Yarışmalarda katılımcıların az olması ve diğer sorunlar.
Moderatör: Moderatör Ekibi
- cangunes
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 08.07.2015, 11:06
- Ad Soyad: Can Gunes
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Oren'de baştan katılımcı sayıcı kısıtlı tututalacak dendi bu sene o yuzden kimse gitmek istemedi. Bazı isimler zaten önceden davet edilmişti (hiç kimse inkar etmesin). Sonuçta yarışmaya katılan 15'i bulmadı. O da yetmedi personeli yarıştırdılar, o da yetmedi ordaki herkese madalya verdiler. Sonra millet madalya kazandık diye Facebook'unda yayınlamaya başladı; Bilmeyenlerde bunlar yarışma kazandı zannedecekler
- asimetrik kapanma
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 01.11.2008, 21:38
- Ad Soyad: Serdar Tur
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 14 / 0
- Pilot Menüsü:
Bence de Yılmaz' ın dediği gibi en önemli sebeplerden bitanesi yurt dışı desteğinin bitmesi. Eskiden bir amacımız vardı, iyi uçup dereceye gidip PWC ye gidebilek. O yüzden de yapılan bütün yarışmalara gitmeye çalışırdık. Ne zaman federasyon kapatıldı destek bitti o zaman boşlukta kaldık. Zaten yavaş yavaş da yarışmacı pilotların tandeme başlamaları hemen hemen aynı döneme denk geldi.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Seçkin bey başlık çok yerinde ve konu bu sporun ülkemizdeki geleceği açısından irdeleyici olmuş, o yüzden teşekkür ederim.
Konuyu hemen THK dan torpilli, XC ci, hedefçi noktasına getiren arkadaşlar bence yanlış düşünüyorsunuz. Ortada bir durum var ve Seçkin bu durum karşısında "ne gibi tedbirler alınmalı" yı tartışmak istemiş. yanlışım varsa kendisi düzeltsin lütfen. Bu arada herkes bir parça eleşetirisinde de haklıdır ona da sözüm yok.
Mercimek XC Open e ben de önkayıt yaptırdım ama gidemedim. Sebeplerini yazarsam sanırım Seçkin in ulaşmak istediği noktaya bir katkısı olacaktır.
1- İlk önce Bayram sonrasına geliyor diye kayıt yaptırdığım halde sonradan bayramın 2. günü antremanların başladığını farkedip duruma göre hareket etmeyi düşünmüştüm, fakat konu ücret yatırmaya gelince son düzlükte katılımım onaylandığı için parayı yatırmadım. Bayramda olması olumsuz olarak etkiledi diyebilirim.
2- Yarışma tecrübemin olmayışı nedeniyle hem kendim hem de diğer pilotlar için tehlike oluşturabileceğim konusunu ben de düşündüm ve olumsuz karar vermeme neden oldu.
3- Bildiğim kadarıyla konaklama ve öğlen kumanyası hariç yemek durumu katılımcıların kendine bırakılmıştı bu da maliyeti arttırağı kesindi ve olumsuzdu.
4- Sadece yarışmaya katılmak yetersiz geldi. Önceden hazırlanmak gerekir diye düşündüğümden ve de hazırlığımın olmamasından dolayı katılmaktan vazgeçtim.
Önerim ise Mehmet Bayraktar hocanın da dediği gibi ilk önce bölgesel yarışmalar yapılmalı , hatta eğitim yarışmaları düzenlenmesi sanırım en önemli katkıyı sağlayacaktır. Tabii ki burad adaha çok yerel yönetimlerin desteği olmalı ve tecrübeli hocalar rehberliğinde yapılmalı diye düşünüyorum.
Konuyu hemen THK dan torpilli, XC ci, hedefçi noktasına getiren arkadaşlar bence yanlış düşünüyorsunuz. Ortada bir durum var ve Seçkin bu durum karşısında "ne gibi tedbirler alınmalı" yı tartışmak istemiş. yanlışım varsa kendisi düzeltsin lütfen. Bu arada herkes bir parça eleşetirisinde de haklıdır ona da sözüm yok.
Mercimek XC Open e ben de önkayıt yaptırdım ama gidemedim. Sebeplerini yazarsam sanırım Seçkin in ulaşmak istediği noktaya bir katkısı olacaktır.
1- İlk önce Bayram sonrasına geliyor diye kayıt yaptırdığım halde sonradan bayramın 2. günü antremanların başladığını farkedip duruma göre hareket etmeyi düşünmüştüm, fakat konu ücret yatırmaya gelince son düzlükte katılımım onaylandığı için parayı yatırmadım. Bayramda olması olumsuz olarak etkiledi diyebilirim.
2- Yarışma tecrübemin olmayışı nedeniyle hem kendim hem de diğer pilotlar için tehlike oluşturabileceğim konusunu ben de düşündüm ve olumsuz karar vermeme neden oldu.
3- Bildiğim kadarıyla konaklama ve öğlen kumanyası hariç yemek durumu katılımcıların kendine bırakılmıştı bu da maliyeti arttırağı kesindi ve olumsuzdu.
4- Sadece yarışmaya katılmak yetersiz geldi. Önceden hazırlanmak gerekir diye düşündüğümden ve de hazırlığımın olmamasından dolayı katılmaktan vazgeçtim.
Önerim ise Mehmet Bayraktar hocanın da dediği gibi ilk önce bölgesel yarışmalar yapılmalı , hatta eğitim yarışmaları düzenlenmesi sanırım en önemli katkıyı sağlayacaktır. Tabii ki burad adaha çok yerel yönetimlerin desteği olmalı ve tecrübeli hocalar rehberliğinde yapılmalı diye düşünüyorum.
- merk
- Mesajlar: 190
- Kayıt: 26.10.2006, 18:01
- Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 12 / 0
- Pilot Menüsü:
Amatör sporumuzda "amatör ruh" kayboldu arkadaşlar.
Federasyon yokken, THK yeterince destek olmazken bile yarışmalara full katılım olurdu. Kimse para ödülü vermezken ve pilotlar yurtdışı destek almazken sadece dostları görmek için yarışmaya katılırlardı, zevk için uçarlardı. Online dergiler hazırlanır, tecrübeli pilotlar bilgilerini paylaşarak yeni pilotların yetişmesine yardımcı olurlardı. 100 kanat ile aynı termiği dönmek paha biçilmezdi. En azından, getirisi olmasa da ismi Türkiye Şampiyonası olan yarışmalara katılmak için herkes istekliydi. Şu anda ise tüm havacılık branşlarında Türkiye Şampiyonası olmasına rağmen malesef sadece birinde Türkiye Şampiyonası yok. Bu da bizlere bir şeyler açıklıyor olsa gerek.
Ülkemizde sporumuzun tek sahibi bizleriz. Bizler de ilgi göstermezsek malesef kimse ilgi göstermez.
Bu yüzden en azından kalan yarışmalara gösterilecek ilgi önümüzdeki sezon organizatörler için bir gösterge olacaktır, aksi takdirde organizatörlerin de kaybedilmesi işten bile değildir. Bknz: Nerde o eski organizatörler?
Zevkle uçun!
Eren...
Federasyon yokken, THK yeterince destek olmazken bile yarışmalara full katılım olurdu. Kimse para ödülü vermezken ve pilotlar yurtdışı destek almazken sadece dostları görmek için yarışmaya katılırlardı, zevk için uçarlardı. Online dergiler hazırlanır, tecrübeli pilotlar bilgilerini paylaşarak yeni pilotların yetişmesine yardımcı olurlardı. 100 kanat ile aynı termiği dönmek paha biçilmezdi. En azından, getirisi olmasa da ismi Türkiye Şampiyonası olan yarışmalara katılmak için herkes istekliydi. Şu anda ise tüm havacılık branşlarında Türkiye Şampiyonası olmasına rağmen malesef sadece birinde Türkiye Şampiyonası yok. Bu da bizlere bir şeyler açıklıyor olsa gerek.
Ülkemizde sporumuzun tek sahibi bizleriz. Bizler de ilgi göstermezsek malesef kimse ilgi göstermez.
Bu yüzden en azından kalan yarışmalara gösterilecek ilgi önümüzdeki sezon organizatörler için bir gösterge olacaktır, aksi takdirde organizatörlerin de kaybedilmesi işten bile değildir. Bknz: Nerde o eski organizatörler?
Zevkle uçun!
Eren...
- musterdo
- Mesajlar: 68
- Kayıt: 08.08.2011, 12:54
- Ad Soyad: Mustafa Erdoğan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
Son zamanlarda yaşanan kazalarında etkisinin olabileceğini düşünüyorum,
Menaf'ın dediği gibi yarışmalar termik dönmeyi öğrenme yeri yada sertifikalandırma yeri olmamalı
Kayseride yarışmada termiğe bodoslama giren sporcular vardı
Geçenlerde İl temsilcileri yayınlanmıştı bu temsilciler kendi illerindeki sporcuları daha iyi tanır diye düşünüyorum hava trafik kurallarını, termik dönmeyi bilen yada bilmeyen yarışmaya katılabilir yada katılamaz diye sınırlayamazmı
Öğrencilerden alınan para miktarı düşürülürse daha çok katılım olacağını ve yetenekli genç sporcuların ortaya çıkacağını düşünüyorum
Menaf'ın dediği gibi yarışmalar termik dönmeyi öğrenme yeri yada sertifikalandırma yeri olmamalı
Kayseride yarışmada termiğe bodoslama giren sporcular vardı
Geçenlerde İl temsilcileri yayınlanmıştı bu temsilciler kendi illerindeki sporcuları daha iyi tanır diye düşünüyorum hava trafik kurallarını, termik dönmeyi bilen yada bilmeyen yarışmaya katılabilir yada katılamaz diye sınırlayamazmı
Öğrencilerden alınan para miktarı düşürülürse daha çok katılım olacağını ve yetenekli genç sporcuların ortaya çıkacağını düşünüyorum
- ynmehel
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 21.06.2012, 21:15
- Ad Soyad: Yunus Nedim Mehel
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yarisma ucretleri dusundugunuz kadar fazla degil, bu daha once de tartisildi. Belediye destekli / sponsorlu yarismalarda cuzi rakamlara ucmak bizim de hosumuza gidiyor, ama bu desteklerden mahrum olduklarinda organizatorlerin cebine bir sey kalmadigini da biliyorum. Eskiden organizatorluk yapanlarin cogu cesitli sebeplerden dolayi cekildiler, yarisma duzenlemek hem organizator, hem de ekip icin bir takim fedakarliklar gerektiriyor, para icin yapilacak birsey degil.
Sertifika konusu apayri bir konu. Zaten az sayidaki izin gunlerimi kurs icin kullanirsam yarismalara gelemiyorum, simdilik organizatorlerin gecmis yarimalara katilim, leonardoda kayitli ucuslar gibi baska sartlari kabul etmesine guvenmek zorundayim. Ayrica ayni arac ehliyeti gibi, lisans almis olmasi bir pilotun iyi ve guvenli uctugu manasina gelmiyor, o yuzden organizatorlerin bu konuda insiyatif almasini destekliyorum. Ama lisans ayri bir konu, mumkunse baska bir baslikta tartisalim.
Katilimin azligina gelirsek, bana gore birkac faktor var:
- Yarismalarda yasanilan kazalar ve kayiplar: Ben de dahil, hepimizde ciddi moral bozukluguna sebep oluyor. Risk kesinlikle yamaç parasutunu bir parcasi, ama kazalarin ve olumlerin azalmasi icin ne yapilabilir, bunu konusmak lazim. Universiteli kuluplerinin daha ciddi egitim aldiklarina ben de katiliyorum, ama son 1-2 senede yapilan kazalarin bir kismi yine ogrencilere ait, bunu unutmayalim. Servet Yalcinkaya’ nin gecen gunlerde paylastigi bir yaziya gore diger ulkelerdeki kaza sayilari dusmus gorunuyor; ornegin bunun nasil saglandigi arastirilabilir.
Ayrica ucus yaptigim birkac sene boyunca kimi kazalarin raporlanmadigina sahit oldum. Kazadan sonra cok zaman gecmeden, sicagi sicagina bir rapor yayimlanmasi ve basta egitmenler olmak uzere, camianin da bunlari takip edip tecrube kazanmasi, gerekirse egitimleri de buna gore guncellemesi gerekiyor. Hepimiz asimetrik kapanmanin ne oldugunu biliyoruz, ama kacimizin aldigi teorik egitimde iplerin kameraya takilmasi tehlikesinden, yada buluta girdikten sonra yasanilabilen oryantasyon kaybindan bahsedildi? Bilgi birikimimizin (hem kisisel, hem camia olarak) artarak devam etmesi ve y.p. teknolojisindeki gelismeleri takiben guncellenmesi gerektigini dusunuyorum.
- Eski pilotlarin katiliminin azalmasi: Yarismalara farkli tecrube seviyelerinden katilimcilar var, ama asil kemiklesmis, tecrubeli kesim yarismalara ilgiyi kaybetti, asil katilimci yuzdesini de zaten bu grup olusturuyor. Bu pilotlarin sayesinde taskin oncesi, sonrasi ve ucus sirasinda havayi ve gunu daha iyi yorumlayabiliyoruz, ucuslar daha guvenli, daha uzun ve daha eglenceli hale geliyor.
- Yarisma sayisinin coklugu: Bu sene 5 adet ciddi yarisma var (Bozdag, Aksehir gibi 2 gunluk organizasyonlari haric tutuyorum), calismayanlar ve ogrenciler ekonomik problem yasarken, calisan kesim de yillik izin ya da ailevi nedenlerden dolayi bu yarismalarin tamamina katilamaz. Seckin Bey bu konuyu cok guzel ozetlemis. Daha az sayida, ama daha kaliteli organizasyon yapmak bu konuda bir cozum olabilir.
Sertifika konusu apayri bir konu. Zaten az sayidaki izin gunlerimi kurs icin kullanirsam yarismalara gelemiyorum, simdilik organizatorlerin gecmis yarimalara katilim, leonardoda kayitli ucuslar gibi baska sartlari kabul etmesine guvenmek zorundayim. Ayrica ayni arac ehliyeti gibi, lisans almis olmasi bir pilotun iyi ve guvenli uctugu manasina gelmiyor, o yuzden organizatorlerin bu konuda insiyatif almasini destekliyorum. Ama lisans ayri bir konu, mumkunse baska bir baslikta tartisalim.
Katilimin azligina gelirsek, bana gore birkac faktor var:
- Yarismalarda yasanilan kazalar ve kayiplar: Ben de dahil, hepimizde ciddi moral bozukluguna sebep oluyor. Risk kesinlikle yamaç parasutunu bir parcasi, ama kazalarin ve olumlerin azalmasi icin ne yapilabilir, bunu konusmak lazim. Universiteli kuluplerinin daha ciddi egitim aldiklarina ben de katiliyorum, ama son 1-2 senede yapilan kazalarin bir kismi yine ogrencilere ait, bunu unutmayalim. Servet Yalcinkaya’ nin gecen gunlerde paylastigi bir yaziya gore diger ulkelerdeki kaza sayilari dusmus gorunuyor; ornegin bunun nasil saglandigi arastirilabilir.
Ayrica ucus yaptigim birkac sene boyunca kimi kazalarin raporlanmadigina sahit oldum. Kazadan sonra cok zaman gecmeden, sicagi sicagina bir rapor yayimlanmasi ve basta egitmenler olmak uzere, camianin da bunlari takip edip tecrube kazanmasi, gerekirse egitimleri de buna gore guncellemesi gerekiyor. Hepimiz asimetrik kapanmanin ne oldugunu biliyoruz, ama kacimizin aldigi teorik egitimde iplerin kameraya takilmasi tehlikesinden, yada buluta girdikten sonra yasanilabilen oryantasyon kaybindan bahsedildi? Bilgi birikimimizin (hem kisisel, hem camia olarak) artarak devam etmesi ve y.p. teknolojisindeki gelismeleri takiben guncellenmesi gerektigini dusunuyorum.
- Eski pilotlarin katiliminin azalmasi: Yarismalara farkli tecrube seviyelerinden katilimcilar var, ama asil kemiklesmis, tecrubeli kesim yarismalara ilgiyi kaybetti, asil katilimci yuzdesini de zaten bu grup olusturuyor. Bu pilotlarin sayesinde taskin oncesi, sonrasi ve ucus sirasinda havayi ve gunu daha iyi yorumlayabiliyoruz, ucuslar daha guvenli, daha uzun ve daha eglenceli hale geliyor.
- Yarisma sayisinin coklugu: Bu sene 5 adet ciddi yarisma var (Bozdag, Aksehir gibi 2 gunluk organizasyonlari haric tutuyorum), calismayanlar ve ogrenciler ekonomik problem yasarken, calisan kesim de yillik izin ya da ailevi nedenlerden dolayi bu yarismalarin tamamina katilamaz. Seckin Bey bu konuyu cok guzel ozetlemis. Daha az sayida, ama daha kaliteli organizasyon yapmak bu konuda bir cozum olabilir.
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
Öncelikle yabancı yarışmacıları kaybettik. Üç beş sene öncesine kadar diyeyim, yabancı yarışmacılar Türkiye'deki yarışmalara katılabilmek, sıralamada yer alabilmek için neredeyse birbirlerini döverlerdi. Şimdi bir kaç kanka Rus ve İran Kupasında yarışan İranlılar dışında neredeyse hiç yabancı katılımı yok. Bu adamlar yarışmaların ve taskların kalitesini yükseltirlerdi. Şimdi yoklar. Task sonrası muhabbet ederken bir bira içmeyi zulüm haline getirirseniz, kız arkadaşı ile el ele gezdi diye şekil yapar, otelde tecavüze yeltenir, bayan pilotları dağa kaldırmaya kalkarsanız sokarlar sizin yarışmanıza. Bizim millet balık hafızalı olabilir ama avrupalı yazar bunları bir kenara. Seneye yarışma seçerken değerlendirir.
Daha sonra üst düzey yerli pilotları kaybettik, herkesin geçerli bir sebebi vardır elbette. Yamaçparaşütü bu ülkede hiç bir zaman profesyonel bir sporcuyu geçindirecek bir uğraş olmadı. Bu sporda en iyi para tandemde var, birlikte uçmaktan, uçuş sonrası geyik yapmaktan büyük keyif aldığımız pek çok pilot tandemci oldu artık.
Sonra bu yarışmadan sertifika alma garabeti çıktı başımıza. Git krosunu sezon boyunca yap arkadaşım. Ömründe termik dönmemişsin gagılın ortasına dalıyorsun. Kros uçmamışsın, tasklarda 30 km yapsam da sertifika alsam diye serseri mayın gibi geziyorsun. Eskiden 90-100 kanat beraber termik döner, en ufak bir stres yaşamazdık, şimdi 8-10 kanat sağdan soldan bodoslama dalıp sana termiği dar edebiliyorlar. Kafaya bak; insan yarışmaya taskı uçmak, sıralamada yükselmek için gelir. Millet kalabalığın arasında 30 km sürüklensem de sertifika alsam diye geliyor. Hayır böyle ucu ucuna sertifika alsan ne olacak.
Ücret falan hikaye, ne uçuşun ne uçuş sonrası muhabbetin tadı kalmadı....
Daha sonra üst düzey yerli pilotları kaybettik, herkesin geçerli bir sebebi vardır elbette. Yamaçparaşütü bu ülkede hiç bir zaman profesyonel bir sporcuyu geçindirecek bir uğraş olmadı. Bu sporda en iyi para tandemde var, birlikte uçmaktan, uçuş sonrası geyik yapmaktan büyük keyif aldığımız pek çok pilot tandemci oldu artık.
Sonra bu yarışmadan sertifika alma garabeti çıktı başımıza. Git krosunu sezon boyunca yap arkadaşım. Ömründe termik dönmemişsin gagılın ortasına dalıyorsun. Kros uçmamışsın, tasklarda 30 km yapsam da sertifika alsam diye serseri mayın gibi geziyorsun. Eskiden 90-100 kanat beraber termik döner, en ufak bir stres yaşamazdık, şimdi 8-10 kanat sağdan soldan bodoslama dalıp sana termiği dar edebiliyorlar. Kafaya bak; insan yarışmaya taskı uçmak, sıralamada yükselmek için gelir. Millet kalabalığın arasında 30 km sürüklensem de sertifika alsam diye geliyor. Hayır böyle ucu ucuna sertifika alsan ne olacak.
Ücret falan hikaye, ne uçuşun ne uçuş sonrası muhabbetin tadı kalmadı....
- cangunes
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 08.07.2015, 11:06
- Ad Soyad: Can Gunes
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Anlatamadımki, zamanında malum kurumun kapısından bile içeri alınmayan ve beğenilmeyenler bugün kendi imkanlarıyla çalışıp (tabiki yardım edenler olmuştur) yurtdışında yarışmalarda Türkiye'yi başarıyla temsil ediyorlar. üstelik sertifika bile almadıkları halde. Bu arkadaşlarımızı bilenler bilir. bir tanesi alçıpan sıvacı, 4'4'lük ustadır
enazından P3 bizim için çok gerekli ve bunu eniyi kurumdan alabiliriz. Yeterli kontenjan açılsa ve yp'yi ilerletmek isteyenlere ve Yarışmalara Katılmak isteyene teşvik olsalar bir nebze olsun ilerleme sağlanır
herkes kendi sorununu ve isteğini arzediyor sonuçta, uçmak isteyeni, idealleri olanlar dinlenmiyor veya engelleniyor hal böyle olunca vecihi hürkuşların sayısı artıyor
doğru değilmi
enazından P3 bizim için çok gerekli ve bunu eniyi kurumdan alabiliriz. Yeterli kontenjan açılsa ve yp'yi ilerletmek isteyenlere ve Yarışmalara Katılmak isteyene teşvik olsalar bir nebze olsun ilerleme sağlanır
herkes kendi sorununu ve isteğini arzediyor sonuçta, uçmak isteyeni, idealleri olanlar dinlenmiyor veya engelleniyor hal böyle olunca vecihi hürkuşların sayısı artıyor
doğru değilmi
- SULUMANDELTA
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 15.02.2015, 10:35
- Ad Soyad: Suleyman Torolgu
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 4 / 3
- Pilot Menüsü: