Swing Astral 6 (LTF2 - ENC)

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
husam
Mesajlar: 34
Kayıt: 26.10.2009, 01:16
Ad Soyad: Huseyin Tanrıverdi
Şehir: Istanbul
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Swing Astral 6 (LTF2 - ENC)

Mesaj #1 gönderen husam » 1 on yıl 4 yıl önce (07.02.2010, 13:56)

Selamlar,

Swing, Astral 5’in yerini alan Astral 6’yı duyuralı çok oldu ama biz daha yeni uçmaya başlayınca yorumlarımı da anca paylaşabiliyorum.

Üretici firma Swing der ki; “Yaptığımız testlerde Stratus 7’nin süzülme oranı olan 9,6’ı yakaladık!”

Mehmet Dursunla bir görüşmemizde bu kanattan bahsetmişti ancak o için için bu kadar iddaalı bi kanat yapacaklarını düşünmemiştim :)

Aslında öyle ahım şahım bi uçuş yapamadığımız için fazla bir detay veremeyeceğim ama uçtukça buraya kanatla ilgili yeni yorumlarımı yazarım artık. Şu an için sadece bir yelken uçusu ve Denizli dinamitten irtifa uçuşları yaptım.

Teknik Datalar
Resim

Bende kanadın 6.24ü mevcut. Kanadın kalkışıyla başlayayım.
Kalkış çok rahat, yüksek aspect ratiosuna rağmen kanat tepenize çok düzgün geliyor, gelmese bile hemen toparlıyor. Bu yönden inanılmaz rahat! Kanadın toplam 57 hücresi var, 12si kapalı. Herbirinde hücre ağzının açık kalmasını sağlayacak küçük çubuklar kullanılmış. Hafif rüzgarlarda bile ters kalkış yapabiliyorsunuz rahatlıkla.


Resim


Fren tepkilerine çok duyarlı. Hemen dönüşe geçiyor. Daha önce mistral ve cirrüsle uçmuştum, ikisi de dönüşlerle yavaş kalıyordu ama bu kanat onlara göre çok farklı. Wingover için sadece ağırlık verip hafif frenle mudahale etmek büyük sayılabilecek wingover’lar için yeterli geliyor.

Speed’li hızı ve süzülmesi en önemli özelliği sanırım Astral 6’nın. Speedli çöküş hızı şimdiye kadar algılayabildiklerimden en düşüğü. Daha önce herhangi bir kanatla speede bastığımda yerin dibine geçiyormuşum gibi hissediyordum. Ancak bu kanatta gerçekten ileriye doğru hızlanıyor :)

Daha fazla uçmadığım için devamını da uçtukça yazarım artık.
Genel yorumum; kanat çok güzel ve Swing bu kanatla bu sezon adından söz ettirir. 6,4’lük aspect ratio oranıyla yarışma kanatlarına benzer bir yapısı var, fotoğraflardan da inceleyebilirsiniz çok güzel görünüyor :)

Swing'in yayınladığı fotolara bu linkten
http://www.azoom.ch/fotos/suchergebniss ... uality=6+7

DHV raporuna bu linkten
http://www.dhv.de/DHVonlineDB/source/te ... 97&lang=en ulaşabilirsiniz.

Netten kaptığım bi kaç foto :)
Resim
Resim

Kendi çektiğimiz fotolardan da ekliyorum. Ben Denizli'de ikamet ediyorum ve mümkün oldukça her hafta uçmaya çalışıyorum. Kanadı görmek isteyenlerle haberleşebiliriz.

Keyifli uçuşlar herkese..

Hüseyin Tanriverdi
Dosya ekleri
Dinamit II.JPG
Astral 6 @ Dinamit.jpg


Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

swing astral 6

Mesaj #2 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 4 yıl önce (08.02.2010, 18:55)

herkese merhabalar,
dhv2 sınıfında alacağım kanat için uzun bir karar verme döneminin ardından, swing astral6 almaya karar verdim ve takriben bir ay kadar önce Mehmet Dursun bey ile görüştüm, http://www.swing.de/index.php?main=prod ... er&lang=de adresindeki lagoon rengi üzerinde mutabık kaldıktan sonra geçen cuma günü kanat kargo ile tarafıma teslim edildi, normalden daha kısa sürede malzemeyi teslim eden ve bu şekilde bana büyük süpriz yapan Mehmet Dursun bey ile karar verme sürecimde yardımları dokunan çok değerli arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
kanadın cuma günü adresime teslim edilmesi benim için ne kadar hoş süpriz oldu ise, cumartesi günü sabah tahminlerin aksine Giresun ve Ordu'da pırıl pırıl bir havaya uyanmamız o kadar süpriz oldu. büyük bir heyecenla arabama atlayıp Ordu sahilindeki parkta yeni kanadımı açtım, ip ve bağlantı yerlerini kontrol ettikten sonra, deniz tarafından gelen tahminen 10km. civarındaki rüzgara karşı bir buçuk saatlik yer çalışması yaptım. faydalı olabileceğini düşündüğümden edindiğim izlenimleri kısaca aktarmaya çalışayım.
öncelikle kanadın kumaşına dokunduğunuzda müthiş bir kayganlık hissediyorsunuz, iplerin son çatal kısımlarından kanada giden bölümleri çıplak ip şeklinde, kolonları bir elin küçük parmağı genişliğinde, frenin kolona monte yerinde çıt çıt kullanılmış ve fren tutamaklarında çok kaliteli malzeme kullanılmış. Ters kalkışta, kanat 45 dereceden sonra çok hızlı tepeye geliyor, ancak yine de tepe noktasına geldiğinde sizi geçme eğiliminde olmadığından hızını kontrol için fazla firen uygulamak durumunda kalmıyorsunuz, bu nedenlerle kanat önden kapanma eğilimde de olmuyor ki bu çok iyi bir özellik gibi görünüyor, pek çok kez ters kalkışta ellerimi hiç kullanmadan sadece geriye doğru vücut ağırlığımı vererek kanadı tepeme getirdim ki sanırım bu da kanadın kalkışının ne kadar hızlı ve stabil olduğunu gösteriyordur, yer çalışması sırasında kulak kapama, asimetrik, önden kapama, b-line, kanadı 45 derecede tutma (heriki yana ve geriye doğru) çalıştım, tepkileri çok olumluydu.
daha sonra ise uçuş yapmak amacıyla boztepeye çıktık, yerde 10cm. kar ve karşıdan gelen 15km. civarındaki rüzgar eşliğinde uçuş için ilk kalkışımı yaptım, yer çalışması sırasında kalkış verileri ile uçuş için kalktığımdaki veriler aynı yöndeydi, yarım saat kadar soaring yaptım, uçuş sırasında dışarıdan izleyenler kanadın uçarken 2-3 sınıfındaki kanat gibi görüntüğünü belirttiler, uçuş sırasında kanadın öne arkaya yunuslama yapması yok denecek kadar az, havada kendini çok iyi hissettiriyor, firenleri yumuşak, hoş bir handling hissi veriyor uçarken, dönüşlerde ağırlık aktarmaya çok hızlı ve güzel tepki veriyor, ağırlık ve çok az firenle dar dönüşler yapabiliyorsunuz, çok daha kıvrak ve hızlı bir şeyle uçtuğunuz hissini vermesi yanında, yapmak istediğiniz şeyi gecikmeden yerine getiren bir kanat hissini de veriyor, her ne kadar bu uçuşumda gps imi kullanmadım ise de, glide değerlerinin kendi sınıfı içinde çok çok iyi olduğunu söyleyebilirim, (orduyu bilenler için söylüyorum, yelken bandındaki ormanın alt hizasından inişe süzülmeme rağmen, büyük parktaki uçaktan sonraki iniş alanına geldiğimde halen irtifan iyiydi), ancak Cihan'ın 2-3 sınıfındaki niviuk peak'i ile yan yana süzüldüğümüzde daha gerçekçi bilgileri sizinle paylaşabilirim diye düşünüyorum, iniş yaklaşması ve iniş anımı video/2375/ORD ... E-ASTRAL-6 adresinden izleyebilirsiniz.
sonraki uçuşlarımda elde edeceğim farklı verileri de sizlerle paylaşmayı umuyorum. emeği geçen herkese tekrar teşekkür ediyorum. Giresun'dan selamlar... Ali (Durali) KARACA...

Kullanıcı avatarı
Sener
Mesajlar: 73
Kayıt: 08.08.2008, 10:44
Ad Soyad: Şener Erdal
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Sener » 1 on yıl 4 yıl önce (08.02.2010, 19:39)

Arkadaşlar, bu kanadı almayı düşünen birisi olarak yorumlarınız benim için çok faydalı oluyor.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Kanatlarınız hayırlı olsun.

Şener ERDAL

Kullanıcı avatarı
husam
Mesajlar: 34
Kayıt: 26.10.2009, 01:16
Ad Soyad: Huseyin Tanrıverdi
Şehir: Istanbul
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen husam » 1 on yıl 4 yıl önce (09.02.2010, 00:49)

Bu arada Mehmet Dursun'una kanatı söylediği tarihten daha önce getirdiği için bende teşekkür ediyorum. Bi kac defa rahatsız ettim kanat gelecek mi erkenden diye ama kanat gelince de havayı ve zamanı aynı anda denk getirip uçamadım : )

Kullanıcı avatarı
husam
Mesajlar: 34
Kayıt: 26.10.2009, 01:16
Ad Soyad: Huseyin Tanrıverdi
Şehir: Istanbul
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen husam » 1 on yıl 4 yıl önce (09.02.2010, 00:51)

Sener yazdı:Arkadaşlar, bu kanadı almayı düşünen birisi olarak yorumlarınız benim için çok faydalı oluyor.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Kanatlarınız hayırlı olsun.

Şener ERDAL


Teşekkürler,
Darısı başınıza diyelim o zmn : )

Husam

Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ziya » 1 on yıl 4 yıl önce (12.02.2010, 18:40)

selamlar.
kanatlariniz hayirli olsun
yeni kanatlarin pilotlar tarafindan ucuslarinin degerlendirilmesi
bilgi paylasiminda cok onemli oldugunu dusunuyorum.
Termik ve xc ucuslarinizdan sonrada devam ederseniz herkes icin
yararli olacaktir.
iyi ucuslar..



ziya..


Kullanıcı avatarı
husam
Mesajlar: 34
Kayıt: 26.10.2009, 01:16
Ad Soyad: Huseyin Tanrıverdi
Şehir: Istanbul
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen husam » 1 on yıl 4 yıl önce (12.03.2010, 10:43)

Selamlar,

Denizli Dinamit tepesinde Buhak'tan Harun'un Astral ile yaptığı uçuşu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

http://www.vimeo.com/10105862

Kullanıcı avatarı
Sener
Mesajlar: 73
Kayıt: 08.08.2008, 10:44
Ad Soyad: Şener Erdal
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Sener » 1 on yıl 3 yıl önce (29.03.2010, 15:02)

Arkadaşlar Astral 6 hakkındaki yorumlarınızın devamını bekliyoruz. Son 2 haftadır havalar çok güzel gidiyor. Termik uçuşu yaptıysanız kanadın tepkileri ve performansı hakkındaki objektif görüşlerinizi yazarsanız bizim gibi bu kanadı almayı düşünen insanlara çok büyük faydaları olacak.

Şimdiden teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen sancihat » 1 on yıl 3 yıl önce (30.03.2010, 07:33)

yeni kanat sahibi arkadaşlara hayırlı olsun der kazasız belasız bol mesafeli bir sezon dileriz

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

swing astral6

Mesaj #10 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 3 yıl önce (30.03.2010, 18:47)

Öncelikle sezonun herkes için verimli ve güzel geçmesini diliyorum,
aynı başlık altında astral6 ile ilgili yaptığım uçuş sonrasında edindiğim izlenimleri dilim döndüğünce anlatmaya çalışmıştım. Bu yöntemin yararlı olduğunu düşünerek, astral6 ile yaptığım termik uçuşları sonrası da kanat hakkındaki edindiğim izlenimlerimi kısaca paylaşmak istiyorum.
Aslında dün akşam bu konuya ilişkin yazdığım uzun yazının sonuna geldiğimde, bilgisayarım kendiliğinden kapanmasaydı ve ben o yazıyı buraya ekleyebilmiş olsaydım, çok daha keyifli bir yazıyı okuyor olacaktınız, ancak teknik aksaklık nedeniyle yazdığım yazı buharlaşınca, ben de aynı yazıyı yeniden yazma konusundaki azmimi kaybettim.
Evet bu şerhten sonra termik serüvenimi ve kanadı sizlerle kısaca paylaşmaya başlayayım.
19-20-21.03.2010 tarihlerinde, Bursa Gürsu'da, yeni kanadım astral6 ve yeni harnessim ile sezonun ilk termik alıştırmalarını yapma fırsatı buldum. Üç günde toplam dört termik çalışması yaptım ve toplamda bu çalışmalar yedi saati buldu. Uçuşlarımın ayrıntılarını incelemek ve bu şekilde kanadın termik performansı hakkında daha fazla bilgi almak isteyenler için
1) http://www.ypforum.com/leonardo/flight/4964
2) http://www.ypforum.com/leonardo/flight/4965
3) http://www.ypforum.com/leonardo/flight/4990
4) http://www.ypforum.com/leonardo/flight/5029
adreslerini ziyaret etmeleri yararlı olacaktır diye düşünüyorum.
Kanat ve koza harnes ile yeni uçulan bölgeye alışma ve sezonun ilk termikleriyle tanışma faslında geçen ilk uçuşun ilk saatinde, uçuşun hemen başında termik çıkışı çok büyük olmayan önden kapanma ile, bir kaç küçük asimetriği afiyetle yeme fırsatı buldum :)))) ilk bir saatten sonra devam eden uçuş ile devamında yaptığım termik uçuşları çok daha verimli ve keyifli geçti. bu uçuşlardan sonra kanat hakkında şunları söyleyebiliyim. Kanadın ağırlık aktarımına ve firen uygulamalarına tepkisi çok hızlı, bunda, benim kanadın beş-altı kilo üzerinde uçuyor olmamın da katkısı vardır elbette. Tepenizde sürekli aktif pilotaj uygulamanız gereken, size çok iyi feedback veren, uçuş tekniğinizi mevcut durumunuzdan ileri düzeye taşımanız gerektiğini size hatırlatan, bir o kadar da uçurulmak isteyen bir kanat olduğunu anlıyorsunuz. Termik girişlerinde bayılma hissi vermeyen kanat, termik çıkışlarında da yunuslama hareketini belirgin şekilde yapmıyor, ancak her kanat gibi, uçuş sırasında ve termikte ne kadar az fren ve ne kadar çok vücut ağırlığı kullandığınıza, ayrıca bu şekilde kanadı tepenizde ne kadar stabil tutabildiğinize göre performans azlığı veya çokluğu yaşıyorsunuz. Olumlu yaptığınız herşeyden sonra kanadın performansını biraz daha ileriye taşıdığını hissediyorsunuz. benim hissim, gps kayıtları ve aşağıdan izleyen bir kaç uzman göz de, kanadın termik tırmanışının gayet iyi olduğunu söylüyor. Bu konuda özllikle Bursa ve İstanbul bölgesinden olan ve yaptığım uçuşların bir çoğunu izleyen uzman gözlerin yapacakları değerlendirmelerin önemli olduğunu düşünüyorum. Gürsu takeoffun genişliği de beni cesaretlendirdiği için, tüm inişlerimi takeoffa yaptım.
Sezon başı olmasına rağmen termik çalışması açısından harika üç gün geçirdim. Bu bağlamda, adının zikredilmesini istemeyen kişi ile, teknik bilgilerinden benim algılayabileceğim ve uçuş seviyemin gerektirdiği kadarını keyifle paylaşan sevgili Ziya'ya, yine teknik bilgi ve harness ayarları konusunda yardımcı olup sohbet paylaşımında bulunan Akın abiye, yedek pimlerinin bağlanması konusunda yardımcı olan ve yararlı bilgiler aktaran Semih Sayır ve Yurdaer Etike'ye, Türker, Alper ve Mustafa'ya çok teşekkür ediyorum. Döndüğünüz termiklerde benim de olmam umuduyla...
Ali (Durali) Karaca

Kullanıcı avatarı
Mustafa Bozyer
Mesajlar: 13
Kayıt: 20.06.2006, 11:14
Ad Soyad: Mustafa Bozyer
Şehir: Denizli
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Mustafa Bozyer » 1 on yıl 3 yıl önce (31.03.2010, 12:36)

Selamlar

Hüseyin kardeşime tekar hayırlı olsun diyorum..
Bu hafta sonu gıcır kanadıyla kısa bir ucusu imkanı yaşadım. Tekrar Teşekürler.

Tabiki tek bir ucusla kanadın karakteristiği çözülemez ama bi örnek teşkil etmesi açısından önemliydi. Burada bir çok faktör söz konusu ancak uçtuğum benzer kanatlarla kıyaslayabilirim. Teknik özellikler olarak 2009 dizaynı 6.4'lük bi aspect ratio gercekten güzel bi tarafı kanadının. Orta sınıftaki üstün performanslı kanatlar içinde ENC/LTF2 test raporu almış bi kanadı nacizane kısaca şu şekilde anlatabilirim.
takkeoff : 1-2 (biraz terübe sahibi birisi tekelle bile kaldırabilir, kanat iç basıncını kulak kısımları hariç sağlayabiliyor), landing ise 2 hesaplanması gerekir orta düzey bi kanat olduğu için evdeki hesap çarşıya uymayabilir.
uçuştaki dönüşü : 2 (kamyon döndürmüyorsun yani gıcırtı yok, ufak hareketle, az ve yumusak bir firen uygulamasıyla hemen dönüş gerçekleşebiliyor). Acroya yatkın bi kanatmış gibi geldi nedense.
uçuş karakteristiği: süzülmek istediğin noktayı doğru belirlersen o varır hissini yasatıyor. Sürekli bi enerjiye sahip olduğu için uçuş tadını hissettiren bi kanat. Hız olarak orta seviyede kanatlar içinde 1.05 m/s ‘lik çöküş oranıyla, 39km/h trim hızı ve speedli hızı 53km/h ile yarışma kanatlarına kafa tutabilecek bi kanat.
malzeme : 41gr/m2 Techttex dış kumaş, 35gr/m2 iç kumaşıyla ve bana değişik gelen dış kaplamasıyla üstünde su durayacak bi kumaşa sahip. Çatallaşan kanatla bağlantı ipleri korumasız, polietien ve kevlar malzemeden. Kolonları ince, firen ipinin kendi etrafında dönmemesi için ufak bi aparat koymuşlar handle kısmına.

Tabi uçtukça anlaşılacak,çözümlenebilecek bi kanat ama bir sezon öncesi dizaynına sahip Summit XC’min özelliklerini, aspect ratiosu hariç bu kanatta ve benzeri kanatlarda hissedemiyorum...

Saygılar.
::..Mstf..::


Kullanıcı avatarı
ucarsam
Mesajlar: 82
Kayıt: 17.03.2005, 16:44
Ad Soyad: Mehmet Dursun
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ucarsam » 1 on yıl 3 yıl önce (11.04.2010, 00:16)

Merhaba
Astral 6 ile ilgili bir link http://flygirl.co.za/content/view/792/1/

Bu arada ;Sevgili Mustafa , Astral 6 ile daha fazla ucus yaparsan , kanadin performansini ve farkini sen de hissedeceksin:))
Senin de belirttigin gibi tek bir ucus ile kanadin performans degerlendirmesini yapmak pek de dogru degil.

Sevgilerimle.



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön