İlk Full Stall denemesi ve yedek...
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
İlk Full Stall denemesi ve yedek...
https://vimeo.com/52408167
http://www.youtube.com/watch?v=6LSJMmBM ... e=youtu.be youtube versiyonu.
http://www.youtube.com/watch?v=6LSJMmBM ... e=youtu.be youtube versiyonu.
- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 43
- Pilot Menüsü:
geçmiş olsun. ilk denemende böyle bir olayla karşılaşman şanssızlık olmuş. ama cesaretin kırılmasın. full stall yaparken kanadın kırıldığı andaki o sanki geriye doğru düşüyormuşsun hissi çoğu pilotun bu şekilde tepki vermesine yol açıyor. sen de kısa süreli panik yapmışsın ve bu sonuç ortaya çıkmış. ama sonunda yedeği atıp sağ salim inebilmek de büyük marifet. tebrikler.
bir sonraki stall'da iyi şanslar. ilk anda frenleri kaçırmadan sabit bir şekilede tutarsan rahatlıkla stall'dan çıkabilirsin
bir sonraki stall'da iyi şanslar. ilk anda frenleri kaçırmadan sabit bir şekilede tutarsan rahatlıkla stall'dan çıkabilirsin
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
birçok hatam var kanadı takip etmedim ayakları kitlemedim aşırı fren müdahalesi yaptım vs vs. fakat benim dikkatimi çeken ve anlamadığım bir nokta var.
kanat tıpkı bir metronom gibi 4 kez sağa ve sola doğru derin salınımlar yaptı burada yaptığım aşırı fren müdahalesi spin ve twistte neden oldu. sonrasında bi asimetrik ve kravat ile spirale girdi.
sağa ve sola doğru salınım hareketi dikkatli izlendiğinde stall çıkışı değil esasında stall girişindeki bi terslikten kaynaklanıyor gibi geldi. kanadın sol tarafı sağ tarafından önce stall a giriyor. ilk düşüşde asimetrik oluyor bu yüzden. kanat stall a girdiği anda arkaya doğru düşüşün ilk saniyelerinde karabina pozisyonlarına bakılırsa sol tarafın sağ tarafdan çok aşağıda olduğu görülebilir. bu asimetrik düşüş nedeniyle kanatda arkaya doğru asimetrik olarak sol çapraza doğru stall oluyor. ve bu asimetrik pozisyonda frenleri yüzde elli konuma getirdiğimde ise kanat sağa ve sola doğru derin salınımlar yapmaya başlıyor ve film burda kopuyor.
stall a anlamadığım bir şekilde asimetrik girişim olayı tetikliyor. eğer kanadı takip edip bunu fark etseydim kanadı sol çaprazımda iken bırakmayıp bu rolling hareketinin stall esnasında sönümlenmesini bekleyip o zaman çıksaydım problem olmayacaktı.
sonuç olarak bence stall çıkışında deği stall girişindeki bu aksilik nedeniyle kaos yaşandı. frenleri simetrik bi şekilde çektiğim halde neden bir asimetrik düşüş oldu anlamadım. sizde yorumlarsanız sevinirim.
kanat tıpkı bir metronom gibi 4 kez sağa ve sola doğru derin salınımlar yaptı burada yaptığım aşırı fren müdahalesi spin ve twistte neden oldu. sonrasında bi asimetrik ve kravat ile spirale girdi.
sağa ve sola doğru salınım hareketi dikkatli izlendiğinde stall çıkışı değil esasında stall girişindeki bi terslikten kaynaklanıyor gibi geldi. kanadın sol tarafı sağ tarafından önce stall a giriyor. ilk düşüşde asimetrik oluyor bu yüzden. kanat stall a girdiği anda arkaya doğru düşüşün ilk saniyelerinde karabina pozisyonlarına bakılırsa sol tarafın sağ tarafdan çok aşağıda olduğu görülebilir. bu asimetrik düşüş nedeniyle kanatda arkaya doğru asimetrik olarak sol çapraza doğru stall oluyor. ve bu asimetrik pozisyonda frenleri yüzde elli konuma getirdiğimde ise kanat sağa ve sola doğru derin salınımlar yapmaya başlıyor ve film burda kopuyor.
stall a anlamadığım bir şekilde asimetrik girişim olayı tetikliyor. eğer kanadı takip edip bunu fark etseydim kanadı sol çaprazımda iken bırakmayıp bu rolling hareketinin stall esnasında sönümlenmesini bekleyip o zaman çıksaydım problem olmayacaktı.
sonuç olarak bence stall çıkışında deği stall girişindeki bu aksilik nedeniyle kaos yaşandı. frenleri simetrik bi şekilde çektiğim halde neden bir asimetrik düşüş oldu anlamadım. sizde yorumlarsanız sevinirim.
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
saolasın. birde dikkatinizi çekmek istediğim bir husus daha var. yedek simülasyonu sırasında yedek yerinden çıkmadı. yedek kulbundan navlakaya giden ip pimlere giden ipden daha kısa olduğu için pimleri yerinden çıkarmadan yedeği yerinden çıkarmaya çalışıyordum. bu halde bütün sezon boyunca uçmam üstelik 2 resmi yarışmaya katılmam gerçekten kortucuydu. sezon boyunca yedeğe ihtiyaç duymadığım için allaha şükrettim. daha önce bu tür olaylar olduğunu okumama rağmen yedek kulbunu çekip pimlerin yerinden çıkıp çıkmadığını tüm sezon boyunca kontrol etmememde benim hatam. mutlaka bu testi yapın.
-
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 11.02.2011, 23:22
- Ad Soyad: Mustafa Akış
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
ilk başta geçmiş olsun ( SIV eğitimi yapmamış biri olarak ) gördüğüm tek hata stall seviyesindeki fireni çok ani ve dengesiz bir şekilde bırakmaktan olmuş gibi geldi bana. kanadın sert salınımlarıda tek tarafı daha hızlı bırakmandan olmuştur diye düşünüyorum. ama ehline sormak lazım tabi.
bu arada 2013 SIV sezonunu dört gözle bekliyorum
bakalım bizim başımıza neler gelcek (kılavyeden konuşmak kolay
)
bu arada 2013 SIV sezonunu dört gözle bekliyorum


- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
full stall in içinde fren kaçırmanın sonucu çok büyük ihtimal spindir, baktınız kanat spinden çıkmıyor bi türlü, fazla çıkmaza girmeden önce tekrar frenleri full stall seviyesine alıp (irtifa yeterliyse) kanadı resetleyip tekrar dengeli bi şekilde frenleri doğru zamanda yukarı alıp çıkmaktır...
konu açıldı bari ilk full stall deneyimimi bende yazayım
telsizden full stall bas komutu geldi, tamam dedim ve frenleri bileklerime geçirdim zaman kaybetmeden dengeli bi şekilde frenleri asılmaya başladım, ama siv de kullandığım kanat aynı bu apco salsa gibi oynak, hatta daha oynaktı, full stall e girerken bi taraf önce gitti arkaya ve o tarafa dönünce panikleyip frenin birini az yukarı kaçırdım, çok pis spine girdim, kanatı bi sağ arkamda görüyorum, bi sol önümde bi sağ çaprazımda görüyorum... içimden dedim; sanırım yedek zamanı geldi
, ama son anda tekrar full stall basıp çıkmak aklımda kalmış, zar zor frenleri aşağıya aldım, full stall ü hissedince 2 kademede frenleri yukarı aldım ve çok güzel bi şekilde çıktım... sonra ikinciyi bastım çıktım ve üçüncüyü bastım düzgünce çıktım... ilkini atlattıktan sonrası kolay oluyor...
oh be kurtlarımı döktüm, umarım yardımcı olmuşumdur az bişey.
not: full stall den spine girince, genelde frenleri yukarı alıp az bekleyince kanat kendiliğinden çıkabilir spinden, çıkmayacağını aklınız keserse dediğim tekrar full stall basın... ama full stall den spine girince kanat normal spinden daha fazla kuduruyor gibi geldi bana, öyle bişeyide hissederseniz fren müdahalesi için hazır olun ( en önemlisi bu; aşırı salınımla kanat altınıza girecek gibi hissederseniz fren müdahalesinde gecikmeyin ...)
konu açıldı bari ilk full stall deneyimimi bende yazayım


oh be kurtlarımı döktüm, umarım yardımcı olmuşumdur az bişey.
not: full stall den spine girince, genelde frenleri yukarı alıp az bekleyince kanat kendiliğinden çıkabilir spinden, çıkmayacağını aklınız keserse dediğim tekrar full stall basın... ama full stall den spine girince kanat normal spinden daha fazla kuduruyor gibi geldi bana, öyle bişeyide hissederseniz fren müdahalesi için hazır olun ( en önemlisi bu; aşırı salınımla kanat altınıza girecek gibi hissederseniz fren müdahalesinde gecikmeyin ...)

- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 43
- Pilot Menüsü:
şimdi diyceksiniz yukarda artis artis yazmışsın, sen her stalldan süper mi çıkıyorsun
tabiki hayır
sizler için arşivden buldum iyi seyirler
http://www.izlesene.com/video/deniz-kar ... is/6690517



http://www.izlesene.com/video/deniz-kar ... is/6690517
Son beğenen bulobey
- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 43
- Pilot Menüsü:
peş peşe stallar yapıyordum. bundan önce iki tane daha yapıp sorunsuz çıkmıştım. bu üçüncüsünde stalı basınca o düşme anında harnesin sağına doğru kaydım o anda tepki olarak elimi kaçırdım ve sonra hep aynı senaryo
helikopterimsi spin
sonra kanadın öne saldırması, sonra asimetrik sonra tekrar spin sonra sonra front tuck sonra, sonra derken zaptettim kanadı. bu zamana kadar 30 dan fazla stall yaptım. ilk kez dağıldım. fazla kendine güven de her zaman kötü sonuç ortaya çıkartıyor. hep biraz tedirgin olmak lazım 



Son beğenen bulobey
-
- Mesajlar: 164
- Kayıt: 17.06.2012, 17:10
- Ad Soyad: Ender İnal
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 12 / 2
- Pilot Menüsü:
yelkenkanat ta istediğiniz kadar stall e girebilir ve sorunsuz çıkabilirsiniz ve bundan korku değil müthiş zevk alırsınız. ve bunu 50 metre ve üzeri her irtifada tecrübeniz yeterliyse ve iniş alanının üzerinde uçuyorsanız(yüksek irtifada iniş alanı şartı ve iyi tecrübe şartı aranmaz) güvenle yapabilirsiniz deniliyor...
fikri olan varmı?
amacım sadece konuyu biraz renklendirmek
fikri olan varmı?
amacım sadece konuyu biraz renklendirmek
