Merhaba Eren,
Forumda bu tarz sorular gormek ne de guzel. Kendi nacizane bilgilerimle cevaplamak isterim.
Bir cok kez SIV yapmis, ucusun esaslarini tamamlamis bir pilot olarak akrobasiye baslamak istersek, varsa elimizde kilo limitlerinde uctugumuz EN-B ya da crossa pek de yatkin olmayan EN-C kanatlar ile baslayabiliriz. Bu kanatlar ile akronun temel manevralari(wingover, sat, stall, spin) fazla yorulmadan, uzulmeden yapilir. Devaminda dinamik sat, loop, helikopter yapilabilir. Bana gore burdaki en onemli manevra
stalldur. Cunku stall, cogu problem durumda kanadimizin ucusunu yeniden baslatma dugmesidir. Stallu yapmaktan kastim; heyecani atmak, tamamen kontrollu bir sekilde, giris yonu degismeden yuzlerce metre irtifa kaybetmek, geri ucusu anlamak ve deepstallu cozmektir. Deep stall yapabilmek, EN-B kanatlardaki ucma isteginin fazla olmasi nedeniyle zor olsa da; kisa sureli yapilabiliniyor.
Eger EN-B kanadimiz yok ise akrodaki hedefimiz ve yilda su uzerinde akrobasi calisabilecegimiz sureyi gozonunde bulundurarak yeni bir kanat ve kilomuza gore kanat alani(m2) karari vermeliyiz. Bana gore yilda 2 aydan daha az ucabileceksek; baslangic akro kanadi olarak piyasada bulunan U-Turn Free-Force 2(yeni ismi Redout ama karakteristigi daha agresif?), Gradient Freestyle 2, Ozone Octane 2, RR Akira(yeni), RR Rolling(eski) olabilir. Daha fazla ucabileceksek; Niviuk F-Gravity 2, AirG Sophie 2 tercih edebiliriz.
Kanat alanindan kastim flat, yani yerde yapilan m2 olcumudur ve kararinda ucus agirligi onemlidir. Ornegin; ucus agirligimiz 80kg ise, 20m2lik bir kanat alabiliriz. Bunun icin U-Turn akro kanatlarindan Thriller X3 icin yayinlanmis olan su tablodan yararlanabiliriz. Yesil alan iyidir.
http://www.u-turn.de/site/fileadmin/use ... abelle.pdf
Bir ust seviye ya da ufak alan kanat secimi dezavantajlari:
- Dinamik hareketlerde zamanlamayi hatali ogrenmek. Bu hata, butun ucusumuza yapisir ve geri donup duzeltmesi cok zordur.
- Hatali komutlar ile girilen problemli durumu daha da kotuye goturmek.
- Olaylarin cok hizli gerceklesmesi nedeniyle bazen neyin, nasil, neden oldugunu anlayamadan komutta gec kalmak.
- Negatif hareketlerin zorlugu nedeniyle cok calisma gerektirmesi, kanadin hatalara mahal vermemesi.
- Yedek atildiktan sonra ya da teget gectikten sonra kanadin canavarlasmasi sonucu alt seviyeye gecisin zorlugu ve spordan soguma ya da guvenilen manevralarda takilip kalma.
Bir alt seviye ya da buyuk alan kanat secimi dezavantajlari:
- Dinamik hareketlerin istenilen açıya cikmamasi
Son olarak AKIL Pilotlar Facebook grubuna katilabilirsiniz.
https://www.facebook.com/groups/421432031285896/
Seckin arkadasimizin yazisi da okunmalidir:
https://www.facebook.com/groups/4214320 ... ream_ref=2