TPS Formulu Revizyonu

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #21 gönderen david selcuk » 5 yıl 11 ay önce (23.03.2018, 21:50)

73 puan almak icin sadece yurtdisinda yarismak yetseydi evet. 100. olup gelince sonuc pek degismiyor.

Seni tenzih ederim. Genel bir tespit. Mesela bana uyar :)

Son beğenen merk


Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #22 gönderen david selcuk » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 07:54)

Rakamlarla konusalim.

Yakin zamanda Avustralyada dunya kupasi ayagi vardi. Iki Turk pilot gitmis getirdikleri puanlar
19.8
16.4.
Bu pilotlar bu sene Kayseride en az 30 puan alirlar.

http://civlrankings.fai.org/?a=342&ladd ... n_id=4743&

2017 basinda Dunya Kupasi Super finali yapilmis. 4 Turk pilot katilmis. 3 pilotun getirdigi puanlar:
13.3
10.9
10.3
Bu adamlar Turkiyedeki yarismalardan 30 ustu puan cikarirlar.

http://civlrankings.fai.org/?a=342&ladd ... n_id=4363&

2017 Fransa Dunya Kupasi 6 Turk Pilot gitmis. Yarismayi kazanan 111.8 puan almis. Bize gelen puanlar.
16.4
9.1
5.4
3.9
3.0
1.9
Ben de bu yarismada misafir olarak bir task uctum. Muthis bir pilot seviyesi vardi.

http://civlrankings.fai.org/?a=342&ladd ... n_id=4288&


Ozetle "vay be kolayindan puan alip, genclerin onunu kapiyorlarmis demek" demeden once biraz arastirmak lazim.

2017 basindaki super finalde Yigit genc yeteneklere haksizlik yapip 58 puan almis.Bu haksizligi yaparken Luc Armant, Seiko, Maxime Bellemin, Julien Wirtz, Teo Bouvard, Luca Donini'yi gecmis. Videolarini agzimiz acik izledigimiz, Fransanin basari sirlarini anlamaya calistigimiz adamlar yani.

Eger Yigit'in 58 puani ve beraberinde diger arkadaslarin 2-19 bandindaki puanlari azaltilinca ve hatta yok sayinca bu spor ilerleyecekse biraz da oyle yapalim.


Merak edenler icin WPRS sistemine puan veren tum yarismalarin listesi burada:
http://civlrankings.fai.org/?a=327&ladd ... n_id=4363&

Son beğenen Champion

Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 50
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #23 gönderen Orkut » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 08:06)

Örnek vereceksek tersi durumlar için bir dünya bende yazarım. Sen aradan seçip çıkartmışsın bunun tersi birçok durumda söz konusu ve ne yazık ki milli takıma seçilebilmek için en yüksek puan kullanılıyor yani senin yazdığın gibi adam yurt dışından düşük puan alırsa Türkiye' de aldığı yükseği, yurtdışından çok puan alırsa onu kullanacak oh ne güzel iş, gidemeyen?. Araştırmadan atıp tuttuğumuz yok, herkes herşeyi biliyor, araştırıyor okuyor. Bu puan alanlar kendileri mi gitti? milli takımdan gitti. Belki daha yetenekli adamlar var ama destek olmadığı için gidemiyor, onlar için ne yapılacak?

Son beğenen UcakSoforu

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #24 gönderen yurdaeretike » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 08:43)

Selçuk güzel noktaya parmak basmış. Uygulanan sistemin en başarılı kişileri seçemediğini rakamlarla ispat etmiş.

Devalüasyon sonrası Dora ve Yiğit yine 1 ve 2. sırada oluyor, diğer sıralar ise değişiyor. Yani önerilen yurt dışı en başarılı pilotun yurt içi en başarılı pilota eşleştirilmesi, yurt dışı başarıyı ıskalamıyor.

30 üstü puan çıkaracağı ifade edilen arkadaşlar, yurt dışına gidip boşuna zaman ve kaynak harcayıp 3-5 puanla yurda döneceklerine; keşke Türkiye 'de 1 veya 2 yarışmaya daha katılsalardı da, ülkenin wprs puanını yükseltselerdi.

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #25 gönderen david selcuk » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 12:37)

Yurader katiliyorum son yazdigina, yeni yeni PWC yarisanlar haric. Bence destek sisteminde sabit+basariya gore degisken odemeli bir sistem kurulursa cok dusuk puanlar azalir. Basarinin veya basarisizligin bir karsiligi olur. Isvicrenin destek sistemi boyle.

Orkut bir iki ornek alalim zahmet olmazsa.
Kim basarisiz bir sonuca ragmen yuksek puan almis?
Itham ederken bile verisiz yazman yakisik almamis.

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 50
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #26 gönderen Orkut » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 13:36)

Yakın zaman da (2017 yılı içerisinde) Türkiye den 4 pilot Türkiye' deki yarışmalardan aldıkları puanlar
35
35.1
34.3
31.9

Bunların yurtdışından getirdikleri puanlar sırasıyla
73.5
67.5
47.4
38.4

download/file.php?id=59436
TPS 2017

2015 yılında Türkiye' den bir pilotun aldığı puan
0 (SIFIR)

Yurt dışından aldığı puan
64.9
download/file.php?id=39515

Son beğenen david selcuk


Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 50
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #27 gönderen Orkut » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 13:54)

Konu sanırım başka yerlere kayıyor;

Benim sadece vurgulamak istediğim; mevcut milli takım seçim sisteminde, milli takım içerisine alttan sporcu gelmesi oldukça zorlaşıyordu (ki bunu yeni TPP kat sayı ile çözmeye çalışmış, umarım başarılı olur). Yoksa amacım hiçbir pilotumuzun yurtdışında aldığı başarıyı gölgelemek değil.

Şöyle bir seçim olsaydı;

Mesela Türkiye' de duyrulacak 4 veya daha fazla yarışma sonuçlarının en yüksek puan alınan 2 yarışma sonuçlarına göre seçim yapılsaydı.
Tüm Türk pilotlar eşit haklarda yarışmış olmazlar mıydı? Belki yıllardır süren bir tartışmaya gerek kalmazdı.

Milli takım sporcularımız zaten başarılı, onlardan hiçbirimizin şüphesi yok. Onlarda gelir hem Türkiye' deki yarışma kalitesi artar, hemde alttan gelen sporcular onlardan birşeyler öğrenir, onlarda yine puanlarını alır milli takıma girerlerdi. O zaman bu tartışmalara gerek kalır mıyıdı?

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #28 gönderen yurdaeretike » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 17:03)

Cat2 onay sorunu olmazsa, uygulanmak üzere TPP’nin TPS’de yaptığı düzenlemelere ilişkin olası endişelerimi paylaşayım.

1) En iyi 5 yurt dışı sonucun birbirine yakın olması durumunda denklik katsayısı küçülmekte, yurt dışı başarının artı etkisi azalmaktadır :
Örneğin Pilot A: 80, Pilot B: 79, Pilot C: 78, Pilot D: 77, Pilot E: 76 -> Ortalama yurtdışı puanı: 78
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/78 = 0.58
Buna göre yarışmacıların puanları 0.58 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 46.2, Pilot B: 45.6, Pilot C: 45.0, Pilot D: 44.4, Pilot E: 43.8 yurtdışı puanı alır.

Aynı yıl böyle bir ilk 5 sonuç tablosu yerine; Pilot A: 70, Pilot B: 60, Pilot C: 50, Pilot D: 40, Pilot E: 10 -> Ortalama yurtdışı puanı: 46
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/46 = 0.98
Buna göre yarışmacıların puanları 0.98 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 68.5, Pilot B: 58.7, Pilot C: 48.9, Pilot D: 39.1, Pilot E: 9.8 yurtdışı puanı alır.

Örnekten görüldüğü üzere, yurt dışı yarışanların sonuçları birbirinden uzaklaştığı ölçüde, yurt dışı başarının değerinden bağımsız olarak, yurt dışı puanlar yurt içi sonuçlara ciddi avantaj sağlayacak hale gelebilmektedir. İlk durumda yurt dışı en iyi puan olan 80, Türkiye Şampiyonu’nun %2,56’sı ([46.2/45.0]-1=%2.56) oranında daha değerli olurken, ikinci durumda en iyi yurt dışı puan 70 iken, Türkiye Şampiyonu’nun %52,17’si ([68.5/45.0]-1=%52.17) oranında daha değerli hale gelmektedir. İlk durumda yurt dışı 80 puan 46.2 puan olarak denkleştirilirken, ikinci durumdaki daha düşük bir puan olan 70 puan 68.5 puan olarak TPS’ye eklenmektedir.

Sabit katsayı uygulamasında (Denklik Katsayısı = Max Ulusal Yarışma Puanı/Max Yurt Dışı Puan) bu tür bir adaletsizlik yoktur. Yurt dışı en iyi puanı 1 pilot veya 10 pilot alsa; Türkiye Şampiyonu ile aynı puanı alır.

İlk durumda; Pilot A: 80, Pilot B: 79, Pilot C: 78, Pilot D: 77, Pilot E: 76
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/80 = 0.56
Buna göre yarışmacıların puanları 0.56 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 45.0, Pilot B: 44.4, Pilot C: 43.9, Pilot D: 43.3, Pilot E: 42.8 yurtdışı puanı alır.

İkinci durumda, Pilot A: 70, Pilot B: 60, Pilot C: 50, Pilot D: 40, Pilot E: 10
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/70 = 0.64
Buna göre yarışmacıların puanları 0.64 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 45.0, Pilot B: 38.6, Pilot C: 32.1, Pilot D: 25.7, Pilot E: 6.4 yurtdışı puanı alır.

2) En iyi 5 yurt dışı sonucun birbirine yakın olması durumunda denklik katsayısı küçülmekte, max ulusal yarışma puanı * 1,15 yarışmalardan alınan sonuçlar daha iyi yurt dışı sonuçların önüne geçebilmektedir :

Örneğin Pilot A: 80, Pilot B: 79, Pilot C: 78, Pilot D: 77, Pilot E: 76 -> Ortalama yurtdışı puanı: 78
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/78 = 0.58
Buna göre yarışmacıların puanları 0.58 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 46.2, Pilot B: 45.6, Pilot C: 45.0, Pilot D: 44.4, Pilot E: 43.8 yurtdışı puanı alır.

Denkliğe konu olmayacak yurt dışı yarışmalar kazanan puanı : 45*1,15 = 51,7
Üç Türk pilot bu tip yarışmalara katılmış ve Pilot F : 51, Pilot G : 49, Pilot H : 48 puan almıştır.
Bu pilotların yurt dışı sonuçları denkliğe konu olmadığı için, 76-80 arası yurt dışı puanı olan 5 pilotun TPS’de önüne geçeceklerdir.

Sabit denklik katsayısında bu tip bir adaletsizlik olasılığı bulunmamaktadır.

Son beğenen david selcuk

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #29 gönderen yurdaeretike » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 18:04)

3) En iyi 5 yurt dışı sonucun ortalaması en iyi yurt içi yarışma puanının altına düştüğünde yurt dışı sonuçların sıralamaya etkisi artmaktadır :

Örneğin Pilot A: 80, Pilot B: 60, Pilot C: 50, Pilot D: 10, Pilot E: 5 -> Ortalama yurtdışı puanı: 41
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/41 = 1,10
Buna göre denklik katsayısı 1 in üzerinde olduğu için yarışmacıların puanları doğrudan TPS’ye eklenir. Yani;
Pilot A: 80.0, Pilot B: 60.0, Pilot C: 50.0, Pilot D: 10.0, Pilot E: 5.0 yurtdışı puanı alır.

Yurt dışı en iyi puan olan 80, Türkiye Şampiyonu’nun %73,91’i ([80.0/45.0]-1=%73.91) oranında daha değerli olmaktadır. Büyük ihtimal bu pilot yurt içi bir yarışmaya katılmadan tek yarışma ile TPS birincisi olabilecektir (Pilot B ve C’nin başarıları hariç). Ya da yarışmaya gider ama hergün tepeye çıkar, kahvesini içer, canı çeker ise uçup tepenin önüne iner, canı çekmez ise araçla aşağı iner ve TPS birincisi olur.

Son beğenen david selcuk

Kullanıcı avatarı
UcakSoforu
Mesajlar: 65
Kayıt: 06.04.2015, 15:57
Ad Soyad: Önder Onur Altınbay
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Yaş: 34
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #30 gönderen UcakSoforu » 5 yıl 11 ay önce (24.03.2018, 21:57)

Kısaca kendımı tanıtarak, birkaç birsey soylemek ıstıyorum. Ben 2014 yılında uçuşa başlayıp geçtığımız sezon ilk kez yarışmalara katıldım. Turkıye'de uçan sıradan bir yp pilotu olarak sadece görüş bildirmek istiyorum.

Yurdaer Abi'nin soyledıklerıne sonuna kadar katılıyorum. Mıllı takım secerken belirlenen kriterlerin adil olmadıgı gorusundeyım. Bu konuda bir iddiam yok, sıradan bir pilot olarak fazla adaletsiz bir secim kriteri oldugunu düşünüyorum. Yurtdısı puanlarının cok fazla etkilemesi, genç pilotların onunde engel teskıl edıyor. Yurdaer abinin verdiği Metin ve Rasim orneklerı de son derece dogru ornekler.

Yapılan sıralama oncelıkle en ıyı pılot kım bunun sıralamasını yapmak olmalı. Halıyle en ıyı kımse, bunun doğru sıralamasını yaparak mıllı takım oluşturulmalı. Mevcut sıstemde yurtdısına gıdenler, gıtmeye devam edıp (destek ıle) mıllı takıma cok buyuk bır + ile katılmaya devam ederken, o sene daha ıyı ucanların gıdememesı mantıksız geliyor kulağa.

Kısaca, örneğin. Geçen sene sampiyonlar ligine giden fener ıle gs olsun. Bu sene ılk sıralarda bu takımlar olmasa, basaksehır ile goztepe 1. ve 2. olsalar. Bır dakıka gecen sene sampıyonlar lıgıne gs ıle fener gıtti. Onlara belli bir ek puan verıp, turkıyedekı sıralamasını değiştirip fener ile gs gıtsın demek gibi birsey bu. Hangı sene kim ıyıyse o gitsin. Tabiki yurt dısında yarısmak onemli bir deneyim, ona göre de "belli bir puan" alınmalı ama haksız da bır kazanç sağlamamalı. Atıyorum PWC'de ortalama bir puan alan yarısmacı, herkesin katılım sağladığı Turkıye Şampıonasında milli olmaya hedefleyen diğer pilotların gerısınde kalıyorsa , yurt dısından alınan puan ıle daha ıyı bır sıralama hakkına sahıp olmamalı. Sonucta Turkıyede herkes aynı sartlarda yarısıyor, madem ıyısın burdakı pılotları da gecersın mıllı olursun. Sonuç olarak düzenlenen sistem, daha iyi uçup yurt dısındakı yarısmalarda daha ıyı sonuc alabılcek yarısmacılar varsa onünü açmalı.

Yapılan puan sıralamasını değerlendırecek yeterlı deneyımım ve bılgım yok. Sadece gorus bıldırmek istedim. Duzenlenen sıstemden beklentım: mıllı olarak gıden yarısmacıların o puanı - bu puanı bılmem... En ıyı uçan kımse onu gonderılmesınin sağlaması. 1 sene ucup da bu hakkı kazanan pılot dıger sene kotu ucmussa bu hakkı kaybedıp, o sene daha iyi uçan pilotun bu hakka sahıp olabılmesıni sağlamak olmalı. Halıyle Yurdaer abinin verdiği puanlama örneklerınin cok daha adil göründüğünü düşünüyorum.

Not: Sahsi olarak kımseyı hedef alarak bunları yazmadım. Bu camiada herkese ayrı ayrı saygı duyuyor, kazasız belasız iyi ucuslar diliyorum.

Son beğenen Orkut

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #31 gönderen david selcuk » 5 yıl 11 ay önce (25.03.2018, 08:43)

Bu sene Kayseri yarismasi birincisine 33.9, Cameli ise 30.4 puan vermis.

Neden ayni degil bu puanlar?
Fark nasil hesaplanmis?

Bu fark dunya capinda uygulanan, yarisma kalitesine dayali olan bir denklik sisteminin urunu.

TPS konusunda fikir bildirecek herkesin biraz vakit ayirip WPRS(dunya pilot siralama sistemi) ve ozellikle cok onemli bir parcasi olan yarisma kalite denklik sistemini anlamasi gerekir.

Dosya burada. Sadece 4 sayfa:
http://civlrankings.fai.org/?a=343&doc_ref=7

Bu yazi dizisinde zaten ayni denklik sisteminden cikmis puanlari, TPSde kullanmadan once tekrar denklestirmeyi oneriyor Yurdaer.

Doganin akisi sebepli olusabilecek ek komplikasyonlari da gidermeye calisiyor (olum, genclik, yarismaya ara verme, maddi zorluklar, pasaportum yok, vize cikmadi, ters ruzgar :D )

Hak verdigim kisimlari olmakla beraber, henuz cozume ikna olmus degilim. Ama detay ve emek konusunda eline su dokulemez calismalarin. Bravo.

Bu arada benim bu konuya son katkim olsun:

1. Dunya capinda kabul edilmis standartlari yerel gerekcelerle egip bukmek genelde kendi kucuk denizinde basarili, Dunya capinda adi gecmeyen sampiyonlar yaratir. (WPRS ve TPS uyumu)

2. Basari zaman ve emekle gelir. Iki galibiyetle omuzlara alinip, ilk maglubiyetle bileti kesilen teknik direktor ve futbolcularin ulkesi olan memlektimde uygulanmasini beklemek zor ama, istikrarini ispatlamis, bu ise kendini adamis, cok yarisan, cok ucan pilotlar istikrarli desteklensin. Kalici basari ancak istikrara yapilan yatirimla gelir.

3. Yeni yetisen ve yatirim yapilirsa istikrarlilar arasina girebilecekleri de baska turlu kucaklamak lazim. B kategorisi uzerine calisiliyor. Bekliyoruz

Katki yapan herkese tesekkurler. Umarim baska kisiler, farkli fikirlerle de dahil olurlar.

Son beğenen Champion


Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #32 gönderen yurdaeretike » 5 yıl 11 ay önce (25.03.2018, 11:47)

Bu başlık altında yazdıklarımın, Türk pilotlarının dünyada başarılı olması, milli takım seçimi, Türk pilotlarını geliştirilmesi benzeri hususlarla bir ilgisi bulunmamaktadır. Her ne kadar Selçuk’un yaptığı bir yorum sonrası, ‘mevcut sistemin en başarılı kişileri seçemediğini ispat etmiş’ şeklinde bir yorum yapmış olsam da, benim bu başlık altında vurgulamak istediğim, TPS’nin her Türk pilotuna eşit şans tanıyarak adil bir başarı sıralaması yapamadığını yönelikti. Herhangi bir sistem, Türk pilotlarının başarısını adil bir şekilde sıralıyor olsa dahi, bu sıralama ile oluşturulan milli takım ve/veya destek sistemleri dünya ölçeğinde başarıyı garanti etmeyebilir. Benim Türk pilotları dünyada nasıl başarılı olur sorusunun cevabını vermeye yönelik bir iddiam yok.

Yani bir ülke başarı sıralamasında sonlarda yer alan genç bir pilotu milli takıma seçip, destekleme kararı alabilir. Başka bir ülke ise, eskiden Avrupa Şampiyonu olmuş ancak şu an yarışmayan, dolayısıyla başarı sıralamasında yer almayan ihtiyar bir pilotu, milli takıma seçerek desteklemeye karar verebilir. Her iki durumda ortaya dünya çapında bir başarı çıkabilir. Bunların başarı sıralamasının nasıl olduğu ile alakası yoktur.

WPRS konusunda, WPRS’nin sıralama denkleştirme işlemini takdir edip, WPRS’nin ihtiyaca cevap vermediği başka bir durumda, WPRS sonuçları üzerinden benzer şekilde bir denkleştirmeyi gereksiz bulmanın, bana biraz çelişkili geldiğini ifade etmek istiyorum.

Mevcut TPS ve yeni yapılan denkleştirme düzenlemesine ilişkin bundan sonra yeni yazacağım şeyler, aynı şeyi farklı şekilde ifade etmekten öteye geçemeyecek. TPP ve yamaç paraşütü yarışmacı pilotlarını, kendi bakış açımdan eksik gördüğüm hususlar konusunda bilgilendirdiğimi düşünüyorum. Bundan sonra top TPP ve yarışan pilotlarda. Çoğunlukla bir konunun aslen tek bir doğrusu olmayabileceğinden hareketle, ortak akıl ile en doğru çözümü ortaya koyabileceklerine inanıyorum.

Son beğenen Orkut

Kullanıcı avatarı
UcakSoforu
Mesajlar: 65
Kayıt: 06.04.2015, 15:57
Ad Soyad: Önder Onur Altınbay
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Yaş: 34
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #33 gönderen UcakSoforu » 5 yıl 11 ay önce (25.03.2018, 12:03)

Selcuk abi herseyi gectim sence şu dogru degil mi kabaca ?

Turkiyede 3 yarisma yapalim hepsinden bi puan verilsin. Sen beni 3 yarismada da gec, ben yurt disinda yarismaya katilim. Seni gecebilcek puan alayim. Bu senden daha iyi bir pilot oldugumu gosteren bir durum mu ? Sonunun cevabi hayir ise sistemde buyuk bir yanlis oldugunu gosterir bana gore.

Kendi kucuk denizinde basarili dunya capinda adi gecemeyen sampiyonlar dogurur bu dedin ya mesela. Eger ben senle yaptigim yarismada yurt disi asiri fazla aldigim puanla seni gecmissem kagit ustunde. Oraya gidip yarisirsam daha kotu sonuclar alacagim asikar degil mi ? Sen gitseydin dunya siralamasini bilmem ama en azindan benden iyi puanlar alabilcegin acik bence.

Sonuc olarak once turkiye kendi icindeki sampiyonu belirlemeli ki pwc ye katilacak kisiler alinabilecek en iyi sonucu alabilmeli. He alamadi mi o zaman sorun artik tps sistemi degil, turkiyedeki pilotlar avrupadaki pilotlara gore neden daha basarisiz sorusuna cevap aranir. Siralama problem olmaktan cikar, cunku kendi arasinda en iyiyi gondermis olursun zaten.

Son beğenen Orkut

Kullanıcı avatarı
tecelli
Mesajlar: 17
Kayıt: 12.06.2011, 19:26
Ad Soyad: Tecelli Aydın
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #34 gönderen tecelli » 5 yıl 11 ay önce (02.04.2018, 14:10)

Her ne kadar kısa tutmak istesek de, uzun bir metin olacak. Okuyacaklardan aldığımız zaman için özür dileriz.
TPS ile ilgili bu başlık altında birçok görüş bildirilmiş. Her şeyden önce WPRS sistemi hakkında bir açıklama yapmak gerektiğini düşünüyoruz.

WPRS nedir?
WPRS (Dünya Pilotlar Sıralaması Sistemi; İng. World Pilot Ranking System), FAI (Uluslararası Hava Sporları Federasyonu; Fr. Fédération Aéronautique Internationale) CIVL’in (Uluslararası Serbest Uçuş Komisyonu; Fr. Commission Internationale de Vol Libre) 1998 yılından bu yana bütün yamaç paraşütü ve delta kanat alt disiplinleri için kullandığı sıralama sistemidir. Sistem yıllar içerisinde çeşitli defalar revize edilmiştir. Bugün WPRS veri tabanı içerisinde 01.01.2001 tarihinden bu yana yapılmış bütün yarışmalar yer almaktadır. Sıralama formülü son kez 2009 yılında güncellenmiştir.
Güncel sıralama her ay yenilenir ve şu adresten görülebilir:
http://civlrankings.fai.org/?a=326&ladder_id=3
WPRS’te CAT 1 (Dünya Şampiyonası, Avrupa Şampiyonası vb.) ve CAT 2 (geriye kalan her türlü yarışma, PWC’ler ve bütün Open yarışmalar dâhil) kapsamındaki bütün yarışmalar yer almaktadır.
Sıralama formülüne göre bir pilotun dünyadaki sıralaması dört faktör ile hesaplanır:
1. Pilot Sıralaması (Pp): Bir pilotun bir yarışmada diğer pilotlara karşı gösterdiği başarının değeridir.
• Bir pilotun diğer yarışmacılara göre bir yarışmadaki başarısının değeri bir eğri olarak hesaplanır.
• Pq'yu kullanarak yüksek sıralardaki pilotların katılımıyla eğri oldukça dikleşir, ancak alt sıralardaki pilotlarla yapılan yarışmalarda düz çizgiye yaklaşır.
• Pq değeri 0,2 ile 1,0 arasında değişir.

2. Yarışma Sıralaması (Pq, Pn, Ta): Bir yarışmanın kendinden önce yapılan diğer yarışmalara karşı başarı değeridir.
• Bütün üst sıralardaki pilotların katıldığı ideal bir yarışmada bu değer 1,0 olur.
• Sadece başlangıç pilotlarının katıldığı ya da sadece bir pilotun olduğu bir yarışmada değer 0,0’a yaklaşır.
• Yarışmanın değeri üç faktöre göre belirlenir: Pilot kalitesi (Pq), yarışmaya katılan pilot sayısı (Pn), yarışmanın başarısı (Ta).
• Pilot kalitesini belirleyen en önemli faktör, yarışmaya katılan pilotlardan WPRS sıralaması en yüksek olan ilk yarısının, WPRS sıralaması en yüksek pilotların puanına oranıdır. Yani eğer 100 kişinin katıldığı bir yarışmaya WPRS’te ilk yüzde yer alan bütün pilotlar katılırsa, Pq değeri 1,0 olur.
• Pn değeri, yarışmaya katılan pilot sayısının son 12 ayda yarışmalara katılan ortalama pilot sayısına (yıllardır ortalama 69 kişi) oranının kareköküdür. Yani 69 kişinin üstünde pilotun katıldığı yarışmalar için Pn değeri en fazla 1,2 olur.
• Yarışmanın başarısını ölçmek için birçok yol bulunmakla birlikte hiçbiri kusursuz değildir. Bu sebeple Ta değeri, yarışmanın 1 geçerli taskla tamamlandığı durumda 0,5, 2 geçerli taskla tamamlandığı durumda 0,8 ve 3 geçerli taskla tamamlandığı durumda 1,0 olur. Yani 3 taskın altında geçerli task uçulan her durumda, diğer değerler maksimumda olsa dahi, rekabet için adil koşullar oluşmadığı gerekçesiyle yarışma sıralaması düşer.

3. Zaman Devalüasyonu (Td): Bir yarışmanın başarı değerinin zamanla düşürülmesidir.
• Yarışmanın üzerinden geçen gün sayısının son üç yıl/güne (1096) oranıdır.
• Yarışma bittiğinde bu değer 1,0 iken, üç yılın sonunda 0,0’a düşer.
• Yarışma puanı her gün devalüe edilse de, kabaca ifade etmek gerekirse eğriye göre ilk yıl büyük oranda korunur, 18. ay 0,5’e ve ikinci yılın sonunda 0,1’e geriler.
4. Sonuçta WPRS, Pilotun sıralamadaki yerini belirleyecek son 3 yılda katıldığı yarışmalardan aldığı en yüksek 4 başarı değeridir. Pilotların sıralamadaki yerini en yüksek 4 yarışma puanı belirlerken, ülkeler sıralamasını o ülkenin en yüksek puanlı 4 pilotu belirler.

WPRS’te Türk pilotların yeri nedir?
WPRS’in ne olduğunu ve nasıl formüle edildiğini anladığımıza göre, artık bu sıralama içerisinde kendi yerimizi de rahatlıkla anlayabiliriz.
Bu başlık altında çokça bahsi geçen konuları kabaca üç sütunda birleştirecek olursak, bu tablo, güncel sıralamada yer alan ilk 15 pilotun ve daha önce milli takımda başarıyla yarışmış 5 pilotun WPRS’e dâhil edilen bir yarışmaya ilk katıldıkları aydan bugüne kadar geçen süreyi, bugüne kadar aldıkları en yüksek toplam puanı ve elde ettikleri en yüksek sıralamayı vermektedir.
Pilot Deneyim (Ay) En Yüksek Puan En Yüksek Sıralama
Yiğit Yıldırım 116 260.8 42
Semih Sayır 156 255.9 48
Durali Karaca 102 243.4 60
Dora Göksal 43 207.4 121
Murat Tüzer 134 194.1 131
Murat Çiftçi 78 171.8 155
Yurdaer Etike 126 178.5 193
Oğuzkan Sadeer 102 176.9 193
Umut Aktürk 146 159.8 230
Hakan Akdere 68 159.5 233
Hüseyin Tanrıverdi 69 160.8 249
Hilmi İnce 140 164.0 258
Serdar Tur 72 141.1 326
Muzaffer Dündar 79 131.0 359
Umut Aslan 97 132.1 377
Tuncay Tahtakın 71 119.0 417
Rasim Esen 55 117.8 424
Merve Gülşah Arslan 72 116.1 432
Mustafa Aztekin 32 117.9 440
Metin Kavuncu 42 111.7 469


Buna göre, gelmiş geçmiş en yüksek puanı almış ilk dört pilotun toplam puanı, 967.5 ediyor. Bu puanlara hepsi aynı anda sahip olsalardı, bugün Türkiye sıralamada 8. olabilirdi.

Türkiye’de yapılan yarışmaların WPRS’teki yeri nedir?
WPRS’te pilotlar temel alınarak elde ettiğimiz başarıyı da anladığımızı varsayarak, ülkemizde yaptığımız yarışmaların ne kadar başarılı olduğunu inceleyebiliriz.
Sağlıklı bir analiz yapabilmek için son 5 yılda (2013-2017) hiç ara vermeden düzenlenen ve TPS’ye dâhil edilen iki yarışmayı (Çameli ve Kayseri) ele alabiliriz.
Çameli Kayseri
2013 52.5 43.9
2014 48.6 42.1
2015 29.4 37.1
2016 41.3 38.2
2017 30.5 35.4

Kayseri yarışmalarında her yıl gözle görülür birkaç puanlık düşüş yaşanmış fakat Çameli yarışmaları nispeten daha düzensiz puanlar almıştır. Her iki yarışma da en yüksek puanını 2013’te almış görünmektedir. Peki, bu puan farklılıkları neden kaynaklanmıştır?
1. 2013 ve 2014 yıllarındaki Çameli yarışmaları Pre-PWC olduğu için hem pilot kalitesi (Pq) hem de yarışmaya katılan pilot sayısı (Pn) yükselmiştir.
2. 2013 ve 2015 yılları arasında yurtdışı yarışmalara katılan Türk pilotların sayısı çok azaldığı için toplam puanları düşmüş, bu da Türkiye’deki yarışmaların (WPRS’te bir yarışma puanının 3. yıl tamamen silindiğini hatırlayın) 2015 yılında en düşük puanları almasına sebep olmuştur.
3. 2016 yılında TPP’nin tekrar aktif hale gelmesi ve GOSBF (Gelişmekte Olan Spor Branşları Federasyonu) ile THK’nın bir tür çatışmasızlık dönemine girmesiyle hem yurtdışı yarışmalara katılım sağlanarak Türkiye’deki pilot kalitesi (Pq) hem de bu hareketlilikle yarışmalardaki pilot sayısı (Pn) artmıştır.
4. 2017 yılında Türkiye Şampiyonası olarak yeni bir bölge olarak Elmalı seçilmiş, bu da en yüksek pilot kalitesinin (Pq) bu yarışmada olmasını sağlamış. Ancak bu yarışma CAT 2 kapsamında olmadığı için WPRS formülü TPS’yi oluşturmak maksadıyla manuel olarak hesaplanmıştır. Yani bu yarışmadan elde edilen toplam başarımız diğer yarışmalara etki edememiştir.
5. 2017 yılında Türkiye’de yapılan yarışmalara yurtdışından neredeyse hiç pilot katılmadığından pilot sayısı da (Pn) düşmüş ve sonuçta yarışmalarımız düşük puanlar almıştır.

WPRS’in TPS’deki yeri nedir? TPP’nin TPS’deki yeri nedir?
Bu soruları yanıtlamak için önce TPP hakkında birkaç şey söylemek gerekir. Muzaffer Dündar 2013’te TPP’yi şu şekilde anlatmış (olduğu gibi alıntılıyoruz):
Turkiye yarisma pilotlari paneli 2008-2009 yilinda Turkiyede yarisma ucan pilotlar tarafindan yarisma pilotlarinin yamac parasutu yarismalari hakkindaki goruslerini, isteklerini yetkili kurumlara duyurmak icin yarisma pilotlarini temsilen kurulmus bir pilot birligidir. ilk gunden beri panele uye olabilmek icin pilotun yarisma pilotu veya yarismalarla ilgili calismalarda bulunan bir kisilik oldugunun belirlenebilmesi icin belirli kurallar takip ediliyor.

Panele uye olabilmek icin gerekli olan kriterler.(2012 oncesi)
1)Son iki sezonun birinde Turkiye pilot siralamasinda ilk 20de veyahut bayanlar siralamasinda ilk 3te olmak.
2)Yarisma skor hakemi veya yarisma organizatoru olmak.
3)Cesitli sebeplerle ilk 20 disinda kalip yillarin yarisma pilotlari veya panele katki saglayacagi dusunulen pilotlar arasindan oylamayla secilebilmek.
Bu yil panel uyesi olmayan pilotlarin yahoogrupta alinan kararlari takip etmesinin zorlugunu asabilmek ve basliklarin daha derli toplu olmasini saglamak icin panelde yapilan oylama sonucu TYYP ypforum'a tasindi. YPforum sahibi ve yoneticilerine forumu kullanabilmemiz icin izin verdikleri icin tesekkur ediyorum. Pilot panel herzaman seffaf hareket etmeye ve demokratik olmaya ozen gostermistir. Panelin kararlari oylama ve uyelerin onayi ile alinmaktadir. Panel ypforuma tasindiktan sonra onceki yillara gore daha fazla pilotun panelde paylasilanlari okumasi saglanmistir(daha seffaf). Daha seffaf bir panel herkes icin daha adil kararlarin alinmasina yol acacaktir.
viewtopic.php?t=11020

TPP açıklamanın yapıldığı bu tarihten sonra yavaş yavaş çalışmayı bırakmış. THSF’nin kapatılarak GOSBF bünyesine dâhil edilmesiyle devam eden süreçte de tamamen ortadan kalkmıştır.
2015 yılında GOSBF’nin yarışmalarla ilgili çeşitli duyurular yapması ve önce pilotlar arasında Bayramören yarışmasında sonra GOSBF’yi temsilen Alper Kıvanç Bey’in ve Serdar İlker Abi’nin de katılımıyla Aksaray yarışmasında yapılan toplantıda yeni jenerasyondan 6 pilot (Merve Gülşah Arslan, Umut Yetiştiren, Sinan Çalışkan, Dora Göksal, Serdar Tur, Oğuzkan Sadeer) TPP’yi yeniden çalışır hale getirmek için seçilmiştir.
1. Bunlar önce çalışma yöntemlerini, amaçlarını ve hizmet konularını ilan ettikleri bir yönetmelik yayınlamış ve bu yönetmelik çerçevesinde 2 yıl süreyle çalışmıştır.
2. Her ay toplantı yapılmış, her toplantının gündemi bir hafta önceden ilan edilmiştir.
3. Pilotlar tarafından gündeme alınması istenen her konu mail yoluyla iletilmiş ve toplantıda görüşülmüştür.
4. Her toplantı bütün pilotların katılımına açık yapılmış ve alınan bütün kararlar toplantı tutanaklarına işlenmiştir.
5. Bu toplantılar yönetmelikte ilan edildiği gibi, yarışmalarda bütün pilotların katılımıyla yapılmış ve yılın en geniş katılımlı yarışmalarında TPP üye seçimi gerçekleştirilmiştir.
6. 2017 yılında Elmalı yarışmasında yapılan seçimle de 4 yeni üye (Mustafa Aztekin, Tecelli Aydın Görgülü, Rasim Esen, Hüseyin Tanrıverdi) seçilmiş ve TPP aynı esaslarla çalışmaya devam etmiştir. Bugün de bu üyeler TPP adına çalışmalarına devam etmektedir.

2015 yılında yeniden faaliyete geçen TPP, hâlihazırda kullanılmakta olan TPS sistemini olduğu gibi devralmış ve 2 yıl boyunca pilotlardan bununla ilgili bir tek talep, öneri veya şikâyet almamıştır. Oysa TPP’ye başka konularda görüşülmesi için birçok mesaj gelmiş ve her biri için alınan kararlar da tutanaklara geçmiştir. Dolayısıyla bu başlık altında yapılan pilotların çekindiği için TPS hakkında yorum yapmamış olabileceği yorumu doğru değildir. 2015 yılından bu yana TPS’nin revizyonu ile ilgili ilk öneri Yurdaer Etike Abi’den hâlihazırdaki TPP’ye iletilmiştir. Onlar da bunu gündeme almış, iki toplantıda tartışmış ve hatta daha önceki tecrübelerden faydalanmak için eski üyelerden de görüş almıştır. Ortaya çıkan gerekçeleriyle toplantı tutanağına işlemişlerdir. Alınan kararlardan tatmin olunmadığı ve/veya bunların anlaşılamadığı gerekçesiyle bu başlık açılmış ancak konu bambaşka bir yere evirilmiştir.

TPS formülü nasıl olmalıdır?
Konunun evirildiği yere dair düşüncelerimizi daha ileriye saklayarak konunun aslına dair birkaç söz söylemek gerekiyor. Bu soru en son 2013 yılında sorulmuş ve bugün yapılan tartışmanın bir türevi yine burada yapılmıştır. O zamanki sistemde tasklardan alınan puanlar toplanıyordu ve tartışma yine “sadece yurtiçi yarışmaları mı, yoksa hem yurtiçi hem yurtdışı yarışmaları mı almalı” ekseninde yapılmaya devam ediyordu. Hatta bu başlıkta futbola referansla verilen Türkiye Ligi ve Şampiyonlar Ligi örnekleri o gün de verilmişti.
O günkü tartışma genel olarak Durali Karaca Abi’nin şu mesajıyla bir anlam kazanmış ve bir şekilde nihayete ermişti (olduğu gibi alıntılıyoruz):
burada yazılan bazı yazıları okuyunca, acaba ben başka ülkede mi yaşıyorum diye sormaktan alıkoyamıyorum kendimi. Bu yıl tpp ye girmiş ve sistemin işleyişine anladığım kadarıyla çok kafa yormamış arkadaşların, artı eksi hesabı yapmadan, gerekçe bildirmeden yazı yazmaları bence bu işe kafa yormaya çalışanlara haksızlıktır.
tps nin sadece yurtiçi tasklardan oluşması başarılı yada başarılı olmaya aday sporculara ne tür bir katkı sağlar hala anlayabilmiş değilim. tps nin sadece yurtiçi tasklardan oluştuğunu farzerederek açıklamam devam edeyim. örneğin serdar tur 2013 yılında yurtiçinde çok başarılı tasklar uçtu ve tps de sadece yurtiçi tasklar hesap edildiğinden dolayı 1. oldu diyelim. Serdar pwc için A harfini alacak ve 2014 teki 5 wold cup ayağına da seçilecek, ilk altıda olduğu için de federasyon destek verecek. Bu durumda biz Serdara diyeceğiz ki; kardeşim çok başarılı olabilirsin ama 2014 teki tps sadace yurtiçi tasklardan oluşacağından bir tercih yapmalısın. başarılı olduğun için woldcuplarda yarışabilirsin ama biz bu taskları tps için kabul etmeyiz. o nedenle Türkiyede de tps ye puan verecek yarışmalarda en az altı başarılı task uçmalısın. bir yarışmada hava şartları nedeniyle altı task uçulmaz ise de, izin problemin bizi ilgilendirmez, tps ye puan verecek ikinci bir yarışmaya katılmalısın. Yoksa sen A harfi almış iyi pilotsun ama senden daha kötü pilotlar 2013 te sadece Türkiyedeki tps ye puan veren yarışmalarda uçtukları için senin üstünde yer alacaklar. çünkü sen tpsye puan veren yarışmalardan birine sadece katılmışsın ve bu yarışmada da hava şartları nedeniyle geçerli 2 task uçulmuş, iki taskının toplamı senin tps deki gerçek yerindir, kusura bakma sen başarısız pilotsun. Bu mudur yani?
O zaman Serdarın biz neden 2013 te başarılı olduğunu kabul ediyoruz ki, neden gönderiliyor ki yurt dışına? nasılsal Serdar bir sonraki tps de başarılı gözükmek için ve izni 1 ayla sınırlı olduğu için sadece yurt içindeki tpsye puan veren yarışmalarda uçmak zorunda kalacak. bu nedenle de hak ettiği halde woldcuplara gitmeyecek. Ve bu durum 2013 tps de başarılı olup woldcupa seçilecek harfleri almış ve izin problemi olan (yani yıllık izni 1 ay olanlar için) herkesin başına 2014 te gelecek. Bu anlayış, başarılı pilotları belirlemek için yapılan tps nin mantığına aykırı değil midir?
2013 te başarılı olarak tps de üst sıralarda olacak ve world cuplara bu nedenle seçilecek kişileri 2014 teki woldcuplarda yarışmak yerine, tps sıralaması için Türkiyedeki tpsye puan verecek yarışmalara katılmak zorunda bırakmayacak mıyız? O zaman neden 2013 için tps yapalım ki, ne ifade eder?

viewtopic.php?t=11023
viewtopic.php?f=38&t=11633

Burada, task sayısı ile ilgili bölümleri “WPRS puanı”, o gün Serdar diye verilen örneği de bugün “Metin” diye okuyun.

Aslında tartışmanın düğümlendiği 4 temel konu olduğunu saptıyoruz:
1. Maddi destek
2. Yarışmalara harcanacak zaman
3. Başarı
4. Süreklilik
Her ne kadar Yurdaer Etike Abi, TPS’nin sadece bir başarı sırası olarak ele alınması gerektiğini ve başka hiçbir şey için referans olarak kullanılmamasını söylese de, TPS formülü şimdiye kadar bir şekilde bu 4 konu üzerinde bir belirleyici olmuş. Bugün yapılan tartışmalardan anlaşıldığı kadarıyla da hala buna devam ediyor. İster yarışma puanlarından oluşsun ister tekil taskların toplamından, ister sadece yurtiçi yarışmalardan ister hem yurtiçi hem yurtdışı yarışmalardan, TPS bu 4 konuyu göz önünde bulundurarak oluşturulmak zorundadır. Bir başka deyişle, TPS adında başka hiçbir meseleye karıştırmayacağımız (örneğin milli takım seçimi) ideal bir başarı sırası yaratmak aslında tartışılan sorunları çözmüyor ve bu işe koşacağımız bir sıralama formülü oluşturmamızı engellemiyor.
Yıllardır önümüzde yılda 2 yarışma uçan ortalama bir pilot profili var. 3 yarışma uçtuğunda ortalamanın üstüne çıkan bu profil bizim de sıralama formülümüzün temelini oluşturuyor. Durali Karaca Abi’nin 2013 sezonu için yazdıklarını da göz önünde bulundurarak 2 puanının yurtiçi yarışmalardan alındığı bir TPS maalesef elimizdeki reel sorunu gideremiyor. Sorunumuz daha fazla sayıda daha fazla yarışmaya katılıp daha fazla puan alabilecek pilotlara sahip olmak ise çözümümüz şunlar değil:
• “Pilotlar Türkiye’deki BÜTÜN yarışmalara katılmaya mecbur bırakılsın”: Bu sefer Türkiye’deki yarışmalara da katılmayan bir küskün pilotlar grubu yaratma olasılığı doğuyor. Bu da zaten düşmüş olan yarışma kalitesini hepten düşürme tehlikesi barındırıyor.
• “Mademki Türkiye’deki BÜTÜN yarışmalara gelmiyorlar, o zaman yurtdışına da gitmesinler”: Bu kez yurtdışından alınacak puanlar (yarışma tecrübesi, bilgi birikimi ve daha birçok konu da dâhil) sayesinde Türkiye’deki yarışma ve pilot kalitesini arttırma imkânını büyük ölçüde ortadan kaldırıyoruz.
Maalesef bunları çözüm olarak uygulayabileceğimiz nesnel koşullara ve pilot havuzuna henüz sahip değiliz. Dolayısıyla formülün ne olursa olsun, bu koşulları gözeterek uygulanmasına ihtiyaç duyulduğunu ve milli takım seçimi gibi önemli bir konuda TPP olarak Türkiye’de yamaç paraşütünü düzenleyen kurumlar nezdinde elde edilen, liyakate dayalı belirleme kriterlerini uygulama iradesini “BU POLİTİK BİR KARARDIR, BİZ KARIŞAMAYIZ” diyerek elimizin tersiyle itmememiz gerektiğini düşünüyoruz.

Konu nereye evirilmiştir?
Konunun evirildiği yer tartışmanın online ortamda ilerlemesinden de hareketle gerçeklikten uzaklaşmıştır. Biz, insan iletişiminin temel amacının uzlaşı olması gerektiğini savunuyoruz. Bu en nihayetinde, insanları gereksiz yere birbirinden ayıran yanlış anlaşılma duvarlarını indirmeye veya tamamen ortadan kaldırmaya hizmet etmelidir.
Buradan hem gerçeklik hem de eleştiri sınırını zorlayan bazı ifadeleri düzeltme gereğini görüyoruz.
1. “Geçmişten bugüne yapılan tüm bu tartışmalar gösteriyor ki; mevcut sistemde çok büyük sorunlar ve haksızlıklar var. Neyse ki son TPP bu konuda elini taşın altına sokup, bazı değişiklikler yapmaya başladı.” – Bununla ilgili bütün süreci yukarıda anlattık. Önceki TPP üyelerini ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYMAMAKLA itham etmek üyelerin verdikleri emeklere büyük haksızlık olur.
2. “Son ortaya konan kat sayı sistemiyle TPP daha önce yurt dışı yarışmalarından alınan puanların haksızlık getirdiğini kabul etmişki bu katsayı sistemi gündeme geldi. Şimdi bu katsayı sistemi henüz devreye girmedi ve bu zamana kadar yurtdışından fazla puan alarak, birde bu yurt dışı yarışmalara devlet desteğiyle gidenleri milli takıma seçenler, destek olmadığı için gidemeyip puan alamayanlara karşı haksızlık yapmış olmuyorlar mı?” – Milli takımı hiç kimse seçmedi. Önerilen kriterler yukarıda detaylı olarak belirtilen süreçlere tabi olarak oluşturuldu. Hem GOSBF hem THSF hem de THK bu kriterleri kendi kararıyla alıp uygulamaya koydu. Yüksek puan almak için ne maddi destek ne de yurtdışına gitmek yeterli. “DESTEK OLMADIĞI İÇİN GİDEMEYİP PUAN ALAMAYANLAR” gibi üç basamaklı bir varsayım ile bir hak gaspı ilan etmek en basit ifadeyle absürt, bu pilotların başarılarının gölgelenmesi ayıp, diğer pilotların haklarını çalması ise ağır bir ithamdır.
3. “Ne yazık ki milli takıma seçilebilmek için en yüksek puan kullanılıyor yani senin yazdığın gibi adam yurt dışından düşük puan alırsa Türkiye' de aldığı yükseği, yurtdışından çok puan alırsa onu kullanacak oh ne güzel iş. (...) Bu puan alanlar kendileri mi gitti? milli takımdan gitti. Belki daha yetenekli adamlar var ama destek olmadığı için gidemiyor,” – Bu ifade anlaşılamadı. Bir başarı sıralamasında en yüksek başarı sıralanmayacak da ne sıralanacak? Milli takımda bir başarı gösteren pilot “BU PUAN ALANLAR” oluyor da, bu “DAHA YETENEKLİ ADAMLAR” kim tarafından belirleniyor?
4. “Mevcut milli takım seçim sisteminde, milli takım içerisine alttan sporcu gelmesi oldukça zorlaşıyordu (ki bunu yeni TPP kat sayı ile çözmeye çalışmış, umarım başarılı olur). Yoksa amacım hiçbir pilotumuzun yurtdışında aldığı başarıyı gölgelemek değil.” ve “Mıllı takım secerken belirlenen kriterlerin adil olmadıgı gorusundeyım. (...) Yurtdısı puanlarının cok fazla etkilemesi, genç pilotların onunde engel teskıl edıyor. Yurdaer abinin verdiği Metin ve Rasim orneklerı de son derece dogru ornekler.” – Değerli arkadaşlar, aşağıdan bir pilot gelip, milli takıma seçilip burada bir başarı gösterdiğinde bunu alınan maddi desteğe bağlayıp sonra “bu sistem aşağıdan pilot gelmesini engelliyor” demek arasında bir tutarsızlık yok mu? Bu kriterler ilk uygulanmaya başladığında 11 kişi olan milli takım, bunu takip eden yılda 13 kişiye çıkmış, bu yıl kadroya Rasim Esen de eklenmiştir. Daha önce yapılan simülasyonlarda karşılaşılmayan bir durumla bu yıl karşılaşılmış. Metin Kavuncuo, A Kategori pilot olmadığı halde TPS’yi ilk 10’da bitirme başarısı göstermiştir. Bununla ilgili kriterlerde çok basit bir tadilat yapmak ve kimsenin itirazı olmadığı durumda uygulamaya almak mümkündür. Milli takım kadrosu bu HAKSIZ ve ADALETSİZ olduğu savunulan kriterlerle her yıl 1-2 kişi artmaktayken, milli takımın yarısından fazlası artık gençlerden oluşmaktayken, bunu söylemek doğru olmuyor.

Son notlar
Birçok farklı konudan aynı anda bahsetmek gerektiği için bazı meseleleri atlamak istemiyoruz. Son olarak:
1. TPP pilotların iradesiyle neredeyse 10 sene önce kurulmuş ve 3 sene önce bugünkü son şeklini almış bir pilot birliğidir. TPP bir yönetim kuruluna da başkana da sahip değildir. Bu şekliyle TPP adına çalışma yürüten pilotlar aslında sadece bir koordinasyon görevi yürütmektedir. 2015’ten bu yana bu görevin ilan edilen kurallara sadık bir biçimde yerine getirildiği görüşündeyiz. Bu bağlamda, “elini taşın altına koyan TPP”, “elini taşın altına koymayan TPP” gibi TPP’yi bir siyasal iktidar gibi alımlayan, böyle bir algı ortaya koyan ifadeleri reddediyoruz. TPP hepimiziz.
2. TPP hakkında sanki yamaç paraşütünü organize eden bir kurummuş gibi yorumlarda bulunmak hem aslında iddia edildiği gibi “HERKESİN HER ŞEYİ BİLİP ARAŞTIRMADIĞINI” gösterirken hem de bundan sonra bu konuda gönüllü olacak pilotların çalışma şevkini de kırmaktadır. Buradan hareketle, nereden geldiği belirsiz bu agresyonun son bulmasını temenni ediyoruz.
3. Yamaç paraşütünü düzenlemekle yetkilendirildiğini ifade eden iki kurum arasındaki görece çatışmasızlık, geçtiğimiz yıl yeniden bozulmuş ve bu durum şu anki haliyle TPS’nin bu yıl uygulanamama riskini doğurmuştur. Bu konuda TPP alternatif formüller üzerinde çalıştığını beyan ettiyse de, burada belirli bir çerçevede sıkışıp kalan tartışmaların bu konunun ehemmiyetinin gözden kaçırılmasına sebep olduğu anlaşılmaktadır. Yarışmalara katılan, katılmayı düşünen pilotların bu konuda ortak bir görüş belirleyebilmesi ve mümkünse sorunun çatışmasızlık yönünde çözülmesi hepimizin faydasınadır.
4. Yarışmalarla ilgili her tür tartışmanın dönüp dolaşıp MİLLİ TAKIMA VERİLEN DESTEK meselesinde kilitlenmesi anlaşılabilir. Fakat bütçe kısıtı nedeniyle bu sezon yapılan iki yarışmada da herhangi bir destek alınamamış, pilotların gidilemeyen yarışmalara ödediği katılım ücretleri yanmıştır. Sezonun geri kalanı için de bir belirsizlik bulunmaktadır. Ancak TPP “MADEM BİR MİLLİ TAKIM OLUŞTURAMIYORUZ O ZAMAN NE DİYE ÇALIŞIYORUZ” deyip kenara çekilmemiş ve en azından etki edebildiği diğer sorunların çözülmesi için çalışmaya devam etmektedir.

Daha önceki tecrübelerimiz de gösteriyor ki, bunun gibi konular online bir ortam üzerinden çözülmüyor. Ama yazılı olarak bıraktığımız fikirler yıllar sonra daha önceki deneyimleri anlamamızı sağlıyor. Bu uzun metni de sorunların çözüleceği inancıyla değil, tıpkı bizim burada yaptığımız gibi, bundan yıllar sonra 2018 yılında hangi yollardan geçilmiş diye merak edecek genç pilotlar için yazıyoruz. Ümit ederiz ki, aynı tarihteki en iyi puanları toplandığında bundan çok daha iyi bir sıralamada olurlar.

TPP Üyeleri (2015-2018)
Merve Gülşah Arslan
Mustafa Aztekin
Sinan Çalışkan
Rasim Esen

Dora Göksal
Tecelli Aydın Görgülü
Oğuzkan Sadeer
Hüseyin Tanrıverdi
Serdar Tur
Umut Yetiştiren

Son beğenen Champion

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #35 gönderen muzzy145 » 5 yıl 11 ay önce (02.04.2018, 20:21)

Ne formul yazarsak yazalim milli takimi dogru sekilde secmek mumkun degil. Skorlar hep bir yil sonrasini seciyor dolayisiyla bugun formda olan bir yarismaci bir sonraki yil formsuz ve basarisiz olabiliyor. Yarisma olaylari donemsel seylerdir. En iyi siz olabilirsiniz ama yarisma disi olaylar, ozel yasaminiz, is yasaminiz, saglik sorunlari vs vs bir pilotun performansini direkt olarak etkileyen faktorlerdir. Bunu formule edemezsiniz. Milli takimi formulle secemezsiniz arkadas. Formulleri neresinden cekerseniz orasi elinizde kalir. Benim onerim sudur.
Milli takimi formul degil de Milli Antrenor secmelidir. Milli takimi camiadakileri yakindan taniyan, iyi bir sporcu, iyi bir mentor, iyi bir lider olan, adaletli ve guler yuzlu MURAT TÜZER secsin. Murat abiden daha adaletli ve guncel degisikliklere uygun bir formul yazin kafami keserim. Yarismaci pilotlarin karakterini, ucus stilini, form durumunu, mental durumunu yarisma bolgesinin ozellikleriyle karsilastirip her yarisma icin bir milli takim olusturacak baska formul var mi? Hem kafile baskani, hemide antrenor olarak yarismalarda takimla beraber yarisacak daha ne istiyoruz. 3 sene icinde dunyada ilk uce gireriz. Formulle yapabildiklerimiz 10 yildir ortada. Her bransta milli sporculari antrenor secer iken bi yamac parasutunde niye formul gibi sacma sapan bir yola basvuruyoruz ki? Bu yapilan TPP formuluyle milli basari filan gelmez.

Bu arada YURDAER ETiKE TPP'ye danisman olsun. Son katsayi hesaplamasinda orneklerle gosterdigi gibi TPP uyelerinin eksiklerini tekelden ortaya dokebilecek kadar formulasyonlara hakim bir pilottur. TPP uyelerinin daha dogru kararlar ve formulasyon hazirlayabilmesi icin Yurdaer abinin yardimina ihtiyaci oldugu apacik ortadadir.

Murat Tuzer ve Yurdaer Etike gorev basina lutfen.

Son beğenen UcakSoforu

Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 50
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #36 gönderen Orkut » 5 yıl 11 ay önce (02.04.2018, 20:57)

Ben burada Yurdaer, Umut ve Muzo' nun yazdıklarına katılıyorum. Umut çok güzel bir video paylaşmıştı, Videoda sporculara Fransız' ların nasıl bu sporda en başarılı olduğu soruluyor, en büyük etmen iyi antrenörleri var.

Son beğenen UcakSoforu


Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #37 gönderen david selcuk » 5 yıl 11 ay önce (02.04.2018, 23:27)

TPP detayli ve aciklayici bir sekilde temel konulari cevaplamis. Tesekkurler.

Elmali CAT2 onay problemi sebepli Turkiyedeki yarismalarin maruz kalacagi kalite carpanindaki dusus ile bu sene yurtdisindaki en basarili bes pilotun alacagi ortalama puan arasinda hicbir iliski yokken, neden denklik katsayisi bu son degiskene baglandi konusunda da bir aciklama guzel olur.

Eger maksat duyurulanin aksine, cat2 probleminden bagimsiz, yurtdisi yarismalardan alinan puanlarin tpsye katilimina dair esasta yapilmak istenen bir degisiklikse sorumu geri alacagim. Ancak boyle bir durumda da Yurdaer'in altini cizdigi komplikasyonlarin bertarafina yonelik bir tadilat beklemek dogal olacaktir.

Son beğenen Champion

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #38 gönderen Champion » 5 yıl 11 ay önce (04.04.2018, 19:50)

Merhabalar
Döndük dolaştık geldik yine forum köşelerine..

TPS ve Milli Takım kriterleri şu anki haliyle bazı dezavantajlar getirdi.
Öncelikle başarı gösteren arkadaşların takıma girememesi önemli bir konu.
TPS nin Milli takım seçme kriterinde kullanılması, formülün dünya çapında başarıyı hesaplamasını gerektiriyor. Bu sorun yarışma değerlerini karşılaştırırken bazı yan etkiler oluşturabiliyor.
Ülkemizdeki Cat2 si olmayan/ olamayan yarışmalarda yarışma kalitesi çarpanı kullanılmak zorunda. WPRS her durumda bizim yapacağımız hesaplamadan daha adil ve doğru bir hesaplama yapıyor. Buradan yola çıkarak Yarışma değerlerinin eşitlenmesi tamamen bu esaslara aykırılık teşkil eder.
Bizim ülkemizin en parlak döneminde bile en iyi yarışmamız bir PWC yarışmasının %60 kadar puan vermez. PWC yarışmaların kendi içerisinde bile bu yüzdeler pilot kalitesine göre %20 civarında oynayabilir.
Türkiyedeki yarışmaların az puan vermesi sadece FAI lisansı yada Cat 2 yarışmaların azalması değil aynı zamanda Cat2 olmayan yarışmalara yabancı sporcu katılımının azalması( Kaliteli, iddialı yarışmacı), neticesinde Yarışma değerinin düşmesidir.
Bu problemi çözüme ulaştırmak için Yarışma katsayısı denkleştirme, zor ve kolay yarışmalardaki başarıyı eşit değerlendirerek yeni ve daha büyük bir probleme sebep verecektir.
Yarışmada önemli olan alınan derece değil, kimlerin geçildiğidir.
2017 yarışmalarını bu yönden analiz etmek lazım. Yurdaerin yaptığı simülasyonlara bu faktör de eklenmeli.

Açıkcası benimde pek inceleme fırsatım olmadı, tekrar bakıp gözden geçireceğim.

B Planı
Cat 2 problemleri devam ederse eskiden yaptığımız gibi sadece TPS sıralamalarını kullanarak kendi pilot kalite çarpanımızı kullanmak zorunda kalacağız.Hiçbir durumda TPS yi task üzerinden hesaplayamayız. Bu durumda bütün yarışmaların aynı değerde olması ve aynı parametrelerin kullanılması gerekir.
Bir sonraki değerlendirmede rakamlar üzerinden konuşuruz.

Selamlar

Son beğenen Orkut

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #39 gönderen Champion » 5 yıl 11 ay önce (05.04.2018, 12:38)

Bu arada Tecellinin yazısını okumadan yazmıştım.
Yazdıklarına tamamen katılıyorum.

2017 yarışmalarına ilginç bir durum var..
TPS İlk 10 bakılınca daha net gözüküyor.. (Genel olarak bu durumlarda ilk 20 ye bakmak TPP temayülü oldu..)
3 yarışmaya giden sporcu sayısı: 0
2 Yarışmaya giden Sporcu sayısı: 4
Tek yarışmaya giden sporcu sayısı: 6
Metinin güzel uçtuğuna bir şüphe yok. Fakat Kayseride ilk 10 dan 2 Çamelinde ilk 10 dan 3 kişi ile yarışmış..! Bu yüzden üstündeki pilotları geçtiği iddiası /daha iyi uçtuğu tartışılır.
Pilot kalite faktörü sadece Türk pilotlarına göre hesaplandığında Elmalı hariç üst seviye yarışma ortamının oluşmadığı görülüyor.

Benim yazılanlardan hariç olarak farklı bir tespitim daha var.
Yurtdışı yarışmaların limitsiz dahil edilmesi neticesinde imkanı olan /Takımda olan/ parası olan/ zamanı olan pilotlar yurtdışından 10-20 arası yarışmadan puan getirebildikleri halde Yurt içinde yarışan pilotlar sadece 3 yarışmadan puan getirebilmektedir..!
Balkanlarda yapılan kategori 2 yarışmalar bizimle aynı seviye ve maliyette olduğu üzere bu yarışmalara katılmak diğerlerine göre daha kolay oluyor. Buna rağmen A pilotu sıralama sezonunun sonuna yaklaştığında, bir yarışmaya daha katılıp sıralamayı değiştirme şansına sahip olmaktadır.

Çözüm olarak değerlendirmeye alınan yurtdışı yarışma sayısına sınırlama veya Yurtdışı yarışmanın sezon başında pilot tarafından deklere edilerek kullanılmasına izin vermek olabilir.(yurtdışından daha önceden belirlenen tek bir yarışma kullanılır)
Örnek
Ben yurtdışı yarışması olarak İtalya/Gemona'yı kullanacağım,( Burada başarısız olursam başka yurtdışı yarışma kullanma şansım olmayacak)
Herkesin katılabileceği bir Yurtdışı yarışmayı TPP nin tek yarışma olarak belirlemesi ise başka bir çözüm..(Iranlılar bu şekilde yapabiliyorlar)

Selamlar

Son beğenen david selcuk

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #40 gönderen SULUMANDELTA » 5 yıl 11 ay önce (11.04.2018, 21:38)

Gsb ye gidip değerlendirme işlemlerinin tekrar yapılması gerektigini isteyebilirsiniz. Adaletsizlik oldugunu düşünüyorsanız bu sefer gsb il müdürüne giderseniz, böylece basvurunuz birkaç elden geçer daha iyi olur. Üstelik bakanlıktan isminizin gizli kalmasını talep edebilirsiniz. Unutmayin yönetimin not sistemı vardır, en ufak haksızlıkta veya aksaklıkta -eksi uyarı alacaklardır ve bu ileriki dönemlerde onları olumsuz etkileyecektir, bu herkes için geçerlidir, hiçbir federasyon başkanı 90 puana düşmek istemez, herşeyi benmi söyleyecem
Not:fai nin non profit oldugunu begenmeyenin cikari oldugu asikar
Ayrica yine begenmeyen arkadasimin gösterdiği protestoyu da ekliyorum, bu başlıkla ilgili değil ama yurtdışında haklarini aramak için nasıl itiraz ettiklerini görmek için iyiolabilir