Red Bull X-Alps 2015

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Red Bull X-Alps 2015

Mesaj #1 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (07.07.2015, 12:40)

Türkiye’de yamaç paraşütü yaygınlaşmayı hızla sürdürürken sporla ilgili Türkçe metin bulmak çok kolay değil. Şu anda Red Bull X-Alps 2015 üçüncü gününe girdi ve hem hiç duymayanların fikir sahibi olabilmesi hem de takipçilerine detaylı bilgiler vermek için bu başlığı açıyorum.

Önemli not: Biraz uzun olabilir, sadece güncel haber ve yorumlarla ilgileniyorsanız, lütfen bundan sonraki post’lara atlayın.

(İlk kez başlayanlar için) Red Bull X-Alps Nedir?
Red Bull X-Alps, dünyanın en zor macera yarışlarından biri olarak anılıyor. Yarışın temel amacı Salzburg’tan başlayarak Monaco’ya sadece yürüyerek ve uçarak ulaşmak. Bunu yaparken cross country (XC) yarışmalarınınkine benzer turnpoint’lerden geçmek gerekiyor. XC yarışmalarından farkı ise turnpoint’leri alabilmek için belirlenen noktaya inip oradaki varış tabelasını imzalama gerekliliği.

Yarışın bir günü nasıl geçiyor?
Çoğu zaman günün nasıl geçeceği sporcunun bulunduğu bölgedeki topografya ve her şeyden önemlisi meteorolojik duruma göre şekilleniyor. Uçmak için asgari şartların olduğu bir gün saat (yerel saatle) sabah 5’te yarış günü başlıyor. Buna göre, eğer sporcu bir gün önce yüksek bir yerde konakladıysa, sabah ilk uçuşunu yapıp güne uzun bir süzülüşle (5-20 km) başlıyor. İndiği vadi tabanından hemen tercihen doğu ya da güneydoğuya bakan bir yamaca tırmanmaya başlıyor. Tırmanışın sonunda uygun bir kalkış yeri bulunca günün ikinci uçuşunu yapıyor. İyi bir günde 200 Km ve üzeri uçuşlar yapılıyor. Bazen yemek ve tuvalet ihtiyacı için yamaca inip sonra yeniden kalkılıyor. Saat 21.00’e kadar havada kalmak serbest ancak bundan sonra saat 22.30’a kadar sadece yürüyebilirsiniz. Yarış günü bu saatte bitiyor. Sporcular bu saatte günü mümkün olduğu kadar yüksek bir noktada bitirip bir sonraki güne avantajlı başlamak istiyor.

Kurallar nedir?
Yarışın, az önce de belirttiğim gibi, dinlenme ve hareket saatleri kesin olarak belirlenmiş. Sporcular saat 22.30 ile 05.00 arasında kesinlikle sabit bir yerde dinlenmek zorunda. Hareket ettikleri takdirde yarış komitesi tarafından 24 saat ile cezalandırılıyorlar.
Ancak son iki edisyonda Gece İzni (Night Pass) uygulanıyor. Buna göre, her sporcu yarış boyunca bir kereye mahsus olmak üzere bu hakkını kullanarak gece de hareket edebiliyor. Ayrıca bu yıl yeni bir uygulamayla yarıştan iki gün önce 38 Km’lik bir prolog etabı konularak burada ilk üçe giren sporculara bir tane daha Gece İzni ve yarışa diğerlerinden 5 dakika önce başlama hakkı tanındı.
Başta söyleyeceğimizi sona bıraktık; bu tam manasıyla bir takım yarışı. Yarışan pilotun iki yardımcısı olmasına izin veriliyor. Bu kişiler dağcılık, meteoroloji, fizyoterapi ve en önemlisi yamaç paraşütü hakkında bilgili olan, çoğu zaman sporcuların yakın arkadaşları oluyor. Red Bull X-Alps aynı zamanda bir milli müsabaka, zira takımlar pilotun adıyla değil katıldıkları ülkeler adına yarışıyor. Bir ülkeden birden fazla takım katılabiliyor.
Pilotların uçuşta kullanacağı malzemeleri (kanat, harness, kask, gps vs.) hareket halindeyken taşımaları gerekiyor. Bu yüzden bütün ekipmanları hafif malzemeden seçiyorlar.

Şimdiye kadar kimler kazandı?
Yarışın ilk edisyonu 2003’te yapıldı. Bu tarihten beri her iki yılda bir yapılmaya devam ediyor. Bu yıl ise 7. kez düzenleniyor. Şimdiye kadar yarışı sadece İsviçreliler kazandı.
2003’te Kaspar Henny birinci olurken, o yıl yarışa Türkiye’den katılan Arif Kemal Buhara 11. oldu. Yarışı yalnızca 3 sporcu bitirebildi.
2005’te Alex Hofer birinci oldu, yarışı yalnızca 2 sporcu tamamlayabildi. O yıl yarışa Türkiye’den Semih Sayır katılmıştı.
2007’de Alex Hofer ikinci kez şampiyon oldu ve yarışı 5 kişi tamamlayabildi. O yıl Türkiye adına Yurdaer Etike yarıştı.
2009’da Christian “Chrigel” Maurer hegemonyası başladı, son iki edisyonun şampiyonu Alex Hofer ikinci oldu. Yarışı bitirebilen başka sporcu olmadı.
2011’de Chrigel yine şampiyondu ve Toma Coconea’dan başka yarışı tamamlayan olmadı.
2013’te Chrigel katıldığı 3. Red Bull X-Alps’te 3. kez şampiyon oldu. Bu kez onunla beraber 10 sporcu daha Monaco’ya ulaşmayı başardı.
2015’te Chrigel yine yarışıyor ve yine ilk sırada, ancak bundan önceki 3 yarışa göre rakipleri onu daha çok zorluyor. Bugün farkı açacağını tahmin ediyorum.

Bu yılın rotası nedir?
Yarış yine Salzburg’dan başladı ve Monaco’da sona erecek. Sırasıyla turnpoint’ler şu şekilde:
1. Turnpoint: Gaisberg, Avusturya
2. Turnpoint: Dachstein, Avusturya
3. Turnpoint: Kampenwand, Almanya
4. Turnpoint: Lermoos, Avusturya (2. günün sonunda 3 pilot buraya ulaşmayı başardı)
5. Turnpoint: Brenta, İtalya
6. Turnpoint: St. Moritz-Piz Corvatsch, İsviçre
7. Turnpoint: Matterhorn, İsviçre
8. Turnpoint: Mont Blanc, Fransa
9. Turnpoint: Annecy, Fransa
10. Turnpoint: Peille, Fransa

Buraya kadar kategorik bilgileri vermiş olalım. Bundan sonra yarışla ilgili güncel haber ve yorumları paylaşacağım.

Önemli Linkler
Red Bull X-Alps resmi sitesi: http://www.redbullxalps.com/
Red Bull X-Alps facebook hesabı: https://www.facebook.com/redbullxalps
Red Bull X-Alps twitter hesabı: https://twitter.com/redbullxalps
Red Bull X-Alps YouTube hesabı: https://www.youtube.com/channel/UCuk5Uk7bMfDlI3MvIVdPV2Q/videos


Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (07.07.2015, 12:45)

Prolog Etabı (2 Temmuz)
Red Bull X-Alps bu yıl 38 Km’lik prolog etabıyla başladı. Bu etapta Paul Guschlbauer (Avusturya 1) birinci, Stanislav Mayer (Çek Cumhuriyeti 1) ikinci ve Gavin McClurg (ABD 2) üçüncü olarak ikinci bir Gece İzni ve yarışa 5 dakika erken başlama hakkı kazandılar.

1. Gün (5 Temmuz)
Bütün sporcular Salzburg’dan ilk turnpoint olan Gaisberg’e doğru yürüyüşe başladılar. Meteorolojinin yılın en iyi günlerinden biri olduğu tahmini tuttu ve Red Bull X-Alps tarihinde ilk kez bütün sporcular 2. turnpoint olan Dachstein’a ulaştı ve Kampenwand’a doğru tekrar havalandı. Yine yarış tarihinde ilk defa Chrigel’in liderliği yarışın daha başında sarsıldı. McClurg, Guschlbauer, Mayer ve Stephan Gruber (Avusturya 3) ilk grupta son şampiyonu baya zorladılar.

Günün en önemli olayı Gruber’in Gece İzni’ni kullanması oldu. Bütün gece yürüyerek aradaki farkı daha en başta açmak için Chrigel’in bilindik taktiğini uygulamaya karar verdi.

İlk günden görüntüler: https://www.youtube.com/watch?v=aThSO-xpQ94


2. Gün (6 Temmuz)
Gruber’in taktiği tutmadı, bütün gece yağan sağanak yağmur yola devam etmesini zorlaştırdı ve sabah 5’e kadar yürüyüp sonra uçmayı planlarken gece 2’de durmak zorunda kaldı.

Gruber güne Innsbruck vadisinde en yakın iki rakibi Guschlbauer ve Chrigel’in 20 km önünde başladı. Ancak yağış uzun süre uçmaya elvermeyince daha kuzeyde ve yüksek irtifadaki ikili farkı kapattı.

Guschlbauer bir ara Chrigel’i bırakıp atak yaptı ve neredeyse bütün günü önde götürdü. Ancak 4. turnpoint olan Lermoos’a 10 km kala patladı Zugspitze’nin kuzeyinden yürüyerek Lermoos’a ulaşması gerekti. Bu sırada sert esen batı rüzgarına rağmen hava kalmayı başaran Chrigel onu geçti ve 4. turnpoint’i alan ilk pilot oldu. Guschlbauer ve Gruber de onu takip etti.

İkinci günden görüntüler: https://www.youtube.com/watch?v=giOh4O3iub8

Günün en önemli olayı, yarış komitesinin sporcuların %80’inin ilk gün yasak olan bir rotayı kullanarak Gaisberg’e ulaştıkları gerekçesiyle hepsine 6 saat cezası vermesi oldu. Bu adil olmayan ceza daha sonra 2 saate indirildi. Chrigel Lermoos’ta verdiği mülakatta cezaya çok sinirlenmişti ve Red Bull’u protesto ederek Coca Cola şişesini kameraya tutup, “Coca Cola bence daha iyi zaten” dedi. Red Bull bu videoyu daha sonra yayından kaldırdı.

Ama iş işten geçmişti, malum video burada: https://www.youtube.com/watch?v=tZgpee9RSuE

Bugün yarışın 3. günü. Bundan sonra daha güncel haberleri diğer post’larda paylaşacağım.

Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (07.07.2015, 12:49)

3. Gün (7 Temmuz)
Dün Chrigel’in yarış sponsoru Red Bull’u protesto etmesi yarışın kurallarına aykırı görülüyor. Ancak X-Alps’i yıllardır tek başına domine eden bir pilotsanız, yarış komitesi böyle şeyleri görmezden gelebiliyor sanırım.

Dün gece Guschlbauer ve Chrigel geceyi Lermoos’taki dağ kulübesinde geçirdiler. Gruber de birkaç yüz metre aşağıda kamp yaptı.

Sürekli ön gruptan bahsedip pelotonu atlamayalım. Dün gece üç sporcu Gece İzni’ni kullandı. Bunlardan en önemlisi Toma Coconea (Romanya 1). Toma şimdiye kadarki bütün edisyonlarda yarışan tek sporcu. Aynı zamanda muhtemelen içlerindeki en dayanıklısı... Öyle ki, daha önceki yarışlarda günde 100 km yürüdüğünü ve yarışı tamamladığını gördük. Toma gece 27 km yol yaptı ve neredeyse 10 pilotu geride bıraktı. Aldığı risk işe yaramış gibi görünüyor.

Gece İzni’ni kullanan diğer sporcu Dave Turner (ABD 4). Turner Alpleri şimdiye kadar 4 defa (2 kere güneybatıdan kuzeydoğuya, iki kere de tam ters istikamette) geçmeyi başardığı için yarış komitesi tarafından wildcard’la yarışa dahil edildi. Ancak şimdiye kadar işler hiç gitmiyor. Dün gece 12 km yürüdü ama elenme tehlikesiyle karşı karşıya.

Diğer Gece İzni’ni de Mayer kullandı. Yarışın favorilerinden biri olmamasına rağmen müthiş bir performans gösteriyor. Gece yola devam ederek ilk gruptan kopmamayı başardı.

An itibariyle yarışın fazlaca kızıştığını söyleyebiliriz. Chrigel, Guschlbauer’le olan farkı açmak için havalandı ama yükselemiyor. Guschlbauer, kalkış noktasında ve henüz şampiyondan kopmuş değil.

Arka grupta hareketlenme başladı. Sebastian Huber (Almanya 3) öndeki ikiliye yetişecek gibi görünüyor. Mayer ve Gruber birlikteler. Ön grup şimdiki gibi termik bulmakta zorlanırsa, bu ikili de onlara yetişecektir.

Ancak son olarak şunu söylemek lazım, dananın kuyruğu muhtemelen bugün kopacak. Çünkü bugün Alplerin en kuzeyinden en güneyine yaklaşık 130 km’lik bir rotayı uçmaları gerekiyor. Birbirinden farklı karakterde birçok vadi sistemi var ve kimin iyi taktisyen olduğu bugün ortaya çıkacak.

Gün içinde önemli bir gelişme oldukça başlığı güncel tutmaya devam edeceğim.

Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Misoskian » 8 yıl 8 ay önce (07.07.2015, 16:42)

Teşekkürler, Heyecanla başlığı takip ediyorum..

Kullanıcı avatarı
çavuş
Mesajlar: 36
Kayıt: 05.07.2012, 22:45
Ad Soyad: Halis Dağ
Şehir: Tokat / Zile
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen çavuş » 8 yıl 8 ay önce (07.07.2015, 22:44)

Teşekkürler Dora, yarışmayı yaşattın adeta :)

Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (07.07.2015, 23:18)

3. gün tam da beklendiği gibi bu edisyonun son dönemde izlemesi en keyifli yarış olduğunu kanıtladı. Chrigel bütün gün liderliği elde tutmak için atak üstüne atak yaptıysa da ancak uçuş yasağından hemen önce yaptığı inanılmaz uçuşla öne geçebildi. Günü kısaca özetlersek:

Guschlbauer daha sabah büyük bir tercih hatası yaparak Jerzens civarında bir kalkış noktasına oldukça uzak bir yere indi ve uzun süre yürümek zorunda kaldı. Bu sırada Chrigel indiği yerin birkaç metre yukarısına tırmanmakla meşguldü. Tam bu noktada Huber yaklaşık 3500 m ile Chrigel'in üstünden geçerek bence her şeyden önemlisi psikolojik bir üstünlük elde etti ve yarışın lideri konumuna geldi.

Bundan sonra yaklaşık 150 km boyunca alışılageldik Chrigel uçuşunu izledik. Bulduğu termikleri birkaç turdan fazla dönmeden sürekli atak bir uçuş yapan son şampiyonu daha temkinli Huber sürekli takip etti. Bu taktik işe yaradı ve Chrigel İtalya'ya girildikten biraz sonra yaklaşık 10 km geride kaldı ama çok kısa bir süre sonra Huber'i yakaladı. Daha sonra ikili son bir kez birleşti ve kısa bir akşam uçuşu için havalandılar. Chrigel "Magic Lift" olarak bilinen akşam vadi tabanında oluşan kaldırıcı hattı müthiş kullanarak Huber'e yaklaşık 10 km fark atmayı başardı.

Bütün bunlar olurken birer büyük hata yaparak geride kalan Gruber ve Guschlbauer yine harika bir performansla ön gruba yaklaştı. An itibariyle Gruber, Guschlbauer, Michael Witchi (İsviçre 3) ve Mayer 3-4 km aralıkla birkaç saat önce Huber ve Chrigel'in geçtiği vadiyi kat ediyorlar. Liderin peşinde 30 km boyunca sıralanmış 5 pilot var.

Toma insanüstü bir performans sergilemeyi sürdürüyor. Dün gece hiç dinlenmedi ve bugün 92 km koştu. Şu an 11 sırada. Yıllardır gösterdiği bu performansı ile bir efsaneye dönüşmüş olsa da bu yıl yarışı bitirebilmesi için koşması yetmeyecek.

Bugün Gece İzni kullanacak 4 sporcu var. McClurg, Nick Neynens (Yeni Zelanda 1), Dawn Westbrum (ABD 3) ve Samuel Vurpillot (İsviçre 2). McClurg'un prologta kazandığı bir Gece İzni daha var, bu onun için liderle arasında 100 km'yi geçen farkı kapatması açısından iyi bir hamle gibi görünüyor. Diğer üçlü ise küme düşme hattında olduğu için geceyi yolda geçirip yarış kurallarına göre son sıradaki sporcunun eleneceği yarın yarışta kalmayı umuyor. Ama bunun için çok dert etmelerine gerek yok, çünkü son sıradaki Yvonne Dathe (Almanya 2) anlaşılması güç bir karar alarak Gece İzni'ni kullanmadı. Yarın ilk elenen o olabilir.

Şimdiye kadar yarışa bu yıl ilk kez katılan pilotların tecrübeli X-Alps pilotlarına kök söktürdüğünü söyleyebiliriz. Chrigel kaşla göz arasında akşam akşam 10 km öne geçti ama yarın, tekrar İsviçre'ye dönecek ilk grup için bugünden daha zor geçebilir, hava tahminleri biraz çelişkili.


Kullanıcı avatarı
Serdal Sacti
Mesajlar: 52
Kayıt: 02.03.2010, 01:18
Ad Soyad: Serdar Saçtı
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Serdal Sacti » 8 yıl 8 ay önce (08.07.2015, 01:37)

Dora emeğine sağlık bize bu heyecanı yaşattın teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ahmetsen » 8 yıl 8 ay önce (08.07.2015, 08:08)

Valla harika bir yazı dizisi. Oradakiler kadar heyecanlandım. Teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (08.07.2015, 23:11)

4. Gün (8 Temmuz)
Açıkçası bugün ilk 3 güne göre oldukça sönüktü. Daha doğrusu hava muhalefeti nedeniyle pek uçulamadı. Kısaca özet geçelim:

Şu anda ön grubun bulunduğu Brenta'da bir oklüzyon geçişi yaşanıyor. Dolayısıyla yüksek yamaçlardan derin vadilere yapılan 8-10 km'lik süzülüşlerin ötesinde uçuş yapmak mümkün olmuyor. Bu da X-Alps'te dayanıklılık ve taktik beceri özelliklerinin öne çıkması anlamına geliyor. Son tahlilde, Chrigel liderliğini korumayı sürdürse de, uzun mesafe uçulamayınca rakipleriyle arasında fark açması pek mümkün olmadı.

Şu detayı atlamamalıyız; Chrigel'in geçtiğimiz kış sert bir iniş sonrası bacağı kırıldı ve uzun süre uçamadı. Bu süreçten sonra eski formuna kavuşup kavuşamayacağı merak ediliyor, hatta yarış sırasında kendisiyle yapılan mülakatlarda o da Huber ve Guschlbauer'in kondisyon anlamında kendinden üstün olduğunu ifade ediyordu. Ancak bugün anlaşıldı ki şampiyon iyi form tutmuş. Sadece bugün şu ana kadar 75 km civarında yürüdü ve 8 bin m civarında tırmandı. Arkasındaki ikili onu uçmanın mümkün olmadığı bir günde geçmek şöyle dursun, arkasında fark birer ikişer km sürekli açıldı. Bunda 5. turnpoint'e geçiş zamanları da çok etkili ama yine de Chrigel sporumuzun Reinhold Messner'i, Larry Bird'ü, Eddy Merckx'i olduğunu bu yarışta yine kanıtlıyor.

Ön gruptaki Chrigel'e yetişme mücadelesi 50 km'ye yayılmış durumda. Bunun ötesinde liderin 100 km gerisinde bir 2. grup oluştu diyebiliriz. Bir de grup görünümünden çok uzak olan arka grup var. Yarışın %50'sini yarışta zor tutuyoruz. Bu arka grup artık sadece yarışı bitirmeyi hedefliyor. Ancak şunu da es geçmemek lazım ki, ilk 9 pilot arasında hala bir şampiyonluk yarışı yaşanabilir.

Dün söylediğimiz gibi Dathe Gece İzni'ni kullanmadığı için elendi. Basit hatalara bile gelmeyen bu yarışa bu bonkörlük çok fazlaydı zaten. Şimdi yarış 1 kişi eksik devam ediyor.

Bu gece yalnızca Guschlbauer Gece İzni'ni kullanıyor. Prologta kazandığı bir hakkı daha var. Yarın sabah muhtemelen onun lider olduğu bir yarışa uyanacağız ancak bu ne kadar sürebilir?

Yarının uçmaya daha müsait olacağını düşünüyorum.

Görüşürüz.

Kullanıcı avatarı
Ural32
Mesajlar: 198
Kayıt: 14.05.2012, 20:13
Ad Soyad: İsmail Ural Sarı
Şehir: Isparta - Eğirdir
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Ural32 » 8 yıl 8 ay önce (09.07.2015, 08:56)

:arrow: Bizde X-TOROS adı altında Torosların doğusunda başlayıp batısında Antalya da son bulacak bir organizasyon düşünmüştük ama yanaşan olmadı :)
:arrow: http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... ght=xtoros

Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (10.07.2015, 02:17)

5. Gün (9 Temmuz)
Tek kelimeyle harika bir gün oldu. Chrigel'in, liderliği bir daha kaybetmemecesine yer yer 30 km/s kafa rüzgarına yaptığı ve 6. turnpoint'i geçtiği uçuş ders gibiydi. Derken, arkasından Guschlbauer ve Huber de çok çok iyi birer uçuş yaparak akşam üzeri yeniden liderin ensesine yapıştı.

Bu yıl Chrigel'i zorlayan en önemli mesele artık gelenek haline gelmiş "daha ikinci günden diğer pilotlarla farkı aç, yarışı hemen başında kazan" taktiğinin bu yıl tutmamış olması. İlk gün Gaisberg'de havanın müthiş olması sebebiyle sporcular Dachstein'ı çok zorlanmadan geçebildi. Bu da herkesi özellikle geceyi iyi bir noktada geçirebilen pilotları yarışta tuttu. O gece Gruber Chrigel'i kendi silahıyla vurmayı denedi ama kullandığı Gece İzni çok işe yaramadı. Guschlbauer 2. gün yaptığı hatayla geri düştü fakat bu sefer Huber devreye girdi. Chrigel çok teknik bir uçuşla geceyi önde kapatmayı başardı ama 4. güne gelindiğinde de kötü hava uçup fark yaratmasını engelledi. Bugünse bir ara farkı neredeyse 50 km'ye kadar çıkardı ama Guschlbauer ve Huber'in uçuş performansı Chrigel'den aşağı kalmadı. Şu anda ilk üç pilot 10 km'lik bir mesafede ve hepsi vadi tabanında. Yani yarın erken kalkan yol alacak.

Bugün sert esen batı rüzgarı tam da o yöne gitmeye çalışan ön grubu çok zorladı. Chrigel geri geri inmiş olabilir. Guschlbauer neredeyse bulut tabanından yere kadar spiral atmak zorunda kaldı. Huber'in uçuş kaydında hata yoksa eğer o da inişte büyük bir badire atlattı. Witschi, Poschiavo Gölü üstünde yedek atmak zorunda kaldı ve göle indi. Kıyıya kadar yüzerek ulaştı. Kısacası bugün kan gövdeyi götürdü ama kimse yılmadı. Aaron Durogati (İtalya 1) harika bir gün geçirdi ve kendini ikinci gruba atmayı başardı. Şimdiye kadar çok iyi giden Mayer bir hatayla grubun 20 km gerisinde kaldı. Peter von Bergen (İsviçre 4), Antoine Girard (Fransa 2), Pawel Faron (Polonya 1) ve Nelson de Freyman (Fransa 3) da günü çok iyi geçirdi. İki gün önce elenme tehlikesi geçiren Neynens sonunda iyi uçarak yarışa bugün tutundu. Yarın yapılacak ikinci elemede liderin neredeyse 300 km gerisinde kalan Vurpillot elenecek gibi duruyor. Bu arada Toma için işler hiç iyi gitmiyor, bu sene yarışı bitiremeyebilir.

Artık haritada daha net seçilebilen bir ön grubumuz var. Ne Guschlbauer ne de Huber Chrigel'e rahat nefes aldırıyor. Yeni bir şampiyon çıkacaksa, bunun ikisinden biri olması çok muhtemel. Arka gruba 80 km fark atmış durumdalar ve muhtemelen en zor kısmı geride bıraktılar. Yarışın çoğu bitti azı kaldı ama azı bile 473 km. "Dananın kuyruğu ha koptu ha kopacak" diye diye 5. günde de bizi şaşırtan bir yarışla karşı karşıyayken tahmin yürütmek çok zor.

Ancak şunu biliyoruz ki, yarınki hava tahminleri oldukça iyi. Bakalım Chrigel bu defa arkasındaki ikiliden kaçmayı başarabilecek mi?

Üçüncü ve dördüncü günün özeti: https://www.youtube.com/watch?v=TL0wYPjd0k8


Kullanıcı avatarı
dorarara
Mesajlar: 70
Kayıt: 05.11.2012, 11:33
Ad Soyad: Dora Göksal
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen dorarara » 8 yıl 8 ay önce (11.07.2015, 00:02)

6. Gün (10 Temmuz)
Yine müthiş bir gün oldu. Hava tahminleri beklendiği gibi çıktı fakat gün tahmin edildiğinden daha geç başladı. Yine beklendiği gibi erken kalkan yol aldı. Liderlik yarışı hala devam ediyor ama bu defa Chrigel'in tek bir rakibi kaldı: Guschlbauer.

Chrigel ilk kalkan pilottu. Huber kalkmak için biraz bekledi ama geç kalkmaktan en çok ağzı yanan Guschlbauer oldu. Bütün gün Chrigel ve bu ikili arasındaki kedi fare kovalamacası devam etti. Huber akşam üzeri Brig Vadisi'ne indiğinde Guschlbauer ne pahasına olursa olsun havada kalması gerektiğini düşünerek kazıya kazıya kendini Zermatt Vadisi'ne atmayı başardı ve Matterhorn'daki 7. turnpoint'i indikten bir saat içinde tırmanarak aldı. Bununla da kalmadı ve yarışı kazanmaya ne kadar niyetli olduğunu göstererek 2011'de oynadığı kumarı bir kere daha oynamaya karar verdi.

Chrigel bugün turnpoint'i aldıktan sonra tekrar kuzeye, Alpler'deki en popüler uçuş rotası olan Rhone Vadisi'ne geri döndü. Vadinin popülerliğinin sebebi İsviçre'nin kuzeydoğusundan başlayıp Fransa'nın güneydoğusuna giden en uzun vadi olmasından ileri geliyor. Bu da hep aynı vadi sistemi içinde kalarak birkaç yüz kilometrelik uçuşlar yapmaya müsade ediyor. Yani Chrigel'in işi bundan sonra çok çok kolay.

Peki Guschlbauer nasıl bir risk aldı? O Chrigel'in aksine turnpoint'i aldıktan sonra tırmanmaya devam ederek Matterhorn'un güneye bakan yamaçlarından kalkmayı denemeye karar verdi. Zaten Chrigel'i geçebilmesi için bunun gibi ekstra hareketleri yapmaktan başka çaresi de yok. Bu aslında Fransa'daki turnpoint'lere kuş uçumu en kestirme yol. Ama bu hat aynı zamanda Alplerin en yüksek zirvelerinin bulunduğu en zorlu bölgelerden birisi. Bunun dışında, kurallara göre bundan sonraki turnpoint olan Mont Blanc'ı kuzeyden geçmesi gerekiyor. Yani eğer güneye uçar ve Aosta Vadisi'ni takıp ederse yaptığı kestirme pek işe yaramayacak. Çünkü Alplerin en yüksek dağını güneyden kuzeye tekrar geçmek zorunda kalacak. Havanın bugüne göre daha erken çalışmaya başlayacağını düşünürsek (yarınki tahminler bugünden de iyi), sabah erkenden 3000 m'den kalkıp kuzeybatıya doğru uçabilir. Bunu daha önce yaptığında Monaco'ya yetişemeden yarış bitmiş ama planı harfiyen uygulayıp 3. olmayı başarmıştı.

Tarih tekerrürden ibaret: https://www.youtube.com/watch?v=wT955x0 ... nnel=xcmag

Bugün bahsedilmesi gereken en önemli şeylerden biri de Fransa'ya yaklaştıkça şimdiye kadar umduğunu bulamayan Fransızların müthiş uçmaya başlaması. Mesela Gaspard Petiot (Fransa 4) bugün neredeyse 300 km uçtu. Hatta bir ara Durogati gibi çok hızlı uçan bir pilotu çok zekice bir hareketle geride bırakmayı bile başardı.

Chirigel'in yarışı bitirmesine sadece 363 km kaldı. Yarın akşam her şey daha net olacak.