Bayramoren yarısmasindan izlenimler

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Bayramoren yarısmasindan izlenimler

Mesaj #1 gönderen Champion » 1 on yıl 5 yıl önce (28.08.2008, 21:05)

Merhabalar arkadaşlar

Bu sene ülke çapında gerçekleştirdiğimiz 3. organizasyonumuzun yarışmada uçulan mesafeler, tasklar ve kişisel rekorlar açısından çok başarılı geçmişdir.
Yarışma sayesinde Şenyurt/Tokat uçuş bölgesinden sonra yeni bir bölgeyi daha Yamaç Paraşütü sporuna kazandırdık.Yaptığımız 3 taskda ve öncesi antrenman uçuşlarında yörenin X- country uçuşları ve yarışmalar için ne kadar uygun olduğu ortaya çıkmışdır.

Uçulan tasklar, gole gelen adam sayısı ve nominal distance parametreleri etkisi ile yarışma sistemi 3 gün boyunca kazanan arkadaşlarımıza 1000(maksimum puan) vermişdir.
Yarışmada uzun zamandır varlık gösteremeyen bayan sporcularımız kişisel rekorlarını kırdılar ve Nevin ve Yasemin arkadaşlarımız farklı günlerde gol yaparak bir ilki gerçekleştirdiler.

Organizasyonumuz sırasında serbest uçuşlar sırasında gerçekleşen kazalar bizi gerçekten üzdü.
Bu tür organizasyonlarda serbest katılımcı arkadaşların seviyelerini belirlemekde gerçekten zorlanıyoruz.Emniyet açısından tarafımızdan yapılan müdahaleler bazı arkadaşlarımızca kişisel olarak algılanıp küskünlükler ortaya çıkıyor.

Daha soraki senelerde serbest katılımcı arkadaşlara ne gibi önlemler uygulayabileceğimizi araştırmakdayız.

Öncelikle aşağıda sıraladığım problemlerin çözülmesi gererekiyor

-Eski malzeme kullanımı
-Seviye üstü malzeme kullanımı
-Yetersiz uçuş tecrübesi
-Yetersiz eğitmenlik tecrübesi ile egitim verilmesi.

Festivallere kumaş geçirgenliği ölçen cihazımızı getirip eski paraşütlerin uçuşuna izin vermemek gibi bir seçeneği de değerlendiriyoruz.

Yarışmalara serbest katılımcı almak gerçekten riskli bir hal almaktadır. Bilgi ve becerisi yüksek arkadaşlarla ancak yarışma ortamlarına daha fazla görüşme ve kaynaşma olduğu için sporun gelişmesi adına gerekli görülebilir....
Ama unutmayalımki meydana gelecek vahim bir kaza, organizasyonu düzenleyen kişileri, kurumları ve sporun geleceğini tehlikeye sokacaktır.

Serbest katılımcı arkadaşların bu anlamda duyarlı olmalı ve alınan önlemlerin kendilerinin sağlığı ve bizlerin iyiliği açısından olduğunu anlamalılar!

Organizasyonda büyük emekleri geçen Bayramörene gelmemize vesile olan Sayın Tahsin Tekin abimize ve maddi manevi desteği için Sayın İsmail Işık beye ben ve arkadaşlarım adına teşekkür ederim.
Bu yarışma Türk sporcusuna gerçek anlamda para ödülü dağıtılan ilk yarışma olması açısından da tarihe geçecektir.

Yarışmada dağıtılan ödüller
1. 2000 YTL
2. 1000YTL
3. 500 YTL
Bayanlar 1. 500 YTL
task birincileri 250 YTL
En uzun uçuş ödülü 250 YTL + acıbadem sigorta tarfından bir senelik YP kapsamlı özel sigorta (Bay ve bayan sporcularımıza)

Yarışmada emeği geçen Ahmet, JR.Ahmet, Gizem,Hakan, Bülent arkadaşlarımıza bu vesile ile yeniden teşekkür ederim.

Denizlide görüşmek üzere

Semih SAYIR


Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 5 yıl önce (29.08.2008, 13:46)

bu gerçekten önemli bir konu. şimdi ben kişisel olarak bu tür organizasyonlara yarışmacı olarak şimdilik katılamıyorum (iş güç vakit problemi) Ancak bir iki gün de olsa gelip böyle bir organizasyonda serbest katılımcı olarak uçmak isterim. Benim gibi düşünen birçok kişi de vardır. Bence bu tür organizasyonları serbest katılımcılara yasaklamak geçerli bir çözüm değildir. Çünkü oraya gelince Semih abi senin gibi tecrübeli pilotlarla yüzyüze görüşme imkanımız olabiliyor. tecrübelerinizden faydalanabiliyoruz. ne biliyim aynı termiği dönerken bile insan birşeyler öğrenebilir. O sebeple bence bu tür organizasyonlar serbest katılımcılara da mutlaka açık olmalıdır.

ancak şöyle bir şey yapılabilir. gelecek kişinin uçuş tecrübesi ve seviyesi hakkında bilgi toplanabilir. mesela nasıl yarışmaya katılacaklar kayıt formu vs. dolduruyorsa, serbest katılımcılar da uçuş geçmişlerini ve malzeme durumlarını gösteren bir cv'yi yarışma komitesine gönderebilirler. Mesela eğitim aldıkları kurum veya eğitmen bilgilerini komiteye vererek o bölgede uçmak için yeterli mi değil mi belirlenebilir. Tüm bu bilgilerin ışığında kişiye yarışmada 'SERBEST KATILIMCI' uçabilir onayı verilebilir.

Örneğin ben denizlideki yarışmaya serbest katılımcı olarak gelmek istiyorum ama yarışma broşüründe 'sadece yarışmacı pilotlar ve organizasyon komitesinin belirlediği kişiler(video, fotoğraf çekimi için) uçabilir maddesi beni baya üzdü.

Kullanıcı avatarı
hilmiince
Mesajlar: 29
Kayıt: 01.05.2007, 13:02
Ad Soyad: Hilmi İnce
Şehir: Denizli
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen hilmiince » 1 on yıl 5 yıl önce (01.09.2008, 19:37)

Bayramoren yamacparasutu yarismasina gitmeden once gercekten aklimizde bir cok soru vardi. acaba nasil bir yer diye? ozellikle avrupa sampiyonasinda yasadigimiz soktan sonra insan bu konulara biraz daha duyarli oluyor.

ama gercekten gitmeye de gormeye de ucmaya da cok cok degecek bir yermis. farkli vadi sistemleri, her yone ucma imkani erken satlerde baslayan termal aktivitesi ve biraz vahsi biraz yumusak tatli cografyasi ile bence ideal bir yariswma bolgesi ve ayni zamanda cok ta zorlu olmayan ideal bir xc potansiyeline sahip. buna birde Bayramoren halkinin ve ilcedeki gorevlilerin destekleri eklenince geriye bizim gitip ucmamiz kaliyor.

Buradan tekrar yamamac parasutu camiasina Bayramoreni kazandiran basta Tahsin Tekin bey olma uzere, isadami ismail isik beye, bayramoren halkina ve kamu gorevlilerine, konakladigimiz okulda gorevli bana destek olan meslekdaslarima:) tekrar tesekur ediyorum.
her yonu ile guzel bir yarisma , guzel bir organizasyon. tekrar emegi gecenlerlin ellerine, emeklerine saglik.

Yarisma ile ilgili fotolari web sayfamizda gorebilirsiniz.

http://www.yamac.gen.tr

Hilmi ince