Windtech - Zephyr hakkında bilgilendirme

Tüm YP ile ilgili ticari firmalar, lütfen malzeme,hizmet ve ilanlar hakkındaki konularınız için burayı kullanın.

Moderatörler: Moderatör Ekibi, İlan Kontrol Ekibi

Kullanıcı avatarı
Can Gul
Mesajlar: 56
Kayıt: 01.04.2005, 19:12
Ad Soyad: Can Gul
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Windtech - Zephyr hakkında bilgilendirme

Mesaj #1 gönderen Can Gul » 1 on yıl 4 yıl önce (15.01.2010, 17:39)

Selam pilot arkadaşlar,
Size bugün bir kanat hakkında bir bilgilendirme yapacağım.

Windtech – Zephyr


Aslında çok geç kalmış bir bilgilendirme bu . Bu bilgilendirmeyi 2008 yılında yapmamız gerekiyordu ama kanat hala kendi sınıfının en hızlısı olduğundan sizleri tekrar bilgilendirmeden edemedim.

Özetle; “ kim DHV 1/2 güvenliğinde, DHV2 eş performanslı bir paraşütle uçmak istemez ki “

Toplam ip uzunluğu 300 mt nin altında , çok yüksek bir hız , bu hız ve performansa göre inanılmaz yüksek bir güvenlik.

En üst düzey XC performansı ve yüksek güvenlik özelliklerini bir araya getiren Zephyr sınıfının bir kilometre taşı. İşte bir 2008 yılında Windtech tarafından üretilen 2010 yılında hala değerlerini koruyan LTF 1/2 kanatta reform yerine geçecek özellikler;

# Son hızda yüksek güvenlik, daha iyi termik özellikleri ve yüksek aspect ratio (5,4) ile benzersiz süzülme oranı. Kozalı harnes de 9,2 yakın süzülme oranı
# 2 çatallı yeni ip tasarımı ve düşük ip tüketimi sayesinde çok daha düşük sürtünme ve maksimum hızda daha düz bir polar eğrisi.
# 40 – 41 kilometre trim hızı
# Speed de inanılmaz bir hız 54 km.
# Tüm hız aralığında daha kusursuz bir kanat yüzeyi için hücum ve firar kenarı basınçları yeniden düzenlendi.
# Daha iyi kanat kontrolü sağlayan ve daha az efor gerektiren yeni fren geometrisi.
# Konfor ve kullanım rahatlığını artırırken daha iyi bir denge ve kapanmalara karşı daha fazla direnç sağlayan yeni kanat yapısı.
# İçten kevlar takviyeli, son derece hafif, 3 adet ince kolon.
# Kullanımı oldukça rahat, düşük basınçlı hız sistemi.

Bu kanat, benzersiz Windtech kalitesi ve rahatlığı ile en yüksek hızlarda en iyi kanat performansı arayanlar için üretildi.

Tüm LTF ½ kanatlar arasında en yüksek trim hızına sahip olan Zephyr’in süzülme oranı çok açıkça 9’un üzerinde, üstelik dünyanın en iyi dergileri tarafından denendi ve onaylandı. Yeni ip tasarımı sayesinde toplam ip tüketimini 300 metrenin altında TUTULDU. Kendi sınıfında bir rekor!!! Bu rakam diğer mevcut yamaç paraşütlerine göre %10 ila %20 daha iyi. Bu özellik ile birlikte, ince bir firar kenarına sahip yepyeni bir kanat yapısı kullanarak şu ana kadar sadece yarışma kanatlarında görülebilen bir performans elde ettik.
Tüm boylarda EN B onayına sahip olması bu kanadın ne kadar iyi huylu olduğunu gösteriyor. (ZEPHYR L BOYU MAKSİMUM AĞIRLIKTA A ONAYINA SAHİP http://flight.manual.free.fr/tests/wind ... tv-max.pdf ) Diğer test değerlerine de muhakkak bir göz atın. Ayrıca Daha kısa ip uzunluğu, yenilenen hücre içi yapısı ve daha az kumaş kullanılması sayesinde kalkışlar artık çocuk oyuncağı, hem de dayanıklılıktan hiç taviz vermeden.

Evet dayanıklılık konusu yani kanat kumaşında kullanılan polyester oranı kanadın ömrü açısından çok önemli bir konudur ; Kanat kumaşında ne kadar yoğun polyester kullanırsanız yani 44 gr/ m2 üstü nde kullanırsanız malzemenin ömrü bir o kadar uzar. Ama üretici olarak bunun dez avantajları vardır. Yoğun polyester oranlı kanata performans vermekte bir o kadar zorlaşır . Çünkü kanat ağırlaşır. Bir de kanadın maliyeti çoğalır.
Bu sebeple bir kanata hız ve performans kazandırmanın en kolay yollarından birisi kanat kumaşını 44 gr/ m2 altına çekmektir. Ama özelikle üst yüzey; yani yere serildiği zaman zeminle temas eden yüzey olan üst yüzey , uçarken uçuş boyunca güneş ışınlarına yani ultra viole ışınlara maruz kalan üst yüzey 44 gr/ m2 altında olunca malzeme daha kısa ömürlü olur. Performans sağlayalım derken malzemenin dayanıklılığından ödün verilmiş olunur. Özellikle bizim ülkemizde olduğu gibi kötü pistleri olan , havanın uçuş mevsimi boyunca çok sıcak olduğu ülkelerde bu yıpranma süreci kısalıyor. Avrupa ülkelerinde aslında bu çok da sorun değil , yeşil ve yumuşak çim pistler , çok sıcak olmayan hava düşük polyester yoğunluklu malzemeleri o kadar yıpratmıyor. Çok tecrübeli bir pilot için de aslında düşük polyester yoğunluğü çok önemli değil , çünkü bu pilot malzemeyi sadece kalkışta ve yer inişte yere değdiriyor.

Zephyr de ise üst yüzey 44 gr alt yüzey yani güneşe ve zemine maruz kalmayan yüzey 40 gr/ m2 . Bu sayede kanadın ömrü korunmuş oluyor ve performans değerleri yoğun üst yüzey sebebi ile düşmüyor.

Burada hemen belirtmek isterim bu kanat daha önceden DHV 1 veya DHV ½ İLE UÇMUŞ PİLOTLARA YÖNELİKTİR. Yamaç paraşütü eğitimi almış sonra etrafına danışmış ve etrafındakiler ; “ almışken DHV ½ al “ diye kendisine tavsiye etmiş kişilere yönelik değil.
Yeri gelmişken eğer eğitimini tamamladıysanız arkadaşlar eğitmeniniz aksini söylemedikçe DHV ½ değil DHV 1 kanatları tercih edin ve ilk yıllar maksimum güvenliğin sizi nasıl iyi bir pilot yaptığına şahit olun.

Aşağıda Zephyr ile ilgili parapente MAG dergisinde çıkan bir makale var . O makalede objektif bir şekilde bu Zephyr in değerlendirilmesi yapılıyor.

Zephyr hakkında geri kalan detaylara web sayfamızdan ulaşabilirsiniz .
https://www.ikarus.com.tr/tr/content/windtech-zephyr

Ayrıca kanadın fiyatı da çok uygun ;
Zephyr Large 1852 €
Hem de yarısı peşin yarısı world card a 12 ay taksitle .
Bu çok uygun fiyat için Windtech firmasına IKARUS olarak huzurlarınızda ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.


Özetle bu kanat neden bu kadar çok önemli ; Hemen belirteyim bunun arkasından gelen diğer Windtech kanatlarında da aynı performans ve güvenlik üst sınırlarda olacak.
Bir sonraki bilgilendirme mailimin konusu bir diğer süper kanat , 2010 yılına ismini yazdıracak olan kanat Windtech Zenith hakkında olacak.
Hemen burada üç önemli özelliğinden değinmeden geçemeyeceğim .

- 9,8 – 10,2 süzülme oranı,
- Aslı çarpıcı olan ise ; Zenith için EN C başvurusu yapıldı fakat kanat Medium ve Large size larda full EN B aldı ,
- hız 60 km. Ehh artık gerisi bir diğer bilgilendirme mailimde olacak.


Herkese iyi uçuşlar ( eğer hava bulursanız  )




PARAPENTE MAG 03/08/2008

ZEPHYR

Son 1 aydır sürekli Zephyr ile uçuyorum. Dört farklı boyu (açıklık oranı 5,4) var ve renk tasarımı oldukça göz alıcı. Alt yüzeyin ortasında markanın sembolü olan uçan adam var. Kompleks bir yapıya sahip: 54 hücre ve birbirlerine bağlı çapraz üçgen hücre destekleri. Hücum kenarı üç hücre grubundan meydana geliyor (6 kapalı hücrenin bulunduğu kanat uçları hariç). Kumaşın her parçasındaki işçilik son derece ince. Tüm paneller sınıflandırma amacıyla numaralandırılmış ve küçük deliklerle işaretlenmiş. Bunlar biraz fazla göze çarpıyor. Kanadın tüm çevresi şerit ile çevrilmiş. İpler 3 kolon (1 cm incelikte) halinde düzenlenmiş. A ve B kolonları iki çatallıyken C kolonu 4 çatallı. Alt seviye ipler Kevlar kaplı, geri kalanlar kaplamasız Dynema, UV korumalı ve oldukça ince. Bu sayede sürtünme azaltılmış. Kumaşa gelince… hücum kenarı NCV 45 gr/m2, arka kısımlar ve alt yüzey ise biraz daha hafif: 40 gr/m2. Kulak kapamayı kolaylaştıran kolon, kanat temizliği için firar kenarında bulunan cırt-cırtlı bölüm, C kolonuna mıknatısla tutturulan fırdöndüsüz büyük fren kulpları, 2 adet Austrialpin makaralı hız sistemi, örgülü Dynema ip tasarım detaylarından bazıları. Paraşütün S boyunun (toplam uçuş ağırlığı 75-95 kg) yerdeki kanat açıklığı 11,96 m ve maksimum hücum-firar genişliği 2,75 m. Zephyr’in havalanması sırasında hata yapmak imkansız. Hiç rüzgar yokken bile kolay ve hızlıca tepeye geliyor. Yapmanız gereken tek şey, sizi geçmemesi için biraz fren uygulamak. Kuvvetli rüzgarlarda kontrolü son derece rahat. Kanat tepeye gelince asıl özelliği ortaya çıkıyor: yüksek bir kemere sahip ve firar kenarının yükselme eğilimi çok düşük. Dengeli birkaç adımda havadasınız. Ve ilk sürpriz: Kanadın hızı şapka çıkartacak kadar iyi. Denemesi için kanadı verdiğim her pilot bu konuda hemfikir. Hız göstergesinde 40-41 km/s okuyorsunuz. Bu, büyük bir adım çünkü bu tür orta sınıf paraşütlerde genellikle 35-37 km/s hız ölçüyorum. Neredeyse benim tandem paraşütümün hızına eşit! Bu hız, güçlü vadi rüzgarları ve termik girişleri gibi pek çok durumda büyük bir avantaj… Fakat acemiler için de bir dezavantaj (kısa bir süre için). Bu fazla enerjiyi kontrol etmeyi öğrenmelisiniz. Alt yüzeyi pürüzsüz. Fren aralığı 70 cm'den daha uzun, fakat ilk 20 cm'de kanadı yavaşlatabiliyorsunuz. Paraşüt 22 km/s'e kadar yavaşlayabiliyor (benim bu boy için oldukça ağır olduğumu da unutmayın). Stall’dan önceki fren basıncı 3k. Kanadın ileri-geri salınımı bu güvenlik sınıfı için gayet iyi. Kalın kanat profili burada iyi bir iş çıkarmış fakat yine de kanadı kontrol etmek gerekiyor. Güvenlik testleri de bunu doğruluyor, kanadın öne dalma eğilimi çok düşük. Kendi açımdan, bu kanatla her türlü koşulda yaptığım uçuşlar sırasında gerçek bir kapanma yaşamadım. En zorlu koşullarda bile kanadın kontrolü doğrudan, hassas ve rahat. Termiklerde ağırlık kaydırma ve fren ile verimli dönüşler yapmak mümkün. Benim kanat yükümde 2,1 fren basıncı ile yaklaşık 30-32 km/s’lik hızda minimum çöküş oranı 1,1 m/sn.
TERMİKLERDE
Zephyr’in termik özelliklerinden saatlerce bahsedebilirim, fakat fazla söze gerek yok. Tek kelimeyle problemsiz. Çöküş oranı iyi, performansı iyi, kanat basıncı iyi, pilot ile iletişimi iyi… Hiçbir aşırılığa yer yok. Yüksek kanat hızı termik girişlerinde büyük avantaj sağlıyor ve bir termikten diğerine geçişte hız sistemini kullanmaya gerek kalmadan süzülebiliyorsunuz. Süzülme oranı 8,8 (normal oturma pozisyonunda) ila 9,1 (kapalı harnes ile) arasında değişiyor. Bu sınıftaki bir paraşüt için harika. Başka bir şey aramaya gerek var mı? Güvenlik-performans oranı benzersiz ve üst kategorilerin standartlarını değiştirebilecek kadar iyi. Sadece kanadın çok çevik olması deneyimli pilotun kafasını biraz karıştırabilir fakat buna alışmak uzun sürmüyor. Yüksek açılardaki akrobasi hareketlerinde Zephyr'i çok keyifli buldum. Wing-over’ların kalitesi sizi şaşırtacak. Hız çubuğu yumuşacık, 51 km/s’in üzerine rahatlıkla çıkabiliyorsunuz. Süzülme oranı hız çubuğu ancak %50’nin üzerine çıktığında düşmeye başlıyor. Kulak kapatmak mı? Özel A kolonu sayesinde çok basit. Kapanma alt yüzey dahilinde gerçekleşiyor ve hızlı bir açılma için freni pompalamanız gerek. Kulaklar kapalıyken harnes ile kolayca yönlendirilebiliyor. 360 çıkışlarında çok seri ve enerjisini koruyor. İnişler sorunsuz. Yalnız, kanadın yüksek enerjisinin kıvılcıma dönüşmemesi için ilk birkaç inişte dikkatli olunmalı.
SONUÇ
Onaylandı… Windtech Zephyr gerçekten harika uçuyor. Üst düzey paraşütler kadar iyi, beklentilerden fazlasını veriyor. Yüksek hızı, hız sistemini kullanmayan pilotlar için iyi bir alternatif olabilir. Ayrıca, 27 gramlık kumaşıyla hafif versiyonu da mevcut. Bu arada, ben kararımı verdim, bu Zephyr’i kendime alıyorum.

_______________________________________________

Parapente Vuelo Libre 28-05-2008 - Astur Jewel

Kali’nin yerini alan, 1-2 sınıfındaki bu paraşüt performans bakımından 2 sınıfına, güvenlik bakımından ise 1 sınıfına daha yakın.
Yüksekliği az olan kanopi, pilota daha yakın ve kulak uçları aşağı doğru eğimli. Üstün kanat kontrolü ve stabilitesi sayesinde türbülanslı havalarda bile çok güvenli. Çok az ip kullanılmış. Sadece 3 ana ip grubu var ve C kolonu C ve D olarak bölünmüş. A kolonunda kulak kapamayı kolaylaştıran ayrı bir kolon bulunuyor. Kanat ince kolonlara ve sağlam bir hız sistemine sahip. Üst sıra ipler orta sınıf Tecno’da olduğu gibi kaplamasız. İdeal fren aralığı kanat kontrolü ve güvenlik özelliklerini destekler nitelikte. 27 gr Skytex kumaş, kaplamasız ipler ve Dyneema kolonlara sahip, toplam 3,5 kg ağırlıkta hafif versiyonu da geliyor.
Kaplamasız ipleri ve 3 adet kolonu ile 1-2 sınıfının en üst sıralarında. İpleri, UV korumalı yeni Aramide ve en yeni nesil Dyneema. İpler iki kat şeklinde düzenlendi ve bağlantı noktaları her 2 ya da 3 hücrede bir yerleştirildi. Böylece, toplam ip sayısı ve uzunluğu azaltılarak 300 metrenin altına düşürüldü.
Paraşütü 3 kolonlu (A, B ve C) yapabilmek için tüm merkezi bağlantı gruplarını C sırasında 3 kata ayırdık. Kanadın arka kısmında hiç kırışıklık olmaması aerodinamik sürtünmeyi azalttı ve böylece süzülme açısı yükseltildi.A kolonları kulak kapamaya özel ayrı kolonlara sahip. Kanadın Aramide ile güçlendirilen kolonları artık daha ince ve daha düşük sürtünmeli.

Hız sisteminde 2 adet metal makara ve Dyneema ip kullanıldı.Fren kulplarında fırdöndü bulunmuyor. Kanat profilinin 2/3’ünde ikiz kenar V hücre destekleri ve enine şeritler kullanıldı, ip çatalları daha sağlam hale getirildi. Bu kanadın üst yüzeyinde kalın (45 gr/m2) Skyteks kullanıldı fakat isterseniz 27 gr/m2’lik daha hafif versiyonu da seçebilirsiniz. Hafif versiyonun ipleri kaplamasız, kanopi ağırlığı ise sadece 3,5 kg. Ters çevrildiğinde sırt çantası olabilen bir hafif bir harnes ve hafif bir yedek paraşüt sistemi de olacak. Windtech’in çok amaçlı hafif malzemeleri de bulunmakta (dağcılığı, kampı, uzun mesafe uçuşlarını, hafif malzemelerle uzun yürüyüşleri seven pilotlar için).

Sadelik

İlk olarak, kanat klasik bir hücum kenarına sahip, hiçbir ilave veya takviye yok. Çok az ip kullanılmış ve bunlar birbirlerine karışmıyor. Kısa yüksekliği sayesinde kanadı dar pistlerde hazırlamak daha kolay ve kalkışlarda büyük avantaj. Kanat bütün olarak ve çabucak tepenize geliyor. Kanopinin kontrolü son derece kolay. Fren mesafesi uzun, frenler çektikçe sertleşiyor ve kanadın tepkilerini çok iyi aktarıyor.

Kanat havadayken fren hareketlerine karşı çok hassas. Dönüşlerde dış freni ne kadar kullandıysak kanat o derece stabil hale geldi. Dönüşlerde dış freni kullanmayıp sadece iç freni kullandığımızda kanat hızlı dönüşler yaptı ve iç freni çok fazla çektikçe spine doğru gitti. Kısacası, yapmanız gereken şey basit: hızlı ve dar bir dönüş istiyorsanız, sadece iç freni kullanın, kanat hemen tepki verecek. Dönüşlerinizde minimum çöküşle maksimum performans almak istiyorsanız her iki freni de tüm dönüş boyunca gerektiği kadar çekin.
Trim hızı çok yüksek (L boyu için 39-40 km/s). En iyi süzülmeyi elde etmek ve kaldırıcıdan maksimum faydalanmak için freni 30 cm çekmeniz gerekiyor. Freni fren mesafesinin %50'sinden fazla çektiğinizde fren basıncı hissedilir derecede artıyor.

Stall, normal fren mesafesinin sonunda gerçekleşiyor (fren iplerini ellerinize dolamaya gerek yok). 20 km/s hızda ilk olarak kanat uçları geriye düşüyor ve tüm kanat stall’a giriyor. En iyi süzülmeyi 32 km/s hızda elde ediyorsunuz. Dolayısıyla, normal uçuş hızı ile stall noktası arasında yeterince fren mesafesi var.
Türbülanslı havalarda maksimum hızda bile hem kanat uçları hem de kanadın geri kalanı yüksek basınca sahip. Kanat uçları iplerin arasına girmiyor ve kanat şekli bozulmuyor.
Kanat çok stabil olduğu için bazen termik dönüşlerinde bizi dışarı atmak istedi, fakat ağırlık kaydırma ve biraz daha frenle bunu hallettik. Kanat, denileni yapıyor… Kulaklar çok fazla kapanmıyor ve kanadı yavaşlatıyor. Kulaklar kendi kendilerine açılmakla birlikte, daha hızlı açılmalarını isterseniz, frenle pompa yapmanız veya harnesin içinde biraz sallanmanız gerek. B stall yumuşak ve etkili, fakat çıkışta kanat öne saldırıyor. Bunun nedeni, C sırasının kanadın arka tarafına yakın olması olabilir.
Pilotun konumu kanada yakın. Kanadın sadece 3 kolonu var. Böylece, kalkışlar daha kolay, performans (özellikle de hız) daha yüksek ve kanat kontrolü daha hassas.

Performans

Zephyr’in en iyi özelliği hızı: trim hızı 40 km/s, hız sistemi kullanılarak 50 km/s’e ulaşıyor. 1-2 bir kanat için iyi bir süzülme açısına sahip. Bu yönleriyle, yeni nesil kanatlar arasında seçkin bir yere sahip.

Kimler Zephyr ile uçabilir?

Tüm deneyimli pilotlar bu yeni 1-2 veya B paraşütlere bir göz atmalı. Termik ve uzun mesafe uçuşları için ideal. Ayrıca, ikinci el değerleri yüksek ve kalkış özellikleri harika. Korkmadan kullanabileceğiniz bir hız sistemi var ve türbülanslı havalarda yüksek bir pasif güvenliğe sahip. Başlangıç eğitimini bitirmiş pilotlar da kanadın kontrolü ve performansına bayılacak.

Teknik Değerlendirme ( 3 Puan üzerinden )
Kalkış, derli toplu, kolay ve hafif • • •
Dönüşe girme, iyi idare , hemen• • •
Ters dönüş, hızlı, direk• • •
Yavaş dönüş, gittikçe daha ağır ve daha stabil • • •

Stabilite Değerlendirme ( 3 puan üzerinden)
Yavaş Uçuş, kararlı • •
Normal uçuş, hızlı ve sıkı• • •
Hızlı uçuş, Güvenli, etkili speed sistem • • •
Pitch, dengeli• •
Roll, kademeli, harici fren ile nötr • • •
Dönüş, her iki fren kullanımı ile nötr • •
Stall, ilk kulaklar • • •
Basınç , her pozisyon hep sıkı • • •
En son Can Gul tarafından 18.01.2010, 14:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
hbayrak
Mesajlar: 61
Kayıt: 23.02.2006, 14:53
Ad Soyad: Hakan Bayrak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen hbayrak » 1 on yıl 4 yıl önce (16.01.2010, 15:33)

Videosunu görmek isteyen olursa diye belirteyim. Geçen gün foruma linkini gönderdiğim Bursa, Gürsu uçuş videosunda uçtuğum kanat windtech Zephyr'dir (Large):

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=5581

Hakan Bayrak