TPS Formulu Revizyonu

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 47
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #1 gönderen david selcuk » 7 ay 6 gün önce (17.03.2018, 00:17)

2017 yilindaki CAT2 onayi problemi sebebiyle, Turk pilotlarin dunya pilot siralamasi olumsuz etkilendi. Bu durumun sonucu olarak 2018 yurt ici yarismalarin kalite carpani dusecek.

Kalite carpaninda gerceklesecek bu haksiz dusus, TPSde kullanilacak yerli yarismalardan alinan puanin yurt disi yarismalardan alinan puanlar karsisinda deger kaybetmesi anlamina geliyor.

Bu problem icin iki olasi cozum var:
- Yurtdisi yarismalarin birden kucuk bir katsayi ile etkisinin azaltilmasi
- Yurtici yarismalarin birden buyuk bir katsayi ile etkisinin arttirilmasi

Benim gorusume gore degeri haksiz yere dusen yerli yarismalarin belirli bir sabit carpanla (mesela 1.2) TPSdeki etkisinin arttirilmasi direkt basit ve adil bir uygulama olacaktir.

TPP bu konuyu son toplantisinda ele almis ve bir cozum uzerinde anlasarak bir karara baglamis. Ancak cozumu ters yonden gelerek bulmus. Yani yurtdisi yarismalardan gelen puanin birden kucuk bir carpanla (bu carpan her pilotun sahsi durumuna gore degiskenlik gosteren bir formule dayali) etkisinin azaltilamasi yaklasimi benimsenmis.

Benim gorusume gore icerdigi komplikasyon (sahsi kriterler, limitler vs) ve gercek probleme indirekt bir cozum getirmesi sebebiyle tercih edilen bu yaklasim hesaplanmasi guc adaletsizlikler dogurabilir.

Bu sebeple TPPdeki arkadaslardan ricam neden sabit bir katsayi ile etki artisina degil de, sahsa gore degisen komplex bir katsayi ile yurtdisi etkisinin azaltilmasi yonune gidildigi konusunda bir aciklama yapmalari.

Uzun bir soru oldu. Umarim soru yerini bulur.

Cok degerli calismalari icin tum TPPye her zamanki gibi tesekkurler bu arada.

Son beğenen Maksoy




Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #2 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 16:05)

Konunun ilgili taraflar arasında tartışılarak, ortak bir çözüm üretme anlamında, pilot panelle daha önce paylaştığım hususları burada paylaşıyorum.

TPS İLE İLGİLİ TESPİT VE ÖNERİ

TESPİT :
Mevcut TPS değerlemesinde, PWC, FAI Cat1 veya ranking’i yüksek Türkiye dışındaki ülkelerdeki ulusal veya lig yarışmalarına katılamayan pilotlar dezavantaj yaşamaktadır. PWC ve FAI Cat1 yarışmalarına katılım bir önceki yıl sonuçlarına göre kalifikasyona konu olduğu için, bir önceki yıl yarışmalara katılmamış olan bir kişinin (yeni yarışmacı, ara vermiş yarışmacı) ya da geçen yıllarda iyi uçamayan ancak bu sezon iyi uçma potansiyeli taşıyan bir kişinin, güncel sezonda bu yarışmalarda yarışabilmesi mümkün değildir. Yukarıda belirtilen pilotlar için ranking’i yüksek ülkelerdeki yarışmalara katılım imkansız olmasa bile, son derece zordur.

Türk pilotlarının başarı sıralaması yapılırken, sadece küçük bir grubun (önceki sezondaki sonuçlara göre PWC’ye katılma şansı yakalayabilen 10-15 kişi) katılabileceği yarışmalardan alınan sonuçların dikkate alınıyor olması, adil başarı sıralaması yapılması önünde engel oluşturmaktadır. Bu sıralama ile PWC’den tekrar kalifikasyon harfi alınması ise, PWC’ye katılabilen grubun TPS’de haketmediği şekilde üst sıralarda yer alarak, PWC için kalifikasyon harflerini sürekli kılmaktadır. Ayrıca PWCA’nın kural dökümanı “1.Preamble” kısmında tanımlanan;

“6. All competition pilots in the world have the right to take part in World Cup events.
The selection is based purely on sportive aspects.”

genel prensibe aykırı bir durum teşkil etmektedir.

Daha somut şekilde ortaya koymak gerekirse, PWC yarışmalarına katılamayan ancak, Türkiye’de o sezon yapılan tüm yarışmalarda birinci olarak Türk Pilotları arasında en iyi başarı profilini ortaya koyan pilot, bu sistemde TPS birincisi olamamaktadır.
2017 yılında TPS’ye puan veren ulusal yarışmalarda birincilerin aldığı puan durumu şöyledir.
- Elmalı (Türkiye Şampiyonası) : 39,2
- Kayseri : 33,9
- Çameli : 30,4
Bu yarışmalardan üçünü de kazanan pilotun TPS’den alabileceği toplam puan 73,1 (39,2+33,9)’dir. Bu puan ile 2017 yılında ilk üçe girememektedir. Bırakın ilk üçe girmeyi, eğer PWC’ye gidebilen 10 pilot iyi puan almış olsalar, ilk ona girebilmesi dahi mümkün değildir.

Konu başarı anlamında yurt dışında alınan puanların değerli olup olmadığı konusu değildir. Türkiye’deki tüm yarışmalarda tüm pilotları geçerek hepsinin birincisi olan bir kişinin TPS’de birinci olamamasıdır. Bu pilot PWC yarışmalarına katılabiliyor olsa, tüm Türk pilotlarından daha iyi netice alma potansiyeli taşımaktadır. Bu kişiye ‘Katılsaydı o zaman…’ denilemez. Çünkü, bu yarışmalara katılım kalifikasyon sistemi ile sınırlandırılmıştır.
2017 TPS’de aslen realize olan böyle bir durum vardır. Rasim Esen Elmalı’da 3., Kayseri’de 9., Çameli’nde ise 3. olmuştur. 2017 TPS’nin ilk üçündeki pilotlar Rasim Esen’i geçememiştir. Buna rağmen, Rasim Esen bu pilotların gerisinde kalmıştır. Rasim Esen’in PWC’ye katılma imkanı bulunmamaktadır (sanırım).

Metin Kavuncu diğer bir örnektir. Elmalı’ya katılmamış, diğer yarışmalardan Kayseri’de 1., Çameli’nde ise 2. olmuştur. 2017 TPS sırası 9.’luktur.
Nihai olarak, bir kısmının katılma şansı olmayan yarışmalardan alınan sonuçları dahil ederek insanların başarılarının sıralanması adil değildir. PWC’ye, ülkenin 2. (alternatif ) kalifikasyon sıralaması olarak, ülke pilotlarının hepsinin katılma şansı olmayan yarışmaları dikkate alarak bir liste göndermek adil olmadığı gibi PWC öncelikleri ile de örtüşmemektedir.

ÖNERİ :
Paneliniz tarafından farklı çözümler üretilebilir. Genel fikir verme anlamında, TPS için ve PWC için farklı iki liste oluşturulması düşünülebilir.
PWC’ye ulusal şampiyona dışında ikinci kalifikasyon için gönderilecek listede, ulusal şampiyona sonucu dikkate alınmaz. Ulusal şampiyona dışında Türkiye’de yapılan yarışmalardan pilotun aldığı en yüksek puandan 1 adet veya 2 adet toplamı ile sıralama oluşturularak PWC’ye gönderilir. Yurt dışı yarışma sonuçları da dikkate alınmaz.

Başarı sıralaması için, mevcut TPS uygulaması yurt dışı yarışma puanları devalüe edilerek kullanılabilir. O sezon yurt dışı yarışmalarda herhangi bir Türk pilot tarafından alınmış en yüksek puan, yurt içi yarışmalarda birinciye en yüksek puanı verene göre devalüe edilir.
2017 için yurt dışı en yüksek puan Dora Göksal’ın 73,5 puanıdır. Elmalı, Kayseri ve Çameli arasında birinciye en yüksek puanı veren 39,2 ile Elmalı’dır. 2017 için devalüasyon katsayısı 39,2/73,5=%53,33’tür. Dora Göksal yurt dışından 73,5*%53,33=39,2 puan alacak, Yiğit Yıldırım yurt dışından 67,5*%53,33=36,0 puan alacak ve Durali Karaca yurt dışından 47,4*%53,33=25,3 puan alacaktır. Tüm yurt dışı yarışma puanları % 53,33 ile devalüe edildikten sonra oluşan sıralama aşağıda görülmektedir. 1. ve 2. sıra değişmez iken, 3. Sıradaki Durali Karaca 8. sıraya gerilemektedir. Rasim Esen 7’den 3’e, Metin Kavuncu 9’dan 4’e, Tuncay Tahtakın 10’dan 5’e yükselmektedir.



Milli takım tamamen politik bir konu olduğundan, sportif başarı dışında her türlü öncelik, tercih ve yorum yapılabilir. Benim bu konuyla ilgili hiçbir tespit ve önerim yok.

Son beğenen cekcoke

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #3 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 16:08)

Tekrar selamlar,

Daha önce gönderdiğim tespit ve öneri dokümanındaki, yurt dışı puanların devalüasyonunda en iyi yurt içi yarışmanın baz alınması seçeneği;

- Türkiye’deki diğer yarışmalara bütün Türk pilotların katılması,
- Dolayısıyla yarışma kalitelerinin 3 yurt içi yarışma için eşit olması (39,2)

teorik durumunda, tüm yurt içi yarışmaları kazanan pilotun TPS’de birinci olmasını sağlıyor.

Pratikte ise tüm yurt içi yarışmaların kazana eşit puan vermesi söz konusu olmuyor. Bu sebeple, pratikte tüm yurt içi yarışmaları kazananın TPS birincisi olmasını sağlayacak devalüasyon uygulaması, yurt dışı puanların Türkiye’deki kazanana verdiği puana göre ikinci en kaliteli yarışmaya göre yapılması gerekiyor. 2017 için bu yarışma Kayseri (33,9). Buna göre devalüasyon katsayısı 33,9/73,5=%46,1224.

Bu devalüasyon katsayısına göre 2017 TPS sıralamasını ekte gönderiyorum.

TPS 2017 DEVALUASYON 2.pdf
(86.14 KiB) 52 kere indirildi


İlginize ve bilginize,
Sevgiler…

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #4 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 16:10)

Selamlar,

İki yeni simülasyon hazırladım.

1) Türkiye Şampiyonasını (En kaliteli Türk Yarışması – Tüm Türk Pilotların Katıldığı Yarışma) 2-11 sıralarda bitiren PWC’ye katılabilen pilotların, PWC France’ı 50-57 arası sıralarda bitirmesi durumunda, kendileri ile birlikte tüm diğer Türk pilotlarını tüm yarışmalarda geçen, ancak PWC katılma şansı olmayan en başarılı Türk pilotunu TPS’de 11. sıraya itmesi simülasyonu

TPS 2017 İLK ONA GİREMEME SİMÜLASYONU 1.pdf
(75.68 KiB) 56 kere indirildi


2) Türkiye Şampiyonasında (En kaliteli Türk Yarışması – Tüm Türk Pilotların Katıldığı Yarışma) ilk ona giremeyip 11-20 sıralarda bitiren PWC’ye katılabilen pilotların, PWC France’ı 44-49 arası sıralarda bitirmesi durumunda, Türk yarışmalarında kendilerini geçen, ancak PWC katılma şansı olmayan 10 Türk pilotunun TPS’de önüne geçerek, ilk 10 sırayı alması simülasyonu

TPS 2017 İLK ONA GİREMEME SİMÜLASYONU 2.pdf
(75.98 KiB) 23 kere indirildi


Sevgiler…

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #5 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 16:16)

Pilot paneldeki arkadaşlara çalışmaları için teşekkür etmek isterim. Diğer taraftan, getirilen yeni düzenleme haksızlığın derecesini azaltmakla birlikte, sorunu ortadan kaldırmamıştır.

Yapılması gereken, yurt dışında yarışan Türk pilotları ayrı bir yarışmada yarışmış gibi değerlendirmek, ancak bunun birincisini yurt içi yarışmalardan en kalitelisinin birincisi ile eşitlemek en adil çözüm. Malzeme belli. Türk pilotların kalitesi Türkiye Şampiyonasının kalitesi ile ölçülür.

Bunların bir kısmının grubun tümünden ayrı olarak yurt dışında yarışması Türk pilotlarını daha kaliteli yapmaz. Yurt dışında yarışanların en iyisi, Türk pilot kalitesinin en iyi puanını alırsa sorun büyük ölçüde ortadan kalkar.

Sevgiler...

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #6 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 18:48)

Pilot panelin getirdiği yeni düzenleme bir miktar iyileşme sağlamasına rağmen, halen çarpıklık devam etmekte. Örneğin, yurt dışı yarışmalardan en iyi puanı alan Dora Göksal, Türkiye Şampiyonası'nda 27. olsa bile TPS'de birinci olabilmektedir (Yurt dışı iyi puanı olanların yurt içi iyi puan alması durumu hariç). Yani yeni sistem, yurt dışında yarışan Dora Göksal'a, Türkiye Şampiyona'sında 27. olarak diğer tüm yurt içi yarışan (Pwc'ye katılma şansı olmayan) pilotların önüne geçme imkanı sağlamaktadır. (Türk yarışmaları birincilerinin alabileceği maksimum puan 39,2 + 33,9 = 73,1)(Dora Göksal'ın yeni sitemde denklik sonrası yurt dışı puanı 73,5 * % 74,84 = 55,0) (Türkiye'de yarışanlar arasında alınabilecek maks puan 73,1'i geçmek için alması gereken puan 73,2-55,0 = 18,2) (Türkiye Şampiyonasını 27. bitirenin aldığı puan 18,7)

Yeni düzenleme ile;

- Dora Göksal Türkiye Şampiyonasını 27.,
- Yiğit Yıldırım Türkiye Şampiyonasını 20.

bitirerek yurt dışında yarışamayan tüm Türk Pilotlarının önüne geçebilmektedir. Diğer bazı olumsuzluklar da bulunmakla birlikte, getirilen yeni düzenlemenin en temel sorunu budur. Fikir alışverişi ilerler ise diğer olumsuzlukları da yazmaya gayret ederim

Sevgiler...

Son beğenen muzzy145


Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 47
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #7 gönderen david selcuk » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 19:48)

Iki ayri konu var:
1. CAT2 onay problemi sebebi ile yerli yarismalarin verecegi puanin bu seneye ozgu olarak dusmesi

2. Yurtdisi yarismalarin, bu seneki ozel durumdan tamamen bagimsiz olarak, yuksek kalite carpanina sahip olmasi sebebiyle elit bir pilot grubu olusturmasi ve yeni pilotlarla, geri donen pilotlarin onunu bloke etmesi (olasiligi)

Ilk konu ile ilgili cozum onerimi ve sorumu ilk mesajimda paylasmistim.

Ikinci konuda Yurdaerin endise ettigi, bazi elit pilotlarin yurtdisindan getirdigi puanlarla bazi yeni yildizi parlayan veya geri donen pilotlarin PWC kalifikasyonunda onunu bloke etmesi konusuna katilmiyorum. Cunku PWC iki harfli bir sistem kullaniyor ve Turkiye birisi sampiyona siralamasi digeri TPS siralamasi olmak uzere iki liste gonderiyor.

Yani sampiyonada diger pilotlarin bilegini buken adam harfini dogrudan catir catir aliyor. TPS burada onemsiz kaliyor. Kimse herhangi bir yarismadan getirdigi baska puanlarla, mesela Rasim'in onune gecemiyor.

Milli takim sporcu destekleri ayri, politik bir konu.
Facebookda daha once de tartisildi. Benimsenen strateji saman alevi basarilarin degil, yillara dayanan istikrarli basarinin desteklenmesi seklinde. Yani kimse bir sene tek yarismada (sampiyona) aldigi skorla federasyon destegi alamiyor. En az iki sene bu performans bekleniyor. Federasyonun bilecegi istir. Ama ben kendi adima mantikli buluyorum.

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #8 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 20:44)

TPS bir başarı sıralamasıdır. Bunun PWC kalifikasyonunda ve/veya milli takım seçiminde kullanılması ikincil önemdedir.

Sadece bir grubun katılabildiği ve katılanların avantaj sağladığı yarışmaları düzeltme yapmadan başarı sıralamasında kullanmak adil değildir.

PWC kalifikasyonu konusuna gelince, bazı pilotların iki harf bazı pilotların bir harf hakkı olsun demek bana pek doğru gelmiyor. Babasının vefatı sebebiyle Türkiye Şampiyonasına katılamayan Metin Kavuncu EX harfi alsın, devalüasyonla CX alacağına (Ki gerçek hakkı Türkiye Şampiyonası dışındaki iki Türkiye yarışmasının birinde birinci diğerinde ikinci olduğu için Türk ligi birincisi olarak A harfidir). Sonraki yılllarda diğer pilotların bileğine büker, çatır çatır harfini alır mı yani ?

İki konu filan yok aslen. Tek konu var o da TPS'nin adil olmadığı. PWC ve milli takımda kullanılacak sistem ayrı konu.

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 47
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #9 gönderen david selcuk » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 22:31)

Yurtdisi yarismalarin TPSye katilimi ve sekli TPSnin kendisi kadar eski bir tartisma konusu. Simdi neden tekrar körüklendigini bilmiyorum.

Benim sorum ve önerim sadece gecen seneki CAT2 onayi alamayan yerli yarismalar sebepli olusan normal disi durumla ilgiliydi.

Iki konu da TPS ile ilgili oldugu icin beraber tartisilmasi mantikli tabi ki.

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #10 gönderen yurdaeretike » 7 ay 5 gün önce (17.03.2018, 23:11)

Eski olduğu doğru. Ben o zaman da yurt dışı sonuçlarının sıralamada dikkate alınmasına karşıydım. O gün ile bugün arasındaki fark, eskiden task puanı almamız ve yurt dışında yüksek task puanı elde etmenin Türkiye ye göre zor olması sebebiyle avantaj sağlamaması idi.

Güncel durumda, yurt dışında özellikle PWC de uçmak ciddi avantaj sağlayabiliyor.

Neden şimdi tartışmaya başladık? Benim haksızlık ve adaletsizlik dikkatimi çekti ve sessiz kalamadım. Diğer insanlar ya farkında değildi ya da boşver bir şekilde yürüyor sistem, şimdi birşey söylesek üzerimize kalır, tepki alırız düşüncesiyle ses çıkarmıyordu.

Kullanıcı avatarı
husam
Mesajlar: 18
Kayıt: 26.10.2009, 01:16
Ad Soyad: Huseyin Tanrıverdi
Şehir: Istanbul
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #11 gönderen husam » 7 ay 3 gün önce (19.03.2018, 22:11)

Selamlar,

Konuya cevap yazma fırsatı anca bulabiliyorum. Soruları aşağıdaki gibi konu başlıklarına ayırıp cevap vermemin daha anlaşılır olacağını düşündüm.

1. KONU: TPP Normalizasyon katsayısının 1’den küçük olması, yani yurtdışı yarışmaların puanını aşağı çekerek normalizasyon sağlaması.

Yapılan TPP duyurusu ile uygulanacak olan hesaplamanın yeterince açık olduğunu düşünmüştük. Daha anlaşılabilir olması için, örnek verip ve 2014-2017 yılları için yaptığımız simulasyonları paylaşacağım.

Öncesinde paylaşmak istediğim önemli bir konu var: Bizim ANA problemimiz ulusal yarışmalarımızın CAT2 statüsünde yapılmaması. Bu sorun, yurtdışı yarışmaların normalize edilmesinden çok daha büyük. Çünkü hem WPRS puanımız diye birşey kalmıyor, yani Türkiye’deki yarışmalarda yarışan pilotların elde ettiği sonuçlar dünyada çöp olup, hiçbir işe yaramıyor. Ülke puanı da aynı şekilde çöp. Bu konuyla ilgili daha fazla yorumların, endişelerin veya hep beraber, yarışma pilotları olarak ne yapılabilir ve ne yapmalıyız şeklinde bir birlik beraberlik beklerdim.

Konuya dönüp formülün nasıl çalıştığını anlatacağım:

Yeni Madde: (Denklik katsayısı) Ulusal yarışmalardan alınan en iyi puanın, yurtdışından alınan en iyi 5 yarışma puanı ortalamasına (her pilot için en iyi puan) oranı alınır Bu orana “Denklik Katsayısı” denir.
Denklik Katsayısı= (Max ulusal yarışma puanı / Max 5 yurtdışı puanının ortalaması)

Örnekler: Yurtdışında yarışan 20 pilotumuz olsun. Pilot sayısından bağımsız olarak her durumda en iyi 5 puan (farklı pilota ait) alınır.

Örnek 1: Pilotlar farklı başarılar elde etsin.
Pilot A: 75, Pilot B: 70, Pilot C: 50, Pilot D: 40, Pilot E: 20 -> Ortalama yurtdışı puanı: 51
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/51 = 0.88
Buna göre yarışmacıların puanları 0.88 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 66, Pilot B: 62, Pilot C: 44, Pilot D: 35, Pilot E: 18 yurtdışı puanı alır.

Örnek 2: Pilotlar çok başarılı olsun ve yüksek puan alsın.
Pilot A: 80, Pilot B: 80, Pilot C: 75, Pilot D: 75, Pilot E: 70-> Ortalama yurtdışı puanı: 76
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/76 = 0.59
Buna göre yarışmacıların puanları 0.59 ile çarpılarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 47, Pilot B: 47, Pilot C: 44, Pilot D: 44, Pilot E: 41 yurtdışı puanı alır.

Örnek 3: Pilotlar genel olarak başarılı olamadı.
Pilot A: 40, Pilot B: 30, Pilot C: 20, Pilot D: 20, Pilot E: 15-> Ortalama yurtdışı puanı: 25
Ulusal yarışmaların birincisine en yüksek puanı veren yarışmanın birincisinin puanı: 45
Denklik katsayısı: 45/25 = 1.80
Buna göre katsayı 1’den büyük olduğu için yarışmacıların puanları direk olarak TPS’e eklenir. Yani;
Pilot A: 40, Pilot B: 30, Pilot C: 20, Pilot D: 20, Pilot E: 15 yurtdışı puanı alır.

Selçuk Erkek'in soruna kısa cevap: Yukarı örneklendiğim gibi sabit bir katsayı yerine elde edilen puanlara göre oluşturulan katsayı daha adil bir kıyaslamaya izin veriyor.
Yurdaer Etike'nin eleştirisine cevap: TPS bir yurtiçi lig olarak kurgulanmamış. Uluslararası başarıyı da ele alıyor. Yukarıdaki örneklerde görüldüğü gibi her pilota olabilecek en adil kıyaslama farkını bu şekilde elde edebiliyoruz. Diğer türlüsü yurtdışında elde edilen başarılan değer görmemesi oluyor. Bu da adil olmaktan uzaklaşıyor.

2014-2017 yılları için normalize edilmiş simulasyonlar ektedir. İncelediğinizde formülün sıralamalara nasıl etki ettiğini daha net görebilirsiniz.

TPS 2014-2017.zip
(220.37 KiB) 27 kere indirildi


2. KONU: TPS’nin adil olmadığı yönünde Yurdaer Etike’nin eleştirisi

Burada tartışmanın asıl kaynağı TPS’nin ne demek olduğu ve neyi amaçladığır. Bundan dolayı bir önceki TPP toplantısında bilginin yaygınlaşması amaçlı “TPS 101 – Nedir, neyi amaçlar” konulu bir belge hazırladık. Belgenin okunmadığını düşünerek tamamını buraya yapıştırıyorum.

Uzun olduğu için okumayacaklar için özet: TPS;
i) Türk vatandaşı olan yamaç paraşütü pilotlarının, ulusal ve uluslararası mesefa yarışmalarında aldığı puanlara göre aynı sene içerisinde başarı sıralamasının yapılmasını amaçlar.
ii) TPS bir yurtiçi lig değildir. Yani sadece yurtiçi yarışmaların sonuçlarını değil, Türk pilotların dünyadaki elde ettikleri başarıları değerlendirmeye alır.
iii) Yarışma puanları için FAI’nin oluşturduğu WPRS puanları esas alınmaktadır.
WPRS (The World Pilot Ranking System) dünya pilotları sıralama sistemi demektir. Sıralama için kullanılan formül ile pilotların eşit kriterler altında sıralanması amaçlanır. Yani tüm dünya pilotlarını ve yarışmaları ortak bir havuza koyar, kalitesine göre puanlama yapar. Bundan daha adil bir sistem şu an için yok.



Tüm Metin:
TPS nedir ve neyi amaçlar?
TPS; “Türkiye Pilotlar Sıralaması”nın kısaltmasıdır.
Türk vatandaşı olan yamaç paraşütü pilotlarının, ulusal ve uluslararası mesefa yarışmalarında aldığı puanlara göre aynı sene içerisinde başarı sıralamasının yapılmasını amaçlar.

TPS formülü nasıl çalışır?
Belirtilen mesafe yarışmalarına katılan pilotların bu yarışmalardan aldığı en iyi iki yarışma puanının toplanması ile pilotun aynı sene içerisindeki puanı elde edilir. Tüm pilotların puanlarının sıralanması ile ulusal pilot sıralaması elde edilir.
Yurtiçindeki yarışmalara katılımın artırılması için yurtdışı puanlarından sadece bir yarışma TPS’ye dahil edilir.

Özetle;
I. Türkiye’de yapılan CAT2 onaylı yarışmalardan aldığı en iyi iki puan veya
II. Türkiye’de yapılan CAT2 onaylı yarışmalardan aldığı en iyi bir puan ve yurtdışında CAT2 onaylı bir yarışmadan aldığı en iyi bir puan toplanıp bir sıralama oluşturulur.

Belirtilen yarışmalar nelerdir:
I. Ulusal yarışmalar: CAT2 onaylı minimum 5 gün süreli olan yarışmalardır.
II. Uluslararası yarışmalar: CAT2 onaylı minimum 5 gün süreli, PWC, Pre-PWC, FAI, XC Open yarışmalarıdır.

TPS için kullanılan yarışma puanı (WPRS) nedir?
Yarışma puanları için FAI’nin oluşturduğu WPRS puanları esas alınmaktadır.
WPRS (The World Pilot Ranking System) dünya pilotları sıralama sistemi demektir. Sıralama için kullanılan formül ile pilotların eşit kriterler altında sıralanması amaçlanır. Sistemde kullanılan formülün nasıl çalıştığını merak edenler, İngilizce dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirler. (http://civlrankings.fai.org/FL.aspx?a=343&doc_ref=7)
*İngilizce bilmeyen pilotlar için uygun zamanımız olduğunda çevirisini yapmaya çalışacağız.

TPS ne değildir?
TPS bir yurtiçi lig değildir. Yani sadece yurtiçi yarışmaların sonuçlarını değil, Türk pilotların tüm dünyadaki elde ettikleri başarıları değerlendirmeye alır.
Tek yarışmadan oluşan bir şampiyona değildir. Pilotların birden fazla yarışmaya katılmasını teşvik eder.

3 KONU: PWC (Dünya Kupası) yarışmalarına katılabilmek için kalifikasyon harfi alınması
PWC yarışmalarına katılmayı planlayan yeni pilotların özellikle okumasını tavsiye ederim.

Türk pilotlar nasıl harf alabilir?:
1. PWC’nin belirlediği Ön Dünya Kupası “Pre-PWC” yarışmalarına katılarak harf elde edebilir.
2. Yeterli kontenjan var ise herhangi bir harfe sahip olmadan, sadece pwca.org’a kayıt olarak elde edilen “XX” harfi ile de PWC yarışmalarına giriş mümkündür. (olasılık düşük)
3. Bunun yanında PWC katılımı artırmak amacıyla ülkelere iki adet yarışmacı sıralaması paylaşma izni verir. Türkiye’den bu iki liste şöyledir: Birincisi tek yarışma olan “Türkiye Şampiyonası”, ikincisi ise TPS sıralamasıdır.

Yukarıdaki cevaplara ek olarak TPS konusunun neden tekrar gündeme geldiğiyle ilgili bir tartışma vardı. Sadece burada değil, facebook üzerinden de Umut Aslan'ın başlattığı başka bir tartışma vardı. Konuyla ilgili şahsi fikrimi ben de söylemek isterim:
Öncelikle bu puanlama ve sıralama 5 yıldır devam ediyor. Eğer ki bir memnuniyetsizlik/adaletsizlik vardı ise bunun bugüne kadar beklenmesi bana pek olası gelmiyor. İlk defa bu sene TPP takımı normalizasyonu ekledi ve şahsen geçmiş 5 seneye göre daha iyileştiğini düşünüyorum. Adil olmadığı yönündeki, ya da yeterli olmadığı yönündeki eleştirilerin bu sene gelmesini ise, 2017 yılında federasyonun milli takımı finansal olarak desteklemesine ve desteklerken de milli takımı TPP'nin belirlediği şekilde kabul ederek ilerlemesine bağlıyorum.

Uzun bir yazı oldu, umarım okunur.
Huseyin

Son beğenen Maksoy
buhak


Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #12 gönderen yurdaeretike » 7 ay 1 gün önce (21.03.2018, 16:14)

TPS bir başarı sıralamasıdır. Bu yüzden yurt dışı yarışma sonuçları normalize edilerek kullanılmalı görüşünü savunuyorum.

Diğer taraftan, bu sıralama tüm Türk pilotlarının performansını adil ve eşit bir şekilde ölçebildiği ölçüde kabul görecek bir uygulama halini alır. Herhangi bir şekilde bir grubun avantaj sağlamasına imkan veren ölçüm sistemlerinin başarıyı sıralaması beklenemez.

Örneğin 100 öğrenci olan bir grup düşünelim. Bunları üniversitelere yerleştirmek için başarılarını ölçmeye çalıştığımızı varsayalım. Başlangıçta bu 100 öğrenciye 3 adet sınav yapacağımızı, bu 3 sınavdan aldıkları puanlardan en yüksek 2 adedinin toplamı ile sıralama oluşturulacağını ilan edelim. Bu üç sınavdan katılanların kimliklerine ve başarı derecelerine göre farklı puanlar alabileceklerini, bunun sınav sonrası net olarak ortaya çıkacağını ifade edelim. Ek olarak, 10 kadar sayıdaki bir grup öğrencinin yurt dışında yapılan 7 sınava daha katılabileceklerini belirtelim. Bu yurt dışı 7 sınav dışında, tüm diğer öğrencilerin isterlerse yurt dışında sınava girip puan alabileceklerini söyleyelim. Detay olarak, yurt içi sınavların 30-45 arası, herkesin katılabileceği (maliyet zorluğu dışında) yurt dışı sınavların 50-55 arası, 10 kişilik grubun katılacağı 7 sınavın 100-110 arası kazanana puan vereceğini söyleyelim.

Yurt dışı 7 sınava katılan öğrencilerin 3 tanesinin 100-110 arası puan aldıklarını düşünelim. Türkiye’deki sınavlarda ise en başarılı olanların 40-45 arası puan alabildiklerini varsayalım. Yurt içi sınavlarda 30 öğrencinin, yurt dışı 7 yarışmaya katılan ayrıcalıklı gruptaki kişilerden daha iyi sonuç aldığını düşünelim. Sonra ayrıcalıklı gruptaki 3 kişiyi başarı sıralamasında sınavlarda kendilerinden daha başarılı olan 30 kişinin önüne koyalım. İtiraz edenler olursa, iyi ama o sınavlar daha zordu diyelim. Biz de o sınavlara katılsaydık onlardan daha iyi puan alırdık diyenlere, sizin bir kısmınız belki seneye katılabilir, bu sene olmaz diyelim.

Sonuçta TPP normalizasyon için çalışmış ve bir iyileştirme ortaya koymuş. Bu iyileştirme, yurt dışı en başarılı sonucu, yurt içi en başarılı sonuç ile eşleştirmediği sürece ölçüm sisteminin adaletsizliği sürecektir. Yurt dışı sonuçların avantaj sağladığı TPS, Türk Pilotlarının başarısını sıralayan bir sıralama sisteminden çok; öncelikli olarak yurt dışında yarışabilen Türk Pilotlarının, sonra ise garnitür ve/veya fasulye olarak diğer tüm Türk Pilotların başarılarını sıralayan bir sistem olarak kalacaktır.

Cat2 onay mevzuuna gelince, biz bu TPS sistemini, sadece 10-15 kişinin FAI sporcu lisansı olduğu yani, WPRS puanı alabilen 10-15 Türk Pilotun olduğu bir dönemde sıfırdan icat ettik. Geçmiş TPS uygulamalarına ve yazılı tartışmalara bakarak (TPP Yahoogroup), o günden esinlenerek, daha iyi bir şeyler ortaya koyabilirsiniz.

PWC harf konusuna gelince, PWC Türkiyeden en başarılı pilotlarına ilişkin liste göndermesini istemektedir. Başarıyı ölçmenin en net yolu, herkesin katıldığı ulusal şampiyonada Türk Pilotlarını yarıştırıp, kimin iyi olduğuna karar vermektir. PWC de bunu kabul etmektedir. Diğer taraftan, sporumuzdaki şans faktörü ile birlikte, sakatlık, hastalık, iş-ailevi vb sebepler kaynaklı olumsuzlukların bazı pilotlar aleyhine çalışabileceği varsayımı ile ikinci bir şans olarak, ulusal şampiyona dışında da bir liste gönderilmesi talep edilmektedir. Bu liste Türkiye Ligi olarak, ulusal şampiyona dışında Türk Pilotların yarıştığı yarışma sonuçlarından oluşmalıdır.

Hem PWC hem Pre-PWC yarışmaları katılanlara kalifikasyon harfi vermektedir. Türk pilotları herhangi bir PWC’de ilk 30’a girer iseler A-G arası harf almaktadırlar. PWC ikinci harf için kendi yarışmalarında yarışan ayrıcalıklı bir grup Türk Pilotun avantaj sağladığı bir sıralama istemez. PWC’nin iddiası, her ülkenin en iyi pilotlarının yarıştığı bir organizasyon olmaktır. Sonuç olarak, adil normalizasyon yapılsa dahi, TPS ikinci harf olarak PWC'ye gönderilecek bir liste değildir. Adil bir normalizasyon sonrası, sadece başarı sıralamak için kullanılabilir.

Son beğenen david selcuk

Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #13 gönderen aslan_umut » 7 ay 1 gün önce (21.03.2018, 20:09)

Herkese merhaba,

Öncelikle adımın geçtiği konuya doğrudan cevap hakkımı kullanayım. Hüseyin’in dediği gibi TPS konusu yeniden gündeme gelen bir konu değil. Ben yarışmalara ara vermek zorunda kaldığım 2013 yılına kadar TPP gibi bir organizasyon olmadığı için hepimiz TPP üyesi gibi kendi içimizde sürekli tartışıyorduk. Ben ara verdikten sonra hangi yıla denk geliyor bilmiyorum bu tartışmayı TPP adında bir organizasyona devredip onların alacakları kararı desteklemiş insanlar. Yani TPP yıllardır kendi içinde tartışmaya devam ediyor. Ha derseniz sen bu konu TPP’ye bırakılmışken neden tartışmaya giriyorsun diye? Daha önce birkaç kez açıklamama rağmen anlıyorum ki ısrarla anlamak istemiyor insanlar. Tekrar açıklayayım. Ben 2013 yılından sonra özel sebepler yüzünden hayat koşturmacasında kayboldum gittim. Yapılan çalışmaları takip etmedim o dönemde umrumda da olmadı açıkçası. Sonrasında 2016 yılında 1 adet yarışmaya katıldım (Çok özlemişim). Bıraktığım zaman PWC başarı sıralamasına göre milli sporcu seçilimi yapılıyordu. Artık bunun böyle olmayacağını maalesef o yarışmadan sonra öğrendim ve ayrıntılarını araştırdım. Sistem geçmişte ben milli takımın bir üyesiyken itiraz edip değiştirdiğimiz düzene geri dönüş yaptığı için 2016 sonu 2017 başından beri bu konunun yanlış olduğunu insanlarla tartışıyorum. Baktım ki insanlarla yüzyüze konuşmak bir şeyleri değiştirmiyor. Konuyu internet ortamından daha büyük kitlelere taşımak istedim.

Ayrıca zamanında, şuanda kullanılan sisteme benzer bir sistem varken sırf alttan gelenleri engellediği için kendi zararına olmasına rağmen itiraz eden birine çıkarcı sıfatının kullanılması beni üzdü.

Yurdaer abinin endişelerini paylaşıyorum. Benim önerim biraz daha milli takım seçimine yönelikken Yurdaer abi TPS sıralamasına yönelik yaklaşmış. Üstüne düşünülebilecek bir konu olmuş. Yurdaer abinin düşüncesinde acaba insanlar yurtdışı yarışmalara daha az gidip yurtiçindekilere daha fazla gelmeye çalışırlar mı? Bu durumda WPRS ve PWC sıralamamız olumsuz etkilenebilir diye düşünüyorum. O yüzden bu öneri yerine ben milli takım seçim kriterine odaklanmıştım. İyi pilot yine harfini almalı.

İyi akşamlar.

Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #14 gönderen aslan_umut » 7 ay 1 gün önce (21.03.2018, 20:11)

Ayrıca Fransa gencecik pilotlar çıkartmak için uğraşırken ve bunları kürsüye bile çıkartırken bizim sen ilk yılında olamazsın otur oturduğun yerde demek çok saçma değil mi sizce de?


Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 83
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #15 gönderen yurdaeretike » 7 ay 1 gün önce (21.03.2018, 20:48)

Aşağıdaki linkten 2009 yılından başlayarak, TPS sisteminin nasıl geliştirildiğini, hangi tartışmaların yaşandığını takip edebilirsiniz. Mesajları kronolojik olarak okuyarak Türkiye Yamaç Paraşütü yarışmaları tarihi hakkında fikir edinebilirsiniz.

https://groups.yahoo.com/neo/groups/turkpilotpanel/info

Son beğenen Maksoy

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 47
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #16 gönderen david selcuk » 7 ay 1 gün önce (22.03.2018, 14:41)

Konu: CAT2 Onayi Problemi Sebebiyle Gecici Düzenleme

Hüseyin cok tesekkur ederim detayli cevabin icin.

TPP duyurusu derki: "Revizenin Nedeni: 2017 yılında Elmali Türkiye Şampiyonası yarışmasının CAT2 yarışması olmamasından dolayı pilotlar WPRS puanı alamamıştır. Bundan dolayı 2018 içerisinde yapılacak CAT2 yarışmaların daha düşük yarışma puanı verme ihtimali yüksektir."

Bence:
- Olmasi gereken düsük kalite carpani alacak olan yerli yarismalarin degerinin arttirilmasi
- Hesap mantigi da su sekilde olabilir:
- 2017 Türkiye sampiyonasi kalite carpani X
- 2018 Türkiye sampiyonasi kalite carpani Y
- Y<X ise TPS hesaplanirken tüm yerli yarismalar X/Y ile carpilir ve degeri arttirilir.

Onerilen diger sistemde (Max ulusal yarışma puanı / Max 5 yurtdışı puanının ortalaması) birbirinden bagimsiz parametreler iliskilendirilmeye calisilmis. Hüseyin ayni Hüseyin oldugu halde, Yigit, Dora ve Oguzkanin Bulgaristan PWC basarisi Hüseyinin Brezilyadan getirecegin puani etkileyecek. Yigitin basarisi ve senin basarin birbirinden bagimsiz olaylar. Bunlari birbirine baglayarak olusturulan katsayi, hesaplamasi güc komplikasyonlar doguracaktir.

Karsilikli yeterince aciklama yaptik bu konuda saniyorum. Degerlendirmelerinize deyip kapatayim.

Son beğenen ucanakgun


Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 47
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #17 gönderen david selcuk » 7 ay 1 gün önce (22.03.2018, 14:53)

TPS iki yarismaya dayali olmaya devam eder ve yurtdisi yarisma puanlari TPSye dahil edilmez veya degeri cok düsürülürse, Türkiye yarisma pilotlari camiasi kendi icinde siralama yapan ama en yüksek puan hep 35 civarinda kalan bir camia olur.

Doranin 73 puan almasi risk degil, sampiyonada kendisiyle yarisma firsati buldugumuz icin, hepimizin WPRS siralamasi icin bir firsat. Iyi ki Dora yarisma icin ayirabilecegi bir haftasini Türkiyede bir baska yarismaya daha katilip 30 puan almak icin degil de, yurtdisinda 73 puan almak icin kullanmis.

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 39
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 11 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #18 gönderen Orkut » 7 ay 15 dakika önce (23.03.2018, 15:21)

David, söylediğinden şöyle bir kazanım sağlayabilir miyim? " Iyi ki Dora yarisma icin ayirabilecegi bir haftasini Türkiyede bir baska yarismaya daha katilip 30 puan almak icin degil de, yurtdisinda 73 puan almak icin kullanmis."
Ben yurtdışındaki bazı yarışmalara katılabilecek puanı olan bir yarışmacıyım ve hedefim iyi puanlar alıp sıralamalarda kendime yer edinmek. Bunun içinde Türkiye' deki yarışmalarla zaman harcamayalıp direk yurtdışındaki yarışmalara mı katılmalıyım.

Son beğenen muzzy145
Orkut BAYSAL

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 47
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #19 gönderen david selcuk » 6 ay 4 hafta önce (23.03.2018, 19:24)

Turkiyenin dunya siralamasini iyilestirmek ve Turkiye Sampiyonasinanin kalitesini arttirmak icin, evet. Her pilot WPRS puanini maksimize etsin, donsun sampiyonaya gelsin. Bir sure sonra zaten yurtdisi yurt ici tartismasi kalmaz.

Son beğenen muzzy145

Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 39
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 11 / 0
Pilot Menüsü: 

TPS Formulu Revizyonu

Mesaj #20 gönderen Orkut » 6 ay 4 hafta önce (23.03.2018, 21:02)

Üzgünüm fakat ben senin gibi düşünmüyorum, bu düşünceyle Türkiye' de bu spor gelişemez ve Türkiye' den yeni sporcular yetişmesi çok zorlaşır. Hadi benim param, imkanım, zamanım var ben gittim puanımı aldım. Benden daha iyi ucan, daha yetenekli, belki dünya şampiyonu olabileceki Türkiye' yi üst sıralara taşıyabilecek arkadaşlarımız sırf imkanları yok diye bu sporda yer alamayacaklar mı? Onlara nasıl bir yol haritası çizilecek?

Geçmişten bugüne yapılan tüm bu tartışmalar gösteriyor ki; mevcut sistemde çok büyük sorunlar ve haksızlıklar var. Neyse ki son TPP bu konuda elini taşın altına sokup, bazı değişiklikler yapmaya başladı. Öncelikle onları tebrik ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum.

Son ortaya konan kat sayı sistemiyle TPP daha önce yurt dışı yarışmalarından alınan puanların haksızlık getirdiğini kabul etmişki bu katsayı sistemi gündeme geldi. Şimdi bu katsayı sistemi henüz devreye girmedi ve bu zamana kadar yurtdışından fazla puan alarak, birde bu yurt dışı yarışmalara devlet desteğiyle gidenleri milli takıma seçenler, destek olmadığı için gidemeyip puan alamayanlara karşı haksızlık yapmış olmuyorlar mı?

Son beğenen aws
Orkut BAYSAL



“Yarışmalar” sayfasına dön