OZONE ANTİ-G - Yine bir Ozone devrimi

Tüm YP ile ilgili ticari firmalar, lütfen malzeme,hizmet ve ilanlar hakkındaki konularınız için burayı kullanın.

Moderatörler: Moderatör Ekibi, İlan Kontrol Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

OZONE ANTİ-G - Yine bir Ozone devrimi

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 14:35)

Selamlar,

Uzun zamandır bu konuda yazmak istiyor ancak zaman bulamıyordum. Bu yazı ile Ozone'un yeni geliştirdiği Anti-G isimli hızlı çöküş paraşütü/aparatını tanıtmak istiyorum.

Amaç/ Fayda: Anti-G spiral sırasında pilota aşırı G kuvveti binmemesini sağlamak için üretilmiştir. Özellikle çok yüksek irtifalarda ve/veya bulut çekiminde iken hızlı bir şekilde inmek gerektiğinde spiral uygulanır. Gerçek koşullarda tahmin ettiğimizden çok daha uzun spiral içinde kalmak gerekebilir. Bu durumlarda pilotlar fiziksel olarak zorlanabilirler.

Anti-G sayesinde çok yüksek çöküş oranlarında (15-20 m/s) pilota çok çok daha az yük binmekte böylelikle çok daha uzun süre ve kontrollü olarak spiral uygulanabilmektedir.

Kullanım: Anti-G'nin kullanımı çok basittir. Uçuş sırasında kokpit bölümünde katlı olarak tutulur. Kolonu spiral yapılacak yöndeki karabine bağlanır. Spiral yapılmadan önce düz uçuşta elle bırakılarak açılır. Şiştikten sonra normal spiral başlanır. Spiralden çıkıldıktan sonra açık tutulabilir. İniş öncesinde tavsiye edilen söndürülmesidir. Söndürmek için mekanizması vardır ve pilotun tek hamlesiyle toplamaya gerek kalmadan sönük hale geçer.

Uçuşta: Anti-G normal uçuş sırasında kanadın hücum açısını değiştirmeyecek şekilde tasarlanmıştır. Kanat normale göre çok az önde ancak aynı hücum açısında ve aynı karakterde uçar. İniş için söndürülmesi tavsiye edilir.

Hangi pilotlara: Anti-G her kanat için kullanılabilir. Termik ve XC uçan pilotlar için özellikle tavsiye edilmektedir. Şiddetli kaldırıcıdan kaçmak yada çok yüksekte iken hızlı bir şekilde irtifa kaybetmek için çok faydalıdır.

İnfo: http://flyozone.com/paragliders/en/prod ... ti-g/info/

Deneyen pilotlar çok kolay kullanıldığını ve çok etkin olduğunu belirtmiştir.

Stoklarımıza yeterince bulunmaktadır, sipariş için;

Yiğit Yıldırım, 535 606 27 13
Yılmaz Açıkgöz, 533 680 92 60

Saygılar,

yigit


Kullanıcı avatarı
kayseridenozgur
Mesajlar: 57
Kayıt: 05.07.2006, 17:11
Ad Soyad: Tevfik Özgür Sarıgöl
Şehir: Kayseri
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen kayseridenozgur » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 16:03)


Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 2 yıl önce (01.07.2011, 16:54)

Selam,

Anti-G'yi Mantra R10.2 ile denedim. Yorumlarım şöyle:

1. Kullanımı çok kolay. Navlakasının içerisinden çıkarıp atıyorsunuz. Sonra spirale attığınız taraftan başlıyorsunuz. Yine aynı şekilde kolayca söndürebiliyorsunuz. Ozone, tekrar toplamayı önermiyor. Bu nedenle inişten önce söndürmeniz yeterli.

2. Ben spiral sevmeyen bir insanım. Bahsettiğim spiral deniz üzerinde eğlenmek için ya da kara üzerinde yaptığınız kısa süreli spiraller değil. Başına gelen bilir; inmek için uğraştığınız, her yerin kaldırdığı ve çoğu zaman sert rüzgarın olduğu havada uzun süreli spiral atmak gerçekten çok yorucu ve stresli bir iştir. Anti-G bu tür havalar için yapılmış bir aparat. Kısa süreli spirallerde hissedilen G eğlencelidir, ancak spiral uzadıkça o G işkence halini alır.

3. Ben anti-g ile -18 ve -20 m/s'lik çöküş hızlarına ulaştım. Oldukça yüksek diyebileceğim bu çöküş hızlarında anti-G ile oldukça rahattım. Yüksek bir G kesinlikle hissetmedim. Bu çöküş hızlarında, anti-G ile spirali sürdürebileceğime emin oldum.

4. Spirallerde ve spiral öncesi veya sonrasında anti-G nedenli herhangi bir stabilite bozukluğu hissetmedim. Spiral içinde veya çıkışında kanat beklenmedik bir davranış sergilemedi. Hatta o kadar derin spirallerde, anti-g'nin hızı azaltması nedeniyle, çıkış normalden çok daha kolaydı.

4. Bu nedenle Anti-G'yi yalnızca spiralin gerçekten güç olduğu performanslı kanatlarla uçan arkadaşlara değil, spiralden rahatsızlık duyan tüm arkadaşlara öneririm.

Dezavantajları:

1. Montaj her ne kadar kolay olsa da, sonuçta bir yer kaplıyor. Tercihinize göre kokpitin önü, arkası, uygun bir pozisyon bulmanız lazım. Ben en son olarak kokpitin içinde karar kıldım. Derli toplu orada duruyor; tabii kokpitin hacminden yemiş oluyorum. Her defasında takıp çıkarmaya gerek yok. Kanadını harnese bağlı bırakmayan arkadaşlar için de sorun yok, bunu not etmiş olayım.

2. Ağırlık için aslında bir dezavantaj denemez. Ama gramları sayan arkadaşlar için söylemiş olalım. 400 gr kadar bir ağırlığı var.

3. Bir kez attıktan sonra toparlanamıyor. O yüzden atmak için kararı doğru vermek lazım.

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen serhat » 1 on yıl 2 yıl önce (21.07.2011, 23:42)

i love ozone!

Kullanıcı avatarı
JPPAKİN
Mesajlar: 141
Kayıt: 02.11.2011, 17:15
Ad Soyad: Akın Murat
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: OZONE ANTİ-G - Yine bir Ozone devrimi

Mesaj #5 gönderen JPPAKİN » 7 yıl 8 ay önce (16.08.2016, 11:41)

Ozone Anti-G atıldıktan sonra ortadaki ipiyle havada söndürülüyor. Örneğin söndürülmüş anti-g' i toplayıp kokpite yerleştirip uçuşuma devam etsem ve ihtiyaç olduğunda kokpitten çıkarıp orta ipi serbest bırakarak tekrar kullanabilirmiyim acaba. Anti-G kullananların bilgisine. Sevg ve Syglar.