I.Kademe Antrenör Sınavı Hakkında Açıklama
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
I.Kademe Antrenör Sınavı Hakkında Açıklama
I.Kademe Antrenör Sınavı Hakkında Açıklama
02.03.2013 tarihinde gerçekleştirilmiş olan yardımcı eğitmenlik (I.Kademe Antrenör) Kursu ön sınavı sonrasında ileri sürülen bazı iddialar üzerine camiamızı aydınlatmak adına Türkiye Hava Sporları Federasyonu Yamaçparaşütü Teknik Kurulu ve Eğitim Kurulu olarak aşağıdaki açıklamayı yayınlama gereği duyulmuştur.
Federasyon’da iki adet soru bankası mevcuttur. Bu soru bankalarının temeli olan soru havuzu, yıllar önce merkezi sınav fikrimiz ilk kez ortaya atıldığında toplanan sorularla oluşturulmuştur. Yani soru bankası farklı illerde ciddi bir sınav sistemi uygulayan, topluluk, dernek, kulüp ve uçuş okullarından toplanmıştır. Bu havuzda yer alan sorular yıllar içerisinde spordaki değişim ve gelişmelere paralel olarak yenilenmekte güncellenmektedir.
BAŞLANGIÇ DÜZEYİ SINAVLARI SORU BANKASI
Yaklaşık 200 sorudan oluşmaktadır, başlangıç teorik eğitimini yeni tamamlamış öğrencinin ilk uçuşundan önce geçmek zorunda olduğu sınavı oluşturacak soruları içerir.
KULÜP PİLOTU VE İLERİ SEVİYE PİLOT SORU BANKASI
Burada da yaklaşık 200 soru yer almaktadır. Öncelikle kulüp pilotu seviyesi uçuş görevlerini eksiksiz olarak yerine getirmiş pilotların, teorik bilgilerinin de bu seviyede olduğunu ispatlamaları gereken sınavın sorularıdır. Bu bankadaki daha ileri seviye sorular, eğitmen, yardımcı eğitmen, pilot ve ileri seviye pilot sınavları için de kullanılırlar.
Federasyon tarafından yapılan sınavda;
Başlangıç düzeyi soru bankasından 25 soru,
Kulüp pilotu ve ileri seviye pilot soru bankasından 15 soru kullanılmıştır. (sorulan sorular arasında kulüp pilotu seviyesinden soru vardır, ileri seviye pilot sorusu yoktur).
Bu soruların türleri ve dağılımı;
a) 35 adet 5 şıklı çoktan seçmeli soru, örnek;
Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a) ………
b) ……..
c) ……..
d) ……..
e) Hepsi (Doğru cevap budur)
b) 2 adet doğru/yanlış sorusu (her birinde 6 adet ifade yer almıştır) örnek;
( ) Kanadın yanında sigara içilmez. D/Y
c) 2 adet yorum sorusu, örnek;
A parametresi değiştiğinde B parametresi nasıl değişir: Artar / Azalır / Değişmez
d) 1 adet doğrudan tanım sorunu (bir terimin yazılı olarak tanımlanması).
Bu sorularla taranan bilgiler;
Yamaç paraşütünde kullanılan malzemelerin sağlaması gereken standartlar (soruda kask için sorulmuştur – tüm malzemeler için bilinmesi gerekir)
a) Koza şeklindeki kuşamın tvist riski sorulmuştur (koza olması şart değil yatar konumda uçtuğunuz, her tür uçuş için geçerlidir soru)
b) Hava hızı, yer hızı, rüzgar hızı ilişkisi
c) Kanadın hava hızını etkileyen faktörler
d) Kanatta ağır uçulmasının uçuşa etkisi
e) Hava hızını etkileyen faktörler
f) Dönüş sırasında kanat yükünü etkileyen faktörler
g) Sıfır frenli ve frenli uçuş arasındaki farklar
h) Yedek paraşütün açılış hızı ile hava koşulları ilişkisi
i) Nirengi kullanarak rüzgar yönü tespiti
j) Ağırlıklı dönüşler ve frenli dönüşler arasındaki farklar
k) Kalkış irtifası, kalkış hızı ilişkisi
l) Uçuş ağırlığı stol hızı ilişkisi
m) Kalkış fren konumu
n) Minimum çöküş, maksimum süzülüş fren konumları
o) Farklı hava koşullarında en iyi süzülüş sağlayan fren konumları
p) Kanadın performans ölçütleri
q) Stabilitenin tanımı
r) Spiralde kanadın daha stabil olmasının sebebi
s) Hücum açısını değiştirme yolları
t) Polar eğri üzerinde görülen performans parametreleri
u) Bastırıcıda daha uzağa süzülmek için fren konumu
v) Stol çıkışı
w) Venturi etkisi
x) Rüzgargradienti
y) Anabatik, katabatik, deniz meltemi, cephe rüzgarı
z) Yamaçta hava durumu değerlendirmesi . Yamaçta durduğunuzda alçak basınç ne tarafınızda yüksek basınç ne tarafınızda nasıl tespit edersiniz. (kuzey yarım küredeki rüzgar sorusu budur en temel meteoroloji bilgilerindendir)
aa) Türkiye’de kuzeybatıdan esen rüzgârın adı
bb) Spiraldeki kanadın bir ucunun kapanmasının engellenmesi
cc) Yamacın arkasına sürüklenmemek için yapılması gereken manevra
dd) Kalkışta slayt olmasının sebepleri
ee) Uçuşta asimetrik durumunda yapılması gerekenler
ff) Stol tanımı
gg) Kalkışta slayt durumunda yapılması gerekenler
hh) Hızlı uçuşta frenlerden birisi stol noktasına çekilip beklendiğinde yaşanacak durum
ii) Bulut çekiminden kurtulmak için yapılması ve yapılmaması gereken manevralar
jj) Rüzgar hızının uçuş limitleri dışına çıkması durumunda gerçekleşebilecekler
kk) Kravattan çıkmak için yapılacaklar
ll) Kulak kapama-speed kullanımı öncelik sırası
mm) Suya iniş
nn) B-kolonu stolu/Derin stol ilişkisi
oo) Asimetrik kapanmada öncelikli yapılacak müdahale
pp) Türbülanslı koşullarda alçak irtifada speed kullanımı
qq) Kaldırıcıda/bastırıcıda/karşı rüzgarda/arka rüzgarda en iyi süzülüş fren konumları
rr) Göğüs kolonu açıklığının uçuş stabilitesine ve ağırlık kullanarak yapılan dönüşlere etkisi
ss) Stratüs, sirrüs, kümülüs, kümülonimbus, nimbostratus bulutları
tt) İnversiyon tanımı, çeşitleri
Soruların kafa karıştırıcı olmasına gelince;
Diyelim ki bir acil durum sorusu sormak istiyorsunuz, cevabı da kulak kapatmak olacak. İlk alternatif olarak şıklar şu şekilde düzenlenebilir;
a) Stol
b) B-kolon stolu
c) Kulak kapatma
d) ……
e) ……
İkinci alternatif
a) Her iki freni de bel seviyesi altına çekerim
b) Her iki B-kolonunu çekerim
c) Her iki A kolonun en dıştaki iplerini çekerim
d) ……
e) ……
Arkadaşların bahsettiği kafa karıştırıcı soru tarzı sanıyoruz ki budur, cevabı hap gibi vermek yerine aynı soruda hem stol tanımı, hem spin tanımı, hem kulak kapatma tanımı, hem de asıl soruda bahsedilen durumda kulak kapatma yapılması gerektiği bilgisi ölçülmüştür.
Bu soruların ölçme değerlendirme açısından uygun olmadığını iddia eden arkadaşların soru örneklerini de soru havuzumuza dahil etmek üzere sabırsızlıkla bekliyoruz. Davetimiz açıktır, her zaman hazırladığınız soruları Federasyon’a gönderebilirsiniz.
Sınav sorularının paylaşılması mümkün değildir, bu üç dört sınav sonra bütün soru bankalarının ortalığa saçılması ve herkesin soruları ezberleyip sınava gelmesi durumunu doğuracaktır( ehliyet sınavında olduğu gibi). Soru örneği isteyen arkadaşlar, eğitmenleri ve kulüpleri tarafından hazırlanmış sorulara yönelmek durumundadır. Yaptığımız spor soruların önceden ezberlenip geçilebileceği sınavlarla eğitmenlik veremeyeceğimiz kadar riskli bir spordur. Kusura bakmayın.
Ayrıca bir kişi bile o kadar veryansın ettikleri çok kötü sorulardan tek birini bile şuraya yazıp ifşa edememiştir. Konuya bu kadar hakim olan bir kişinin yanlış soruyu forumda yazması , neden yanlış olduğunu açıklaması, doğrusunun nasıl olması gerektiğini de izah etmesi gerekirdi. Bu konuda teklifimiz de açıktır. Yanlış olduğunu düşündüğünüz soruyu ister Federasyon’a başvurarak iptal ettirme, düzeltme hakkına sahipsiniz.
Eğitim dokümanı konusu; Dünyanın pek çok federasyonuna ait eğitim sistemleri ve dokümanları örnek olarak elimizdedir. Hiçbir federasyonun bire bir ders anlatan bir eğitim dokümanı mevcut değildir, sadece eğitmenlerin anlatması gereken konu başlıkları, vurgulanması gereken noktalar, emniyet uyarıları vs. içeren kılavuzları mevcuttur. Ve şu anda süren kursun önümüzdeki hafta yapılacak bölümünde eğitmen adayı arkadaşlarımıza bunlar aktarılacaktır.
Ancak eğitmenlik iddiası ile gelen arkadaşların yukarıda sıraladığımız, sınavda sorulmuş olan konuları zaten bilmesi, bilmekle kalmayıp öğrencilerine düzgün bir şekilde anlatabiliyor olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerine bu konuda yazılı, görsel her tür kaynağı kaynak göstermek, mevcut kaynak yoksa hazırlamak yine eğitmenlerin görevidir. Federasyon’un görevi sizlere bunları anlatmak değildir.
Türkiye’de mevcut herhangi bir Federasyon antrenör adaylarına girecekleri sınavdan önce çalışmaları için bir eğitim dokümanı sunmamıştır, böyle genel bir uygulama yada zorunluluk mevcut değildir.
Türkiye’de hiçbir federasyonun antrenörlük eğitimine gelen kursiyerlere bir ön eleme sınavı yapmadığı da doğrudur. Ancak bilinmesi gerekir ki hâlihazırda kurulu sistemleri olan bu federasyonlara gelen kursiyerler 3-5 yıllık sporcu lisanslarını ibraz etmektedirler. Yeni kurulan bir federasyon olarak ilk kez düzenlenen eğitimlere katılacak arkadaşlardan böyle bir belge talep etmemiz mümkün olmadığından, adayların başvuru formlarındaki tecrübe beyanları dikkate alınmıştır. Başvuru formlarında gördüğümüz doğru olmadığı aşikar olan bu beyanlar (2 yılda 1000 saat, 3 yılda 1800 saat uçuş gibi, çok kısa sürelerde toplandığı iddia edilen binlerce hatta on binlerce saatlik uçuş beyanları) bu sınavı bir zorunluluk haline getirmiş ve sınav sonuçları ne kadar doğru bir uygulama yaptığımızı çok açık bir şekilde göstermiştir.
Son olarak belirtmek isteriz ki Federasyon olarak eğitim ve sınav standardımız budur ve bu seviyede kalacaktır. Doğru olan her ilde kötünün iyisi bir eğitmen bulunsun mantığıyla bizim standartlarımızı düşürmemiz değil, spora dahil olan ve bu sporu Federasyon çatısı altında sürdürmeye niyetli olan tüm arkadaşların standartlarını yükseltmeleridir.
Tüm camiamıza saygılarımızla.
Türkiye Hava Sporları Federasyonu
Yamaçparaşütü Teknik ve Eğitim Kurulları
02.03.2013 tarihinde gerçekleştirilmiş olan yardımcı eğitmenlik (I.Kademe Antrenör) Kursu ön sınavı sonrasında ileri sürülen bazı iddialar üzerine camiamızı aydınlatmak adına Türkiye Hava Sporları Federasyonu Yamaçparaşütü Teknik Kurulu ve Eğitim Kurulu olarak aşağıdaki açıklamayı yayınlama gereği duyulmuştur.
Federasyon’da iki adet soru bankası mevcuttur. Bu soru bankalarının temeli olan soru havuzu, yıllar önce merkezi sınav fikrimiz ilk kez ortaya atıldığında toplanan sorularla oluşturulmuştur. Yani soru bankası farklı illerde ciddi bir sınav sistemi uygulayan, topluluk, dernek, kulüp ve uçuş okullarından toplanmıştır. Bu havuzda yer alan sorular yıllar içerisinde spordaki değişim ve gelişmelere paralel olarak yenilenmekte güncellenmektedir.
BAŞLANGIÇ DÜZEYİ SINAVLARI SORU BANKASI
Yaklaşık 200 sorudan oluşmaktadır, başlangıç teorik eğitimini yeni tamamlamış öğrencinin ilk uçuşundan önce geçmek zorunda olduğu sınavı oluşturacak soruları içerir.
KULÜP PİLOTU VE İLERİ SEVİYE PİLOT SORU BANKASI
Burada da yaklaşık 200 soru yer almaktadır. Öncelikle kulüp pilotu seviyesi uçuş görevlerini eksiksiz olarak yerine getirmiş pilotların, teorik bilgilerinin de bu seviyede olduğunu ispatlamaları gereken sınavın sorularıdır. Bu bankadaki daha ileri seviye sorular, eğitmen, yardımcı eğitmen, pilot ve ileri seviye pilot sınavları için de kullanılırlar.
Federasyon tarafından yapılan sınavda;
Başlangıç düzeyi soru bankasından 25 soru,
Kulüp pilotu ve ileri seviye pilot soru bankasından 15 soru kullanılmıştır. (sorulan sorular arasında kulüp pilotu seviyesinden soru vardır, ileri seviye pilot sorusu yoktur).
Bu soruların türleri ve dağılımı;
a) 35 adet 5 şıklı çoktan seçmeli soru, örnek;
Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a) ………
b) ……..
c) ……..
d) ……..
e) Hepsi (Doğru cevap budur)
b) 2 adet doğru/yanlış sorusu (her birinde 6 adet ifade yer almıştır) örnek;
( ) Kanadın yanında sigara içilmez. D/Y
c) 2 adet yorum sorusu, örnek;
A parametresi değiştiğinde B parametresi nasıl değişir: Artar / Azalır / Değişmez
d) 1 adet doğrudan tanım sorunu (bir terimin yazılı olarak tanımlanması).
Bu sorularla taranan bilgiler;
Yamaç paraşütünde kullanılan malzemelerin sağlaması gereken standartlar (soruda kask için sorulmuştur – tüm malzemeler için bilinmesi gerekir)
a) Koza şeklindeki kuşamın tvist riski sorulmuştur (koza olması şart değil yatar konumda uçtuğunuz, her tür uçuş için geçerlidir soru)
b) Hava hızı, yer hızı, rüzgar hızı ilişkisi
c) Kanadın hava hızını etkileyen faktörler
d) Kanatta ağır uçulmasının uçuşa etkisi
e) Hava hızını etkileyen faktörler
f) Dönüş sırasında kanat yükünü etkileyen faktörler
g) Sıfır frenli ve frenli uçuş arasındaki farklar
h) Yedek paraşütün açılış hızı ile hava koşulları ilişkisi
i) Nirengi kullanarak rüzgar yönü tespiti
j) Ağırlıklı dönüşler ve frenli dönüşler arasındaki farklar
k) Kalkış irtifası, kalkış hızı ilişkisi
l) Uçuş ağırlığı stol hızı ilişkisi
m) Kalkış fren konumu
n) Minimum çöküş, maksimum süzülüş fren konumları
o) Farklı hava koşullarında en iyi süzülüş sağlayan fren konumları
p) Kanadın performans ölçütleri
q) Stabilitenin tanımı
r) Spiralde kanadın daha stabil olmasının sebebi
s) Hücum açısını değiştirme yolları
t) Polar eğri üzerinde görülen performans parametreleri
u) Bastırıcıda daha uzağa süzülmek için fren konumu
v) Stol çıkışı
w) Venturi etkisi
x) Rüzgargradienti
y) Anabatik, katabatik, deniz meltemi, cephe rüzgarı
z) Yamaçta hava durumu değerlendirmesi . Yamaçta durduğunuzda alçak basınç ne tarafınızda yüksek basınç ne tarafınızda nasıl tespit edersiniz. (kuzey yarım küredeki rüzgar sorusu budur en temel meteoroloji bilgilerindendir)
aa) Türkiye’de kuzeybatıdan esen rüzgârın adı
bb) Spiraldeki kanadın bir ucunun kapanmasının engellenmesi
cc) Yamacın arkasına sürüklenmemek için yapılması gereken manevra
dd) Kalkışta slayt olmasının sebepleri
ee) Uçuşta asimetrik durumunda yapılması gerekenler
ff) Stol tanımı
gg) Kalkışta slayt durumunda yapılması gerekenler
hh) Hızlı uçuşta frenlerden birisi stol noktasına çekilip beklendiğinde yaşanacak durum
ii) Bulut çekiminden kurtulmak için yapılması ve yapılmaması gereken manevralar
jj) Rüzgar hızının uçuş limitleri dışına çıkması durumunda gerçekleşebilecekler
kk) Kravattan çıkmak için yapılacaklar
ll) Kulak kapama-speed kullanımı öncelik sırası
mm) Suya iniş
nn) B-kolonu stolu/Derin stol ilişkisi
oo) Asimetrik kapanmada öncelikli yapılacak müdahale
pp) Türbülanslı koşullarda alçak irtifada speed kullanımı
qq) Kaldırıcıda/bastırıcıda/karşı rüzgarda/arka rüzgarda en iyi süzülüş fren konumları
rr) Göğüs kolonu açıklığının uçuş stabilitesine ve ağırlık kullanarak yapılan dönüşlere etkisi
ss) Stratüs, sirrüs, kümülüs, kümülonimbus, nimbostratus bulutları
tt) İnversiyon tanımı, çeşitleri
Soruların kafa karıştırıcı olmasına gelince;
Diyelim ki bir acil durum sorusu sormak istiyorsunuz, cevabı da kulak kapatmak olacak. İlk alternatif olarak şıklar şu şekilde düzenlenebilir;
a) Stol
b) B-kolon stolu
c) Kulak kapatma
d) ……
e) ……
İkinci alternatif
a) Her iki freni de bel seviyesi altına çekerim
b) Her iki B-kolonunu çekerim
c) Her iki A kolonun en dıştaki iplerini çekerim
d) ……
e) ……
Arkadaşların bahsettiği kafa karıştırıcı soru tarzı sanıyoruz ki budur, cevabı hap gibi vermek yerine aynı soruda hem stol tanımı, hem spin tanımı, hem kulak kapatma tanımı, hem de asıl soruda bahsedilen durumda kulak kapatma yapılması gerektiği bilgisi ölçülmüştür.
Bu soruların ölçme değerlendirme açısından uygun olmadığını iddia eden arkadaşların soru örneklerini de soru havuzumuza dahil etmek üzere sabırsızlıkla bekliyoruz. Davetimiz açıktır, her zaman hazırladığınız soruları Federasyon’a gönderebilirsiniz.
Sınav sorularının paylaşılması mümkün değildir, bu üç dört sınav sonra bütün soru bankalarının ortalığa saçılması ve herkesin soruları ezberleyip sınava gelmesi durumunu doğuracaktır( ehliyet sınavında olduğu gibi). Soru örneği isteyen arkadaşlar, eğitmenleri ve kulüpleri tarafından hazırlanmış sorulara yönelmek durumundadır. Yaptığımız spor soruların önceden ezberlenip geçilebileceği sınavlarla eğitmenlik veremeyeceğimiz kadar riskli bir spordur. Kusura bakmayın.
Ayrıca bir kişi bile o kadar veryansın ettikleri çok kötü sorulardan tek birini bile şuraya yazıp ifşa edememiştir. Konuya bu kadar hakim olan bir kişinin yanlış soruyu forumda yazması , neden yanlış olduğunu açıklaması, doğrusunun nasıl olması gerektiğini de izah etmesi gerekirdi. Bu konuda teklifimiz de açıktır. Yanlış olduğunu düşündüğünüz soruyu ister Federasyon’a başvurarak iptal ettirme, düzeltme hakkına sahipsiniz.
Eğitim dokümanı konusu; Dünyanın pek çok federasyonuna ait eğitim sistemleri ve dokümanları örnek olarak elimizdedir. Hiçbir federasyonun bire bir ders anlatan bir eğitim dokümanı mevcut değildir, sadece eğitmenlerin anlatması gereken konu başlıkları, vurgulanması gereken noktalar, emniyet uyarıları vs. içeren kılavuzları mevcuttur. Ve şu anda süren kursun önümüzdeki hafta yapılacak bölümünde eğitmen adayı arkadaşlarımıza bunlar aktarılacaktır.
Ancak eğitmenlik iddiası ile gelen arkadaşların yukarıda sıraladığımız, sınavda sorulmuş olan konuları zaten bilmesi, bilmekle kalmayıp öğrencilerine düzgün bir şekilde anlatabiliyor olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerine bu konuda yazılı, görsel her tür kaynağı kaynak göstermek, mevcut kaynak yoksa hazırlamak yine eğitmenlerin görevidir. Federasyon’un görevi sizlere bunları anlatmak değildir.
Türkiye’de mevcut herhangi bir Federasyon antrenör adaylarına girecekleri sınavdan önce çalışmaları için bir eğitim dokümanı sunmamıştır, böyle genel bir uygulama yada zorunluluk mevcut değildir.
Türkiye’de hiçbir federasyonun antrenörlük eğitimine gelen kursiyerlere bir ön eleme sınavı yapmadığı da doğrudur. Ancak bilinmesi gerekir ki hâlihazırda kurulu sistemleri olan bu federasyonlara gelen kursiyerler 3-5 yıllık sporcu lisanslarını ibraz etmektedirler. Yeni kurulan bir federasyon olarak ilk kez düzenlenen eğitimlere katılacak arkadaşlardan böyle bir belge talep etmemiz mümkün olmadığından, adayların başvuru formlarındaki tecrübe beyanları dikkate alınmıştır. Başvuru formlarında gördüğümüz doğru olmadığı aşikar olan bu beyanlar (2 yılda 1000 saat, 3 yılda 1800 saat uçuş gibi, çok kısa sürelerde toplandığı iddia edilen binlerce hatta on binlerce saatlik uçuş beyanları) bu sınavı bir zorunluluk haline getirmiş ve sınav sonuçları ne kadar doğru bir uygulama yaptığımızı çok açık bir şekilde göstermiştir.
Son olarak belirtmek isteriz ki Federasyon olarak eğitim ve sınav standardımız budur ve bu seviyede kalacaktır. Doğru olan her ilde kötünün iyisi bir eğitmen bulunsun mantığıyla bizim standartlarımızı düşürmemiz değil, spora dahil olan ve bu sporu Federasyon çatısı altında sürdürmeye niyetli olan tüm arkadaşların standartlarını yükseltmeleridir.
Tüm camiamıza saygılarımızla.
Türkiye Hava Sporları Federasyonu
Yamaçparaşütü Teknik ve Eğitim Kurulları
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
SilverCloud yazdı: Türkiye’de hiçbir federasyonun antrenörlük eğitimine gelen kursiyerlere bir ön eleme sınavı yapmadığı da doğrudur. Ancak bilinmesi gerekir ki hâlihazırda kurulu sistemleri olan bu federasyonlara gelen kursiyerler 3-5 yıllık sporcu lisanslarını ibraz etmektedirler. Yeni kurulan bir federasyon olarak ilk kez düzenlenen eğitimlere katılacak arkadaşlardan böyle bir belge talep etmemiz mümkün olmadığından, adayların başvuru formlarındaki tecrübe beyanları dikkate alınmıştır. Başvuru formlarında gördüğümüz doğru olmadığı aşikar olan bu beyanlar (2 yılda 1000 saat, 3 yılda 1800 saat uçuş gibi, çok kısa sürelerde toplandığı iddia edilen binlerce hatta on binlerce saatlik uçuş beyanları) bu sınavı bir zorunluluk haline getirmiş ve sınav sonuçları ne kadar doğru bir uygulama yaptığımızı çok açık bir şekilde göstermiştir.
Eğer Sayın eğitimkurulunun bu sözleri doğru ise sınavda başarısız olan arkadaşlarla şahsi ilişkimi kesiyorum.
Ayrıca ben fed. Yöneticisi degilim ama sınava katılanların çoğunu yarışma derecelerinden, leonardodan, muhabbet ortamından tanıyorum demek banada yalan söylemişler.
Memleketin eğitmene ihtiyacıvarken ........
SilverCloud yazdı: Ayrıca bir kişi bile o kadar veryansın ettikleri çok kötü sorulardan tek birini bile şuraya yazıp ifşa edememiştir. Konuya bu kadar hakim olan bir kişinin yanlış soruyu forumda yazması , neden yanlış olduğunu açıklaması, doğrusunun nasıl olması gerektiğini de izah etmesi gerekirdi. Bu konuda teklifimiz de açıktır. Yanlış olduğunu düşündüğünüz soruyu ister Federasyon’a başvurarak iptal ettirme, düzeltme hakkına sahipsiniz.
Aynen yiigidi oldur hakkını yeme
Bir kisi soruyu tam hatırlamıyorsa konuyu da bilmiyordur
SilverCloud yazdı: Sınav sorularının paylaşılması mümkün değildir, bu üç dört sınav sonra bütün soru bankalarının ortalığa saçılması ve herkesin soruları ezberleyip sınava gelmesi durumunu doğuracaktır( ehliyet sınavında olduğu gibi). Soru örneği isteyen arkadaşlar, eğitmenleri ve kulüpleri tarafından hazırlanmış sorulara yönelmek durumundadır. Yaptığımız spor soruların önceden ezberlenip geçilebileceği sınavlarla eğitmenlik veremeyeceğimiz kadar riskli bir spordur. Kusura bakmayın.
Dünyada bunun bir örneğini daha gösterin beni sonsuza kadar susturun
Kabul etmeklazım
THK eğitim yetkisi vermeden
THSF bunu kendince kısıtlayarak aynı şeyi yapıyor
Ortak yön ikisi de ben yaptım oldu diyor, kural yasa tanımıyor
Farkı en azından federasyondaki arkadaslar bizi dinliyor
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
bartsay yazdı:Sınav sorularının paylaşılması mümkün değildir, bu üç dört sınav sonra bütün soru bankalarının ortalığa saçılması ve herkesin soruları ezberleyip sınava gelmesi durumunu doğuracaktır( ehliyet sınavında olduğu gibi). Soru örneği isteyen arkadaşlar, eğitmenleri ve kulüpleri tarafından hazırlanmış sorulara yönelmek durumundadır. Yaptığımız spor soruların önceden ezberlenip geçilebileceği sınavlarla eğitmenlik veremeyeceğimiz kadar riskli bir spordur. Kusura bakmayın.
Dünyada bunun bir örneğini daha gösterin beni sonsuza kadar susturun
Kabul etmeklazım
THK eğitim yetkisi vermeden
THSF bunu kendince kısıtlayarak aynı şeyi yapıyor
Ortak yön ikisi de ben yaptım oldu diyor, kural yasa tanımıyor
Farkı en azından federasyondaki arkadaslar bizi dinliyor
Selamlar Bartuğ,
Öncelikle dünyadaki herhangi bir federasyonun soru bankasını indirip forumda paylaşmayı başarabilirsen (internette rahatça bulabileceğin bir kaç klübün örnek sınavı değil ama), bende Federasyonun soru bankasını açıklamak için elinden geleni yapacağıma söz veriyorum. Asıl sen bunu yapabilirsen dünyada bir ilk olacaksın.
Ha, daha önce açıkladığımız sebeplerden dolayı Federasyon sorularını paylaşamıyor muyuz, buna izin yok mu. İndirdiğin soru bankasının tamamını cevirip camiaya kazandıracağıma ve o bankadaki soru sayısı kadar özgün yeni soru üretip burada paylaşacağıma tüm forum üyeleri önünde yemin ediyorum. Hodri meydan....
Federasyonun kısıtlama yaparak eğitmenlik vermemeye çalıştığı konusunda;
Federasyondaki hiç bir kurul üyesi alttan gelen iyi bir pilot yada eğitmeni kendisine rakip olarak görmemektedir. Zaten gönüllülük esasına göre çalıştığımıza göre kaybedecek bir makam korkumuz yoktur. Hatta ben kurul üyeliklerimden kurtulmak için can atmaktayım, yeni dönem için oluşturulan kurullara ben kendim şahsen 4-5 geç ve canavar gibi pilot/eğitmen arkadaşımı davet etmişimdir. Yeni kurullar açıklandığında görürsünüz inşallah. Amacımız bir an önce şu eğitmenliklerin yetkin kişilere dağıtılması bu yükün üstümüzden alınmasıdır. Kurul üyeleri olarak hepimiz 15-20 senedir farklı kişiler ama aynı zihniyetle boğuşmaktan yorulmuş durumdayız.
Bizler hepimiz, küçük göletlerin büyük balıkları olmaktansa, öğrencilerimizle birlikte açık denizlere okyanuslara açılmak peşinde olan insanlarız. Hepsi bu zihniyette arkadaşlarla çalışmak fırsatını bulduğum içinde kendimi hep şanslı saymışımdır.
Bizler için herhangi bir öğrencimizle aynı termikte tırmanmak, birlikte bir hedefe süzülmek, hatta öğrencilerimin bizi geçmesi gurur vesilesi olmuştur her zaman.
O yüzden merak etmeyin hak eden, emek sarfeden herkes bu süreçte hak ettiği yere gelecektir.
Muharrem Kılıç
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Zerre kadar iyi niyetinizden suphem olsa ostalığı bu kadar anarşize etmem.
Ama vandallamıyorum da
Bu gün her hangibir uçağa binin ve first officer pilotuna nerden çalıştığnı sorun
Soru bankası demezse ben de ilk ucusta etek giycem
Hatırladığım ehliyetlerimi sayayım
A2 E D G, PPL, CMAS 2, amatör denizcilik, ilk federasyon kursu deneyimim 6 aylıkken.
Bunların hiç birinde eğitmen olmak istediğimde kurs öncesi sınav yok
Özellikle ilk kopyaladığım yazidaki laf sence de ağır değil mi?
Devlet memuru hatta asker adam izin almış alışık olmadığı toplu bir kaynagı olmayan sınava girmiş
İzni yanmış veya iade etmiş ama 20 günlük izninin cumartesi pazarını yemiş.
Tamam 200 + 200=400 soru var kurs sonunda neyapacaksiniz? Ben bile gormediğim halde bir çok soruu öğrendim, o zaman 2-3 kere sinava giren birisi bütün soru bankanızı ele geçirmiş olur
Ben yönetici olmadigim halde cogu kisiyi biliyorumki ciidi iyi hoca.iyi pilot, iyi yarışmacı camianin kabul ettigi kisiler Bu arkadaşlar eğitim vermeye devam edecekler mi evet, uçmaya evet. Ama siz onların sınavdaki başarısızlığının yine sizi haklı çıkardığını yazmışsınız.
Hani amac eğitim birliği sağlamakti?
Desenizki işin aciliyeti neniyle sinavi geçenlere kurstan muaf belge vercez
1. kademe için kimse sesini çıkarmaz sanırım
Ama eğitim birligi için yola çikip terminolojisi ve eğitimi bir olmayanları ayırıp
Zaten aynı eğitim sistemini kullananları kursa almanızın bir mantığı yok..
Bu arada bana. Verdiğin ödevi arastirmaya devam ediyorum ama kurs öncesi sınav yapan bir fed. Yok galiba
Ama vandallamıyorum da
Bu gün her hangibir uçağa binin ve first officer pilotuna nerden çalıştığnı sorun
Soru bankası demezse ben de ilk ucusta etek giycem
Hatırladığım ehliyetlerimi sayayım
A2 E D G, PPL, CMAS 2, amatör denizcilik, ilk federasyon kursu deneyimim 6 aylıkken.
Bunların hiç birinde eğitmen olmak istediğimde kurs öncesi sınav yok
Özellikle ilk kopyaladığım yazidaki laf sence de ağır değil mi?
Devlet memuru hatta asker adam izin almış alışık olmadığı toplu bir kaynagı olmayan sınava girmiş
İzni yanmış veya iade etmiş ama 20 günlük izninin cumartesi pazarını yemiş.
Tamam 200 + 200=400 soru var kurs sonunda neyapacaksiniz? Ben bile gormediğim halde bir çok soruu öğrendim, o zaman 2-3 kere sinava giren birisi bütün soru bankanızı ele geçirmiş olur
Ben yönetici olmadigim halde cogu kisiyi biliyorumki ciidi iyi hoca.iyi pilot, iyi yarışmacı camianin kabul ettigi kisiler Bu arkadaşlar eğitim vermeye devam edecekler mi evet, uçmaya evet. Ama siz onların sınavdaki başarısızlığının yine sizi haklı çıkardığını yazmışsınız.
Hani amac eğitim birliği sağlamakti?
Desenizki işin aciliyeti neniyle sinavi geçenlere kurstan muaf belge vercez
1. kademe için kimse sesini çıkarmaz sanırım
Ama eğitim birligi için yola çikip terminolojisi ve eğitimi bir olmayanları ayırıp
Zaten aynı eğitim sistemini kullananları kursa almanızın bir mantığı yok..
Bu arada bana. Verdiğin ödevi arastirmaya devam ediyorum ama kurs öncesi sınav yapan bir fed. Yok galiba
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
bartsay yazdı:Tamam 200 + 200=400 soru var kurs sonunda neyapacaksiniz? Ben bile gormediğim halde bir çok soruu öğrendim, o zaman 2-3 kere sinava giren birisi bütün soru bankanızı ele geçirmiş olur
Sıkıntı değil gerekirse, 400 soru daha hazırlanır, kurullara canavar gibi gençler geliyor.
bartsay yazdı:Ben yönetici olmadigim halde cogu kisiyi biliyorumki ciidi iyi hoca.iyi pilot, iyi yarışmacı camianin kabul ettigi kisiler Bu arkadaşlar eğitim vermeye devam edecekler mi evet, uçmaya evet. Ama siz onların sınavdaki başarısızlığının yine sizi haklı çıkardığını yazmışsınız.
Çok saygı duyduğum, sınavdan kaldığına şok olduğum, hatta yakın arkadaşlarım olmuştur. Bu bizi haklı onları haksız çıkarmaz, gözden geçirilmesi gereken bir durum olduğunu işaret eder.
bartsay yazdı:Desenizki işin aciliyeti neniyle sinavi geçenlere kurstan muaf belge vercez
1. kademe için kimse sesini çıkarmaz sanırım
Eğri temel üzerine doğru minare olmaz, aciliyet gerekçesi ile kurallar esnetilemez.
bartsay yazdı:Ama eğitim birligi için yola çikip terminolojisi ve eğitimi bir olmayanları ayırıp
Zaten aynı eğitim sistemini kullananları kursa almanızın bir mantığı yok..
Yıllardır insanlara eğitim birliği, terminoloji birliği için ulaşma çabalarımız geri çevrilmiş, nasıl olsa bir yaptırım yok diye kaale alınmamıştır. Bu gün böyle bir birlikten bahsedilemiyorsa suçlusu biz değiliz diye düşünüyorum. Hatırlarım yıllar önce birisine derdimi anlatmaya çalışırken "Aman siz çok biliyorsunuz zaten diyerek yürüyüp gitmişti". Yıllardır bir çok klüp seminerler, eğitim toplantıları düzenliyor, sallayan olmadı. Bu cuma Albatros Klübünün XC Sohbetleri toplantısı var, imkanı olanların katılmasını tavsiye ederim. ODTÜ, Hacettepe, Gazi gibi klüplerin CP eğitimlerinde her zaman bir kaç kişi misafire yer vardır. Önemli olan ben herşeyi bilirim tavrını bir yana bırakıp acaba orada neler oluyor, bu insanlar neden bahsediyor, diyebilmektir. Öğrenmeye hevesli hiç kimsenin geri çevrildiğine şahit olmadım şimdiye kadar.
bartsay yazdı:Bu arada bana. Verdiğin ödevi arastirmaya devam ediyorum ama kurs öncesi sınav yapan bir fed. Yok galiba
Umarım başarırsın, bir federasyonun soru bankasını ele geçirmiş oluruz, camiaya ortak bir katkımız olur. Kurs öncesi sınavı zaten izah etmiştik. 3-5 yıllık bir federasyon olsak daha önceki seviye belgelerini isterdik. Başvuruları okurken 2000-3000 saat uçuşlu ustaları tanıyamadığım için, 20 yılda 2000 saat uçuş yapmış mıyımdır acaba diye sorgularken kendimden utandım.....
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Selamlar.
İlgili arkadaşların iyi niyetli olduğuna eminim.
Bartuğunda haklı yanları var.
Öncelikle ülkemizde döküman eksikliği olduğundan dolayı soruların soru bankasından çalışılması mantıklıdır. Bildiğim kadarı ile Amerika ve İsviçrede bu durum böyle. Soru bankasına ve cevap anahtarına her istiyen erişebiliyor. Kurulda görev yapan arkadaşlarında bu soru bankalarına rahatça ulaşabilmesi ve bunlardan yararlanabilmesi lazım.
İsviçre federasyonunki aşağıdaki linktedir..!)900 soru kadardı yanlış hatırlamıyorsam. E maille kayıt yapıldığında her defasında 25 soruya ulaşılabiliyor!
http://www.shv-fsvl.ch/en/ausbildung/weisungen/
Ayrıca basılı soru kitapçığı almanca olarak bende mevcutdur. Kurulda görevli almanca bilen arkadaş çevirmeye gönüllü olursa verebilirim.
Eğitmenlerin Amerikada ayrıca Uçuş Eğitimin Temelleri ( fundementals of flight instruction) adlı matbu kitapdan %80 başarı ile geçmeleri gerekiyor. Kitap genelde öğrenmeyi etkileyen psikolojik faktörler üzerine bilimsel bir çalışmadır.
İleri seviye antrenör eğitiminde kullanılması gerekli olabilir.
http://store01.prostores.com/servlet/ushpa/Detail?no=38
Bu kitap ingilizce olarak bende mevcut..Kurula Kopyalayıp verebilirim.
USHGPA soru kitapçığı ise küçük bir ücret karşılığı alınabiliyor yanılmıyorsam...
Semih
İlgili arkadaşların iyi niyetli olduğuna eminim.
Bartuğunda haklı yanları var.
Öncelikle ülkemizde döküman eksikliği olduğundan dolayı soruların soru bankasından çalışılması mantıklıdır. Bildiğim kadarı ile Amerika ve İsviçrede bu durum böyle. Soru bankasına ve cevap anahtarına her istiyen erişebiliyor. Kurulda görev yapan arkadaşlarında bu soru bankalarına rahatça ulaşabilmesi ve bunlardan yararlanabilmesi lazım.
İsviçre federasyonunki aşağıdaki linktedir..!)900 soru kadardı yanlış hatırlamıyorsam. E maille kayıt yapıldığında her defasında 25 soruya ulaşılabiliyor!
http://www.shv-fsvl.ch/en/ausbildung/weisungen/
Ayrıca basılı soru kitapçığı almanca olarak bende mevcutdur. Kurulda görevli almanca bilen arkadaş çevirmeye gönüllü olursa verebilirim.
Eğitmenlerin Amerikada ayrıca Uçuş Eğitimin Temelleri ( fundementals of flight instruction) adlı matbu kitapdan %80 başarı ile geçmeleri gerekiyor. Kitap genelde öğrenmeyi etkileyen psikolojik faktörler üzerine bilimsel bir çalışmadır.
İleri seviye antrenör eğitiminde kullanılması gerekli olabilir.
http://store01.prostores.com/servlet/ushpa/Detail?no=38
Bu kitap ingilizce olarak bende mevcut..Kurula Kopyalayıp verebilirim.
USHGPA soru kitapçığı ise küçük bir ücret karşılığı alınabiliyor yanılmıyorsam...
Semih
- Paranormal
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 26.06.2007, 14:35
- Ad Soyad: Olgu Taylan Güven
- Şehir: Balıkesir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Champion yazdı:Selamlar.
İlgili arkadaşların iyi niyetli olduğuna eminim.
Bartuğunda haklı yanları var.
Öncelikle ülkemizde döküman eksikliği olduğundan dolayı soruların soru bankasından çalışılması mantıklıdır. Bildiğim kadarı ile Amerika ve İsviçrede bu durum böyle. Soru bankasına ve cevap anahtarına her istiyen erişebiliyor. Kurulda görev yapan arkadaşlarında bu soru bankalarına rahatça ulaşabilmesi ve bunlardan yararlanabilmesi lazım.
İsviçre federasyonunki aşağıdaki linktedir..!)900 soru kadardı yanlış hatırlamıyorsam. E maille kayıt yapıldığında her defasında 25 soruya ulaşılabiliyor!
http://www.shv-fsvl.ch/en/ausbildung/weisungen/
Ayrıca basılı soru kitapçığı almanca olarak bende mevcutdur. Kurulda görevli almanca bilen arkadaş çevirmeye gönüllü olursa verebilirim.
Eğitmenlerin Amerikada ayrıca Uçuş Eğitimin Temelleri ( fundementals of flight instruction) adlı matbu kitapdan %80 başarı ile geçmeleri gerekiyor. Kitap genelde öğrenmeyi etkileyen psikolojik faktörler üzerine bilimsel bir çalışmadır.
İleri seviye antrenör eğitiminde kullanılması gerekli olabilir.
http://store01.prostores.com/servlet/ushpa/Detail?no=38
Bu kitap ingilizce olarak bende mevcut..Kurula Kopyalayıp verebilirim.
USHGPA soru kitapçığı ise küçük bir ücret karşılığı alınabiliyor yanılmıyorsam...
Semih
İsviçre'de eğitmenlik sınavı yazılı ve sözel olmak üzere 2 aşamadan oluşuyor bildiğim kadarıyla Semih Abi. Burada verilen soruların da pilotluk soruları olması gerek. 900 adet yazılı soru olması pek mantıklı gelmedi? Her neyse, bence federasyon resmi kanallardan bir şekilde sorulara erişilebilir. Ben daha çok Türkiye'de sözel sınav yapılırsa olacakları düşündüm. Yemedikleri laf kalmaz herhalde kuruldakilerin.
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Champion yazdı:Selamlar.
İlgili arkadaşların iyi niyetli olduğuna eminim.
Bartuğunda haklı yanları var.
Öncelikle ülkemizde döküman eksikliği olduğundan dolayı soruların soru bankasından çalışılması mantıklıdır. Bildiğim kadarı ile Amerika ve İsviçrede bu durum böyle. Soru bankasına ve cevap anahtarına her istiyen erişebiliyor. Kurulda görev yapan arkadaşlarında bu soru bankalarına rahatça ulaşabilmesi ve bunlardan yararlanabilmesi lazım.
İsviçre federasyonunki aşağıdaki linktedir..!)900 soru kadardı yanlış hatırlamıyorsam. E maille kayıt yapıldığında her defasında 25 soruya ulaşılabiliyor!
http://www.shv-fsvl.ch/en/ausbildung/weisungen/
Ayrıca basılı soru kitapçığı almanca olarak bende mevcutdur. Kurulda görevli almanca bilen arkadaş çevirmeye gönüllü olursa verebilirim.
Eğitmenlerin Amerikada ayrıca Uçuş Eğitimin Temelleri ( fundementals of flight instruction) adlı matbu kitapdan %80 başarı ile geçmeleri gerekiyor. Kitap genelde öğrenmeyi etkileyen psikolojik faktörler üzerine bilimsel bir çalışmadır.
İleri seviye antrenör eğitiminde kullanılması gerekli olabilir.
http://store01.prostores.com/servlet/ushpa/Detail?no=38
Bu kitap ingilizce olarak bende mevcut..Kurula Kopyalayıp verebilirim.
USHGPA soru kitapçığı ise küçük bir ücret karşılığı alınabiliyor yanılmıyorsam...
Semih
Paranormal yazdı:
İsviçre'de eğitmenlik sınavı yazılı ve sözel olmak üzere 2 aşamadan oluşuyor bildiğim kadarıyla Semih Abi. Burada verilen soruların da pilotluk soruları olması gerek. 900 adet yazılı soru olması pek mantıklı gelmedi? Her neyse, bence federasyon resmi kanallardan bir şekilde sorulara erişilebilir. Ben daha çok Türkiye'de sözel sınav yapılırsa olacakları düşündüm. Yemedikleri laf kalmaz herhalde kuruldakilerin.
Sınavda sorulacak soru sayısından değil soru bankası toplam soru sayısından bahsediyorum...Bildiğim kadarı ile her bölüm sınavında 20-25 kadar soru soruluyor.. Sınavdaki toplam soru miktarı yaklaşık 100 ile125 arası olması gerekir. Soru bankaları çalışmak amacı ilede kullanıldığı için soru sayısı fazla.. 900 soruyu anlamadan ezberlemek imkansız..! Gerekirse sorular aynı kalır ve şıkların yeri değiştirilerekde kullanılabilir. Bu tarz test sorularından geçer not almak için %80 başarı gerekiyor( soruların yarısını bilmek yetmeyebiliyor..)
Soru bankasını referans olarak alan ve soruların cevabını bulmaya çalışan pilot / eğitmen adayı zaten bir çeşit öğrenme sürecine giriyor.
Buradaki mantık budur.
Semih
- halukyildiz
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 18.04.2008, 01:58
- Ad Soyad: Haluk Yildiz
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.glide.co.uk/members/docs/bronzeq.pdf
Bu da bizim confuser. Konularin %50den fazlasi ortak zaten YP ve YK ile. Bizde bazen kismen YK kitaplarini okuruz. Soru Bankasina confuser deriz. Birde oyle arayin. Bilgi bolda Ingilizce bilmeyenin isine ne kadar yarar bilinmez.
Bunlarda YP icin ekstralar.
http://www.khpa.co.uk/?page_id=2
http://www.wessexhgpg.org.uk/Info/pilot_test.htm
http://www.freeflightbrighton.co.uk/Pag ... _Exam.html
Bu da bizim confuser. Konularin %50den fazlasi ortak zaten YP ve YK ile. Bizde bazen kismen YK kitaplarini okuruz. Soru Bankasina confuser deriz. Birde oyle arayin. Bilgi bolda Ingilizce bilmeyenin isine ne kadar yarar bilinmez.
Bunlarda YP icin ekstralar.
http://www.khpa.co.uk/?page_id=2
http://www.wessexhgpg.org.uk/Info/pilot_test.htm
http://www.freeflightbrighton.co.uk/Pag ... _Exam.html
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
Muharrem bey Lisanslı sporcuların 2-3 yıllık olmaları nedeniyle 5 yıldan az süerli olduklarından öncelik hakkı olmayacağını yazmış ancak 7 madde milli sporcular Beden Eğitimi spor yüksek okulu ve beden eğitimi öretmenlerine öncelik tanınır demesine rağmen 3 beden eğt öğrt verdiği dilekçelerde dikkate alınmamıştır
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Federasyon önce GSGM nin yönetmeliğini değiştirsin, ondan sonra istediğini yapsın.
Kurslara katılım için şartlar belli
Kulübü Yok , takımı yok diye kursa çağırılmamış kşiler var.
Sporun ferdi veya bireysel olması kulüpsüz müracaatı engellemez.
YASAL ÖNCELİĞİ VARKEN KURSA ÇAĞIRILMAYANLAR VAR.
Faraziyeleri boş verin, soruları da açıklamayın.
Artık yeterince uzamadımı
Arkadaşlaırın talepleri yasaya aykırı değil, aksine yönetmelik uygulansın diyorlar.
Yasa ve yönetmelikleri uygulayın en
ve azından mağdur ettiğiniz arkadaşlardan özür DİLEYİN
OLAY KAPANSIN ARTIK
YİNE BİR ÇÖZÜM;
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ MEZUNLARI İLE DAHA ÖNCEDEN BAŞKA BIRANŞLARDA ANTRÖNÖRLÜK BELGESİ BULUNANLARI
KURSUN İLK BÖLÜMÜNDEN MUAF TUTARAK BIRANŞ KURSUNA ALIN.
SONRA EĞİTİMİN İYİSİNİ VERİP , SORUNUN EN KAZIĞINI SORUP İSTERSENİZ ELEYİN.
HADİ HAYIRLI GÜNLER
Kurslara katılım için şartlar belli
Kulübü Yok , takımı yok diye kursa çağırılmamış kşiler var.
Sporun ferdi veya bireysel olması kulüpsüz müracaatı engellemez.
YASAL ÖNCELİĞİ VARKEN KURSA ÇAĞIRILMAYANLAR VAR.
Faraziyeleri boş verin, soruları da açıklamayın.
Artık yeterince uzamadımı
Arkadaşlaırın talepleri yasaya aykırı değil, aksine yönetmelik uygulansın diyorlar.
Yasa ve yönetmelikleri uygulayın en
ve azından mağdur ettiğiniz arkadaşlardan özür DİLEYİN
OLAY KAPANSIN ARTIK
YİNE BİR ÇÖZÜM;
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ MEZUNLARI İLE DAHA ÖNCEDEN BAŞKA BIRANŞLARDA ANTRÖNÖRLÜK BELGESİ BULUNANLARI
KURSUN İLK BÖLÜMÜNDEN MUAF TUTARAK BIRANŞ KURSUNA ALIN.
SONRA EĞİTİMİN İYİSİNİ VERİP , SORUNUN EN KAZIĞINI SORUP İSTERSENİZ ELEYİN.
HADİ HAYIRLI GÜNLER
- aslan_umut
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 18.06.2007, 12:38
- Ad Soyad: Umut Aslan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- İstanbul Hava Sporları
- Mesajlar: 110
- Kayıt: 11.01.2009, 19:45
- Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- flyjoe
- Mesajlar: 66
- Kayıt: 03.02.2009, 01:08
- Ad Soyad: Nezih Tat
- Şehir: Alanya
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar 13 yıldr bed.eğt öğrtmeniyim 10 yıldır yamaçparaşütünün singlını tandemini ve 2 yıldır full paramotor uçuyorum 2 yamaçparaşütü kulübü kurucu üyesiyim adana bölgesi sorarsanız iyi tanırlar.ancak şunu anlayamadım 3 farklı branşta antrenörlük belgem var 3 yıl vücut geliştirme il temsilciliği yaptım.şuan gelir kaynağım olan yamaçparaşütü sporunu icra ediyorum.malesef sınavda elendim.anlamadım askerliğini yapmamış, çoğu sporculuk kariyeri olan öğrencilik hayatı devam eden farklı mesleklere sahip plan kişiler bu sınavı geçti neymiş üniversite kulübüymüş soru bankası varmış ...çalışmış ...ya kardeşim bu işe yıllarımı vermişim kaskın üretim sertifikasını bilsem nolur bilmezsem ne olur...kask mı üretecem...adam eleme böyle yapılmaz ....bilgilerinize
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- M.ALİ
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 08.02.2011, 13:35
- Ad Soyad: Mehmet Ali Göçmen
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Teknik heyette kaç kişi var?
Sınav komisyonunda kaç kişi Soru bankasına soru vermiş?
Soru Bankasında kaç soru var..?
Yön sormuşlar arkadaşlar ya, öyleyse sadece yönlerle ilgili 8 soru oluşturulabilir
Aşağıdakilerden hangisi .......yönünden eser? al sana 8 soru...
Ama şimdi sorular yayınlansa bir de soruların yapısı ile ilgili bir sürü tartışma çıkar ne gereği var. kimileri bazı soruları anlamsız bulacaktır, kimileri bunun iki cevabı vardır diyecektir, kimileri soruları ölçme değerlendirme kriterlerine göre değersiz, yanlış bulacaktır... Üstelik soruların cevabınıda herkes öğrencek... Yazdıklarına göre Eğliyet sınavına dönermiş... Eğliyet sınavı önemsiz ya gerçi Milli Eğitim Bakanlığı önemli buluyor. Polis teşkilatı mutlaka soruyor...
Sınav komisyonunda kaç kişi Soru bankasına soru vermiş?
Soru Bankasında kaç soru var..?
Yön sormuşlar arkadaşlar ya, öyleyse sadece yönlerle ilgili 8 soru oluşturulabilir
Aşağıdakilerden hangisi .......yönünden eser? al sana 8 soru...
Ama şimdi sorular yayınlansa bir de soruların yapısı ile ilgili bir sürü tartışma çıkar ne gereği var. kimileri bazı soruları anlamsız bulacaktır, kimileri bunun iki cevabı vardır diyecektir, kimileri soruları ölçme değerlendirme kriterlerine göre değersiz, yanlış bulacaktır... Üstelik soruların cevabınıda herkes öğrencek... Yazdıklarına göre Eğliyet sınavına dönermiş... Eğliyet sınavı önemsiz ya gerçi Milli Eğitim Bakanlığı önemli buluyor. Polis teşkilatı mutlaka soruyor...