Süperfinal Ardından

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Süperfinal Ardından

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (05.10.2010, 21:41)

PWC Süperfinal geçen hafta Denizli'de gerçekleştirildi. Çok sıkı mücadele vardı. Bence şimdiye kadar yapılmış en yüksek seviyedeki yarışma olabilir.

Ancak üzülerek söylüyorum ki haftasonu için bile olsa katılan hiç amatör Türk pilot yoktu. Sadece Selçuk, Asena, Eren, ? katıldılar ve muhteşem atmosferin parçası oldular.

Toplam 3 haftasonu tüm pilotlar Pamukkale'de ve tepedeydi. Efsane pilotlara ve test pilotlarına istedikleriniz sorabilir spordaki gelişmeleri birinci ağızdan öğrenebilirdiniz.

Tanışma şansını kaçırdığınız bazı pilotlar:

Russell: Ozone test pilotu
Luc: Ozone tasarımcı/test pilotu
Gin: efsane tasarımcı
Stefan stigler: 15 senelik UP tasarımcısı / Test pilotu /eski şampiyon
Alex Hofer: 2 kez XCalps 1.si
Richard Gallon: Efsane
Birçok Gin test pilotu
Adrian Thomas: Oxford aerodinamik profesörü, eski Airwave yeni Advance tasarımcısı
Torsten Siegel: Yılların test pilotu/tasarımcısı, yeni swing test pilotu
Nevil Hullet: 506 Km dünya rekortmeni
Seiko: DHV test pilotu /akro pilotu
Semih Sayır: Şampiyon

Umarım önümüzdeki sene Bayramören'de yapılacak olan PWC'a amatör katılım yüksek olur.


Kullanıcı avatarı
skandal
Mesajlar: 17
Kayıt: 11.01.2008, 00:02
Ad Soyad: Ufuk Aslan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen skandal » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 13:28)

Ders çalışmak zorunda olduğum için, oralara gelemediğim için kafayı yiyorum açıkcası. Ancak oralarda olamadıksa da bilgisayar başında kim neler yapmış takip edebildik. (Hiçbir şekilde yerini tutmaz) 1 saat 10 dakikada yaklaşık 70 km lik görev tamamlanabiliyor ve belki 50 yarışmacı 10 dk içinde gole giriyor. Türkiyedeki diğer yarışmalarda görülmemiş birşey bu. Tarihi fırsatı kaçırdık acı çekiyorum. Birde hava durumu iyiydi anladığım kadarıyla. 7 görev günü yapılabilmiş.

konu açılmışken, (yiğit, yurdaer ayşe) bu yarışma tecrübelerinize neler kattı? Bizimle paylaşabileceğiniz kritik öneme sahip şeyler var mıdır? Bir daha yarışma olsa şunlara daha çok dikkat ederdim dediğiniz şeyler var mı?

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 14:36)

Ben de gelemediğim için kafayı yedim,
bayramöreni asla kaçırmayı düşünmüyorum.
Philippe in videolarından sürekli sizi izliyorum...
çok harika...

Kullanıcı avatarı
airea
Mesajlar: 51
Kayıt: 06.05.2006, 22:42
Ad Soyad: Salih Tural
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen airea » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 14:46)

Yiğit selam,

amatör katılan kimse yok diyorsun da katılmak istesek nasıl katılacaktık ki? Bildiğim kadarıyla yarışmacı olmayan pilotlar bu organizasyonlarda uçamıyorlar.

Meşhur ecnebi pilotlarla tanışmak konuşmak güzel de uçamadıktan sonra nasıl bir atmosferin parçası olacağız? Dağın tepesinde ve sıcağın altına yabancıların kalkışlarını izledikten sonra olay nereye varacak?

Hadi sırf onun için bile geldik diyelim, bu tür organizasyonlarda görevlilerin en sevmediği şeylerden birisi civardaki kuru kalabalık oluyor. Kalkışları izlemek için gitsek muhtemelen kalabalık etmeyin, kenarda durun filan diye (haklı olarak) ortamdan uzaklaştırılacaktık.

Ben bu tür organizasyonlara katılabilmeyi çok isterdim ancak kendini fazlalık gibi hissedeceğin bir yerde ortalıkta dolaşmaktansa bilgisayar başında videoları izlemek daha mantıklı geliyor bana :D

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 23:00)

slm..öncelikle niyetim samimi.hiç kimseyi üzmek kırmak veya kızdırmak istemiyorum.videolarınızı zevkle izledik sevinçle ve sevgiyle tebrik ediyorum ...sizin yanınızda orda olmak ,o ortamı paylaşmak,birlikde uçmak isteyecek onlarca ve yüzlerce amatör yamaç paraşütcüsü arkadaş vardır diye düşünüyorum..ama malesef bu durumda sitemle tural arkadaşa katılıyorum..sanki şöle.bi kısım kendini kabul ettirmiş,kemikleşmiş kendini yanlızlaştırmış ,amatör ruhdan uzaklaşmış,farklılaştırmış usta pilot gurubunuzla dar alanda paslaşıyorsunuz gibi .biz çoğunluk olan amatörler ne yukarıdakilerin nede ustaların pek de umurunda değiliz sanki.yamaçlarda dostluk ve kardeşlik olmalı istiyorum..böylece herşey çok daha güzel olurdu .sayğı duyup sevdiğimiz örnek aldığımız sizler keşke bizlerin de varolduğunu arada bir hatırlasanız,küçük sevgi gösterilerinde bulunsanız..sizde ilk uçuşunuzu anımsayarak bizim için bişiler yapsanız,böylece kucaklaşsak,,bu imkansız mı. ? türkiyede böyle şeyler olmaz mı yani ..? bazı şeyler beni biraz üzsede.yazdıklarım en azından bazılarınız için bişeyler ifade edecek mi bilemiyorum.herşeye rağmen dert değil yamaç paraşütünü ve sizleri seviyorum..sağlıklı bol termikli xc ler .by by UÇAN DANA ..AYHAVK.AYDIN..

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen merk » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 11:30)

Selamlar,

Öncelikle PWC Denizli 2009' dan sonra PWC Superfinal Denizli 2010' da da wind dummy olarak uçmuş olmaktan çok büyük keyif aldığımı belirtmek isterim.

Şimdiye kadar videolardan izlediğim çok tecrübeli pilotları daha yakından görme ve tecrübelerinden faydalanma imkanı buldum.

Bunun yanında, kanat tasarım yarışının ne aşamalara geldiğini daha iyi anladım ki neredeyse bütün markaların protolarını ( ve tasarımcılarını- hepsi bizim gibi insana benziyorlar :) ) havada görme fırsatım oldu. Sanırım sporumuzun sınırları yavaş yavaş genişlemeye başladı.

Ancak benim için en faydalı olan tarafı ise bir yamaçparaşüt pilotu için yarışma ortamının ne kadar faydalı ve tüm pilotların yaşaması gereken bir tecrübe olduğunu daha iyi anladım. Sürekli değişik coğrafyalarda uçuş yapan ve farklı farklı yetenekleri olan pilotların kendilerini daha fazla geliştirmesinin en kolay yolu.

Ayrıca Superfinal' deki uluslararası arkadaşlık çok etkileyici idi. Daha önceki yarışmalardan gelen pekişmiş dostluklar, esprili ve eğlenceli transportlar ve pilotların birbirlerine olan tavırları benim görüş açımı genişleten kazanımlarım oldu.

Umarım Türkiye gibi bir potansiyel değerlenir, kros yapmak daha kolay hale gelir, daha fazla yarışma pilotumuz olur ve PWC' lerde hep birlikte yarışılır.

Herkese yeni sezona kadar eğlenceli zamanlar diliyorum, zira daha çok uzun bir süre var:)

Sevgiler,
Eren KIZILTUĞ


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 3 yıl önce (09.10.2010, 02:20)

Zaman konusunda belki kişilere uymayan bir zamanda yapıldı. 1. Taskta inişleri seyrettim antreman uçuş günü take off ta idim. Take off ta da kalabalık etmeyin modunda takılacak kimse yktu. Ahmet abi gizem Semih abi onlarda başka sorunlarla muattap oluyorlardı genelde.

Take off taki katılımın azlığı hususunda bence kulüplerin büyük rolü var. Her kulüp organize olup take off ta direk değerlendirmeler yaparak kulüp pilotlarını bilgilendirebilirdi. Bum 7 ile inişte acro yapan fransız pilotunu görünce, ya da seyir restaorantın orada yere 60 metre mesafeden hernesten atlayıp serbes paraşütünü açan çılgını görünce seviyemi bi kez daha sorguladım açıkcası...

Kullanıcı avatarı
yurdaeretike
Mesajlar: 85
Kayıt: 15.07.2005, 13:49
Ad Soyad: Yurdaer Etike
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen yurdaeretike » 1 on yıl 3 yıl önce (09.10.2010, 12:58)

Benim dikkatimi çekenler;

-Üreticilerin hiçbiri Ozone R10.2'yi yakalayabilmiş değil. Fark kapanmış gözüküyor ancak R.10 halen en iyi.

-İki kolonlu aletlerin kalkış alanlarına eğlence getirdiği görülüyor. Dünyanın ilk 10-20 pilotu arasında yer alan pilotların 8-10 denemede kalkış yapabilmesi oldukça ilginç.

-Denizli acaip bir bölge. Yarışma için yanlış zaman seçilmiş olmasına rağmen yine bol bol uçuş verdi.

-Beğendiğim ve örnek aldığım Luca Donini'nin ilk iki gün sonunda derece şansı kalmayınca İtalya'ya dönmesi bende biraz hayal kırıklığı yarattı. O yaşta ve yılllık az sayıda yarışma yaparak başa güreşen Luca amcanın sportif yaklaşımı konusunda kafamda soru işaretleri oluştu.

-Bu camiadaki insanlar büyük çoğunlukla güzel insanlar.

Sevgiler...

Kullanıcı avatarı
skandal
Mesajlar: 17
Kayıt: 11.01.2008, 00:02
Ad Soyad: Ufuk Aslan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen skandal » 1 on yıl 3 yıl önce (09.10.2010, 23:00)

teşekkürler Yudaer Abi. Ben de yarışmadan önceki hafta Pamukkaledeydim ve özellikle dinamit çevresinde termikler çok fazla gelişmiyordu nasıl uçacaklar ki, yarışmayı çok yanlış tarihe koydular diye düşünürken tam tersi oldu.

cemal bey ; Türkiye'de birçok Amatör pilotun dile getirdiği bir serzenişte bulunmuşsunuz. Şimdi bence olaya bakış açınızı birazcık kendinize doğru çevirip Neden Ben amatörüm (Siz bu şekilde söylediğiniz için diyorum sizi tanımıyorum ve uçuş seviyeniz bilmiyorum haksızlık ediyorsam affedin) ve neden onlar profesyoneller? diye sormalısınız. Şimdi profesyonel olarak tanımladığınız kişiler zamanında amatör pilotlardı ve bunun bilincinde profesyonel olarak gördükleri pilotlarla vakit geçiriyorlardı. Türkiye profesyoneller kendi aralarında gruplaşmışlar diye birşey ben gözlemleyemedim. benimde amatör olduğum yıllarda sürekli onların peşinden koşarak, onlarla aynı etkinliklere giderek ve kendimin uçuşumdan çok onların uçuşlarını izleyerek akşamları uçuşlarını konuşarak bende termik dönecek XC ve yarışma uçuşları yapacak kadar bilgilendim ve tecrübelendim. Bence bu onlar kendi aralarında gruplaşmışlar görüşü olaya biracık farklı bir pencereden bakmanızdan kaynaklanıyor. Mesela bu sene yine Selçuk'un rekoru geliştirdiği dönemlerde Bayramörende uçuşlar yapacağını katılmak isteyenlerin gelebileceğini xcturk te ve havacilikta paylasti. Bu tarz etkinlikleri duyup kaçına katılıyorsunuz. Yani bu noktada olay birazcık amatör pilotlarda bitiyor kendileri bir karar vermeleri gerekli. Gerçekten gelişmek istiyorlar mı? Sonrası ise yöntemleriyle alakalı. Neyse konuyu çok fazla dağıtmak istemiyorum. Bu gelişememe olayının temelinde profesyonel olarak tanımladığınız pilotların gruplaşması değil sizin onlarla ne kadar vakit geçirdiğinizle alakalı. Tabi bunları söylerken şu konuyuda atlamayım teorik bilgilerinizin önemi de çok büyük. Eğer İleri seviye uçuşlarla alakalı teorik bilginiz yoksa zaten gerisi (tecrübe kısmı) de kolay kolay gelmeyecektir.

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 3 yıl önce (07.11.2010, 18:02)

yarismanin final gununu izleme sansim oldu biraz gecikmelide olsa bende goruslerimi aktarayim. ucus bolgesi gercekten cok guzel. hava sonderece kapaliydi ve bu yuzden termiklerin zayif olacagini dusunmustum. erken kalkis yapan pilotlar cok kisa surede bulut tabanina cikip orda takilmaya baslayinca fikirlerim degisti. sonrasinda ruzgar bayagi bir dondu hatta arka ruzgar oldu. pilotlarin cogu kalikista zorlandi normal olarak. bazi pilotlar hic kalkmamayi tercih etti. kalkis yapanlari seyretmek oldukca zevkliydi lakin bazi pilotlarin ki sonucta dunya capinda pilotlar, kalkista kanatla bukadar baglantisiz olmalari beni sasirtti. ukalalik olarak algilanmasin lutfen. yarisma kanatlari olmasindan kaynaklanabilir.
yarisma ortaminin daha resmi, daha kasinti olacagini tahmin etmistim ama sonderece rahat, huzurlu, samimi bir ortam gordum. onceden hep ismini duydugumuz pilotlarla tanisma sansimiz oldu. birkezdaha anladimki camiamiz guzel insanlarla dolu. yurdaer etike ve isa dal ile ayakustu sohbet ettik sonderece canayakin insanlar.
kucukte bir video hazirladim
http://vimeo.com/16132515