eğitmenlik kursu

Türkiye Hava Sporları Federasyonu hakkında haberler, tartışmalar, bilgiler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 142
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Mesaj #121 gönderen SHaDoW » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 01:44)

Ekip içinde aklı selim ve alanında gerçek manada bilgili arkadaşların olmasından dolayı öncelikli olarak niyetin iyi olduğunu düşünmekteyim. Ama sonuçları kestirilememiş, öngörülememiş bir durum var ortada. Netice bir kaos..

MEB'de bir Meslek lisesinde meslek dersi öğretmenliği yapmaktayım. İşim, aşım, aşkım bu. Okulumuzdaki havacılık kulübünün de fahri olarak rehber öğretmenliğini yapıyorum.. Aynı zamanda Adana'da yp alanında okul dışındaki kulübümüzle faaliyetler gösteriyoruz.

Haftada 45 saat dersim var yine de bu kursa katılmayı ben de düşünmüştüm; öncelikli olarak 2. dönemin ilk haftaları olması nedeni ile eksik kalan konuların telafisinin zor olacağı sonra bu işi aş olarak iş olarak meslek olarak benimsemiş kişilere öncelik tanınmasının daha yerinde olacağını düşünmeme neden olan mesajlar nedeni ile başvurumu sonraki kurslara erteledim.. (Bkz yiğit'in mesajları)

Öncelikle başvuruların kontenjandan fazla olması durumunda her branşta bu tarz sınavlar yapılıyor mu? Yoksa diğer branşlarda kontenjan üzerinde başvurular olmamış mı? Yönetmelikler ne diyor?

Bence daha önemlisi; Başlığa bakınca "Eğitmenlik Kursu" ifadesi görülmekte. Ama ne hikmetse herhangi bir müfredat yok, bilgi kaynağı yok, insanların hazırlanmaları, bilgilerini tazelemeleri veya okuyup öğrenmeleri için bir arşiv yok. Ders yok, "eğitim" yok.. Ama kurs eğitmenlik kursu?

Karşılaştırmak veya taraf olmak değildir niyetim yanlış anlaşılmaya Amma ve Lâkin THK buna benzer kurslar düzenliyor Pilot Seviye kontrol kursu (SKK). Onlarda dahi pilotların eksikliklerinin giderilmesine yönelik ufak tefek hızlandırılmış eğitim veriliyor (ben çok sıkılmıştım ama veriliyor)

Daha önceki mesajlardan benim anladığım şu idi; bu kursun eğitmenlik kursu olacağını, yurt genelinde standardizasyonun sağlanması için yapılacağını. Öğretme yöntem ve tekniklerinde birlik beraberliğin sağlanması için atılan bir adım olduğunu bu kursta bu birlikteliğin sağlanacağını sanmıştım.. AMA RESMEN EĞİTMEN SEVİYE KONTROL KURSUNA ÇEVRİLMİŞ. :? Hiç eğitim vermeden.. Direkt infaz :twisted: Hemde tabiri caiz ise tavşanın suyunun suyu için.. (Yardımcı antrenörlük ile başlangıç eğitimi dahi verilememesi..)

Neden? Henüz oluşturulmamış bir sistemdeki kaliteyi artırmak için.. :roll: Yine altyapı eksikliği, yine tepeden inme tutumlar, yine altı doldurulamamış durumlar, içi boş kalmış bir gömlek :)

Bu başlıktaki 103 numaralı mesajın sahibi Haluk beye ayrıca katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.. Sorunun ve kaosun çözüm/çıkış yolu orada bulunduğu düşüncesindeyim.. Acilen yönetimden daha yapıcı yaklaşımlar geliştirilmelidir.

Sorunun bir an önce bir çözüme kavuşması ile beraber şu meşhur soruların bir an önce yayınlanmasını diliyorum..

Selamlar..


Gökyüzü geniş, herkese yer var


Kullanıcı avatarı
skandal
Mesajlar: 17
Kayıt: 11.01.2008, 00:02
Ad Soyad: Ufuk Aslan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #122 gönderen skandal » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 01:48)

Herkese selamlar, sınavı kazanan arkadaşları tebrik ediyorum ve pazartesi gününden itibaren almaya başladıkları kurslarında da başarılarının devamını diliyorum. Sınav gününden beri yaşananları takip etmekteyim ve bir şeyler yazmadan duramadım.

Sınav sonuçlarının açıklandığı ilk dakikalardan itibaren kursa katılma hakkını kaybetmiş ve bunu kendi egolarına yediremeyen kişiler, heyecanla muhtelemen hiç düşünülmeden yazılmış iddialara imza attılar. Ve ne yazık ki bu süreçte emeği geçenlere büyük haksızlık ettiler. Mutlaka süreçle ilgili eleştirecek şeyler vardır ancak eleştirinin dozu ve üslubu çok önemlidir gerçeğini kaçırdılar. Süreci biraz daha dışarıdan izleyen ve gelecekte Federasyon tarafından verilecek çeşitli lisansları almak fikrinde olan arkadaşlarım için şunu söylemek istiyorum. Federasyonumuz iyi bir başlangıç yapmıştır diyebilirim. Lisanslı eğitmen sayısını bir an önce arttırmak için kaliteden ödün vermemiştir veya böyle bir çaba içerisinde değildir. Bu konuda kararlı tutumları için teknik kuruldaki emeği geçenleri tebrik ediyorum. Koparılan yaygaralar en kısa yoldan nasıl lisanslanırızın dışa vurumudur. İçi boş iddialarda bulunanların bir an önce teorik konularda "kendimi daha da geliştirmem lazım" demelerinin gerekliliği ortadadır. Herhangi bir karalama veya üslup düşüklüğü içinde olmayıp haklı şekilde eleştirilerini iletip aynı zamanda gereken dersi kendi adına çıkartıp bir daha ki seferde o sınavdan mutlaka başarılı olacağım azminde olanlar ise, en az sınavdan başarılı olup kanıtlanmamış iftiralara kurban gidenler kadar takdire şayandır. Bir sonraki sınavdan başarılı olacaklarından eminim.

Sınav sorularını merak eden arkadaşlar için söylüyorum. Bilenler için sınav soruları hakikaten basitti. Bazıları içinse geçilmeyecek bir sınav değildi. Özellikle Ankara'daki Üniversite Klüpleri için bu tip sorular çok kolaydır. Hasan Günher'in de yayınladığı sorulara bakarsanız sınavı geçen Hacettepeli arkadaşlarımızın hangi aşamalardan geçtiğini tahmin edersiniz. Sınav soruları Sedat'ın da dediği gibi 2-3 tanesinin şıkları birbirine yakın belki üzerinde konuşabileceğimiz sorulardı. Bunların dışında ise yaklaşık 37-38 tane sorudan oluşmaktaydı. Toplamda 40 soru. 2-3 tane soruyu öne sürüp sınavı bu saçma sorulardan dolayı kaybettik savını ileri sürenler tarafımdan komik duruma düşmüşlerdir.

Federasyonumuzun yüksek kalitede işler çıkartması benim kendilerinden en büyük beklentimdir. Herşeyin başındayken tüm sürecin mükemmel işlemesini beklemek veya öyle olduğunu düşünmek hayal dünyasında yüzmek olurken, en mükemmeli hedefleyerek yola devam etmek olumlu eleştirilerle yavaş yavaş yükselmek federasyonda çeşitli görevlerde bulunan kişilerin kendilerine olan güveni daha da pekiştirmek olur.

Yaşanılan süreçten etkilenecek pilotlardan beklentim ise, gördüğümüz aksaklıkları olumlu eleştirilerle mutlaka dile getirelim ki daha sağlam ve daha hızlı ilerleyelim. konunun başlarındaki üslup bozukluğunun, iddiaların kimseye faydası yoktur. Daha çok ilgililerin vaktini almaktır. Muhtemelen kendisini suçlu hissedip "durun şuraya ben de bir şeyler yazayım" diye düşünen, vakit harcayan birileri var.

Herşeyin tüm bunların üstüne gözlerden kaçan bir detayı da hatırlatmak istiyorum. Sınavı geçen tek bayan eğitmen adayımız MERVE GÜLŞAH ARSLAN. Kendisini herkesten çok tebrik ediyorum.

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #123 gönderen PROFLY » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 01:50)

Merhaba Ahmet

Öncelikle başvuruların kontenjandan fazla olması durumunda her branşta bu tarz sınavlar yapılıyor mu? Yoksa diğer branşlarda kontenjan üzerinde başvurular olmamış mı? Yönetmelikler ne diyor?


Yönetmelikler bu konuda açıktır.

http://www.thsf.gov.tr/Sayfalar/Content ... meligi.pdf

Link havasporları federasyonuna aittir. Kurs başvuru prosedürü, müfredat, kurs sonu sınavı, başarı puanı vb.. hakkında bilgi edinebilirsin.

Sevgiler.

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 563
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #124 gönderen SENERARSLAN » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 01:58)

PROFLY yazdı:Merhaba Şener..
Neden katılanlar paylaşsın? Neden federasyon paylaşmasın?
Bence paylaşılması ve şeffaf olunması gerekir.
Sonraki sınav için bir 40 tane daha soru hazırlamak sanırım zor değildir. Açıklamamanın mantığı bu da olamaz.

Federasyonun şeffaf davranıp soruları; şıkları ile sitesinde ve burada paylaşmasını bekliyorum. Doğrusu budur.

Sevgiler kardeşim..
Mesut


Mesut'um konu keskin sirkeye döndü gidiyor. Konuya farklı yönlerden bakmak gerek. Çin atalarından bir vatandaş şöyle bir cümle kurmuş. Bir iş açmak kolaydır. Asıl zor olan açılan işi açık tutmaktır. Sınava girmedim. O ortamda bulunmadım. Soruları görmedim ancak sohbetlerden anladığım Federasyondaki arkadaşların kendi topuklarına sıkmak gibi bir gayreti olmuş. Açtıkları dükkanı açık tutmamak adına bir gayretleri olmuş - DA bunu neden yapsınlar ki diye düşünmekten kendimi alamadım. Sonra senin gibi fikrini bildiğim tanıdığım arkadaşların yorumlarına baktım. Mesut bu şekilde düşünüyorsa uygulamada kesin bir problem var demekten de kendimi alamadım.

Yine de konu bana Sokrates'i anımsatıyor. Sokrates'in mahkeme savunmalarındaki bir diyalogda şöyle bir ifadesi vardır. Sokrat derki bir iş dalında ticaret yapanların %20 si işi bilen % 80 i ise işi bilmeyenlerdir. Ancak %80 oranına sahip olan işi bilmeyenler işi bilenlere göre insanları daha çok ikna ederler. İşi bilenler bu ülkede belli Mesut. Bunu sınavla seçmeye de gerek yok. Kimse yanlış anlamasın ama gerçekten eğitmen olabilecek kişi sayısı zaten kaç ki bir de onları sınavla seçeceksin. Şimdi bu söylemimden sınava girenler üzerine bir şey almasın. Camiada az çok birbirimizi tanıyoruz. Örnek senin eğitmenlik yeterliliğine kim itiraz edecek. Bu şekilde ki kişiler belliydi zaten.

Bence güzel bir resim yapmak için hazırlanan tuval yanlış bir kaç fırça darbesi ile lekelenmiş. Bunu ancak iyi bir ressam düzeltir. Gördüğüm kadarı ile eline fırça alan tuvale dalıyor. Bu şekilde ortaya çıkacak eserin kıymeti olmaz. Sonrasında biri kalkıp Namık Kemal'in sözünü hatırlatır.
"Bu kadar adam gördüm, içlerinden hiçbiri dünyadan hoşnut değil, hiçbiri de dünyadan gitmek istemez" Sakin sakin halletmek gerek. Hiç bir problem o problemi oluşturan bilinç düzeyinde çözülmez.

Federasyondan birisi bu konuda burada açıklama yapar mı? Zücaciye dükkanına girmiş filin hengamesine döner iş. Bu nedenle federasyondan her hangi bir arkadaş bir açıklama yapmıyordur. Delimiyim, kafayımı yedim der. Geceleri okuduğu cümleler rüyalarında tecavüz eder adama. Şahsen ben olsam bir açıklama yapmam.

Mesut sorunu (hastalığı) sen biliyorsun. O naif üslubunu eğitmen kimliğinle bütünleştirip ara Nihat beyi. Derdimiz bu de. Çözmek istiyoruz bu konuya bir el at de ve sonrasında görüşme diyaloğunu buradan paylaş abi. Nihat beyin konuyla ilgili çözüm önerileri ve çabaları olacaktır. Karşılaşacağın olası bir anormal tavırda hep beraber Camia olarak tepki koyalım. Dene kardeş. Sen yaparsın. :) Nihat beyin cep vardır sende. Yoksa özelden atayım sana. Selam ve saygı ile kardeşim.

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #125 gönderen PROFLY » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 02:43)

Slm Şenerim..

Şahsıma değer verdiğin cümleler için teşekkürler. Federasyon bizim federasyonumuzdur. Ve emek veren arkadaşlara şahsen minnettarım. Belki gece uyumadılar; nasıl bir eğitim sistemi uygulasak dediler. Kimsenin taşın altına elini koymadığı zamanda birilerinin ön plana çıkması, işin zahmetini çekmesi gerekir ki bu arkadaşlar bunu yapıyorlar.

Elinde bir delil olmadan kimse kimseyi itham edemez. Emek harcayan arkadaşları suçlayan yazılara tamamen karşıyım; ve tartışma üsluba uygun ve doğruyu bulmayı amaçlayan şekilde gitmezse, karşılıklı suçlamalarla yada biz biliyoruz diğeri bilmiyor veya gidin aynaya bakın hatanızı görün üslubu ile giderse bende bu tartışmadan birşey çıkmayacağını düşünerek başka mesaj yazmayacağım.

GSGM'nin yönetmelikleri, eldeki sistem, Türkiyedeki yamaç paraşütünün durumu, ve bunun federasyon çatısı altında ve yönetmelikleri istikametinde nasıl teşkil edileceği söz konusu olmalıdır. Yasa ve yönetmelikler bellidir; üstteki linki ben bilerek paylaştım. Federasyonun kendi sitesinde antrenör eğitim yönetmeliği paylaşılmıştır. Burada 2 durum vardır.

1-Arkadaşlar belki doğruyu yaptıklarını, herkesin başvurabileceğini düşünerek; eğitmen olmaya uygun görmediğini düşündükleri kişileri elemek amacı ile ön sınav yapmışlardır. Ama yönetmelikte kursa başvuru şartları belirtilmiştir. Bu konuda yönetmelikte olmayan bir uygulama ortaya çıkmıştır.

2-Söz konusu olan kurstur. Başarı sınavı kurs sonunda yapılıp; yönetmelikte başarılı olma puanı 60 olarak belirtilmiştir.

Bu işe emek harcayan arkadaşlar kendi eğitmenlik tecrübeleri ile bir sistem oluşturmaya, geliştirmeye çalışıyorlar. Ama Türkiyede yamaç paraşütünü oturtmak istedikleri sistem antrenörlük sistemidir. Burada şunu da düşünebiliriz. Antrenörlük sistemi yamaç paraşütü için uygun bir sistem değilmidir? Çelişki buradamıdır?

ÖRNEK: (www.thsf.gov.tr)

I. KADEME ANTRENÖR KURSU ÖN SINAV SONUÇLARI
​02.03.2012 tarihinde gerçekleştirilen Yardımcı Eğitmenlik (I. Kademe Antrenör) Kursu Ön Sınavı gerçekleştirilmiştir.

Federasyon şu an geçmişten gelen eğitmenlik sistemini ellerinde olan antrenörlük sistemine adapte etme çabasındadır. GSGM nin ise eğitmenlik diye değil antrenörlük diye bir sistemi var.

Bu noktada itiraz eden arkadaşlar haklı da çıkıyor. Çünkü uygulama başlangıçta yanlış yapıldı. Peki ne oldu? THSF doğru bildiğini yaptı; gönlü rahat; haketmeyenleri bir sınavla belirlerim ben dedi (bu noktada sınav ölçme anlamında tartışılabilir) Diğer taraftan sınavdan başarısız olanlarda; a) madem ben kendi bildiğimi okurum arkadaş, b)gider eğitimimi vermeye devam ederim, eskiden federasyonmu varmış? c)zaten ellerine yüzlerine bulaştırdılar, bir daha da Davosa gelirsem.. d)Zaten bende THK sertifikası var.. d)ikide ben yazayım şunlara bindireyim; varsın adım Ali Tan olsun.. vb söylemlerle cephe alacaktır.

Bu nokta yanlış noktadır. Federasyonun yapması gereken daha çok kişiyi kazanmak; onların eksikleri varsa tamamlayarak; Türkiye de eğitim kalitesini arttırmak, sertifikalandırmayı hızlandırmak; değişik bölgelerden antrenör yetiştirmek olmalıydı. Şu anki durumda sınavdan kalanlar dönüp eğitim vermeye devam edecek. Eğer federasyon onları eksik görüyor ise alsaydı kursa bu eksikleri giderse daha doğru olurdu. Şu anki uygulama ile tepki toplamış oldu.

Sınav hakkında eleştiri de bulunmak istemiyorum; ortada soru yok. Bu konuda da acizane düşüncem; yayınlanmasının; federasyon için de faydalı olacağı; ithamlarda bulunanlar için cevap vermiş olacakları, ileri de sınava girecekler için (eğer sınav uygulaması devam edecekse) önbilgi olacağı yönündedir.

Federasyondan gerek Serdar Abi ile gerek Ümit ile sınavdan sonra da görüştük; sınırda kalmama üzüldüklerini belirttiler. Ki benim sınavı geçme yada geçememe ile ilgili kesinlikle bir kırgınlığım, sitemim vs. yoktur. Ve hatta kendileri acaba 70 e tamamlasakmı diye düşünmüşler iltimas da geçmemişlerdir; bu konuda da kendilerine teşekkür ettim.

BİMER konusunda; emek harcayan arkadaşlara vicdanen haksızlık etmemek için şikayet değil istek bölümünden bir başvuru yaptım. Onlarında mevcut yapılmış uygulamadan kendilerinin de yaptıkları ilk uygulama olması sebebi ile çıkardıkları dersler vardır. Önemli olan sistemin rayına oturması, doğruya varılmasıdır.

Bu konuda şu aşamada yapılacak en doğru iş; insanları küstürüp federasyonu yalnızlaştırmak yerine; en yakın zamanda ikinci bir kurs açarak; sertifikasyon sistemini hızlandırmak; kısa zamanda 2. ve 3. seviye entrenörleri yetiştirmektir. Bu noktada da eğitim sisteminin her aşamasını şimdiden planlayıp; 2., 3., 4, derece kurslarda hangi konuların anlatılacağını, hangi yeterliliklerin bekleneceği şimdiden belirlenmelidir. Dolayısı ile zurnanın son düdüğü 1. seviye antrenörlük için çok yüksek yeterlilikler beklenirse; en üst seviye için acaba ne yapacağız diye insanlar düşünmeye başlar ve bu sistemden ümidini keser.

Bence bu sınavda federasyon da kalmıştır. Ve en az 70 altı alanlar kadar ders çıkarmalıdır.

Sevgiler
En son PROFLY tarafından 05.03.2013, 03:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Cumhur
Mesajlar: 2
Kayıt: 04.11.2008, 23:58
Ad Soyad: Cumhur Malalan
Şehir: Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #126 gönderen Cumhur » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 02:45)

Arkadaşlar merhaba,
Öncelikle emeği geçen herkeze çok teşekkürler. Bu işte emeği geçen tüm arkadaşların sporun gelişmesi için yıllarca canla başla çalışan insanlar olduğunu hepimiz yakinen biliyoruz ve takdir ediyoruz.
İsmim Cumhur Malalan, 1990 yılında uşakta açılan THK paraşüt kursu sayesinde havacılıkla, 1995 yılında Uçman sportif havacılıkta Cem melekoğlu sayesinde YP ile tanıştım. Gazi havacılık kulübünün 96 daki ilk kurucularından ve Denhavk’ın 2001 den beri kurucu üyelerindenim. (Bunları buraya yazanların CV lerini merak eden arkadaşlara ithafen yazdım)
Şu ana kadar bütün yazışmaları takip etmiş ancak hiçbir tartışmanın içerisinde bulunmamış biri olarak ilk defa bu başlık altında yazı yazıyorum.
Bu sınava bende katıldım, bu sınavdaki yanlışlar doğrular hakkında bir çok arkadaş hemen hemen herşeyi yazdılar. Ancak üzüldüğüm şey Bu spora yeni başlayan birçok arkadaşın (2 yıllık Üç Yıllık veya Dört yıllık) Bu spora yıllardır tek bir kuruş kazanç kaygısı olamadan gönül vermiş insanlara pervasızca dil uzatması oldu. Bu sporda kimsenin bir başkasının bilgisini forumlarda sınama yetkisinin olmadığını düşünüyorum. Bu sporda onsekizinci yılıma giren ben sınavdan 62,3 aldım. Bunun yanında aldığım çok derslerde var. Ancak federasyonun bu sınavdan eminim benden daha fazla ders alması gerek.
Mektepli yada alaylı yıllarca Uçtupta akşam evine tek parça dönen herkez bu sparda başarılı demektir. Kimsede soruları ve kaynagının ne olduğunun açıklanmadığı sınavın sonucu ile forumlarda kişilerin bilisini değerlendirmemeli. Bir arkadaşda aynı şeyi söylemişti, eğer dünyanın gelmiş geçmiş en iyi futbolcusu Maradonna ise niye teknik direktörüde olamadı. Eğitimci arkadaşlarım katılacaktır, eğitmenlikte pedagojik formasyon çok önemli değilmi? İstersen yüzlük ol. Kazanan arkadaşlar üzerlerine alınmasın kendilerini canı gönülden tebrik ediyorum, hepsi birbirinden değerli insanlar ve plotlar. Doğru kaynağa ulaşmakta bir başarıdır, sanırım bizim tek başarısızlığımız bu. Bu sporda en iyi öğrendiğim şey, Birtek doğrunun olmadığı, Bir sorun karşısında, her plotun çözümü farklı her kanadın tepkisi farklı, uçulan bölgelin karşına çıkardıkları farklı. Her aldığımız yeni kanatla tekrar tekrar SIV yapmamızın sebebide bu değilmi? Mutlaka bir ölçme ve değerlendirme olacaktı buna katılıyorum, ancak keşke soruların kaynakları daha önceden paylaşılsaydı.
Soruların yayınlanmasını bende çok istiyorum. En azından yanlışlarımı bileyim, Sonuçta sınavda bir öğrenme şeklidir. Sorulan sorulardan aklımda kalan birtanesini paylaşayım;
Kaskın üretinimdeki katite standardı nedir? Denmiş
Şıklar a)TSE b) N.... c)LTF d)N...... Bu güne kadar çevremdekilerle beraber yüzlerce kask gördüm ama hiçbirinde buna dikkat etmedim. Eve geldiğimde ilk işim gecenin bir yarısı kaskıma bakmak oldu ancak böyle bir uyarıyada rastlamadın (Hı-Tech kullanıyorum), Bu bir eksiklimi? Bilemiyorum, bence eksik kalan bir konuyu dillendireyim. İsterdimki 40 sorudan birkaçı hava trafik kurallarından olsun. Burada şumu denilmek istendi diyede düşünmüyor değilim. Hava trafik kuralları önemli şeyler değil, sen kaskının N testi olanını al, uçmana bak, eğer kuralları bilmediğin için birgün biriyle kafa kafaya gelirsen korkma seni koruyacak N testi olan kaskın var.
Sabrınız için teşekkür ederim. Daha keyifli konularda görüşmek üzere.
Hepinize saygılar.


Kullanıcı avatarı
Kutsal
Mesajlar: 50
Kayıt: 04.04.2005, 00:31
Ad Soyad: Kutsal Zafer Şahin
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #127 gönderen Kutsal » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 03:18)

Öğretmenlik/Eğitmenlik konusunda bir şeyler belirtmek istiyorum.

Özellikle sınavı geçemeyenlere "eğitmenlik durumunuzu gördük, bir de kendinize eğitmen diyorsunuz..." üslubu ile yaklaşanlara söylemek isterim ki;

Örneğin; "Matematiği en iyi matematik öğretmeni mi öğretir? Yoksa matematik mühendisi mi?"

Cevabı şudur: "Neyi ne kadar bildiğin kadar, bildiklerinin ne kadarını, nasıl aktarabildiğin, nasıl anlatabildiğindir önemli olan"

Çok iyi paraşütçüler tanırım, iki lafı bir araya getirip öğretmekten yoksun; çok iyi öğreticiler tanırım, becerikli atlayıştan yoksun.

Birçok doktor ameliyata girmeden önce tıp kitaplarını karıştırır, birçok öğretmene öğrencisi "dank" diye sorusunu sorduğu zaman öğretmen "araştırıp, yarın anlatırım sana" der.

Güncel olmak, güncel olabilmek için de sorunlar var ise hızla aşabilmek gerekir; bu içinde bulunduğumuz şartların imkânı ölçüsünde.

Havacılıkta birçok prensip vardır. Birisi de; " Profesyonel bir havacı, en son ve en geçerli dokümanları kaynak olarak kullanır."

Bilgiler unutulur, tazelenmelidir. Beceriler, melekeler kaybolabilir, çalışılmalıdır. Ama bunların aksi bir ana sığdırılmaz, anlarla değerlendirilmez.

Emin olun, soruları hazırlayanlar da havacılığın tümünü veya kendi branşlarının tüm bilgilerini tamamiyle bilmiyordur. Bu imkânsız zaten. Sizden, bizden, hepimizden de tamamını bilmemizi beklemiyorlardır her halde. Herkes meteorolojiye tamamen hakim olamaz zaten, basınç alanları konusunu sınavda soranlar QNE veya QFE'yi bilmiyor olabilir iken; sınavda kalanlar inversion kelimesinin açılımını başka türlü biliyor olabilir.

Herkes kendi bakış açısına, kendi mantığına, kendi tecrübesine, kendi bilgisine göre bu sınav durumunda sorunlar görmektedir. Olabilir, sınava katılanlardan kazanamayanlar da eksiklerini tamamlamalı, unuttuklarını hatırlamalı, yok ise anlatım dilini oluşturmalı ve benzeri işte..

Federasyon daha yeni, hatalar olacaktır elbet, kurallar, yönetmelikler ne de olsa hâla devlet terbiyesi, devlet bürokrasisi altındadır ve hâla prusya sistemi devam etmektedir. Sonuçta GSGM devlet oluşumudur. Kurallar katidir, gücü olan yöneticiler tarafından da kullanılabilir. Devlet politikasında anlayış olmaz, hızlı olan, kulağı açık olan ve yanaşık düzeni iyi bilerek yer alan kazanır.

Unutmayın arkadaşlar;

"Kurt kocayınca, Tilki'nin maskarası olurmuş"

"Boynuz kulağı geçermiş"

Yani bugün 25'inde fişek olan, 40'ında boş kovan olabilir. Ama hala atış için doldurulmaya hazır duruyor da olabilir. Hiç bir şey onun aslında bir fişek olduğu gerçeğini değiştirmez.

Kısacası, sınav sonuçları özellikle eskiden yokluk içerisinde eğitmen olanların eğitmen oldukları gerçeğini değiştirmez. Kapasite durumu söz konusu o kadar.

Burada beceri ne kadar çok bildiğin değil, bildiklerini nasıl aktarabildiğindir.

Federasyon komitesinin yamaç paraşütçülüğü için çalışması takdir edilmelidir. Sonuçta onlar da daha yeniler ve çok özellikli bir spor branşının bol sorunlu yollarını çözmeye çalışıyorlar. Onlar bize sınavla ve imkânlarla durumumuzu göstermeye, gardımızı almaya yardımcı oluyorlar. Tek otorite onlar değil sonuçta, bundan dolayı gerilecek bir durum olmadığına inanıyorum. Kralı kral yapan halkıdır. Bizim danışmanlığımız olmadan, doğruyu bulamazlar. Bizde federasyona göremediklerini göstererek elimizi taşın altına sokacağız ve federasyonu istediğimiz durumda göreceğiz.

Bu arada, bu kadar yazımın içerisinde sınavdan 53 aldığımı söylemeyi unuttum.
Ne utanacağım, kimlere yamaç paraşütünü öğrettiğimin önemi olmadığını bilmenizi isterim. Sadece yaşayın, uğraşın ve prensiplerinizi koruyun.

Herkese en derin saygılarımla.

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #128 gönderen Berussa » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 04:28)

Bu garabetin sorumlularından iki gündür çıt çıkmadığına göre demek ki dönen bir takım fırıldaklar olmuş.Yönetmeliği okudum olay tam da idari soruşturmalık bir durum gibi görünüyor.Umarım aklı başında birileri bu saçmalığa el atar.Konunun ikinci sayfasında ''hadi bakalım bu işi de nasıl elinize yüzünüze bulaştıracaksınız,merak ediyorum'' derken tamda bunu kastediyordum aslında.Hemen birileri çıkıp savunmaya geçti,hadi şimdi de savunun bakalım görelim sizi aslan parçaları.yetkili arkadaşların fırıldak çevirme konusunda eline su dökülemeyeceği de bu sınav(cık)la tescillenmiş oldu fakat hesap hatası yaptılar herhalde,duvara toslamışlar anlaşılan.Yaptıklarınız yapacaklarınızın teminatıysa eğer, ileri de hatta çok yakın bir zaman da bu camianın federasyondan çekeceği var,federasyondan medet umanlar umarım THK yı mumla aramak zorunda kalmazsınız.İşin ilginç yanı da sınavın üzerinden 2 gün geçmesine rağmen federasyonla ilgili her şeye anında savunmaya geçen bu saçmalığın sorumlusu olanların bu iddialara göre kayırmacılık söylentileri hakkında çıkıp mantıklı bir açıklama yapamıyor olması.Açıklama gel(e)mediğine göre demek ki çetrefilli durumlar mevzubahis ve görünene göre ortada açıklanamayan bir rahatsızlık durumu var.Yine insanın aklına türlü türlü komplo teorileri getiren bir durum da hala daha sınav sorularının ve cevaplarının hala daha açıklanamıyor olması,insanın aklına acaba neden açıklayamıyorlar sorusu geliyor doğrusu.Acaba bu garip sessizlik yaklaşan fırtına öncesi bir sesssizlik olabilir mi dersiniz ?

Alt taraflardan kötü kokular geldiğine göre federasyon bir şeyler yapmış( durumu kibarca özetleyebileceğim en uygun cümle budur) şimdi de bunun üzerine nasıl tüy dikeriz onu hesabını yapıyordur herhalde.yine merakımı uyandıran başka bir mevzu daha var ki; sınav yapmadan önce kendi sitenize koyduğunuz yönetmelikleri de bir okuyun,ayrıca birazcık delikanlılık yapın da gizlemek de hala daha ısrar ettiğiniz şu federasyon tüzüğünüzü de sitenize koyun da okuyalım. Benim sitem de bile kendi derneğimin tüzüğü varken federasyon tüzüğünü neden gizliyor acaba?Yoksa camianın öğrenmesini istemediğiniz bir şeyler mi var ?Fırıldak çevirme konusunda birilerini örnek aldığınız aşikar,ama dikkat edin bu fırıldak işlerinin sonu pek iyi bitmiyor.Bütün bu olanlardan rahatsız olan yada haksızlığa uğradığını düşünen birileri çıkıp hakkınızda dava açabilir.

Ayrıca bir sözüm de o sınava katılan THK lisansına sahip eğitmenlere; arkadaşlar sizin o sınav da ne işiniz vardı ? İki taraflı oynamaya çalışmak sizce ne kadar doğrudur ?

Son olarak ,camiadan bir arkadaşımla yaptığımız sohbet sırasında bana söylediği bir cümleyi burada sizlerle paylaşmak isterim.Bu federasyon bir gün mutlaka THK ile birleşecek demişti ben de ona cevaben ; ''evet birleşme olacak ama bu normal yoldan olmayacak,kurumun karşısına çıkacaklar ve şunu diyecekler;biz bu işi elimize yüzümüze bulaştırdık,beceremiyoruz,rezil olduk gelin bu işi kurum olarak devralın bizi de kurtarın'' diyeceklerini söyledim. Zamanı geldiğinde söyledi dersiniz.Allah ömür verir de o günleri görürsek biz burada olacağız.

Merakıma mucip bir konu daha var ki ;şu baş eğitmenlerin listesi hala açıklanmadı. bu kişiler hangi antrenörlük seviyesine getirildi ve hangi yasa yönetmeliğe dayanarak alt seviyede antrenörlük eğitimlerini almadan bu antrenörlük sertifikalarını aldılar.ve kendileri 1. seviye antrenörlük eğitiminde geçen eğitimlerini almışlarmıdır?
-sporda ölçme ve değerlendirme
-sporda öğretim yöntemleri
-genel antrenman bilgisi
-sporcu sağlığı
-spor ve beslenme
-spor anatomisi
-spor fizyolojisi
-sporda yönetim ve organizasyon
-yetenek seçimi ve ilkeleri
-psikomotor gelişimi
-beceri öğrenimi
eğitimlerini almadan nasıl 1.sınıf antrenörlere eğitim verecekledir.?????
yoksa yine 2. sayfada yazdığım gibi'' al gülüm ver gülüm '' mü yapacaksınız ? Bu sınav neresinden tutarsanız tutun elinizde kalacak saçmalıklar silsilesinden başka bir şey olmamış.

Önemsiz not : Şu IQ testini aratmayan meşhur soruları yayınlayın da okuyalım bende merak ettim vallahi.

İmza : Sahte üyelik açmaya üşenen Hüsametin KILLIFIRÇA
Gravity Tandem Paragliding
http://www.flygravity.com



İstikbal Göklerdedir
M.Kemal ATATÜRK

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1065
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #129 gönderen bartsay » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 07:08)

İbrahim hadi yine iyisin,
:lol:
Sırat-el müstagym (orta yol,doğru yol)da yürümeyenlerin sonu böyle olur.
Ancak soru aşırma veya verme yok, soru tiplerini bilen arkadaşlar doğal olarak basearılı olmuş.
Ayrıca bu arkadaşların ciddi teorik alt yapısı mevcut. Bu nedenle kendi arkadaşlarımızı zan altında bırakmayalım.

Thk ile federerasyon arasında ise ciddi bir ayırım yok.
İkisi de sporun engellenmesi ve gelişmemesi kamplaşma olması bölünme olması az olsun benim olsun için ellerinden geleni yapıyor

thk lisanslı veya fai lisanslı eğitmenler:
Bu aradaşların antrönörlük belgesi almasında bir beis yok.
Onlar için bir ekmek kapısı bir eğitmen hem fai hem de federasyon uçma belgesi daha üretilmedi ama verse bu kötü olmaz.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1065
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

federasyon

Mesaj #130 gönderen bartsay » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 08:50)

Arkadaşlar THK bir dernektir, dışarıdan müdahale etmek mümkün değildir.
Bağışlar ve kendi gelirleri ile ayakta durur kıscası ben THK yı otorite olarak tanımak zorunda değilim.
Ancak Federasyon Kamu Kurumu niteliğindedir.
Bağımsız bir federasyon olmadığı için de tamamıyla devletin denetimi altında yasa ve yönetmeliklere göre çalışmalıdır.
Ekte bir dilekçe örneği sunuyorum bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın demeyenler metni istedikleri gibi değiştirip federasyona, GSGM ye ve bimere gönderebilir.
Dosya ekleri
TÜRKİYE HAVA SPORLARI FEDERASYONUNA.doc
dilekçe örneği
(28 KiB) 150 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
storm.r.c.p
Mesajlar: 67
Kayıt: 13.04.2010, 15:57
Ad Soyad: Recep Aksakal
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #131 gönderen storm.r.c.p » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 11:28)

Merhaba arkadaşlar

Öncelikle bazı klavyeşör arkadaşlar gibi kafanızı şişirmeden söylemek istediğimi yazıp, sonrasında esnemekten çenemin yorulduğu o uzun uzun yazıları okumaya devam edeceğim:)
Emeği geçen arkadaşlara saygılar

1.sınav soruları YAYINLANMASIN. bunun sonu gelmez bir sonra ki sınavda yine itiraz yine sıva soruları açıklansın muhabbetleri. ansiklopedilere sığmayacak kadar çok bilgi yok. bir süre sonra Ehliyet sınavına döner kulüpler önceden çıkacak muhtemel soruları verir ezberleyen geçer.

2. Belirtilen 60 kontenjanı yukarıdan aşağıya notlar dizilerek DOLDURULMALIYDI.

3. Eğitmenlik seviyeleri için bence de referans bir kitap ve kaynak olmalıydı, çünkü sınava giren sınavın zorluğundan bahseden arkadaşlar formal eğitimlerini başlangıç eğitimini seviyesinde bırakıyorlar sonrasında ki eğitimlerine informal olarak sağdan soldan okudukları duyduklarıyla tamamlayıp etrafını da birkaç güzel uçuşla süsleyince oldum piştim durumları oluyor.

4.Şurada IQ sunu zorladığını söyleyen arkadaşlardan aklında kaldığınca en zor denilen soruyu paylaşsın isterim.

Haydi Selametle ve Saygıyla


Kullanıcı avatarı
ArifBakkaloğlu
Mesajlar: 508
Kayıt: 27.11.2006, 14:38
Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #132 gönderen ArifBakkaloğlu » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 12:00)

Arkadaşlar merhaba.
Sınav şekli ve usulü ile ilgili bir kaç noktaya daha değinmek istiyorum.
sorular bu güne kadar federasyon ile ilgilenen arkadaşlara hazırlatılmamalıydı yada 150 -200 soru hazırlatılmalıydı.Ayrıca Bir çok kulübe soru paketi hazırlattırılabilirdi.
Veya
Yurt dışında muadil imtihanlardan bir kaç gurup soru alınmalı ve başkanımız tarafından kesinlikle komisyondaki arkadaşlarla hangi soru paketinin seçileceği paylaşılmamalıydı.
soruyu hazırlayan sen gözlemçi sen kazanan arkadaşlar çoğu senin arkadaşların. Bu sınavda bir hile olmasa bile usul yönünden insanları kötü düşünmeye kapı acılmış olmuyormu?Sonra sen kurşun kalemle sınavı yapıyorsun sınavdan sonra sonuçlara suistimali veya dedikoduyu önleyecek herhangi bir koruma uygulamıyorsun. "Biz sınav sonuçlarını değerlendirmeye gidiyoruz. "Demek insanların arkadaşları çan çiğerleri yararına cevap kutucuklarında işaretlere yer değiştirmek isteyebileceklerini akla getirmezmi.
Şimdi sonuç ta ne oldu. Hepsi bizim konuştuğumuz selamlaştığımız tanıdığımız arkadaşlarla aramıza soğukluk girdi onların hakkında su i zan a kapı açıldı. Onlar bize kızar hale geldi,biz işimizi güçlümüzü bırakıp bir de masraf ederek Ankaralara geldik birde kendi muadillerimizintalebesi durumuna düşürüldük. Onlar sınavsız imtihanı geçerken biz tembel çocuk konumuna düşürüldük.
Sevgili başkanım bu olanları ve gidişatı kesinlikle istediğiniz kanaatinde değilim.Her ne olduysa olmuş bir usul hatası işlenmiştir. Bundan sonra Bu nun telafisi yoluna gidilmelidir.Bu nedenle acizine sınavın iptaline baş vurulmalı insanları dedikodulara su i zanlara sevk etmeyecek daha kolay bir yol işletilmeli diye düşünüyorum.
Manhat başkanı.

Kullanıcı avatarı
ozan savaş can
Mesajlar: 76
Kayıt: 09.02.2008, 12:44
Ad Soyad: Ozan Savaş Can
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #133 gönderen ozan savaş can » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 12:12)

Adem HASGÜL'ün yazısını okuyup ta hala soru çalmak, adam kayırmak, ekol (Ankara) farkı vs şeklinde söylenen arkadaşların iyi niyetinden şüphe ederim.
Arkadaşlar ya okumuyorsunuz ya da okuduğunuzu anlamamak için ÖNYARGI ile özet geçiyorsunuz. Başka izahı yok.

Not: Eğitmenlikle alakam yoktur.

Kullanıcı avatarı
mustafa yılmaz
Mesajlar: 100
Kayıt: 30.05.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
Şehir: Denizli
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #134 gönderen mustafa yılmaz » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 12:23)

daha önceki iletimde de belirttim.bu süreç kesinlikle yanlış işlemekte (veya işletilmekte) dir. şu an ki işleyiş sorunları çözmekten çok yeni sorunlar ortaya çıkarmaya gebedir. Başkana biz açık destek verirken salt kulübümüze veya şahsımıza bir fayda sağlamak için değil, camianın önünde biriken sorunları adilane bir şekilde çözebileceğine inandığımız için destek verdik. bu kursun kesinlikle iptal edilmesi ve yeniden değerlendirilerek tekrar açılması gerekir. yapılış şeklinde ve yönteminde bir sürü yanlışlık vardır. hukuki yollardan hak arandığında sorumlu bir çok kişi zor durumda kalacaktır.
Hatta "federasyonun belli kişilere verdiği söylenilen antrenörlük belgesinin aynı yöntemle bu işi yıllardır yapan kişilere bir defaya mahsus verilmesi" radikal bir düşünce olmasa gerek.

Kullanıcı avatarı
TÜRK44
Mesajlar: 25
Kayıt: 15.06.2009, 14:36
Ad Soyad: Arif
Şehir: İskenderun
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #135 gönderen TÜRK44 » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 13:30)

dizi film gibi yazıları okuyorumm hergün..:))herkes alayına isyan..nie eğitmen olamadık die...nie eğitmen olamadık...eğitmen olup paramı kazanacsınız havamı atacaksınız...:)) bir şekilde yol açılacak eğitmen olacak arkadaşlara başarılar..YA YOL AÇIN YA YOL GÖSTERİN YADA YOLDAN ÇEKİLİN..
En son TÜRK44 tarafından 05.03.2013, 14:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ArifBakkaloğlu
Mesajlar: 508
Kayıt: 27.11.2006, 14:38
Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #136 gönderen ArifBakkaloğlu » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 13:51)

Lütfen yaşı18 Den küçük olanlar veya 18 yaş altı düşünenler formun bu konusuna müdahil olmayın.
Manhat başkanı.


Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #137 gönderen aslan_umut » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 14:22)

Merhabalar,

Amaç üzüm yemek mi? Bağcıyı dövmek mi? Federasyonda gönüllü çalışan arkadaşlarımızın iyi niyetlerinden ben şüphe duymuyorum fakat şurada bu sınav iptal edilsin, acilen dava açalım, bimere şikayet edelim diyenlerin iyi niyetlerinden şüphe duyuyorum.

Orada gönüllü çalışan arkadaşlar belki (belki diyorum çünkü bu yasal konuları bilmem ne bir avukatım ne hakim ne de bu yasal işlerle alakalı bilgim vardır) tüzüğe/yönetmeliğe aykırı, yasalara aykırı bir iş yaptı diyelim. Biz bütün bir camia olarak bağcıyı mı dövmeliyiz?

1-2 ay içerisinde açılacak 2. kursu beklemek mi yoksa sınavı iptal ettirmek mi? Sınavı iptal ettirdiniz diyelim elimize ne geçecek? Bu kurs yasal işler yüzünden 6 ay 1 yıl sonra yapılacak. 1-2 ay sonra katılabileceğiniz 2. kurs yerine 6 ay 1 yıl sonraki ilk kursa mı katılmak? Amaç ben ilk eğitmen çıkan gruptayım demek mi?

GSM'nin tüzüğünün/yönetmeliğinin yamaç paraşütüne ne kadar uygun olduğunu tartışmamız gerektiği yerde bu yönetmelik savunularak sınavı iptal ettirmeye gitmeye çalışılıyor. Oturup bir mantıklı düşünün. Hepiniz biran önce şef eğitmen/uzman eğitmen adı neyse ondan olmak istiyorken şimdi GSM yönetmeliği savunulmaya geçildi. GSM'ye göre 5 kademe antrenörlük. Hanginiz 5 yıl beklemek istiyor? Muhalefet olmak için muhalefetlik yapmayıp geleceği düşünmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Bu sürece taş koymak hiçbirimizin yararına değildir.

Her şeyin üstüne hala birileri kayırıldı birilerine sınav soruları verildi birilerinin sınav kağıtları ile oynandı deniliyor. Kedi ciğer ilişkisine dönüyor burada konuşulanlar. Benim olmayan kimsenin olmasın da deniliyor sınav iptaline gidilmeye çalışılıyor. Yazık çok yazık. (Tükenmez kalem ile doldurun denilse bu sefer farklı itirazlar yükselmez miydi? Hangi öğrenci tükenmez kalem ile sınava girmek ister? :D)

Bizler üniversite toplulukları (sizin deyiminizle mektepliler) 70 barajı nedir iyi biliriz. Zaman zaman bu barajın 80 olduğu sınavları da duyduk ODTÜ'lü arkadaşlarımızdan. Acil durumlardan %100 başarı nedir iyi biliriz. Bizim kaynaklarımızı da bu topluluktaki eğitmenler hazırlamıştır. Her sene üstüne bir şey koymuşlardır her yeni gelen güncellenen bilgiyi eklemiştir. Uzun bir süreç olarak düşünürseniz 10-15 yıl her gelen eğitmen var olan mevcut şeye yenisini eklemiştir. İllaki düşünüldüğünde buralara sıfırdan gelinmiştir. Kendisini yıllardır eğitmen olarak tanımlayan büyüklerimiz. Sizler yıllarca teorik dökümanınızı geliştirmek için neler yaptınız?

Zaman şapkamızı önümüze alıp düşünmenin zamanıdır...

Saygılar sevgiler
Umut ASLAN

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 287
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300++ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 23 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #138 gönderen SilverCloud » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 16:39)

I.Kademe Antrenör Sınavı Hakkında Açıklama

02.03.2013 tarihinde gerçekleştirilmiş olan yardımcı eğitmenlik (I.Kademe Antrenör) Kursu ön sınavı sonrasında ileri sürülen bazı iddialar üzerine camiamızı aydınlatmak adına Türkiye Hava Sporları Federasyonu Yamaçparaşütü Teknik Kurulu ve Eğitim Kurulu olarak aşağıdaki açıklamayı yayınlama gereği duyulmuştur.

Federasyon’da iki adet soru bankası mevcuttur. Bu soru bankalarının temeli olan soru havuzu, yıllar önce merkezi sınav fikrimiz ilk kez ortaya atıldığında toplanan sorularla oluşturulmuştur. Yani soru bankası farklı illerde ciddi bir sınav sistemi uygulayan, topluluk, dernek, kulüp ve uçuş okullarından toplanmıştır. Bu havuzda yer alan sorular yıllar içerisinde spordaki değişim ve gelişmelere paralel olarak yenilenmekte güncellenmektedir.

BAŞLANGIÇ DÜZEYİ SINAVLARI SORU BANKASI
Yaklaşık 200 sorudan oluşmaktadır, başlangıç teorik eğitimini yeni tamamlamış öğrencinin ilk uçuşundan önce geçmek zorunda olduğu sınavı oluşturacak soruları içerir.

KULÜP PİLOTU VE İLERİ SEVİYE PİLOT SORU BANKASI
Burada da yaklaşık 200 soru yer almaktadır. Öncelikle kulüp pilotu seviyesi uçuş görevlerini eksiksiz olarak yerine getirmiş pilotların, teorik bilgilerinin de bu seviyede olduğunu ispatlamaları gereken sınavın sorularıdır. Bu bankadaki daha ileri seviye sorular, eğitmen, yardımcı eğitmen, pilot ve ileri seviye pilot sınavları için de kullanılırlar.

Federasyon tarafından yapılan sınavda;

Başlangıç düzeyi soru bankasından 25 soru,

Kulüp pilotu ve ileri seviye pilot soru bankasından 15 soru kullanılmıştır. (sorulan sorular arasında kulüp pilotu seviyesinden soru vardır, ileri seviye pilot sorusu yoktur).

Bu soruların türleri ve dağılımı;
a) 35 adet 5 şıklı çoktan seçmeli soru, örnek;
Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a) ………
b) ……..
c) ……..
d) ……..
e) Hepsi (Doğru cevap budur)

b) 2 adet doğru/yanlış sorusu (her birinde 6 adet ifade yer almıştır) örnek;
( ) Kanadın yanında sigara içilmez. D/Y

c) 2 adet yorum sorusu, örnek;
A parametresi değiştiğinde B parametresi nasıl değişir: Artar / Azalır / Değişmez

d) 1 adet doğrudan tanım sorunu (bir terimin yazılı olarak tanımlanması).

Bu sorularla taranan bilgiler;
Yamaç paraşütünde kullanılan malzemelerin sağlaması gereken standartlar (soruda kask için sorulmuştur – tüm malzemeler için bilinmesi gerekir)
a) Koza şeklindeki kuşamın tvist riski sorulmuştur (koza olması şart değil yatar konumda uçtuğunuz, her tür uçuş için geçerlidir soru)
b) Hava hızı, yer hızı, rüzgar hızı ilişkisi
c) Kanadın hava hızını etkileyen faktörler
d) Kanatta ağır uçulmasının uçuşa etkisi
e) Hava hızını etkileyen faktörler
f) Dönüş sırasında kanat yükünü etkileyen faktörler
g) Sıfır frenli ve frenli uçuş arasındaki farklar
h) Yedek paraşütün açılış hızı ile hava koşulları ilişkisi
i) Nirengi kullanarak rüzgar yönü tespiti
j) Ağırlıklı dönüşler ve frenli dönüşler arasındaki farklar
k) Kalkış irtifası, kalkış hızı ilişkisi
l) Uçuş ağırlığı stol hızı ilişkisi
m) Kalkış fren konumu
n) Minimum çöküş, maksimum süzülüş fren konumları
o) Farklı hava koşullarında en iyi süzülüş sağlayan fren konumları
p) Kanadın performans ölçütleri
q) Stabilitenin tanımı
r) Spiralde kanadın daha stabil olmasının sebebi
s) Hücum açısını değiştirme yolları
t) Polar eğri üzerinde görülen performans parametreleri
u) Bastırıcıda daha uzağa süzülmek için fren konumu
v) Stol çıkışı
w) Venturi etkisi
x) Rüzgargradienti
y) Anabatik, katabatik, deniz meltemi, cephe rüzgarı
z) Yamaçta hava durumu değerlendirmesi . Yamaçta durduğunuzda alçak basınç ne tarafınızda yüksek basınç ne tarafınızda nasıl tespit edersiniz. (kuzey yarım küredeki rüzgar sorusu budur en temel meteoroloji bilgilerindendir)
aa) Türkiye’de kuzeybatıdan esen rüzgârın adı
bb) Spiraldeki kanadın bir ucunun kapanmasının engellenmesi
cc) Yamacın arkasına sürüklenmemek için yapılması gereken manevra
dd) Kalkışta slayt olmasının sebepleri
ee) Uçuşta asimetrik durumunda yapılması gerekenler
ff) Stol tanımı
gg) Kalkışta slayt durumunda yapılması gerekenler
hh) Hızlı uçuşta frenlerden birisi stol noktasına çekilip beklendiğinde yaşanacak durum
ii) Bulut çekiminden kurtulmak için yapılması ve yapılmaması gereken manevralar
jj) Rüzgar hızının uçuş limitleri dışına çıkması durumunda gerçekleşebilecekler
kk) Kravattan çıkmak için yapılacaklar
ll) Kulak kapama-speed kullanımı öncelik sırası
mm) Suya iniş
nn) B-kolonu stolu/Derin stol ilişkisi
oo) Asimetrik kapanmada öncelikli yapılacak müdahale
pp) Türbülanslı koşullarda alçak irtifada speed kullanımı
qq) Kaldırıcıda/bastırıcıda/karşı rüzgarda/arka rüzgarda en iyi süzülüş fren konumları
rr) Göğüs kolonu açıklığının uçuş stabilitesine ve ağırlık kullanarak yapılan dönüşlere etkisi
ss) Stratüs, sirrüs, kümülüs, kümülonimbus, nimbostratus bulutları
tt) İnversiyon tanımı, çeşitleri

Soruların kafa karıştırıcı olmasına gelince;
Diyelim ki bir acil durum sorusu sormak istiyorsunuz, cevabı da kulak kapatmak olacak. İlk alternatif olarak şıklar şu şekilde düzenlenebilir;

a) Stol
b) B-kolon stolu
c) Kulak kapatma
d) ……
e) ……

İkinci alternatif

a) Her iki freni de bel seviyesi altına çekerim
b) Her iki B-kolonunu çekerim
c) Her iki A kolonun en dıştaki iplerini çekerim
d) ……
e) ……

Arkadaşların bahsettiği kafa karıştırıcı soru tarzı sanıyoruz ki budur, cevabı hap gibi vermek yerine aynı soruda hem stol tanımı, hem spin tanımı, hem kulak kapatma tanımı, hem de asıl soruda bahsedilen durumda kulak kapatma yapılması gerektiği bilgisi ölçülmüştür.

Bu soruların ölçme değerlendirme açısından uygun olmadığını iddia eden arkadaşların soru örneklerini de soru havuzumuza dahil etmek üzere sabırsızlıkla bekliyoruz. Davetimiz açıktır, her zaman hazırladığınız soruları Federasyon’a gönderebilirsiniz.

Sınav sorularının paylaşılması mümkün değildir, bu üç dört sınav sonra bütün soru bankalarının ortalığa saçılması ve herkesin soruları ezberleyip sınava gelmesi durumunu doğuracaktır( ehliyet sınavında olduğu gibi). Soru örneği isteyen arkadaşlar, eğitmenleri ve kulüpleri tarafından hazırlanmış sorulara yönelmek durumundadır. Yaptığımız spor soruların önceden ezberlenip geçilebileceği sınavlarla eğitmenlik veremeyeceğimiz kadar riskli bir spordur. Kusura bakmayın.

Ayrıca bir kişi bile o kadar veryansın ettikleri çok kötü sorulardan tek birini bile şuraya yazıp ifşa edememiştir. Konuya bu kadar hakim olan bir kişinin yanlış soruyu forumda yazması , neden yanlış olduğunu açıklaması, doğrusunun nasıl olması gerektiğini de izah etmesi gerekirdi. Bu konuda teklifimiz de açıktır. Yanlış olduğunu düşündüğünüz soruyu ister Federasyon’a başvurarak iptal ettirme, düzeltme hakkına sahipsiniz.

Eğitim dokümanı konusu; Dünyanın pek çok federasyonuna ait eğitim sistemleri ve dokümanları örnek olarak elimizdedir. Hiçbir federasyonun bire bir ders anlatan bir eğitim dokümanı mevcut değildir, sadece eğitmenlerin anlatması gereken konu başlıkları, vurgulanması gereken noktalar, emniyet uyarıları vs. içeren kılavuzları mevcuttur. Ve şu anda süren kursun önümüzdeki hafta yapılacak bölümünde eğitmen adayı arkadaşlarımıza bunlar aktarılacaktır.

Ancak eğitmenlik iddiası ile gelen arkadaşların yukarıda sıraladığımız, sınavda sorulmuş olan konuları zaten bilmesi, bilmekle kalmayıp öğrencilerine düzgün bir şekilde anlatabiliyor olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerine bu konuda yazılı, görsel her tür kaynağı kaynak göstermek, mevcut kaynak yoksa hazırlamak yine eğitmenlerin görevidir. Federasyon’un görevi sizlere bunları anlatmak değildir.

Türkiye’de mevcut herhangi bir Federasyon antrenör adaylarına girecekleri sınavdan önce çalışmaları için bir eğitim dokümanı sunmamıştır, böyle genel bir uygulama yada zorunluluk mevcut değildir.

Türkiye’de hiçbir federasyonun antrenörlük eğitimine gelen kursiyerlere bir ön eleme sınavı yapmadığı da doğrudur. Ancak bilinmesi gerekir ki hâlihazırda kurulu sistemleri olan bu federasyonlara gelen kursiyerler 3-5 yıllık sporcu lisanslarını ibraz etmektedirler. Yeni kurulan bir federasyon olarak ilk kez düzenlenen eğitimlere katılacak arkadaşlardan böyle bir belge talep etmemiz mümkün olmadığından, adayların başvuru formlarındaki tecrübe beyanları dikkate alınmıştır. Başvuru formlarında gördüğümüz doğru olmadığı aşikar olan bu beyanlar (2 yılda 1000 saat, 3 yılda 1800 saat uçuş gibi, çok kısa sürelerde toplandığı iddia edilen binlerce hatta on binlerce saatlik uçuş beyanları) bu sınavı bir zorunluluk haline getirmiş ve sınav sonuçları ne kadar doğru bir uygulama yaptığımızı çok açık bir şekilde göstermiştir.

Son olarak belirtmek isteriz ki Federasyon olarak eğitim ve sınav standardımız budur ve bu seviyede kalacaktır. Doğru olan her ilde kötünün iyisi bir eğitmen bulunsun mantığıyla bizim standartlarımızı düşürmemiz değil, spora dahil olan ve bu sporu Federasyon çatısı altında sürdürmeye niyetli olan tüm arkadaşların standartlarını yükseltmeleridir.

Tüm camiamıza saygılarımızla.

Türkiye Hava Sporları Federasyonu
Yamaçparaşütü Teknik ve Eğitim Kurulları

Kullanıcı avatarı
mustafa yılmaz
Mesajlar: 100
Kayıt: 30.05.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
Şehir: Denizli
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #139 gönderen mustafa yılmaz » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 16:58)

Sevgili Muharrem....

polemik yaratma ve bunu sürdürme gibi bir düşünce içersinde değilim. görüşlerimi ifade ederken sorular ve bunların kalitesi üzerinde de durmuş değilim. bir çok arkadaş gibi kursiyer seçiminin bu şekilde olmaması gerektiğini düşünüyorum. bu sınavın kurs sonunda yapılması gerektiğini, kursiyer seçiminin yönetmelik gereği sınav harici kıstaslarla belirlenmesi gerektiğini, illa da sınavsız olmaz deniliyorsa ilk 60 kişinin alınması gerektiğini düşünüyorum. bu kursa 50 kişi müracaat etseydi acaba gene mi sınav yapılacaktı???
durum bundan ibaret...
sezon öncesi tüm camiaya şimdiden, gönüllerindeki uçuşları gerçekleştirmeleri dileğimle....

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 563
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #140 gönderen SENERARSLAN » 5 yıl 7 ay önce (05.03.2013, 17:01)

aslan_umut yazdı:Merhabalar,

Amaç üzüm yemek mi? Bağcıyı dövmek mi? Federasyonda gönüllü çalışan arkadaşlarımızın iyi niyetlerinden ben şüphe duymuyorum fakat şurada bu sınav iptal edilsin, acilen dava açalım, bimere şikayet edelim diyenlerin iyi niyetlerinden şüphe duyuyorum.

Orada gönüllü çalışan arkadaşlar belki (belki diyorum çünkü bu yasal konuları bilmem ne bir avukatım ne hakim ne de bu yasal işlerle alakalı bilgim vardır) tüzüğe/yönetmeliğe aykırı, yasalara aykırı bir iş yaptı diyelim. Biz bütün bir camia olarak bağcıyı mı dövmeliyiz?

1-2 ay içerisinde açılacak 2. kursu beklemek mi yoksa sınavı iptal ettirmek mi? Sınavı iptal ettirdiniz diyelim elimize ne geçecek? Bu kurs yasal işler yüzünden 6 ay 1 yıl sonra yapılacak. 1-2 ay sonra katılabileceğiniz 2. kurs yerine 6 ay 1 yıl sonraki ilk kursa mı katılmak? Amaç ben ilk eğitmen çıkan gruptayım demek mi?

GSM'nin tüzüğünün/yönetmeliğinin yamaç paraşütüne ne kadar uygun olduğunu tartışmamız gerektiği yerde bu yönetmelik savunularak sınavı iptal ettirmeye gitmeye çalışılıyor. Oturup bir mantıklı düşünün. Hepiniz biran önce şef eğitmen/uzman eğitmen adı neyse ondan olmak istiyorken şimdi GSM yönetmeliği savunulmaya geçildi. GSM'ye göre 5 kademe antrenörlük. Hanginiz 5 yıl beklemek istiyor? Muhalefet olmak için muhalefetlik yapmayıp geleceği düşünmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Bu sürece taş koymak hiçbirimizin yararına değildir.

Her şeyin üstüne hala birileri kayırıldı birilerine sınav soruları verildi birilerinin sınav kağıtları ile oynandı deniliyor. Kedi ciğer ilişkisine dönüyor burada konuşulanlar. Benim olmayan kimsenin olmasın da deniliyor sınav iptaline gidilmeye çalışılıyor. Yazık çok yazık. (Tükenmez kalem ile doldurun denilse bu sefer farklı itirazlar yükselmez miydi? Hangi öğrenci tükenmez kalem ile sınava girmek ister? :D)

Bizler üniversite toplulukları (sizin deyiminizle mektepliler) 70 barajı nedir iyi biliriz. Zaman zaman bu barajın 80 olduğu sınavları da duyduk ODTÜ'lü arkadaşlarımızdan. Acil durumlardan %100 başarı nedir iyi biliriz. Bizim kaynaklarımızı da bu topluluktaki eğitmenler hazırlamıştır. Her sene üstüne bir şey koymuşlardır her yeni gelen güncellenen bilgiyi eklemiştir. Uzun bir süreç olarak düşünürseniz 10-15 yıl her gelen eğitmen var olan mevcut şeye yenisini eklemiştir. İllaki düşünüldüğünde buralara sıfırdan gelinmiştir. Kendisini yıllardır eğitmen olarak tanımlayan büyüklerimiz. Sizler yıllarca teorik dökümanınızı geliştirmek için neler yaptınız?

Zaman şapkamızı önümüze alıp düşünmenin zamanıdır...

Saygılar sevgiler
Umut ASLAN


+1

+

- O onun arkadaşı bu bunun arkadaşı falan. Camia kaç kişilik ki zaten. Aşağı yukarı belli dönemin sporcuları hep birbirini tanır.
- S.D.Ü den Tuna, Özgür Ankara'da değil ama sınavı geçmiş.
- Gözden kaçırılan nokta sınavda geçer not alanların çoğu üniversite kulüplerinde yetişen ya da hala o kulüplerle bağı olan kişiler. Üniversite kulüplerinin eğitim sistemini bilen bilir. Umut güzelce yazmış.
- Adem abi yazısında sınavdaki sorular hakkında bilgi vermiş. Denemesi bedava. 2007 yılında EHAVK tan eğitim almış öğrencileri aynı sınava sokun sonucu görün. (Mahmut Gücel, Polat Kemal aynı dönem benzeri sorularla bizi imtihan ediyordu. )



“Türkiye Hava Sporları Federasyonu” sayfasına dön