Yarışmalarda katılımcıların az olması ve diğer sorunlar.
Moderatör: Moderatör Ekibi
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
Yarışmalarda katılımcıların az olması ve diğer sorunlar.
Merhaba arkadaşlar öncelikle belirtmek isterim ki ben aman aman her yarışmaya katılan ve yarışma organizasyonu konusunda çok uzman biri değilim. Fakat buna rağmen yarışmalardaki aksaklıkları apaçık görebiliyorum. Bu yüzden bu yazıyı yazma ve konuyu açma gereği duydum.
Airtrubune'den gördüğüm kadarı ile Tokat Mercimek tepe yarışması 120 kişi kontejyanı olmasına rağmen 30 kişi ile devam ediyor.
Denizli Çameli yarışmasına ise 1 hafta kalmasına rağmen 27 kişi parasını yatırıp kesin olarak kayıt yaptırmış durumda.
Yarışmalara katılım neden az ? Bu sorunun cevaplarını kendimce burada paylaşmak istedim sizlerde burada fikirlerinizi paylaşırsanız belki organizatörlere yardımcı olur.
1- Öncelikle Kendim Tokat XC open 2015 yarışmasına ön kayıt yaptırmama rağmen neden gidemediğim ile başlamak istiyorum. Yarışmanın bayrama denk getirilmesi beni aile ile bayram geçirmek mi? Yarışmaya gitmek mi? konusunda ikilemde bıraktı. Sonuç olarak genelde dolu olan ve sınırlı sayıda otobüs firmalarının gittiği Tokat'a birde Bayramın denk gelmesi otobüs bileti bulmayı imkansız hale getirdi. Kendi aracım ile gitmeyi de hem maddi olarak hemde bayram trafiğini göz önüne alarak gözüm kesmedi doğrusu. (Tokat'a ön kayıt yaptırıp da gidemeyen arkadaşlarda fikirlerini yazarsa belki ileri ki organizasyon için faydalı olur)
2- Bir çok kişi yarışmalara aşırı düzeyde profosyonel kişilerin EN-D kanatlarla gelip çatır çatır uçtuğunu ve kendisinin o kişilerin yanında çok başarısız bir performans sergileyeceğinden korkuyor. Çok güzel termik uçuşu yapabilmesine rağmen kendisini yarışmaya katılma konusunda hazır görmüyor. Bu şekilde düşünen arkadaşlar varsa kesinlikle yanlış düşüncelere sahipler. Yarışmaya katılan kişilerin %20 si En -D kanat ile katılıyor. Geri kalan % 35 EN -C %40 EN B (bunların yarısı yavaş en b) %5 gibide EN-A kanat oluyor. Ve düşündüğünüz gibi de bütün pilotlar çatır çatır uçan pilotlarda değil. Bir çoğu daha termik bile dönmeden iniyor. Termik dönmesini bilmeyen fakat yarışmaya gelen arkadaşlarımızda var ki bu arkadaşların amacı oralarda bir şeyler öğrenmek kendini geliştirmek sanırım. Onları da azimleri ve çabaları konusunda tebrik etmek lazım. Bunun yanı sıra pilotların bir çoğuda yolun yarısında patlıyor. yani gol noktası dediğimiz bitiş çizgisine giden pilot genelde %15 lik bir kısım oluyor. (100 pilot havalanıyor ortalama 15 kişi 40 - 50 km ilerdeki bitiş çizgisine varabiliyor kısaca böyle söyleyeyim. Yarısı 15 km bile gidemiyor.) Ayrıca Kanadım yavaş ordaki EN-D kanatlara nasıl kafa tutarım diye düşünmeyin Türkiye'deki yarışmalarda bir çok En-D kanat olamasına rağmen birinci EN-C kanatlar çıktığı da oluyor. birinci olmasa bile üst sıralarda bir çok EN-C kanat oluyor. Ayrıca yarışmaları birer festival gibi de düşünebilirsiniz gidiyorsunuz bir sürü pilot aynı yerde konaklıyor, gece gündüz uçuş muhabbeti yeni arkadaşlıklar falan, sabah araba geliyor sizi take off cıkartıyor, ordan görevler veriliyor önce şuraya sonra buraya uçacan diye çıkıp uçuyosun indiğin zaman ben indim gelin beni alın diyosun araba gelip seni alıp konakladığın yere götürüyor. Memlekette olsan nasıl yapcan bunu ? Anca özel bir aracın olacak ve bir şöför bulcan o seni çıkarcak tepeye, inincede gelip alcak.... yarışmada hepsi hazır. Dediğim gibi yarışmalarda zannettiğiniz gibi her kes on numara xc uçanlar değil. yurt dışını bilmem ama ülkemizde yarışmalar çok eğlenceli festivaller niteliğinde (en azından benim gittiklerim) biraz termik tecrübeniz varsa en azından bir kere gelip deneyin.
3- Elbette herkesin ortak noktası para konusudur. Yarışmaların hepsi paralı. ortalama bir yarışmaya katılmak için 250 TL para ödeniyor. Bazı yarışmalarda konaklama + kumanya bu paraya dahilken bazılarında olmayabiliyor. Ortalama bir hesap yapmak gerekirse 250 TL yarışma ücreti 250 TL de minimum giderler (yol parası, akşam yemeği vbs) ortalama 500 TL para gidiyor bir yarışmada Türkiye'de ortalama 4 -5 yarışma düzenlendiğini göz önüne alırsak 500 X 5 yarışma = 2500 TL sadece yazın yarışmalara katılabilmemiz için gereken para miktarı oluyor. Bir çok kişi için bence çok... Bu yüzden sanırım pilotlar tüm yarışmalara katılmak istese bile maddi olarak katılamıyor. Bence yarışmalarda festivaller gibi belediye yada valilik desteği ile ücretsiz olmakla birlikte konaklama yeme içme gibi gibi giderlerin (akşam yemeği dağil) ücretsiz olsa sanırım katılım daha fazla olur. Sonuçta festivallerde her şey beleş Yarışmalarda neden olmasın.
4- Tüm bunların yanı sıra sanırım istenilen minimum THK P4 lisansıda bu işe tuz biber olmuş. Bir çok kişide henüz THK lisansı yok buda katılımı düşürebilir. Bu uygulamayı şimdilik rafa kaldırmak sanırım biraz daha mantıklı olur. Ülkemizde THK nın yapısına tepki gösterdiği için belge almamış fakat +100 +150 +200 uçuşu olan pilotlar var bu kişiler kayıt yaptırmasına rağmen kayıtlarını silmiş yada gitmemiş. (Şayet ben Tokat'a 4 arkadaş bir araba ile gidecektim ama benim dışımda diğer arkadaşların THK sertifikasının olmaması arkadaşların gidememesine sebep oldu dolayısı ile bende kaldım.)
5- Organizatörler yada THK kulüp öğretmenleri yarışmalarda sertifika konusunda Kurumun yetkilileri ile görüşüp yarışmaları canlandırmak adına bir şeyler yapabilir. Denizlide bu sene açılan sertifika kursu neredeyse 50 kişiydi. (Tokat yarışması katılımcılarından daha fazla) Örneğin THK SKK kursları ile yarışmaları birleştirebilir. Yarışma performansına göre p3-p4-p5 verebilir.
Bunlar şimdilik benim izlenimlerim başka fikirleri olan arkadaşlarda düşüncelerini yazarsa faydalı olabilir diye düşünüyorum umarım faydalı bir yazı olmuştur.
Airtrubune'den gördüğüm kadarı ile Tokat Mercimek tepe yarışması 120 kişi kontejyanı olmasına rağmen 30 kişi ile devam ediyor.
Denizli Çameli yarışmasına ise 1 hafta kalmasına rağmen 27 kişi parasını yatırıp kesin olarak kayıt yaptırmış durumda.
Yarışmalara katılım neden az ? Bu sorunun cevaplarını kendimce burada paylaşmak istedim sizlerde burada fikirlerinizi paylaşırsanız belki organizatörlere yardımcı olur.
1- Öncelikle Kendim Tokat XC open 2015 yarışmasına ön kayıt yaptırmama rağmen neden gidemediğim ile başlamak istiyorum. Yarışmanın bayrama denk getirilmesi beni aile ile bayram geçirmek mi? Yarışmaya gitmek mi? konusunda ikilemde bıraktı. Sonuç olarak genelde dolu olan ve sınırlı sayıda otobüs firmalarının gittiği Tokat'a birde Bayramın denk gelmesi otobüs bileti bulmayı imkansız hale getirdi. Kendi aracım ile gitmeyi de hem maddi olarak hemde bayram trafiğini göz önüne alarak gözüm kesmedi doğrusu. (Tokat'a ön kayıt yaptırıp da gidemeyen arkadaşlarda fikirlerini yazarsa belki ileri ki organizasyon için faydalı olur)
2- Bir çok kişi yarışmalara aşırı düzeyde profosyonel kişilerin EN-D kanatlarla gelip çatır çatır uçtuğunu ve kendisinin o kişilerin yanında çok başarısız bir performans sergileyeceğinden korkuyor. Çok güzel termik uçuşu yapabilmesine rağmen kendisini yarışmaya katılma konusunda hazır görmüyor. Bu şekilde düşünen arkadaşlar varsa kesinlikle yanlış düşüncelere sahipler. Yarışmaya katılan kişilerin %20 si En -D kanat ile katılıyor. Geri kalan % 35 EN -C %40 EN B (bunların yarısı yavaş en b) %5 gibide EN-A kanat oluyor. Ve düşündüğünüz gibi de bütün pilotlar çatır çatır uçan pilotlarda değil. Bir çoğu daha termik bile dönmeden iniyor. Termik dönmesini bilmeyen fakat yarışmaya gelen arkadaşlarımızda var ki bu arkadaşların amacı oralarda bir şeyler öğrenmek kendini geliştirmek sanırım. Onları da azimleri ve çabaları konusunda tebrik etmek lazım. Bunun yanı sıra pilotların bir çoğuda yolun yarısında patlıyor. yani gol noktası dediğimiz bitiş çizgisine giden pilot genelde %15 lik bir kısım oluyor. (100 pilot havalanıyor ortalama 15 kişi 40 - 50 km ilerdeki bitiş çizgisine varabiliyor kısaca böyle söyleyeyim. Yarısı 15 km bile gidemiyor.) Ayrıca Kanadım yavaş ordaki EN-D kanatlara nasıl kafa tutarım diye düşünmeyin Türkiye'deki yarışmalarda bir çok En-D kanat olamasına rağmen birinci EN-C kanatlar çıktığı da oluyor. birinci olmasa bile üst sıralarda bir çok EN-C kanat oluyor. Ayrıca yarışmaları birer festival gibi de düşünebilirsiniz gidiyorsunuz bir sürü pilot aynı yerde konaklıyor, gece gündüz uçuş muhabbeti yeni arkadaşlıklar falan, sabah araba geliyor sizi take off cıkartıyor, ordan görevler veriliyor önce şuraya sonra buraya uçacan diye çıkıp uçuyosun indiğin zaman ben indim gelin beni alın diyosun araba gelip seni alıp konakladığın yere götürüyor. Memlekette olsan nasıl yapcan bunu ? Anca özel bir aracın olacak ve bir şöför bulcan o seni çıkarcak tepeye, inincede gelip alcak.... yarışmada hepsi hazır. Dediğim gibi yarışmalarda zannettiğiniz gibi her kes on numara xc uçanlar değil. yurt dışını bilmem ama ülkemizde yarışmalar çok eğlenceli festivaller niteliğinde (en azından benim gittiklerim) biraz termik tecrübeniz varsa en azından bir kere gelip deneyin.
3- Elbette herkesin ortak noktası para konusudur. Yarışmaların hepsi paralı. ortalama bir yarışmaya katılmak için 250 TL para ödeniyor. Bazı yarışmalarda konaklama + kumanya bu paraya dahilken bazılarında olmayabiliyor. Ortalama bir hesap yapmak gerekirse 250 TL yarışma ücreti 250 TL de minimum giderler (yol parası, akşam yemeği vbs) ortalama 500 TL para gidiyor bir yarışmada Türkiye'de ortalama 4 -5 yarışma düzenlendiğini göz önüne alırsak 500 X 5 yarışma = 2500 TL sadece yazın yarışmalara katılabilmemiz için gereken para miktarı oluyor. Bir çok kişi için bence çok... Bu yüzden sanırım pilotlar tüm yarışmalara katılmak istese bile maddi olarak katılamıyor. Bence yarışmalarda festivaller gibi belediye yada valilik desteği ile ücretsiz olmakla birlikte konaklama yeme içme gibi gibi giderlerin (akşam yemeği dağil) ücretsiz olsa sanırım katılım daha fazla olur. Sonuçta festivallerde her şey beleş Yarışmalarda neden olmasın.
4- Tüm bunların yanı sıra sanırım istenilen minimum THK P4 lisansıda bu işe tuz biber olmuş. Bir çok kişide henüz THK lisansı yok buda katılımı düşürebilir. Bu uygulamayı şimdilik rafa kaldırmak sanırım biraz daha mantıklı olur. Ülkemizde THK nın yapısına tepki gösterdiği için belge almamış fakat +100 +150 +200 uçuşu olan pilotlar var bu kişiler kayıt yaptırmasına rağmen kayıtlarını silmiş yada gitmemiş. (Şayet ben Tokat'a 4 arkadaş bir araba ile gidecektim ama benim dışımda diğer arkadaşların THK sertifikasının olmaması arkadaşların gidememesine sebep oldu dolayısı ile bende kaldım.)
5- Organizatörler yada THK kulüp öğretmenleri yarışmalarda sertifika konusunda Kurumun yetkilileri ile görüşüp yarışmaları canlandırmak adına bir şeyler yapabilir. Denizlide bu sene açılan sertifika kursu neredeyse 50 kişiydi. (Tokat yarışması katılımcılarından daha fazla) Örneğin THK SKK kursları ile yarışmaları birleştirebilir. Yarışma performansına göre p3-p4-p5 verebilir.
Bunlar şimdilik benim izlenimlerim başka fikirleri olan arkadaşlarda düşüncelerini yazarsa faydalı olabilir diye düşünüyorum umarım faydalı bir yazı olmuştur.
- acg5
- Mesajlar: 307
- Kayıt: 23.09.2004, 22:11
- Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 3 / 1
- Pilot Menüsü:
Sevgili Seçkin Çok güzel bir konuya değinmişin. Çok güzel şeylerde paylaşmışsın Teşekkürler... Kendi adıma daha önceki zamanlarımda yarışmalara pek katılma zamanım olmadı sadece festivalleri takip ediyordum. Bu yıl Özellikle Hedef yarışmalarını daha sonrada mesafe yarışmalarına katılmayı planlıyordum. Fakat An itibari ile hiç birine katılmadım. NEDEN?
Şu Tamami ile Rant işine düşmüş olan Lisans meselesi ile alakalı. Bu yıl Türk Hava Kurum 6 Tane Hedef yarışması Planladı. Çoğunluğuda Daha önce festival yapılan yerlerde. Katılımların ne kadar olduğunu biliyormusun? ben bilmiyorum. Ama çok az. Örneğin mersinde yapılan yarışmaya mersinli pilotlar bile katılmadı neden? Bir kaç nedeni vardır fakat en önemli nedeni LİSANS meselesi.... Bu işi kolaylaştırmak şöyle dursun ne kadar zorlaştırma varsa kullanılıyor. Bu iş te tamami ile rant işine dönmüş vaziyette. Yarışmalardan bir kaç hafta önce daha yeni uçmaya başlayanlara şak diye P3 ler verilirken bu camianın içinde Yıllarca bulunan kişilere çaylak yerine koyup ver parayı al lisanası diyen bir zihniyet var ne yazık ki.
Üni versitelerde bir çok genç malzeme ve şu paralı lisans işi yüzünden, THK ve Hava sporları federasyonu asıl olan görevlerini yapmadıkları için... Neyse bu iş uzun ve derin.. derin işler...
Bence en önemli neden 1. Lisans 2.Zaman. Ramazana neden yarışma konulur ki?
)
Şu Tamami ile Rant işine düşmüş olan Lisans meselesi ile alakalı. Bu yıl Türk Hava Kurum 6 Tane Hedef yarışması Planladı. Çoğunluğuda Daha önce festival yapılan yerlerde. Katılımların ne kadar olduğunu biliyormusun? ben bilmiyorum. Ama çok az. Örneğin mersinde yapılan yarışmaya mersinli pilotlar bile katılmadı neden? Bir kaç nedeni vardır fakat en önemli nedeni LİSANS meselesi.... Bu işi kolaylaştırmak şöyle dursun ne kadar zorlaştırma varsa kullanılıyor. Bu iş te tamami ile rant işine dönmüş vaziyette. Yarışmalardan bir kaç hafta önce daha yeni uçmaya başlayanlara şak diye P3 ler verilirken bu camianın içinde Yıllarca bulunan kişilere çaylak yerine koyup ver parayı al lisanası diyen bir zihniyet var ne yazık ki.
Üni versitelerde bir çok genç malzeme ve şu paralı lisans işi yüzünden, THK ve Hava sporları federasyonu asıl olan görevlerini yapmadıkları için... Neyse bu iş uzun ve derin.. derin işler...
Bence en önemli neden 1. Lisans 2.Zaman. Ramazana neden yarışma konulur ki?
)
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
Sevgili Can Güneş arkadaşım ilgin için teşşekur ederim bahsettiğin isimlerin kimler olduğunun az çok farkındayım
En son seccckin tarafından 21.07.2015, 11:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- SkyCloud
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.04.2005, 10:25
- Ad Soyad: Akin Gokbulut
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Bana gore hedef yarismalari ile xc yarismalari tamamen farkli kategoriler.
Ornegin hedefte rant sozkonusu mu hic bilmiyorum ama her turlu yerel destek alinsa bile xc yarismalari tamamen zarar ve/veya prestij kaybina sebep olur organizatoru icin (belki PWC'ler haric).
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=97381#97381
Ikisini de ayni baslik altinda tartismak pek mumkun degil.
Cameli'nde karsilikli konusuruz isteyen olursa.
Ornegin hedefte rant sozkonusu mu hic bilmiyorum ama her turlu yerel destek alinsa bile xc yarismalari tamamen zarar ve/veya prestij kaybina sebep olur organizatoru icin (belki PWC'ler haric).
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=97381#97381
Ikisini de ayni baslik altinda tartismak pek mumkun degil.
Cameli'nde karsilikli konusuruz isteyen olursa.
En son SkyCloud tarafından 24.07.2015, 08:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Sevgili arkadaslar
Hedef yarışması ile xc yarışması elbette farklıdır her 100 pilottan 90 tanesi hedef yarîşmasına katılabilir,,ayrıca tecrübesi ne olursa olsun.
Fakat 100 pilottan kaç tanesi başka bir pilota dalmadan xc yarısmasinda uçabilir ?
Son gunlerde populer hale gelen hedef yarışmaları ve seviyeleri kesinlikle farklıdır,katılımcı pilotları incelemeniz yeterli, keyifli uçuşlar hepinize.
Güner
Hedef yarışması ile xc yarışması elbette farklıdır her 100 pilottan 90 tanesi hedef yarîşmasına katılabilir,,ayrıca tecrübesi ne olursa olsun.
Fakat 100 pilottan kaç tanesi başka bir pilota dalmadan xc yarısmasinda uçabilir ?
Son gunlerde populer hale gelen hedef yarışmaları ve seviyeleri kesinlikle farklıdır,katılımcı pilotları incelemeniz yeterli, keyifli uçuşlar hepinize.
Güner
- acg5
- Mesajlar: 307
- Kayıt: 23.09.2004, 22:11
- Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 3 / 1
- Pilot Menüsü:
Sevgili Güner hocam Yarışmalarda ki sıkıntılar aynı... Hedef yarışmaları kolay diyorsun ama... Hedef yarışmalarına katılım sayısıda çok az ki...Belli ki problem var... ve bu problemler tartışılır diye düşündüm bende... ama kon u XC hedef konusuna gitti bile.. Daha sonra iyi pilot kötü pilot konusuna gelecektir sanırım...
Şimdi bak... haklısın 100 pilot varsa bunun 20 XC yarışmalarına katılabilir. 80 hedef yarışmalarına katılabilir...
Şayet 100 kişinin olduğu bir toplumda 5 kişi XC yarışmalrına katılıyor 10 kişi hedef yarışmasına katılıyorsa burada bir problem var demektir. oransal olarak... Hatta hedef yarışmaları ile XC yarışmalarına katılım sayısı bile nerede ise aynııııı...Problem büyükte... nedir bu problemler.... problemler tamamda çözümler neler...
Sonuç olarak Türkiyede yarışmalar var. Ulusal.. ve problemler var... problem ne katılım az. Hatta Uluslararası yarışmalarda kocamannn FİYASKO. Kaç pilotumuz var Dünya sıralamasında.Sorsan herkes ASTRONOT yada KOZMONOT ama... Sorunlar neler, nedenleri nedir... çözümleri nedir... falan gibi keşke önerilerde bulunsanız...
Biliyorum ki sizde Akın hocam da bu konuda deryasınız.. Çok iyisiniz... ama yazıklarınıza bakarmısnız... hani çözümler... hani sorunlarr... hiç sorun yokmu? çözümler yokmu....
Buraya detaylı ve çözümsel şeyler yazmanızı sabırzılıkla bekliyoruz... tabi sizce problem varsa.... yoksa... tabi ki problem yok. sorun yok... Sizin ve diğer XC pilotlarının çok iyi olduğunu zaten dünya alem biliyor be hocamm...)
Şimdi bak... haklısın 100 pilot varsa bunun 20 XC yarışmalarına katılabilir. 80 hedef yarışmalarına katılabilir...
Şayet 100 kişinin olduğu bir toplumda 5 kişi XC yarışmalrına katılıyor 10 kişi hedef yarışmasına katılıyorsa burada bir problem var demektir. oransal olarak... Hatta hedef yarışmaları ile XC yarışmalarına katılım sayısı bile nerede ise aynııııı...Problem büyükte... nedir bu problemler.... problemler tamamda çözümler neler...
Sonuç olarak Türkiyede yarışmalar var. Ulusal.. ve problemler var... problem ne katılım az. Hatta Uluslararası yarışmalarda kocamannn FİYASKO. Kaç pilotumuz var Dünya sıralamasında.Sorsan herkes ASTRONOT yada KOZMONOT ama... Sorunlar neler, nedenleri nedir... çözümleri nedir... falan gibi keşke önerilerde bulunsanız...
Biliyorum ki sizde Akın hocam da bu konuda deryasınız.. Çok iyisiniz... ama yazıklarınıza bakarmısnız... hani çözümler... hani sorunlarr... hiç sorun yokmu? çözümler yokmu....
Buraya detaylı ve çözümsel şeyler yazmanızı sabırzılıkla bekliyoruz... tabi sizce problem varsa.... yoksa... tabi ki problem yok. sorun yok... Sizin ve diğer XC pilotlarının çok iyi olduğunu zaten dünya alem biliyor be hocamm...)
- yilmaz
- Mesajlar: 204
- Kayıt: 18.03.2005, 00:28
- Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yarışmalara katılım neden azaldı???
1. Federasyon kapandı, yurt dışı yarışmalarına destek bitti, iyi pilotların ilgisi bitti, gaz bitti eğlence bitti. Federasyon varken ki yarışmalara katılıma ve katılan sporcuların seviyesine bakın, sonrasına bakın.
2. Ülkemizde Üniversite kulüplerinde yetişen pilotlar, kulüp bünyesinde ileri seviye eğitimleri alarak yarışmalara katılacak seviyeye gelebiliyorlar ve bunu da yarışmalarda ispatlıyorlar. Bunun dışında diğer yerlerde öğrenen pilotlar maalesef başlangıç eğitiminden sonraki aşamaları daha çok kendi başına ve/veya arkadaş ilişkileriyle çözmeye çalışıyor. Düzgün bir orta seviye eğitimi, SIV eğitimi ve termik uçuş teknikleri eğitimi alan sayısı çok azınlıkta. Yeterli eğitim ve antrenman yapmayan pilotlar yarışmalara katıldığında, hem diğer pilotlar için risk oluşturmakta ve hemde kendisi adına bir başarı elde edememektedir. bu da özgüven kaybı ve soğumaya sebep olmaktadır.
Sn, Akın Hocam forum üzerinde bir anket mi yapsak, genel durumu görmek içi. ne kadar insan hangi seviyeye kadar olan eğitimleri almış ya da kendi başına öğrenmeye çalışmış.???
Genel olarak düşüncem budur
Yılmaz
1. Federasyon kapandı, yurt dışı yarışmalarına destek bitti, iyi pilotların ilgisi bitti, gaz bitti eğlence bitti. Federasyon varken ki yarışmalara katılıma ve katılan sporcuların seviyesine bakın, sonrasına bakın.
2. Ülkemizde Üniversite kulüplerinde yetişen pilotlar, kulüp bünyesinde ileri seviye eğitimleri alarak yarışmalara katılacak seviyeye gelebiliyorlar ve bunu da yarışmalarda ispatlıyorlar. Bunun dışında diğer yerlerde öğrenen pilotlar maalesef başlangıç eğitiminden sonraki aşamaları daha çok kendi başına ve/veya arkadaş ilişkileriyle çözmeye çalışıyor. Düzgün bir orta seviye eğitimi, SIV eğitimi ve termik uçuş teknikleri eğitimi alan sayısı çok azınlıkta. Yeterli eğitim ve antrenman yapmayan pilotlar yarışmalara katıldığında, hem diğer pilotlar için risk oluşturmakta ve hemde kendisi adına bir başarı elde edememektedir. bu da özgüven kaybı ve soğumaya sebep olmaktadır.
Sn, Akın Hocam forum üzerinde bir anket mi yapsak, genel durumu görmek içi. ne kadar insan hangi seviyeye kadar olan eğitimleri almış ya da kendi başına öğrenmeye çalışmış.???
Genel olarak düşüncem budur
Yılmaz
- Elif Krktk
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17.07.2011, 13:27
- Ad Soyad: Elif Kurukütük
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Yaş: 29
- Pilot Menüsü:
Kendi fikrim kimilerine yanlış gelebilir...
Geçen sezondaki düşüncem bu sene ki yarismaların çoğuna katılmaktı ancak yarışma kayıtları açılıp fiyatlar belirlenince fikrim değişti. Seçici olup sadece 1 tanesine göre kendimi ayarlasam dedim: baktığımda yarisma kayıtları ve Ücretleri 2 ay onceden açıldı ve son aya kaldığında 50 -100 lira gibi bir fark denildi. Çoğu üniversite kulupleri veya bnm gibi yeni mezun olup çalışmayan insanlar icin durum hic hos gözükmüyor. Karsidan baktığımızda yarismalar artık para kazandirma organizasyonu durumuna gelmiş boyutta. Böyle uçuk fiyatlar olduğu sürece katılım gittikce azalir.
Geçen sezondaki düşüncem bu sene ki yarismaların çoğuna katılmaktı ancak yarışma kayıtları açılıp fiyatlar belirlenince fikrim değişti. Seçici olup sadece 1 tanesine göre kendimi ayarlasam dedim: baktığımda yarisma kayıtları ve Ücretleri 2 ay onceden açıldı ve son aya kaldığında 50 -100 lira gibi bir fark denildi. Çoğu üniversite kulupleri veya bnm gibi yeni mezun olup çalışmayan insanlar icin durum hic hos gözükmüyor. Karsidan baktığımızda yarismalar artık para kazandirma organizasyonu durumuna gelmiş boyutta. Böyle uçuk fiyatlar olduğu sürece katılım gittikce azalir.
- 0guzkan
- Mesajlar: 106
- Kayıt: 06.11.2009, 20:27
- Ad Soyad: Oğuzkan Sadeer
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Elif Krktk yazdı:Kendi fikrim kimilerine yanlış gelebilir...
Geçen sezondaki düşüncem bu sene ki yarismaların çoğuna katılmaktı ancak yarışma kayıtları açılıp fiyatlar belirlenince fikrim değişti. Seçici olup sadece 1 tanesine göre kendimi ayarlasam dedim: baktığımda yarisma kayıtları ve Ücretleri 2 ay onceden açıldı ve son aya kaldığında 50 -100 lira gibi bir fark denildi. Çoğu üniversite kulupleri veya bnm gibi yeni mezun olup çalışmayan insanlar icin durum hic hos gözükmüyor. Karsidan baktığımızda yarismalar artık para kazandirma organizasyonu durumuna gelmiş boyutta. Böyle uçuk fiyatlar olduğu sürece katılım gittikce azalir.
Yarışma Toplam 7 gün 1 gün antrenman 6 yarışma günü
Yarışma ücreti 300 TL
7 Gün Konaklama
7 Gün Sabah Kahvaltı
7 Gün Transport indiğin yerdende toplama dahil
7 gün boyunca seni izleyen bir ekip
7 gün boyunca Pilot için ambulans umke ekipleri
7 gün boyunca en iyi pilotların en güzel şartlarda uçmak için en iyi taskları hazırlaması
evet çok haklısınız organizasyonun yol masraflarınıda karşılaması gerekiyor yok yarışmacı sayısı artmaz
- Elif Krktk
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17.07.2011, 13:27
- Ad Soyad: Elif Kurukütük
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Yaş: 29
- Pilot Menüsü:
- menafnergiz
- Mesajlar: 46
- Kayıt: 31.01.2014, 02:21
- Ad Soyad: Menaf Nergiz
- Şehir: Somewhere only we know
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Açıkça söylemek gerekirse ve çalışmadığım gerçeğini de göz önünde bulundurduğum halde ücretler bence çok değil. Öyle ki ; günlük uçuş için minimum 50 tl parayı zaten harcıyordum, yanıbaşımdaki takeoff ta uçmaya gitmek için. Haftalık 350 tl eder ki, yarışma 250 tl. hemde transfer+konaklama.vs.. dahil. Bana makul geliyor. Tek sıkıntı ulaşım. abi 600 TL uçak parası ödüyorum ya, otobüsle gelmek istesem 24 saat, (1600km). Bana kimler ağlasın (sadece anacığım ağlar sanırım)
Sorunlar kısmına değinecek isem. Benim için önemli kriterler.
1- Zamanı
2- Bölge şartlarının, yarışma tarihi göz önüne alındıgında ve coğrafi kosulları düşününce Kaliteli olacağına/olmayacağına dair içimdeki his/araştırma/tecrübem.
3-ücret
Artıları soracak olursanız ise, bir hafta boyunca eş-dost ile doyasıya uçuş kampı. (Paha biçilemez)
Hepsinden daha önemli bir şey varsa ve unutulmaması gereken altın madde, "Yarışmalar gidip termik dönmeyi öğrenebileceğiniz yer değildir. Yeterli değil ise bir pilot, kendisi ve yanındakiler için tehlike arz eder. Bu da istenmeyen sonuçlar doğurabilir."
Yarışma , Lisans alma yeri de olmamalıdır. Aynı termiği döndüğüm bir diğer pilottan çekinip korkarak uçmak istemiyorum. Sizlerin de istediğinizi sanmıyorum.
Saygılar, Gökyüzünde buluşmak dileğiyle...
Sorunlar kısmına değinecek isem. Benim için önemli kriterler.
1- Zamanı
2- Bölge şartlarının, yarışma tarihi göz önüne alındıgında ve coğrafi kosulları düşününce Kaliteli olacağına/olmayacağına dair içimdeki his/araştırma/tecrübem.
3-ücret
Artıları soracak olursanız ise, bir hafta boyunca eş-dost ile doyasıya uçuş kampı. (Paha biçilemez)
Hepsinden daha önemli bir şey varsa ve unutulmaması gereken altın madde, "Yarışmalar gidip termik dönmeyi öğrenebileceğiniz yer değildir. Yeterli değil ise bir pilot, kendisi ve yanındakiler için tehlike arz eder. Bu da istenmeyen sonuçlar doğurabilir."
Yarışma , Lisans alma yeri de olmamalıdır. Aynı termiği döndüğüm bir diğer pilottan çekinip korkarak uçmak istemiyorum. Sizlerin de istediğinizi sanmıyorum.
Saygılar, Gökyüzünde buluşmak dileğiyle...
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Yarışmalara katılım neden az diyen arkadaşım...
Sen katıldında yokmu denildi ☺ uç artık yazma .
Adnan Coskun kardesim burnunun dibinde gelincik var seni duz ucus yaparken goremiyorum ☺ önce biraz ucman lazım yarısmadan önce ,ben haftanın 3 günü ordayım bekleriz.
Bu yılki en buyuk sıkıntı 5 yarısmanın olması hatta yanlıs anlamadıysam akşehir de bu yıl düzenliyor dogal olarak pilotlar ,kendine en yakın ve bütcesi uygun olanı seciyor sorunun buyugu bu bence.Zaten son 3 yılın katılim listesine bakıldıgında en az 40 pilot ayni degismemiş.
Sevgiler hepinize
Sen katıldında yokmu denildi ☺ uç artık yazma .
Adnan Coskun kardesim burnunun dibinde gelincik var seni duz ucus yaparken goremiyorum ☺ önce biraz ucman lazım yarısmadan önce ,ben haftanın 3 günü ordayım bekleriz.
Bu yılki en buyuk sıkıntı 5 yarısmanın olması hatta yanlıs anlamadıysam akşehir de bu yıl düzenliyor dogal olarak pilotlar ,kendine en yakın ve bütcesi uygun olanı seciyor sorunun buyugu bu bence.Zaten son 3 yılın katılim listesine bakıldıgında en az 40 pilot ayni degismemiş.
Sevgiler hepinize
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 65
- Pilot Menüsü:
Bence büyük yarışmalardan önce yeni yarışmacılar kazanmak için bölgesel yarışmalar düzenlenerek o bölgedeki ve yakınındaki pilotların katılmaları sağlanarak tecrübeli yarışmacılar kazanılmalı dikkat ederseniz son dönemlerde aramıza katılan yeni pilot sayısı çok az bu yarışmalarda 30 km üzeri uçan pilotlarında kayıtları THK tarafından P5 için kabul görmeli bunun için Erzincan, Tokat, Bursa, Söke, Denizli, K.Maraş gibi yerlerdeki kulüpler hafta sonları 2 -3 günlük yarışmalar organize etmeli bu yarışmalarda yerel imkanlar faaliyete geçirilmeli ve mümkünse ücret alınmadan bu etkinlikler düzenlenmeli burada pişen ve öz güven kazanan pilotlar yarışmalara katılmak üzere teşvik edilmeli gerekirse yol paraları kulüplerince karşılanmalı
Türkiye şampiyonası düzenleyecek yerler öncelikle bu yarışmalardan ücret talep etmeyecek yerlerden tercih edilmeli Tokatta olduğu gibi araclar yerel yönetimlerden sağlanırken organizatör ücreti ve diğer giderler belediyeler tarafından karşılanmalı konaklama okul yurtlarında ücretsiz olmalı bu konuda daha pek çok şey yazılabilir şimdilik benden bu kadar
Türkiye şampiyonası düzenleyecek yerler öncelikle bu yarışmalardan ücret talep etmeyecek yerlerden tercih edilmeli Tokatta olduğu gibi araclar yerel yönetimlerden sağlanırken organizatör ücreti ve diğer giderler belediyeler tarafından karşılanmalı konaklama okul yurtlarında ücretsiz olmalı bu konuda daha pek çok şey yazılabilir şimdilik benden bu kadar
- cangunes
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 08.07.2015, 11:06
- Ad Soyad: Can Gunes
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yukarıda herkes haklı nedenlerini ortaya koymuş. Hepsine de katılıyorum ve daha bu konu çok uzar
Ancak daha sertifika alamayan arkadaşlarımız var.
topu yine thk ya atacam (torpillilerin havacılık klubu demekten başka çare kalmıyor bu dakikadan sonra, öm den sorabilirsiniz). enaz p3 olmadan yarışmaya giremezsiniz , thk bunun icin yeterli kurs açmıyor veya gizliden ek kontenjan açıp yayınlamıyor, yayınlasada cabası, alınanlar belli kişiler.
Ekonomik olarak imkansızlıklar yaşayanlar ise özele gidemiyor çünkü bu belgeyi almak 1 kanat parasından fazlaya geliyor ayrıca özel eğitim yetersiz kalıyor. Yarışmalara katılacağız diye hayal ediyoruz anca
Ancak daha sertifika alamayan arkadaşlarımız var.
topu yine thk ya atacam (torpillilerin havacılık klubu demekten başka çare kalmıyor bu dakikadan sonra, öm den sorabilirsiniz). enaz p3 olmadan yarışmaya giremezsiniz , thk bunun icin yeterli kurs açmıyor veya gizliden ek kontenjan açıp yayınlamıyor, yayınlasada cabası, alınanlar belli kişiler.
Ekonomik olarak imkansızlıklar yaşayanlar ise özele gidemiyor çünkü bu belgeyi almak 1 kanat parasından fazlaya geliyor ayrıca özel eğitim yetersiz kalıyor. Yarışmalara katılacağız diye hayal ediyoruz anca
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
Tabi çalışan arkadaşlarımızı da unutmamamız gerekiyor. Aslında katılımın düşük olmasının bir sebebi de bu. Hepimiz bir yerlerde çalışıyoruz malum iş hayatı, hele özel sektör ise izin almalar çok zor olabiliyor.
Senede 5 yarışma 7 günden = 35 izin günü eder. Devlet yada özel sektörde çalışanlar bu izni alabilir mi ?? Yıllık izinleri buna yeter mi. Hadi aldı diyelim bu kadar izni yarışmada kullandı, evdeki hanım, çoluk çocuk adamın kafasını yemez mi bizi de bir yerlere götür evde oturmaktan sıkıldık diye ?
Bildiğim kadarı ile yeni bir işe girdiğinde belirli bir süre çalışmadan izin kullanamıyorsun (1 - 2 sene sanırım ) Üniversite yıllarında kendi kanadını alıp bütün yarışmalara gelen öğrenci arkadaşlarımızda sanırım mezun olunca ve çalışma hayatına atılınca sanırım bu kural çerçevesinde izin kullanamıyor.
Daha önce bir yerde işitmiştim sanırım sporculara göre özel izin kanunlarının olduğunu, resmi yarışmalara katılmak isteyen sporculara özel izinlerin verildiğini.... Çok bir fikrim yok ama Gençlik spor müdürlükleri ile konuşulup tam olarak nasıl olduğu öğrenilebilir. Çalışan arkadaşlara organizatör, Federasyon, Gençlik spor, THK, artık yetkili kimse onun tarafından bir davetiye yada çalıştığı yerin müdürüne sporcuyu çağıran bir yazı gönderile bilir.
Senede 5 yarışma 7 günden = 35 izin günü eder. Devlet yada özel sektörde çalışanlar bu izni alabilir mi ?? Yıllık izinleri buna yeter mi. Hadi aldı diyelim bu kadar izni yarışmada kullandı, evdeki hanım, çoluk çocuk adamın kafasını yemez mi bizi de bir yerlere götür evde oturmaktan sıkıldık diye ?
Bildiğim kadarı ile yeni bir işe girdiğinde belirli bir süre çalışmadan izin kullanamıyorsun (1 - 2 sene sanırım ) Üniversite yıllarında kendi kanadını alıp bütün yarışmalara gelen öğrenci arkadaşlarımızda sanırım mezun olunca ve çalışma hayatına atılınca sanırım bu kural çerçevesinde izin kullanamıyor.
Daha önce bir yerde işitmiştim sanırım sporculara göre özel izin kanunlarının olduğunu, resmi yarışmalara katılmak isteyen sporculara özel izinlerin verildiğini.... Çok bir fikrim yok ama Gençlik spor müdürlükleri ile konuşulup tam olarak nasıl olduğu öğrenilebilir. Çalışan arkadaşlara organizatör, Federasyon, Gençlik spor, THK, artık yetkili kimse onun tarafından bir davetiye yada çalıştığı yerin müdürüne sporcuyu çağıran bir yazı gönderile bilir.