apco markası hakındaki genel yorumlarınız

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 409
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 2
Pilot Menüsü: 

apco markası hakındaki genel yorumlarınız

Mesaj #1 gönderen derajan » 1 on yıl 1 yıl önce (27.03.2006, 14:30)

kalite, malzeme,ürün, kumaş, güvenlik vs. gibi konular hakkında bu markaya ait bütün görüşleriniz''


imkansızı deyil war olanı arıyorum


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 201
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen onursan » 1 on yıl 1 yıl önce (30.03.2006, 13:15)

selamlar,

ilk kanadım apco fiesta(dhv1) idi. uçuş hayatımda fiesta dışında allegra(dhv1-2), bagheera(dhv2), futura(tandem), fiesta(tandem) ile de bol bol uçma, tetra(dhv1) ve keara(dhv2) ile yerde depreşme şansım oldu. maalesef arkadaşlardan benim kiloda olan olmadığı için geri kalanını deneyemedim.

apco kanatları genelde sınıflarının hızlı kanatlarındandır. xc uçuşlarında süzülme safhasında oldukça başarılı olduklarını söyleyebilirim. hızlı olmaları yüzünden dezavantaj olarak düşünülen şöyle bi kanı var: bu aletlerlerle dar termik dönmek zordur! buna katılmıyorum. ancak şu söylenebilir: dar termik dönebilmek için bi apco kanadına alışmak beklenenden daha fazla zaman alır.

kumaşı oldukça kaliteli. her iki yüzeye 46g/m2 kaplama malzemesi sürülmekte. bu da aletlerin ömrünü arttırmakta. dezavantajı ise, kanatların fazla ağır olmaları, sırtta çanta ile uzun yürüyüşlerde pilotun anasından emdiği sütü burnundan getirmeleridir. pratik olarak anlatırsak, bendeki fiesta 2000 model idi, yer çalışmalarımın tamamını, sürüklenmelerimi, SIV'mi, ilk termiklerimi hep bu alette yaptım. kanat özellikle başlangıç aşamasında yıprandığı kadar başka yerde yıpranmaz. o fiesta hala uçmakta...

apco kanatları akrobasiye gelmez, deneyen oldu, başaran henüz yok.

güvenlik konusuna gelirsek, dediğim gibi fiesta, allegra ve bagheera ile tüm SIV hareketlerini yaptım. kanatlar DHV testlerinde bahsedilenden farklı reaksiyon vermediler. yani hepsi sınıflarının kanatları idi.

fiesta ile wingover yapmaya çalışırken bi kere kravat olmuştum. (sanırım)düşük performanslı alet olduğundan spin - spiral eğilimi göstermedi (kontrolü kolaydı). kravatı açmak için stall ihtiyacı göstermedi, asimetrik kapama yapınca kolayca açıldı. tabii kurtulabilecek bi kravattı, dhv1 bile olsa açılmayacak bi kravat olabilirdi.

şimdilik görüşler bu kadar.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
laswidow
Mesajlar: 12
Kayıt: 06.03.2010, 01:06
Ad Soyad: Emre Özöğür
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen laswidow » 7 yıl 6 ay önce (06.06.2010, 21:40)

Apco Tetra hakkındaki görüşleriniz nelerdir ?

Kullanıcı avatarı
kenancifci
Mesajlar: 180
Kayıt: 12.12.2006, 00:18
Ad Soyad: Kenan Çifci
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen kenancifci » 7 yıl 6 ay önce (06.06.2010, 23:42)

merhaba
ilk kanadım semiha abladan aldıgım APCO TETRA'ydı.. 2 yıl full eğitimde kullandım malzeme kalitesi olarak güvenlik olarak kesinlikle tavsiye ederim.
senin yelken yaptıgın yerde benim rüzgarım eserdi

Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 90
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Kerim » 7 yıl 6 ay önce (06.06.2010, 23:49)

APCO nun İSRAİL yapımı fiyatının diğer kanatlara göre daha uygun olduğunu ve daha çabuk yıprandığını biliyorum.Satıcısıda ikarus.Ülke gündemine bakınca konu çok manalı ve anlamlı geldi.Hiç bir zaman kullanmayacağım bir ülke menşeili kanattır.

Bu spora başladığımda en çok şaşırdığım şeylerden biriydi israilin bir kanat markasının olduğu.Onların varken bizim olmaması beni ayrıca sukutu hayale uğratmıştı.Mesleğim gereği bütün dünya ülke mamülleri elimden geçmektedir.İsrail meşeili ürünlerinin kalitesinin 2.sınıf ve altında olduğunu gördüm.Bu nedenle alternatif menşeili malzemeler varken (Almanya meşeilili ürünler herşeyde favorimdir) israil meneşili ürünler tercihim olmaz.Heleki gemi baskınında ölen 9 yurttaşım varken asla.Allah rahmet eylesin kaybettiğimiz vatandaşlara...
öyle zamanlar vardir ki nereye gittiğin önemli degildir ; tek önemli olan kimlerle gittiğindir...

Kullanıcı avatarı
beyza polat
Mesajlar: 30
Kayıt: 06.10.2008, 22:00
Ad Soyad: Beyza Polat
Şehir: Köln - Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen beyza polat » 7 yıl 6 ay önce (07.06.2010, 09:41)

one mınute


Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Alim » 7 yıl 5 ay önce (28.06.2010, 16:24)

Selamlar,



Öncelikle firma veya markanın adı APCO Aviation.



APCO Firması Yamaç Paraşütü camiasının en eski markalarından biridir. Kurucusu Anatoly Kohn Delta Kanat tasarımları ile başlamış daha sonra yamaç paraşütü sporunun geleceği ile ilgili doğru öngörüleri ile bu alana kaymıştır. Geçmişinde zamanına göre efsane olmuş bir kanat tasarımı vardır örneğin ; Sabra, Allegra, Futura. Her markanın geçmişinde olduğu gibi APCO tasarımları arasında da klasmanında iyi olmayan kanatlarda olmuştur.



APCO firması uzun zaman 46 gr/m Galvenor malzemesi ve silikon kaplama kumaşlar kullandığı için eleştirilmiştir. Bu kumaş kullanımı çok dayanıklı ancak diğer kanatlardan toplamda 500 - 1000 gr arasında ağır olmasına yol açmaktaydı. Bu eleştirilerin gerçekte temel sebebi Orta ve Batı Avrupa da çok popüler olan "Parahiking" yani dağlara tırmanıp daha sonra uçarak aşağı inmek gibi spora APCO kanatlarının uygun olmamasıdır. Hafif malzemeden yapılmış bir kanadın

tepkileri daha hızlı olduğu için kumandaları da hassas olmaktadır ancak bu durum her zaman avantaj anlamına gelmez.



APCO kuruluşundan bu yana kendi tasarımlarının tamamını imal eden ender firmalardan biridir. Ekipman ve işçilik kalitesi konusunda geçen yıllar içinde genel bir şikayet almadığımızı belirtmeliyim. Özellikle kötü veya çabuk aşınır bir malzeme hiç kullanmamıştır. Bu konu kullanıcıları arasında tartışılmalıdır.



Son 3 yıldır firma Galvenorun modern kumaşını kullanmaktadır bu kumaş eskisinden daha sağlam olmasına rağmen %30 daha hafiftir. APCO firması daha ağır olmasına rağmen galvenor kullanan ilk markalardan biridir ancak zaman içinde Ozone, Nova, Sol vb pek çok diğer marka Galvenor kullanmaya başlamıştır.



Markanın EN C klasmanından daha ileri performansta bir kanadı stratejik olarak yoktur. Diğer klasmanlarındaki kanatlar kendi sınıflarının her zaman en başarılı kanatları içinde olmuştur. unutmamalıyızki her kanat başlı başına bir projedir. markanın üzerine genel konuşmalarda kanatları hakkında öıkarımlar yapmak yanlış ve haksız olacaktır. Örneğin Twister Akrobasi kanadı piyasada ki en iyi akrobasi kanatlarından biridir.



Son olarak evet APCO israil ülkesi markası. İsrail denince herhalde artık hepimizin içinde başka bir ürperme oluyor ancak bu durum her zaman böyleydi sadece son gelişmeler sebebi ile tepki duymamalıyız. Uzun zamandır bu coğrafyada İsrail Hükümetleri tarafından adaletsiz uygulamalar yapılıyor. Bu konu son derece karmaşık ve çok yönlüdür. Bireysel olarak her kişi israil mallarını kullanmamak gibi tepkiler verebilir elbette ancak sorumluluğu tümden İsraille ilgili herşey veya herkese yüklemek ne kadar adaletli olacak. Almanya, Fransa veya İsviçre malları bu açıdan bana göre hiç bir şekilde daha saf değiller.

Umarım bir gün Türkiyede bir yamaç paraşütü markası olur ve sadece yerli bir marka olduğu için değil iyi bir marka olduğu için İsrail ve diğer tüm ülkelerde pilotlar uçmak ister.

Alim Yıldırım
IKARUS HAVACILIK
www.ikarus.com.tr
alim@ikarus.com.tr

Kullanıcı avatarı
birisi34
Mesajlar: 101
Kayıt: 24.10.2012, 19:48
Ad Soyad: Ufuk Bulut
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen birisi34 » 4 yıl 10 ay önce (21.01.2013, 12:48)

apco lift ile ilgili görüşleriniz nelerdir
teşekkür ederim şimdiden ilginize.
ufuk

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Alim » 4 yıl 10 ay önce (21.01.2013, 13:35)

Selamlar,

Lift kanadı refleks teknoloji ile üretilen bir kanat ancak kullanımı kolay ve stabil bir kanat olarak tasarlanmış. Apco firmasının full refleks olan diğer kanadı Force örneğin A/R oranı Large ebatında 6'ya kadar çıkarken Lift modelinde 5,3 e kadar düşüyor. Force kullananlar bilir Small ve Medium ebatları EN C sertifikasına sahiptir. Yani kullanımı oldukça sportiftir. Kanadın idaresi son derece kolay ama hassas bir kanattır. Türbülanslı koşullarda kanat özellikle çok yanal salınım yapar. Refleks kanatla uçuşa alışık olmayan biri için rahatsız edicidir. Force kanadında olan bu agresif karakter Lift ile uysallaştırılmış durumda. Ancak hala pilotun elinde Full Refleks bir kanatla uçmanın avantajları var. Yüksek trim hızı ve stabilite. Refleks kanatların motorsuz uçuşlarda kullanılmakla birlikte termik merkezlemeyi güçleştirdiği bilinen bir nokta. Aynı kanatla hem paramotor hemde motorsuz uçuş yapmayı düşünün pilotların dikkate alması gereken bir nokta. Trimler refleks durumunda değilken kanat neredeyse EN A kanat gibi hareket eder ama refleks olduğunda hızı 50 km lere kadar çıkar. Bu durumda çöküşün çok fazla olduğu gibi bir duyguya kapılabilirsiniz. Gerçekten de bir miktar artar ama hissedildiği kadar artmaz. Hız arttığı için hızlı mesafe alırız ve olayın hızlı gerçekleşmesi hızlı irtifa kaybettiğimiz gibi bir yanlış algıya sebep olur. Aslında matematik olarak süzülüş değerleri çok az değişir ama kısa zamanda daha çok mesafe kat ettiğimiz için çöküş fazlaymış gibi algılanır.

Lift kanadının ve aslında hemen hemen tüm refleks profile sahip kanatların klasik yamaç paraşütü klasman testleri ile ilgili sorunları var. Test prosedürleri paramotor kanatlarının gereklilikleri ve güvenlikleri ile ilgili tam ve doğru referans veremiyor. Lift kanadı henüz testleri tam olarak yapılmamış bir kanat sayılır ama Apco firması kendi test pilotları ile tüm manevralarda bir eğitim kanadı gibi müdahalesiz rahatlıkla stabil uçuşa döndüğünü söylüyor. Elbette trimler refleks pozisyonda değilken. Hız ve süzülme oranları oldukça iyi bir paramotor kanadı Lift. Kullanımı çok kolay, fren aralığı yeterli miktarda geniş ve en önemlisi spin stall eğilimi çok çok az. Oldukça zor spin ve stall oluyor ve olduğunda çıkışta agresif saldırışlar yapmıyor. Paramotor yarışmalarına katılmayacak bir pilotun çok güvenli ve stabil bir kanat ile ileri seviye pilotaja ulaştığında bile değiştirmeye bence gerek duymayacağı bir kanat Lift. Aklınıza gelecek detay soruları ayrıca cevaplayabilirim. iyi uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Airbender » 4 yıl 10 ay önce (21.01.2013, 14:20)

ilk kanadım bir salsaydı. Bence efsane!!!
kimse gereksiz polimiklere girmesin İsrail kanadıymış vs...
diger markalarıda almayın fransız, alman, avusturya vs... bu da değil binmeyin kardeşim fransız arabalarına kullanmayın gemilerini ucaklarını yiyeceklerini bekleyin sizin için helal kanat çıksın :)
APCO almayı düşünen arkadaşlar tek sıkıntınız ikinci elini satmak olsun o da satılıyor üç aşagı beş yukarı.
kumaş kalitesi tamamen bizim ulkemizin koşullarına uygun. İnanın yer çalışması yapacaüım diye tarla sürüyordum banamısın demiyordu. Gerek kumaş kalınlığı gerekse ipler. fabrika verilerini neredeyse bire bir veriyor. Hız, süzülüş vs...
Firmanın ilklerden olduğunu düşünürsek inanılmaz bir argesi var. teknoloji desen utanmasalar kompitür dizayn yazcaklar :)
Harnesleri piyasada gördüğüm en iyi harnes gerek işçilik gerek sağlamlık gerek konfor FAKAT TÜM ÜRÜNLERİNİN EN BÜYÜK VE ORTAK ÖZELLİĞİ G Ü V E N L İ K.....!!!!!
SIV de calıştım kanat beni hiç üzmedi. Kendi hatalarımdan yaşadıklarımı ise anında telafi etti.
Tek handikabı kanadın sağlamlığını kumaşı kalın tutarak yaptıklarından dolayı rüzgarsız havalarda kalkışı zor.
Ürünlerle ilgili bilgi ve ürün desteği isterseniz İsrail den de Türkiye den de anında kesintisiz cevap alabiliyorsunuz. Bu arada yanlış bilmiyorsam Türkiye ye ücretsiz kargo yapıyor.
aaaaa unutuyordum!!! dizaynı başka yerde çalışanları başka yerde üretimi başka yerde değil herşey aynı çatı altında yapılıyor.
Tamamen alınacak bir ürün.
not: yazdıklarım kimseye cevap değildir ve sadece kendi düşüncelerim.

Saygılarımla,
TB2DCA

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Alim » 4 yıl 10 ay önce (21.01.2013, 14:45)

Selamlar,

Markanın İsrail firması olması psikolojik olarak bazı arkadaşlarda negatif etki yaratıyor maalesef. Ben uzun süredir firma ile çalıştığım için çalışanlarını ve firma sahibini uzun zamandır tanırım. İsraeil'e bir çok defa gittim. Politik açıdan ilişkilerin en kötü olduğu dönemde bile sokakta, cafe de herhangi bir yerde Türk olduğumu duyunca her zaman insanlar sıcak davranmışlardır. Ülkenin iç dinamikleri çok karışık gerçekten çok büyük baskı ve sansürün olduğu bir ülke. Her türlü muhalefet çok sert cezalandırılıyor. Aydın ve medeni insanlar çok dertliler. Bunlar çok ayrı ve uzun konular. Bana göre İsrail herhangi bir batı ülkesinden veya Çin'den mesela daha fazla dost veya düşmen değil ülke olarak.

Apco firması en eski yamaç paraşütü üreticilerinden biridir. Geçmişte Keara gibi çok kötü bir kaç kanat tasarımı yüzünden imajı çok zedelenmiştir ama bir çok efsane niteliğinde kanat tasarımı da vardır. Örneğin Allegra modeli kendi zamanının tartışmasız en iyi kanadıydı ve süzülmede klasmanında uzun süre rakipsizdi. Bagheera ve Simba modelleri de yine kendi dönemlerinin en iyi kanatlarındandır. Firma uzun zamandır Galvenor kullanıyor ama aynı zamanda çift kat silikon kaplı kumaş kullanıyor. Bu kumaş tipi benzerlerinden daha sağlam ve uzun süreli olmasını sağlıyordu. Ancak kumaş ağırlığı kanat kontrolünde belli bir ağırlığa sebep olmaktaydı. Son 5 yıldır Galvenor malzemesi %30 kadar hafifleştirildi ve aynı zamanda Apco kanatlarında belli kısımlarında Carrington kumaş kullanmaya başladı. Yani son 5 hatta 6 yılın Apco kanatlarında ağırlıktan kaynaklanan bir sorun yok. Pilotların varsa gözlemlediği kontrolde ağırlık gibi eleştiriler tasarım kaynaklı olabilir. Maalesef bir çok pilot kulaktan kulağa yayılan eski bilgilerle yorumlar yapabiliyor.

Cenk Arman'ın belirttiği gibi üretimin tüm aşamalarını tamamen kendi tesislerinde yapan bir kaç firmadan biridir Apco. aynı zamanda atölyelerinde bir çok firmanın harnes, yedek paraşüt ve aksesuarlarının üretimini yaparlar.

Herkese iyi uçuşlar dilerim.


Kullanıcı avatarı
birisi34
Mesajlar: 101
Kayıt: 24.10.2012, 19:48
Ad Soyad: Ufuk Bulut
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen birisi34 » 4 yıl 10 ay önce (21.01.2013, 17:26)

ALİM YILDIRIM ve CENK ARMAN beylere ayrı ayrı teşekkür ederim bu ayndınlatıcı bilgilerini bizler ile paylaşıp profosyonel agızdan bunları duymak benim gibi yeni başlamayı dusunenlere çok iyi yol gösterıyor. ikinizde sağlıklık uçuşlar vdilerim
ufuk

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 156
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ahmetsen » 4 yıl 10 ay önce (21.01.2013, 22:51)

En sevmediğim şey kanadı bizzat kullanmayıpta çart çurt ileri geri konuşan arkadaşlar. Bırakın kullananlar yorum yapsın insanları yanıltmayın. 9 aydır apco sahibi olarak yorumum. (2005 model Salsa)
1. Kanadın en ufak agresif bir hareketini görmedim.
2. Kumaşı kalın oldugundan Türkiye standarlarındaki take off lara fazlasıyla uygun. Kolay kolay yıpranmıyor yırtılmıyor.
3. Harnesleri cidden başarılı.
4. Güvenlik olarak da gayet başarılı öne arkaya sağa sola saldırması yok.
5. Evet ağır. Evet büyük. Evet İsrail malı. Ama sağlam güvenilir ve uygun fiyatlı.
Ahmet ŞEN / Uçuş Kulübü & Rüzgar Havacılık Kulübü

Kullanıcı avatarı
parajetim
Mesajlar: 50
Kayıt: 14.08.2015, 21:18
Ad Soyad: Suleyman Yalvac
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Apco markası hakındaki genel yorumlarınız

Mesaj #14 gönderen parajetim » 1 hafta 16 saat önce (04.12.2017, 11:24)

. Çok hoşuma gittiği için.



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön