Hayırlara vesile olması temennisi ile...

Akrobasi-SIV Manevraları ve Speed Flying hakkındaki tüm yazılar.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Hayırlara vesile olması temennisi ile...

Mesaj #1 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (20.11.2005, 19:05)

selam arkadaşlar,

yeni forum alanımızın hayırlara vesile olmasını, ülkemizdeki akrobasi pilotlarının sayısını arttırmasını temenni eder, saygılar sunarım.


arkadaşlar, giriş olarak aşağıdaki sayfada son dönem akrobasi hareketlerinden biri var. indiriniz, seyrediniz ancak uygulamayınız. felix rodriguez ilk denemelerinden birinde kanadın içine düşmüş, allahtan kanadı patlamış, yedek atmayı başarabilmiş :shock:

60 Infinity Tumbling by Raul Rodriguez: http://pdcp.skyblog.com/


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (20.11.2005, 22:46)

Videoyu izledim , vay be dedim.
Ben hiç bitmiycek sandım bi ara , ip atlıyor gibiydi tıpkı :)
Herkese tavsiye ederim mutlaka izleyin :+1:

MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (18.12.2005, 11:27)

Bende izledim videoyu. Gerçekten müthiş bi şey. Adam olayı aşmış. Artık farklı bi şeyler deneyerek doyuma ulaşmayı istiyor sanki.

Havada PaRaDoX'un da dediği gibi adeta ip atlıyor. Planörlerin yaptığı luplar gibi. Ayrıca merak ettiğim bi konu bünyesi nasıl dayanıyor bu gerilime. Tam jet pilotu olacak adammış.

Tabi bu acroyu bizim denemememiz gerekir. Her babayiğidin harcı değil bu olay.

Dikkat ettim de kanat sol taraftan hareket esnasında küçük önemsiz asimetrik kapanmalar yaşıyordu. Herhalde rüzgarın yönünden kayaklanan bi durum olsa gerek. Ayrıca bu acronun kuvvetli rüzgarda denenmesi imkansız, sakin havada denenmiş gibi.

Kazasız ve zevkli uçuşlar dileğiyle...

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ORKO » 1 on yıl 8 yıl önce (18.12.2005, 13:45)

abi o ufak tefek kapanmalar adamın yaptığı hareketin yanında devede kulak yav, izlerken çok hayret ettim, nası bir harekettir o öle, ya bilmiyomda acro biraz sakat yav, hele o kanadı havada kapatıp açmalar filan. Resmen kırış buruş oluyor, ha bide frenleri çekip kanatı arkaya düşürüyorlar ya, ben izlerken kasılıyorum :shock:

Kullanıcı avatarı
vedatok
Mesajlar: 77
Kayıt: 24.10.2005, 00:10
Ad Soyad: Vedat Okur
Şehir: Ören / Milas
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen vedatok » 1 on yıl 8 yıl önce (18.12.2005, 16:34)

selam dostlar...
video'dan izlemek zevklide acaba yapması nasıl olur?hayelleri bile insanı ucuruyor.
ben almıyayım dostlar.güvenli uçuşa devam.selamlar

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen levo_redkid » 1 on yıl 8 yıl önce (19.12.2005, 12:45)

MR.ANDERSON yazdı: Dikkat ettim de kanat sol taraftan hareket esnasında küçük önemsiz asimetrik kapanmalar yaşıyordu. Herhalde rüzgarın yönünden kayaklanan bi durum olsa gerek. Ayrıca bu acronun kuvvetli rüzgarda denenmesi imkansız, sakin havada denenmiş gibi.



ruzgarin nereden estiginin (darbe olmadigi surece) hicbir onemi yoktur... acro yaparken de boyle, duz ucarken de...

-levent


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (19.12.2005, 13:46)

selam,

manevra çıkışlarında rüzgara doğru çıkarsan alet biraz daha fazla kabarıyo. devamında dinamik stall yapacaksan daha iyi :)

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen levo_redkid » 1 on yıl 8 yıl önce (23.12.2005, 14:36)

Selam Onur,
Ben boyle olmasi icin hicbir neden goremiyorum... Neden kabarsin ki?

-levent

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (24.12.2005, 00:28)

selam,

hareket çıkışında -burada bahsettiğim sert çıkışlardır- kanadın hızı stall'a yakın olur. bu durumda, uçma kabiliyetini yitirmek üzere olduğu için, rüzgar etkilerine daha hassastır. karşıdan / arkadan gelen rüzgar kanada paçavra muamelesi yaparak istediği yöne iter. bu durumda rüzgarın içine doğru manevradan çıkarsan biraz daha fazla kabarması normaldir.

sevgiler.

not: bunlar ufak tefek tecrübeler sonucu. bir yerlerde okumuş değilim.

Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen yilmaz » 1 on yıl 8 yıl önce (04.03.2006, 21:52)

slamlar,
herhangi bir manevra cikisinda (sert veya yumusak farketmez), ruzgar yonunu hic bir onemi ve etkisi yoktur. ruzgar yonu, kanadin daha fazla kabarmasina yada yandan pacavra olmasina sebep olamaz. (darbe haric)

biz; ruzgar dedigimiz hareket eden hava kutlesinin icinde ucuyoruz, bizi tasiyan hava kutlesinin, icinde asili vaziyette oldugumuz icin, hava kutlesinin, hareket etmesi, parasutumuzun ucus veya manevra kabiliyetini etkilemez. Sadece ve sadece yer hizimizi degistirir.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (05.03.2006, 01:25)

Öncelikle emercensi calışmalar genelde rüzgar icine dogru yapılır :!: dolayısı ile 1-2 360 derecelik donüş sonrasında cıkış yani nirengi rüzgar içine dogru olur. Onurunda dedigi gibi stol, sipin ve asimetrik kapanma cıkışları rüzgara karşı cıkış yapıldıgında (0) hızda veya minumum hız degerlerinde olan kanadımız cıkışımızla beraber hızlanmaya başlayacaktır; yani cıkış esnasında kanadımızın dalışa gecip dalıştan cıkışı esnasında kabarması veya yapacagımız en ufak ferenle kabarmasına neden olur. Sakin rüzgarlı havalarda bu kabarma bizleri fazla etkilemeyebilir :!: :idea: ama rüzgarlı havalarda bariz bir şekilde etkiler buna örnek olarak ise karşı rüzgarda %50 frende paraşütümüzü durdururlen arka rüzgarda %60-70 fren uygulamamız gerekebilir :idea: .
Bu olayları daha iyi analiz edebilmek için vadilerde yaşadıgımız emercensi durumlardan cıkışlarımızı göz önüne getirmemizin daha saglıklı olur diye düşünüyorum.
Sonuç rüzgar artdıkca bu olayları daha fazla fark edebiliriz ve rüzgar içine cıkış herzaman daha rahatdır. :!: kabarma kısmını ise kanadımıza ne kadar hakim olursak o kadar az hissederiz. Sert ani frenler herzaman daha çok kabarmamıza neden olur,

selamlar
bilal


Kullanıcı avatarı
SEMİHA
Mesajlar: 82
Kayıt: 02.02.2006, 10:38
Ad Soyad: Semiha Dinçel
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen SEMİHA » 1 on yıl 8 yıl önce (20.03.2006, 14:37)

Merhaba;
Raul anlatıyor.Fazla söze ne hacet.

http://www.xcmag.com/Spinner/read/article.cfm?id=1277

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (20.03.2006, 14:59)

SEMİHA yazdı:Merhaba;
Raul anlatıyor.Fazla söze ne hacet.

http://www.xcmag.com/Spinner/read/article.cfm?id=1277


Türkce cevirisini yazıpta koysaydınız daha güzel olacaktı :)
bilal

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (20.03.2006, 18:26)

selam,

yazının sadece bu hareket ile ilgili olan kısmını çevirdim (2004'teki yarışmadan sonraki kısım). biraz acele oldu kusura bakmayın.

tumble'ın türkçesi: düşmek, yıkılmak, devrilmek; yuvarlanmak; acele ve dikkatsizce yürümek; takla atmak; karıştırmak, altüst etmek; örselemek

*********
yarışma bittikten sonra yeni kanadım Act, Reaction ile çok uzun zaman çalışarak "ritmik SAT" hareketinde ustalaştım ve bir kerede kesintisiz 5 tumble yapmayı başardım. sonra birgün ekim'de Cenes, Granada'daki muhteşem akrobasi sezonunun sonunda, günün son uçuşunda inmeden önce irtifa aldım ve kanadı güzel bi ritmik SAT'a soktum. üzerine her çıkışımda kanat büyük miktarlarda enerji taşımaktaydı ve her zamankinden daha fazla düşeyde olduğumu hissettim, böylece frenleri tamamen bırakmaya, kolonlara hakim olmaya ve kanadın uçmasına izin vermeye karar verdim.

inanılmaz bir şekilde kanat hiç enerji kaybetmeden etrafımda dönüp durmaya başladı! zaman zaman kanadın üzerine mükemmel düşey tumble'lar ile geldim ve momentum azalmıyordu. 8 tumble'dan sonra irtifam konusunda endişelenerek çıkmaya karar verdim. kanat tam üzerimden geçerken adrenalin yakıtlı sevinç nidalarıyla full stall yaparak düz uçuşa geçebildim. bu yeni manevraya "infinite tumble" (sonsuz takla) adını verdim.

takip eden haftalarda "infinite"i dönüş sayılarını yavaş yavaş arttırarak mümkün olduğunca çalıştım. hareketi keşfettikten sadece 3 hafta sonra, yarışmacı arkadaşlarıma bu hareketi göstermek üzere güney amerika FAI Acro yarışması için arjantin'e gittim. FAI jürisi David Eyraud bunu görür görmez, mevcut en zor hareket sayarak ("ritmik SAT"tan bile!) verilebilecek en yüksek skorla ödüllendirdi. maalesef son turda yedek atmak zorunda kaldığım için son sıraya düştüğümden, benim açımdan en iyi yarışma değildi ama beni zorlayan "infinite tumble"ı dünyaya göstermek zorunda olmamdı. o zamandan beri "infinite"i toplam olarak yüzlerce kere, 600 dönüşten fazla çalıştım ve rekor olarak 23 kesintisiz dönüşüm var. tabii ki tehlikesiz birşey değil; şimdiye kadar 2 kere yedek atmak zorunda kaldım ve 4 kere kanada dokunarak içine düşmekten son anda kurtuldum. hala öğrenecek çok şeyimiz var.
*********
referans: http://www.xcmag.com/Spinner/read/article.cfm?id=1277

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
SEMİHA
Mesajlar: 82
Kayıt: 02.02.2006, 10:38
Ad Soyad: Semiha Dinçel
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen SEMİHA » 1 on yıl 7 yıl önce (31.05.2006, 18:12)

Raul Rodriguez 'in infinity tumbling dünya rekoru videosu :
Videolar bölümüde eklemiştim ama konu ile ilintili olarak burayada eklemekte fayda var.

http://www.acrolac.com/videos.php

Sayfasından

Raul Rodriguez
Record du monde d'infinity tumbling
Acrolac2005

Açıklamasının yanındaki video .Download etmek isterseniz;Klaket'in üzerinde
mouse'a sağ tıklayarak gelen menu den "save target as " seçeneği ile inidirebilirsiniz.