Bozdag/Ege Open XC
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Bozdag/Ege Open XC
Selamlar
12-16 haziran tarihleri arasında planladığımız Ege Open XC yarışması kayıtları açılmıştır.
Yarışmamız için FAI cat 2 onayı alınmış ve THSF başvurusu yapılmıştır.Yarışmamızın TPS( Türkiye Pilotları Sıralaması) puan vermesi için gerekli başvurularımızı da yapmış bulunuyoruz.
Geçmiş dönemlerde yaptığımız Üniversiteler Yarışması adını Üniversiteler Federasyonu ile yaşadığımız tatsız deneyim yüzünden değiştirerek Ege XC Open olarak belirledik.
Yarışma içerisinde Üniversiteler ferdi ve takım olarak ayrı bir klasmanda değerlendirilecektir.
Yarışma için 3 ayrı kalkış noktası kullanılabilecektir. Bunlar Bozdag(Guney),Tire(kuzey) Beydağ(kuzey) pistleridir.İdeal olarak her gün başka bir kalkış pistinde task uçmayı planlıyoruz. Böylece hava koşulları nedeni ile uçulamama ihtimalinide azaltmış olacağız.
Yarışma Kayıt ücretleri
1 hazirana kadar
Normal: 70 Euro
Öğrenci:50 Euro
1 Hazirandan sonra %20 zamlı olarak alınacaktır.
Kayıt işlemlerini www.thehorizons.org sitesinden gerçekleştirebilirsiniz.
Sorularınızı buradan veya kişisel email adresimden cevaplayabilirim.
Sevgilerle
Semih SAYIR
12-16 haziran tarihleri arasında planladığımız Ege Open XC yarışması kayıtları açılmıştır.
Yarışmamız için FAI cat 2 onayı alınmış ve THSF başvurusu yapılmıştır.Yarışmamızın TPS( Türkiye Pilotları Sıralaması) puan vermesi için gerekli başvurularımızı da yapmış bulunuyoruz.
Geçmiş dönemlerde yaptığımız Üniversiteler Yarışması adını Üniversiteler Federasyonu ile yaşadığımız tatsız deneyim yüzünden değiştirerek Ege XC Open olarak belirledik.
Yarışma içerisinde Üniversiteler ferdi ve takım olarak ayrı bir klasmanda değerlendirilecektir.
Yarışma için 3 ayrı kalkış noktası kullanılabilecektir. Bunlar Bozdag(Guney),Tire(kuzey) Beydağ(kuzey) pistleridir.İdeal olarak her gün başka bir kalkış pistinde task uçmayı planlıyoruz. Böylece hava koşulları nedeni ile uçulamama ihtimalinide azaltmış olacağız.
Yarışma Kayıt ücretleri
1 hazirana kadar
Normal: 70 Euro
Öğrenci:50 Euro
1 Hazirandan sonra %20 zamlı olarak alınacaktır.
Kayıt işlemlerini www.thehorizons.org sitesinden gerçekleştirebilirsiniz.
Sorularınızı buradan veya kişisel email adresimden cevaplayabilirim.
Sevgilerle
Semih SAYIR
- ayseveyasemin
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 07.12.2007, 14:40
- Ad Soyad: Ayse Bayrak
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Universiteler klasmanında yarışabilmek için yaş sınırı yoktur.
Halen faal olarak temsil edeceği üniversitenin öğrencisi olunması gerekiyor.
Konaklama için gerekli bilgileri yakında web adresinde bulabilirsiniz. kamp yeri ücretsiz olacak.
Birgideki Söğütlü pansiyonda konaklama kişi başı kahvaltı dahil 30 TL civarında.
Konaklama bilgileri ve irtibat adreslerini bu ayın sonuna kadar indirimli anlaşmalar yapıp belirlemeye çalışacağız
Halen faal olarak temsil edeceği üniversitenin öğrencisi olunması gerekiyor.
Konaklama için gerekli bilgileri yakında web adresinde bulabilirsiniz. kamp yeri ücretsiz olacak.
Birgideki Söğütlü pansiyonda konaklama kişi başı kahvaltı dahil 30 TL civarında.
Konaklama bilgileri ve irtibat adreslerini bu ayın sonuna kadar indirimli anlaşmalar yapıp belirlemeye çalışacağız
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Ege Open XC yarışmamızla ilgili iyi haberlerimiz var.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız şahsen arayarak yarışma ile ilgili nelere ihtiyacımız olduğunu sordu ve tam destek için söz verdi..
Bozdağdaki Kamp alanın bütün sorunlarını çözülme aşamasında.. Duş ve tuvalet ihtiyacı karşılanıyor.Wireless internet kuruluyor.
Kamp yerindeki konaklamanın ücretsiz olduğunu tekar hatırlatırım.
Organizasyon ekibi olarak destekleri için Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Aziz Kocaoğlu, Bozdağ Belediye Başkanımız Mehmet Keskin, Tire Belediye Başkanımız Tayfur Çiçek ve İzmir İl temsilcimiz Cumhur Dileğe teşekkür ederiz.
Semih SAYIR
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız şahsen arayarak yarışma ile ilgili nelere ihtiyacımız olduğunu sordu ve tam destek için söz verdi..
Bozdağdaki Kamp alanın bütün sorunlarını çözülme aşamasında.. Duş ve tuvalet ihtiyacı karşılanıyor.Wireless internet kuruluyor.
Kamp yerindeki konaklamanın ücretsiz olduğunu tekar hatırlatırım.
Organizasyon ekibi olarak destekleri için Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Aziz Kocaoğlu, Bozdağ Belediye Başkanımız Mehmet Keskin, Tire Belediye Başkanımız Tayfur Çiçek ve İzmir İl temsilcimiz Cumhur Dileğe teşekkür ederiz.
Semih SAYIR
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 24.10.2007, 23:09
- Ad Soyad: Cemal Tığlı
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
slm..umarım semih hocamın ve tireyi yönetenlerin haberi vardır ve ilgilidir..yarışmanın bi ayağı olan tire takeofu ve gelişmeler konusunda iyi şeyler duymuyoruz.hala yolu ve takeofu ve diğer oluşumlar hakkında bi hareket yok deniliyor.burada yıllardır uçan nerdeyse tek yamaç paraşütçüleri olarak bu konu bizi meraklandırıyor. tire yereli neler yapıyor bilmek istiyoruz..aydın ekibi by by...
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Selamlar arkadaşlar...
Yurtdışında olduğum için kayıtları takip edemiyorum...
Dekontlarınızı kayıt günü yanınızda bulundurun!
1 hazirandan sonra kayıtların %20 zamlı alınacağını unutmayın..
Paranızı yatırdıysanız ve kendinizi konfirme olmuş olarak görmek istiyorsanız [email protected] dan Yasine dekontunuzu gönderip kayıt işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Gecikme zammında tolerans olmayacağını tekrar hatırlatırım...
Bozdağda görüşmek üzere..
Avusturyadan sevgilerle
Semih
Yurtdışında olduğum için kayıtları takip edemiyorum...
Dekontlarınızı kayıt günü yanınızda bulundurun!
1 hazirandan sonra kayıtların %20 zamlı alınacağını unutmayın..
Paranızı yatırdıysanız ve kendinizi konfirme olmuş olarak görmek istiyorsanız [email protected] dan Yasine dekontunuzu gönderip kayıt işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Gecikme zammında tolerans olmayacağını tekrar hatırlatırım...
Bozdağda görüşmek üzere..
Avusturyadan sevgilerle
Semih
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Ege yarışmasının hazırlıkları son aşamasında arkadaşlar. Tiredeki take off duzenlemeleri yarin tamamlanıyor. Ahmet astsubayımız bu iş için şu anda orada ...
Kamp yeri duş ve tuvaletli olarak hizmetinizde..!
Hava raporlarıda oldukça iyi gözüküyor..
Sezonun ilk resmi yarışmasına tüm yarışmacı arkadaşları bekliyoruz.
Yarışma akşamlarında geleneksel olarak verdiğimiz,
Meteoroloji
XC teknikleri
Termik kullanımı
Yarışma tekniği
Uçuş pisikolojisi konularında seminer nitelikli dersler anlatılacaktır.
Gelmeyi düşünen arkadaşlar, hard diske kayıtlı flimleri varsa sinema gecelerinde göstermek üzere gelirken getirebilirler.
Kamp yerinin google kordinatını ekte bulabilirsiniz...
Görüşmek üzere
Kamp yeri duş ve tuvaletli olarak hizmetinizde..!
Hava raporlarıda oldukça iyi gözüküyor..
Sezonun ilk resmi yarışmasına tüm yarışmacı arkadaşları bekliyoruz.
Yarışma akşamlarında geleneksel olarak verdiğimiz,
Meteoroloji
XC teknikleri
Termik kullanımı
Yarışma tekniği
Uçuş pisikolojisi konularında seminer nitelikli dersler anlatılacaktır.
Gelmeyi düşünen arkadaşlar, hard diske kayıtlı flimleri varsa sinema gecelerinde göstermek üzere gelirken getirebilirler.
Kamp yerinin google kordinatını ekte bulabilirsiniz...
Görüşmek üzere
- Dosya ekleri
-
- Bozdag kamp.kmz
- Bozdagdaki kamp yeri..
- (712 Byte) 272 kere indirildi
- Bushwacker
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 25.05.2007, 01:18
- Ad Soyad: Ahmet Karalar
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
İlk 2 taskın sonuçları ve 2 gün sonundaki toplam puanlar ektedir.
- Dosya ekleri
-
- task_result_2010-06-13_(20100614-0941).pdf
- Task 1
- (28.88 KiB) 327 kere indirildi
-
- comp_result_(20100614-2156).pdf
- Toplam
- (19.3 KiB) 357 kere indirildi
-
- task_result_2010-06-14_(20100614-2154).pdf
- Task 2
- (28.9 KiB) 437 kere indirildi
- Aviator
- Mesajlar: 121
- Kayıt: 09.03.2005, 23:07
- Ad Soyad: R. Özay Zorlu
- Şehir: Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar,
Öcelikle tüm yarışmacılara başarılar diliyorum. Sonucları merakla takip ediyoruz.
Ancak dikkatimi ceken ve tecrübeli puanlama hakemimiz Ahmet'e sormak istediğim bir Konu var:
Bilindiği gibi gectigimiz 2-3 yılda puanlama formulasyonu olarak hap GAP'ı kullandık. Detayına girmeden belirtmek gerekirse, bu formülasyona göre kazananın 1000 puan alması hiç kolay olmuyor. (yarışmacı kalitesi, task kalitesi, hava şartı, minimum dist. uçan adam sayısı, nominal dist. vb. bağlı olarak) Ancak Ege XC Open'da her iki taskta da puanların yüksek olması dikkatimi çekti. Özellikle 2. taskda gol bile yapan yok iken 1. gelen pilotun 1000 puan alması enteresan geldi. Pekcok gol yapmışlığı ama 400-500 puan almışlığı olan bir pilot olarak bu yarışmada hangi formülasyonun kullanıldığını ve puanlama programına hangi parametreler ile puanlama yaptırıldığını öğrenmek istriyorum. Nasıl bir ayar yapıldıysa tüm yarışmalarda da öyle yapılsın ki gol yapan task kazanan pilotlar 400-500 puanlarda kalmasın.
Karşılaştırma için geçmişten bir task'ı ve Ege XC Open 2. Task'ını birlikte vermek istiyorum:
Yamaçparaşütü TR Şampiyonası 2. Ayağı - Pre-PWC Bayramören 2009 4. Task
Görev mesafesi: 86.6 km
Görevde uçan pilot sayısı: 80
Gol yapan pilot sayısı: 29
Min. Dist. Uçan Pilot Sayısı: 3
1. gelen pilotun aldığı puan: 792
Ege XC Open 2010 2. Task
Görev mesafesi: 52.5 km
Görevde uçan pilot sayısı: 39
Gol yapan pilot sayısı: Yok
Min. Dist. Uçan Pilot Sayısı: 16
1. gelen pilotun aldığı puan: 1.000
Puanlama ile ilgili gözümden kaçan bir şeyler mi var acaba diye düşünüyorum. Veya GAP formülasyonunda bir değişiklik? Bende dahil pek çok pilot zor tasklarda uzun mesafeler yapmasına, gol yapmasına ve task kazanmasına rağmen komik puanlar aldı geçtiğimiz yarışmalarda. Dolayısıyla pek çok pilotun da dikkatini çekmiş bu puanların yüksek oluşu.
Bu bağlamda yukarıdaki örnekte verdiğim 2 task arasındaki bariz kalite ve puan farkının sebebi hakkında Ahmet bir bilgilendirme yapabilirse çok sevinirim.
Keyifli uçuşlar heyecanlı yarışlar..
Özay
Öcelikle tüm yarışmacılara başarılar diliyorum. Sonucları merakla takip ediyoruz.
Ancak dikkatimi ceken ve tecrübeli puanlama hakemimiz Ahmet'e sormak istediğim bir Konu var:
Bilindiği gibi gectigimiz 2-3 yılda puanlama formulasyonu olarak hap GAP'ı kullandık. Detayına girmeden belirtmek gerekirse, bu formülasyona göre kazananın 1000 puan alması hiç kolay olmuyor. (yarışmacı kalitesi, task kalitesi, hava şartı, minimum dist. uçan adam sayısı, nominal dist. vb. bağlı olarak) Ancak Ege XC Open'da her iki taskta da puanların yüksek olması dikkatimi çekti. Özellikle 2. taskda gol bile yapan yok iken 1. gelen pilotun 1000 puan alması enteresan geldi. Pekcok gol yapmışlığı ama 400-500 puan almışlığı olan bir pilot olarak bu yarışmada hangi formülasyonun kullanıldığını ve puanlama programına hangi parametreler ile puanlama yaptırıldığını öğrenmek istriyorum. Nasıl bir ayar yapıldıysa tüm yarışmalarda da öyle yapılsın ki gol yapan task kazanan pilotlar 400-500 puanlarda kalmasın.
Karşılaştırma için geçmişten bir task'ı ve Ege XC Open 2. Task'ını birlikte vermek istiyorum:
Yamaçparaşütü TR Şampiyonası 2. Ayağı - Pre-PWC Bayramören 2009 4. Task
Görev mesafesi: 86.6 km
Görevde uçan pilot sayısı: 80
Gol yapan pilot sayısı: 29
Min. Dist. Uçan Pilot Sayısı: 3
1. gelen pilotun aldığı puan: 792
Ege XC Open 2010 2. Task
Görev mesafesi: 52.5 km
Görevde uçan pilot sayısı: 39
Gol yapan pilot sayısı: Yok
Min. Dist. Uçan Pilot Sayısı: 16
1. gelen pilotun aldığı puan: 1.000
Puanlama ile ilgili gözümden kaçan bir şeyler mi var acaba diye düşünüyorum. Veya GAP formülasyonunda bir değişiklik? Bende dahil pek çok pilot zor tasklarda uzun mesafeler yapmasına, gol yapmasına ve task kazanmasına rağmen komik puanlar aldı geçtiğimiz yarışmalarda. Dolayısıyla pek çok pilotun da dikkatini çekmiş bu puanların yüksek oluşu.
Bu bağlamda yukarıdaki örnekte verdiğim 2 task arasındaki bariz kalite ve puan farkının sebebi hakkında Ahmet bir bilgilendirme yapabilirse çok sevinirim.
Keyifli uçuşlar heyecanlı yarışlar..
Özay
- Bushwacker
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 25.05.2007, 01:18
- Ad Soyad: Ahmet Karalar
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar Özay,
Yarışmanın parametreleri task 1 veya task 2 dosyalarının sonlarında "scoring formula settings" kısmında yazıyor. Sonucu bastığımda "sonuç bu parametrelere göre basıldı" diyor yani bana. Oradan bakarak söylersek:
Minimum Distance: 4 km
Nominal Time: 1.25 saat (1 saat 15 dakika)
Nominal Distance: 30 km
Nominal Goal: %10
Bayramören 4. taskın sonuçlarını da ekte yolluyorum. Bu dosyanın sonuna bakarak parametreleri karşılaştırabiliriz. Parametreleri karşılaştırdığımızda (arrival time, leading points vs) bahsi geçen Bayramören taskı ile buradaki 2. task arasında yalnızca minimum distance'ın farklı olduğunu görürüz. (Orada 3, burada 4 km) Sadece bu aradaki fark, 1000 puana yetmez tabii ki.
Önemli olan gün kalitesidir(Day quality). Gün kalitesi 0 ile 1 arasında bir değer ve hesaplanmasının karmaşık bir formülü var. Biz yarışmalarda her zaman gün kalitesi 1 olduğunda 1000 puan verme seçeneğini kullanıyoruz. Gün kalitesi 0.8 olduğunda da 1. 800 puan alıyor, 0.5 olduğunda 1. 500 puan alıyor. Sonuçların sonrasında "task statistics" kısmında en altta "day quality" ibaresini ve hesaplanan değeri görebilirsin. Scoring formula settings kısmında da bir "day quality" var fakat bu kısımdaki "day quality" değerinin 0 olması gerekiyor. Sen istersen dışarıdan müdahele edip istediğin bir gün kalitesi verebiliyorsun programa. Yani hesaplanmış değer 0.5 ve 1. gelen pilot 500 puan alacakken, sen müdahele edip, gün kalitesini 1 olarak programa verip 1. gelen pilotun 1000 almasını sağlayabiliyorsun. Scoring formula settings'te bir değer verdiğin zaman program kendi hesapladığı değeri değil senin verdiğin değeri kullanıyor. Eğer scoring formula settings'te 0 dersen, o zaman program kendi hesapladığı değeri kullanıyor. Ege XC Open yarışmasının task 1 ve task 2 sonuçlarında görebileceğin gibi scoring formula settings kısmındaki gün kailtesi değeri 0, yani dışarıdan elle müdahele yapılmamış. Yani program kendi hesapladığı değerleri kullanmış.
Bahsi geçen taskta sondaki 0 puan almış kişilerin yanında DNF(Did not fly) yazdığını görüyoruz. DNF, bir pilotun kalkış yapmadığını belirten bir kısaltma. Kayıtlı bir pilot tepeye gelmediğinde ve uçmadığında ABS(Absent), tepeye gelip uçmak istediği halde hava şartlarından dolayı uçamadığında veya bu sebepten uçmayı tercih etmediğinde DNF, tepeye gelip "Ben kalkardım, güvenlik açısından problem yok ve yarışmamayı kabul ediyorum, canım uçmak istemiyor" deyip kalkmadığında DF(did fly = minimum distance, halk arasındaki tabiriyle mindis) veriyorum.
DNF bir pilotun havanın güvenli olmadığını düşündüğünden kalkamadığını belirten bir kısaltma olduğundan, bütün yarışmacıların puanlarını şu mantıkla etkiliyor:
1- Kalkan pilotlar hava şartları tehlikeli olmasına rağmen kalkış yaptılar, güvenliği ihlal ettiler ya da şansa kalktılar.
2- Kalkış yapamayan pilotlar yarışamadığından, elverişli ve ideal bir yarışma ortamı oluşamadı.
Bahsi geçen task'ta hatırlarsan güney tepesinden kalkıyorduk ve kuzey rüzgarı vardı o gün. İlk başlarda kuzey rüzgarı sert değildi ve kalkışları çok etkilemedi çünkü termik rüzgarları kuzey rüzgarını bastırıp kalkışa kısmen de olsa olanak veriyordu (yine de kalkışta problem yaşayanları hatırlıyorum). Ancak bir saatten sonra kuzey rüzgarı 10-15 km hıza ulaştı ve kuzey rüzgarı, termik rüzgarını bastırmaya başladı, tepede ters rüzgar esmeye başladı.
Bu sırada tepede kalkış yapamayan, yani DNF olan 33 kişi vardı.
Bu DNF sayısı 1 olduğunda genelde sadece 1 puan eksiliyor herkesten. DNF sayısı arttıkça onun dahil olduğu formüldeki değişkenler değiştiğinden, bahsi geçen Bayramören Task'ında gördüğümüz gibi 33 tane DNF, gün kalitesinin 0.792.. küsür'e düşmesine, ve buna paralel olarak birincinin puanının 1000 olacakken 792'ye düşmesine sebep olmuş.
Eğer bu insanlar DNF olmasaydı da onlar yokmuş gibi puan hesaplansaydı ne olacaktı? Eğer hepsi minimum distance yapmış gibi puan hesaplansaydı ne olacaktı? Eğer hepsi nominal distance (30 km) uçmuş gibi puan hesaplansaydı ne olacaktı? Eğer hepsi 1. ile aynı zamanda gol yapmış gibi hesaplansaydı ne olacaktı (leading puanları olmadan)?
Bu soruların cevaplarını da ekte yarışma dosyasında değiştirip de sundum. Gördüğün gibi DNF dışındaki bütün ihtimallerde 1. gelen pilot 1000 puan alıyor çünkü gün kalitesi değeri hepsinde 1 olarak hesaplanmış. DNF olduğunda gün kalitesi 1 olmuyor çünkü güvenlikten dolayı uçamayan insan sayısı fazla olduğundan ve yarışma ortamı ideal olmadığından program o günün güvenli ve kaliteli bir gün olduğunu düşünmüyor.
Bunun yanında önemli sayılabilecek sayıda insanın (33) minimum distance, nominal distance veya goal yapması sadece 1. olanın değil geri kalanların da puanlarını nasıl etkiliyor ekteki dosyalardan görebilirsin.
Umarım açıklayıcı olmuştur, eğer başka soruların olursa sorabilirsin.
Yarışmanın parametreleri task 1 veya task 2 dosyalarının sonlarında "scoring formula settings" kısmında yazıyor. Sonucu bastığımda "sonuç bu parametrelere göre basıldı" diyor yani bana. Oradan bakarak söylersek:
Minimum Distance: 4 km
Nominal Time: 1.25 saat (1 saat 15 dakika)
Nominal Distance: 30 km
Nominal Goal: %10
Bayramören 4. taskın sonuçlarını da ekte yolluyorum. Bu dosyanın sonuna bakarak parametreleri karşılaştırabiliriz. Parametreleri karşılaştırdığımızda (arrival time, leading points vs) bahsi geçen Bayramören taskı ile buradaki 2. task arasında yalnızca minimum distance'ın farklı olduğunu görürüz. (Orada 3, burada 4 km) Sadece bu aradaki fark, 1000 puana yetmez tabii ki.
Önemli olan gün kalitesidir(Day quality). Gün kalitesi 0 ile 1 arasında bir değer ve hesaplanmasının karmaşık bir formülü var. Biz yarışmalarda her zaman gün kalitesi 1 olduğunda 1000 puan verme seçeneğini kullanıyoruz. Gün kalitesi 0.8 olduğunda da 1. 800 puan alıyor, 0.5 olduğunda 1. 500 puan alıyor. Sonuçların sonrasında "task statistics" kısmında en altta "day quality" ibaresini ve hesaplanan değeri görebilirsin. Scoring formula settings kısmında da bir "day quality" var fakat bu kısımdaki "day quality" değerinin 0 olması gerekiyor. Sen istersen dışarıdan müdahele edip istediğin bir gün kalitesi verebiliyorsun programa. Yani hesaplanmış değer 0.5 ve 1. gelen pilot 500 puan alacakken, sen müdahele edip, gün kalitesini 1 olarak programa verip 1. gelen pilotun 1000 almasını sağlayabiliyorsun. Scoring formula settings'te bir değer verdiğin zaman program kendi hesapladığı değeri değil senin verdiğin değeri kullanıyor. Eğer scoring formula settings'te 0 dersen, o zaman program kendi hesapladığı değeri kullanıyor. Ege XC Open yarışmasının task 1 ve task 2 sonuçlarında görebileceğin gibi scoring formula settings kısmındaki gün kailtesi değeri 0, yani dışarıdan elle müdahele yapılmamış. Yani program kendi hesapladığı değerleri kullanmış.
Bahsi geçen taskta sondaki 0 puan almış kişilerin yanında DNF(Did not fly) yazdığını görüyoruz. DNF, bir pilotun kalkış yapmadığını belirten bir kısaltma. Kayıtlı bir pilot tepeye gelmediğinde ve uçmadığında ABS(Absent), tepeye gelip uçmak istediği halde hava şartlarından dolayı uçamadığında veya bu sebepten uçmayı tercih etmediğinde DNF, tepeye gelip "Ben kalkardım, güvenlik açısından problem yok ve yarışmamayı kabul ediyorum, canım uçmak istemiyor" deyip kalkmadığında DF(did fly = minimum distance, halk arasındaki tabiriyle mindis) veriyorum.
DNF bir pilotun havanın güvenli olmadığını düşündüğünden kalkamadığını belirten bir kısaltma olduğundan, bütün yarışmacıların puanlarını şu mantıkla etkiliyor:
1- Kalkan pilotlar hava şartları tehlikeli olmasına rağmen kalkış yaptılar, güvenliği ihlal ettiler ya da şansa kalktılar.
2- Kalkış yapamayan pilotlar yarışamadığından, elverişli ve ideal bir yarışma ortamı oluşamadı.
Bahsi geçen task'ta hatırlarsan güney tepesinden kalkıyorduk ve kuzey rüzgarı vardı o gün. İlk başlarda kuzey rüzgarı sert değildi ve kalkışları çok etkilemedi çünkü termik rüzgarları kuzey rüzgarını bastırıp kalkışa kısmen de olsa olanak veriyordu (yine de kalkışta problem yaşayanları hatırlıyorum). Ancak bir saatten sonra kuzey rüzgarı 10-15 km hıza ulaştı ve kuzey rüzgarı, termik rüzgarını bastırmaya başladı, tepede ters rüzgar esmeye başladı.
Bu sırada tepede kalkış yapamayan, yani DNF olan 33 kişi vardı.
Bu DNF sayısı 1 olduğunda genelde sadece 1 puan eksiliyor herkesten. DNF sayısı arttıkça onun dahil olduğu formüldeki değişkenler değiştiğinden, bahsi geçen Bayramören Task'ında gördüğümüz gibi 33 tane DNF, gün kalitesinin 0.792.. küsür'e düşmesine, ve buna paralel olarak birincinin puanının 1000 olacakken 792'ye düşmesine sebep olmuş.
Eğer bu insanlar DNF olmasaydı da onlar yokmuş gibi puan hesaplansaydı ne olacaktı? Eğer hepsi minimum distance yapmış gibi puan hesaplansaydı ne olacaktı? Eğer hepsi nominal distance (30 km) uçmuş gibi puan hesaplansaydı ne olacaktı? Eğer hepsi 1. ile aynı zamanda gol yapmış gibi hesaplansaydı ne olacaktı (leading puanları olmadan)?
Bu soruların cevaplarını da ekte yarışma dosyasında değiştirip de sundum. Gördüğün gibi DNF dışındaki bütün ihtimallerde 1. gelen pilot 1000 puan alıyor çünkü gün kalitesi değeri hepsinde 1 olarak hesaplanmış. DNF olduğunda gün kalitesi 1 olmuyor çünkü güvenlikten dolayı uçamayan insan sayısı fazla olduğundan ve yarışma ortamı ideal olmadığından program o günün güvenli ve kaliteli bir gün olduğunu düşünmüyor.
Bunun yanında önemli sayılabilecek sayıda insanın (33) minimum distance, nominal distance veya goal yapması sadece 1. olanın değil geri kalanların da puanlarını nasıl etkiliyor ekteki dosyalardan görebilirsin.
Umarım açıklayıcı olmuştur, eğer başka soruların olursa sorabilirsin.
- Dosya ekleri
-
- Bayramören 4. Task, Goal.pdf
- Bayramören 4. task sonuçları - DNFler gol yapmış gibi
- (54.96 KiB) 216 kere indirildi
-
- Bayramören 4. Task, Nominal Distance.pdf
- Bayramören 4. task sonuçları - DNFler nominal distance (30 km) uçmuş gibi
- (53.17 KiB) 188 kere indirildi
-
- Bayramören 4. Task, Minimum Distance.pdf
- Bayramören 4. task sonuçları - DNFler minimum distance uçmuş gibi
- (122.76 KiB) 189 kere indirildi
-
- Bayramören 4. Task, NYP.pdf
- Bayramören 4. task sonuçları - DNFler yarışmada yokmuş gibi
- (47.42 KiB) 189 kere indirildi
-
- task_result_2009-08-15_(20090816-1858).pdf
- Bayramören 4. task sonuçları - Orijinal
- (56.21 KiB) 260 kere indirildi
- Bushwacker
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 25.05.2007, 01:18
- Ad Soyad: Ahmet Karalar
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
3. taskın sonuçları ve 3. tasktan sonra toplam sonuçlar ektedir.
- Dosya ekleri
-
- comp_result_(20100615-2057).pdf
- 3. Tasktan sonra toplam sonuçlar
- (19.97 KiB) 256 kere indirildi
-
- task_result_2010-06-15_(20100615-2056).pdf
- 3. Task
- (29.07 KiB) 220 kere indirildi
- madblue
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 05.06.2006, 14:16
- Ad Soyad: Serhat Özel
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Beni de gol olmayan bir taskta 1000 puan olması şaşırttı ama GAP 2002 aksi bir söz söylenmiyor.
GAP 2002 de diyor ki...
Points Allocation
The available points for each task (1000*DayQuality) are allocated to Distance points,
Speed points, Departure points and Arrival points, using a function of percentage of pilots
getting the Arrival Line (within the Zero Score time) compared to launched pilots.
Keep in mind:
If a good task does not produce 1000 points, that does not matter as long as there is a
reasonable spread of points in between pilots. A day that has a small spread of points
between pilots will have less weight towards the final scores regardless of the winner score.
To find out the importance of a task within a competition, do not look at the winner score:
what really counts is the spreading between pilots' scores i.e. the Task Weight Coefficient.
Burada sanki son cümle bu task için yazılmış gibi.
Day quality formülünün hesaplamasında taskta gol olup olmadığına bakılıyor mu işyerinde sınırlı internet ile bu formülü bulamadım. O formüle bakmak lazım...
GAP 2002 de diyor ki...
Points Allocation
The available points for each task (1000*DayQuality) are allocated to Distance points,
Speed points, Departure points and Arrival points, using a function of percentage of pilots
getting the Arrival Line (within the Zero Score time) compared to launched pilots.
Keep in mind:
If a good task does not produce 1000 points, that does not matter as long as there is a
reasonable spread of points in between pilots. A day that has a small spread of points
between pilots will have less weight towards the final scores regardless of the winner score.
To find out the importance of a task within a competition, do not look at the winner score:
what really counts is the spreading between pilots' scores i.e. the Task Weight Coefficient.
Burada sanki son cümle bu task için yazılmış gibi.
Day quality formülünün hesaplamasında taskta gol olup olmadığına bakılıyor mu işyerinde sınırlı internet ile bu formülü bulamadım. O formüle bakmak lazım...
- Bushwacker
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 25.05.2007, 01:18
- Ad Soyad: Ahmet Karalar
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Son taskın sonuçları ve yarışmanın sonuçları ektedir.
Sevgilerle,
Ahmet Karalar
Sevgilerle,
Ahmet Karalar
- Dosya ekleri
-
- task_result_2010-06-16_(20100616-1822).pdf
- 4. task
- (28.64 KiB) 244 kere indirildi
-
- comp_result_(20100616-1824).pdf
- Yarışma sonuçları
- (20.62 KiB) 399 kere indirildi