iyi pilot, iyi xc pilotu

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

iyi pilot, iyi xc pilotu

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 5 yıl önce (16.09.2008, 00:35)

Forumu daha önce etkin kullanmıyordum. Şİmdi daha sık takip etmeye başladım. Ve bazı gereksiz tartışmaların olduğunu gördüm. Tabiki kendimi tutamayıp atlıyorum.

Bence önemli bir konu: motivasyon yada gaz. Kısmen gaz iyi olsa da genelde zararlı olabildiğini düşünüyorum. Gaz, ver gaz , ters gaz, niye uçuyoruz, ben haftasonu kaç kilometre yol teptim sen biliyor musun, başkan mısın eğitmen misin? Olay kopmaya başlıyor.

Sonuçta motivasyon çok önemli, ama aşırı yada yanlış motivasyon zarardır diye düşünüyorum. Bu nedenle iyi pilot ve iyi yarışma pilotu nasıl olunur (kendimce) açıklamak istiyorum.

*İyi pilot:
Kaza yapmayan, sevdiklerini ve kendini derde sokmayan ve bu işten keyif alan, iniş sonrası çeşitli meşrubatları keyifle içen iyi pilottur. İyi pilot olmak için sayısal değerler anlamsızdır. 50 m'den havalanıp, doğayla bütünleşen bu olayı bitirmiştir. Kendini ve isteklerini tanımak yeterlidir.

*iyi yarışma pilotu:
2003'ten beri Acro ve XC yarışlarına katılıyorum ama uluslararası hatrısayılır bir başarım yok. Ancak son 1 senedir pilotajımın gerçekten üst düzeyde olduğunu düşünmeye başladım. İlk XC yarışması olarak 2004'de PWC-Kayseri'ye katıldım. O günden beri kanat hakimiyetim ve uçuş tekniğimde ciddi bir ilerleme olmadığını düşünüyorum. Fakat taktik olarak kendimi geliştirdim. Yani ne zaman nereye gideceksin, ne zaman hızlanıp ne zaman yüksekte bekleyeceksin.

Yamaşüt 07, Uni.XC chal. 08 ve Tr Şampiyonası 08 de üst üste birinci oldum. Ve uyguladığım temel taktik uçmanın, bulunduğun irtifanın, doğanın, soğukluğun (aşağısı 38 derece yanarken), yanımda bana havayı gösteren pilot dostlarımla birlikte olmanın tadını çıkarmak. Yani birinci olmak yerine havada olmak için uçmak yeterli.

Başarmak (ispatlamak) yerine, tadını çıkarmak yeterli.

Not: Başkan olmayı ciddiye alanlar kadar, başkan olmamayı ciddiye alanlar da var. Malesef camiamız baştan sona ego kokuyor.

woyn,
yigit


“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön