Alçak irtifada wingover... ve sonuç
Moderatör: Moderatör Ekibi
- muraks
- Mesajlar: 254
- Kayıt: 22.06.2006, 14:43
- Ad Soyad: Murat Aksoy
- Şehir: Yalova
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 1
- Pilot Menüsü:
Alçak irtifada wingover... ve sonuç
http://www.youtube.com/watch?v=aDpAXYR2ol0&NR
Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.
Ayrıca negüzel saatlerce takılmak varken ne gerek var şimdi buna?
Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.
Ayrıca negüzel saatlerce takılmak varken ne gerek var şimdi buna?
Re: Alçak irtifada wingover... ve sonuç
muraks yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=aDpAXYR2ol0&NR
Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.
Gerek duyulan irtifa değil, sadece biraz akıl Yani türbülans olmasaydı o yükseklikte sorunsuzca bitirebilirmiydi? Bence zor..
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.youtube.com/watch?v=Oxe17Vub ... re=related
birde bu video daki kanadın markası ve dhv si hakkında fikri olan
birde bu video daki kanadın markası ve dhv si hakkında fikri olan
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Çok benzer bir kazayı bir arkadaşımız da yaşamıştı. Muhteşem uçuş koşullarının rahatlığı, birlikte yapılan hoş bir uçuşun şımarması pilotları bu duruma sürükleyebiliyor. Lütfen gaz gelmeyin, Ölüdeniz sizleri bekliyor.
Kaza/kapanmanın mekanizması ile ilgili yorumlarımı yapmak istiyorum.
İç basınç yada genel anlamıyla basınç kanadın bir noktasında diğer noktalarından daha farklı değildir/olamaz.
Örneğin bir araba lastiğine hava bastığınızda siboba yakın bölgelerde daha yüksek basınç olduğunu söyleyebilir misiniz? Hayır, basınç ses hızından daha yüksek bir hızla yayılım/difüzyon gösterir.
Yamaçparaşütünde kapanmaların sebebi iç basınç yetersizliği değildir. Hücum açısıdır.
Bir örnek daha vermek istiyorum. Yelkenle rüzgarı doğru yakaladığınızda sadece tek yüzeyli kumaş bile bir kanat şeklini kazanır ve kanat gibi çalışır. Hatta ilk yamaçparaşütü de bu şeklide tek yüzeylidir. Ancak açıyı değiştirirseniz yelken bir anda şeklini kaybeder ve kanat şeklinden kumaş şeklini alır.
Yukarıdaki videoda gördüğümüz kazada ise pilot hücum açısını korumak için yeterli dış freni uygulamamıştır. Bir miktar türbülans ihtimali de olabilir.
Metin olarak anlatması pek kolay bir durum değil, pilotun KONTROLLÜ ortamda deneyerek hissetmesi gereken bir olay.
Saygılar,
Çok benzer bir kazayı bir arkadaşımız da yaşamıştı. Muhteşem uçuş koşullarının rahatlığı, birlikte yapılan hoş bir uçuşun şımarması pilotları bu duruma sürükleyebiliyor. Lütfen gaz gelmeyin, Ölüdeniz sizleri bekliyor.
Kaza/kapanmanın mekanizması ile ilgili yorumlarımı yapmak istiyorum.
İç basınç yada genel anlamıyla basınç kanadın bir noktasında diğer noktalarından daha farklı değildir/olamaz.
Örneğin bir araba lastiğine hava bastığınızda siboba yakın bölgelerde daha yüksek basınç olduğunu söyleyebilir misiniz? Hayır, basınç ses hızından daha yüksek bir hızla yayılım/difüzyon gösterir.
Yamaçparaşütünde kapanmaların sebebi iç basınç yetersizliği değildir. Hücum açısıdır.
Bir örnek daha vermek istiyorum. Yelkenle rüzgarı doğru yakaladığınızda sadece tek yüzeyli kumaş bile bir kanat şeklini kazanır ve kanat gibi çalışır. Hatta ilk yamaçparaşütü de bu şeklide tek yüzeylidir. Ancak açıyı değiştirirseniz yelken bir anda şeklini kaybeder ve kanat şeklinden kumaş şeklini alır.
Yukarıdaki videoda gördüğümüz kazada ise pilot hücum açısını korumak için yeterli dış freni uygulamamıştır. Bir miktar türbülans ihtimali de olabilir.
Metin olarak anlatması pek kolay bir durum değil, pilotun KONTROLLÜ ortamda deneyerek hissetmesi gereken bir olay.
Saygılar,
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
wingover görünüşte basit bir hareketmiş gibi görünür ama değil... artı zor bir harekettir... videodaki elemanın durumu baya kötü olmuş... kanat sola yatınca dışı yeterince toklamamış ve dış tarafın iç basıncı düşmüş, büyük bi asimetrik olmuş.... belirtmek istediğim başka bir şey daha; bazı kanatların bazı hareketleri kötüdür... kimisi wingover da kimisi başka hareketlerde... ama daha çok pilotaj etkilidir... bikaç sene öncesine kadar wingover diye yaptığım şeyin aslında tehlikeli bir salınma hareketi olduğunu öğrendim... o yüzden yamaç paraşütü ile öğrenmeden hiçbir şey yapmayın, özellikle 200 metrelerin altında...
- cengizkizilirmak
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 03.11.2008, 13:08
- Ad Soyad: Cengiz Kızılırmak
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: