Selamlar
Sınıfında lider durumda bulunan Beamer 2 yedek paraşütlerinin ithalatına başladık. Bu yedekler 2 kg altında inanılmaz bir hafifliğe sahip oldukları gibi ayrıca normal yedek gibi dikey olarakda inebiliyor.
Yedekte kullanılan sistemle pilot fren kontrollerini eline alıp yerinden ayırmazsa, yedek normal paraşütler gibi, diğer durumda kontrollü yedek paraşütler gibi iniyor.
Bu özellikten dolayı kumandalı paraşütler özellikle alçak irtifa kullanımı ve Yedek ve ana paraşütün karışma ihtimalleri açısından daha güvenli bir kullanım sunuyor.
EN testlerine göre 2 saniye gibi oldukça düşük bir açılış zamanı olan Beamer 2 aynı zamanda (5429 cm3) gibi oldukça küçük bir hacime sahiptir.Max ağırlıkta 3.8 m/s çöküş hızı bulunmaktadır.
Tanıtım amacı ile yaptığımız bu promosyonda Hafta sonuna kadar sipariş veren arkadaşlar 750 Euro liste fiyatı olan bu harika yedeğe 650 Euroya yılbaşından önce kavuşabilecekler.
Semih SAYIR
Gin/ Supair Türkiye
Rogallo beamer 2 kontrollü yedek siparişleri
Moderatörler: Moderatör Ekibi, İlan Kontrol Ekibi
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Biraz fazla teknik olacak ama..
Ana paraşüt yedek atılan durumların çoğunda hareket halinde oluyor. Daha önceleri bu çeşit yedeklerde yedek belirli bir yöne hareket ettiği için karışma ihtimali artıyor. Ana paraşütden ayrılmak için bazı sistemler kullananlar var. Ama ne şekilde bir sisteminiz olursa olsun ana paraşütü bırakmak o kadar kolay değil.
Yönlü ( Kontrollü) yedeklerde birkaç problem olabiliyor.
1- Ana paraşüt ve Yedek farklı yönlere doğru hareket ettiğinde Downplane veya Miror efekti dediğimiz etki oluşuyor ve çöküş hızı 2 katına kadar artabiliyor.
2- Artan güçler etkisi ile eğer Rogallo yedek twist olarak açıldıysa bu twisti açmak çok zor olabiliyor.( Özellikle diğer kanat sizi ters yöne çekiyorsa.) Twist olarak açılma ihtimali iki farklı kolondan bağlandığı için daha yüksek.
3- Yedek özellikle yere yakınken veya kaya ve uçurum kenarlarında, sizi istemediğiniz bir bölgeye doğru yaklaştırabilir. Twist olduğunuzda frenler çalışmadığı için ilk açılış sırasında yedeğin yönü ve ilk hareketi, açılış yönüne doğru oluyor. İyi yöne açılma ihtimali kötü yöne açılma ihtimali ile aynı %50
4- Yedek açılma süresi normal yedeklerin yaklaşık yarısı kadar olduğundan karışma ihtimalide ( matematiksel olarak) %50 azalıyor.
Çünkü yedekle ana paraşüt genelde yedek dolmadan karışıyor ve yedek dolduktan sonra ana paraşüt yedeğe sarılsa bile ciddi bir tehlike yaratması çok zor.
5- Kontrollü yedeğin öne gidiş hızı açılış esnasında dairesel paraşütlere yakın olursa (Beamer 2) yedeğin twist olmasınında ciddi bir yan etkisi olmuyor. Bildiğiniz gibi Dairesel yedek paraşütleri de iki kolondan çıkmasına rağmen kolanlar birleşiyor ve yedek paraşütün önü arkası aynı olduğudan Twist olma durumu önem arz etmiyor. Diğer bir deyişle normal dairesel biçimli yedek gibi açılan ve sonra şartlar uygunsa kontrollere yön verilebilen yedekler daha avantajlı.
6-Yere yakınken atılan Yönlü yedeğin pilot hakimiyeti sağlamadan( frenleri eline almadan veya twisti halletmeden) arka rüzgarla iniş yerindeki kayalara doğru hareket edebileceği senaryosunu düşünmek bile istemiyorum.
Bu konularla ilgili çeşitli videolar mevcut. İzleyip kendi görüşlerinizi pekiştirebilirsiniz.
Linkde ingilizce bilgiler var!
http://www.korteldesign.com/spip/?Krisi ... sommaire_0
*Bu yazı sayın abimiz Savaş Kıroğluna hitab edilmiştir. (Bize herşeyi anlattıran, daha sonrada ben zaten biliyordum diyen abimiz)
Semih
Ana paraşüt yedek atılan durumların çoğunda hareket halinde oluyor. Daha önceleri bu çeşit yedeklerde yedek belirli bir yöne hareket ettiği için karışma ihtimali artıyor. Ana paraşütden ayrılmak için bazı sistemler kullananlar var. Ama ne şekilde bir sisteminiz olursa olsun ana paraşütü bırakmak o kadar kolay değil.
Yönlü ( Kontrollü) yedeklerde birkaç problem olabiliyor.
1- Ana paraşüt ve Yedek farklı yönlere doğru hareket ettiğinde Downplane veya Miror efekti dediğimiz etki oluşuyor ve çöküş hızı 2 katına kadar artabiliyor.
2- Artan güçler etkisi ile eğer Rogallo yedek twist olarak açıldıysa bu twisti açmak çok zor olabiliyor.( Özellikle diğer kanat sizi ters yöne çekiyorsa.) Twist olarak açılma ihtimali iki farklı kolondan bağlandığı için daha yüksek.
3- Yedek özellikle yere yakınken veya kaya ve uçurum kenarlarında, sizi istemediğiniz bir bölgeye doğru yaklaştırabilir. Twist olduğunuzda frenler çalışmadığı için ilk açılış sırasında yedeğin yönü ve ilk hareketi, açılış yönüne doğru oluyor. İyi yöne açılma ihtimali kötü yöne açılma ihtimali ile aynı %50
4- Yedek açılma süresi normal yedeklerin yaklaşık yarısı kadar olduğundan karışma ihtimalide ( matematiksel olarak) %50 azalıyor.
Çünkü yedekle ana paraşüt genelde yedek dolmadan karışıyor ve yedek dolduktan sonra ana paraşüt yedeğe sarılsa bile ciddi bir tehlike yaratması çok zor.
5- Kontrollü yedeğin öne gidiş hızı açılış esnasında dairesel paraşütlere yakın olursa (Beamer 2) yedeğin twist olmasınında ciddi bir yan etkisi olmuyor. Bildiğiniz gibi Dairesel yedek paraşütleri de iki kolondan çıkmasına rağmen kolanlar birleşiyor ve yedek paraşütün önü arkası aynı olduğudan Twist olma durumu önem arz etmiyor. Diğer bir deyişle normal dairesel biçimli yedek gibi açılan ve sonra şartlar uygunsa kontrollere yön verilebilen yedekler daha avantajlı.
6-Yere yakınken atılan Yönlü yedeğin pilot hakimiyeti sağlamadan( frenleri eline almadan veya twisti halletmeden) arka rüzgarla iniş yerindeki kayalara doğru hareket edebileceği senaryosunu düşünmek bile istemiyorum.
Bu konularla ilgili çeşitli videolar mevcut. İzleyip kendi görüşlerinizi pekiştirebilirsiniz.
Linkde ingilizce bilgiler var!
http://www.korteldesign.com/spip/?Krisi ... sommaire_0
*Bu yazı sayın abimiz Savaş Kıroğluna hitab edilmiştir. (Bize herşeyi anlattıran, daha sonrada ben zaten biliyordum diyen abimiz)
Semih
- levo_redkid
- Mesajlar: 163
- Kayıt: 31.01.2005, 20:36
- Ad Soyad: Levent Topcu
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: