Yedek Parasut kullanim omru

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

conres
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yedek Parasut kullanim omru

Mesaj #1 gönderen conres » 6 yıl 11 ay önce (12.12.2010, 20:33)

ikinci el singıl yedek arıyorum




Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 147
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen MAGNETO » 6 yıl 11 ay önce (12.12.2010, 21:15)

kilo limiti 120 olan iyi durumda bir yedek te bana lazim :)

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 259
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen webbi55 » 6 yıl 11 ay önce (12.12.2010, 22:08)

banada limiti 100 kg olan lazım :)
(Mutlu ERDÖNMEZ) Wing of a super, super fly. Good flights to all pilots.

Kullanıcı avatarı
hilmiince
Mesajlar: 29
Kayıt: 01.05.2007, 13:02
Ad Soyad: Hilmi İnce
Şehir: Denizli
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen hilmiince » 6 yıl 11 ay önce (12.12.2010, 23:23)

2002 Supair L max 120 kg fiyat 300 TL (navlaka ve klavuz paraşütü var)
2001 Supair L max 120 kg fiyat 280 TL (navlaka ve klavuz paraşütü var)
2002 Pro desing SC120 max 100 kg fiyatı 270 TL (navlakası var)
ayrıca sıfır independence joker ve annular yedekler var

Hilmi ince
05326817342
www.yamac.gen.tr
Hilmi İnce
Yamaç Paraşüt Okulu
www.yamac.gen.tr

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 259
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen webbi55 » 6 yıl 11 ay önce (12.12.2010, 23:49)

2002 olan pro desing kaç yıl daha kullanılabilir acaba ?
(Mutlu ERDÖNMEZ) Wing of a super, super fly. Good flights to all pilots.

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 529
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör İlan Kontrol Ekibi
Aldığı Beğeni: 4 / 1
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen cincir » 6 yıl 11 ay önce (12.12.2010, 23:57)

Yedeklerin omru 10 yildir.
Güngör Şen-TB2FB


Twitter: @gungorsen


Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 644
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Champion » 6 yıl 11 ay önce (14.12.2010, 12:40)

Selamlar

Güngörün belirttiği yedek ömrü THK tarafından raf ömrü olarak kabul edilen bir saptamadır. Doğrusunu konuşmak gerekirse yedeklerin belirlenen zaman sonunda tehlike arz ettiklerine dair bir test yada istatiski sonuç yoktur.
Dahası herhangi bir uluslar arası yarışmada yedeklerin tarihinin şundan eski olmaması gerekir gibi bir kuralda yoktur.
Kısaca yedeğinize gereksiz para harcayacağınıza kanadınıza harcarsanız daha akıllıca olacaktır.

Benim Şu an kullandığım yedeğim 1996 sene imalatlı UP Profile 22 yedeğidir ve bugune kadar bana bir sorun çıkarmadı( Birkaç defa kullanmam gerekti)

Bakımı iyi yapılmış bir yedek 15 seneye kadar kullanılabilir!
Rutubetli yerlerde muhafaza edilmemis.., rutin olarak havalandırılmış ( ideali senede 2 defa) yedekleri rahatça kullanabilirsiniz.

Daha teknik bir değerlendirme yapmak için yedeğin salınım temayulu ve yapıldığı malzemenin kalitesini incelemek mantıklıdır.

Kazasız uçuşlar dileklerimle

Semih SAYIR

Kullanıcı avatarı
Fenomen
Mesajlar: 105
Kayıt: 18.08.2007, 17:39
Ad Soyad: Abdullah Yıldız
Şehir: Sakarya
:
Yarışma Pilotu 100+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Fenomen » 6 yıl 11 ay önce (17.12.2010, 13:13)

Merhabalar
Semih abinin değindiği THK hassasiyeti hakkında bir yorum yapmak istiyorum. Yanılmıyorsam 2004 yılında DHV bir emniyet bülteni yayınladı. Bu bültenin içeriği; 15 yıl hiç kullanılmamış bir yedekle yapılan bir açılma testi. Teste kullanılan paraşütün panelleri patlamıştı (test insansız yapılmıştı). Bunun üzerine DHV 10 yıl raf ömrünü emniyet olarak tavsiye etti. İşte THK bu nedene her öğrencisine bunu tavsiye ediyor ve eğitim manueli olarak kullanıyor.

Yine bir bakış açısı da aşağıda tam olarak temsilcisi olduğum Airwave, firmasına ait PG 1 Lifesaver yedek paraşütün manuelinde yazan içerik.
DURATION OF USE

The permissible duration of use is 10 years with an inspection by the manufecturer every year. After that you can extend the duty another three years if an inspection is made every year. All together the rescue system can be used 13 years. If it is packed you are allowed to use it for 4 months.
ÇEVİRİ
Kullanım Süresi
Her yıl üreticinin kontrolünden geçerek, uygun görülen kullanım süresi 10 yıldır. Daha sonra da her yıl kontrolden geçirilerek bu süre 3 yıl uzatılabilir. Yedek paraşüt tam olarak 13 yıl kullanılabilir. Eğer katlanmışsa 4 ay kullanabilirsiniz (Bu cümle fabrikadan katlı gelen yedekler için belirtilmiştir.)

Sonuç olarak üretici her yıl düzenli kontrol derken; 6 ayda bir açılarak en az 24 saat havalandırma, katlama masasında yapılan katlama, ve sürekli nemden ve uçucu kimyasal gazlardan uzak tutmaktan bahsediyor.
Şimdi birde Türk pilot profiline bakalım: Daha önceleri THK görevleri, şuanda kendi okul faaliyetlerim için gittiğim her yerde ilk rica ;Hocam bi yedek vardı bizde, onu bi şey edi versen oluyor . En son ne zaman katlandı diye sorduğumda; ise valla 2 yıl önce almıştık hiç açılmadı, bu tabii en güzel cevaplardan biri. Herkes elini vicdanına koysun, kaç pilot yedek paraşütünü yukarıdaki şekilde tam olarak düzenli katlıyor ve kötü şartlardan koruyor. Tabii bundan paraşütünü katladığım onlarca arkadaş lütfen alınmasın.

Semih Abi üst düzey pilot profilindeki arkadaşlar için böyle bir öneri getirmiş olabilir, fakat bu bir genelleme değildir. Şuan o yedeği gerektiğinde açamayacak kadar deneyimsiz olan birçok insan varken, yıllık amortismanı 30-35 Euro luk bir malzemeden kimse kaçınmasın. Özelliklede termik koşullarda mesafe uçmak isteyen yeni arkadaşlarım. İhtiyaç olduğunda çok geç olabilir. Yedek paraşüt yelken uçuşu yapılırken zevkine kullanılan bir paraşüt değildir. İhtiyaç duyduğunuzda kesinlikle ortada artan bir (g) kuvveti ile şokla açılacaktır ve kötü şartlarda saklanmış, eski bir yedek paraşüt bu şoka dayanamayabilir.

Bu yorumu uzun süre THK da bizzat yedek paraşüt bakım ve katlamalarıyla ilgilenen,500 den fazla yedek paraşüt katlama ve 3 adet uçuş sırasında yedek açma deneyimine sahip bir Öğretmen Pilot olarak belirtiyorum, Semih abiye cevap olarak değil. Önce emniyet :)

Saygılar,
İyi uçuşlar

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 466
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen PROFLY » 6 yıl 10 ay önce (02.01.2011, 19:02)

Merhaba..

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=7135

Yeni gibi yedek.. İnceleyin..

Sevgiler
MEsut

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 644
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Champion » 6 yıl 10 ay önce (03.01.2011, 20:03)

Bahsedilen DHV raporunu gormek isterim....Test ne şartlarla yapılmış..

İngilizce forumda konu tartışılmış...
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=24536

isteyen istediği anlamı çıkarabilir.. :)

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 644
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Champion » 6 yıl 8 ay önce (08.03.2011, 19:05)

Selamlar aşağıda yedeklerin ömrü ile ilgili olarak Air Tourquoise test firmasına yaptığım bir yazışmanın cevabı var...!
Daha önce yazdıklarımı doğrular nitelikte..!

Semih SAYIR <semihsayir@yahoo.com>

Hello
I am a paraglider instructor.
I like to know following matters regarding rescue parachutes
How much strength will be lost after 15years on well maintained rescue compare to new one?
(etc 20% or %40?)
Have you ever make a test for this purpose?
thanks in advance

Thanks for your email and interest.

Good question. We don’t know how much strength has been reducing in 15 years on a rescue parachute.
We have never tested an old rescue in structural tests.
We know that materials changing during the time, but we don’t have any values….

Maybe the company who make the materials for example Porcher Industrie, maybe they have some numbers. Maybe you can try to contact them?

Best regards,
Randi
______
_________________________________________
Randi Eriksen - Air Turquoise SA
Route du Pré-au-Comte 8 - CP 10
CH-1844 Villeneuve - Switzerland
ISO 9001:2008
P Before printing think about your responsibility and compromise with ENVIRONMENT!
-----Original Message-----
From: Semih SAYIR [mailto:semihsayir@yahoo.com]
Sent: 01 March 2011 12:03
Subject: para-test.com: Rescue facts

This is an enquiry e-mail via http://www.para-test.com from:


Kullanıcı avatarı
senc911
Mesajlar: 66
Kayıt: 01.01.2012, 01:23
Ad Soyad: Sencer Ulukanoğlu
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen senc911 » 4 ay 1 hafta önce (16.07.2017, 14:44)

[quote="hilmiince"]2002 Supair L max 120 kg fiyat 300 TL (navlaka ve klavuz paraşütü var)
2001 Supair L max 120 kg fiyat 280 TL (navlaka ve klavuz paraşütü var)
2002 Pro desing SC120 max 100 kg fiyatı 270 TL (navlakası var)
ayrıca sıfır independence joker ve annular yedekler var

Hilmi ince
05326817342
http://www.yamac.gen.tr[/q

Merhabalar tanadem için yedek varmı elinizde



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön