SIV nedir?

Akrobasi-SIV Manevraları ve Speed Flying hakkındaki tüm yazılar.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
yigitmir
Mesajlar: 29
Kayıt: 27.02.2006, 12:36
Ad Soyad: Yigit Mir
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #1 gönderen yigitmir » 1 on yıl 8 yıl önce (27.02.2006, 12:43)

Selamlar... yeni geldim!...

SIV nin açılımını bilenler, ne olduğunu yazar mı?...

Teşekkürler...


Kullanıcı avatarı
ytokgoz
Mesajlar: 35
Kayıt: 18.02.2006, 20:33
Ad Soyad: User Name
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

siv nin acilimi

Mesaj #2 gönderen ytokgoz » 1 on yıl 8 yıl önce (27.02.2006, 17:55)

s.i.v.

"Simulation d'Incident en Vol" demek, fransizca


ingilizce acilimi:

simulated incidence in flight

yada turkcesi
taklit edilmis ucus tekrarlari gibi salak bir anlami var

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (27.02.2006, 23:36)

selamlar,

SIV'nin açılımından başlamışken zamanı olan ve bu işi bilen bi arkadaş SIV'nin ne olduğunu, hangi manevraları içerdiğini, neden yapıldığını yazabilirse iyi olur. konu ile ilgili ufak bi arşivimiz olmuş olur.

çok fena yazasım geldi ama zamansızlığın gözü kör olsun.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
Cenap Kahyaoglu
Mesajlar: 19
Kayıt: 20.11.2005, 23:34
Ad Soyad: Cenap Kahyaoglu
Şehir: Singapore
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Cenap Kahyaoglu » 1 on yıl 8 yıl önce (01.03.2006, 01:58)

SİV manevralar çok basit bir seriden oluşmakta. kapatmalar, stall (tam ve B-Stall), spin girişi ve çıkışı. bunun yanında başka birkaç hareket vardır fakat hepsi ilk olarak saydığım temellere dayanmaktadır.

DHV gibi testlerde bu tip manevraların belli bir zamanı vardır. Örneğin, pilot müdahalesi olmadan 4 saniye içinde kubbe kendi halinde açılmalı ve düz stabil bir uçuşa geçmeli. tabi, kubbenin sınıflandırmasına (başlangıç, performans falan) göre bu zaman dilimi değişmektedir.

saygılar.

Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen yilmaz » 1 on yıl 8 yıl önce (03.03.2006, 01:49)

Selamlar,,,,

SIV EĞİTİMİ

Eğitim için uygun yer ve koşullar : Su üzeri (deniz veya göl), en az 500m irtifa, stabil hava, telsiz, can yeleği,hazırda bekleyen speed bot
Pilot Seviyesi : Teorik derste başarılı minimum 30 uçuş
Amaç : Pilotun uygun koşullarda normalde yaşayabileceği acil durumları, su üzerinde ve güvenli koşullarda, uygulayarak acil durumdan kurtulma tecrübesi yaşamak,uçtuğu kanadı tanımak, pilotun kendisine ve kanada olan güveni sağlamak.

SIV Eğitimini Kapsayan Görevler
SIV 1 : Kulak kapama, speed basma, yunuslama, küçük wingover, % 25-40 Asimetrik, önden kapanma, B-line stolu, keskin 360'lar, spiral.
SIV 2 : Speed'li asimetrik kapanma, dalışta asimetrik, derin wingover, stol sınırı hissi ve full stol, spin sınırı hissi ve spin.

Kullanıcı avatarı
SEMİHA
Mesajlar: 82
Kayıt: 02.02.2006, 10:38
Ad Soyad: Semiha Dinçel
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

sıv çalışmaları özet bilgi

Mesaj #6 gönderen SEMİHA » 1 on yıl 7 yıl önce (30.05.2006, 15:36)

Merhaba;
Yararlı bir döküman,elimden geldiğince toparlamaya çalıştım.

Kaynak :http://www.bhpa.co.uk/members/documents/siv.pdf

SIV çalışmaları :

SIV Fransızca (Simulation d'Incident en Vol); teriminin kısaltmasıdır.Uçuşta karşılaşılan beklenmedik aksaklık,tersliklerin canlandırılması da ; diyebiliriz.

Uçuş sırasında meydana gelen teknik aksaklıkların tecrübeli bir SIV eğitmeni gözetiminde ve bilinçli olarak canlandırılması ve bu aksaklıklardan kurtulma manevralarının yine eğitmen kontrolünde pilot tarafından uygulanması ve kurtulma teknikleri,beceri ve refleksinin pilota kazandırılması ve deneyimlendirilmesi için yapılan bir çalışmadır.

Bu çalışmalar sırasında beklenmedik durumlar ve kapanmalar karşısında kanadınıza doğru giriş ve çıkış manevralarının nasıl verileceğini yaşayarak öğrenmeniz amaçlanır. Ayrıca güç ve karmaşık manevraları öğrenir ve pilotaj seviyenizi ilerletirsiniz.

Bu çalışmalar mutlaka su üzerinde ve canyeleği,telsiz,video kayıt ile yapılır.Su üzerinde yapılması güvenliği %100 sağlamaz bu nedenle sizi bir kurtarma botu bekler.

Bu çalışmalar bir pilot için gelişimini sağlayan vazgeçilmez temel eğitimlerden biridir.Hiç şüphesiz kapanmaları engellemeyi öğrenmek aktif uçuş becerileri arasında ilk ve temel sırayı alır.

İyi bir SIV çalışmasında;kanadınıza verdiğiniz komutlar,kanadınızdan aldığınız tepkiler ile hem onun hakkında çok şey öğrenirsiniz hemde kanadınızla spin,stall vbg. durumlarını hissederek deneyimlersiniz.

Çalışmalar bireysel beceri ve tecrübelere bağlı olarak pilotajınızı artırmaya yönelik olmalıdır. Kötü geçen bir SIV çalışması size hiçbir deneyim kazandırmaz ve pilotajınızın gelişimine zarar verir.

SIV çalışmaları yapabilmeniz için novice pilot olmanız yani FAI Para Pro 3. seviyesinde pilot olmalısınız.

ParaPro dökümanı nı ekteki linkte bulabilirsiniz.

http://www.fai.org/hang_gliding/filesto ... o_2005.zip


SIV çalışmalarının asıl amacı kanadınızın kullanım özelliklerini ve düz uçuş sırasındaki limitlerinizi öğrenmenizi sağlamak içindir.

SIV Öncelikle düz uçuşta beklenmedik bir durumun nasıl olduğunu hissetmenizi,tanımanızı sağlar ve bu durumlarda doğru tepkiyi nezaman ve nasıl vereceğinizi anlamanızı sağlar. Aynı zamanda size kurtarılması ümitsiz durumları tanıyarak yedek paraşütünüzü atma zamanını yaşayarak öğretir.

SIV çalışmaları normal düz uçuşun eğitimi DEĞİLDİR.

Uçuşlarımızda kullandığımız kanatlar akrobasi manevraları için üretilmemiştir. SIV alacağınız eğitmen ile bu kursu alırken neyi amaçladığınızı,neler yapabileceğinizi veya yapmak istediğinizi detaylı olarak konuşup anlaşmalısınız.Seviyenize ve tecrübenize bağlı olarak yapacağınız manevraları beraberce değerlendirmeli,hangi manevraları ne sayıda ve sırada yapacağınızı belirlemelisiniz.

Çalışma öncesinde ekipmanınızı kontrol ederek yedek paraşüt harness veya kanadınızın SIV çalışmalarına uygun,hasarsız ve eksiksiz olduğundan emin olmalısınız.

Spine girme,yedek açma,ardarda komplike manevralar yapma,kulak kapatıp spinegirme vbg.hareketler SIV çalışmalarının bir parçası değildir ve yapılması düşünülemez.

TAMAMEN EMİN OLMADIĞINIZ BİR ŞEYİ ASLA YAPMAYIN..!!!


SIV EĞİTİMİ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ADIMLAR :

1. SIV Çalışması için gerekli ekip kimlerden oluşmalıdır :
1.1 Sertifikali En az iki eğitmen eşliğinde olmalı.SIV Manevra ve
komutları veren tecrübeli ve sertifikalı eğitmen inilecek yerde hazır
bulunarak eğitimi yönetmeli.

1.2 Kurtarma botunda sürücü dışında sizi sudan çabucak çekip
çıkaracak en az iki kişi olmalı.

1.3 Eğitimi alan Pilot en az klüp(Novice-ParaPro3.seviye) pilotu
seviyesinde olmalı.

2. Çalışma bölgesi özellikleri :

2.1 SIV manevraları yereli hacime sahip olan Su üzerinde olmalı.

2.2 Temel SIV manevralarını yapabilecek seviyede irtifa alabileceği bir
take off ve güvenlikli bir şekilde iniş yapabileceği alan olmalı.

2.3 Pilot iniş sırasında tecrübeli bir pilot veya görevli gözetiminde
olmalı.


3. Gerekli donanım ve ekipman :

3.1 Yeterli güçte uygun bir kurtarma botu ve suya düşen pilota çabuk
erişip çıkaracak bir görevli.

3.2 Yeterli ve uygun özellikte bir telsiz kullanılmalı. Telsiz alıcısı
eğitimdeki pilotun üzerinden düşmeyecek şekilde,komut ve
görevlerini rüzgar sesine rağmen açık ve net bir şekilde
duyabileceğinden emin olunarak tutturulmuş olmalı. Eğer telsizde
problem olursa SIV manevraları iptal edilmeli. .

3.3 Pilot mutlaka canyeleği giymeli.Bu yelek Pilot un hareketlerini ve
harness kullanımı engellemeyecek şekilde olmalı.

3.4 Pilot mutlaka yedek paraşüt taşımalı ve bu paraşüt mutlaka kalkış
öncesi eğitmen tarafından kotrol edilmiş olmalı.

3.5 Sırttaki air-bag veya yüzme sağlayan ekipmanlar bu su
üzerindeki çalışmalardan önce çıkarılmış durumda olmalı.

3.6 Kanatlar uçuş öncesinde kontrol edilerek,cell ağızları,cell
duvarları,iplerin sağlamlığı ve bağlantı yerleri eğitmen tarafından
kontrol edilerek bir hasar olmadığından emin olunmalı.

3.7 Kanatlar pilotun ağırlığına uygun olmalıdır.

3.8 Karabinler kontrol edilerek uygun sertifikaya sahip karabinlerin
kullanıldığından emin olunmalıdır. Çalışma sırasında manevraların
videoya kaydedilmesi şiddetle tavsiye edilmektedir.

4.Uçuş öncesi uygulanması gereken eğitim prosedürü.

4.1 Tüm pilotlara SIV riskleri anlatılmalı ;Pilot nasıl bir risk aldığının bilincinde olmalı.Bu görevleri gönüllü bir şekilde yapıyor olmalıdır. Eğer eğitmen bir komut veriyor ise ve pilot kendinden emin değil ise bunu yapmaya yeltenmemelidir.Pilot manevralar sırasındaki tepkilerine dikkat ederek aşırı tepki vermenin yaratacağı tehlikelerin bilincinde olmalıdır.Acil bir durumda(yedek açmak) veya telsiz bağlantısı kuramadığında(düz uçuşu sağlayıp normalinişini yapmak) ne yapacağının biliyor olmalıdır.

4.2 Pilot yedek açmak prosedürü ve suya iniş prosedürü konusunda teorik ve pratik olarak eğitilmelidir.

4.3 Pilot manevraları ve kurtarma prosedürlerini kendisine önceden açıklandığı vede aktarıldığı şekilde doğru bir şekilde yerine getirmelidir. "Security in Flight" video kasetini bu konuda bir kaynak olarak şiddetle tavsiye ederiz.

4.4 Kanadınızın kullanım kılavuzunu dikkatle okumanızı ve anlamanızı tavsiye ederiz.

4.5 Tüm pilotlar bu eğitimin amacının,olası acil durumları kavramaya,tanımaya çalışmak,olası kötü durumları oluşmadan öngörmek ve bu durumlardan çabucak ve güvenli bir şekilde çıkmayı sağlamak olduğunu anlamalıdırlar.

5. Manevralar :

Çalışmayı yapacağınız bölgede ilk olarak uçuyorsanız ,Manevralara başlamadan önce kalkış,iniş alanlarını ve bölgeyi tanımak için mutlaka en az bir normal uçuş yapın.

Manevralar eğitmenizin seviyenize uygun bulduğu sırada ve sayıda yapılabilir. Her uçuş ta birden fazla manevrayıda çalışabilirsiniz. Birden fazla karmaşık manevraların aynı uçuşta çalışılması önerilmez.


SIV eğitimi alacak pilot temel wing-over çalışmaları,kulak kapatma,aktif pilotaj,360 dönüşler,ağırlık vererek dönüşler gibi temel uçuş manevralarında deneyimli olmalıdır.

5.1Asimetrik kapanma <50 % sağ ve sol olmak üzere. Bu kapanmalardan başarılı bir şekilde çıkıldığı sergilenmeli.

5.2 Asimetrik kapanma >50 % sağ ve sol olmak üzere. Bu kapanmalardan başarılı bir şekilde çıkıldığı sergilenmeli.

5.3 100 % kapatma . Bu kapanmadan başarılı bir şekilde çıkıldığı görülmeli.

5.4 Stall noktasını bulma anlama ve frenler ile başarılı bir şekilde çıkıldığı sergilenmeli.

5.5 "B"line stall. Başarılı bir şekilde çıkıldığı sergilenmeli.

5.6 Spiral dive. Başarılı bir şekilde çıkıldığı sergilenmeli.

5.7 Spin e giriş . Başarılı bir şekilde çıkıldığı sergilenmeli.

Kravat,Full stall gibi zorunlu olmayan manevraları kanadınızın çeşidine,tecrübenize ve seviyenize bağlı olarak SIV eğitmeniniz ile karşılıklı mutabaka varılarak çalışamalarınıza ekleyebilirsiniz.


6. Uçuş Sonrası :

6.1 Uçuş sonrası her manevranın video görüntüsü üzerinden eğitmenle birlikte değerlendirme yapılır.

6.2 Her uçuş sonrasında ekipman ve malzeme kontrol edilerek gözden geçirilmelidir. Tuzlu suya girmiş her malzeme duru su ile yıkanmalıdır. Karabinler çıkarılarak temizlenmeli ve ekipmanların paslanmasına karşı önlem alınmalıdır.


Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen derajan » 1 on yıl 7 yıl önce (19.09.2006, 18:17)


Kullanıcı avatarı
Sagitta
Mesajlar: 12
Kayıt: 20.06.2006, 02:02
Ad Soyad: H. Avni Ozan
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Sagitta » 1 on yıl 7 yıl önce (04.11.2006, 14:03)

SIV (Simulation d'Incident en Vol) kısaltması kelime olarak Fransızca ve "Havadaki kazaların simulasyonu yani havada kaza oluşumunun denenmesi, taklit edilmesi ile çalışma ifade ediyor..

Kullanıcı avatarı
SEMİHA
Mesajlar: 82
Kayıt: 02.02.2006, 10:38
Ad Soyad: Semiha Dinçel
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen SEMİHA » 1 on yıl 7 yıl önce (15.11.2006, 12:46)

Merhaba;
SIV çalışmalarının görüntüleri,tüm manevralar olmasa bile asimetrik,kravat,stall gibi manevralar var.

http://www.youtube.com/watch?v=bGCKU_GIY_g


http://www.youtube.com/watch?v=W0WRpk6vdIQ


http://www.youtube.com/watch?v=Z7uLA3_wzCg

İyi seyirler.

Kullanıcı avatarı
derebeyi2003
Mesajlar: 42
Kayıt: 25.01.2005, 02:12
Ad Soyad: Mehmet Çetinkaya
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen derebeyi2003 » 1 on yıl 7 yıl önce (10.01.2007, 16:56)

selam arkadaslar 2006 haziran ayinda DENHAVK ile birlikte gittigim oludeniz siv egitimi goruntulerini youtube' ye aktardim bu ise gonul veren ve yeni baslayanlara bilgi olmasi dilegi ile guruba yaziyorum
buradan egitimi veren hilmi hocayada birkez daha tesekkur etmek istiyorum

yer : oludeniz

kanat : aeros style DHV 1-2

pilot : mehmet cetinkaya

egitmen : hilmi ince

yunuslama : http://www.youtube.com/watch?v=ZdLomROaX3Q


frontak : http://www.youtube.com/watch?v=ZJskNS81lk4


wingover : http://www.youtube.com/watch?v=63mk_njGAm8


devami gelecek (firsat buldukca)

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 4 yıl önce (05.02.2010, 10:57)

Henüz bu tarz bir eğitim alınmamış bile olsa en azından insan zihninde birçok detayı canlandırabiliyor.
Çok faydalı bir konu.
Emeği geçenlere sonsuz teşekkürler...


Kullanıcı avatarı
altoelektro
Mesajlar: 170
Kayıt: 25.02.2009, 12:43
Ad Soyad: Ali Toy
Şehir: Uşak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen altoelektro » 1 on yıl 4 yıl önce (05.02.2010, 21:25)

Mehmet Bey bende biraz daha pratik ve uçuşlarımı çoğaltınca inş Hilmi Hocamdan sıv eğitimi alacağım,bu arada kanadınızda harika görünüyor kendisini çabuk toparlıyor,iyi uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
yppilot35
Mesajlar: 263
Kayıt: 18.08.2007, 18:48
Ad Soyad: Murat Binici
Şehir: İzmir/ Akşehir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen yppilot35 » 1 on yıl 2 yıl önce (17.11.2011, 21:31)