1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Alçak irtifada wingover... ve sonuç

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 7 yıl önce (27.02.2007, 19:47)
gönderen muraks
http://www.youtube.com/watch?v=aDpAXYR2ol0&NR

Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.
Ayrıca negüzel saatlerce takılmak varken ne gerek var şimdi buna?

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 7 yıl önce (28.02.2007, 02:01)
gönderen ÇağlaR
öyle bir an geliyorki işte tutamıyo insan kendini :D ama irtifa gerekli işte olmazsa olmazlardan biri :)

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 7 yıl önce (01.03.2007, 15:10)
gönderen mahomedia
hehe o an gelmiş harbiden :) ama ondan sonraki bir kaç aylık anlar dizisi baya kötü gelir adama :lol:

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 7 yıl önce (06.03.2007, 20:01)
gönderen yener
üzüldüm adama yazik oldu sanirim kirik vardir bacakta ama sansiz bir durum kanat sagdan yedi ve direk saldirdi toplar toplamaz ama malesef irtifa olsaydi belki bir on metre daha kurtariridi belki ama iste bir anlik duygusallik affetmiyor iste

Re: Alçak irtifada wingover... ve sonuç

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (05.12.2007, 21:51)
gönderen fluid mechanic
muraks yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=aDpAXYR2ol0&NR

Sadece tecrübenin yetmediği aynı zamanda yeterli irtifanın da gerektiği ortada.


Gerek duyulan irtifa değil, sadece biraz akıl ;) Yani türbülans olmasaydı o yükseklikte sorunsuzca bitirebilirmiydi? Bence zor..

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (05.12.2007, 23:13)
gönderen SENERARSLAN
pilot düştükten sonra otlardan rüzgar hızına bakarak havanın bu asimetrikteki etkisi hakkında yorum varmı? Birde wingover de kanat iç basıncı dalan tarafın tersinemi yoksa aynı yöndemi artıyor.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 6 yıl önce (05.12.2007, 23:17)
gönderen SENERARSLAN
http://www.youtube.com/watch?v=Oxe17Vub ... re=related


birde bu video daki kanadın markası ve dhv si hakkında fikri olan

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 3 yıl önce (01.12.2010, 14:48)
gönderen ugrsmsk
iç basınç dalan tarafta artıyor sanırım, diğer taraf bu kapanma eğilimini gösterdiğine göre. Ancak net bilgim de yok, sadece akıl yürütünce öyle bir sonuca vardım, tam olarak o durumda nasıl bir şey olduğunu bilen arkadaşların bilgisini bekleriz :s

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 3 yıl önce (01.12.2010, 16:42)
gönderen ucarimanda
Selamlar,

Çok benzer bir kazayı bir arkadaşımız da yaşamıştı. Muhteşem uçuş koşullarının rahatlığı, birlikte yapılan hoş bir uçuşun şımarması pilotları bu duruma sürükleyebiliyor. Lütfen gaz gelmeyin, Ölüdeniz sizleri bekliyor.

Kaza/kapanmanın mekanizması ile ilgili yorumlarımı yapmak istiyorum.

İç basınç yada genel anlamıyla basınç kanadın bir noktasında diğer noktalarından daha farklı değildir/olamaz.

Örneğin bir araba lastiğine hava bastığınızda siboba yakın bölgelerde daha yüksek basınç olduğunu söyleyebilir misiniz? Hayır, basınç ses hızından daha yüksek bir hızla yayılım/difüzyon gösterir.

Yamaçparaşütünde kapanmaların sebebi iç basınç yetersizliği değildir. Hücum açısıdır.

Bir örnek daha vermek istiyorum. Yelkenle rüzgarı doğru yakaladığınızda sadece tek yüzeyli kumaş bile bir kanat şeklini kazanır ve kanat gibi çalışır. Hatta ilk yamaçparaşütü de bu şeklide tek yüzeylidir. Ancak açıyı değiştirirseniz yelken bir anda şeklini kaybeder ve kanat şeklinden kumaş şeklini alır.

Yukarıdaki videoda gördüğümüz kazada ise pilot hücum açısını korumak için yeterli dış freni uygulamamıştır. Bir miktar türbülans ihtimali de olabilir.

Metin olarak anlatması pek kolay bir durum değil, pilotun KONTROLLÜ ortamda deneyerek hissetmesi gereken bir olay.

Saygılar,

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 3 yıl önce (01.12.2010, 16:56)
gönderen ORKO
wingover görünüşte basit bir hareketmiş gibi görünür ama değil... artı zor bir harekettir... videodaki elemanın durumu baya kötü olmuş... kanat sola yatınca dışı yeterince toklamamış ve dış tarafın iç basıncı düşmüş, büyük bi asimetrik olmuş.... belirtmek istediğim başka bir şey daha; bazı kanatların bazı hareketleri kötüdür... kimisi wingover da kimisi başka hareketlerde... ama daha çok pilotaj etkilidir... bikaç sene öncesine kadar wingover diye yaptığım şeyin aslında tehlikeli bir salınma hareketi olduğunu öğrendim... o yüzden yamaç paraşütü ile öğrenmeden hiçbir şey yapmayın, özellikle 200 metrelerin altında...

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 3 yıl önce (01.12.2010, 20:48)
gönderen Bahadır
tek şansı plaja düşmesi

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 3 yıl önce (03.12.2010, 19:07)
gönderen cengizkizilirmak
Pilotun akıbeti ne oldu acaba..?