federasyon ve yol haritası önemlidir!

Türkiye Hava Sporları Federasyonu hakkında haberler, tartışmalar, bilgiler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

federasyon ve yol haritası önemlidir!

Mesaj #1 gönderen Champion » 1 on yıl 3 yıl önce (15.03.2011, 21:29)

Selamlar
Fderasyonumuz kurulalı 2 seneyi aşkın bir sure geçmesine ragmen sporcularımızın beklentileri gerçekleşmediği gibi yöneticilerin yetersizlikleri camiamızı gerçekten endişelendirmeye başladı. Bu federasyon yöneticilerinin görevi seçilmiş arkadaşlarımıza devredeceği günü iple çekmeye başladık.
Federasyonun ilk seçimlerinin en zaman yapılacağı konusunda ilgililerden bir açıklama gelmemiştir.( Bizi bırakırsanız sonsuza kadar otururuz diye düşünüyor olabilirler)
Seçimler ilk yaz olimpiyatları ile aynı tarihte yapılacak diye duyumlarımız oldu. Demekki 2012 Londra olimpiyatlarına (Temmuz –Ağustos) kadar çamura saplanmış bir araba ile yol almaya mecburuz.
Bu kadar zaman süresi içinde ne çalışmaşar yapıldı diye merak ediyorsanız aşağıdaki resmi web sitesinde görebilirsiniz..!
http://www.thsf.gov.tr/mevzuatlar/yonetmelik.html

Eksik olan çalışmalar biten çalışmalardan daha fazla.
Bunlar
1- Hava sahalarının sınıflandırılması ve uçuş haritaları
2- Uçuş seviye sınflandırma yönetmeliği
3- Milli takımlar yönetmeliği ve seçim kriterleri
4- Uluslar arası federasyon üyeliği( FAI)
Bunlar arasında çözülmesi en zor olan konu FAI temsilciliği konusudur. Bu konunun THK nun rıza ve izni olmadan çözülmesi imkansızdır. Bunu FAI yoneticileri ile yapma imkanı bulduğum sayısız görüşme neticesinde kavrayabilidiğime inanıyorum. Eğer bu konuyu araştırmaya meraklı iseniz FAI nin linkteki tüzügünü inceleyebilirsiniz.
http://www.fai.org/documents/constitution
Bu tüzükten benim konumuzla ilgili olarak aldığım kısım konuyu anlamamızı ve çözüm üretmemizi sağlayabilir.
2.1.1. There shall be five classes of FAI membership:
2.1.1.1. Founder Members
2.1.1.2. Active Members
2.1.1.3. Associate Members
2.1.1.4. International Affiliate Members
2.1.1.5 Temporary Member

2.5.1. NATURE OF REPRESENTATION
2.5.1.1. An organisation with national jurisdiction restricted to any single FAI activity may be elected
as an Associate Member of FAI. If a country has an Active Member that has been found by
the FAI Executive Board to be in breach of provisions in 2.4.2.2., or that has given written
consent to the FAI to delegate its Sporting Powers for particular air sports directly to other
organisations, the General Conference may also elect as Associate Members in that
country organisations with national jurisdiction restricted to a single FAI activity
2.5.1.2. No more than three Members from any one Country may be represented in FAI without
forming a single national organisation and applying for Active Membership.

Türk hava Kurumu halen görevlerini başarı ile yerine getirmiş Active member konumundadır ve hiçbir şekilde bu statünün başkasına aktarılmasına diğer üyeler izin veremez.( aynı şey başka zaman onların başınada gelebilir ve bu durumda o masada oturan üyelerin birbirini savunmasıda doğaldır. Hiçbir uluslararası Kurum veya kuruluşda FAI e böyle bir baskı yapamaz. FAI sadece kendi içi tüzüğü çerçeveinde hareket edecektir ve üstünde herhangi bir kuruluş yoktur.

Bu durumda tek çözüm Federasyonun THK ile anlaşarak bir protokol imzalaması, ve Associate member ve Affiliate member statusü için THK nın onayı ile FAI temsilciliğini almasıdır.
Burada yine büyük bir sorunla daha karşılaşıyoruz.
THK nın yada FAI nin bu üyelik hakkını vermesi için federasyon küçülmeli sadece serbest uçuş konularını kapsamalıdır( YP,YK, Planör vb.) Hava sporlarının tamamını kapsayan bir federasyona THK doğal olarak olur yazısı vermeyecektir.
Yukarıdaki ingilizce metinde Associate member statüsünün yanlızca Active member(THK) in yazılı izini ile mümkün olabileceği açık bir şekilde ifade edilmiştir. Bu durumda bizlerin yapması gereken tek şey bu hantal federasyondan özerk statü ile ayrılıp THK ile bir protokol anlaşması yaparak Associate member statüsünü kazanmaktır. Halen gelişmiş ülkelerin çoğunda uygulanan yöntem budur.
Bu sistemde alt federasyon tamamen bağımsızdır ve iç işlerinde FAI ana temsilcisine karşı bir hükümlülüğü yoktur. Bu tarz üyeler sadece kendi konuları ile ilgili branşların komisyonlarında oy kullanabilirler.


YOL PLANI
Ülkemizde YP sporcularının acilen birleşerek , Klüpler vasıtası ile özerklik başvurusu yapması ve THSF den kopması şartdır. Bunun kararı ülkedeki tüm YP klüplerinin katıldığı bir platformda verilebilir.
Bknz Dernekler kanunu..,
“Plâtform oluşturma
MADDE 25. — Dernekler, amaçları ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, kendi aralarında veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere ve yetkili organlarının kararı ile plâtformlar oluşturabilirler.
Platformların oluşturulabilmesi için derneklerin yetkili organlarınca alınacak kararlarda, derneği temsille görevlendirilecek kişi veya kişiler belirlenir.
Bir platformun faaliyete başlayabilmesi için, temsilciler tarafından bir mutabakat tutanağı düzenlenir. Bu tutanakta, platformun oluşturma amacı, çalışmaların yürütüleceği yerleşim yeri ile yönetim grubu üyeleri ve koordinatörünün isimleri belirlenir.

Valiliğe bildirimde bulunulmaz.”


Bu ülkenin sporcularının geleceği için kulüplerimizin her durumda insiyatifi ele alması ve yol planını beraberce Demokratik bir şekilde belirlemesi gereklidir. Ortak çözüm anlaşmada yatmaktadır. THK yetkililerinin yardımcı üyelik hususuna daha sıcak bakacaklarını umuyorum. Neticede kendi konumlarında bir değişiklik olmayacaktır. Federasyon Kurulmadan once tüm hava sporlarını kapsayan Federasyon kurulmasının hata olduğunu ve bunun FAI nezdinde çözümü zorlaştırdığını defalarca ifade etmiştim.

Bu aşamadan sonra çamura saplandı diye arabamızı terk etmemiz akla yatkın bir sonuç degildir. Neticede arabayı çamura SÜRÜCÜLER saplamıştır. Araba çamurdan çıkarılıp işinin ehli sürücüler elinde bizi dilediğimiz yere götürebilecek teknik özelliklere sahiptir.

KLÜPLER PLATFORMU Toplantısı fikrine sıcak bakan Kulup temsilcilerimiz bir yönetim kurulu kararı ile klüplerini temsilen bu planlanan toplantıya katılabilir ve çözüm üretilmesi için insiyatifi ele alabilirler.

Bu husuda iletişim ve kordinasyonu ilgilenen arkadaşlar yoksa ben yürütebilirim, Gönüllü ve azimli diğer arkadaşlarda olabilir.

Öncelikle camiamızda bu konuyu bir sure tartışalım, daha sonra gelecek yorum ve önerilere gore bir plan yapabiliriz.
Bu arada olası tahrik ve karalamalara farkında yaklaşalım!

Saygılarımla
Semih SAYIR




Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 51
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen cincir » 1 on yıl 3 yıl önce (15.03.2011, 23:38)

Federasyon FAI üyesi olmak zorunda mı? Eğer zorunda diyorsan neden?
Selam.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Bilalk » 1 on yıl 3 yıl önce (15.03.2011, 23:57)

slm böylebir oluşumda yanlızca yamaçparaşütünü barındıran ve gerek cevresindeki insanlarla ve kurumlarla olumlu dialoglar içinde olacak calışacak bir oluşuma %100 destegim

kurumlar FAI PWCA THK GSYM SHGM kişiler bu spora gönül vermiş insanlar


selamlar

bilal kaya

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen PROFLY » 1 on yıl 3 yıl önce (16.03.2011, 00:19)

Merhaba Semih Abi..

Yazdıklarını okudum. Camiamızı genelde yamaç paraşütü pilotları oluşturması sebebi ile mantıklı buldum.

Yazdıklarından anladığım; Türkiye Hava Sporları Federasyonu yerine Türkiye Yamaç Paraşütü Federasyonu kurulmuş olsaydı; THK ile mevcut FAI Temsilciliği uyuşmazlığı olmazdı. Özel bir üyelik sınıfı ile FAI temsilciliği alınırdı; THK da bundan rahatsız olmazdı. Belki tüm hava spor dalları yerine kendi uğraştığımız yp vb.. sporlara ait bir federasyon kurulmuş olsaydı daha fazla yol katedilebilirdi.

Mevcut federasyon için de çalışan arkadaşlarda 2 yıldır emek harcamaktalar. Kendilerine teşekkürler. Ama görünüşe göre THSF nin FAI üyeliğini alması pek olası değil. Burada Güngör'ün sorusu akla geliyor. FAI üyeliği federasyon açısından neden önemlidir? olmaması şu an neler kaybettirmektedir? Olması neler kazandırır? Abi bunlar hakkında bilgilendirme yaparsan sevinirim.

Bu sporda uçmanın yanında; işin detayını, prosedürünü; yurtdışı bağlantıların ve tecrübelerinden ötürü en iyi bilen kişilerden birisin. Bu sporun ülkemizde gelişmesinde katkılarını da görmezden gelemeyiz; silip atamayız. Küsmediğin ve fikir ürettiğin için teşekkürler. Karşı fikirlerde illa ki gelecektir. Ben senin önerdiğin yol haritasının artısı eksisi ile değerlendirilmesinden yanayım.

Sevgiler
Mesut

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 3 yıl önce (16.03.2011, 01:03)

Selam arkadaşlar. Yazacaklarım şahsi fikrimdir kimse katılmak onaylamak ve desteklemek zorunda değildir. Tarafsızca ve olabildiğince objektif bakarak yazıyorum.

SEMİH SAYIR IN ŞU AN RUSYA OPEN YARIŞMASINDA YAŞAMIŞ OLDUĞU DURUM ÇOĞUNLUK TARAFINDAN HAKSIZLIK OLARAK NİTELENDİRİLDİ. BUNUN SEBEBİ İSE UYGULAMANIN YANLIŞLIĞI İDİ.

Federasyon Ege XC Open da kalkıp hataları Semih Sayıra rapor olarak sunsa idi ve uyarsa idi, 2010 Rusya Openda hataları aksaklıkları bulup yine Semih Sayır a rapor etse idi ve bu organizasyon sonrasında Semih Sayır dan organizasyon yetkisi alınsa idi şu an bu polemikler yaşanmazdı. Bana yapılan haksızlıktır diyen Semih Sayırın ifadelerine karşılık federasyon "ben seni uyardım ama sen dinlemedin ve devam ettin üstüne bir daha uyardım ve yetkini aldım işte bak uyarılarım raporlarım" dese idi şahsen ben Semih Sayır a yapılan haksızlıktır demezdim. Bir çok kişide Semih sen kendin ettin kendin buldun derdi.

Şimdiii Semih Sayıra önceden uyarı yapılmadan ve sanki herşey süt limanmış gibi bir ortamda kalkıp yasak konuldu ve biz dedikki hata yapıldı . Şimdi bu sohbetlerin üstüne federasyonun revizyonu gündeme getirildi. Peki Rusya open konusu gündemde yokken federasyonun çamur içinde olduğu neden tartışılmadı. Federasyon aynı federasyon yönetim aynı, icraat aynı. Neden kimse kalkıp kulüpler özerkliğinizi ilan edin ve oluşuma el atın diye bir konu başlığı açmadı. Özellikle federasyon konusunda en çok çaba sarf edenlerden biri olan Semih SAYIR neden bunu daha önce yapmadı. Bu birazcık "bana bunu yaptınız görün bakın ben size neler yapıcam" gibi bir sohbete dönmedimi.

Araç çamurdan çıkarılıp yetkin şöförlere devredilecek. Bu şöförler kimler. Yıllarca uğraşılıp ıkına sıkına kurulan federasyon, kurulduğu günden bu güne kadar ne yaptıysa yaptı da şimdimi TU KAKA oldu.

Federasyonun çalışmalarını en çok eleştirenlerden biriyimdir ki arkadaşlar ile bu konuyu tartıştığımızda KARARLAR ALAN, YOL AÇAN, UFUK AÇAN YETKİN POLEMİKSİZ STANDARTLAR GETİREN SES GETİREN BİR FEDERASYON özlemimi hep dile getirdim. Bu özlem çıkar çatışmalarında mağlup görünen bir tarafın intikam ateşinde eriyecek kadar basit bir özlem olmadı.

Semih abi üzgünüm ama başlığının altındaki yazıyı samimi bulmadım. Düzenlediğin yarışmalarda kendimizi geliştiriyoruz, seminerlerinden eğitimlerinden ders alıyoruz, camiamızda önde gidensin ve beklentilerimiz daha olgun tavıra sahip bir SEMİH SAYIR.

Sürçü lisan eylediysem affola. Yüksek sesle düşündüm.

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (16.03.2011, 10:32)

Federasyonda görev alan arkadaşlarımızın performansı belki herkesi memnun etmiyor olabilir. Bunun temel nedeni (bana göre) zaman kısıtlılığıdır. Federasyonda görevlendirilmiş dostlarımıza bakaçak olursak hepsinin kendi meslekleri, aileleri ve çeşitli diğer sorumlulukları olduğunu görürüz. Tüm bu yük arasında kendilerine zaman yaratıp ellerinden geldiğinde faaliyet göstermektedirler.

Bana göre yönetim ve tüm görevliler değişse (değişmesin demiyorum) de sonuç benzer olacaktır. Çünkü malesef camiamızda Semih Sayır'dan başka bu işlere ayırılacak neredeyse sonsuz zamanı olan kişi yoktur.

Ben kişilerin değil sistemin eleştirilmesini ve geliştirilmesini öneriyorum.

Bu anlamda ilk eleştirim ve önerim Federasyon-Pilot iletişimi üzerine. Malesef federasyonun pilotların isteklerini, sıkıntılarını ve beklentilerini izleyecekleri bir iletişim yöntemi/aracı yok. Tabiki YPforum ve diğer listeler takip edilmekte ancak soru-cevap, etki-tepki, öneri-uygulama anlamında işler durumda değil.

Federasyon ve pilotlar arasında etkin iletişimin sağlanması bence sorunların büyük çoğunluğunu yoluna koyacaktır.

Belki forumda bu konu başlığı altında herkes kendi sıkıntı ve beklentilerini paylaşırsa yine anlamlı olabilir.


Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Champion » 1 on yıl 3 yıl önce (16.03.2011, 11:48)

Gösterdiğiniz ilgiye teşekkürler arkadaşlar.

Hepiniz sağolun..

Önce Güngörün sorusunu cevaplayayım..

FAI olmazsa ne olur..?
Her sporun Dünya ve Kıtalar şampiyonaları Uluslarası bir organizasyon Federasyon tarafından organize edilir ve gerekli spor kodu belirlenir...
Bu voleybolda FIVA futbolda FIFA Basketbolda FIBA dır vs. Bu federasyonun birden fazla olması problem yaratmasada hiç olmaması gibi birşey söz konusu olamaz. Uluslararası Federasyon Dünya Şampiyonaları ve Kıta Şampiyonalarının hangi kural ve kodlar çerçevesinde yapılacağını belirler.

Federasyonun anlamadığı ve anlamakta hala zorlandığı husus şudur..!

FAI bir Uluslararası Spor Federasyonu değildir.
Esas kuruluş amaçları soğuk savaş yıllarında sivil havacılığın kontrolu ve askeri amaçlı havacılar yetiştirmektir. Dünya üzerinde hızla gelişen hava sporları zaman içerisinde hava sahaları kontrolu FAI ve temsilcilerinin elinde olduğu için bunlara adapte edilmiştir. Zaman içerisinde Soğuk savaş tehdidi ortadan kalkınca kendi iç tüzüklerini revize edip işin sportif yanına daha çok adapte olmuşlardır
Dünyada o zaman kurulmuş bir Uluslararası Yamaç Paraşütü Federasyonu olsaydı bu problem olmazdı.2004 yılında Brezilya Dünya Şampiyonasında kendim planladığım takım liderleri toplantısında bu konuyu teklif olarak sunmuştum.
Ancak bu teklif Dünya üzerinde bizim gibi sorunlu ülke pek olmadığı için fazla destek görmemiştir.
Bu gun ise bu sorunun Brezilya, ispanya, japonya, Rusya, başta olmak üzere birçok ülkede bize benzer problemlerin yaşandığı görünüyor.

Şenerin sorusu

Federasyonun kuruluş aşamasında GSGM ile en fazla görüşmeyi yapan arkadaşlardan birisi bendim. Hukuk şubesi ile yaptığım görüşmelerde Genel Havacılık Federasyonu kurma fikrini duyunca , bunun büyük bir hata olacağını FAI ile sorunların aşılmasının THK onayı olmadan mümkün olmadığını defalarca ifade ettim.( o zaman GSGM danışmanı olan Yasemin hanım bunları hatırlıyordur. Hatırlamasa bile yazdıklarımız çizdiklerimiz kayıtlıdır.

Bugune kadar neden THSF "sözde" çalışmalarına sesimi çıkarmadım?
Öncelikle her ne kadar yanlış yolda olduklarını düşünsemde yapılan çalışmalar yanlış ve hatalıda olsalar yapılması yapılmamasından iyidir. Bunları yeni gelecek yönetim kolaylıkla değiştirebilir. Bu teknik gurupta çalışmayı red etmem tamamen yönetimin meşruluğuna inanmamaktan kaynaklanmaktadır.

Şöyle bir durum oluşmuş..,
Meşru olmayan yönetim hangi kritere göre yetkilendirdiği meçhul bir Teknik Komite ile çalışmalar yapmayı planlamıştır. Bu gurupta iyi niyetli birkaç arkadaş olduğunu biliyorum ve onlar da kendi bakış açılarından haklı görünebilirler.

Benim açımdam durum şudur..!

Yetkili Kurum her şekilde bu çalışmanın en iyisini yapmak için kaynaklarını seferber etmeli gerekiyorsa yurtdışından uzman getirmelidir. Bu yapılanma sırasında mutlaka bazı teknik gurupların içerisinde çıkar amaçlı eğilimler olabilir. Bu olasılığın her ihtimalde önüne geçmek ancak şu formülle mümkün olur
- Bütün Kulüpler toplanıp teknik Komiteyi belirlerler.( Demokratik yöntem) AKP usulü ':idea:'
- Daha önce Mesut ifade etmişti yanılmıyorsam.. Anayasamızı İsviçreden aldıysak sistemimizide oradan tamamıyla kopyalayabiliriz. Dünyayı yeniden keşfetmenin bir alemi yok. İsviçre sistemi dünyadaki en gelişmis sistemdir ve pilotları yıllardır Dünya sıralamalarında bir numaradır. Adaptasyon sırasında ülkemiz kanun ve yönetmeliklerine göre gerekli değişiklikleri yapmak zor değildir. Şimdiye kadar yapılamıyan bu çalışmamaları görev bana verilse ve kendi çalışma gurubumu seçmeme izin verilirse 3 ay gibi bir sürede bitirebilirim.
Bu işe ( tahmini uyduruyorum) 30.000 TL ödenek ayrılsaydı bu çalışmalar için mesela Bolu Abantda bir Hotel ayarlanabilir ve bazı çalışmalar bitmeden bu gurup oradan ayrılmazdı. Tek ihtiyacınız bir internet ve birkaç bilgisayardır.

Problemli konuları ise yabancı uzmanlar sayesinde çözebilirdik

Denis Pagen USA
Xavier Murillo Fransa
Martin Scheel İsviçre

Bu uzmanları bir uçak bileti ve haftalık 1000 Euro ücret karşılığı buraya getirmek kişisel ilişkilerim sayesinde mümkündür. Federasyondan gelecek resmi bir davetiyeyede hayır diyeceklerini zannetmiyorum.

Ama siz bunu yapmayıp gönüllüler çalışsın dediğinizde buradanda şu anlam çıkar..,
"Bu işin gerçekleşeceğine yöneticiler dahi inanmıyor" Burada sanki FAI meselesi çözülene kadar yalandan bir çalışmalar yapması için oluşturulmuş Teknik Kurul söz konusu adeta...( Şahsi fikrimdir)

Benim bu ülkenin hiçbir Kurum ve Kuruluşuna intakam duygusuyla hareket etmem mümkün değildir. Bildiğiniz gibi geçmiştede THK ile aramızda yaşanan çatışmalara rağmen Federasyon Kurulduktan sonraki dönemde bu gerginliğin anlamı kalmamıştır. Ayrıca yapılan her haksızlığa mümkün olan en fazla itirazı ve mücadeleyi gösterdiğime inanıyorum. Kurtlarını döken insanlar kin tutmaz.

Yine Şenerin Samimi bulmama konusu..,

Kulupler birleşsin ortak karar alsınlar diyorum neresi samimi değil..?

Kordinasyona seni, beni veya başka bir arkadaşımızı, abimizi, kardeşimizi geçirseler altında bir bit yeniğimi aramalıyız? Ben genel çoğunluğun katıldığı bir Kulüpler toplantısının oyalama ile alınmış kararlarına saygı duyarım ve desteklerim

2 sene sonra emekli olacak bir pilotun ne Beklentisi olabilir?
Federasyon bana daha önce yapamadığım birşeyimi yaptıracak? Bu saaten sonra( benim için) yaptırsa ne olur...

Meselenin benim ile değil ülkemizin gelecek nesilleri ile alakalı bir Türkiye meselesi olduğunu size daha başka nasıl kanıtlayabilirim?

Sevgilerle

Semih SAYIR

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (16.03.2011, 14:31)

Merhaba Semih Bey

Sporcu bir havacı, yarışmacı ve bunları kontrol eden kurumlarla ilişkisi olan biri değilim. Merak ettiğim ve bilgilenmemi sağladığı için bu ve benzeri forum konularını takip etmeyi seviyorum sadece:

-Öncelikle, Federasyonun yönetim ve üye yapısına bakınca bir havacı çeşitliliği var, ama az da olsa ortaya çıkan çalışmalar daha çok YP ye yönelik. Bardağın dolu tarafından bakınca YP adına orda olanların daha çok iş ürettikleri gibi bir izlenim ediniyorum.

Havacılıkla ilgili sorunlarımız sanki Federasyon, THK üstü sorunlarmış gibi duruyor. Havacılığa yönelik (sporcu, eğitim, organizasyon vb ) ideal şartlarda hazırlanmış yönetmelikler oluşsa bile benim bildiğim en basitinden SHY 6C’ye (henüz değişmedi diye biliyorum)yine de takılına bilir. Yanlış bilmiyorsam sportif havacılıkla ilgili ticari faaliyetler şu anda bir yere dayanmadan yürüyor çünkü bu SHY 6C’de en küçüğü “Hava Taksi İşletmesi” olan ticari tanımlama var örneğin. Keza; kontrolsüz hava alanları, hava parkları vs adı olan ama uygulaması olmayan şeyler. Mesela Take-off lar hangi nitelemeye giriyor, hava parkı mı, yoksa?

-Ülkemiz havacılığıyla ilgili genel ortam sorunları devam ettiği sürece bu sorunların içinde doğmuş bir federasyon veya sizin önerdiğiniz gibi yamaç paraşütü için özerk bir federasyon ne kadar doğru çalışabilir acaba?

1- Hava sahalarının sınıflandırılması ve uçuş haritaları
2- Uçuş seviye sınıflandırma yönetmeliği

-Gibi başlıkların sadece alt başlıklar olmadığı genel havası kullanımına yönelik üst başlıklar olduğunu düşünüyorum. Bunların çözümünü niye federasyon yüklenmiş, onu da anlamış değilim. Yanlış mantık kurmuyorsam SHGM gibi bir kurum işini doğru yapmadığı için bu eksikler var ama bunlar dışarıda hazırlansa bile SHGM imzası gerekecek…yani “Deveye hendek atlatma” durumu er yada geç açığa çıkacak.

-Yine yanlış mantık kurmuyorsam yukarıdaki yönetmelikler ve notam gibi konularda hali hazırda doğru işleyen bir sistemimiz olsaydı eğer, siz, notam gibi formalitelerde takılmamış olur; Federasyon “kişilerinin” size karşı tavrı veya“Organizasyona katılanlar çok memnun kalmadı” gibi sübjektif gerekçeler, organize ettiğiniz yarışmanın iptaline yetmezdi diye düşünüyorum.

Saygılar

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Champion » 1 on yıl 3 yıl önce (16.03.2011, 17:02)

Merhaba Bekir bey.
Sivil havacılık konusunda söyledikleriniz doğru. Bu mekanizmanın harekete geçmemesi bir yerde THSF ve daha önce gerekli başvuruları yapmamış kurumlarında suçudur.
Öncelikle SHGMnün orada bir arıza olduğunu resmi olarak algılaması ve daha sonra gönüllü olmasa bile bu işi yapması sağlanmalıdır. Bu Kuruma ve Ulaştırma Bakanlığına sorunlarımızla gelişmiş ülkelerdeki çözümlerini bir hafta önce yazılı olarak ilettim..

Artık SHGM nün görevden kaçma veya erteleme gibi bir luksü olamaz.Bu kurum aynı zamanda THSF üzerindede bir baskı oluşturarak bu alanda yapılması gereken çalışmaların hızlandırılması isteyecektir. Bu hususda ben elimden geleni yaptım ve yapmayada devam edeceğim.

Ekdeki dosyalarda SHV ( isviçre federasyonu) hava sahası uygulamalarının nasıl olduğunu görebilirsiniz.. Bunlardan birisi bir uçuş bölgesinin örnek haritası diğeride isviçredeki uçuş bölgelerinin NOTAM bilgileridir.
Aynı şeyleri Türkiyede yapamazmıyız..?
İsviçrenin hava trafiğinin Türkiyenin en az 2 katı olduğunu ve yüzölçümünün 19 da biri kadar olduğunu hatırlatırım.
En azından linkte görünene benzer bir uygulamayı acil olarak başlatabiliiriz...

http://fredibach.ch/airspace/

Saygılarımla
Dosya ekleri
Swiss map sample.pdf
(1.54 MiB) 210 kere indirildi
Rega_Basis_Wilderswil_Interlaken.pdf
(968.77 KiB) 207 kere indirildi