiştirir veya türbülansa girerse C kolonunu çekiyorsunuz, belli bir oranda B kolonu da beraber cekilmiş oluyor. Buraya kadar herşey güzel. Tek problem B/C sistemi kabaca sadece speedli uçuşta çalişiyor. Çünkü trim uçuşunda B kolonu fazla yüklü, dolayısı ile C kolonu çekilemiyor. Bu da demek ki arka rüzgarda maximum performansı veren uçuş hızında (sıfır fren veya az speed) B/C sistemi kullanılamıyor. Bir diğer problem de speed bırakarak aktif pilotaj uygulanamıyor. Speedi aktif pilotajın parçası olarak kullananlar için B/C sinifi yeni bir sitil demek. Ben süzülüşte kuvvetli termigi pas geçeceksem termik çıkısında çöküş kadar yunuslama ve arka kolonla atlama kontrolü yapıyorum. B/C sisteminde speed bırakılırsa arka kolon kullanılamaz hale geldigi için tek alternatif speedi sabit tutarak arka kolonla termik çıkısını kontrol etmek. Kotu olmayabilir. Sadece yeni benim için.

Dönüşler: Frenler çok doğrusal bir kontrol sağlıyor. Kanat dönüşte enerjisini kaybetmiyor ve bu sayede hem ic hem de dış fren sürekli dolu kalıyor. Tam bir rüya durumu. Dönüş çapını ve hızını kontrol etmek çok kolay.

Kalkış: çok sayıda (A3 ve S10a göre %10 daha fazla) ve bir miktar hucum kenarından geride olan hücre ağızları sebebi ile düşük rüzgar kalkışları kolay değil. Yüksek rüzgarda da düşük eğimli pistlerde ilk anda rüzgarı almayan hücre ağızları sert çekmeye ittiği için iyi bir teknik gerektiriyor.

Inis: Standart bir kanat.

Kulak kapama: Baby-A kullanarak kulak kapadım. Kulak kapatmak kolay. Kulaklar kapalı iken kanat stabil, ağırlıkla kontrol etkili. çöküş 1,5 ila 2 m/s arttı. Kulakların tekrar açılması için pompa yapmak gerekti.

Arka Plan:
ODTUde basladığım yamaç paraşütünü 19 senedir yapıyorum. İki kolonlu yarışma kanatları dahil tüm sınıf kanatlarla yüzlerce saat uçuşum var. Queen2 ile su ana kadar 25 saat ve toplam 450km uçtum. Bir tane de hafta sonu yarısında task uçma sansı buldum.
C sınıfındaki favori alternatiflerim, Alpina3, Sigma 10 ve Queen2 arasında zor bir seçimle Queen2ye karar verdim. Queen2nin Small boyu (65-85kg) ile 83kg uçuyorum. Harnes olarak Ozium kullanıyorum. Bir mesafe uçusunda da Gin Race 3 harnesle 90kg uçtum.
Diger güncel C sınıfı kanatlarla Q2yi yarışma ve mesafe uçuşlarında bol bol kıyaslama fırsatı buldum.

Yukarıdaki yazı tamamen benim şahsi gözlemlerim. Triple Seven ile hiçbir bağım yok. Eger farklı görüşleriniz varsa siz de paylasın. Türkçe klavye olmadigi için oluşan yazım hataları için kusura bakmayın.

Son beğenen Wings


Kullanıcı avatarı
emrekoca
Mesajlar: 56
Kayıt: 04.06.2016, 23:11
Ad Soyad: Emre KOCA
Şehir: istanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

777 - Queen 2 - EN-C Kanat Degerlendirmesi

Mesaj #2 gönderen emrekoca » 4 yıl 8 ay önce (11.07.2019, 14:49)

Değerlendirme çok güzel olmuş. Kössen'de Queen2 ile uçmuş ve performansından çok memnun kalmıştım. Özellikle hız ve süzülme konusunda gerçekten kendine özel karakteri var.

Gin Bonanza 2 hakkında düşünceniz nedir ?

Q-Light daha güncel bir kanat, onu neden değerlendirmediniz.

Sigma 10 ve Alpina 3 konusunda değerlendirmeniz nedir ?

Son beğenen david selcuk

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

777 - Queen 2 - EN-C Kanat Degerlendirmesi

Mesaj #3 gönderen david selcuk » 4 yıl 8 ay önce (13.07.2019, 23:36)

Bonanza 2 ile ilgili Dora'nin guzel bir degerlendirme videosu var. Ben denemedim ve havada beraber de ucamadim o sebeple yorum yapamayacagim.
viewtopic.php?f=21&t=23720

Q-light ve Queen2 Small boyu ayni anda cikti piyasaya. Q-light daha guncel degil S boyu icin. Q-light almama sebebim Ziad Basil'in videosundaki 13:38de yazdigi yorum ve ayni videoda birkac dakika oncesindeki cok salinimli suzulus. Light kanatlar havayi yarip gecme konusunsa bir tik huzursuz.


Sigma10 cok iyi bir kanat. Yarisma icin hiz sebebiyle Queen2 sectim ama aklim kalmadi degil.

Alpina3 de cok iyi bir kanat. Delta2/Alpina2'ye gore bir miktar donuslerdeki mutluluktan kaybetmis fazla performans odakli diye yorumlar duyunca farkli bir kanat denemeye karar verdim. Ozone her durumda favori markam ve ozellikle dealerindan cok memnun oldugum icin bir sonraki kanadim da Ozone olacak. Alpina3le ucanlar yorum yazarsa ben de zevkle okurum. Turkiyede iki uc kisi ucuyor saniyorum.

Kullanıcı avatarı
inönü
Mesajlar: 80
Kayıt: 06.12.2009, 22:25
Ad Soyad: Metin Sözsoy
Şehir: İnönü - Eskişehir
:
150+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 1
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

777 - Queen 2 - EN-C Kanat Degerlendirmesi

Mesaj #4 gönderen inönü » 4 yıl 8 ay önce (14.07.2019, 11:09)

David Selcuk bey :? çok teşekkürler,çok güzel paylaşım
Bende ( Q2) kullanıcısı olarak çok memnunum
Stall çalışma fırsatım oldu çıkışlarda kravat ve öne ani ve hızlı fırlama eğilimi de çok yok
Videoları en yakın zamanda yükleyeceğim

Herkese Emniyetli Uçuşlar.



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön