paraşüt tasarımcısı arıyorum...

Tüm YP ile ilgili ticari firmalar, lütfen malzeme,hizmet ve ilanlar hakkındaki konularınız için burayı kullanın.

Moderatörler: Moderatör Ekibi, İlan Kontrol Ekibi

ömer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen ömer » 1 on yıl 7 yıl önce (02.10.2006, 18:23)

yapılınca öptürürüm :D


ömer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen ömer » 1 on yıl 7 yıl önce (05.10.2006, 20:05)

ya arkadaşlar bu konuyla ilgilenen kimseler gönüllüler yoq mu bi ses soluk werin bari :((

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen serhat » 1 on yıl 6 yıl önce (13.05.2007, 23:50)

konuyu epey geriden takşp etmiş oluyorum ama merak ettiğim birkaç şey oldu

bir paraşütü kopyalamak için parçalayıp ölçü almak gerekmiyorsa neden hurda paraşüt arıyorsunuz. mağlumunuz eski bir paraşütün uçuş özelliği kaybolmuş kumaşı ve ipleri esnemiştir.

ölçü almak için kanadın perçalanması gerekmiyorsa 10-15 yıllık modeller yerine güncel modellerin kopyalanması gerekmez mi

kopyalanacak model parçalanmak zorunda olsa bile 1000 küsür yüro harcanıp yeni bir paraşütü örnek almak gerekmezmi?

Kullanıcı avatarı
vedatok
Mesajlar: 77
Kayıt: 24.10.2005, 00:10
Ad Soyad: Vedat Okur
Şehir: Ören / Milas
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen vedatok » 1 on yıl 6 yıl önce (14.05.2007, 14:43)

selam kardeş 2004 model adwance tandem işini görürse vereyim kesip vinsak yapacagımıza senin işine yardımcı olsun.selamlar

İbrahim Altın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen İbrahim Altın » 1 on yıl 6 yıl önce (14.05.2007, 15:56)

Bu konunun tekrar canlandığı iyi oldu Bursa da biz de bununla ilgili bir takım çalışmalar içerisndeyiz.Gecen gün bir arkadaşımın işyerinde oturuken bir müşterisi geldi ve laf arasında konuşurken konu havacılık ve doğal olarak da yamaçparaşütüne geldi .Misafir olan arkadaşımında doğal olarak mesleği gereği(kendisi tekstilciymiş) biizm malzemelerin neye benzediğini sordu hatta bundan birkaç yıl öncesine kadar tsk ya 50 tonluk tankların paraşütlerinden imal ettiklerinde bahsetti.Tabi ben bunu duyunca aklıma hemen bu konu geldi içimden bir ses acaba aradığımız bu arkadaş olabilir mi dedi.Kendisine yamaçparaşütünün malzemelerini gösterdik hemen ,iplerin özelliklerinden bahsettim ve bana elimde inceleyebileceği herhangi bir yp ipi olup olmadığını sordu,bende daha önce bir kaç ipini değiştirdiğim tandem kanadımdan kalan iplerden örnekler gösterdim mesleği gereği hemen ipin içindeki malzemeye baktı ve ilk söylediği söz şuydu bu malzeme Türkiyede bulunuyor ve dış kısmındaki kaplamaya da bakarak bunu yapabilecek makina bende var dedi.Ben biraz şüpheyle yaklaşarak bu iplerin bazı özellikleri üzerinde barındırdığını mesela yanmamazlık özelliği olduğunu ve ana taşıyıcı iplerinde yaklaşık 200 kg lik bir dayanıma sahip olacağını söyledim ,bana verdiği cevap oldukça ilginçti.''Hiç sorun değil bunu yapacak teknoloji Türkiyede hatta bursa da mevcut''.Peki dedim hadi ipi yapacağınıza kanaat getirdim ya yamaçparaşütü onun için ne diyeceksiniz(ben hala daha şüpheci yaklaşımlarımı devam ettiriyorum),Bana yp kumaşıunı gösterebilrimisniz dedi ben de o an arkadaşımın işyerinde bulunan tandem kanatlardan birisini çıkarttım ve bu kumaş kesinlikle hava geçirmez bir maddeden imal ediliyor dedim.Bana dönüp şöyle bir güldü ve cebinden minik bir büyüteç gibi bir alet çıkartarak kumaşın yapısını incelemeye başladı.Kanadın alt ve üst kumaşlarını ayrı arı inceledi ve sonunda da bu kumaşların altı ve üstü birbirinden farklıymış dedi.bende evet alt kumaşı üstteki kumaştan biraz daha kalındır dedim ve hemen arkasından da bu kumaşlar kesinlikle hava geçrimiyor dedim.Bana yine bıyık altında muzipçe gülerek ben bu kumaşı imal ederim hatta daha önce imal ediyorduk su geçirgenliği için % 100 garanti veremem ama hava geçirgenliği için snaa %100 garanti verebilirim dedi.Peki bu kanadı imal edebilrmisiniz diye sordum dikişlerini görmem lazım diyerek kanadın iç ve dış dikişlerini incelemey başladı yaklaşık 10 dk lık bir incelemnin ardından bu dikişleri yapabilecek makinam ve kalifiye elemanım da var dedi.çalan telefonu ile bu muhabbeti kesmek zorunda kaldık.Telefon görüşmesi bitiminde de acilen ayrılması gerektiği söyledi ama bu konu üzerine hala dhaa görüşmelerimiz sürmekte ve yakında sanırım ilk Türk yapımı yamaçparaşütü için çalışmalar başlayacak.Bu konu da teknik tasarım konusunda yardımı olabilecek naçizane yardımlarını buradan yapacaklarını umuyoruz.malzeme konusunda herhangi bir sıkıntı söz konusu değil.sadece tasarım konusunda yardım beklemekteyiz bunun nedeni ise piyasa da uçuş karakteristiği bakımından kabul görmüş herhangi bir kanadı şimdilik özgün Türk tasarımı olması açısından yapmak istemiyoruz.

İbrahim Altın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen İbrahim Altın » 1 on yıl 6 yıl önce (14.05.2007, 16:07)

Unutmadan o görüşmelerde aldığım bir bilgiyi size aktarmak istiyorum.Hava geçirmemezlik olayının nasıl yapıldığını sorduğumda kumaşın bir yüzeyinin laminasyon kaplama ile kaplandığını söylemişti bu arkadaş.peki kaplanan madde nedir diye sorduğumda bana verdiği cevap yine oldukça ilginçti. sıkı durun kapma için kullanılan malzeme PLASTİK TUTKAL evet plastik tutkal kaplanacak yüzeye plastik tutkal sulandırılarak bir makinada sıvama bıçakları ile sürülüyor ve hemen ardından da Ram denilen bir makina da kurumayı hızlandırmak amacıyla biraz ısıya tabi tutuluyor.Yani bundan bir süre forumda sayın Ahmet Kömürcüoğlu bunu uyguladığını ve olumlu sonuç aldığını söylemişti.Fakat tebrik yerine yaptığı şeyin yanlış olduğu ,tu kaka gibi yaklaşımlar sergilenmişti kendisine karşı.