Paramotor pervane yapımı
Moderatörler: Moderatör Ekibi, İlan Kontrol Ekibi
- 007taner
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 04.11.2006, 00:13
- Ad Soyad: Taner Yıldırım
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Paramotor pervane yapımı
istenen ölçülerde veya elinizdeki saglam yada hasarlı pervanelerin yenisi ithal agaçtan yapılır. teslim süresi 15 gündür.
taner yıldırım
[email protected]
05327950429
taner yıldırım
[email protected]
05327950429
- 007taner
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 04.11.2006, 00:13
- Ad Soyad: Taner Yıldırım
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
slm pervane tek parçadan tabiki agaç malzemede parcalı pek saglam olmuyor.
işlem örnekten cıkacaksa pick acısı aynı öıçülerde yapıyoruz ve balans ayarı yapıyoruz ağaç ithal ağaç kullanıyoruz saglam en önemlisi liflerin gidiş yonünden dolayı yerli agaç lif gidişleri düzgün olmadıgından tavsiye etmiyorum.
kopya 200 tl sizdeki sanırım mz motorundan bunun için motor beygiri ve pervane baglantı aparatını göndermeniz gerekecektir. saygılarımla
işlem örnekten cıkacaksa pick acısı aynı öıçülerde yapıyoruz ve balans ayarı yapıyoruz ağaç ithal ağaç kullanıyoruz saglam en önemlisi liflerin gidiş yonünden dolayı yerli agaç lif gidişleri düzgün olmadıgından tavsiye etmiyorum.
kopya 200 tl sizdeki sanırım mz motorundan bunun için motor beygiri ve pervane baglantı aparatını göndermeniz gerekecektir. saygılarımla
- murat üstel
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 08.02.2009, 01:43
- Ad Soyad: Murat Üstel
- Şehir: Yalova
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Değerli dostlar sitenizi ve sizleri yeni tanıma fırsatı buldum.Geç oldu farkındayım.Ancak Carbon Elyaf fiber imalat aşamasında epeyce yol kat ettiğimizden sizlere parca konusunda faydalı olabileceğim düşüncesi ile huzurunuza geldim.Çelikten 10 kat daha mukavemetli fakat bir o kadar hafif olan carbon elyaf daha bir cok avantajlar sunuyor.Fikirlerinizi ve isteklerinizi paylaşmak isterim.saygılar.Murat ÜSTEL O 545 525 7317
- Berussa
- Mesajlar: 381
- Kayıt: 23.12.2008, 23:33
- Ad Soyad: İbrahim Altın
- Şehir: Bursa-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Murat bey karbon fiber çalışmalarınız hakkında forumda biraz daha açıklayıcı bilgiler verebilirmisiniz,mesela neleri karbon fiberden yapabiliyorsunuz?.Daha önce yaptığınız çalışmaları forumda görebilmemiz mümkünmüdür?Deneysel hava araçlarıyla ilgilenen birisi olarak karbon teknolojisi oldukça ilgimi çekmekte.Bildiğim kadarıyla paramotorların karbon fiber pervaneleri daha dayanıklı,daha hafif olmalarına karşın fiyat olarak ahşap pervanelerden biraz daha pahalılar,ülkemizde kompozit teknolojisinin gelişmesi ülkemiz ve özellikle havacılık camiası adına sevindirici bir gelişme.Eğer paramotor ve microlight pervanelerinin imalatını yapabilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahipseniz ve de ürettiğiniz ürünün fiyatını da makul seviyelere çekebiliyorsanız sanırım iç piyasadan talepler gelecektir.En azından kendi adımıza, üzerinde çalıştığımız bazı projelerde sizinle çalışmak isteyebiliriz.Tekrar tebrik ediyorum ve çalışmalrınızda başarılar diliyorum
- sitkiozbasli
- Mesajlar: 97
- Kayıt: 22.02.2007, 20:23
- Ad Soyad: Sıtkı Özbaşlı
- Şehir: Aydın / Söke
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
taner bey mustafa atsız arkadaşımızın sordugu soruyu tam algılamamışsınız yada bilmiyorsunuz pervanelerin agaçlarını 1 ila 1.5 cm.arası genişlikte keserek onları preste yapıştırıp sıkarsanız 4 yada 5 parçalık olarak ondan sonra işlerseniz daha mukavemetli olur biryere vurup da çarpma anında parçalanıp dagılma olmaz pilota ve çevre ye motora daha az hasar vermektedir bu neden le artık hep 4 5 kattan yapılmaktadır pervaneler pik açılarıda pervane boyuna ve motor güçüne göre hesaplanır. saygılar.
- 007taner
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 04.11.2006, 00:13
- Ad Soyad: Taner Yıldırım
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
sn sitkiozbaşlı parçalı kesilip ortalama 25 - 30 derecelik acılar ile özel yapıştırıcılarla preste yapıştırılarak yapılan pervane çarpma ve darbede parcalanır. bu şekilde yapılmasının asıl amaci pervane göbeginden pervane ucuna belli açılardan gidildiginde agaç liflerinin boşa çıkmasından dolayı pervanenin mukavemeti düşer bu onu önlemek içindir. benim kullandıgın ithal agaşlarda liflerin ayrılma riski yoktur. çarpmalarda dagılmasını istemiyorsanız metal pervane kullanmalısılız bulabilirseniz kolay gelsin.
- atamturk
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 01.10.2006, 18:20
- Ad Soyad: Hakan Atamtürk
- Şehir: Aydın / Didim
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Pilot Menüsü:
Merhaba taner bey öncelikle pervane yapımına başladığınız için tebrik ederim.Ancak sıtkı arkadaşımın dediklerine katılıyorum.en sağlam ve bu iş için uygun pervaneler parça parça ve bir yumuşak bir sert ağaçtan olmak üzere 5-6 parçalı olarak yapılır ve paramotorlarda da bu pervaneler kullanılır.tek parça ağaç ta çarpılma daha kolay olur.ve yapımı daha basittir.parça parça olanın yapımı daha zor ve daha sağlam olur,çarpılma ve burkulma olmaz.piyasada orjinal pervanelere bakarsanız tek parça ağaçtan yapılma pervane göremezsiniz.umarım bu iş için daha iyi araştırma yaparak işlerinizi ilerletirsiniz. işlerinizde kolaylıklar dilerim.
- skydiver
- Mesajlar: 462
- Kayıt: 23.12.2004, 21:23
- Ad Soyad: Volkan Şekerci
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Paramotor hakkında uzman değilim ama bazı mantık hataları görüyorum, sormak ya da bilgilerimi düzeltmek isterim.
Paramotor pervanesini çarpma, ağaç kalitesiyle mi alakalıdır? Pilotun pervaneyi bir yere çarpmasının ya da çarpmamasının iyi bir pervaneye bağlanması garip geldi.
Bilmeyen birisi iyi malzeme (bu da göreceli bir kavram) sahibinin asla hiçbir kaza yapmayacağını düşünerek gereksiz bir özgüven edinebilir.
Yine aynı konu. "Çarpılma olmaz" diye bahsedilen olay hasar oluşumu olsa gerek.
Düzeltmek ve sormak istedim.
atamturk yazdı:paramotorlarda da bu pervaneler kullanılır.tek parça ağaç ta çarpılma daha kolay olur.
Paramotor pervanesini çarpma, ağaç kalitesiyle mi alakalıdır? Pilotun pervaneyi bir yere çarpmasının ya da çarpmamasının iyi bir pervaneye bağlanması garip geldi.
Bilmeyen birisi iyi malzeme (bu da göreceli bir kavram) sahibinin asla hiçbir kaza yapmayacağını düşünerek gereksiz bir özgüven edinebilir.
atamturk yazdı:parça parça olanın yapımı daha zor ve daha sağlam olur,çarpılma ve burkulma olmaz.
Yine aynı konu. "Çarpılma olmaz" diye bahsedilen olay hasar oluşumu olsa gerek.
Düzeltmek ve sormak istedim.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Sevgili Paramotor ve havacılık sevdalısı arkadaşlarım.
Taner Yıldırım arkadaşımı böyle bir işle uğraştığı için tebrik ediyor ve başarılı olmasını canı gönülden arzuluyorum.
Pervane konusu ile ilgili olarak daha önce Rahmetli Cengiz ARSU kardeşimizin başlatmış olduğu ve vefatından sonra bazı arkadaşların beni arayıp sormaları sonucunda devam ettirmekte olduğum bir konu olduğundan müdahil olmak istedim.
İki seneden beri Amasya da pervane imalatına devam ediyoruz ve gittikçe daha da iyi şeyler üretiyoruz.
Üretim aşamasında ise yerli ağaç olarak KELEBEK ağacı ve bazen budaksız ladin çam ağacı bazen gürgen ve bazen de İTHAL ağaç olarak maun ağacı ile lamine (7-10 mm kalınlıkta üst üste yapıştırarak) etmek sureti ile önce farklı bir kereste elde edip sonra pervaneyi işliyoruz.
Daha önce tek parça ağaçtan çok denedik ve sonuç olarak kolay yamulduğu ve güneşe maruz kaldığında kendiliğinden çatlayıp damarlarının ayrılma eğiliminde olduğunu farkettik. Saz yapım ustası olan bir arkadaşımızın büyük emekleri geçti ve doğruyu bulduk ki İtalyan imalatçının yapmış olduğu pervanelerde de katlar bariz olarak koyu renkli olarak görünmektedir. Bu şekilde olunca ağaç ne olursa olsun damar yapıları farklı yönlerde yapıştığı için burkulmaz ve kolay kolay kırılmaz bir hale gelmektedir.
(kelebek ağacı işlendikten 2- 3 ay sonra çivi çakılamayacak kadar sertleşen bir ağaçtır ama gene de lamine etme ihtiyacı vardır)
Ağaç tercihi değişik olabilir ama kimse tek cins ağaç ve hatta tek blok ağaçtan daha sağlam olur demesin yanlış konuşmuş olur.
"Tecrübeleri test ederek kabul etmek kadar büyük ahmaklık yoktur." demiş büyüklerimiz. o yüzden tecrübeyi ben yaşadım size aktarayım istedim.
Fiyatınız makul ve pervane için yurtdışına giden paraların durması elbette benim gurur sebebimdir. Aslen doktorum ve bu işe sırf bu sebeple girdim. Yani paraya ihtiyacım yok ama pervane fiyatları çok uçuk olduğundan biz de yaparız diyorum. iki senede yaklaşık 100 tane pervane yaptık ve son değişiklikleri Bursa dan Sebahattin beyle paylaştık. son derece memnun kaldığı için olsa gerek videosunu çekip uçuşvideo da yayınladı. Daha önce kullandığı pervaneden 10 kg daha fazla itiş elde ettiğini kendisi videoda ifade ediyor. 14 beygirlik motorla 50 kg lık itiş gücü makul bir güç diye düşünüyorum.
video/1613/par ... esti-BURSA
Daha önceki modellerde cila ve kenar problemleri vardı onları da hallettik inşaallah mükemmel pervaneler üretmek yolunda ilerliyoruz.
Amacımız ; paramotorcu arkadaşlarımıza daha ekonomik malzeme temin etmek.
Hedefimiz ; daha teknik ve kendi çizgilerimizle pervane üretmek.
(Dialer arkadaşlarım kızmasın lütfen ama; Elbette yurtdışına giden paralara da biraz olsun dur demek )
Hepinize iyi uçuşlar,
Normal inişler dilerim.
Dr Ahmet Öztiryaki / Amasya
Taner Yıldırım arkadaşımı böyle bir işle uğraştığı için tebrik ediyor ve başarılı olmasını canı gönülden arzuluyorum.
Pervane konusu ile ilgili olarak daha önce Rahmetli Cengiz ARSU kardeşimizin başlatmış olduğu ve vefatından sonra bazı arkadaşların beni arayıp sormaları sonucunda devam ettirmekte olduğum bir konu olduğundan müdahil olmak istedim.
İki seneden beri Amasya da pervane imalatına devam ediyoruz ve gittikçe daha da iyi şeyler üretiyoruz.
Üretim aşamasında ise yerli ağaç olarak KELEBEK ağacı ve bazen budaksız ladin çam ağacı bazen gürgen ve bazen de İTHAL ağaç olarak maun ağacı ile lamine (7-10 mm kalınlıkta üst üste yapıştırarak) etmek sureti ile önce farklı bir kereste elde edip sonra pervaneyi işliyoruz.
Daha önce tek parça ağaçtan çok denedik ve sonuç olarak kolay yamulduğu ve güneşe maruz kaldığında kendiliğinden çatlayıp damarlarının ayrılma eğiliminde olduğunu farkettik. Saz yapım ustası olan bir arkadaşımızın büyük emekleri geçti ve doğruyu bulduk ki İtalyan imalatçının yapmış olduğu pervanelerde de katlar bariz olarak koyu renkli olarak görünmektedir. Bu şekilde olunca ağaç ne olursa olsun damar yapıları farklı yönlerde yapıştığı için burkulmaz ve kolay kolay kırılmaz bir hale gelmektedir.
(kelebek ağacı işlendikten 2- 3 ay sonra çivi çakılamayacak kadar sertleşen bir ağaçtır ama gene de lamine etme ihtiyacı vardır)
Ağaç tercihi değişik olabilir ama kimse tek cins ağaç ve hatta tek blok ağaçtan daha sağlam olur demesin yanlış konuşmuş olur.
"Tecrübeleri test ederek kabul etmek kadar büyük ahmaklık yoktur." demiş büyüklerimiz. o yüzden tecrübeyi ben yaşadım size aktarayım istedim.
Fiyatınız makul ve pervane için yurtdışına giden paraların durması elbette benim gurur sebebimdir. Aslen doktorum ve bu işe sırf bu sebeple girdim. Yani paraya ihtiyacım yok ama pervane fiyatları çok uçuk olduğundan biz de yaparız diyorum. iki senede yaklaşık 100 tane pervane yaptık ve son değişiklikleri Bursa dan Sebahattin beyle paylaştık. son derece memnun kaldığı için olsa gerek videosunu çekip uçuşvideo da yayınladı. Daha önce kullandığı pervaneden 10 kg daha fazla itiş elde ettiğini kendisi videoda ifade ediyor. 14 beygirlik motorla 50 kg lık itiş gücü makul bir güç diye düşünüyorum.
video/1613/par ... esti-BURSA
Daha önceki modellerde cila ve kenar problemleri vardı onları da hallettik inşaallah mükemmel pervaneler üretmek yolunda ilerliyoruz.
Amacımız ; paramotorcu arkadaşlarımıza daha ekonomik malzeme temin etmek.
Hedefimiz ; daha teknik ve kendi çizgilerimizle pervane üretmek.
(Dialer arkadaşlarım kızmasın lütfen ama; Elbette yurtdışına giden paralara da biraz olsun dur demek )
Hepinize iyi uçuşlar,
Normal inişler dilerim.
Dr Ahmet Öztiryaki / Amasya
-
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 31.05.2008, 18:21
- Ad Soyad: Mustafa Balta
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- 007taner
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 04.11.2006, 00:13
- Ad Soyad: Taner Yıldırım
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba arkadaşlar daha önce cevap yazmadım özellikle hakan atamtürke uslubundan dolayı yaklaşık birbuçuk yıl sonra yazıyorum tekparca dediğim maundan yapılmış pervanede çarpılma dediğimiz çalışmada denilen olay olmamıştır itiş testinde ilk günkü ve yaklaşık 150 saatlik uçuş süresi olan birbuçuk yılsonunda aynı itiş kuvveti olan 56 kg lık itişi korudu ve balans bozuklugu olamdı
burdan Hakan Atamtürk e selam ederim.
ayrıca sayın Ahmet Öztiryaki hocamın pervanesini kullandım gercekten çok güzel performans saglıyor Ahmet hocam ellerinize saglık çalışmalarınızda başarılar dilerim.
burdan Hakan Atamtürk e selam ederim.
ayrıca sayın Ahmet Öztiryaki hocamın pervanesini kullandım gercekten çok güzel performans saglıyor Ahmet hocam ellerinize saglık çalışmalarınızda başarılar dilerim.