SAT manevrasına Kanatların tepkileri

Akrobasi-SIV Manevraları ve Speed Flying hakkındaki tüm yazılar.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SEMİHA
Mesajlar: 82
Kayıt: 02.02.2006, 10:38
Ad Soyad: Semiha Dinçel
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

SAT manevrasına Kanatların tepkileri

Mesaj #1 gönderen SEMİHA » 1 on yıl 7 yıl önce (24.04.2006, 14:34)

Merhaba;
SAT manevrasına çeşitli Kanat'ların tepkilerini ekteki database'de toplamışlar.
Çok güzel bir kaynak ...

"Sat Manevrası Acro serisi veya diğer manevraların temeli yada başlangıç noktasıdır.Fakat tüm kanatlar bu numarayı yapmaya uygun değildir.
Farklı ülkelerdeki pilotların işbirliği ile kanatların SAT manevrasını yapıp,yapamadıklarını ve karakteristik özelliklerini ve toparlıyoruz.

İnanıyorizki bu database farklı modeller hakkında dikkate alınacak bilgilere ulaşmamıza yardımcı olacak ve aynı zamanda başlangıç seviyesindeki pilotlara ve akrobasi pilotlarına referans kaynağı olacaktır."


http://www.ojovolador.com/eng/read/tecn ... rs_sat.htm


Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 20:20)

selamlar
sevgili semiha göndermiş olduğun linkte benim kanadımın da ismi geçiyor,türkçe ye çevirirmisin lütfen ,yani rahatlıkla sat manevrası yapabilirmiyim,malüm ilk okulu 7 yılda zor bitirdim :D

Keara M (DHV 2)
Pilot: Andreas Munting
Description Entry: Tends to collapse tip if entered too slowly
Description Exit: Abrupt exit into spiral with plenty of energy for the next manoeuvre.
*No weight-shift needed once in.

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 20:27)

Keara ile sat değil uçmanı bile tavsiye etmeyebilirler :) Yanlış anlaşılmasın senden değil , keara dan dolayı ciddi riskler var. Bu kanadı alan herkes kanadı rafa kaldırdı , başkasına bile satmak istemiyorlar. Sattıkları kişiyi riske sokmamak için.

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 20:55)

Bu kanadı alan herkes kanadı rafa kaldırdı ,

olabilir,fakat ben eğitimimi ve ile ilk irtifa uçuşumu keara ile yaptım (ölüdeniz 1700*3 sorti) hala da uçuyorum gayet güvenli bir kanat çünkü sel ağızlarındaki kapanmasını engelliyen tel kafes sistemi sayesinde hiç tehlike arz edicek kapanma yaşamadım,ayriyetten kişiye göre değişir, %100 güvenlik istiyenler de hiç hava sporu ile uğraşmasın.
termiğiniz bol irtifanız çok olsun,sevgiler

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen onursan » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 23:18)

selamlar,

kişiye göre değişir, %100 güvenlik istiyenler de hiç hava sporu ile uğraşmasın.


Uçmamanızı tavsiye eden Paradox değil, yanlış anlamayın. O kanat gerçekten güvenli bir kanat değil. Bunu söyleyenler, bu kanatla uçmuş olan, Türkiye'nin önde gelen ve yıllardır onlarca değişik kanatla uçmuş olan XC pilotlarıdır. Ayrıca uluslararası forumlarda da kanat ile ilgili yorumlar pek iç açıcı değil maalesef.

Kanadın kısa bir süre üretimde kalmış olduğu da küçük bir ek olsun.

ben eğitimimi ve ile ilk irtifa uçuşumu keara ile yaptım (ölüdeniz 1700*3 sorti) hala da uçuyorum gayet güvenli bir kanat çünkü sel ağızlarındaki kapanmasını engelliyen tel kafes sistemi sayesinde hiç tehlike arz edicek kapanma yaşamadım


Şimdiye kadar tehlike arz edecek bir kapanma yaşamamış olmanız, kanadın güvenli olduğunu göstermez. Ayrıca bu kanatla size ilk eğitimi veren ve irtifa uçuşu yaptıran arkadaşı da tebrik ederim, mangal gibi bir yüreği ve kaygısız bir bünyesi varmış!

Not: Size kim "tel kafes sistemi" var dedi? Öyle bişey yok o kanatta. Valf denen kumaş parçaları var, Bu da speed bastığınızda kapanmayı zorlaştırma amacıyla konulmuş. Tel ne alaka şimdi?

Sevgiler.

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (01.05.2007, 00:39)

Selamlar...
Ben Semiha hanım veya her hangi birinden linkteki yorumun türkçe anlamını rica ettim elli tane nasihat aldım :D

Not: tamam kanatta Valf denen kumaş parçaları var fakat ayriyetten de seller de tel ile desteklenmiş.
Sevgiler :)


Kullanıcı avatarı
selim_gurbuz
Mesajlar: 48
Kayıt: 17.02.2007, 19:37
Ad Soyad: Selim Gürbüz
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen selim_gurbuz » 1 on yıl 6 yıl önce (01.05.2007, 04:14)

Selam arkadaşlar Advance beta3 satta çok iyi bence defalarca sata sp ye girdim ve hiç bir sorun yaşamadım her uçuşumda sat sp yapıyorum bir problem yok



Selim GÜRBÜZ

Kullanıcı avatarı
muygur
Mesajlar: 92
Kayıt: 14.07.2007, 00:54
Ad Soyad: Muvaffak Uygur
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen muygur » 1 on yıl 6 yıl önce (18.08.2007, 02:00)

Keara M (DHV 2)
Pilot: Andreas Munting
Description Entry: Tends to collapse tip if entered too slowly
Description Exit: Abrupt exit into spiral with plenty of energy for the next manoeuvre.
*No weight-shift needed once in.

Merhaba, hasbel kader çevireyim konu çok dağılmadan :)
SAT'a girişte : çok yavaş girildiği takdirde kanat ucundan kapatmaya meyilli
SAT'tan çıkışta : beklenmedik şekilde çıkış ve manevraya geçerken bir hayli enerji ile spirale giriş
* SAT'a girdikten sonra ağırlık değiştirmeye gerek duyulmuyormuş. ( Ben daha SAT kısmına geçmedim umarım ne demek istediğini anlamışsındır. :)
İyi huylu termiklerle dolu uçuşlar dilerim.