Türkiye Havacılık Federasyonuna

Türkiye Hava Sporları Federasyonu hakkında haberler, tartışmalar, bilgiler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
xc_extreme
Mesajlar: 319
Kayıt: 09.05.2006, 16:24
Ad Soyad: Tulgay Özden
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Türkiye Havacılık Federasyonuna

Mesaj #1 gönderen xc_extreme » 1 on yıl 1 yıl önce (02.03.2013, 22:10)

Biz ENG Hava Taşımacılık olarak gerek idari birimimiz ve gerekse tüm personel ve öğrencilerimiz olarak, Şimdiye kadar Türkiye Havacılık Federasyonunun kurulması için verdiğimiz tüm desteği çekiyoruz. Bu spora gönül vermiş ve bu amaçla çaba göstermiş biri olarak, gösterdiğimiz iyi niyetin suistimal edilmesi ve sadece kendilerinden olanları kayırmaları, ayrıca bizim sporumuzla uzaktan yakından alakası olmayan bir mevzuatı bize dayatarak bizim bilgi birikimi ve tecrübemizi göz ardı etmeleri dolayısıyla bu kararı almış bulunuyoruz. Bu bağlamda Türkiye Havacılık Federasyonun kuruluş ilkelerinden saparak siyasi kaygılar gütmesi ve çeşitli birimlere siyasi baskılaradan dolayı alakasız kişilerin atandığını üzülerek gördük. Bu konudaki tüm uyarılarımızı göz ardı etmeleri ve bizleri dikkate almayarak sadece bir koltuk ve statü sevdası ile işin içine girmiş bir yönetime destek vermemiz söz konusu değildir. Tüm havacılık camiasını duyrulur.

Tulgay ÖZDEN
ENG Hava Taşımacılık
Genel Müdürü


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (02.03.2013, 22:33)

Biraz erken ve asırı tepki vermişsiniz hocam
Oncelikle sınav belli bir müfredata yönelik olmadığı için bilgi ölçme nitelikli degil,
Olamaz.
Ayni anda hepimizi mutlu edecek bir sistemde mumkun degil,
Yonetici arkadaslar ellerinden geleni yapmis adil olduguna inandiklari bir cozumu ortaya koymuslar
Bize gore bu cozum adil degil
Tasradan gelen tepkiler acik, bu adaletsizlikten kaynakli
Ama çozum gitmek degil kalmak

Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen huzzik » 1 on yıl 1 yıl önce (04.03.2013, 16:25)

Federasyondaki seçim ve yerleştirme konularında mevzuatı çok iyi bilmiyorum ama federasyon seçimlerini kimlerlerle neye göre yaptığı bunun üzerine sporcular olarak federasyonun en ufak bir faydasını şu ana kadar göremediğimizin herkes farkındadır.Yedi yıldır bu sporun içerisindeyim ve federasyon kurulsun bizde bazı haklara,ayrıcalıklara ve gerekli kısıtlamalarla denetlemelere kavuşalım diye çok istedik ama ben federasyona ait en ufak birşey göremedim.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 1 yıl önce (04.03.2013, 19:46)

slm..düşüncem şudur ki; türkiye havacılık federasyonu malesef kurulduğu günden beri kocaman bir yalandır.havacılığa ihanet vardır.havacılık adına aydın iline ve sporcuları için ne yapmışlardır.haram olsun,hepsini şiddetle kınıyorum.utanmak gerek yapılan işgaldir.kib

Kullanıcı avatarı
M.ALİ
Mesajlar: 10
Kayıt: 08.02.2011, 13:35
Ad Soyad: Mehmet Ali Göçmen
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen M.ALİ » 1 on yıl 1 yıl önce (05.03.2013, 01:06)

Arkadaşlar federasyon oluşumunu desteklemeye devam edelim Biz Mersin'de şimdiye kadar hiç bişey öğrenemedik thk ve özel hocalardan eğitim aldık. Ama sınavdan hiç birimiz başarıyla ayrılamadık 6 kişi gittik sonuç sıfır. Biz de başarılı olmak isterdik Ankaralı arkadaşlar çok şanslılar iyi bir eğitim almışlar. Şimdi biz onlara destek olursak, Başarılı şehirlerden yetişen eğitimciler gelip bizleride geliştirebilir. Güvenli uçuşlar gerçekleştirebiliriz

Arkadaşlar ben sınavdan çok başarısız oldum fakat hala uçuyorum... yani hayati tehlike içindeyim şu sınav soruların cevaplarını öğrenemezsek yanlışlıklara devam edeceğim... tepe önünde hızlı iniş yapmam gerektiğinde ne yapmalıyım :(

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (05.03.2013, 08:53)

Arkadaşlar THK bir dernektir, dışarıdan müdahale etmek mümkün değildir.
Bağışlar ve kendi gelirleri ile ayakta durur kıscası ben THK yı otorite olarak tanımak zorunda değilim.
Ancak Federasyon Kamu Kurumu niteliğindedir.
Bağımsız bir federasyon olmadığı için de tamamıyla devletin denetimi altında yasa ve yönetmeliklere göre çalışmalıdır.
Ekte bir dilekçe örneği sunuyorum bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın demeyenler metni istedikleri gibi değiştirip federasyona, GSGM ye ve bimere gönderebilir.
Dosya ekleri
TÜRKİYE HAVA SPORLARI FEDERASYONUNA.doc
dilekçe örneği
(28 KiB) 198 kere indirildi


Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Federasyon Başkanımıza açık mektup

Mesaj #7 gönderen acg5 » 1 on yıl 1 yıl önce (05.03.2013, 18:05)

Federasyon Başkanımıza açık mektup

Başkanım selamlar, son yapılan antrenörlük sınavı ve sporumuz ile ilgili bir kaç düşüncemi paylaşmak istiyorum....

2000 li yıllardan bu yana ülkemizde yeni yeni tanınan ve başlayan yamaç paraşütü sporuna, ülkemizdeki tek kurum olan THK ne yazık ki ihtiyaçlarıa cevap verememiştir. Kuruluş amacı olan ve büyük önder Atatürk’ün “Gençleri havacılığı sevmesini, öğrenmesini ve gelişmesini istemesi ile ilgili emrini yerine getirememiştir…. İlerleyen zamanlarda da anlamsız uygulamalar ile ne yazık ki isteyerek yada ,istemeyerek set olmuştur.

Bu görevi bir avuç çılgın insan kendi başlarına öğrenmişler, (Ki benim hocam yamaçparaşütü.net sitesidir. onlara sonsuz teşekkürler) ve çevresindekilere öğretmişlerdir. Tamamen kişisel çabaları ile tepeler bulmuşlar, yollar yaptırmışlar, çok sayıda ulusal ve uluslar arası festivaller yapmışlardır. Ki bu sporun şimdiki gibi gelişimine en büyük katkıyı da bu festivaller sağlamıştır.

Bu sporla uğraşan insanlar çoğaldıkça da yeni bir oluşum peşine düşmüşlerdir. Bir çok problem mevcut. En önemlisi de lisans ve doğru bir eğitim…

Hava sporları federasyonun kuruluş, isteyiş ve uğraşılmasındaki en önemli amaçta bu idi.

Bakın yönergeleri ve usulleri çok araştırmadım. Fakat şunu biliyorum ki bu federasyon bir devlet kuruluşu.. ve devletin amacı setler çekmek değil, setleri kaldırmak, öğretmek, eğitmek ve KAYIT ALTINA ALMAKTIR.
Bizlerde yüz küsür arkadaş gibi öğrenmek eksiklerimizi gidermek ve kayıt altına alınmak için antrenör kursuna katıldık. Sonuç tam bir hayal kırıklığı…. Sınav sonunda sanırım benden bir şey olmaz… bu kadar senede iyi uçmuşun. Hatta eğitim vermişin. Sen bu işten uzaklaş kardeşim. Düşüncesine kapıldım…. Yani havacılığı son derece seven, sevdirmeye çalışan ben bu işten uzaklaşmalıyım diye düşündüm… az da soğudum..Şimdi hatırlatma… M..Kemal ATATÜRK…havacılıkla ilgili ne demişti… neler oluyor.!!!

Neyse devam edelim. Yamaçparaşütü yaygınlaşınca ve THK ihtiyaçları karşılayamayınca bu sefer ikilik oldu.. THK ve diğerleri… Yani havacılık camiası ikiye ayrıldı.. Diğerleri resmibir şeyler olsun diye çalıştılar Hava sporları federasyonu kurmaya ve işletmeye çalıştılar. Sonuçta THK ve Hava sporları federasyoncuları oldu..

Federasyon seçimleri oldu. Sonuç, halihazırdaki federasyon ve görevlileri ve Semih sayır tarafındakiler.. yani yeni kurulan federasyon da oda ikiye ayrıldı….. THK, Hava sporları fedearsyonu ve Semih Sayır tarafı.

Sonra antrenör kursu açalım dedi federasyon, bu ilk icreatı olacaktı. Son derece acemice uygulama yaptı… sonuç.. hali hazırdaki federasyonda çatlamaya ve bölünmeye ayrılıklara başladı…yani yeni bölünmelere devam..

Hatırlatmak isterim ki sizin ve federasyonunuzun asıl amacı camiayı toparlamaktır. Yapacağınız uygulamalar bu yönde olmalıdır… Camia gittikçe parçalanıyor. Federasyon bir veya birkaç kulüpün federasyonu olacak gibidir.

Bakın bir çok ilde bu sporun kanaat önderleri vardır.. Araştırsanız bulursunuz. Her ilde ve birçok ilçede var… onları böyle basitçe atlamamalısınız. Yakışık olmadı olmuyor. Bu insanlar bu camiaya başta siz olmak üzere bir çok kişiden fazla emek sarf ettiler. Katkı sağladılar.

Şimdi az da sınav hakkında düşüncelerim.

Sayın başkanım siz Voleybol federasyonunda görevlisiniz. Bende Basketbol ve Bedensel Engelliler Spor federasyonlarında çok uzun süre görev yaptım. Halihazırda da yapıyorum.

Ya Allah aşkına.. 1.Kademe antrenörlük nedir?!!! Antrenör yardımcısıdır. Tek başına bir şey yapamaz. Maça çıksa yedek sırasında oturur ayağa bile kalkamaz. Oyuna oyuncuya direk müdahale yapamaz.. lisans veremez. Mola bile alamaz…Tek başına bir şey yapamaz..Sadece antrenörlük için başlangıç. Eskinin stajer antrenörü yani. Bizim sporda da farksız eğitim asla vermeyecek. Veremez.. eğitmenin yanında yardımcı olacak. Eğitmen bu arkadaşı yönlendirecek ve ona yardım edecek. O kadar.. O kadar….Ne kadar büyüttük bu işi.. kademeleri fena halde karıştırdık bu bir gerçek… bakım forumda bile insanlar ne halde.. lütfen görün bunu..duyun… ve gereğini ivedi yapın…

Bu sınavda başarılı olan kişiler. Tek başlarına eğitim veremezler. Bir sonrakinde bile yani 2. Kademede bile anca başlangıç eğitimi verirler.. alçak tepelerden uçuş falan… ya koza harnesten bu 1. Kademedeklilere ne…kuzey yarımküredeki rüzgardan bunlara ne… kendi verecekleri eğitimde hasbel kader öğrencileri sorsa bile ceveaplamamaları lazım.. yani… bunlar 3., 4., 5., kademelerin işi.. ve eğitimden sonraki meseleleler bunlar….vermeden istemek size mahsus asla değil…

Bakın ilk yardım ile ilgili hani bir soru…ilk yardım sertifası ile ilgili hani bir uygulama, kalkış, uçuş, iniş yapılması gerekenler yapılmaması gerekenler falan…ya hava trafik … son dönemde kaç tane kaza oldu bu yüzden…

Sahi birde sınav niye?

Federasyon düşünmüş hesap yapmış. Biz 60 kişiye eğitim veririz demişler. Bir kere bu ilk önce bölgelerden kulüplerden adaletli kontenjanlar ile olsaydı keşke…. Yada istekli fazla ise sınav mı yapacan yap. Al ilk 60… sonra da diğerleri başka zamana planla.. ama aylar sonrayada planlama haa… bakın bu ihtiyaç ve federasyonunda asıl görevi bu olmalı… bilenler yanlış bilebilir eksik bilebilir, zaten sizzz ögreteceksiniz bunları, eksiklerini sizzz gidereceksiniz. Sonrada sınav yapıp başarı durumunu öyle değerlendireceksiniz. Doğrusu bu… yada 2 saatlik içinde her şey olan bir sınav yaparsınız. Önceden eğitim kaynaklarını da vermek sureti ile, sınav sonucundaki puanlara göre de 5., 4. 3., 2., ve 1. Kademe lisanları verirsiniz. Buda ilk olacağı için.

“üzgünüm ama kral çıplak.”


Bakın bu sınava THK dan ve diğer küskün arkadaşları da mutlaka ama mutlaka olmalıydı. Belki bizzat davet bile etmeliydiniz. Toparlamalıydınız. Bu sizin asıl göreviniz değilmi?

Sınav sorularına gelince, Motorsiklet ehliyeti sınavında, Ağır vasıta sorular sorulması gibi olmuş.. Bu soruları, 3.kademeden sonra sormalısınız. Öğretmelisiniz. Sonra sormalısınız…

Bakın ben hakemlik yaparken bazen düdük kaçardı yanlış yön gösterirdim… fark ederdim . buna düzeltilebilir hata da denir… hemen açığa çıkar, masaya ve seyircilere doğru döner sağ elimle kalbime koyar başımı hafif eğer yanlış yaptım doğrusu böyledir der düzeltirdim. Hocalarımda bunu çok severdi. Oyuncularda inanırdı… şimdi sizde aynısını yapmalısınız. Korkmayın. Cesur olun bir şey kaybetmezsiniz. Aksine kazanırsınız.

Son olarak 1. Kademe antrenörlüğü eğitimi 60’arlı gruplarla devam edin ivedi, eğitim sonundaki sınavda da başarılı olanların hepsine lisanslarını verin.. Korkmayın. Bakın bu şimdi ve ilerdeki zamanlarda federasyon kasasına olumlu da olacaktır… Her yıl eğitim seminerleri ve vize parsı alacaksınız. Bu fiyat kademeler artıkça artacakta. THK bu eksiği idi, sizde devam ettirmeyin. Federasyonun gelirini kesmeyin. Çoğaltın. (forumda sadece eğitmenlerin alacakları paralardan bahsedilmiş. Buda ne kadar ayıp. Tabi ki alacaklar)

Eskiden tepede karşılaşan insanlar bir birinin kanadını tutar, yardım eder, kendi bilgilerini paylaşırdı…Şimdilerde tepelerde ikilikler çoğaldı. Bu gidişle daha da çoğalacağa benzer.

Sonuç olarak, Zorlaştırmayın. Kolaylaştırın. Türk gençleri ve İnsanları zaten çok geri kaldı havacılıkta. (Çağ falan atlamadık ve çağımızla da yarışmıyoruz biliyorsunuz değil mi), çok zaman kaybettik. Pratik olun. İvedi kurullarınızı tekrar gözden geçirin. Birleştirici olun. Her alanda. Her konuda. Siz merkez olun. Taraf değil. Havacılık ışığı muma çevrilmesin.. o yöne gidiyor çünkü..

Bu düşüncelerimi camiamızın bir aile olduğunu düşünerek ve bu ailenin bir parçası olduğumu düşünerek paylaşıyorum. Sakın haaa altlardan başka şeyler düşülmesin..

Saygılar…
A.Coşkun GÜCENMEZ
İstanbul
05324727519

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Federasyon Başkanımıza açık mektup

Mesaj #8 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (05.03.2013, 19:02)

acg5 yazdı:Neyse devam edelim. Yamaçparaşütü yaygınlaşınca ve THK ihtiyaçları karşılayamayınca bu sefer ikilik oldu.. THK ve diğerleri… Yani havacılık camiası ikiye ayrıldı.. Diğerleri resmibir şeyler olsun diye çalıştılar Hava sporları federasyonu kurmaya ve işletmeye çalıştılar. Sonuçta THK ve Hava sporları federasyoncuları oldu..


Selamlar yazdıklarınızdaki kronolojik bir hatayı düzeltmek isterim. Önce THK sonra diğerleri spora başlamamıştır.

Yamaçparaşütü sporu Türkiye'de 80lerin sonu 90ların başında başlamıştır. İlk eğitimler 90 ların başında ODTÜ ve Boğaziçi Üniversiteleri bünyesinde verilmeye başlanmıştır. 1993 yılında henüz bir avuç pilotken başladığımız birlik toplantılarımızda İngiliz federasyonu BHPA benzeri bir yapılanma için adımlar atılmaya başlanmıştır. Tam bu noktada sayıları o sıralar 100 ü bulmayan pilotlarla bir birliğe gitmek çok kolayken, bu işler bu günkü kangren haline daha gelmemişken Türk Hava Kurumu'da bu spora başlamış, başlamakla kalmayıp o güne kadar yapılan tüm çabaları göz ardı ederek tüm yetkilerin kendisinde olduğu iddiası ile hala süren bu yetki kavgasını başlatmıştır. Bu süreçte olan camiaya olmuş, herkes bir tarafa dağılmış, her tarafta kontrolsüz, yetkisiz bir dağılım yaşanmış, her şey çok güzel giderken ipin ucu kaçmıştır. Kurum kısıtlı personeli ile dağ gibi büyüyen spora yetişememiş ancak dışarıdaki sivil çabaların olayı denetim altına almaması için de elinden gelen herşeyi yapmıştır. Şu anda 10-15 senelik her şeyiyle oturmuş bir Federasyonun üyesi olabilecek pilotların halini zaten forumda sürüp giden her tür tartışmada görebilirsiniz.

Saygılarımla....

Muharrem Kılıç
UÇARI SPORTİF HAVACILIK
www.ucarihavacilik.com
[email protected]
0 535 616 25 46

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen acg5 » 1 on yıl 1 yıl önce (05.03.2013, 19:27)

kronolojik hatam olmuş olabilir düzeltme için tşk.ler 1993 yılının 9. ayında kayseride 2. kez katıldığım paraşüt kursunda THK hocaları, ya yamaçparaşütü diye bir şey varmış dağdan atlanıyormuş falan diyerek. Şimdi Dünya şampiyonasının bir ayağı yapılan Ali dağından serbest paraşütle atlamaya çalışmışlardı. tabi koştur koştur inişti bu... Benim tanışmam, bu sporu tanımam 2000 yıllarda olmuştur.
Hatırlatma için tşk.ler...

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (05.03.2013, 20:11)

Doğrudur, ben de 1992 yılında THK'nın paraşüt başlangıç kursundayken, üniversitede yamaçparaşütü yaptığımı anlatmaya çalışmıştım ama hocalardan hiç biri bir şey anlamamıştı....

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen acg5 » 1 on yıl 1 yıl önce (07.03.2013, 12:46)

Arkadaşlar,
Başkanımızın kullandığı e-maili bilen varsa paylaşabilirmi... Facebooktan kendisine ulaşamadım. sanırım kullanmıyor...

Teşekkürler