Ozone - Rush 5

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
BerkhanB
Mesajlar: 66
Kayıt: 12.01.2016, 19:51
Ad Soyad: Berkhan Bayraktar
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone - Rush 5

Mesaj #1 gönderen BerkhanB » 3 yıl 9 ay önce (29.05.2020, 23:12)

Selam herkese,

Kulübümüze aldığımız Ozone Rush 5 modelinin S bedenini (85 üst limitli) 80-85 kg aralığında (tüm ekipmanla tartı üstüne çıkmadım ama tahminen üst limite daha yakınımdır) Hisarcık ve Serdivan'da birkaç saat deneme şansım oldu. Ayrıca 95 üst limitli MS bedeniyle de uçurduğum öğrencilerimden davranışını az çok gözlemleyebildim.

Daha önce 150 saat civarı termik uçuşum var ve bunların çoğunu Buzz Z5 S (65-85) ve Carrera+ S(75-95) ile yaptım. Bolca stol, spiral çalıştım, iki yıldır yarışmalara katılıyorum.

Kanatla ilgili ilk gözlemim tepeye biraz yavaş gelmesi oldu. Yeni birçok kanatta olduğu gibi A kolonlarını hafif desteklediğinizde yükselmek istemiyor, onun yerine kanada bütün olarak güçlüce yüklenip yerden ayırmanız gerekiyor. Bu özelliği sert rüzgarda belki avantaja dönüşebilir ama benim pek hoşuma gitmedi. Yerde yükselmesi dışında tepede de biraz dengesiz duruyor. Eğer kanadı aktif bir şekilde kontrol etmeden kalkış yapmaya çalışırsanız çok çabuk asimetrik kapanabiliyor ve bu kapanmalar genelde diğer kanatlara göre çok daha büyük oluyor. O yüzden bence yerde kanat kontrolü gerçekten iyi olmayan pilotlar nasıl olsa B kanat diye düşünmemeli. Özellikle termikli günlerde kalkışın iyi bir yüklenme dışında frenlerle çok düzgün kontrol edilmesi lazım.

Kanadın performansı hakkında konuşmak gerekirse kanadın süzülüşünü çok düzgün kontrol etmedim ama kabaca gözlemim iyi süzüldüğü yönünde Carrera+'tan daha kötü süzüldüğünü düşünmüyorum. Hız çubuğunu kullanarak bir süzülüş denemesi yapmadım, o yüzden ona bir şey diyemeyeceğim. Süzülüşü dışında termik performansı mükemmel diyebilirim. Carrera+ da bu konuda çok sevilen bir kanat, bence Rush da bu konuda en iyi kanatlardan biri olabilir. Kanadı maksimuma yakın yüklememe rağmen çok zayıf termikleri çok rahat kullanabildim. Güçlü termiklerde bir deneyimim yok ama termik güçlü olunca zaten poşet de yükseliyor, bence önemli olan zayıf termikler. :)

Kanadın havadaki hissiyatına gelirsek, kanat havayı kesinlikle Carrera+ kadar hissettirmiyor. Ama eğer yanlış hatırlamıyorsam Buzz Z5 kadar da hissettirmiyor. Termik yönünü anlamakta bir sorun yaşamadım ama Rush 5'in biraz daha hareketli ve havayı hissettirecek bir kanat olmasını beklemiştim, belki de beklentim yanlış. Buna artı veya eksi diyemem, pilot tercihi tamamen. Uçtuğum havada termikler en fazla 2,5 m/s civarıydı. Bu termiklerde girişte ve çıkışta kanat öne atlama veya geride kalma eğilimi göstermedi. Bence bu özellikle bu seviyedekiler için iyi bir şey, dönmek istediğinizde kanadın salınımıyla uğraşmanız gerekmez.

Kanat kontrolüne gelirsek, kanadın kıvraklığını pek beğenmedim. Kanat sanki sadece termik için yapılmış gibi hissettiriyor. Tüm dönüşlerde hiçbir dalma eğilimi yok ve bu termikte bazen dönüşü devam ettirememeye kadar gidiyor. Çok sert olmayan termiklerde üst limite yakın uçmama rağmen bunu hissetmem beni çok şaşırttı. Özellikle kanadı Pal Takats'ın Master Acro serisinde gördüğüm için daha hareketli olmasını beklemiştim ama hareketli olması için üst limiti biraz aşmak gerekir sanırım. Tabi bu söylediğimden kanat dönmüyor algısı oluşmasın, dönüyor, ama bu dönüşleri hiç enerjik değil. Frenlerle ilgili bir başka şey de kapanmaları tutmak için gereken miktarın biraz fazla olması. Özellikle Carrera'da çok sevdiğim doğru zamanda uygulanan azıcık frenin bile kapanmayı engellemesi bu kanatta yok. Gerçekten pompa yapar gibi derin fren çekmeniz gerekiyor.

Son olarak malzemeleriyle ilgili konuşacağım. Kanatta kullanılan plastik çubuklar biraz uzun ve kalın. Kötü katlanması halinde kalıcı olarak deforme olabilirler, zaten çubuklar bükülmesin diye kağıt ruloyla gönderilmiş. O yüzden kanatla birlikte sosis kılıf da şart. Kanadın kolonları başlangıç kanatlarındakinin yarısı kalınlığında ama yine aynı siyah naylondan yapılmış. Kanatta B/C bağlantısı yok. Yani hız çubuğuna bastığınızda kanadı arka kolonla kontrol ederseniz kanadın profilini biraz da olsun bozmuş oluyorsunuz. Ozone yüksek hızlarda performans artışlarından bu kadar bahsederken bunu koymaması bana garip geldi. Onun dışında kumaşı DOKDO 30D. Yani kalın kumaşlı ve uzun ömürlü olur diye düşünüyorum. Ayrıca C kolonundaki ipler bir tur dolanıp bağlanmış. (loop) Bu kanadı trimlemeyi kolaylaştıracaktır. Ön ana iplerde dyneema kullanılırken kalan ipler aramid, böylece trim ayarı daha zor bozulacaktır. Ve son olarak neredeyse tüm ipler korumasız performans için.

Özetlemek gerekirse, çok iyi performanslı olduğunu düşündüğüm bir kanat ama daha çok yelken uçup hareketli kanat isteyenler için çok uygun olmayabilir. Ayrıca kalkışta aktif kontrol gerektirdiğinden kesinlikle aktif pilotajı kötü olan pilotlar tarafından kullanılmamalı, hele başlangıç öğrencisine kesinlikle verilmemeli.

Son beğenen Kolebek


Kullanıcı avatarı
yılmaz cansarı
Mesajlar: 6
Kayıt: 18.06.2018, 10:15
Ad Soyad: yılmaz cansarı
Şehir: kahramanmaraş
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 10 / 0
Pilot Menüsü: 

Ozone - Rush 5

Mesaj #2 gönderen yılmaz cansarı » 3 yıl 9 ay önce (02.06.2020, 13:02)

Yaklaşık 60 saat rush 5 kanatla uçuşum kanadı ilk aldığımda kafamda sorular vardı fakat sıv yapınca kanadın ügvenli bir kanat olduğu ortaya çıktı. Kanat asimetrik de dönüş olmuyor mesala düz gidiyor speedli frontda speedden ayağımı çekmediğim halde kendini topladı dediğim gimi 60 saat uçuşum var önce buzz4 vardı süzülme daha iyi ve bu bölgede hep termik uçuyoruz son derece memnunum biri sorsa tavsiye edermiyim ederim.


“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön