Süperfinal Colombiya
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Süperfinal Colombiya
Selamlar arkadaşlar
2013 yılının en önemli yarışması PWCA Süerfinali ilk taskı 16 sı Çarşamba günü uçulacak.
Pilot kalitesinin çok yüksek olduğu bu yarışmada iyi bir derece yapmak gerçekten zor. Geçen sene Meksikada olduğu gibi burada da geçerli task sayısı fazla olacaktır. Teorik olarak hergün uçulma ihtimali var.
Pilotlarımızın iyi sonuç alabilmesi için kendilerine iyi bakmaları ve motivasyonlarını yüksek tutmaları gerekiyor. Yarışmada muhtemelen 2 adet Discard olacağı için kötü başlayan bir yarıştan bile umudu kesmemek gerekli.
Her gün 4-5 saat uçuş ve mukabilinde 2 veya 3 saat araba ile geri dönme, 2 saat kalkış alanında bekleme süreleri toplamda 8-9 saate yaklaşarak fiziksel yorgunlukla birlikte zihinsel konsantrasyonuda zorlayacaktır.. Bu yüzden arkadaşlarımızın mümkün olduğunca erken yatıp iyi dinlenmeleri ve iyi beslenmeleride önem taşıyor.
İlk 20 iddiasında olan sporcular Kolombiyalı Juliana dikkat etsinler ve onunla beraber uçmaya çalışsınlar.Geçen sene ben gözlemciyken inanılmaz bir performansla uçmuştu. Bölgeyide çok iyi biliyor.
Yarışan tüm arkadaşlarımıza başarılar dilerim.
Semih
2013 yılının en önemli yarışması PWCA Süerfinali ilk taskı 16 sı Çarşamba günü uçulacak.
Pilot kalitesinin çok yüksek olduğu bu yarışmada iyi bir derece yapmak gerçekten zor. Geçen sene Meksikada olduğu gibi burada da geçerli task sayısı fazla olacaktır. Teorik olarak hergün uçulma ihtimali var.
Pilotlarımızın iyi sonuç alabilmesi için kendilerine iyi bakmaları ve motivasyonlarını yüksek tutmaları gerekiyor. Yarışmada muhtemelen 2 adet Discard olacağı için kötü başlayan bir yarıştan bile umudu kesmemek gerekli.
Her gün 4-5 saat uçuş ve mukabilinde 2 veya 3 saat araba ile geri dönme, 2 saat kalkış alanında bekleme süreleri toplamda 8-9 saate yaklaşarak fiziksel yorgunlukla birlikte zihinsel konsantrasyonuda zorlayacaktır.. Bu yüzden arkadaşlarımızın mümkün olduğunca erken yatıp iyi dinlenmeleri ve iyi beslenmeleride önem taşıyor.
İlk 20 iddiasında olan sporcular Kolombiyalı Juliana dikkat etsinler ve onunla beraber uçmaya çalışsınlar.Geçen sene ben gözlemciyken inanılmaz bir performansla uçmuştu. Bölgeyide çok iyi biliyor.
Yarışan tüm arkadaşlarımıza başarılar dilerim.
Semih
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- ne_var_ya
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 12.11.2011, 16:30
- Ad Soyad: Ferhat Ergün
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.livetrack24.com/tasks/825/3d
google earth ten takip etmek isteyenler için task 1
google earth ten takip etmek isteyenler için task 1
- ne_var_ya
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 12.11.2011, 16:30
- Ad Soyad: Ferhat Ergün
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
https://vimeo.com/57511099
roldanillodan videolar geliyor. 04:57 güzel bi kare mevcut
roldanillodan videolar geliyor. 04:57 güzel bi kare mevcut
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Ilk gun 80 kusur kilometre hizli bir yaris oldu. hem vadi hem daglar guzel calisiyordu pilotlar farkli rotalardan taski uctu. Ben starti dag tarafindan ilk kisiler arasinda alip rotaya girdim taski 10. kilometresinde ilk grubun girdigi termigi yakalayamayinca alcak kaldim. Mecburen onden gidip termige erken girmeye calistim ama 30. kilometrede cok alcak kaldim. Herkes ustume geldi. En son siralara dustum. Sonra ondeki kanat tarlasini izleye izleye zayif termikleri es gecerek alcaktan ondeki gruba yaklastim. Sonra grup tekrar ikiye ayrildi ben dogu tarafindan giden gruptaydim 20 km kala dondugumuz 2lik termikten 3-4 kisi ayrildik tararken 5lik bulunca bizim gruptan koptuk. Son 10km kala onumuzdeki grup termik bulmada biraz zaman kaybedince onlari yakaladik. Ben son termikten erken ciktim. makina gole 8 suzulus veriyordu. Raul Pensoyla hayvani bir bastiriciya girdik Speed sectiona bir bucuk kilometre kala 0.5lik termik donmek zorunda kalinca ustumuzden bizim biraktigimiz termigi donmeye devam eden 15 kadar kanat gecti. Son termigi birakip gole suzulmeye baslayinca bu sefer hayvani bir termik koptu golun 800 metre filan ustune ciktik tahmini 100 metre daha irtifam olsaydi 10-12 gibi bitirecektim. Saglik olsun. Son 50 kilometrede dogru tercihlerle birsuru pilotu geride biraktim. Yigit ve Tuzer hep benim gittigim tarafin tersinden gitmisler heralde hic karsilasmadik. Takimda herkes gol yapti. Yarin bakalim ne gosterecek. iyi geceler.
- SkyCloud
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.04.2005, 10:25
- Ad Soyad: Akin Gokbulut
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Tebrikler Muzo, aynen konustugumuz gibi gidiyorsun, ilk 30 icinde.
Advance'ten Ozone EnZo'ya gectikten sonra C.Maurer'in donusu muhtesem olmus yillar sonra, gole ilk varmis fakat leading puanindan dolayi ikinci.
Julian ise M4 ile ilk 5'te yer alarak herkesin eline vermis competition kanatlarini. Bravo.
Bu arada ilk 6'da yer alan ve listede BoomX olarak gozuken kanatlar aslinda Boom9 mudur? Semih?
Advance'ten Ozone EnZo'ya gectikten sonra C.Maurer'in donusu muhtesem olmus yillar sonra, gole ilk varmis fakat leading puanindan dolayi ikinci.
Julian ise M4 ile ilk 5'te yer alarak herkesin eline vermis competition kanatlarini. Bravo.
Bu arada ilk 6'da yer alan ve listede BoomX olarak gozuken kanatlar aslinda Boom9 mudur? Semih?
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Selamlar..
Güzel yarış olmuş.. I pad üzerinden Leader board dan takip etmeye çalıştık ama traker güncellenmesinde problemler var. Muzu gole iyi girdiğine göre tempolu bir yarış olmuş...
Roldanillonun normal temposunda Yiğit ve Muratın daha iyi uçacağını ve ağır tempolu havalarda da Ayşenin daha iyi uçtuğunu biliyorum.Türk Takımı adına iyi bir gün olmuş. Puanlar birbirine yakın. Süperfinalde FTV denilen ve pilotun aldığı puanları kendi başarı seviyesine göre kıyaslayarak discard eden bir sistem kullanılıyor. Reject rate %25 idi galiba yanılmıyorsam.. 8 gün uçarlarsa 2 discardları olduğu anlamına gelir.
Boomeranglara gelince;
Superfinalde yaklaşık 10 tane Boomerang 9 olmalı.. Diğer pilotlar kiloları tutmadığı için Boomerang X ile devam etmiş olmalılar.
İlk 6 da 3 tane boomerang 9 şimdilik çok iyi bir derece . Kanat konusunda şu an konuşmak ne kadar erken olsada şimdilik daha iyi olamazdı.
Maurer hava tempolu olduğu için kendini göstermiş. Hala dünyanın en iyi pilotu.. ama benim favorim Michael Siegel.
Julian Andres CARREÑO nunda kürsü şansı var...
Bizimkiler iyi uçarlarsa ilk 20 - ilk 30 şansları var...
Bayanlarda Daria Krasnova ve Yvonne Dathe nin olmaması Ayşe için büyük şans.. havalar zayıf olursa kürsü şansı olur.
Birde naklen yayın olsa ne biçim olurdu....
Bütün pilotlarımıza tekrar iyi şanslar ve tebrikler.
Semih
Güzel yarış olmuş.. I pad üzerinden Leader board dan takip etmeye çalıştık ama traker güncellenmesinde problemler var. Muzu gole iyi girdiğine göre tempolu bir yarış olmuş...
Roldanillonun normal temposunda Yiğit ve Muratın daha iyi uçacağını ve ağır tempolu havalarda da Ayşenin daha iyi uçtuğunu biliyorum.Türk Takımı adına iyi bir gün olmuş. Puanlar birbirine yakın. Süperfinalde FTV denilen ve pilotun aldığı puanları kendi başarı seviyesine göre kıyaslayarak discard eden bir sistem kullanılıyor. Reject rate %25 idi galiba yanılmıyorsam.. 8 gün uçarlarsa 2 discardları olduğu anlamına gelir.
Boomeranglara gelince;
Superfinalde yaklaşık 10 tane Boomerang 9 olmalı.. Diğer pilotlar kiloları tutmadığı için Boomerang X ile devam etmiş olmalılar.
İlk 6 da 3 tane boomerang 9 şimdilik çok iyi bir derece . Kanat konusunda şu an konuşmak ne kadar erken olsada şimdilik daha iyi olamazdı.
Maurer hava tempolu olduğu için kendini göstermiş. Hala dünyanın en iyi pilotu.. ama benim favorim Michael Siegel.
Julian Andres CARREÑO nunda kürsü şansı var...
Bizimkiler iyi uçarlarsa ilk 20 - ilk 30 şansları var...
Bayanlarda Daria Krasnova ve Yvonne Dathe nin olmaması Ayşe için büyük şans.. havalar zayıf olursa kürsü şansı olur.
Birde naklen yayın olsa ne biçim olurdu....
Bütün pilotlarımıza tekrar iyi şanslar ve tebrikler.
Semih
- Yigitsahinbey
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 02.08.2006, 23:39
- Ad Soyad: Yiğit Şahinbeyoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
FTV( fixed total validity) reject rate..
Her taskdan teorik olarak alınıyor.. İlk task olduğu için 300 puan olmuş, Buda reject rate in %30 civarında olduğunu gösteriyor.
Emre daha iyi bilir..
Pilotlarında bu sistemin nasıl çalıştığını bilip ona göre uçmaları gerekir.
FTV daha önce yarışma panelinde tartışılmıştı...Ulusal sıralama Discard yönteminin de FTV ye göre yapılması gündeme gelebilir..
O zaman vay halimize..
Anlat nalatabilirsen,, anla anlayabilirsen )))
Daha detaylı bilgi;
http://www.triptera.com.au/canungra/gap/ftv.html
Semih
Her taskdan teorik olarak alınıyor.. İlk task olduğu için 300 puan olmuş, Buda reject rate in %30 civarında olduğunu gösteriyor.
Emre daha iyi bilir..
Pilotlarında bu sistemin nasıl çalıştığını bilip ona göre uçmaları gerekir.
FTV daha önce yarışma panelinde tartışılmıştı...Ulusal sıralama Discard yönteminin de FTV ye göre yapılması gündeme gelebilir..
O zaman vay halimize..
Anlat nalatabilirsen,, anla anlayabilirsen )))
Daha detaylı bilgi;
http://www.triptera.com.au/canungra/gap/ftv.html
Semih
- carbonvader
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 26.12.2009, 04:33
- Ad Soyad: Emre Gurer
- Şehir: Oludeniz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Geçen sene yazmıştım: https://docs.google.com/document/pub?id ... kO_HQErpqY
- airking45
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 10.12.2007, 15:46
- Ad Soyad: Murat Ciftci
- Şehir: Muğla/Fethiye
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.livetrack24.com/tasks/827/tp
task açıklandı yarısı sırtlarda kalanında uzuuun bir vadi ortası uçuş var, rüzgar 7-10 km BGB son 50 km kafa ruzgarına ruzgar zayıf ama hava parçalı bulutlu yağmur bile yağabilir.
bence bugün yiğitin günü.
task açıklandı yarısı sırtlarda kalanında uzuuun bir vadi ortası uçuş var, rüzgar 7-10 km BGB son 50 km kafa ruzgarına ruzgar zayıf ama hava parçalı bulutlu yağmur bile yağabilir.
bence bugün yiğitin günü.
- ne_var_ya
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 12.11.2011, 16:30
- Ad Soyad: Ferhat Ergün
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
https://vimeo.com/57585528
task 1 den görüntüler
task 1 den görüntüler
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
2. gun sabah kalktigimizda tum gokyuzu bulut kapliydi. Herzamnki gibi yedi bucukta arabalari yukleyip kalkisa ciktik. Bulut tabani kalkisin altindaydi, karsi sirtlara yagmur yagiyordu. Kalkista beklerken zamanla bulut tabani yukseldi vadi ustundeki bulutlar acildi. Task verildi kalktik. Bulut tabaninda buluta gire cika beklemeye basladik. Vadi gunes gormeye basladikca uzerimizdeki bulutlar devasa boyutlar almaya basladi. Velhasil starta 7-8 dakika kala CB ve yagmur dolayisiyla gun iptal edidi. Buradaki gunes acayip kuvvetli yagmur yagiyormus bulut kapliymis bana misin demiyor heryeri yakiyor. Hepinize selamlar.
Incelemek isteyenler icin ilk task ucusumu leonardoya yukledim. Ekteki dosyayi G Earth ile acabilirsiniz.
Incelemek isteyenler icin ilk task ucusumu leonardoya yukledim. Ekteki dosyayi G Earth ile acabilirsiniz.
- Dosya ekleri
-
- 2013-01-16RoldaTask1.igc.igc2kmz.1.02.kmz
- Task 1 google earth dosyasi
- (892.49 KiB) 70 kere indirildi