Merhaba;
SAT manevrasına çeşitli Kanat'ların tepkilerini ekteki database'de toplamışlar.
Çok güzel bir kaynak ...
"Sat Manevrası Acro serisi veya diğer manevraların temeli yada başlangıç noktasıdır.Fakat tüm kanatlar bu numarayı yapmaya uygun değildir.
Farklı ülkelerdeki pilotların işbirliği ile kanatların SAT manevrasını yapıp,yapamadıklarını ve karakteristik özelliklerini ve toparlıyoruz.
İnanıyorizki bu database farklı modeller hakkında dikkate alınacak bilgilere ulaşmamıza yardımcı olacak ve aynı zamanda başlangıç seviyesindeki pilotlara ve akrobasi pilotlarına referans kaynağı olacaktır."
http://www.ojovolador.com/eng/read/tecn ... rs_sat.htm
SAT manevrasına Kanatların tepkileri
Moderatör: Moderatör Ekibi
- daglar72
- Mesajlar: 343
- Kayıt: 25.05.2005, 00:39
- Ad Soyad: Abdullah Acar
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selamlar
sevgili semiha göndermiş olduğun linkte benim kanadımın da ismi geçiyor,türkçe ye çevirirmisin lütfen ,yani rahatlıkla sat manevrası yapabilirmiyim,malüm ilk okulu 7 yılda zor bitirdim
Keara M (DHV 2)
Pilot: Andreas Munting
Description Entry: Tends to collapse tip if entered too slowly
Description Exit: Abrupt exit into spiral with plenty of energy for the next manoeuvre.
*No weight-shift needed once in.
sevgili semiha göndermiş olduğun linkte benim kanadımın da ismi geçiyor,türkçe ye çevirirmisin lütfen ,yani rahatlıkla sat manevrası yapabilirmiyim,malüm ilk okulu 7 yılda zor bitirdim
Keara M (DHV 2)
Pilot: Andreas Munting
Description Entry: Tends to collapse tip if entered too slowly
Description Exit: Abrupt exit into spiral with plenty of energy for the next manoeuvre.
*No weight-shift needed once in.
- daglar72
- Mesajlar: 343
- Kayıt: 25.05.2005, 00:39
- Ad Soyad: Abdullah Acar
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu kanadı alan herkes kanadı rafa kaldırdı ,
olabilir,fakat ben eğitimimi ve ile ilk irtifa uçuşumu keara ile yaptım (ölüdeniz 1700*3 sorti) hala da uçuyorum gayet güvenli bir kanat çünkü sel ağızlarındaki kapanmasını engelliyen tel kafes sistemi sayesinde hiç tehlike arz edicek kapanma yaşamadım,ayriyetten kişiye göre değişir, %100 güvenlik istiyenler de hiç hava sporu ile uğraşmasın.
termiğiniz bol irtifanız çok olsun,sevgiler
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selamlar,
Uçmamanızı tavsiye eden Paradox değil, yanlış anlamayın. O kanat gerçekten güvenli bir kanat değil. Bunu söyleyenler, bu kanatla uçmuş olan, Türkiye'nin önde gelen ve yıllardır onlarca değişik kanatla uçmuş olan XC pilotlarıdır. Ayrıca uluslararası forumlarda da kanat ile ilgili yorumlar pek iç açıcı değil maalesef.
Kanadın kısa bir süre üretimde kalmış olduğu da küçük bir ek olsun.
Şimdiye kadar tehlike arz edecek bir kapanma yaşamamış olmanız, kanadın güvenli olduğunu göstermez. Ayrıca bu kanatla size ilk eğitimi veren ve irtifa uçuşu yaptıran arkadaşı da tebrik ederim, mangal gibi bir yüreği ve kaygısız bir bünyesi varmış!
Not: Size kim "tel kafes sistemi" var dedi? Öyle bişey yok o kanatta. Valf denen kumaş parçaları var, Bu da speed bastığınızda kapanmayı zorlaştırma amacıyla konulmuş. Tel ne alaka şimdi?
Sevgiler.
kişiye göre değişir, %100 güvenlik istiyenler de hiç hava sporu ile uğraşmasın.
Uçmamanızı tavsiye eden Paradox değil, yanlış anlamayın. O kanat gerçekten güvenli bir kanat değil. Bunu söyleyenler, bu kanatla uçmuş olan, Türkiye'nin önde gelen ve yıllardır onlarca değişik kanatla uçmuş olan XC pilotlarıdır. Ayrıca uluslararası forumlarda da kanat ile ilgili yorumlar pek iç açıcı değil maalesef.
Kanadın kısa bir süre üretimde kalmış olduğu da küçük bir ek olsun.
ben eğitimimi ve ile ilk irtifa uçuşumu keara ile yaptım (ölüdeniz 1700*3 sorti) hala da uçuyorum gayet güvenli bir kanat çünkü sel ağızlarındaki kapanmasını engelliyen tel kafes sistemi sayesinde hiç tehlike arz edicek kapanma yaşamadım
Şimdiye kadar tehlike arz edecek bir kapanma yaşamamış olmanız, kanadın güvenli olduğunu göstermez. Ayrıca bu kanatla size ilk eğitimi veren ve irtifa uçuşu yaptıran arkadaşı da tebrik ederim, mangal gibi bir yüreği ve kaygısız bir bünyesi varmış!
Not: Size kim "tel kafes sistemi" var dedi? Öyle bişey yok o kanatta. Valf denen kumaş parçaları var, Bu da speed bastığınızda kapanmayı zorlaştırma amacıyla konulmuş. Tel ne alaka şimdi?
Sevgiler.
- selim_gurbuz
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 17.02.2007, 19:37
- Ad Soyad: Selim Gürbüz
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- muygur
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 14.07.2007, 00:54
- Ad Soyad: Muvaffak Uygur
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Keara M (DHV 2)
Pilot: Andreas Munting
Description Entry: Tends to collapse tip if entered too slowly
Description Exit: Abrupt exit into spiral with plenty of energy for the next manoeuvre.
*No weight-shift needed once in.
Merhaba, hasbel kader çevireyim konu çok dağılmadan
SAT'a girişte : çok yavaş girildiği takdirde kanat ucundan kapatmaya meyilli
SAT'tan çıkışta : beklenmedik şekilde çıkış ve manevraya geçerken bir hayli enerji ile spirale giriş
* SAT'a girdikten sonra ağırlık değiştirmeye gerek duyulmuyormuş. ( Ben daha SAT kısmına geçmedim umarım ne demek istediğini anlamışsındır.
İyi huylu termiklerle dolu uçuşlar dilerim.