federasyon başkanından beklentilerimiz

Türkiye Hava Sporları Federasyonu hakkında haberler, tartışmalar, bilgiler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

federasyon başkanından beklentilerimiz

Mesaj #1 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (27.01.2013, 10:25)

7 Şubatta yapılacak Federasyon Başkanı Seçimlerinde her kim seçilirse şimdiden hayırlı olsun. Seçilen kişinin bu camianın kendisinden neler beklediğini bilmesi adaylık sürecini daha iyi değerlendirmesine sebep olacaktır. Her kulübün özgürce beklentilerini ve çözülmesi gereken problemlerini, önerilerini paylaşabileceği bir başlık olması gerektiğini düşündüm ve bu başlığı açtım. Bu camianın tabanını oluşturan kulüplü ya da ferdi olarak bu sporu yapan, başlangıç seviyesinden ileri seviyeye kadar tüm pilotları kapsayan bir başlıktır. Herkes rahatlıkla yorum yapabilir.


Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yilmaz » 1 on yıl 1 yıl önce (28.01.2013, 21:15)

Selamlar Herkese,
Geçtiğimiz federasyon döneminde çok faal olamasam da eğitimi kurulunda görev aldım, toplantıların bir kısmına katıldım. vs. vs.
Bana göre temel ve öncelikli iki konuya değinmek ve Başkan adaylarının bu konudaki çözüm önerilerini merak ediyorum.

1. Eğitim sisteminin kurulması sertifikalandırmanın başlaması ve işlerliğinin devam etmesi.
Mevcut eğitim kurulu, ülkenin dört bir yanında bulunan hatrı sayılır sayıda pilot yetiştirmiş tecrübeli eğitmenlerdi. yılda 3-4 kez toplanarak, konular tartışılıp ortaya bir çok döküman çıktı. işin büyük bir kısmı halledildi fakat epey zaman aldı. Bu arada, asıl gecikme, İlk federasyon eğitmenlerinin nasıl belirleneceği noktasında yanlış yönlendirilmeden kaynaklanmıştır.

Benim gördüğüm şudur ki zaten kendi işi ve mesaisi olan kişilerle, gönüllülük esasına dayalı çalışmalarla Federasyon eğitim sistemini kurmak ve yürütmek, (Özellikle yürütmek asıl mesele) maalesef imkansızdır. Özerk olmadığı için, federasyon bütçesinden profesyonel ekip kurmanın yolu da kapalı olduğu ifade edilmektedir.
Belkide bu konuda açık bir kapı var fakat mevcut yönetim bulamamıştır/yada açık kapı yoktur.???

Bu konuda başkan adaylarının çözüm önerilerini açıklamalı olarak duymak isterim???

2.SHGM uçuş yerleri notam durumları: Bu durum ülkenin birçok uçuş bölgesinde problemdir.
Ben durumu Ankara Ayaş için anlatmak istiyorum.
Ayaş, 4. Ana jet üssüne yaklaşık 11km uzaklıkta ve jetlerin uçuş alanı içerisindedir. Hafta içi uçmak kesinlikle tehlike arz etmektedir. Bildiğim kadarıyla h.içi uçulmamaktadır.

Ayaş aynı zamanda, Esenboğa hava limanının yolcu uçakları için yaklaşma paternidir ve tepenin tam üzerinden hafta içi 3.600mt, hafta sonu 2.200mt irtifadan yolcu uçakları geçmektedir.

Daha önce 2-3 kez yolcu uçakları ile benzer irtifalarda karşılaşmalar yaşanmış hatta medyada epey dile gelmiştir. Bir kaç gözaltı vb durumdan sonra Ayaş'ta uçuşlar devam etmektedir. Hava trafikle ilgili bir düzenleme yapılmamıştır. Düzenleme yapılmadığı sürece, yolcu uçakları ile karşılaşmalar olacaktır ve korkulan çarpışmanın olma olasılığı yüksektir.

Her ne kadar Ayaş üzerinde 2.100 mt nin üzerine çıkmak yasak denilse de, kurallar en bilinçli bildiğimiz pilotlar tarafından dahi ihlal edilmektedir. Ayrıca bazı pilotlar vario GPS kullanmadan uçmaktadır.

Korkulan çarpışmaya engel olmak şarttır.
Bunun için
2.1. Ayaş kalkış pistine jandarma/polis dikerek uçuşlara izin vermemek (Bunu kesinlikle istemiyoruz ama yolcu uçağının düşmesinden iyidir.)
2.2. Uçak Yaklaşma paternlerinde yapılacak küçük düzenlemeler yada hafta içi notamının hafta sonu devam etmesi.

İkinci olasılığın olabilirliği eş dost ilişkileri ile araştırılmış ve yapılabilirlik bilgisi edinilmiştir.

DHM ve SHGM olaya olumlu bakmakla birlikte, Kurumsal başvuru yolunu izlememizi tavsiye etmiştir. Mevcut Federasyon ülke geneli için başvuruda bulunmuş fakat henüz sonuç elde edilememiştir.

Ayaş'ta olabilecek kötü senaryo, sporun tüm ülkede yasaklanmasına yada sınırlandırılmasına sebep olabilir. Geçtiğimiz yaz yaşanan karşılaşmada SHGM, tüm illere izinsiz uçmak yasaktır diye yazı gönderdiğini hatırlıyorum.

Seçim öncesi için belki özel inceleme gerektiren bir konu belki ama. Hazır dikkatler Foruma ve seçime odaklanmışken önemli gördüğüm bu konuyu araya sıkıştırmak istedim.

Ayaş'ta gerekli hava trafik düzenlemeleri yapılmadan, özellikle yaz aylarında uçulmaması taraftarıyım. Çünkü 2100mt yi geçmeme konusunda başta kendime sonra camiaya hiç güvenmiyorum...

Evet fazla uzatmadan, Başkan adaylarının SHGM ve notam konusunda izleyecekleri yollar, Ayaş vb gibi kıymetli uçuş bölgelerinin notamlanması vs. vs.

Saygılar

Yılmaz AÇIKGÖZ

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (29.01.2013, 17:35)

Merhaba Yilmaz
Guzel sorular...
Bilgisayarimin basina gecince aciklamaya calisacagim.

Semih

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 10:54)

Yılmaz'ın dile getirdiği konuların içerisindeki " 1. Eğitim sisteminin kurulması sertifikalandırmanın başlaması ve işlerliğinin devam etmesi. " konusu camianın en önemli meselelerinden birisidir.

Çarpıcı olacağına inandığım bir örnek vermek istiyorum. Denizli'de yapılan son Türkiye Şampiyonasında bildiğiniz gibi yerel idare destek vermedi. Sebebi muallakta gibi görünse de aslında sebebi pek muallak değil. Vali ile yarışmaya destek konusunda yapılması gerekenlerle ilgili görüşmeye gittiğimizde kendisi direk olarak görüştüğümüz günden 2 hafta önce Pamukkale eğitim tepesinde eğitim uçuşu esnasında beli kırılan öğrenci kızı sordu. Bu kızın geçirdiği kazanın nedeni nedir diyerek 15 20 dk bu sporun riskli spor olduğunu düşündüğünü beyan etti. Her ne kadar dirensek de maalesef fikri değişmedi ve daha önceden destek vereceğini beyan ettiği yarışmaya destek vermedi.

Pamukkale bayrak tepede beli kırılan üniversite öğrencisine eğitim veren arkadaşlar her hangi bir soruşturma geçirmedi. Eğitim verenlerin eğitim vermeye yetkin olup olmadıklarını denetleyen her hangi bir denetim mekanizması, sınıflandırma, lisanslandırma olmadığı için yaşanılan problem bir şampiyonanın kıt kanaat imkanlarla yapılmasına sebep oldu. Üstelik Çameli'nde yapılacak Türkiye Şampiyonası içinde valilik ilk başta kesinlikle karşı çıktı ama araya giren Denizli Millet Vekili durumu toparladı.

Sonuç itibari ile eğitim sistemi konusu federasyon başkanının listesinde ilk sırayı alması gereken konudur. Camiamızın kanayan yarasıdır. Esen kalın.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 11:48)

yilmaz yazdı:Benim gördüğüm şudur ki zaten kendi işi ve mesaisi olan kişilerle, gönüllülük esasına dayalı çalışmalarla Federasyon eğitim sistemini kurmak ve yürütmek, (Özellikle yürütmek asıl mesele) maalesef imkansızdır. Özerk olmadığı için, federasyon bütçesinden profesyonel ekip kurmanın yolu da kapalı olduğu ifade edilmektedir.
Belkide bu konuda açık bir kapı var fakat mevcut yönetim bulamamıştır/yada açık kapı yoktur.???

Bu konuda başkan adaylarının çözüm önerilerini açıklamalı olarak duymak isterim???

Bu çalışmaların gönüllülük üzerinden yürümesi pratik olarak mümkün değildir. Çalışanlar ücretlendirilmelidir ve emeklerinin hakkını almalıdır.
Devletin bu konuya ayıracak kaynağı vardır ve bu para bundan daha iyi bir sebeple harcanamaz.
Problem kaynağın kullanımı tıkayan engelleri kaldırmaktır ve yönetim bu konuda başarısız kalmıştır. Dün Albatros külübü ile yaptığımız ortak toplantıdan Tahsin abinin söylediklerinden bire bir alıntı yaparak iletiyorum. "Ben devletin kaynağını hareke geçiririm, Geçiremezsem çevremdeki varlıklı iş adamlarından bu parayı bulurum, oda olmazsa çıkarır cebimden veririm... Bu çalışmanın yapılamamasının mazereti olamaz!"

yilmaz yazdı:2.SHGM uçuş yerleri notam durumları: Bu durum ülkenin birçok uçuş bölgesinde problemdir.
Ben durumu Ankara Ayaş için anlatmak istiyorum.
Ayaş, 4. Ana jet üssüne yaklaşık 11km uzaklıkta ve jetlerin uçuş alanı içerisindedir. Hafta içi uçmak kesinlikle tehlike arz etmektedir. Bildiğim kadarıyla h.içi uçulmamaktadır.

Ayaş aynı zamanda, Esenboğa hava limanının yolcu uçakları için yaklaşma paternidir ve tepenin tam üzerinden hafta içi 3.600mt, hafta sonu 2.200mt irtifadan yolcu uçakları geçmektedir.

Daha önce 2-3 kez yolcu uçakları ile benzer irtifalarda karşılaşmalar yaşanmış hatta medyada epey dile gelmiştir. Bir kaç gözaltı vb durumdan sonra Ayaş'ta uçuşlar devam etmektedir. Hava trafikle ilgili bir düzenleme yapılmamıştır. Düzenleme yapılmadığı sürece, yolcu uçakları ile karşılaşmalar olacaktır ve korkulan çarpışmanın olma olasılığı yüksektir.

Her ne kadar Ayaş üzerinde 2.100 mt nin üzerine çıkmak yasak denilse de, kurallar en bilinçli bildiğimiz pilotlar tarafından dahi ihlal edilmektedir. Ayrıca bazı pilotlar vario GPS kullanmadan uçmaktadır.

Korkulan çarpışmaya engel olmak şarttır.
Bunun için
2.1. Ayaş kalkış pistine jandarma/polis dikerek uçuşlara izin vermemek (Bunu kesinlikle istemiyoruz ama yolcu uçağının düşmesinden iyidir.)
2.2. Uçak Yaklaşma paternlerinde yapılacak küçük düzenlemeler yada hafta içi notamının hafta sonu devam etmesi.

İkinci olasılığın olabilirliği eş dost ilişkileri ile araştırılmış ve yapılabilirlik bilgisi edinilmiştir.

DHM ve SHGM olaya olumlu bakmakla birlikte, Kurumsal başvuru yolunu izlememizi tavsiye etmiştir. Mevcut Federasyon ülke geneli için başvuruda bulunmuş fakat henüz sonuç elde edilememiştir.

Ayaş'ta olabilecek kötü senaryo, sporun tüm ülkede yasaklanmasına yada sınırlandırılmasına sebep olabilir. Geçtiğimiz yaz yaşanan karşılaşmada SHGM, tüm illere izinsiz uçmak yasaktır diye yazı gönderdiğini hatırlıyorum.

Seçim öncesi için belki özel inceleme gerektiren bir konu belki ama. Hazır dikkatler Foruma ve seçime odaklanmışken önemli gördüğüm bu konuyu araya sıkıştırmak istedim.

Ayaş'ta gerekli hava trafik düzenlemeleri yapılmadan, özellikle yaz aylarında uçulmaması taraftarıyım. Çünkü 2100mt yi geçmeme konusunda başta kendime sonra camiaya hiç güvenmiyorum...

Evet fazla uzatmadan, Başkan adaylarının SHGM ve notam konusunda izleyecekleri yollar, Ayaş vb gibi kıymetli uçuş bölgelerinin notamlanması vs. vs.

Saygılar

Yılmaz AÇIKGÖZ


Yaklaşma patternlerini incelemek ve Ayaş kalkışlı uçuş hatlarının nerlerden geçtiğine, ve ulaşılan yüksekliklere bakmak için 20-08 2012 tarihli Ulusal mesafe rekorunun kırıldığı günü inceledim...

O gün en iyi mesafeler
Yurdaer Etike
Ziya Hacıalioğlu
Ali Karaca tarafından yapılmış...

Bu uçuşta Ayaş üzerinde Yurdaer 2400m, Ziya 2330, Durali 2769 m ye kadar çıkmış...Diğer trackları incelemedim ama onlarında farklı çıkacağını zannetmiyorum
Yukarıda durumdan bütün bu uçuşların hava sahasından geçtiği ve dolayısıyla yasal olmadığı çıkartılabilir.

Kural 1:
Hiçbir uçuş tanımlanmış hava sahasından geçmemelidir( Özel izinler hariç)
Kural 2:
Hava sahası ihlal edilen hiçbir uçuş yasal değildir ve sorumluları hakkında işlem yapmak federasyonun görevidir
Kural 3:
XC uçuşu yapabilmek için en azından, hava sahaları haritalarını okuyabilmek ve gerekli hesaplamaları yapabilecek ehliyete ve enstrümanlara sahip olmak gerekir( Kulüp pilotu teorik sınavında olması gerekenler)
Kural 4:
Ehliyetli pilotlar hava sahası ihlali yaparlarsa yapılan ihmalin büyüklüğü ile orantılı olarak ehliyetin( Lisansın) süreli veya süresiz olarak iptali uygulanmalıdır.

Görüldüğü gibi aslında oraya jandarma dikmeye gerek yok.. Yapılması gereken şey kuralları belirlemek ve hava sahalarını tanımlamaktır. SHGM den birisi Leonarda uçuş kayılarını incelerse yapılan bütün ihmalleri kesin delilleri ile beraber görebilecektir.

Diğer yandan;
Uçakların Ayaş üzerinde tehlike arz etmeleri için yaklaşmanın Kuzey Batı Batı yönlerinde gerçekleşmesi gerekir. Buda rüzgarın Doğu Güney Doğu yönünde geldiği zaman karşılaşılan bir durumdur.
Bu şartlarda Ayaş kalkışında zaten uçuş yapılamaz veya yapılan uçuş yaklaşma paternleri ile kesişmez..
Ayrıca SHGM neden hafta arası 3600 Hafta sonları 2200 irtifa limiti koymuştur? Şu sebepten.. Muhtemelen Askeri uçakların kalkışına ve alçak uçuşlarına mani olmamamak için...
Buradan yola çıkarak uçakların daima 3600m üstünde emniyetli bir şekilde yaklaşabileceği (zaten yaklaşmaktadırlar)varsayılabilir. Gerekli başvuru teknik izahatı ve gerekçeleri ile (DHM ile kordineli)yapılırsa düzenlenmenin yapılmaması için bir sebep kalmıyor.
Buradan yine THSF nin gereki başvuruyu gerçekleştirmediği, gerçekleştiremediği veya yanlış gerçekleştirdiği kanısına varmak mümkündür.
Biz göreve gelirsek bunu bu şekilde yaparız. Göreve gelen her adayın teknik kadrosuda bu şekilde yapmalıdır.
Yapamayacak adaylar göreve gelmemelidir.

Semih

Kullanıcı avatarı
baytur
Mesajlar: 137
Kayıt: 09.09.2007, 19:25
Ad Soyad: Bayram Turgut
Şehir: İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen baytur » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 13:04)

Enver Oral beyin de aday olduğu artık deklare edilmiştir. Öncelikle aşağıya yazacaklarım sadece beni bağlar, tamamı kişisel görüşüm olup, herhangi bir topluluk veya kişiyle ilişiği yoktur.

Benim Federasyon Başkanı aylarından isteklerim;

1-38 delege oyu seçime yansımamıştır. Delege çıkartıp oyu az kulüpler haksızlığa uğradığını, fazla olanlarda insafsızca eleştirildiklerini söylüyorlar. Delegesi olmayıp, bu spora yıllarca hizmet verenlerde bu nasıl adalet diye haykırıyor. GSM bir sistem uygulamıştır, zaten camianın geniş temsilini sağlamak ve adil olmak gibi bir keyfiyetleri yoktur, hukuki olmak zorundalar, manüpulasyon yapıldığını düşünen gider dava açar. Kaldı ki bu Hava Sporları Federasyonu.

Ancak camia ve ilgililer GSM ye daha fazla veri verebilseydi, seçime 70 faklı kulüp birer delelegeyle giderdi ve geniş tabanlı, daha az tartışmalı bir seçim olabilirdi. CAT1, CAT2, FAI, pre-next PWC, NAC vs. konuları beni aşıyor. Sadece geçmiş federasyon tarafından B kategorisi (ikinci lig gibi) fikrine destek verilse, sulandırılmadan altyapısı olan festivaller yarışma formatına sokulsa ve kayıt altına alınsa idi. Bu gelişmeye açık, kulüp ve sporcuların önünü açacak en iyi yöntem olurdu diye düşünüyorum. Kendileri ne düşünüyor? sistem? maddi destek? gözlemci-hakem gönderilmesi? En önemli konu, kaynak kulüplere değil, etkinliklere ayrılmalıdır ve şeffaflık temel ilke olmalıdır. Yani ne kadar ekmek, o kadar köfte.

Bakınız: bozdağ xc open 2012 yarışması 21-22-23 http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=55816#55816

2- Kalkış tepeleri ve iniş alanlarının İl GSGM lerine tahsisi. Bildiğimiz gibi bu alanlar Orman Bölge Müdürlüğünün sorumluluğu altında ve her an kaybetmekle karşı karşıyayız. Ormanlı vakası nedeniyle Alim Bey tahsis sürecinin ne kadar sıkıntılı, maliyetli ve uzun bir süreç olduğunu çok iyi biliyor. Manisa'da Arif Bakkaloğlu'nun yaptığı gibi THSF il temsilcileri bu konuda daha aktif çalışabilirlerdi. İl GSGM, bu alanlar kendilerine tahsis edildiğinde kalkış tepelerini yamaç paraşütü faliyet alanı olarak belirler, ulaşım vb yönünden ıslah eder, iniş alanlarını da belediyelere başvurarak koruma altına aldırabilirdi. Kendilerine soruyorum? İl temsilcilerini nasıl daha aktif hale getirilecekler? Tahsis işlemlerini yaptırarak kalkış ve iniş alanları nasıl korunacak?

Bakınız: Manisa ya havaalanı. http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=66989#66989
ormanlı iptal mı? http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=58823#58823

3-SHGM ve NOTAM konusu. İzin konusunda ileriki günlerde de kulüpler kendileri mi prosedürleri takip edecek? En azından çok uçulan alanlar için, il temsilcileri veya THSF tarafından düzenli izin başvurusu yapılıp, izin alındığında kalkış alanından uçmak isteyenlere bildirilecek mi?

Bakınız: acil sivil havacılık uçuş izni istiyor!!! http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=66304#66304

5-İletişim sorunu ve bilgilendirme. THSF nin veb sitesi çok kötü. THSF ile kulüpler ve sporcular iletişim kuramıyor. Ne ilginçtir ki, bir zamanlar tukaka denilen hiç bir resmiyeti olmayan YPFORUM, camianın sivil toplum örgütü olmuş ve rüştünü ispatlamıştır. Aç tavşanlar zıpladıkça, insanlar burada sapla samanı ayırt etmeye başladı. İleride Başkan adaylarımız icraatlarını bize nasıl duyuracak? Bu arada aracılar ile bizden biri olduğu görüntüsünü veren Nihat Bey neden bu foruma hiç yazmıyor, delegesi olmayan kulüpler veya kulübü olmayan pilotlar kendisinin fikirlerini nasıl öğrenecek?

6-THK nın hukuki durumu ve hukuka aykırı işleri. Bu konuda yasal süreç başlatacaklar mı?

Bakınız: http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=56742#56742

7-Eğitim, lisanslama, TPS, A kategorisi ulusal ve uluslararası yarışmalar, ticari tandem vs. vs.

8-... sorunlar saymakla bitmiyor, bunlar benim önceliklerim.

İstanbul Hava Sporları=Polat Kemal Akyüz yazdı:Unutmayalım ki ilerde tekrar seçimler olacak, bu safhadaki duruşunuz kişiliğinizi ve amacınızı temsil edecek, bu başkanlığa kişisel hırslarınız için mi yoksa camia için mi aday oluyorsunuz, bu ön seçim ve sonrasındaki seçimde tutarlılığı bunun en somut göstergesi olacaktır.

Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz. Sağolsunlar bazı kurumlar sayesinde, ortada fazlaca bir icraat yok, başarılabilenler o nedenle çok değerli. Ben sadece adaylardan ne yapacaklarını değil, buna ait sistemlerini, kriterlerini ve en önemlisi İLKELERini ve ETİK değerlerini de ortaya koymalarını istiyorum. Ki koşullar izin vermedi dediklerinde bile hesap sorabileyim. Kervan yolda düzülür mantığına karnım tok. Başkaları kervan düzecek diye, hepimiz bahtsız bedeviye döndük.

Başkanlar roman yazmayacak ve akademide de ders vermeyeceklerine göre, yamaç paraşütü camiasının surunlarını bilmeleri, çözüm üretecek ekibi kuracak ve yönetecek iradeyi sergilemeleri kendi adıma yeterli. Gönlümde ki başkan Semih Sayir, o aday olmadığına göre hak eden kazansın. Ortak irade ve akıl bugün amacına ulaşamasa bile, bu kadar sorunumuz olduğu müddetçe, ileride sivil tolum örgütü olarak çok işimize yarayacaktır. Delegelere ve adaylara başarılar dilerim.

Saygılar,

Not: Çok uzun oldu özür dilerim, site yöneticisi mesaj boyutuna sınır koysa iyi olacak galiba.


Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen yurdaeretike » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 13:53)

Yine Semih ya bilgisi yetmediğinden, ya da her zaman yaptığı gibi insanları suçlarken araştırma yapma gereği duymadan, diğer arkadaşların verdiği bilgilerin doğru olduğunu varsayarak, yalan yanlış şeyler yazmış. Ekte verdiğim hava sahası haritasını okuyabilenler, Ayaş üzerinden geçen yaklaşma hattında uçaklar için alt sınırın 9.000 feet = 2.743 metre olduğunu görecektir.

Notam'ın ne olduğunu bilenler, notam'ın hava sahası sınırlaması olmadığını da bilirler. Belirtilen uçuşta ben ve Ziya hava sahası kuralları açısından gerekli marjı bırakarak uçuşumuzu gerçekleştirdik.

Hava sahası kullanımı ile ilgili görüşlerimi vakit bulduğumda blog'umda paylaşacağım.

Bu arada, bu uçuşun yasal olmadığı ile ilgili isteyen yasal mercilere suç duyurusunda bulunabilir. O zaman suç mu değil mi görürüz. Böylece camiaya da faydamız olur.


Yurdaer
Dosya ekleri
ENR 6.1.pdf
(974.18 KiB) 1377 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ziya » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 15:06)

oo yeahhh :)
Mevzuya gelll,ucusun incelenmesi ve sonucun ne cikacagiyla ilgili merakim costu sel oldu. H.ici h.sonu ikilemiyle ilgili irtifa degisgeninin ucusun yapildigi gunun resmi tatil olan bayrama denk geldiginide belrtirseniz dilekcenizde bidaha ugras olmasin.
Burdan cikacak sonuca gore elimizden alinacak ucus sertifikasindan kastin thsf sporcu lisansi mi? Fai para-pro lisansimi? Her ikisinede de gozunu kestiysen ayni zamanda thk yada sikayet dilekcesinde bulun. Eger her iki taraftanda bisey cikmaz ise bizlerde resmi rekor olarak basvurumuzu yapariz. Cikar ise yapacak bisey yok veririz geri ucunda olum yok ya.

ha yapilacak incelemelerde kapsami genisetip Ayastan yapilan ucuslarin tamamini incelerlerse ve burada sorunlar oldugu kararina varip ucuslari yasaklarlarsa, onca toplulugun ucusunu yaptigi yeri sayende kaybettikleri icin arkadaslarin sana da soyleyecekleri olacaktir. Yurdaere Ziyaya saracam diye gitti yere dikkatini cekerim. Seni cok rahatsiz ediyorsa ucusu inkar edeyim, logu sileyim,adini aniyayim onemli degil, ama Ayasi yakma yeter.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 18:44)

Bir art niyetle yazmadık gençler..
Sakin olalım.. ))
Herkesin durumu aynı diye zaten söylemişiz..! Benimkinide incelerseniz muhtemelen aynı çıkacaktır. Geçen senenin sonlarında hepiniz aynı gün uçtuğunuz için öyle dek gelmiş...
Lisans hususu ise insanların böyle bir lisansı olursa( İleride olacak inşallah) hata yapanlardan alınabilir buda caydırıcılık olarak kullanılabilir diye söylendi..

Yoksa sizin lisansınızı alalım diye bir düşünceyle yazılmadı.

Sevgilerle
Semih

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (31.01.2013, 13:50)

yurdaeretike yazdı:Yine Semih ya bilgisi yetmediğinden, ya da her zaman yaptığı gibi insanları suçlarken araştırma yapma gereği duymadan, diğer arkadaşların verdiği bilgilerin doğru olduğunu varsayarak, yalan yanlış şeyler yazmış. Ekte verdiğim hava sahası haritasını okuyabilenler, Ayaş üzerinden geçen yaklaşma hattında uçaklar için alt sınırın 9.000 feet = 2.743 metre olduğunu görecektir.

Yurdaer

Yurdaerin verdiği hava sahaları haritasını bulamamıştım.. Sağolsun...
Tekrar inceledim..
Harita G/UG8 yaklaşma hattını Etimesgut havalimanına 34NM( yaklaşık 63 km) vermiş.
Hat üzerinde yazan FL200 FL90 ifadeleri( Tahminime göre:) Flight level yani uçuş yüksekliği anlamında. Etimesgut merkezli 63 km yarıçaplı bir daire çizip yapılan uçuşları o daireye göre incelediğimizde gerçek durum görülebilir.
Not:
Yurdaerin bilmediği bir husus daha var. Motorsuz ve Transpondersız ( Kontrolsüz)yapılan uçuşlarda belirlenen tabanın dibine kadar çıkılmaz. Arada emniyet için belirli bir yükseklik bırakılır. Notamdaki bu yükseklik ayarı işi sağlama almak için yapılmıştır. Aynı fikirden yola çıkarak bizde yarışmalar sırasında uçakların mesela 3000 m den yaklaşabildiklerini biliyorsak Uçuşa yasak bölgeyi 2500 den itibaren uygularız.

Yurdaer uçuşunun 43 . dakikasında Yaklaşık 19. kilometrede 2941 M yüksekliğe ulaşmış. Bu noktanın Etimesguta olan uzaklığı 36 km. Yaklaşma paterni 63 km uzunluğunda. Yani benim hesaba göre 27 km içeridesin görünüyor. *Söylediğin gibi bende konunun tam olarak uzmanı değilim..Ticari pilot olan arkadaşlar varsa yorum ve izahat yapabilirler.

Konu bu başlıkla alakalı olmadığı için moderatör arkadaşlar başka bir başlığın altına taşıyabilirler.

Başlıkla ilgisi olan kısım ise daha önce yazdıklarım başkan adayları ve yönetimin Hava Sahaları Yönetmeliklerini planlarken değerlendirmesi gereken hususlardır.

Semih

Kullanıcı avatarı
devrim
Mesajlar: 19
Kayıt: 31.08.2010, 19:21
Ad Soyad: Devrim Bostanci
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen devrim » 1 on yıl 1 yıl önce (31.01.2013, 14:28)

Herkese merhaba,

Hava sahaları ile ilgili konu açılmışken benim de eklemek istediklerim var. Gördüğüm kadarıyla ortada bazı yanlış anlaşılmalar ve eksiklikler var. Vakit bulur bulmaz konu başlığı alıp altına yazacağım.

Sevgiler,

Devrim


Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen yurdaeretike » 1 on yıl 1 yıl önce (31.01.2013, 15:58)

Semih kendisine bıraktığım kaçış alanını kullanmayıp, bilgisiz ve müfteri olduğunu ilan etmiş.

Ekteki dosyada 2.743 metrelik sınırın nerede geçerli olduğunu görebilirsiniz.

Yurdaer
Dosya ekleri
ayaş hava sahası.jpg

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (01.02.2013, 11:48)

yurdaeretike yazdı:Semih kendisine bıraktığım kaçış alanını kullanmayıp, bilgisiz ve müfteri olduğunu ilan etmiş.

Ekteki dosyada 2.743 metrelik sınırın nerede geçerli olduğunu görebilirsiniz.

Yurdaer

Selamlar.

Tekrar etmekde fayda var.. Bu tartışmanın ana temeli Yurdaerin uçuşunu geçersiz kılmak değildir. İfade edilmeye çalışılan şey Ülkenin en iyi pilotlarının bile uçuşlarında hava sahaları ihlalleri olabileceği ve bunun önüne geçilmesi için alınması gereken önlemlerdir. Yurdaerin bu uçuşu yaparken hava sahalarında uzak olmak için nasıl bir planlama yaptığını ve hangi kaynakları kullandığını anlatabilse daha yol gösterici olurdu.
Ülkenin en iyi pilotlarından ikisi bile bu hususda anlaşamıyorlarsa daha az bilgili arkadaşlar bu uçuşları nasıl yapabilir?

Bu tartışma kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramadı. İlerleyen bölümlerde;
- İyi bir uçuş planlamasının nasıl yapılması gerektiği,
- Gerekli bilgilere nasıl ulaşabileceğimizi
- SHGM de ki uygulamalardan esnek olanları lehimize nasıl değiştiribileceğimizi
- Hava sahaları için herkesin kolaylıkla uygulayabileceği pratik yöntemler bulup bulamayacağımızı görme şansımız olacaktır.

Yurdaerin kesip kopyaladığı Hava koridoru ile ilgili konuda kesin bir bilgim olmadığını söylemiştim. Daha fazla bilgisi olanlar arkadaşlar bizimle paylaşabilirler..

Yurdaerin bilgileride hayli eksik.
Ayaştan XC uçuşu yapan arkadaşların %90 yakınının Hava sahalarını ihmal etmiş olabileceği ihtimali oldukça yüksek. Bu bütün uçuşları filtreden geçirerek kolayca anlaşabilir. Ben örnek olması açısından en iyi uçuşları filtreden geçirme düşüncesindeydim...

Ülkenin en iyi resmi/ gayriresmi uçuşuna gelince;
Yurdaerin uçuşu LTD10 Polatlı hava sahasının tabiri yerindeyse tam göbeğinden geçmiş..
Bırakın uçuşu , bu incelemeleri yapmak için bile hava sahalarının aktüel durum bilgilerine sahip olmamız gerekir. Çeşitli kaynaklardan ulaştığımız bilgiler güncel olmayabilir. Bizim çözüm üretmemiz gereken hususlar bunlardır.

Yurdaer yalan yanlış, Bilgisiz ve müfteri kelimelerini kullanmadanda görüşlerini ifade edebilirdi. Yanlışlarımızı gösterdiği zaman okuyan insanlar kendi kanaatlerini zaten oluşturacaklardır. Bu konuda agresif bir tutum göstermeye gerek yok..

Ekdeki resimler ve dosyalarda güncellik anlamında Yurdaerin dayanaklarından farklı değil...!

Moderatör arkadaşlar lütfen bu tartışmaları ayırarak başka yere taşısınlar... Belliki bu iş uzayacak.

Semih
Dosya ekleri
Yurdaer 1.JPG
Capture ATZ.JPG

Kullanıcı avatarı
devrim
Mesajlar: 19
Kayıt: 31.08.2010, 19:21
Ad Soyad: Devrim Bostanci
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen devrim » 1 on yıl 1 yıl önce (01.02.2013, 11:57)

Selamlar,

Ayaş bölgesi ve hava sahalarıyla ilgili yeni bir başlık açtım.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=68613#68613

Devrim

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen yurdaeretike » 1 on yıl 1 yıl önce (01.02.2013, 12:24)

Elimde güncel haritalar olmadığı için şu aşamada daha fazla yorum yapmayacağım. B sınıfı hava alanlarının kontrolünde olan ve giriş yapacakların izin alacağı alanın yarıçapı dünyadaki genel uygulamada maks 30 nm. Dolayısıyla Ayaş, Esenboğanın bu alanının dışındadır. Bilgi eksikliğimi tamamlamak adına, Ankara hava sahası chartları ve hava sahası sınırlamalarının ve kuralların dayandığı yasal düzenlemeler konusunda AYPD'nin yapmayı planladığı seminere katılmayı isterim.

Diğer taraftan, Semih'in halen bizim uçuşumuz üzerinden tartışmayı sürdürmeye çalışmasını kınıyorum. Polatlı'da bizim üzerinden geçtiğimiz alan, yasaklı ve sınırlı bir bölge değildir. Danger zone, hava taşıtını kullananın kendi güvenliği ile ilgili sorumluluğu alarak kullanacağı bir alandır.

Semih'in başından itibaren yapması gereken, kendi bireysel uçuşlarındaki veya yaptığı yarışmalarda belirlediği tasklardaki hava sahası ihlallerini araştırıp, bunları örnek vererek neyin yapılmaması gerektiğini veya bunlarla bağlantılı genel sorunları ortaya koyup, çözüm önerisini ortaya koymak şeklinde olmalıydı. Tam bilgiye sahip olmadan, birilerinin bir kusur işlediğini iddiasını kamuya açık bir mecrada yazılı olarak dillendirmesi abesle iştigal olduğu gibi, tarzını da ortaya koymaktadır.

Yurdaer

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (01.02.2013, 13:43)

yurdaeretike yazdı:Elimde güncel haritalar olmadığı için şu aşamada daha fazla yorum yapmayacağım. B sınıfı hava alanlarının kontrolünde olan ve giriş yapacakların izin alacağı alanın yarıçapı dünyadaki genel uygulamada maks 30 nm. Dolayısıyla Ayaş, Esenboğanın bu alanının dışındadır. Bilgi eksikliğimi tamamlamak adına, Ankara hava sahası chartları ve hava sahası sınırlamalarının ve kuralların dayandığı yasal düzenlemeler konusunda AYPD'nin yapmayı planladığı seminere katılmayı isterim.

Diğer taraftan, Semih'in halen bizim uçuşumuz üzerinden tartışmayı sürdürmeye çalışmasını kınıyorum. Polatlı'da bizim üzerinden geçtiğimiz alan, yasaklı ve sınırlı bir bölge değildir. Danger zone, hava taşıtını kullananın kendi güvenliği ile ilgili sorumluluğu alarak kullanacağı bir alandır.

Semih'in başından itibaren yapması gereken, kendi bireysel uçuşlarındaki veya yaptığı yarışmalarda belirlediği tasklardaki hava sahası ihlallerini araştırıp, bunları örnek vererek neyin yapılmaması gerektiğini veya bunlarla bağlantılı genel sorunları ortaya koyup, çözüm önerisini ortaya koymak şeklinde olmalıydı. Tam bilgiye sahip olmadan, birilerinin bir kusur işlediğini iddiasını kamuya açık bir mecrada yazılı olarak dillendirmesi abesle iştigal olduğu gibi, tarzını da ortaya koymaktadır.

Yurdaer


Onuda sen yaparsın herhalde... :)