Eğitim Yarışması/Akşehir/Bozdağ
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Eğitim Yarışması/Akşehir/Bozdağ
Selamlar,
XC Denizli yarışması sırasında katılımcı arkadaşlardan gelen talep üzerine, UçuşKulübü olarak;
*Üniversite ve liselerin tatil döneminde (Eylül başı),
*İlk defa yarışma uçuşu yapacak pilotlar için,
*Kısa tasklardan oluşan,
*Rüzgar üstü bacakların mümkünse olmadığı,
*Akşamları debriefing içeren
XC yarışması organize etmeyi düşünüyoruz. Bu yarışmanın temel amacı tecrubeli pilotlar ve yeni XC uçan pilotların birlikte ve yakın uçabilmesini sağlamaktır. Çoğu yarışmada kafa rüzgarı gibi etkenler tecrubeli ve yeni başlayan pilotların birlikte uçmasına pek izin vermediği için büyük kopmalar olmaktadır.
Uçuş bölgesi olarak Akşehir yada Bozdağ düşünülmektedir. Önerilere açıktır. Yarışma süresi 5 gün olarak planlanmaktadır.
İlgili pilotlardan ricam tarih tercihlerini ve katılma durumlarını bildirmeleridir.
Saygılarımla,
Yigit
XC Denizli yarışması sırasında katılımcı arkadaşlardan gelen talep üzerine, UçuşKulübü olarak;
*Üniversite ve liselerin tatil döneminde (Eylül başı),
*İlk defa yarışma uçuşu yapacak pilotlar için,
*Kısa tasklardan oluşan,
*Rüzgar üstü bacakların mümkünse olmadığı,
*Akşamları debriefing içeren
XC yarışması organize etmeyi düşünüyoruz. Bu yarışmanın temel amacı tecrubeli pilotlar ve yeni XC uçan pilotların birlikte ve yakın uçabilmesini sağlamaktır. Çoğu yarışmada kafa rüzgarı gibi etkenler tecrubeli ve yeni başlayan pilotların birlikte uçmasına pek izin vermediği için büyük kopmalar olmaktadır.
Uçuş bölgesi olarak Akşehir yada Bozdağ düşünülmektedir. Önerilere açıktır. Yarışma süresi 5 gün olarak planlanmaktadır.
İlgili pilotlardan ricam tarih tercihlerini ve katılma durumlarını bildirmeleridir.
Saygılarımla,
Yigit
- ESER KİSMİR
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 09.09.2006, 19:00
- Ad Soyad: Eser Kismir
- Şehir: Kıbrıs
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
mashavk xc team olarak bozdağ olursa izin problemsiz katılmayı düşünüyoruz..ama akşehir olrsada elimizden geldiğince 1 günde olsa geliriz..
bizim gibi yarışma tecrübesi olmayan xc ye gönül vermiş arkadaşların;
pişip gelişeceği,kafa rüzgarlarında patlamadığı daha rahat taskların olacağı bu tarz yarışma çoook faydalı olacağı kanatindeyim..
xc ve yarışma çalışmalarına katkıla bulunan yiğite tşk eder..
yüksek katılım olmasını ümit ederim..
afşin
mashavk
bizim gibi yarışma tecrübesi olmayan xc ye gönül vermiş arkadaşların;
pişip gelişeceği,kafa rüzgarlarında patlamadığı daha rahat taskların olacağı bu tarz yarışma çoook faydalı olacağı kanatindeyim..
xc ve yarışma çalışmalarına katkıla bulunan yiğite tşk eder..
yüksek katılım olmasını ümit ederim..
afşin
mashavk
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Gelen talep doğrultusunda 27-30 Ağustos 2009 tarihlerinde Akşehir'de " XC Anadolu Kulüpler Kupası" düzenlenecektir.
Amaç: Çoğu yarışmada görülen tecrubeli pilotlar ve yeni yarışma uçmaya başlamış pilotlar arasındaki kopmayı önleyerek, tecrubeli pilotlar ve öğrenen pilotları mümkün olduğunca birlikte uçurmak. Kısa ve kolay görevler belirleyerek maksimum sayıda pilotun gol yapmasını sağlamak ve böylece yarışma taktikleri, GPS kullanımı, dönüş noktası yapma ve grup uçuşu gibi becerileri tüm pilotların pekiştirmesi ve ilerideki daha teknik yarışmalara yoğun katılımın sağlanmasıdır.
Pilot seviyesi: Yarışma kendi sorumluluğunda uçabilen tüm pilotlara açıktır. Pilotların SIV çalışmalarını tamamlamış ve termik koşullarında güvenli uçabilecek seviyede olmaları gerekir.
Yarışmaya katılım ücreti 120 TL'dir. Katılım ücretine dahil hizmetler:
*Kalkış pistine ulaşım,
*Kumanya,
*Geri toplama,
Briefing / Debriefingler: Uçuş öncesi ve sonrasında günün meteorolojik değerlendirilmesi, taktik oluşturulması, taskın değerlendirilmesi, başarılı olan pilotların uyguladıkları yöntemlerin değerlendirilmesi yapılacaktır.
Takım yarışması: Yarışma takım yarışması olarak planlanmaktadır. Dernek, Kulüp, Üniversite Topluluğu ve benzeri tüm gruplar istedikleri sayıda pilotla yarışmaya katılabilecekler ve her günün en yüksek üç puanı takım puanı olarak kullanılacaktır.
Konaklama: Kamp ve/veya Öğretmenevi kullanılabilir. Konaklama için farklı beklentileri karşılıyacak alternatifler değerlendirilecek ve duyurulacaktır.
Organizasyon UçuşKulübü ve Akşehir pilotları (Fahri Çavdar) tarafından birlikte organize edilecektir. Katılımcı sayısı ve sponsor desteğine bağlı olarak ödül gündeme gelebilir. Olası ödül ağırlıklı olarak LTF 1-2 sınıfına verilecektir.
Sizlerde ricam bu yarışmaya katılma kararınızı bana bildirmenizdir. Ön kayıtlı pilot sayısı 50 olması durumunda yarışma kesinleşecektir.
Saygılarımla,
Yiğit
0 535 606 27 13
Gelen talep doğrultusunda 27-30 Ağustos 2009 tarihlerinde Akşehir'de " XC Anadolu Kulüpler Kupası" düzenlenecektir.
Amaç: Çoğu yarışmada görülen tecrubeli pilotlar ve yeni yarışma uçmaya başlamış pilotlar arasındaki kopmayı önleyerek, tecrubeli pilotlar ve öğrenen pilotları mümkün olduğunca birlikte uçurmak. Kısa ve kolay görevler belirleyerek maksimum sayıda pilotun gol yapmasını sağlamak ve böylece yarışma taktikleri, GPS kullanımı, dönüş noktası yapma ve grup uçuşu gibi becerileri tüm pilotların pekiştirmesi ve ilerideki daha teknik yarışmalara yoğun katılımın sağlanmasıdır.
Pilot seviyesi: Yarışma kendi sorumluluğunda uçabilen tüm pilotlara açıktır. Pilotların SIV çalışmalarını tamamlamış ve termik koşullarında güvenli uçabilecek seviyede olmaları gerekir.
Yarışmaya katılım ücreti 120 TL'dir. Katılım ücretine dahil hizmetler:
*Kalkış pistine ulaşım,
*Kumanya,
*Geri toplama,
Briefing / Debriefingler: Uçuş öncesi ve sonrasında günün meteorolojik değerlendirilmesi, taktik oluşturulması, taskın değerlendirilmesi, başarılı olan pilotların uyguladıkları yöntemlerin değerlendirilmesi yapılacaktır.
Takım yarışması: Yarışma takım yarışması olarak planlanmaktadır. Dernek, Kulüp, Üniversite Topluluğu ve benzeri tüm gruplar istedikleri sayıda pilotla yarışmaya katılabilecekler ve her günün en yüksek üç puanı takım puanı olarak kullanılacaktır.
Konaklama: Kamp ve/veya Öğretmenevi kullanılabilir. Konaklama için farklı beklentileri karşılıyacak alternatifler değerlendirilecek ve duyurulacaktır.
Organizasyon UçuşKulübü ve Akşehir pilotları (Fahri Çavdar) tarafından birlikte organize edilecektir. Katılımcı sayısı ve sponsor desteğine bağlı olarak ödül gündeme gelebilir. Olası ödül ağırlıklı olarak LTF 1-2 sınıfına verilecektir.
Sizlerde ricam bu yarışmaya katılma kararınızı bana bildirmenizdir. Ön kayıtlı pilot sayısı 50 olması durumunda yarışma kesinleşecektir.
Saygılarımla,
Yiğit
0 535 606 27 13
- tarçın
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 14.05.2007, 13:29
- Ad Soyad: Mustafa Ağmil
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bencede harika bir düşünce.
Diğer yarışmalar dan ziyade burada ki sınırlar bu sınıftaki pilotlarada güzel hedeflere ulaşmasını sağlar...
Şöyle düşünürsek otomobil yarışlarında bile sınıflar oluşuyor 1000cc 1600cc vb. gibi bu neden yamaç paraşütündede olmasınki. Bence aynı şartlarda bir çok Competition veya 2-3 sınıflarla 1-2 kanatların yarışması adilsizliktir diye düşünüyorum... Diğer yarışmalardansa bu tür organizasyonların daha çok wind Dummy değil yarışma pilotu yetiştireceğini düşünüyorum.
Diğer yarışmalar dan ziyade burada ki sınırlar bu sınıftaki pilotlarada güzel hedeflere ulaşmasını sağlar...
Şöyle düşünürsek otomobil yarışlarında bile sınıflar oluşuyor 1000cc 1600cc vb. gibi bu neden yamaç paraşütündede olmasınki. Bence aynı şartlarda bir çok Competition veya 2-3 sınıflarla 1-2 kanatların yarışması adilsizliktir diye düşünüyorum... Diğer yarışmalardansa bu tür organizasyonların daha çok wind Dummy değil yarışma pilotu yetiştireceğini düşünüyorum.
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
Yiğit'in bu Projesini destekliyorum ve yeni yarışmacı pilotlar çıkaracağını ümit ediyorum ancak katılmayı düşünen pek çok pilotun GPS cihazı yok bu konuda destek verilebilirmi yer konusunda Akşehir nasıl bir imkan sağlayacak bilmiyorum ama ücretsiz konaklama ve transport sağlamak isteyen yerler olursa yer ona göre tesbit edilmelidir tarih ramazana getirilmezse katılımcı sayısı daha fazala olur
Mehmet Bayraktar
T.H.K Tokat Sportif Hv.Klb. Bşk
Mehmet Bayraktar
T.H.K Tokat Sportif Hv.Klb. Bşk
En son ymcbayraktar tarafından 14.06.2009, 09:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Yarışma hırsının yanında eğitiminde ön plana çıktığı bu tür bir organizasyonda, takımları oluştururken daha önceleri de bu forumda bahsedilen fikirler aklıma geldi.
Bayan pilotların yarışmalarda sayısını artırmak için her takımda en az 1 bayan pilot bulundurma zorunluluğunun olduğu yarışmaları hatırlıyorum. Sayıları az olduğu için takımlar puanlamada zor durumda kalmışlardı ( hatta puan için etekmi giysek diyenleri bile hatırlıyorum )
Buna benzer olarak her takım DHV1/1-2 kanatlı yarışmacı alarak puanlamada en iyi 3'ün bi tanesi de bu arkadaşlardan biri olma zorunluluğu getirilebilir.
Bu sayede tecrübeli pilotlar, yüksek puan alabilmek için kendi takımlarındaki bu arkadaşlarıda gole getirmek için uğraşabilirler.
Bu tarz senaryolar çoğaltılabilir.
Bayan pilotların yarışmalarda sayısını artırmak için her takımda en az 1 bayan pilot bulundurma zorunluluğunun olduğu yarışmaları hatırlıyorum. Sayıları az olduğu için takımlar puanlamada zor durumda kalmışlardı ( hatta puan için etekmi giysek diyenleri bile hatırlıyorum )
Buna benzer olarak her takım DHV1/1-2 kanatlı yarışmacı alarak puanlamada en iyi 3'ün bi tanesi de bu arkadaşlardan biri olma zorunluluğu getirilebilir.
Bu sayede tecrübeli pilotlar, yüksek puan alabilmek için kendi takımlarındaki bu arkadaşlarıda gole getirmek için uğraşabilirler.
Bu tarz senaryolar çoğaltılabilir.
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Öncelikle yarışma için gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim. Şimdiye kadar 30-40 pilot katilma niyetini bildirdi.
Daha once tarih 27-30 Ağustos olarak duyurulmuştur. Ancak yerel pilotların önerileri doğrultusunda 22-25 Ağustos'a kaydırmayı düşünüyoruz.
Bana daha önce yarışmaya katılacağını duyurmuş arkadaşlardan yeni tarihlerde katılamayacaklar varsa lütfen bildirsinler. Eğer problem oluşturmazsa tarihleri kaydırmak istiyoruz.
Yarışma kurallarları, program, kayıt formu yakın zamanda duyurulacaktır.
Saygılar,
yigit
Daha once tarih 27-30 Ağustos olarak duyurulmuştur. Ancak yerel pilotların önerileri doğrultusunda 22-25 Ağustos'a kaydırmayı düşünüyoruz.
Bana daha önce yarışmaya katılacağını duyurmuş arkadaşlardan yeni tarihlerde katılamayacaklar varsa lütfen bildirsinler. Eğer problem oluşturmazsa tarihleri kaydırmak istiyoruz.
Yarışma kurallarları, program, kayıt formu yakın zamanda duyurulacaktır.
Saygılar,
yigit
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu mesajda XC ANADOLU KULÜPLER KUPASI ile ilgili tarih, günlük program ve yarışma kuralları açıklanmaktadır.
Yarışma Tarihleri:
15/08 Ön kayıt ve katılım ücreti son günü(websitesi tamamlanmak üzeredir.)
21/08 Antreman uçuşları, GPS kayıtları,
22/08-25/08 Yarışma uçuşları
Günlük Program: (Tüm pilotların en geç Cumartesi 08:00’de yarışma bölgesine ulaşmaları gerekmektedir.)
08:00 -10:00 gecikmeli kayıtlar (sadece Cumartesi)
10:00 Kalkış pistine hareket
11:00 - 12:00 Eğitim briefingi
12:00 - 18:00 Yarışma uçuşları
21:00 - 21:45 Günün değerlendirmesi
20:00 Ödül töreni (Salı günü, duruma göre erkene alınabilir.)
Eğitim Briefingleri: XC Anadolu Kulüpler Kupası’nda hergün eğitim briefingleri yapılacaktır. Görev briefinginin dışında olan bu brifienglere katılım zorunlu değildir. Hergün uçuş öncesi 45 dk. ve akşam yemeği sonrası 45 dk. olarak planlanmaktadır. Briefinglerin kapsamı temel yarışma becerilerinin tanıtılması ve uçuş gününün değerlendirilmesidir.
22/08 Grup uçuşu briefingi, günün değerlendirilmesi
23/08 Termik bulma, günün değerlendirilmesi
24/08 Yarışma taktikleri, günün değerlendirmesi
25/08 Soru-cevap,
XC ANADOLU KULÜPLER KUPASI 2009
Genel Kurallar
Katılım Koşulları:
Yarışmacı Sayısı: Maximum yarışmacı sayısı 100’dür.
Yarışmacı Yeterliliği: Yarışmacıların karasal ve termik koşularda güvenli uçabilecek seviyede olmaları gerekir. Kulüplerin sorumlu eğitmenleri bu kriterlerin sağlanıp sağlanmadığını kendi pilotları için değerlendirmelidir. Herhangi bir kulüp bünyesinde bulunmayan katılımcılar referansla ve yeterli uçuş kaydı belirterek katılabilirler. Minimum uçuş sayısı 100, uçuş saati 30’dur.
Serbest Uçucu: Serbest uçucu uygulaması yoktur. Yarışmanın temel amacı serbest uçucu olarak adladırılan pilot grubunun yarışma uçuşlarına adapte olmasıdır.
Uçuş Malzemeleri: Tüm pilotlar beceri düzeylerine ve kilo limitlerine uygun kanat, korumalı kuşam, yedek paraşüt, kask, telsiz ve GPS kullanmalıdırlar. Uygun olmayan malzeme kullanımında yarışma organizasyonunun pilotları uyarma ve gerektiğinde yarıştan dikatifiye etme hakkı saklıdır.
Pilot Numarası: Kanat üzerine pilot numarası yapıştırılmayacaktır.
Doğaya Saygı:
Tüm pilotların doğaya saygılı davranmaları ve kalkış pisti ve iniş alanlarında herhangi bir atık bırakmamaları önemle hatırlatılır…
Kurallar:
Pencere/Percere Açılışı, Kapanışı: Pencere pilotların kalkış yapabilecekleri zaman aralığıdır. Kalkış öncesi briefingde ilan edilir. Pecere açılışı yarışma başlangıcı değildir.
Start: Yarışma başlangıcıdır. Pecere açılışından minimun 30 dakika maximum 90 dakika sonradır. Pencere açıldıktan sonra pilotların havalanmaları ve start zamanını havada beklemeleri ve bu sırada yükseklik avantajı kazanmaları gerekir. Start, kalkış öncesi briefingde belirtilen dönüş noktasına belirtilen yarı çapın içine girildiğinde alınmış sayılır. Start silindirine start zamanından önce girilirse silindirden çıkıp başlangıç sonrasında tekrar girerek start alınır. Start, pencere, vb. tüm zamanlamalar için GPS saati referans alınır.
Dönüş Noktası: Rota oluşturmak için kullanılan koordinatlardır. Yarışmacıların belirtilen dönüş noktasının merkez teşkil ettiği 400 m yarıçaplı farazi silindirin içine girmelerinde ve GPS ile ispat etmeleri gerekir.
Gol: Varış koordinatıdır. Gol noktasının son dönüş noktasına dik olacak şekilde her iki yana 200 m uzunluğundaki hattı kapsar. Fiziksel varış şeridi kullanılabilir ancak esas olan GPS kaydıdır.
Yarış Tipleri: XC Anadolu Kulüpler Kupası’nda iki tip yarışma türü kullanılabilir.
• Race to goal: Tüm pilotlar için eş zamanlı start, dönüş noktaları üzerinden gole ulaşma.
• Açık mesafe: Bir ya da daha fazla dönüş noktasını mütaakiben belirtilen yönde serbest mesafe.
Görev Geçerliligi: Puanlama sisteminde 200 ve üzeri puan veren görevler geçerli sayılır.
Görev Durdurma: Güvenlik nedeniyle (Cb, yagış, rüzgar, vb.) uçuş sırasında görev durdurulabilir. Durdurma kararı MD tarafından verilir ve telsizle anons edilir. Anons sonrasında tüm pilotlar kulak kapatarak derhal inişe gitmekle yükümlüdürler. Kulak kapatmak diğer pilotlara (telsizi bozulmuş, sesi kısık, vb.) da bir işaret olduğu için uygulanmalıdır. Görev durdurulduğunda yarışma puanı geçerli olma ihtimali olduğu için GPS yüklemek için HQ’ya getirilmelidir.
Report Back (geri bildirim): XC yarışmalarının en önemli kurallarından biri geri bildirimdir. Tüm pilotlar iniş sonrasında, gole ulaştıklarında ya da uçuş yapmasalar da bulundukları konumu geri toplama görevlilerine bildirmelidirler. Bu bildirimler sayesinde kayıp pilot olup olmadığı anlaşılır ve gerekiyorsa arama kurtarma çalışmalarına başlanır. Bir uçuş gününde geri bildirim yapmayan pilotlara ceza uygulanacaktır. Geri bildirim yapmamanın cezası 300 puandır tekrarlanmasında yarışmacı diskalifiye edilir.
Uçuş İspatı/GPS Kullanımı: Uçuş ispatı sadece GPS ile yapılır. Koordinat sistemi ve Datum olarak WGS-84 ve UTM-UPS kullanılır. Tüm yarışmacılar yarışma öncesinde gerekli ayarları yapmalıdır. İz kaydı (Track Log) kesintili olabilir ancak start, dönüş noktaları ve son süzülüş net olarak kayıtlı olmalıdır.
Puanlama: GAP 2008 formülü kullanılacaktır.
Cezalar: Bulut uçuşu, termik dönüş yönüne uymama, tehlikeli uçuş, geri bildirim yapmama durumlarında ceza uygulanacaktır. Tehlikeli uçuş subjektif olduğu için belirlenmiş cezası yoktur. Diğer durumlar için 300 puan ceza uygulanır. Ceza uygulanması için önceden uyarılmaya gerek yoktur.
Kategoriler:
• Genel Klasman: Tüm pilotlar
• Bayanlar:
• LTF 1-2 Klasmanı: LTF 1 ve 1-2 kanatla uçan pilotlar için ayrı liste de oluşturulacaktır.
• Takımlar Sıralaması: Takım sıralaması uygulanacaktır.
Takımlar:
Takım oluşturma: Kulüpler Kupasında takımlar havacılık toplulukları, yp okulları, dernekleri ve kulüplerinden oluşturulur. Faal ve reel yamaçparaşütü grupları dışında takım kabul edilmeyecektir. Her kulüp tek bir takımla temsil edilecektir. Kulüp (der., topl, vb.) üyeleri sadece kendi gruplarının takımında yer alabilir.
Takım Puanlaması: Takımlarda pilot sınırlaması yoktur. Kalabalık takımlar avantajlı olacaktır. Her günün puanlamasında takım pilotlarından en yüksek skorlu 3 pilotun puanları takımın gün puanını oluşturur.
Takım İsmi: Takımlar kendi kulüp isimleri ile isimlendirilecektir. Kulüp isminin ardından sponsor veya takım sloganı kullanılabilir. Ör: “ABC Derneği – XYZ takımı”
Takım Kaydı: Takım listesinin ve isminin yarışma başlamadan önce bildirilmesi yeterlidir.
Yarışma Tarihleri:
15/08 Ön kayıt ve katılım ücreti son günü(websitesi tamamlanmak üzeredir.)
21/08 Antreman uçuşları, GPS kayıtları,
22/08-25/08 Yarışma uçuşları
Günlük Program: (Tüm pilotların en geç Cumartesi 08:00’de yarışma bölgesine ulaşmaları gerekmektedir.)
08:00 -10:00 gecikmeli kayıtlar (sadece Cumartesi)
10:00 Kalkış pistine hareket
11:00 - 12:00 Eğitim briefingi
12:00 - 18:00 Yarışma uçuşları
21:00 - 21:45 Günün değerlendirmesi
20:00 Ödül töreni (Salı günü, duruma göre erkene alınabilir.)
Eğitim Briefingleri: XC Anadolu Kulüpler Kupası’nda hergün eğitim briefingleri yapılacaktır. Görev briefinginin dışında olan bu brifienglere katılım zorunlu değildir. Hergün uçuş öncesi 45 dk. ve akşam yemeği sonrası 45 dk. olarak planlanmaktadır. Briefinglerin kapsamı temel yarışma becerilerinin tanıtılması ve uçuş gününün değerlendirilmesidir.
22/08 Grup uçuşu briefingi, günün değerlendirilmesi
23/08 Termik bulma, günün değerlendirilmesi
24/08 Yarışma taktikleri, günün değerlendirmesi
25/08 Soru-cevap,
XC ANADOLU KULÜPLER KUPASI 2009
Genel Kurallar
Katılım Koşulları:
Yarışmacı Sayısı: Maximum yarışmacı sayısı 100’dür.
Yarışmacı Yeterliliği: Yarışmacıların karasal ve termik koşularda güvenli uçabilecek seviyede olmaları gerekir. Kulüplerin sorumlu eğitmenleri bu kriterlerin sağlanıp sağlanmadığını kendi pilotları için değerlendirmelidir. Herhangi bir kulüp bünyesinde bulunmayan katılımcılar referansla ve yeterli uçuş kaydı belirterek katılabilirler. Minimum uçuş sayısı 100, uçuş saati 30’dur.
Serbest Uçucu: Serbest uçucu uygulaması yoktur. Yarışmanın temel amacı serbest uçucu olarak adladırılan pilot grubunun yarışma uçuşlarına adapte olmasıdır.
Uçuş Malzemeleri: Tüm pilotlar beceri düzeylerine ve kilo limitlerine uygun kanat, korumalı kuşam, yedek paraşüt, kask, telsiz ve GPS kullanmalıdırlar. Uygun olmayan malzeme kullanımında yarışma organizasyonunun pilotları uyarma ve gerektiğinde yarıştan dikatifiye etme hakkı saklıdır.
Pilot Numarası: Kanat üzerine pilot numarası yapıştırılmayacaktır.
Doğaya Saygı:
Tüm pilotların doğaya saygılı davranmaları ve kalkış pisti ve iniş alanlarında herhangi bir atık bırakmamaları önemle hatırlatılır…
Kurallar:
Pencere/Percere Açılışı, Kapanışı: Pencere pilotların kalkış yapabilecekleri zaman aralığıdır. Kalkış öncesi briefingde ilan edilir. Pecere açılışı yarışma başlangıcı değildir.
Start: Yarışma başlangıcıdır. Pecere açılışından minimun 30 dakika maximum 90 dakika sonradır. Pencere açıldıktan sonra pilotların havalanmaları ve start zamanını havada beklemeleri ve bu sırada yükseklik avantajı kazanmaları gerekir. Start, kalkış öncesi briefingde belirtilen dönüş noktasına belirtilen yarı çapın içine girildiğinde alınmış sayılır. Start silindirine start zamanından önce girilirse silindirden çıkıp başlangıç sonrasında tekrar girerek start alınır. Start, pencere, vb. tüm zamanlamalar için GPS saati referans alınır.
Dönüş Noktası: Rota oluşturmak için kullanılan koordinatlardır. Yarışmacıların belirtilen dönüş noktasının merkez teşkil ettiği 400 m yarıçaplı farazi silindirin içine girmelerinde ve GPS ile ispat etmeleri gerekir.
Gol: Varış koordinatıdır. Gol noktasının son dönüş noktasına dik olacak şekilde her iki yana 200 m uzunluğundaki hattı kapsar. Fiziksel varış şeridi kullanılabilir ancak esas olan GPS kaydıdır.
Yarış Tipleri: XC Anadolu Kulüpler Kupası’nda iki tip yarışma türü kullanılabilir.
• Race to goal: Tüm pilotlar için eş zamanlı start, dönüş noktaları üzerinden gole ulaşma.
• Açık mesafe: Bir ya da daha fazla dönüş noktasını mütaakiben belirtilen yönde serbest mesafe.
Görev Geçerliligi: Puanlama sisteminde 200 ve üzeri puan veren görevler geçerli sayılır.
Görev Durdurma: Güvenlik nedeniyle (Cb, yagış, rüzgar, vb.) uçuş sırasında görev durdurulabilir. Durdurma kararı MD tarafından verilir ve telsizle anons edilir. Anons sonrasında tüm pilotlar kulak kapatarak derhal inişe gitmekle yükümlüdürler. Kulak kapatmak diğer pilotlara (telsizi bozulmuş, sesi kısık, vb.) da bir işaret olduğu için uygulanmalıdır. Görev durdurulduğunda yarışma puanı geçerli olma ihtimali olduğu için GPS yüklemek için HQ’ya getirilmelidir.
Report Back (geri bildirim): XC yarışmalarının en önemli kurallarından biri geri bildirimdir. Tüm pilotlar iniş sonrasında, gole ulaştıklarında ya da uçuş yapmasalar da bulundukları konumu geri toplama görevlilerine bildirmelidirler. Bu bildirimler sayesinde kayıp pilot olup olmadığı anlaşılır ve gerekiyorsa arama kurtarma çalışmalarına başlanır. Bir uçuş gününde geri bildirim yapmayan pilotlara ceza uygulanacaktır. Geri bildirim yapmamanın cezası 300 puandır tekrarlanmasında yarışmacı diskalifiye edilir.
Uçuş İspatı/GPS Kullanımı: Uçuş ispatı sadece GPS ile yapılır. Koordinat sistemi ve Datum olarak WGS-84 ve UTM-UPS kullanılır. Tüm yarışmacılar yarışma öncesinde gerekli ayarları yapmalıdır. İz kaydı (Track Log) kesintili olabilir ancak start, dönüş noktaları ve son süzülüş net olarak kayıtlı olmalıdır.
Puanlama: GAP 2008 formülü kullanılacaktır.
Cezalar: Bulut uçuşu, termik dönüş yönüne uymama, tehlikeli uçuş, geri bildirim yapmama durumlarında ceza uygulanacaktır. Tehlikeli uçuş subjektif olduğu için belirlenmiş cezası yoktur. Diğer durumlar için 300 puan ceza uygulanır. Ceza uygulanması için önceden uyarılmaya gerek yoktur.
Kategoriler:
• Genel Klasman: Tüm pilotlar
• Bayanlar:
• LTF 1-2 Klasmanı: LTF 1 ve 1-2 kanatla uçan pilotlar için ayrı liste de oluşturulacaktır.
• Takımlar Sıralaması: Takım sıralaması uygulanacaktır.
Takımlar:
Takım oluşturma: Kulüpler Kupasında takımlar havacılık toplulukları, yp okulları, dernekleri ve kulüplerinden oluşturulur. Faal ve reel yamaçparaşütü grupları dışında takım kabul edilmeyecektir. Her kulüp tek bir takımla temsil edilecektir. Kulüp (der., topl, vb.) üyeleri sadece kendi gruplarının takımında yer alabilir.
Takım Puanlaması: Takımlarda pilot sınırlaması yoktur. Kalabalık takımlar avantajlı olacaktır. Her günün puanlamasında takım pilotlarından en yüksek skorlu 3 pilotun puanları takımın gün puanını oluşturur.
Takım İsmi: Takımlar kendi kulüp isimleri ile isimlendirilecektir. Kulüp isminin ardından sponsor veya takım sloganı kullanılabilir. Ör: “ABC Derneği – XYZ takımı”
Takım Kaydı: Takım listesinin ve isminin yarışma başlamadan önce bildirilmesi yeterlidir.
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Yarışma on kayıtları için aşağıdaki linki takip edebilirsiniz.
http://www.ucuskulubu.com/tr/html/82/XC ... er+Kupasi/
Saygılarımla,
yigit
Yarışma on kayıtları için aşağıdaki linki takip edebilirsiniz.
http://www.ucuskulubu.com/tr/html/82/XC ... er+Kupasi/
Saygılarımla,
yigit
- KANT
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 09.07.2007, 19:37
- Ad Soyad: Mehmet Budak
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
yigitr bey böyle bir düşüncenizden dolayı öncelikle teşekkür ediyorum . benim naciz-hane bir teklifim olacak kayseride 2008 - 2009 sezonunda toplam yaklaşık olarak 120 civarında egitim alan arkadaş oldu kayserinin bir çok imkanıda var eger adem hasgül hoca ile irtibata gecip oda uygun görürse bu yarışma kayseride yapılabilir ve daha çok katılım ve daha çok imkan elde edilebilir bu fikride dikkate alırsanız sevinirim
- Fahri Çavdar
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 22.10.2004, 00:04
- Ad Soyad: Fahri Çavdar
- Şehir: Akşehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü: