Bu sporda İngilizce olmayınca biraz zor oluyor:(((
Yakın zamanda kanat alacağım ve akrobasiye yatkın bir kanat istiyorum.
Akrobasiye giriş veya orta seviye kanatları hangileridir?
Akrobasi harnes marka ve modelleri hangileridir? Bunlardaki yedek sistemi nasıldır?
Bizde akrobasi yapan öncü isimler kimlerdir? eğitim veren kim var?
2,5 yıldır uçuyorum tahmini 200 civarı uçuşum oldu, kanat hakimiyetim fena değil havada sakinimdir.
Niviuk F-Gravity 2 - erken olur mu?
U TURN acro başlangıç , orta ve ileri seviye kanatları satışa çıkacak diye biliyorum.
bilgiler için şimdiden teşekkür ederim
acro kanat ve harnesleri, niviuk gf-2
Moderatör: Moderatör Ekibi
- carbonvader
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 26.12.2009, 04:33
- Ad Soyad: Emre Gurer
- Şehir: Oludeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba Eren,
Forumda bu tarz sorular gormek ne de guzel. Kendi nacizane bilgilerimle cevaplamak isterim.
Bir cok kez SIV yapmis, ucusun esaslarini tamamlamis bir pilot olarak akrobasiye baslamak istersek, varsa elimizde kilo limitlerinde uctugumuz EN-B ya da crossa pek de yatkin olmayan EN-C kanatlar ile baslayabiliriz. Bu kanatlar ile akronun temel manevralari(wingover, sat, stall, spin) fazla yorulmadan, uzulmeden yapilir. Devaminda dinamik sat, loop, helikopter yapilabilir. Bana gore burdaki en onemli manevra stalldur. Cunku stall, cogu problem durumda kanadimizin ucusunu yeniden baslatma dugmesidir. Stallu yapmaktan kastim; heyecani atmak, tamamen kontrollu bir sekilde, giris yonu degismeden yuzlerce metre irtifa kaybetmek, geri ucusu anlamak ve deepstallu cozmektir. Deep stall yapabilmek, EN-B kanatlardaki ucma isteginin fazla olmasi nedeniyle zor olsa da; kisa sureli yapilabiliniyor.
Eger EN-B kanadimiz yok ise akrodaki hedefimiz ve yilda su uzerinde akrobasi calisabilecegimiz sureyi gozonunde bulundurarak yeni bir kanat ve kilomuza gore kanat alani(m2) karari vermeliyiz. Bana gore yilda 2 aydan daha az ucabileceksek; baslangic akro kanadi olarak piyasada bulunan U-Turn Free-Force 2(yeni ismi Redout ama karakteristigi daha agresif?), Gradient Freestyle 2, Ozone Octane 2, RR Akira(yeni), RR Rolling(eski) olabilir. Daha fazla ucabileceksek; Niviuk F-Gravity 2, AirG Sophie 2 tercih edebiliriz.
Kanat alanindan kastim flat, yani yerde yapilan m2 olcumudur ve kararinda ucus agirligi onemlidir. Ornegin; ucus agirligimiz 80kg ise, 20m2lik bir kanat alabiliriz. Bunun icin U-Turn akro kanatlarindan Thriller X3 icin yayinlanmis olan su tablodan yararlanabiliriz. Yesil alan iyidir. http://www.u-turn.de/site/fileadmin/use ... abelle.pdf
Bir ust seviye ya da ufak alan kanat secimi dezavantajlari:
Son olarak AKIL Pilotlar Facebook grubuna katilabilirsiniz. https://www.facebook.com/groups/421432031285896/
Seckin arkadasimizin yazisi da okunmalidir: https://www.facebook.com/groups/4214320 ... ream_ref=2
Forumda bu tarz sorular gormek ne de guzel. Kendi nacizane bilgilerimle cevaplamak isterim.
Bir cok kez SIV yapmis, ucusun esaslarini tamamlamis bir pilot olarak akrobasiye baslamak istersek, varsa elimizde kilo limitlerinde uctugumuz EN-B ya da crossa pek de yatkin olmayan EN-C kanatlar ile baslayabiliriz. Bu kanatlar ile akronun temel manevralari(wingover, sat, stall, spin) fazla yorulmadan, uzulmeden yapilir. Devaminda dinamik sat, loop, helikopter yapilabilir. Bana gore burdaki en onemli manevra stalldur. Cunku stall, cogu problem durumda kanadimizin ucusunu yeniden baslatma dugmesidir. Stallu yapmaktan kastim; heyecani atmak, tamamen kontrollu bir sekilde, giris yonu degismeden yuzlerce metre irtifa kaybetmek, geri ucusu anlamak ve deepstallu cozmektir. Deep stall yapabilmek, EN-B kanatlardaki ucma isteginin fazla olmasi nedeniyle zor olsa da; kisa sureli yapilabiliniyor.
Eger EN-B kanadimiz yok ise akrodaki hedefimiz ve yilda su uzerinde akrobasi calisabilecegimiz sureyi gozonunde bulundurarak yeni bir kanat ve kilomuza gore kanat alani(m2) karari vermeliyiz. Bana gore yilda 2 aydan daha az ucabileceksek; baslangic akro kanadi olarak piyasada bulunan U-Turn Free-Force 2(yeni ismi Redout ama karakteristigi daha agresif?), Gradient Freestyle 2, Ozone Octane 2, RR Akira(yeni), RR Rolling(eski) olabilir. Daha fazla ucabileceksek; Niviuk F-Gravity 2, AirG Sophie 2 tercih edebiliriz.
Kanat alanindan kastim flat, yani yerde yapilan m2 olcumudur ve kararinda ucus agirligi onemlidir. Ornegin; ucus agirligimiz 80kg ise, 20m2lik bir kanat alabiliriz. Bunun icin U-Turn akro kanatlarindan Thriller X3 icin yayinlanmis olan su tablodan yararlanabiliriz. Yesil alan iyidir. http://www.u-turn.de/site/fileadmin/use ... abelle.pdf
Bir ust seviye ya da ufak alan kanat secimi dezavantajlari:
- - Dinamik hareketlerde zamanlamayi hatali ogrenmek. Bu hata, butun ucusumuza yapisir ve geri donup duzeltmesi cok zordur.
- Hatali komutlar ile girilen problemli durumu daha da kotuye goturmek.
- Olaylarin cok hizli gerceklesmesi nedeniyle bazen neyin, nasil, neden oldugunu anlayamadan komutta gec kalmak.
- Negatif hareketlerin zorlugu nedeniyle cok calisma gerektirmesi, kanadin hatalara mahal vermemesi.
- Yedek atildiktan sonra ya da teget gectikten sonra kanadin canavarlasmasi sonucu alt seviyeye gecisin zorlugu ve spordan soguma ya da guvenilen manevralarda takilip kalma.
- - Dinamik hareketlerin istenilen açıya cikmamasi
Son olarak AKIL Pilotlar Facebook grubuna katilabilirsiniz. https://www.facebook.com/groups/421432031285896/
Seckin arkadasimizin yazisi da okunmalidir: https://www.facebook.com/groups/4214320 ... ream_ref=2
- carbonvader
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 26.12.2009, 04:33
- Ad Soyad: Emre Gurer
- Şehir: Oludeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Duzeltme: RR Akira'yi RR KI olarak duzeltiyorum.
Yaziyi gruba tasidik, guncel tutulacaktir. https://www.facebook.com/notes/akil-pil ... 9807997450
Yaziyi gruba tasidik, guncel tutulacaktir. https://www.facebook.com/notes/akil-pil ... 9807997450
- erenkılıc
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
önceki kanadım macpara eden -4 tü bu kanatla derin spiral dönmek gerçekten çok güzeldi, fakat ben direk akrobasiye yönelik üretilmiş kanat istiyorum, ben akrobasi yapmak istiyorum uzun mesafe uçmak beni cezbetmiyor. bunun için direk akrobasiye yönelik seviyeme uygun kanat istiyorum. daha önce U-Turn Free-Force 2 olur diye düşündüm ama dediğim gibi İngilizce olmayınca zor oluyor. Onun için tecrübeli birinin yardımına ihtiyacım var kanat ve harnes seçiminde.
Seviyemden kastettiğim siv eğitimi mayısta alıcam , almadım daha ama wingoverden kanadı direk derin spirele sokmaya çalışınca sağlamından 2 spin yedim
)) sonra açtım kanadı sorun olmadı ve çok eğlenmiştim. 
Seviyemden kastettiğim siv eğitimi mayısta alıcam , almadım daha ama wingoverden kanadı direk derin spirele sokmaya çalışınca sağlamından 2 spin yedim


- carbonvader
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 26.12.2009, 04:33
- Ad Soyad: Emre Gurer
- Şehir: Oludeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Heyecanini anliyorum fakat seviyen icin freestyle kanada ihtiyacin yok, fazla gelebilir. Ornek vermek gerekirse, "XC ucmak istiyorum EN-D kanat alabilir miyim?" gibi oluyor.
Ucusun esaslarini tamamlamak kriteri, senin durumunu da iceriyor. Bu kriteri acmak gerekirse en az 2 Full SIV yapmis, 50 saat ucmus ve sat, spin, stall rahatca yapabiliyor olmak derdim. Freestyle kanat ile bunlari ogrenmen daha zor.
Tekrardan freestyle kanada gecmeni su an icin tavsiye etmiyorum, FG-2 kesinlikle hayir. Aksi takdirde bir onceki mesajda listeledigim ust seviye kanada gecmenin olasi dezavantajlarini yasarsin. Elindeki kanadi bitirebilirsin. Zaten kilo limiti araliginda uctugun bir FF-3'un de cok farketmeyecegini bilmeni isterim.
Cok israrci isen U-Turn FF-3 olabilir, m2 seciminde kilonu soylersen, yardimci olabiliriz.
Harness ise su an icin cok gerek olmasa da Avasport Acro(ucuz, hafif) ya da Sup' Air Acro 3(agir, cafcafli) tercih edebilirsin. Ikisi de cift yedeklidir. Dogru beden secimi yapilmasi onemlidir.
Ucusun esaslarini tamamlamak kriteri, senin durumunu da iceriyor. Bu kriteri acmak gerekirse en az 2 Full SIV yapmis, 50 saat ucmus ve sat, spin, stall rahatca yapabiliyor olmak derdim. Freestyle kanat ile bunlari ogrenmen daha zor.
Tekrardan freestyle kanada gecmeni su an icin tavsiye etmiyorum, FG-2 kesinlikle hayir. Aksi takdirde bir onceki mesajda listeledigim ust seviye kanada gecmenin olasi dezavantajlarini yasarsin. Elindeki kanadi bitirebilirsin. Zaten kilo limiti araliginda uctugun bir FF-3'un de cok farketmeyecegini bilmeni isterim.
Cok israrci isen U-Turn FF-3 olabilir, m2 seciminde kilonu soylersen, yardimci olabiliriz.
Harness ise su an icin cok gerek olmasa da Avasport Acro(ucuz, hafif) ya da Sup' Air Acro 3(agir, cafcafli) tercih edebilirsin. Ikisi de cift yedeklidir. Dogru beden secimi yapilmasi onemlidir.
En son carbonvader tarafından 11.04.2014, 12:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
- erenkılıc
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
kilom 74 boy 1,78
u turn linkini inceliyorum hatta almaca öğretmeni bi arkadaş tercümesini yapıyor bana, akrobasi başlangıç kanadı tercihimdir, çünkü beni istediğime daha çok odaklayacaktır diye düşünüyorum.
Doktorum harneste ilk başta çift yedekli bakıcam zaten yakınız uygun bir zamanda hem yer çalışır hemde harneslerı inceleriz
u turn linkini inceliyorum hatta almaca öğretmeni bi arkadaş tercümesini yapıyor bana, akrobasi başlangıç kanadı tercihimdir, çünkü beni istediğime daha çok odaklayacaktır diye düşünüyorum.
Doktorum harneste ilk başta çift yedekli bakıcam zaten yakınız uygun bir zamanda hem yer çalışır hemde harneslerı inceleriz
- carbonvader
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 26.12.2009, 04:33
- Ad Soyad: Emre Gurer
- Şehir: Oludeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Eren, kilon icin 24 m2 olan ve soyledigin gibi baslangic freestyle bir kanat tercih etmen guvenli olacaktir.
Thriller icin yukleme tablosu dokumanin Ingilizce'sine surdan erisebilirsin: http://justacro.com/files/gear/glider/f ... ding_0.pdf
Thriller icin yukleme tablosu dokumanin Ingilizce'sine surdan erisebilirsin: http://justacro.com/files/gear/glider/f ... ding_0.pdf