Alçak irtifada wingover... ve sonuç

Akrobasi-SIV Manevraları ve Speed Flying hakkındaki tüm yazılar.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 250
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Alçak irtifada wingover... ve sonuç

Mesaj #1 gönderen muraks » 1 on yıl 1 yıl önce (27.02.2007, 19:47)

http://www.youtube.com/watch?v=aDpAXYR2ol0&NR

Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.
Ayrıca negüzel saatlerce takılmak varken ne gerek var şimdi buna?




Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 1 yıl önce (28.02.2007, 02:01)

öyle bir an geliyorki işte tutamıyo insan kendini :D ama irtifa gerekli işte olmazsa olmazlardan biri :)
NiviuK Anatolian Team Pilot

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 172
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen mahomedia » 1 on yıl 1 yıl önce (01.03.2007, 15:10)

hehe o an gelmiş harbiden :) ama ondan sonraki bir kaç aylık anlar dizisi baya kötü gelir adama :lol:
abi bu hava alanını buraya kim yapmış yaw :) xc uçamıyoz:P

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 293
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen yener » 1 on yıl 1 yıl önce (06.03.2007, 20:01)

üzüldüm adama yazik oldu sanirim kirik vardir bacakta ama sansiz bir durum kanat sagdan yedi ve direk saldirdi toplar toplamaz ama malesef irtifa olsaydi belki bir on metre daha kurtariridi belki ama iste bir anlik duygusallik affetmiyor iste
myeneryilmaz@hotmail.com
olypos air-tahtalı narin take off 2366 mt
+533 348 88 98+90 242 24316 59 fax 902422431669

fluid mechanic
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Alçak irtifada wingover... ve sonuç

Mesaj #5 gönderen fluid mechanic » 1 on yıl 5 ay önce (05.12.2007, 21:51)

muraks yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=aDpAXYR2ol0&NR

Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.


Gerek duyulan irtifa değil, sadece biraz akıl ;) Yani türbülans olmasaydı o yükseklikte sorunsuzca bitirebilirmiydi? Bence zor..

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 563
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 ay önce (05.12.2007, 23:13)

pilot düştükten sonra otlardan rüzgar hızına bakarak havanın bu asimetrikteki etkisi hakkında yorum varmı? Birde wingover de kanat iç basıncı dalan tarafın tersinemi yoksa aynı yöndemi artıyor.


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 563
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 ay önce (05.12.2007, 23:17)

http://www.youtube.com/watch?v=Oxe17Vub ... re=related


birde bu video daki kanadın markası ve dhv si hakkında fikri olan

Kullanıcı avatarı
ugrsmsk
Mesajlar: 3
Kayıt: 01.12.2010, 14:17
Ad Soyad: Uğur Şimşek
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ugrsmsk » 7 yıl 5 ay önce (01.12.2010, 14:48)

iç basınç dalan tarafta artıyor sanırım, diğer taraf bu kapanma eğilimini gösterdiğine göre. Ancak net bilgim de yok, sadece akıl yürütünce öyle bir sonuca vardım, tam olarak o durumda nasıl bir şey olduğunu bilen arkadaşların bilgisini bekleriz :s

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 296
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ucarimanda » 7 yıl 5 ay önce (01.12.2010, 16:42)

Selamlar,

Çok benzer bir kazayı bir arkadaşımız da yaşamıştı. Muhteşem uçuş koşullarının rahatlığı, birlikte yapılan hoş bir uçuşun şımarması pilotları bu duruma sürükleyebiliyor. Lütfen gaz gelmeyin, Ölüdeniz sizleri bekliyor.

Kaza/kapanmanın mekanizması ile ilgili yorumlarımı yapmak istiyorum.

İç basınç yada genel anlamıyla basınç kanadın bir noktasında diğer noktalarından daha farklı değildir/olamaz.

Örneğin bir araba lastiğine hava bastığınızda siboba yakın bölgelerde daha yüksek basınç olduğunu söyleyebilir misiniz? Hayır, basınç ses hızından daha yüksek bir hızla yayılım/difüzyon gösterir.

Yamaçparaşütünde kapanmaların sebebi iç basınç yetersizliği değildir. Hücum açısıdır.

Bir örnek daha vermek istiyorum. Yelkenle rüzgarı doğru yakaladığınızda sadece tek yüzeyli kumaş bile bir kanat şeklini kazanır ve kanat gibi çalışır. Hatta ilk yamaçparaşütü de bu şeklide tek yüzeylidir. Ancak açıyı değiştirirseniz yelken bir anda şeklini kaybeder ve kanat şeklinden kumaş şeklini alır.

Yukarıdaki videoda gördüğümüz kazada ise pilot hücum açısını korumak için yeterli dış freni uygulamamıştır. Bir miktar türbülans ihtimali de olabilir.

Metin olarak anlatması pek kolay bir durum değil, pilotun KONTROLLÜ ortamda deneyerek hissetmesi gereken bir olay.

Saygılar,
Saygılarımla,
Yigit
www.ucuskulubu.com

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 894
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ORKO » 7 yıl 5 ay önce (01.12.2010, 16:56)

wingover görünüşte basit bir hareketmiş gibi görünür ama değil... artı zor bir harekettir... videodaki elemanın durumu baya kötü olmuş... kanat sola yatınca dışı yeterince toklamamış ve dış tarafın iç basıncı düşmüş, büyük bi asimetrik olmuş.... belirtmek istediğim başka bir şey daha; bazı kanatların bazı hareketleri kötüdür... kimisi wingover da kimisi başka hareketlerde... ama daha çok pilotaj etkilidir... bikaç sene öncesine kadar wingover diye yaptığım şeyin aslında tehlikeli bir salınma hareketi olduğunu öğrendim... o yüzden yamaç paraşütü ile öğrenmeden hiçbir şey yapmayın, özellikle 200 metrelerin altında...

Kullanıcı avatarı
Bahadır
Mesajlar: 40
Kayıt: 15.09.2004, 16:20
Ad Soyad: Bahadir Serinkaya
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Bahadır » 7 yıl 5 ay önce (01.12.2010, 20:48)

tek şansı plaja düşmesi
sky is the limit


Kullanıcı avatarı
cengizkizilirmak
Mesajlar: 37
Kayıt: 03.11.2008, 13:08
Ad Soyad: Cengiz Kızılırmak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen cengizkizilirmak » 7 yıl 5 ay önce (03.12.2010, 19:07)

Pilotun akıbeti ne oldu acaba..?
Hayatta yaptıklarınız, sonsuzlukta yankılanır!



“Akro-SIV ve Speed Flying” sayfasına dön