full stall in içinde fren kaçırmanın sonucu çok büyük ihtimal spindir, baktınız kanat spinden çıkmıyor bi türlü, fazla çıkmaza girmeden önce tekrar frenleri full stall seviyesine alıp (irtifa yeterliyse) kanadı resetleyip tekrar dengeli bi şekilde frenleri doğru zamanda yukarı alıp çıkmaktır...
konu açıldı bari ilk full stall deneyimimi bende yazayım
telsizden full stall bas komutu geldi, tamam dedim ve frenleri bileklerime geçirdim zaman kaybetmeden dengeli bi şekilde frenleri asılmaya başladım, ama siv de kullandığım kanat aynı bu apco salsa gibi oynak, hatta daha oynaktı, full stall e girerken bi taraf önce gitti arkaya ve o tarafa dönünce panikleyip frenin birini az yukarı kaçırdım, çok pis spine girdim, kanatı bi sağ arkamda görüyorum, bi sol önümde bi sağ çaprazımda görüyorum... içimden dedim; sanırım yedek zamanı geldi
, ama son anda tekrar full stall basıp çıkmak aklımda kalmış, zar zor frenleri aşağıya aldım, full stall ü hissedince 2 kademede frenleri yukarı aldım ve çok güzel bi şekilde çıktım... sonra ikinciyi bastım çıktım ve üçüncüyü bastım düzgünce çıktım... ilkini atlattıktan sonrası kolay oluyor...
oh be kurtlarımı döktüm, umarım yardımcı olmuşumdur az bişey.
not: full stall den spine girince, genelde frenleri yukarı alıp az bekleyince kanat kendiliğinden çıkabilir spinden, çıkmayacağını aklınız keserse dediğim tekrar full stall basın... ama full stall den spine girince kanat normal spinden daha fazla kuduruyor gibi geldi bana, öyle bişeyide hissederseniz fren müdahalesi için hazır olun ( en önemlisi bu; aşırı salınımla kanat altınıza girecek gibi hissederseniz fren müdahalesinde gecikmeyin ...)